Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
ehtweak schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:29:
Moet er geen nieuw topic Fotografische Voornemens voor 2018 gestart worden? :)
Bij deze!

Ik heb zelf helaas niet zoveel fotografisch voornemens, om dat ik meer bezig ben met werk/ op mijzelf willen gaan wonen. dus ik stel dit jaar even geen doelen.

nouja eentje dan: Op vakantie gaan.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ondanks dat ik amper in FVW rondhang, wil ik dit jaar wel een paar redelijke plaatjes gaan schieten.

Vorig jaar veel geleerd op het circuit om auto's, zowel stilstaand als op topsnelheid, te fotograferen en als de weersomstandigheden net zo goed zijn als in 2017, hoop ik van de 24H van Spa 2018 terug te komen in NL en er een paar te kunnen laten afdrukken als versiering in ons nieuwe huisje.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 01-01-2018 12:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:35

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Geen echte doelen ..... afgelopen jaar verhuisd na stevige verbouwing. Hierdoor de camera minder gebruikt dan ik gehoopt had, maar hier zal verandering in komen. Gelukkig wat meer tijd en mede dat ik net de Sony a7r III heb aangeschaft.

En als we zin hebben de ruimte die mijn toekomstige kantoor/hobby ruimte mag worden verbouwen. Oude bijkeuken. Daar mag nog veel gebeuren :D

Verder de fotoapparatuur verder uitdunnen. Zo zal ik dit jaar afscheid nemen van laatste overgebleven Fujifilm X gear. Gros was al verkocht, maar nu is tijd om alles de deur uit te doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Daan_ op 01-01-2018 12:59 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05

mennovanw

Canon? You can!

Tsja. Ik heb nog nooit zoveel gear gehad (ik bezit onder andere 57 objectieven - waarvan 54 van Canon) én heb tegelijk nog nooit zo weinig gefotografeerd (slechts 3239 opnamen in 2017). Ik schoot er in mijn studiejaren (met veel vrije tijd) zo maar 30 a 40 duizend per jaar (en dat was alleen digitaal - schoot ook nog analoog flink door).

Elk jaar weer hetzelfde voornemen - méér de camera pakken, maar elk jaar lukt dat nóg minder dan het jaar ervoor.. Nu met twee jonge kinderen, een drukke baan en een promotieonderzoek is het meer dan ooit een uitdaging de tijd vrij te hebben voor fotografie.

Toch heb ik wel wensen qua gear: ik wil iets langers dan een 70-200, bijvoorbeeld een 100-400 II. Dit in plaats van mijn 70-200 f4 L IS, waarvan ik merk dat als ik 'm al meeneem ik 'm toch altijd te kort vind. Ook aas ik dit jaar op een Canon 5D4 (of heel misschien een nog niet verschenen model meer meer DR dan mijn 5D3). Ik blijf bij lagere iso's terug verlangen naar de fotokwaliteit van mijn Sony A7 (dat is ook echt het enige wat ik eraan mis).

Én natuurlijk - meer tijd om te fotograferen, en die tijd beter benutten ;)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:41

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Meer foto's afdrukken (again). Afgelopen jaar wel wat mooie prints laten maken (waaronder een prachtige HD Metal) maar heb nog zoveel mooie platen die ik aan de muur wil hebben. Hoewel mijn vrije muur-ruimte redelijk op begint te raken.... Ben sowieso direct goed gestart met het bestellen van mijn eerste XPozer, welke over paar dagen binnen gaat komen. Can't wait.

Qua apparatuur ben ik eigenlijk wel tevreden. Misschien dat er nog een wide angle bijkomt in 2018 maar ik vermaak me nu ook al prima met de spullen die ik heb.

Wel wil ik iets meer tijd maken voor fotografie en mijn wensenlijstje qua locaties/onderwerpen iets serieuzer gaan nemen.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 10:04
Mijn voornemen is om meer tijd door te brengen in de natuur en op die manier nieuwe locaties te ontdekken en zo meer foto's te maken :)

Qua gear ben ik heel tevreden op het moment. Misschien een nieuwe Monitor als er geld over blijft een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:11
Mijn voornemen is om in 2018 eindelijk eens een (mini)cursus fotografie te gaan volgens waarin ik wat meer over compositie bijgebracht krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:34

koornee

3!

Mijn voornemen: stoppen met werken en full time fotografie gaan doen.

Het zou kunnen, maar ik durf het nog niet. Hypotheek en 3 kids enzo, best een (financieel) risico.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

koornee schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:15:
Mijn voornemen: stoppen met werken en full time fotografie gaan doen.
Da's een goede! Maar is fotografie geen werken dan? O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:34

koornee

3!

ehtweak schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:17:
[...]

Da's een goede! Maar is fotografie geen werken dan? O-)
- 'find a job you'll love, and never have to work again' ;)

Maar 14u een trouwerij fotograferen en de dag erna een voetbalwedstrijd om 8u 's morgens en dan in de avond een concert/festival, met de dag daarna een vroege newbornshoot voelt (bijna) niet als werken.

Maar alles er omheen wel soms, acquisitie, boekhouding, marketing enzo. Ik wil gewoon alleen maar mooie plaatjes maken.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

koornee schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:40:
[...]

- 'find a job you'll love, and never have to work again' ;)
Die droom heb ik al jaren... helaas, I keep on dreaming... :Y
koornee schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:40:
[...]
Ik wil gewoon alleen maar mooie plaatjes maken.
Me too. 8) Fantastische hikes in de Alpen, waanzinnige uitzichten, spannende trekking adventures, ongelofelijke panorama's... en toen? Toen stond ik weer met beide benen in de polderklei...
Want 'men' wenst niet te betalen voor mooie plaatjes... :( "ik ken die platen toch van interpret plukke?!?" :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:41

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@ehtweak Denk dat velen er hier zo over denken. Ik zou mijn huidige baan morgen opzeggen als ik met landschaps- en natuurfotografie voldoende geld kon verdienen.

Nou zou je er wel andere opdrachten naast kunnen gaan doen maar dan gaat het weer te veel op werk lijken, ben ik bang.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:40

Milo.

klik

Voornemen is om de hele trap te vullen met printjes van zwartwit nacht foto's. Lijstjes liggen er al. Verder over een paar weekjes op vakantie en proberen om weer wat aanvulling op mn flickr te scoren. Verder net als velen hier gewoon meer tijd vrij maken om te fotograferen.

Qua gear.. daar laat ik mij niet over uit, heb altijd meer of beter "nodig".

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Vorig jaar nieuwe gear gekocht (eindelijk overstap naar full-frame gemaakt) en dit jaar maar genoeg trips maken zodat het een beetje het geld waard is geweest. :)

Ik wil vooral meer leren wat de beste momenten zijn om foto's te maken. Mijn probleem is dat ik teveel kiekjes maak en geen foto's. Ik ben er onderhand achter dat ik het gewoon beter moet plannen. Eerder opstaan om het ochtendlicht mee te pakken. Ik maak de meeste foto's overdag, wanneer het licht eigenlijk te fel is voor echt sfeervolle platen. Verder meer met filters gaan werken...

[ Voor 54% gewijzigd door BugBoy op 03-01-2018 00:34 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Pagina: 1