Over ongeveer 16 dagen zit het jaar 2016 er alweer op.Tijd om terug te blikken op afgelopen jaar.
Dus: Zijn je (fotografische) voornemens voor dit jaar gelukt?
je kan evt spieken in het vorige deel : Fotografische Voornemens voor 2016
en natuurlijk: Welke voornemens heb je voor 2017?
Niet al mijn voornemens van 2016 zijn gelukt
En verder is er ook dit jaar weer andere gear gevallen gebotst of gestuiterd op de grond.
alles is na de val gewoon heel gebleven, maar al die beschadigingen helpen niet kan ik je melden.
dus check!,
helaas wil de transtitie van student naar werknemer totaal niet vlotten
, ik denk dat ik dit jaar geen werk meer ga meemaken
Dubbelcheck dus.
Fotografische voornemens voor 2017
1.Werk vinden
veruit het belangrijkste punt, werk in mijn vakgebeid (techniek) gaat helaas moeilijker dan gedacht, ik wil nog wel bij een camerawinkel een sollicitatie doen
2.qua gear, ik heb even geen plannen, ik heb een 28, 50, 105, en 300 lens waar ik mij uitstekend kan redden, en verkopen zou betekenen dat ik er veel minder voor ga terugkrijgen dan ik heb betaald, dus das ook niet slim.
Wel ben ik nu in het bezit van een gx7 met 15mm f1.7 en een a7 met 28 f2 wat nogal dubbelop is, een van beidde lenzen moet weg.
3.gebruik maken van inserts of padding in mn tas. (of compleet nieuwe tas? )
ik moet gewoon niet alles meer los in de tas dumpen, hoe praktish het ook is, het geeft ook beschadigingen en krassen
4.Het is whishful thinking, maar een showcase of hotshot komend jaar maken lijkt mij echt iets waar ik mij op ga focussen.
ik heb het gevoel dat ik qua fotografie namelijk stagneer qua niveau, ik moet mijzelf toch wel eens gaan overstijgen. misschien ook door weer vaker te posten op got.
Dus: Zijn je (fotografische) voornemens voor dit jaar gelukt?
je kan evt spieken in het vorige deel : Fotografische Voornemens voor 2016
en natuurlijk: Welke voornemens heb je voor 2017?
Niet al mijn voornemens van 2016 zijn gelukt
Mislukt, ik heb tijdens het verwijderen van zand in mijn camera een ribbon kabel gesloopt en daarmee praktisch ook de camera zelf. (foto's maken kon nog wel maar je had weinig controls meer, plus het geluid van zand in je sluiter.)1. Geen gear kapotmaken.Dus niet meer laten stuiteren,botsen,vallen, of verzuipen.
En verder is er ook dit jaar weer andere gear gevallen gebotst of gestuiterd op de grond.
alles is na de val gewoon heel gebleven, maar al die beschadigingen helpen niet kan ik je melden.
Vakantie naar japan heb ik op de lange baan geschoven, ik heb met het gespaarde geld een japans autotje gekocht en ben daarmee rond de nazomer naar zuid duitsland gereden.2. Op vakantie de natuur in op een mooie fotografishe locatie, ergens in de herfst.
Mijn voorkeur ligt momenteel bij Japan, maar niets is zeker. Ook vanwege de omslag van student naar werknemer komend jaar.
dus check!,
helaas wil de transtitie van student naar werknemer totaal niet vlotten

Ik heb een a7 gekocht dit jaar dus Check! daarnaast ook een 25mm lens voor mn mft camera, die ik daarna heel snel weer van de hand had gedaan (pauperding, en bokeh van die prime viel vies tegen, zowel kwaliteit als kwantiteit)3 bonus: toch nog wat gear scoren komend jaar. Sony a7 blijft interessant, maar de huidige 2e hands prijzen liggen mij nog te hoog (>680) en qua lenzen zie ik mijzelf nog wel eens een 25 of 50mm f1 a f1.4 kopen. maar uiteraard heeft de vakantie prioriteit, Japan is al duur genoeg
Dubbelcheck dus.
Fotografische voornemens voor 2017
1.Werk vinden
veruit het belangrijkste punt, werk in mijn vakgebeid (techniek) gaat helaas moeilijker dan gedacht, ik wil nog wel bij een camerawinkel een sollicitatie doen
2.qua gear, ik heb even geen plannen, ik heb een 28, 50, 105, en 300 lens waar ik mij uitstekend kan redden, en verkopen zou betekenen dat ik er veel minder voor ga terugkrijgen dan ik heb betaald, dus das ook niet slim.
Wel ben ik nu in het bezit van een gx7 met 15mm f1.7 en een a7 met 28 f2 wat nogal dubbelop is, een van beidde lenzen moet weg.
3.gebruik maken van inserts of padding in mn tas. (of compleet nieuwe tas? )
ik moet gewoon niet alles meer los in de tas dumpen, hoe praktish het ook is, het geeft ook beschadigingen en krassen
4.Het is whishful thinking, maar een showcase of hotshot komend jaar maken lijkt mij echt iets waar ik mij op ga focussen.
ik heb het gevoel dat ik qua fotografie namelijk stagneer qua niveau, ik moet mijzelf toch wel eens gaan overstijgen. misschien ook door weer vaker te posten op got.
ora et labora