Fotografische Voornemens voor 2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:05

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Over ongeveer 16 dagen zit het jaar 2015 er alweer op.Tijd om terug te blikken op afgelopen jaar.
Dus: Zijn je (fotografische) voornemens voor dit jaar gelukt?
en natuurlijk: Welke voornemens heb je voor 2016?

Mijn jaar in goed gelukt in dat opzicht, qua gear heb ik een 100mm macro lens kunnen aanschaffen, en het 2e voornemen was vakantiegeld in gear stoppen wat gelukt is met de Sigma 18-35 F1.8, die ik later heb verruild voor een Panasonic Leica 15mm f1.7

Mijn voornemens voor komend jaar zijn:
1. Geen gear kapotmaken.Dus niet meer laten stuiteren,botsen,vallen, of verzuipen.
2. Op vakantie de natuur in op een mooie fotografishe locatie, ergens in de herfst.
Mijn voorkeur ligt momenteel bij Japan, maar niets is zeker. Ook vanwege de omslag van student naar werknemer komend jaar.
3 bonus: toch nog wat gear scoren komend jaar. Sony a7 blijft interessant, maar de huidige 2e hands prijzen liggen mij nog te hoog (>680) en qua lenzen zie ik mijzelf nog wel eens een 25 of 50mm f1 a f1.4 kopen. maar uiteraard heeft de vakantie prioriteit, Japan is al duur genoeg ;)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Mijn voornemen is
De nikon d80 vervangen
Maar de meest belangrijke
Meer tijd vrij maken zodat ik meer kan verdiepen in fotografie
Oja en eindelijk eens een foto bewerkenings programma kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Voor mij is 2015 het jaar waarin ik serieus interesse kreeg in fotografie. Maar ook het jaar waarin ik mijn eerste eigen camera, glas en de nodige gear aanschafte. Ik heb dan ook geen voornemens van 2015. Maar als ik terugkijk op dit eerste jaar. Het jaar waarin ik een mooie set aanschafte, een fotowedstrijd won en waarbij ik nog een eerste bruiloft als second shooter in het vooruitzicht heb. Dan ben ik zeker tevreden :D

Voornemens voor 2016
  1. Blijven leren/ontdekken, proberen dezelfde curve door te zetten :)
  2. Een nieuw objectief (24-70 f/2.8, 70-200 f/2.8 of een wide-angle)
  3. Facebook pagina laten groeien en website online

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:57
Voor 2015 zijn mijn goede voornemens deels uitgekomen. Ik heb nog niet de tijd in fotografie kunnen steken die ik wilde, dus dat nemen we mee naar 2016.

Voornemens 2016:
1. Minder gear aanschaffen. Alleen een studio setje (lamp statieven, softboxen) en een telelens (70-200) staan op de verlanglijst.
2. Mijn portfolio website eens afronden. Ding staat al weet ik hoe lang op 'under construction' :F
3. Gewoon meer foto's maken.

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 16-12-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iocalhost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-07 19:40
Ik kijk nu zo'n half jaar met plezier mee in het Fotografie & Video forum op tweakers, maar nog bijna niet gereageerd.

Mijn foto voornemens voor 2016:
1) Minimaal 1x per week deelnemen op de tweakers.net forums (zowel om feedback te krijgen als feedback geven)
2) Gemaakte foto's delen in een portfolio (flickr / 500px / eigen site)
3) Opdrachten (voornamelijk thema's) aan mezelf opleggen om wat meer variatie te krijgen in mijn foto's
4) Een 70-200 f/2.8 aanschaffen voor het telewerk.
5) Ervaring opdoen met portret (/studio) fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik heb voor het afgelopen jaar niet echt voornemens gehad. Wilde wel gewoon meer gaan fotograferen, van dagelijkse situaties :) Dus vaker de camera mee, niet alleen naar feestjes etc. Daarnaast wilde ik kritischer zijn met het selecteren van foto's, dat is wel gelukt. Veel foto's worden dus al na een eerste selectieronde weggegooid (als ik ze dan al niet gelukt vind, waarom zou ik ze dan later nog bekijken?). Uiteindelijk is het totaal aantal foto's iets groter dan in 2014, maar dat komt dus vooral doordat ik op meer dagen heb gefotografeerd, niet meer foto's per gebeurtenis (dat is juist afgenomen).

Qua gear is wel e.e.a. veranderd, maar dat was allemaal noodzakelijk voor opdrachten. Persoonlijk lijkt een body + 35mm-equivalent goed genoeg voor dagelijkse shots. De Sigma 35mm is wat dat betreft een perfecte toevoeging geweest aan mijn kit :)

Mijn voornemens voor 2016:
- Tijd blijven nemen voor fotografie, vooral meer landschappen met statief en filters (long exposures).
- Minder tijd steken in nabewerking, meer erop uit gaan.
- Foto's blijven afdrukken (en dat inplakken eens een keer afmaken :+ )
- Geen nieuwe gear meer aanschaffen, of eventueel gear omwisselen voor iets anders (5D + 70-200 weg, X-T1 + 35mm erin bijvoorbeeld, ben ik nog niet over uit).
- Het liefst een lens verkopen en mijn kit iets uitdunnen.

Aangezien ik vanaf januari coassistent ben, zal mijn vrije tijd niet ruimschoots aanwezig zijn, maar ach. Misschien dat ik op een of andere creatieve manier nog een projectje in een ziekenhuis kan draaien of zo :) Betaalde opdrachten neem ik in ieder geval niet meer aan, dat gaat gewoon niet. Blijft jammer om nu al vaste klanten te moeten teleurstellen!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Dit jaar was voor mij lekker productief: Van een D3100 met 18-200 overgestapt naar een D7000 met 17-50 2.8, 50mm 1.8 en 70-300. Daarnaast wat serieuzer bezig geweest met kennis bijspijkeren door wat cursussen te volgen wat uiteindelijk vorige maand resulteerde in mijn eerste betaalde opdracht in de vorm van een promotie fotograferen; erg leuk en vooral heel leerzaam om te doen.

Voor 2016: Nog meer verdiepen, meer tijd voor fotografie maken en vooral gewoon doen waar ik zin in heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPaul
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik ben eind 2014 begonnen met serieus fotograferen. Ik heb van alles geschoten en in het wilde weg informatie vergaard via blogs, forums, een cursus, een kennis, flickr. Ik ben best tevreden over mijn werk en krijg soms goede reacties. Ik begin ook een beetje door te krijgen wat mijn stijl is en wat mijn sterke punten zijn. Maar nu is het wel zaak om door te blijven groeien.

Qua uitrusting doet de Fujifilm X-E1 alles wat ik wil en nodig heb. Ik mis nu alleen een lichtsterke lens. Ik ben wel benieuwd naar de komende X-Pro2, maar vooral voor de toekomst van het Fuji-systeem.

Mijn voornemens voor 2015:
- mezelf concentreren op zwart wit (ik begin te vermoeden dat het mij ligt);
- fotoboeken kopen;
- voorzichtig beginnen aan een portfolio;
- verdieping in Lightroom (iemand tips voor een praktische Lightroom handleiding/video's etc.?)
- meer afdrukken;
En als het meezit:
- de Fuji 35mm f1.4 lens kopen en die een paar maanden exclusief gebruiken;
- een workshop volgen.
2017:
- Statief en fatsoenlijke monitor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Eerst maar eens kijken in hoeverre ik die van vorig jaar heb volbracht (V=gelukt, X=niet)
inquestos schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:16:
Activiteiten:
V een keer een mini fotoshoot doen, al is het maar een bekende, of een onbekende op straat aanspreken
V een GoT meeting bijwonen :P
X een hyperlapse maken
X showcase en testcase posten op GoT
X 2x een fotostadstripje

Gear:
V 85mm 1.8 of 100m f/2
X wellicht nieuwe tripod, nieuwe groothoek zoom (16-35?)
X compactere camera (x100 / Ricoh GR)
3/8, die tripod gaat er binnenkort wel komen. Dat de showcase, en fotostadstripje er niet van zijn gekomen zijn eigenlijk wel heel jammer. Dus:

Doelen 2016:
- showcase en testcase posten op GoT
- 2x een fotostadstripje
- 2 fotoshoots
- 1 foto in de natuur waar ik echt mijn best op ga doen (nachtelijke sterrenhemel oid)
- fotoboek maken!!!!!

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik doe niet aan voornemens maar stiekem hoop ik toch weer wat meer met m'n camera te doen, gezien het 2015/H2 op fotografisch vlak meer op GoT lurken werd dan wat anders.

2016:
- eindelijk die studioflitsers kopen en gaan met die banaan :p(persoonlijk vind ik het studio topic in workflow trouwens eerder bij hardware horen)
- minstens één fototentoonstelling in 2016

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

moozzuzz schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:04:...
- minstens één fototentoonstelling in 2016
Bezoeken of eigen werk tentoonstellen? :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• moozzuzz
  • Niet online
tobiasvs schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:20:
Bezoeken of eigen werk tentoonstellen? :)
Zelf tentoonstellen (we kunnen maar ambitieus zijn, wellicht iets tijdens de Gentse Feesten). Al moet ik mss beginnen met het laten printen van de familie-foto's van de voorbije 3 jaar... :+.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:43
Ik heb volgens mij al 2 jaar geen voornemens, maar vind het wel leuk om alle ambities te zien van mensen en ook hoe ze terugkijken op hun voornemens van afgelopen jaar. Mijn voornemen is vooral dat ik meer betaalde opdrachten ga doen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:16

Don Quijote

El Magnifico

Voornemens zijn redelijk simpel.
- Elke week minimaal een dag mijn camera mee op stap.
- 6 foto's maken waar ik dusdanig tevreden mee ben dat ik ze afdruk en ophang (en werk van dit jaar weer van de muur kan).
- Werken aan mijn project "Everybody is one to the Rapture" wat uiteindelijk een boek moet worden. Als ik twee of drie foto's weet te maken die hier voor in aanmerking komen ben ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:01
Mijn voornemens:

- Mijn keepers ratio verhogen. Ik fotografeer best veel maar er zitten te weinig quality shots tussen.
- Een aantal kickboksgala's fotograferen. Ik heb er nu 3 gedaan dit jaar en smaakt naar meer.
- Een ander statief aanschaffen
- Mijn camera niet meer laten vallen :P

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-05 10:12
Leuk om de voornemens te lezen!

Ik ben behoorlijk tevreden over 2015: minder gear gekocht en meer gefotografeerd. Een aantal dingen mooi groot af laten drukken (aluminium, canvas) en de eerste paar foto's gemaakt op verzoek van een vriend. Ook blij omdat ik verschillende nieuwe type fotografie heb geprobeerd.

Mijn voornemens voor 2016:
- Weer een set foto's die de moeite waard zijn groot af te drukken. Het liefst ook niet-landschap foto's.
- Meer proberen in opdracht van vrienden en misschien voorzichtig in samenwerking met anderen (creatief, model, makeup) en kijken of dit allemaal bevalt.
- Uitdaging voor skills: Een periodieke (tweewekelijkse?) uitdaging voor mezelf uitzetten te starten op 1 januari.

(Mijn challenges afgelopen jaar waren de Urban Photo Race en een foto elke dag in October, maar 1 onderwerp per dag was wel heel weinig tijd. Na 14 dagen werd het lastig het vol te houden en ik heb de challenge niet afgemaakt. Ik was overigens wel heel blij met de foto's die ik wel had gemaakt tot dan. Was ook super leerzaam!)

Extra voornemens:
- Meer publiek delen. Nu doe ik dat vooral op Facebook.
- Een groepje gelijkgestemde vinden of oprichten in mijn woonomgeving na verhuizen.
- Een jaaroverzicht maken van 2015 en 2016.
- Gear: sparen voor een mooie camerarugtas, een mooiere 85mm, en misschien voor een flitser-zender.
- Aan het eind van het jaar in dit topic terugkomen en kijken hoe ik het er vanaf heb gebracht ;)

Het zijn behoorlijk wat plannen, maar voor een passie en (actieve) hobby moet je je iets voor kunnen nemen toch? :D

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:00
Mijn voornemens voor dit jaar waren meer tijd steken in fotografie.
Zucht... natuurlijk dus weer van alles gekocht, statief, lenzen, studiobenodigdheden.
Is er voor de rest iets van gekomen? Natuurlijk niet.

Daarom nu een aantal zaken weer in de verkoop en mijn gear trimmen tot het het 'meest noodzakelijke' wat ik zou kunnen gebruiken voor een familiefeestje.
Echter ook al nagedacht om alles te verkopen, maar zou ik een beetje zonde vinden (ook voor de software natuurlijk).

Hopelijk dit jaar een plekje om mijn studio op te zetten en dan wat proberen met portret etc.
Mocht daar niks uitkomen, dan ben ik er klaar mee.

Haal ook geen voldoening meer uit het op pad gaan om foto's te maken.
Voorheen vond ik het altijd wel leuk, weg, schieten en thuiskomen met xxx-foto's.
Uitzoeken, kleine selectie, bewerken etc en delen. Nu kan ik daar de tijd/energie/zin niet mee voor vinden.
Wat schiet ik ermee op, gaat dan vooral door mijn hoofd.

Enige wat ik nog zou willen (proberen) is studio/portret. Het werken met mensen en wellicht nog wat verdiensten uit kunnen halen.
Ben dus benieuwd hoe volgend jaar gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-07 21:44
Leuk topic om te lezen!

2015 gestart met fotografie. Nikon D3300 gekocht met kitlens. Afgelopen maand een eerste uitbreiding gekocht, 35mm 1.8 van Nikon.

2016 wil ik gewoon lekker meer gaan fotograferen. Meer dus spontaan keer de auto of fiets pakken om ergens te gaan schieten. Ook wil ik Lightroom gaan aanschaffen heb de 30 dagen versie gehad en de mobile versie. Erg overtuigd van het programma Lightroom.

- Meer spontaan op pad voor fotos
- Adobe Lightroom aanschaffen
- wellicht nog een mooie groothoeklens aanschaffen voor landschappen en architectuur (interieur en exterieur)

Dat zijn eigenlijk mn goals voor 2016 dan denk ik dat ik leuk jaar ga hebben in de fotografie.

[ Voor 7% gewijzigd door Sleehond op 18-12-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Fotografie.....mag film ook? :*)

In 2015 heb ik dé stap gemaakt naar full time mn eigen bedrijf en dat bevalt enorm goed.

In 2016 is mijn voorlopige doel om nog meer mooie dingen te maken voor/met mooie klanten en stiekem....heel stiekem hoop ik dat we een (internationale) prijs winnen...

Om toch nog iets van fotografie voor te nemen: mn portfolio fisheye/ringflits foto's uitbreiden.
Daarnaast wil ik komend jaar mn privé camera (Canon 40D) eindelijk eens vervangen voor een iets moderner model maar dat zei ik twee jaar geleden ook al volgens mij...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik wilde in 2015 mijn uitgaven wat gear betreft beperkt houden.
Uiteindelijk heb ik wel een Nissin i40 flitser gekocht (lekker compact, wel veel features) en de Panasonic 42.5mm f1.7.
Ook ben ik het hele jaar door regelmatig naar hetzelfde natuurgebied gegaan (Voornes Duin).
Dat is erg leerzaam omdat je gaat weten wat je waar en wanneer kunt fotograferen.
Daar wil ik in 2016 mee doorgaan.

Voornemens voor 2016:
- Ik heb geen plannen wat betreft nieuwe fotografie apparatuur.
- Ik moet eindelijk eens een goed beeldscherm kopen. Ik doe nu alles op een laptop met eigenlijk een heel ongeschikt scherm voor beeldbewerking.
- Ik wil in het voorjaar een showcase-waardige serie in IJsland maken.
- Ik wil een showcase-waardige serie maken van het natuurgebied Voornes Duin. Hiervoor ga ik dit gebied door het hele jaar door minimaal 1 keer per maand bezoeken.
- Een persoonlijke website maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:47

Twhomp

Stayin' Alive

Jeetje, het had zo mijn eigen post kunnen zijn :o

Telkens ben ik ook voornemens om meer te doen met fotografie. In ieder geval de gear mee te nemen.
Nadeel is vooral dat als ik op pad ga, ik dat niet alleen doe en dan niet de ander wil 'opzadelen' met dat ik tijd wil nemen om foto's te maken. En ik herken je opmerking dat ik ook geen lol meer heb om 999 foto's door te gaan voor die ene goeie. 'Wat schiet ik er mee op'. Herkenbaar.

Uiteraard stopt dat me niet om spullen te kopen.
Ik heb dit jaar bijvoorbeeld 3 nieuwe snelle lenzen (=< f1.8) gekocht en er nog geen foto's mee geschoten 8)7 7(8)7

Maar goed, de gear ligt me niet in de weg. Dat scheelt.

Voornemens 2016::
- Me verdiepen in portretfotografie.
- Me verdiepen in flitsers.
- Foto's gaan nemen: ergens heen gaan, alleen, puur om foto's te schieten.

En als bonus voornemen: "technische" foto's maken. Voorbeelden verzamelen en namaken. Bijvoorbeeld long exposure, light scribing, tilt fotografie, etc.. Puur omdat ik het leuk vind dat ik het ook zou kunnen als het nodig is of als ik de ideale situatie tegen kom.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:00
Ja. En dan idd te bedenken dat ik dit jaar overgestapt ben op FF met een 6D en 50/1.4Art - 100L/2.8 - 14/2.8 gekocht heb.

Gaat nergens meer over 8)7

(en onderstaand statief, Elinchrom set, 2 rollen papier en opstelling)

[ Voor 19% gewijzigd door NeutraleTeun op 18-12-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 17:20

Bravo

Second Best

Afgelopen jaar heb ik eindelijk een stap richting vaker schieten gemaakt door huisfotograaf te worden van een volleybalvereniging. Komend jaar hoop ik hier een boel ervaring mee op te doen, ook op vlakken waar ik mij nog niet mee bezig hield zoals partyfotografie. De resultaten van het eerste feestje vielen mij iig niet tegen, maar zijn in scene Portret geschoten.

Daarnaast heb ik net nieuwe gear aangeschaft, nu nog een keer de voordelen van de 6D boven de 600D mij eigen maken. Tot nu toe merk ik vooral het nadeel door het verlies van de cropfactor op de 70-200 lens.

Dus: Mijn voornemens voor 2016
- Met mijn gear leren werken
- Flitskennis toepassen
- Kritischer selecteren op foto's die publiek op het www komen te staan, zoals Flickr
- Eindelijk de vakantiefoto's van november uitwerken en proberen een testcase ervan te bouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bravo op 19-12-2015 13:56 . Reden: beter nederlands ]

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:56

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Geen voornemens om gear aan te schaffen. Zie wel wat op mijn pad komt. Net groot deel van Fujifilm gear verkocht omdat plezier om hiermee te fotograferen er niet meer was. Nu voor grootste deel over op ander systeem. En plezier is weer terug aan fotografie. :D

Belangrijkste voornemen is rustiger aan doen en lekker genieten/ontspannen. Dingen doen omdat het kan en niet omdat het moet. Zo april 2016 maandje Indonesië en staan aantal workshops gepland op Bali. Erg leuk om te doen afgelopen jaar ook gedaan.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-07 21:44
Sleehond schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:10:
Leuk topic om te lezen!

2015 gestart met fotografie. Nikon D3300 gekocht met kitlens. Afgelopen maand een eerste uitbreiding gekocht, 35mm 1.8 van Nikon.

2016 wil ik gewoon lekker meer gaan fotograferen. Meer dus spontaan keer de auto of fiets pakken om ergens te gaan schieten. Ook wil ik Lightroom gaan aanschaffen heb de 30 dagen versie gehad en de mobile versie. Erg overtuigd van het programma Lightroom.

- Meer spontaan op pad voor fotos
- Adobe Lightroom aanschaffen
- wellicht nog een mooie groothoeklens aanschaffen voor landschappen en architectuur (interieur en exterieur)

Dat zijn eigenlijk mn goals voor 2016 dan denk ik dat ik leuk jaar ga hebben in de fotografie.
Ik heb spontaan vandaag een ander voornemen wat ik hier niet benoemd had verwezenlijkt. Ik heb een nieuwe desktop gekocht + nieuw beeldscherm (http://www.samsung.com/us/computer/monitors/LS27E390HS/ZA). Heerlijk groot beeldscherm, zeer mooi scherp en mooie contrasten en kleuren.

Op het lijstje voor na de december loon staat Adobe Lightroom aanschaffen. Ik ben dus al wat voornemens van 2016 aan het oppakken!

Kijk er naar uit op deze nieuwe desktop en monitor aan de slag te gaan

[ Voor 5% gewijzigd door Sleehond op 20-12-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:48:
Daarnaast wil ik komend jaar mn privé camera (Canon 40D) eindelijk eens vervangen voor een iets moderner model maar dat zei ik twee jaar geleden ook al volgens mij...
:+ same case here :). Spijtig genoeg lijkt Canon weinig goede voornemens te hebben op dslr gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:14

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Mijn goede fotografische voornemen is; epische foto's maken in een nog niet nader te noemen verlaten sprookjeskasteel in België

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-07 12:00
Geen! En dat is volgens mij hetzelfde voornemen als 2015 :+

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:16

Don Quijote