Goede Fotografische Voornemens voor 2015 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik heb in 2014 een nieuwe camera gekocht: Panasonic GX7.
Maar eigenlijk veel te weinig (natuur) gefotografeerd.

Wil in 2015 veel meer gaan fotograferen.
Wil me vooral gaan richten op één gebied: Voornes Duin.
Een groot (ongeveer 800 hectare) en gevarieerd gebied met bos, duinen, droog, nat, meertjes....
Lijkt me interessant om één gebied wat intensiever te volgen in alle jaargetijden.

Niet echt plannen wat betreft nieuwe apparatuur.
Ik zit alleen nog steeds met het idee mijn Metz 48 flitser in te wisselen voor een Nissin i40.
Die is een stuk compacter, lijkt me een stuk fijner op mijn compacte camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:43
Mijn fotografische voornemens voor 2015:

- Nieuwe website lanceren
- Veel oefenen met portret fotografie
- Meer straat fotografie

En dat is het wel zo'n beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:01

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mijn fotografische voornemens:

- Darkened Nocturn Slaughtercult eindelijk eens op de foto zetten
- Veel meer focussen op eigen werk (portretten)
- Meer workshops geven

Niet veel maar ach, we zien wel wat er komt he :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-07 20:23
Website updaten, vooral een CMS er achter bouwen zodat het minder irritant wordt om 'm bij te werken.
Meer foto's in de omgeving maken.
Eens zien of ik een 7D MKII kan scoren.

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Activiteiten:
- een keer een mini fotoshoot doen, al is het maar een bekende, of een onbekende op straat aanspreken
- een GoT meeting bijwonen :P
- een hyperlapse maken
- showcase en testcase posten op GoT
- 2x een fotostadstripje

Gear:
- 85mm 1.8 of 100m f/2
- wellicht nieuwe tripod, nieuwe groothoek zoom (16-35?)
- compactere camera (x100 / Ricoh GR)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:04

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mijn voornemens voor 2015 zijn vooral in gear.
Qua activiteiten heb ik niets op de planning staan, ik denk zelfs dat ik mijn vakantie afzeg zodat ik geld over heb voor gear.Tuurlijk een hotshot of showcase maken maken is leuk, maar dat is voor mij geen doel op zich.

voor 2015 3 opties:
-Ultrawide kopen.(zoom of prime ben ik nog uit)
-kitlens vervangen, wellicht door een LX100/Leica Typ 106, of toch maar de 12-35 f2.8
-Sony A7 kopen voor naast mijn gx7, maar dat gebeurd pas als ik ook een 100mm lens heb.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 12:57
mrc4nl schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:12:
ik denk zelfs dat ik mijn vakantie afzeg zodat ik geld over heb voor gear.Tuurlijk een hotshot of showcase maken maken is leuk, maar dat is voor mij geen doel op zich.
Is een vakantie niet juist een veel effectievere besteding van geld voor het maken van mooie foto's? Tenzij gear-verzamelen het doel is, natuurlijk.

Mijn voornemens:

- geen nieuwe gear meer aanschaffen
- goede foto's leren maken in de regen
- meer fototrips maken

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:05

Grozno

acts without consequence!

Voor mij is er qua gear weinig te wensen momenteel, er komt nog een tweede Cactus RF60 en misschien gaat de Sigma 18-35 weg voor een Fuji X100T. Dat laatste is echter meer GAS dan noodzaak. :P In de zijlijn ben ik nog op zoek naar een goede negatiefscanner, maar dat heeft zeker geen haast.

Qua fotografie zijn er voor mij drie onderwerpen:
- Analoog
- Straat
- Portret
Analoog is simpel op te lossen, gewoon mijn Minolta X-500 meenemen. Straat moet ik even zin in hebben, citytrip doen met een vriend is daar wel een effectieve methode voor. Voor het portretwerk staat een themashoot in de steigers, die waarschijnlijk in 2015 wel een plekje krijgt.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mijn voornemen van dit jaar schijnt toch uit te komen ... een 85L! :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-07 22:41

qless

...vraag maar...

Mijn voornemen:
-Andere dingen doen als enkel urbexen
-Nieuwe website
-Bestel optie integeren in website
-Geen nieuwe gear kopen
-De vorige regel overtreden als er een Canon EF 11-24 uitkomt

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
[b][message=43475834,noline]
Qua activiteiten heb ik niets op de planning staan, ik denk zelfs dat ik mijn vakantie afzeg zodat ik geld over heb voor gear.
Waarom? Dure gear heb je niet nodig voor een goede foto, en vakanties zou ik niet overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:10
Even een terugblik, mijn voornemens voor vorig jaar waren:
Kremx schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:06:
Vorig jaar geen goede voornemens voor fotografie, aangezien ik hier toen nog maar net mee bezig was.
Wel redelijk wat stappen gemaakt in 2013:
- Canon 24-85 f3.5-4.5 vervangen voor een Sigma 17-70 f2.8-4 <--- Vervangen door Sigma 18-35 F1.8
- Tamron SP70-300 aangeschaft. <--- Nog steeds heel blij mee
- Op de valreep (31 December) mijn eerste prime aangeschaft: Sigma 50mm f1.4 <--- Nauwelijks gebruikt, dus gaat waarschijnlijk weg.
- Yongnuo YN-560 aangeschaft. <--- Aangevuld met Cactus V5
- Eerste stappen gemaakt in Portretfotografie :) <--- verdere stappen gemaakt en DIY Ringlight gemaakt.

Goede voornemens voor 2014:
- Beslissen of toekomstige investeringen zullen zijn voor EF of EF-S (twijfel nog steeds, beide valt iets voor te zeggen). <--- Inmiddels nieuwe EF-S lenzen aangeschaft. Ik blijf voorlopig bij crop.
- Misschien mijn body upgraden naar een wat grotere, meer ergonomische body. <--- 550D vervangen door 60D
- Eindelijk mijn persoonlijke website/portfolio naar mijn zin maken en bijhouden(!!!). <--- Nu gekoppeld aan Flickr/Lightroom dus makkelijker up-to-date te houden.
- Meer foto's afdrukken. <--- Jep :) Onder andere grootformaat plexiglas en albums
- Hopelijk New York op de foto zetten, maar het kan ook zijn dat dit begin 2015 word. <--- Plannen gewijzigd, Oktober 2014 naar Japan geweest :).
Al met al heb ik redelijk aan mijn voornemens voldaan al zeg ik het zelf O-) .

Dan nu mijn voornemens voor 2015:
- Waarschijnlijk Sigma 50mm F1.4 verkopen.
- WideAngle voor Crop aanschaffen. (Canon 10-22 maybe?)
- Statief aanschaffen.
- Ik hoop meer portretten te schieten.
- Al het bovenstaande ondergeschikt aan afstuderen, baan zoeken en eigen woning zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

link0007 schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:42:
[...]

Is een vakantie niet juist een veel effectievere besteding van geld voor het maken van mooie foto's? Tenzij gear-verzamelen het doel is, natuurlijk.
Na recente ervaring: Nee!

Ik heb tot heden 3 "fotovakanties" gehad, londen, Istanbul en praag. Die leverden geen super foto's.
Als ik indrukwekkende foto's wil maken, moet ik weg uit steden of heel ver weg gaan. en zonder rijbewijs kom ik niet ver en de rest is te ver qua budget.

Schotland IJsland of Noorwegen hebben mooie landschappen, maar zijn met huidige omstandigheden gewoon niet te halen.Daarom kan ik mijn geld beter in gear stoppen en in Nederland blijven. Nederland kan ook heel mooi zijn(als ik de foto's van TommyZ zie), geen vakantie betekend nog niet dat ik huisarrest heb :)
royb3 schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:29:
[...]
Waarom? Dure gear heb je niet nodig voor een goede foto, en vakanties zou ik niet overslaan.
Dure gear is misschien niet nodig, maar ik wil van de standaard gear af. weg met die kitlens!

[ Voor 27% gewijzigd door mrc4nl op 28-12-2014 16:29 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kitlens overboord gooien is geen overbodige luxe in veel gevallen, maar zou je dat geld niet steken in een A7 met een mooie lens?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 12:57
mrc4nl schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:19:
[...]

Ik heb tot heden 3 "fotovakanties" gehad, londen, Istanbul en praag. Die leverden geen super foto's.
Maar kwam dat door de gear, of een gebrek aan fotografische vaardigheden?

Situaties waarin je wéét dat je mooie foto's zou moeten kunnen maken, maar waar het je niet lukt, zijn toch juist erg leerzaam?
geen vakantie betekend nog niet dat ik huisarrest heb :)
Pas maar op. Straks krijg je nog huisarrest vanwege de aanschaf van die dure gear :D

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik wil volgend jaar een sigma 18-35 of eventueel een 35mm 1
4 of een Tamron 150-600 aanschaffen. Ook wil ik mijn Nikkormat een keer gaan gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 22:18

Milo.

klik

Milo. schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:34:
[…2014...]

Een goed voornemen gisteren maar meteen gedaan en een a7 besteld, klein en fullframe.
Verder ben ik rustig aan het aanrommelen qua point en shoot. Geen showcase neergezet voor zover ik me kan herinneren.. en het ontwikkelen.. tja.. alle spullen heb ik in huis.. wederom een goed voornemen dan maar.
Qua gear.. niet veel te wensen, misschien nog eens een lichtsterk AF lensje op de sony.
Meeste voornemens van vorig jaar.. niet gehaald..Nu ook niets op de planning staan.. misschien toch maar gear sparen en de nikon verzameling vergroten.. 24/2AIS wil ik nog.. en een 85HC/1.8 en… mm de 20/2.8AIS weer terug.
Verder.. lekker aanrommelen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

link0007 schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:49:
[...]

Maar kwam dat door de gear, of een gebrek aan fotografische vaardigheden?
je vergeet het gebrek aan interessante omgeving, toeristische gebieden zijn niet mijn ding.
Misschien ligt het ook aan mijn skills, toch ga ik komend jaar lekker mn geld verpatsen aan gear, mag ik :>
Ventieldopje schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:03:
Kitlens overboord gooien is geen overbodige luxe in veel gevallen, maar zou je dat geld niet steken in een A7 met een mooie lens?
ik heb geen idee, uiteindelijk bepaald het budget alles, legacy lenzen kosten bijna niets, ik heb er veel liggen,maar zijn helaas ook niet de beste qua contrast en scherpte.goed modern FF glas is wel duur. Zeker als er ook nog een a7 moet worden aangeschaft.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-07 08:48
[...]
Schotland IJsland of Noorwegen hebben mooie landschappen, maar zijn met huidige omstandigheden gewoon niet te halen.Daarom kan ik mijn geld beter in gear stoppen en in Nederland blijven. Nederland kan ook heel mooi zijn(als ik de foto's van TommyZ zie), geen vakantie betekend nog niet dat ik huisarrest heb :)
Cool, thanks :*)
Als je alleen in Nederland gaat fotograferen, is het misschien een tip de locaties waar je heen wilt uit te stippelen. Doe ik eigenlijk altijd aan het begin van het jaar :)

Mijn voornemens:
  • Afmaken website (geen portfolio, oid, maar een site waar ik alle aankomende foto evenementen opzet).
  • Meer producten verkopen in plaats van diensten.
  • Een mooie (huwelijks)reis maken om daar weer lekker wat platen te schieten.
  • Misschien workshops geven.
Gear:
Een Olympus 9-18 voor m'n OM-D E-M10, samen met wat filters.

[ Voor 3% gewijzigd door tommyz op 29-12-2014 09:27 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 10:57
Voornemen:

- Er verder mee gaan (lees, de stap zetten om meer foto's te tonen voor feedback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:05

Grozno

acts without consequence!

Daar hoef je niet mee te wachten tot 2015. ;)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dennis_k schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:58:
Voornemen:

- Er verder mee gaan (lees, de stap zetten om meer foto's te tonen voor feedback)
Eigenlijk geen specifieke voornemens dus ;) misschien een selectie maken van je favo foto's en die plaatsen stuk voor stuk?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:20

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb 2 voornemens, of ze uitkomen weet ik niet :P
- eindelijk de overstap eens maken naar FF (ben ik al jaren mee bezig, maar elke keer komen mooie lenzen tussendoor :P )
- monitor upgraden naar 27" AH-IPS 2560x1440

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:08

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Paar voornemens qua foto's en locaties
- Utrecht in het donker nog eens bezoeken,
- Rotterdam de markthal nog een keer aandoen
- Nog een zonsopgang doen in de biesbosch
- Iets vaker moeite nemen om hier een foto te plaatsen en te reageren op anderen.

Gear:
- Een Groothoek (Denk een tweedehands 10-22)

Toevoeging: Stappen richting mensen/portretten gaan maken.
Na een gala gedaan te hebben voor een vereniging waren er verschillende die aangaven nav het resultaat of een fotoshoot mogelijk was :+

[ Voor 24% gewijzigd door Mr Pingu op 30-12-2014 10:10 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Maak in de vakanties ook niet mijn mooiste foto's.
Meestal komt dit doordat er mensen bij zijn die niet fotograferen en doordat ik de gebieden niet ken.

De mooiste foto's maak ik meestal op de plekken waar ik juist vaak kom. En waar ik alleen (zonder andere mensen) heenga om lekker rustig te kunnen fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 20:52

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

- Komend jaar meer in de nacht op stap met de camera.
- Meer eigen werk aan de muur.
- Meer op vakantie (voorlopig zijn er al 3 geboekt. Da's 1 meer dan in 2014).
- Meer fotoboeken kopen.
- En er zal ongetwijfeld wel weer hardware aangeschaft gaan worden (een super tele zoom voor de x-mount wellicht).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Laatst online: 07-07 14:40
Ik wil in 2015 iets van een fotoshoot gaan organiseren met vrienden en bekenden. Met een man of 10 op een mooie lokatie leuke foto's maken. Die 10 mannen en / of vrouwen doen dan visagie, styling, model enz... Ben benieuwd of het wat gaat worden. Ook zal ik het een en ander aan glas willen gaan aanschaffen, maar ik weet nog niet precies wat. Waarschijnlijk de Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM...

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:35

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar is: Niet meer mijn afstandsbediening vergeten. :+

Zodat ik niet meer zoals talloze keren dit jaar na het uitklappen van mijn statief mij bedenk dat ik dat kleine kreng vergeten ben en ik de zelfontspanner moet gebruiken. Zodat ik niet meer onhandig hard de onspanknop moet indrukken die geen terugmelding geeft zodat de camera extra lang staat na te wiebelen. Zodat ik niet meer extra lang hoef te wachten op de zelfontspanner die extra lang staat om te wachten tot de camera niet meer wiebelt. Zodat ik niet meer vergeet de ring terug te draaien op S als ik weer normaal een foto probeer te maken en dus lange tijd sta te wachten totdat de foto wordt genomen. Zodat ik niet meer op de D5200 voor echt iedere foto opnieuw de zelfontspanner moet instellen dus; knop op de bovenkant > slapende ijsbeer > 3x naar rechts > dan OK. En dan de volgende foto weer; knop op de bovenkant > slapende ijsbeer > 3x naar rechts > dan OK. En de volgende foto weer .. en weer .. en weer :(

Nou zijn alle goede voornemens met 'niet' erin kansloos :X
Dus daarom binnenkort een aantal goedkope chinese ML-L3 klonen bestellen; één voor in de fototas, één voor in auto en één voor om mijn nek :)

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zou ik beetje mee oppassen. lk heb zo'n Juby kloon en die deed het prima met mijn D3200, maar een stuk minder met de D7100. Hij reageert vaak gewoon niet. Een echte doet het daarentegen perfect,,,
Pagina: 1