Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 21:44
Ik las vandaag dit nieuwsbericht over een chauffeur die een nogal walgelijk bericht op zijn Twitter had
gezet. Ter verduidelijking het ging om dit:
Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2016/12/12/339583/864x486.jpg

Nu wordt er in het artikel gesproken over ophef op social media gericht tegen PostNL met als doel deze ontslagen te krijgen. Ik heb zelf ook even gekeken, en inderdaad tientallen berichten met als oproep deze man op staande voet ontslagen te krijgen.

Even later heeft PostNL als reactie hierop inderdaad deze man maar ontslagen.

Nu vind ik ook dat deze man nou niet direct sympathieke ideeën heeft en zich buitengewoon onbeschoft heeft uitgelaten, en ik kan me goed voorstellen dat veel mensen erg boos zijn op deze meneer. Je zult maar familie/kennissen hebben die bij die aanslag betrokken waren, dan is zoiets bijzonder kwetsend. Maar ik snap de hetse tegen PostNL niet, waarom wordt PostNL door al die mensen opgeroepen tot ontslag? Wellicht zijn er hier mensen die dit wel goed snappen?

Ik bedoel, de man heeft in zijn bericht niet uitgehaald naar zijn werkgever, nog staat dit zijn functioneren in de weg(hij kan toch prima nog zijn rond je rond de kerk rijden zolang hij zijn passagiers klanten dan niet beledigd?). Er zijn wel meer eikels die een baan hebben bij het een of andere bedrijf, moeten we die ook maar op social media met fakkel en hooivork hun baan afnemen? Maak maar genoeg lawaai op Twitter of Facebook en de PR afdeling zal wel spreken over een 'onhoudbare' situatie ofzo.

Waar komt die woede ten opzichte van PostNL vandaan dat men direct hier hier actie op eist? En dit incident staat niet op zich, je ziet het steed vaker langskomen in Nederland dan wel in het buitenland dat men vanwege een ongepaste post op social media zo afgehandeld worden.

Vinden jullie dit normaal dat je op deze manier mensen ontslagen worden?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah, dat is nou eenmaal het gevaar van social media. Waar ouderwets roddelen over het algemeen binnen de groep/straat/dorp blijft is alles wat je op social media gooit voor iedereen te zien, zo ook de baas.

Als postbezorger vertegenwoordig je wel een bedrijf en kom je constant in aanraking met klanten.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 12-12-2016 14:17 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Blijkbaar wordt de werkgever aangesproken op het gedrag van een van zijn werknemers. Hij brengt zijn werkgever dus in diskrediet en dan lijkt het me een logische stap dat je daar als werkgever iets mee gaat doen.

Of ontslag terecht is, zal vast een rechter wel gaan beoordelen maar ik geef PostNL groot gelijk. Voor mensen met dat soort opvattingen zou geen plaats zijn binnen mijn organisatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien niet 100% 'correct', maar wel daadkrachtig. De schade was er al doordat deze persoon in verband gebracht met zijn werk-/opdrachtgever - ik vind dat PostNL snel maar daadkrachtig heeft gehandeld.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat ik begreep is dat het een uitzendkracht is van de Randstad. Het voordeel van uitzendkracten is dat je de baan per direct kan opzeggen.

Ik vind het trouwens briljante timing. Vrijdag is Wilders veroordeeld, terwijl de beste man beweert dat het een aantasting is van die vrijheid van meningsuiting. Deze tweet zou je kunnen scharen onder vrijheid van meningsuiting, alleen zie je qua reactie (van postNL, maar ook online) dat je daarmee niet zomaar wegkomt. Er zijn dus wel degelijk grenzen bij vrije meningsuiting. IMO is dat ontslag ook terecht qua fatsoen etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 12-12-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Om dat soort redenen moet je dus werk en privé gescheiden houden; geen werkgever-informatie invullen op je profielpagina o.i.d.
Delerium schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:19:
Wat ik begreep is dat het een uitzendkracht is van de Randstad. Het voordeel van uitzendkracten is dat je de baan per direct kan opzeggen.
Klopt, dus ontslaan is in deze een erg groot woord.

[ Voor 54% gewijzigd door RodeStabilo op 12-12-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 23:16
We hebben dit toch dit jaar al eerder gehad, met Kenneth Vermeer?

Link

Verder weet ik niet zo goed wat ik er van moet vinden. Nee, de uitspraken zijn niet gepast en die man mag best leren dat je niet zomaar ondoordacht op Social media kan plempen. Als ik snel het profiel doorkijk was het vrij duidelijk dat de man voor PostNL werkte, en dan is het gewoon slechte PR voor PostNL. Je bedrijf schaden brengen is natuurlijk not done, en afhankelijk van het contract reden tot ontslag.

Een nettere oplossing (misschien is dat wel gebeurd) zou zijn geweest om met de man te overleggen, en hem vragen het bericht te verwijderen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimdaking
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-02-2024
Eerlijk gezegt hypocriet ,ten tijde van al die aanslagen in EU werd het ook verheerlijkt door debieltjes en niks gebeurt.

Die meneer had geen groot postnl busje als foto moeten zetten en ze werkgever niet bij moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
RodeStabilo schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:19:
Om dat soort redenen moet je dus werk en privé gescheiden houden; geen werkgever-informatie invullen op je profielpagina o.i.d.
Dan ligt het er wel heel erg aan wat je schrijft als je een social media account hebt waarop je je werkgever hebt vermeld. Dat is toch je eigen verantwoordelijkheid?

Als ik een bedrijf had, zou ik het niet fijn vinden als ik werknemers had die zulke grove uitspraken deden zoals deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36

Cyphax

Moderator LNX
Het lastige met dit soort issues is dat ze zo slecht meetbaar zijn. Nu vindt schijnbaar iedereen duidelijk dat het niet door de beugel kan, waarmee het voor PostNL goed te verdedigen is. Maar waar ligt de lat als het gaat om wat je wel en niet kunt plaatsen? Ik zou m'n handen daar als werkgever niet snel aan willen branden.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Delerium schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:19:Deze tweet zou je kunnen scharen onder vrijheid van meningsuiting, alleen zie je qua reactie (van postNL, maar ook online) dat je daarmee niet zomaar wegkomt.
Vrijheid van meningsuiting is absoluut niet hetzelfde als van iedereen maar toelaten elke hersenscheet in het openbaar uit te laten kramen... dit is duidelijk geen goed onderbouwde mening maar simpelweg een verschrikkelijke uitspraak van iemand die van de hoed noch de rand weet.

Een terechte actie van PostNL, dit is op zoveel vlakken fout... richting klanten, richting collega's, richting de mensheid in het algemeen. Puur racisme van de hoogste plank...

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 12-12-2016 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Nat-Water schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:20:
Een nettere oplossing (misschien is dat wel gebeurd) zou zijn geweest om met de man te overleggen, en hem vragen het bericht te verwijderen.
En hoe ga je dat uitleggen aan je Turkse werknemers die met deze man moeten samenwerken? En aan je Turkse klanten.

Verwijderen is zeggen dat je het allemaal prima vindt maar het niet zo fijn vind als je het hardop zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

Niet raar aangezien PostNL al jaren geen chauffeurs meer in dienst heeft. Ze werken al jaren alleen met ZZPers, maar aangezien dat niet meer kan (een ZZPer met 1 opdrachtgever is geen ZZPer) nu dus via uitzendbureaus.

Er is dus niemand ontslagen, er is gewoon geen opdracht meer gegeven. Het contract is daarmee defacto opgezegd.

Daarmee is de vraag waar de lat ligt dus ook oninteressant geworden. De lat ligt waar PostNL hem wil leggen aangezien ze aan niemand verantwoording af hoeven te leggen over een dienstverband of opzegging daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
SanderTje! schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:21:
Dan ligt het er wel heel erg aan wat je schrijft als je een social media account hebt waarop je je werkgever hebt vermeld. Dat is toch je eigen verantwoordelijkheid?

Als ik een bedrijf had, zou ik het niet fijn vinden als ik werknemers had die zulke grove uitspraken deden zoals deze.
Als iemand voor jou werkt en die heeft een 100% afgeschermde social media pagina en deelt een bepaalde visie met de rest van zijn social media vrienden die wellicht niet helemaal politiek correct is; hoe wil jij daar dan achter komen en op basis waarvan denk je iemand te kunnen ontslaan dan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:48

servies

Veni Vidi Servici

emnich schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:23:
[...]

En hoe ga je dat uitleggen aan je Turkse werknemers die met deze man moeten samenwerken? En aan je Turkse klanten.

Verwijderen is zeggen dat je het allemaal prima vindt maar het niet zo fijn vind als je het hardop zegt.
Wordt nu ook elke 'Turkse' medewerker ontslagen die de Armeense genocide ontkent?
Of gaan we nu met 2 maten meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is precies waarom ik mijn werkgever niet koppel aan mijn persoonlijke socmed accounts en het een beetje "onder de tafel" houd wat ik doe en waar ik werk. In ieder geval op Internet.
Nou ben ik sowieso niet zo van dit type wanstaltige vocale diarree maar in het geval dat ik iets post dat mijn werkgever problematisch vind is er in ieder geval geen koppeling tussen mijn uitspraak en mijn werkgever en dus geen inhoudelijke reden mij te berispen of ontslaan.

Ik kan me best voorstellen dat PostNL zich hier in een hoekje gedrukt voelde. Ik hoef dit soort wanstaltige figuren ook niet aan mijn deur, eerlijk gezegd, laat staan in mijn (toegegeven hypothetische) bedrijf.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

wimdaking schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:21:
Eerlijk gezegt hypocriet ,ten tijde van al die aanslagen in EU werd het ook verheerlijkt door debieltjes en niks gebeurt.
Is dat wel zo? Dat dit geval nu in het nieuws komt maakt het nog niet dat dit verder nooit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
RodeStabilo schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:24:
[...]

Als iemand voor jou werkt en die heeft een 100% afgeschermde social media pagina en deelt een bepaalde visie met de rest van zijn social media vrienden die wellicht niet helemaal politiek correct is; hoe wil jij daar dan achter komen en op basis waarvan denk je iemand te kunnen ontslaan dan?
Dan kom je er waarschijnlijk inderdaad niet achter en dan zul je diegene niet ontslaan. Wat ik alleen probeerde te zeggen is dat ik het niet fijn zou vinden. En dan heb ik het niet over 'meninkjes' waar je het wel of niet mee eens kunt zijn. Dat is helemaal prima. Maar andere mensen doodwensen... pff. Dat hoeft van mij toch ook weer niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik vind het trouwens briljante timing. Vrijdag is Wilders veroordeeld, terwijl de beste man beweert dat het een aantasting is van die vrijheid van meningsuiting. Deze tweet zou je kunnen scharen onder vrijheid van meningsuiting, alleen zie je qua reactie (van postNL, maar ook online) dat je daarmee niet zomaar wegkomt.
Maar wie heeft ooit beweerd dat zelfs 'vrijheid van meningsuiting' zonder consequenties dient te blijven? Er wordt niemand niets verboden, hij mag gewoon doorgaan met dit soort onzalige gedachten op Facebook zetten. Zijn werkgever wil echter niet geassocieerd worden met zijn gedachtengoed. Net zoals Wilders gewoon door zal gaan om zijn verwrongen gedachtengoed aan de man te brengen. Dus aan de vrijheid van meningsuiting zijn naast wettelijke ook sociale beperkingen gebonden. Als dat niet zo was dan zou niet -praktiserende pedofilie (want dat is uitvoerend wettelijk verboden) opeens heel acceptabel zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
emnich schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:23:
[...]

Die man mag vinden wat hij wilt, maar heeft het misschien ondoordacht geplaatst. Bericht verwijderen, excuusje plaatsen, en klaar.

Je moet het niet te moeilijk maken. Het is social media, over een week zit iedereen weer over iets anders te geiten. ;)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik snap de ophef eerlijk gezegd niet?

Als je kenbaar maakt op je sociale media-profiel waar je werkt, en dus indirect een uithangbord wordt voor je werkgever, dan moet je ook opletten wat je zegt.
Op een privéprofiel idiote dingen zeggen is iets anders dan een op een profiel waarmee je jezelf linkt met je werkgever.
Ik begrijp dan ook goed dat PostNL hier niet mee geassocieerd wil worden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
servies schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:25:
[...]

Wordt nu ook elke 'Turkse' medewerker ontslagen die de Armeense genocide ontkent?
Wat heeft dat nou in hemelsnaam met hiermee te maken? Heeft die Turkse medewerker die dan ook via social media in het openbaar lopen blaten? Iets met appels en peren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 13:10

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ieder zijn mening maar omdat nou groots te verkondigen. Waarschijnlijk was hij dat ook niet van plan maar het is wel voor hem gedaan.

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nat-Water schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:27:
[...]
Die man mag vinden wat hij wilt, maar heeft het misschien ondoordacht geplaatst. Bericht verwijderen, excuusje plaatsen, en klaar.

Je moet het niet te moeilijk maken.
Aan de andere kant: Het is social media, dus je weet dat als je iets plaatst dat het er dan voor altijd staat.

Jezelf beroepen op 'ondoordachtheid' is dan ook geen excuus, het is een weloverwogen keuze om iets online te plaatsen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47

TNW

Op zijn FB account zijn ze hem al aan het doxxen, plaatsen foto's met het adres van zijn zoon. Verder een hoop hele en halve bedreigingen en (hoe verbazend) antisemitische opmerkingen.

Kortom, Turks en Marokkaans Nederland laat zich weer van de beste kant zien :/

Weblog | Straling!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:13
[...]

Als deze Turkse medewerker op social media roept dat er bij de genocide te weinig Armeniërs dood zijn gegaan dan zie ik geen reden om dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Juiste actie van Postnl in deze !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]

Dat ligt aan de omstandigheden, als het voor net zo veel onrust zorgt in/voor de organisatie dan waarschijnlijk wel.

Stuur me tegen die tijd even een PM en dan laat ik het je weten...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prosac
TNW schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:31:
Kortom, Turks en Marokkaans Nederland laat zich weer van de beste kant zien :/
Beetje zoals blank Nederland zich van zijn beste kant laat zien als iemand wat durft te zeggen over onze cultuur?

Of begrijp ik je nu verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Prosac schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:33:
[...]

Beetje zoals blank Nederland zich van zijn beste kant laat zien als iemand wat durft te zeggen over onze cultuur?
Als iemand had gezegd dat er te weinig Nederlanders waren omgekomen bij de MH17-ramp was hem waarschijnlijk hetzelfde overkomen door boze Nederlanders.
Ik keur doxxen, bedreigingen en wat dan ook af, ten zeerste, maar het is inderdaad iets wat je -los van de ethniciteit- op die manier wel over je afroept. Het is een begrijpelijke woede.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MenN
Ik denk dat hij bedoeld dat 'ze' oproepen tot ontslag omdat meneer niet netjes zegt dat het verschrikkelijk is. Maar vervolgens deze man 'aanpakken' doormiddel van bedreigingen en nog meer van dat soort ongein. Dus ja, wel een soort van 2 maten. Want zo mag de ex-postNL werknemer dus niet deze uitspraken doen, en om dat duidelijk te maken vervallen ze in het zelfde gedrag dat ze zo verafschuwen, namelijk gebrek aan empathie.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Of begrijp ik je nu verkeerd?
Wat heeft de tweet van deze man van doen met een cultuur? :? Cultuur staat imo totaal los van de uitspraak die gedaan is. Natuurlijk verafschuwen velen het, zijn het er niet mee eens, maar dat geeft je nou ook weer niet gelijk het recht om hem gelijk te bedreigen of wat dan ook. Dus ja, tekenend weer.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
CH40S schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:36:
[...]
Wat heeft de tweet van deze man van doen met welke cultuur? :?
Hij heeft gezegd dat er wel meer Turken hadden mogen sterven bij die terroristische aanslag. Dus krijgt-ie boze Turken over zich heen.

Zo begrijp ik het.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 12-12-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
anandus schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:29:
[...]
Aan de andere kant: Het is social media, dus je weet dat als je iets plaatst dat het er dan voor altijd staat.

Jezelf beroepen op 'ondoordachtheid' is dan ook geen excuus, het is een weloverwogen keuze om iets online te plaatsen.
Dat weten jij en ik, maar net zo goed weten jij en ik dat niet iedereen dat weet en/of beseft. (Hoewel dat wel zou moeten). De toekomstige president van de USA heeft daar bijvoorbeeld ook een handje van. :)

Maar goed, laat dit dan maar een les zijn voor zo wel die man als de rest van de bevolking. Het bedreigen, volspammen e.d. wat nu nog bezig is vind ik trouwens ook te ver gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 12-12-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

anandus schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:38:
Hij heeft gezegd dat er wel meer Turken hadden mogen sterven. Dus krijgt-ie boze Turken over zich heen.

Zo begrijp ik het.
Dat snap ik, maar wat heeft de Turkse cultuur (of eender welke cultuur) daarmee van doen dan? :? Het gaat om mensen, niet om culturen, zie ook mijn edit voor verdere verduidelijking.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
CH40S schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:36:
[...]
Wat heeft de tweet van deze man van doen met welke cultuur? :?
Niets. Het ging mij er om dat zijn post leek alsof "weer" allochtoon Nederland zich van haar slechtste kant laat zien.. Dat is niet goed te keuren, maar heeft weinig met etniciteit te maken, want: kijk maar eens hoe autochtoon Nederland zich gedraagt als iemand iets negatiefs durft te zeggen over onze cultuur (ik haal Zwarte Piet toch even aan)
Ik wil slechts aangeven dat -als hij dat zo bedoelde- het niet uitmaakt welke bevolkingsgroep het is in dit geval. Het is niet uniek voor die groep en in geen geval goed te praten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TNW
  • Laatst online: 22-09 16:47

TNW

[...]

Ja, dat is precies hetzelfde, maar dan vanuit een andere groep. En even stompzinnig en ongewenst.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
TNW schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:40:
[...]

Ja, dat is precies hetzelfde, maar dan vanuit een andere groep. En even stompzinnig en ongewenst.
Dan heb ik je niet geheel goed begrepen en tegelijk ook wel. Maar ik wil je verder dan niks in de mond leggen, dus excuus. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MenN
Dank voor jullie reacties. Maar nog snap ik niet waarom jullie deze persoon niet los kunnen zien van PostNL en het werk wat deze wellicht prima deed. Een pakketje langsbrengen is toch niet zo iets controversieels dat je ineens niet meer iets van deze man wil aannemen? Je kunt toch moeilijk iedereen maar gaan negeren waarmee je het niet eens bent?

Ik snap prima dat PostNL in een hoek is gedrukt door social media en dat ze PR technisch niet anders kunnen aangezien nuance en redenatie niet samen gaan met Twitter en Facebook. De ene onderbuik schreeuwt tegen de ander.

Maar om nu te zeggen dat dit een goed optreden is van PostNL is toch ook bizar. Is dit nu wat de maatschappij wil, iedereen maar op het schavot zetten als deze een politiek incorrect bericht plaatst?

Wellicht is het tijd dat mensen maar eens hun teennagels weer gaan knippen, want tegenwoordig is iedereen maar om alles direct beledigd en op zijn teentjes getrapt. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door MenN op 12-12-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

MicGlou schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:28:
[...]

Wat heeft dat nou in hemelsnaam met hiermee te maken? Heeft die Turkse medewerker die dan ook via social media in het openbaar lopen blaten? Iets met appels en peren...
Alles en niets.
Persoonlijk vind ik het ontkennen van de moord op enkele 100.000en mensen zeker zo erg als dit bericht.
De Armeense genocide wordt in de beschaafde wereld als een vaststaand feit gezien. Echter 99% van de 'Turken' ontkent het stellig omdat het hun identiteit bezoedelt... Een tijdje geleden was hier ook weer zo'n ophef over omdat het Duitse parlement de genocide officieel ging erkennen... Turkije in rep en roer, schreeuwdiscussies op internet, maar nergens berichten over ontslagen van Turken die de genocide ontkennen...

Maar als ik zo zie dat die gast indirect het logo van PostNL toont en met z'n werk voor PostNL stond te 'pronken' op z'n account... tja... da's ook wel een beetje dom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MenN schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:44:
Dank voor jullie reacties. Maar nog snap ik niet waarom jullie deze persoon niet los kunnen zien van PostNL en het werk wat deze wellicht prima deed. Een pakketje langsbrengen is toch niet zo iets controversieels dat je ineens niet meer iets van deze man wil aannemen? Je kunt toch moeilijk iedereen maar gaan negeren waarmee je het niet eens bent?

Ik snap prima dat PostNL in een hoek is gedrukt door social media en dat ze PR technisch niet anders kunnen aangezien nuance en redenatie niet samen gaan met Twitter en Facebook. De ene onderbuik schreeuwt tegen de ander.

Maar om nu te zeggen dat dit een goed optreden is van PostNL is toch ook bizar. Is dit nu wat de maatschappij wil, iedereen maar aan het schavot nagelen als deze een politiek incorrect bericht plaatst?
Omdat hij open in zijn profiel heeft staan dat hij bij Postnl werkt. Als dat "snelle sjekkie" was geweest was er waarschijnlijk geen ophef ontstaan.
Postnl wil gewoon niks te maken hebben met iemand die zich zo openlijk Uit.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik snap prima dat PostNL in een hoek is gedrukt door social media en dat ze PR technisch niet anders kunnen
Daar heb je geen druk uit social media voor nodig. Zelfs zonder dat kan ik me voorstellen dat PostNL niet geassociceerd wil worden met zo'n persoon.
Ik vraag me ook af of de druk uit social media überhaupt iets heeft bijgedragen aan de beslissing van PostNL.
Wellicht is het tijd dat mensen maar eens hun teennagels weer gaan knippen, want tegenwoordig is iedereen maar om alles direct beledigd en op zijn teentjes getrapt. |:(
Wat vind jij van de mensen die juichten bij 9/11?

[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 12-12-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Tsjah, als jij vol trots op je social media zet dat je POSTNL bezorger bent er vervolgens allerlei gevoelige uitspraken gaat doen in het openbaar dan kun je dit verwachten. Sylvana simons is inmiddels ook al de laan uit bij Karwei waar ze al 10 jaar allerlei spotjes insprak voor diverse media. Ookal is ze 'maar een stem', je kan je als bedrijf niet permitteren om dergelijke personen met zulke uitspraken aan je te binden. Of zwarte piet nou racistisch is, en of dat 30 doden in Turkije bij een bomsaanslag misschien wat weinig waren is niet relevant. Je wil gewoon niet dat in dergelijke discussies je bedrijfsnaam te zien of te verbinden is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MenN
Hackus schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:48:
[...]

Omdat hij open in zijn profiel heeft staan dat hij bij Postnl werkt. Als dat "snelle sjekkie" was geweest was er waarschijnlijk geen ophef ontstaan.
Postnl wil gewoon niks te maken hebben met iemand die zich zo openlijk Uit.
Maar laten we niet doen alsof dit door het intern moreel kompas vanuit PostNL komt. Nee dit gaat erover dat mensen direct gaan roepen dat mensen maar ontslagen worden als ze het niet aanstaat wat ze lezen. Waardoor PR gewoon de makkelijkste weg kiest, en deze man de laan uit stuurt.

En dat verbaasd me gewoon, kan je echt niet deze man gewoon los zien van het bedrijf landelijke bedrijf waarvoor hij zijn werk doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
servies schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:47:
[...]

Alles en niets.
Persoonlijk vind ik het ontkennen van de moord op enkele 100.000en mensen zeker zo erg als dit bericht.
De Armeense genocide wordt in de beschaafde wereld als een vaststaand feit gezien. Echter 99% van de 'Turken' ontkent het stellig omdat het hun identiteit bezoedelt... Een tijdje geleden was hier ook weer zo'n ophef over omdat het Duitse parlement de genocide officieel ging erkennen... Turkije in rep en roer, schreeuwdiscussies op internet, maar nergens berichten over ontslagen van Turken die de genocide ontkennen...

Maar als ik zo zie dat die gast indirect het logo van PostNL toont en met z'n werk voor PostNL stond te 'pronken' op z'n account... tja... da's ook wel een beetje dom...
Dat een dergelijke ontkenning verschrikkelijk is ben ik 100% met je eens, maar zover bekend is er geen Turk die daarmee op een dergelijke manier te koop loopt en hierbij door een dergelijk profiel ook (in)direct de werkgever in verlegenheid brengt. Ook moet je denk ik dergelijke vooral politieke ophef niet verwarren met wat de individuele Turk hier van vind... hoe kunnen jij en ik nou weten dat 99% van de Turken dit ontkent? Heb jij het ze gevraagd?

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 12-12-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water

Mwah, als ik dit op het intranet van m'n werk zou zetten zou ik ook een gesprek hebben met m'n manager. En dat is dan niet omdat ik toevallig Turkse collega's heb.

Zoals mijn moeder mij leerde 'Als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan niks'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MenN schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:52:
[...]

Maar laten we niet doen alsof dit door het intern moreel kompas vanuit PostNL komt. Nee dit gaat erover dat mensen direct gaan roepen dat mensen maar ontslagen worden als ze het niet aanstaat wat ze lezen. Waardoor PR gewoon de makkelijkste weg kiest, en deze man de laan uit stuurt.

En dat verbaasd me gewoon, kan je echt niet deze man gewoon los zien van het bedrijf landelijke bedrijf waarvoor hij zijn werk doet?
Ik denk dat Postnl dit niet eens wist, voordat de ophef kwam. Ook al deed hij zijn werk verder goed, Postnl neem gewoon duidelijk een besluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Nat-Water schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:54:
[...]

Mwah, als ik dit op het intranet van m'n werk zou zetten zou ik ook een gesprek hebben met m'n manager. En dat is dan niet omdat ik toevallig Turkse collega's heb.

Zoals mijn moeder mij leerde 'Als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan niks'
Het probleem met die 'wijsheid' is dat er tegenwoordig altijd wel een groep is die (al dan niet terecht) iets niet aardig vindt... Je kunt dus praktisch gezien niets meer zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
TNW schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:31:
Op zijn FB account zijn ze hem al aan het doxxen, plaatsen foto's met het adres van zijn zoon. Verder een hoop hele en halve bedreigingen en (hoe verbazend) antisemitische opmerkingen
Dit snap ik ook nooit, ongeacht afkomst. Die mensen doen nu toch exact hetzelfde als die ontslagen gast? Erg handig om in het openbaar iemand te gaan bedreigen. Social media onderzoekjes worden steeds vaker meegenomen bij wel of niet aannemen van een sollicitant...

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Het gaat om een ander perspectief. IK kan het wel los zien en genoeg anderen ook maar er zijn heel veel mensen die dat niet kunnen/willen. Bij die klanten is imagoschade veroorzaakt en zal de schade nog groter zijn als ze met deze man blijven werken.
Maar om nu te zeggen dat dit een goed optreden is van PostNL is toch ook bizar. Is dit nu wat de maatschappij wil, iedereen maar op het schavot zetten als deze een politiek incorrect bericht plaatst?

Het is maar net vanuit welk perspectief bekijkt. Vanuit mezelf snap ik dit prima, een stevig gesprek en dan met elkaar blijven werken had ik denk ik ook gesnapt. Als het mijn bedrijf was had ik mij echter om de gedane imagoschade zoveel mogelijk te beperken zo snel mogelijk afstand willen nemen van de man. Waarom zou PostNL moeten opdraaien voor de schade van zijn uitspraken?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
anandus schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:50:
[...]

Wat vind jij van de mensen die juichten bij 9/11?
Nou kijk het is allemaal veel gecompliceerder dan dit ja nee gebeuren. Tuurlijk doet me dat geen goed als je ziet dat mensen juichen om 9/11, maar aan de andere kant toont 'het westen' ook geen empathie als ze vervolgens een hele regio al 15 jaar in een oorlog hebben gestort waar het veelvoud aan onschuldige slachtoffers gevallen is.

De aanslag voor de een, is 'het bombardement' van de ander. Kijk maar eens het verschil tussen hoe de NOS over een aanslag in frankrijk of belgie praat, en vervolgens zonder emotie aankondigt dat Nederland gaat bombarderen in het midden oosten.

Het doet met nog het meeste denken aan de beruchte uitspraak van Mark Zuckerberg:
A squirrel dying in front of your house may be more relevant to your interests right now than people dying in Africa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
MenN schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:52:
[...]

Dan had hij niet publiekelijk op zijn social media POSTNL moeten zetten als werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nat-Water schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:27:
Je moet het niet te moeilijk maken. Het is social media, over een week zit iedereen weer over iets anders te geiten. ;)
En over 10 jaar kan je nog terug vinden dat het wel voorgekomen is. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Ben ik met je eens. Voor veel klanten zal het weinig uitmaken, de vraag is of je je als bedrijf wilt associëren met iemand die dergelijke dingen roept?
Mijn opdrachtgevers en de mensen voor wie ik werk vanuit hun opdracht zal het weinig boeien wat ik prive zeg en doe en het zal weinig effect hebben op mijn werk. De vraag is of zij geassocieerd willen worden met mij als ik -pak 'm beet- roep dat Hitler een prima kerel was en de kans had moeten krijgen zijn werk af te maken of dat we bootjes met vluchtelingen beter lek kunnen schieten en dan weer weg moeten varen (disclaimer: dat vind ik dus niet he! :+ ).
Het is inderdaad een beetje krom dat het nu lijkt alsof door de druk van buitenaf men hem
Aan de andere kant.. moet je als werkgever zo iemand in bescherming nemen? Lastig, vooral ook omdat het wss om iemand gaat die niet makkelijk weer een baan vindt.
Niet alleen politiek incorrect, momenteel is het zo dat iedereen die maar iets doet of zegt wat enigszins uit de pas is, aan de schandpaal genageld moet worden, zonder nuance. Mensen worden direct beschuldigd zonder het hele verhaal aan te horen en/of alle gegevens moeten openbaar gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mijn eerste idee is ook direct zulk soort idioten ontslaan. Tegelijk ken ik ook nog wel de gevallen waar mensen een niet geheel politiek correcte grap maken, die random wordt uitgekozen op bijvoorbeeld Reddit om een campagne tegen die persoon te beginnen, en dan is je leven verwoest vanwege één twijfelachtige grap.

Nu is dit natuurlijk wel heel wat anders gezien het ook niet als grap bedoelt is geweest maar gewoon een xenofoob is. Tegelijk heb ik nog steeds mijn twijfels over zulke e-lynchpartijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wittereus schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:51:
Tsjah, als jij vol trots op je social media zet dat je POSTNL bezorger bent er vervolgens allerlei gevoelige uitspraken gaat doen in het openbaar dan kun je dit verwachten. Sylvana simons is inmiddels ook al de laan uit bij Karwei waar ze al 10 jaar allerlei spotjes insprak voor diverse media. Ookal is ze 'maar een stem', je kan je als bedrijf niet permitteren om dergelijke personen met zulke uitspraken aan je te binden. Of zwarte piet nou racistisch is, en of dat 30 doden in Turkije bij een bomsaanslag misschien wat weinig waren is niet relevant. Je wil gewoon niet dat in dergelijke discussies je bedrijfsnaam te zien of te verbinden is.....
Officieel gezien is zij niet om haar uitspraken de laan uit gestuurd voor de commercials. Maar meer omdat ze de politieke ring in is gestapt, waar Karwei (of eigenlijk dus de InterGamma groep) buiten wil blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
En dat is het punt precies: waar je het niet mee eens bent is er in verschillende gradaties. Mensen doodwensen vind ik over de grens/ethisch onverantwoord.

En eerlijk gezegd, als ik zou weten dat iemand die anderen doodwenst bij mij aan de deur komt, weet ik niet of ik daar zo graag een pakketje van aanneem omdat hij/zij toevallig voor zo'n bedrijf werkt.

Maar dat zijn mijn 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
CH40S schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:05:
[...]
Officieel gezien is zij niet om haar uitspraken de laan in gestuurd voor de commercials. Maar meer omdat ze de politieke ring in is gestapt, waar Karwei (of eigenlijk dus de InterGamma groep) buiten wil blijven.
Verder kun je het natuurlijk niet vergelijken. Natuurlijk ga je niet verder reclame maken met iemand die zich net in de politiek genesteld heeft. Dat wil het bedrijf niet, en dat wil die kersverse politicus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:15

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Lekkere post met generalisaties. Dat ik niets te maken wil hebben met iemand die blij is dat mensen zijn overleden bij een aanslag, wil niet zeggen dat ik iedereen wil negeren waar ik het niet mee eens ben. Ook wil dat niet zeggen dat ik om alles direct beledigd en op mijn tenen getrapt ben. Wat een drogredenaties zeg :/.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
CH40S schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:05:
[...]
Officieel gezien is zij niet om haar uitspraken de laan uit gestuurd voor de commercials. Maar meer omdat ze de politieke ring in is gestapt, waar Karwei (of eigenlijk dus de InterGamma groep) buiten wil blijven.
Je snapt hem. Je gaat als bedrijf natuurlijk niet keihard zeggen dat sylvana de laan uit gaat door alle discussie omtrent zwarte piet die ze veroorzaakt. Gewoon politiek correct aangepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wittereus schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:26:
Je snapt hem. Je gaat als bedrijf natuurlijk niet keihard zeggen dat sylvana de laan uit gaat door alle discussie omtrent zwarte piet die ze veroorzaakt. Gewoon politiek correct aangepakt :)
Dat is nou ook niet echt bepaald rocket science natuurlijk. ;) maar goed, dat is offtopic hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:02
Tjah, de post was dan misschien wat onsmakelijk, maar wat heeft de werkgever daarmee nodig?
De beste meneer doet deze uitspraak op persoonlijke titel, daar heeft de werkgever niks mee nodig.
Als het gepost was vanaf een PostNL social media account, dan had ik het begrepen. Maar het is nu toch de werkgever die privé en zakelijk niet gescheiden weet te houden. Dus zelfs een eventuele "foei, graag niet weer doen" is hier totaal niet op zijn plaats.

Wat zou dan wel correct zijn? Facebook die een waarschuwing uitdeelt. Of de politie die even een bezorgd praatje komt maken. Er zijn vast onderliggende redenen waar deze uitspraken wegkomen, denk aan de vluchtelingencrisis of andere recente problemen in Turkije/het Midden-Oosten. Niet iedereen kan daar even goed mee omgaan. Dezelfde methodiek is wat mij betreft ook van toepassing voor mensen met een migratieachtergrond die Nederland graag zien afbranden.

En dan het groepsmatig afbranden van een individu.. Het lijkt wel Afrika, waar inwoners het heft in eigen handen nemen door met zijn allen een hand van een dief af te hakken. Hallo, we leven toch in een moderne westerse beschaving? Wat een ongeleide projectielen zijn dat, ik mag blij zijn dat ik geen Facebook account heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
ikbenerniet schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:36:
Tjah, de post was dan misschien wat onsmakelijk, maar wat heeft de werkgever daarmee nodig?
De beste meneer doet deze uitspraak op persoonlijke titel, daar heeft de werkgever niks mee nodig.
Als het gepost was vanaf een PostNL social media account, dan had ik het begrepen. Maar het is nu toch de werkgever die privé en zakelijk niet gescheiden weet te houden. Dus zelfs een eventuele "foei, graag niet weer doen" is hier totaal niet op zijn plaats.
Deze meneer deed de uitspraken op een account waarin hij overduidelijk als PostNL medewerker zichtbaar was, niet als privé-persoon.
Woordvoerder Jelleke van Rantwijk laat weten dat PostNL richtlijnen heeft voor haar medewerkers. ,,Deze geven aan dat je als medewerker van PostNL of als je voor PostNL werkt respect moet tonen voor andere culturen, religies en waarden. En dat je geen lasterlijk, grof, obsceen of bedreigend materiaal mag plaatsen.''

[ Voor 19% gewijzigd door Prosac op 12-12-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
CH40S schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:31:
[...]
Dat is nou ook niet echt bepaald rocket science natuurlijk. ;) maar goed, dat is offtopic hier.
True.... Net zoals het geen rocket science is dat deze beste postnl man de laan is uitgevlogen. Misschien dat dit wel een soort werking krijgt onder de nederlandse bevolking. Het lijkt onderhand de normaalste zaak van de wereld om allerlei gevoelige discussies gewoon in het openbaar te voeren op social media. Vrijheid van meningsuiting is 1 ding natuurlijk, maar neem dan ook de gevolgen als een vent als je zo stellig in je mening bent. Je kan alles vinden van Wilders zijn uitspraken, maar het feit dat hij 24u per dag onder beveiliging leeft neemt hij voor lief..... Ik geef het je te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat ik dan weer wel betreur is hoe er door sommige personen vervolgens erop gereageerd wordt, ook op zijn Facebook en dergelijken en dat zelfs zijn familie erbij gehaald wordt. Laat ik duidelijk zijn: ik vind die aanslagen ook te betreuren, net als iedereen, PostNL heeft vervolgens ook actie ondernomen (wat ze strict gezien ook niet hadden hoeven doen!) is dat al niet genoeg straf voor die persoon?

Blijkbaar vinden velen van niet, want ze vinden het nodig zich ook te moeten verlagen en hem vervolgens aan de schandpaal te willen hangen. Social media ontploft, die persoon MOET en ZAL ontslagen worden, dat is gebeurd, daarmee is de kous af toch? Zelfs nu nog wordt zijn Facebook overspoelt met reacties van Turken, hoe ze het niet met hem eens zijn, bij alle berichten die er staan/stonden staat nu spam hen die het blijkbaar nodig achten verder te moeten gaan, iets wat mijns inziens, net zo laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSCETEER
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-04-2023

MUSCETEER

i-Vormgever

[...]

Dat is niet bewezen dus grijs gebied, maar de bomaanslag is een feit. ;) Geen appels met peren vergelijken.

Mus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

MustiC schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:01:
[...]

Dat is niet bewezen dus grijs gebied, maar de bomaanslag is een feit. ;) Geen appels met peren vergelijken.
Hier in Nederland is het anders wel erkend, dus Nederland acht het wel bewezen. We leven in Nederland, dus de stelling van de door jou gequote persoon is wel relevant.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

MustiC schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:01:
[...]

Ik geloof niets van het bewijs van die bomaanslag... Het is puur een gevalletje van pech geweest, het is gewoon een verkeersongeluk met een tankwagen vol benzine geweest... Alle getuigen zijn Turken dus niet te vertrouwen...

En nu heb ik dezelfde redenatie gebruikt als dat Turkije doet met betrekking tot de Armeense genocide...
En beide kloppen van geen kant...

Feit blijft dat de kerel zo dom is geweest om z'n social media account zo nadrukkelijk te linken aan PostNL...

[ Voor 3% gewijzigd door servies op 12-12-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

wittereus schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:26:
[...]

Als er ook maar een beetje waarheid zou zitten in wat je hier beweert, had Sylvana echt wel een nieuwe rel geschopt. In plaats daarvan heeft ze een verklaring gegeven waarin ze aangaf begrip te hebben voor het standpunt van Karwei. Dus ik denk dat je Karwei een tikje aan het framen bent hier...
nog 3 maanden tot de verkiezingen, met wat geluk horen we daarna niet meer van en over Sylvana. Want persoonlijk vind ik dat ze zaken te veel op de spits drijft. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pietervs op 12-12-2016 16:46 . Reden: Typo, foute aanname eruit gehaald ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Vinden jullie dit normaal dat je op deze manier mensen ontslagen worden?
Ja.

Daarbij kan een werkgever natuurlijk wel waarschuwen van te voren voor wat je zegt op social media wat in verband kan worden met je werkgever, iets dat bij ons ook vaak gebeurt.
Maar dit is niet verplicht, logisch verstand mag ook wel eens gebruikt worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Soldaatje op 12-12-2016 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 20:51
Hier een mooie long read over dit onderwerp in de NY Times:

http://www.nytimes.com/20...ine-saccos-life.html?_r=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nat-Water schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:20:
We hebben dit toch dit jaar al eerder gehad, met Kenneth Vermeer?

Link

[...]
Gebeurd wel vaker: http://www.spiegel.de/kar...gungsgrund-a-1045323.html

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Pietervs schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:43:
[...]
nog 3 maanden tot de verkiezingen, met wat geluk horen we daarna niet meer van en over Sylvana. Want persoonlijk vind ik dat ze zaken te veel op de spits drijft. :)
offtopic:
Tja, als mensen die zaken veel op de spits zouden drijven niet in de Kamer zouden komen, dan zou het wel heel leeg worden in het parlement, niet? ;)
Ze staan nu op 2 zetels in de peilingen, net zoveel als bijv PvdD en 50Plus nu in de kamer hebben. Blijkbaar verwoordt Sylvana/Denk wat aardig wat mensen voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:53
En toch kun je ondanks honderden van dit soort tweets in Amerika nog wel president worden ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Prosac schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:40:
[...]

Het is niet uniek voor die groep...
Dat is het vaak toch wel. Hoe vaak heb jij overlast van Chinezen, Indo's of Hindoestanen als zij in een kwaad daglicht worden gezet? Hoe vaak zie jij bedreigingen via social media voorbij komen van bovenstaande bevolkingsgroepen?

Bepaalde bevolkingsgroepen schreeuwen sneller moord en brand dan andere bevolkingsgroepen en voelen zich ook sneller beledigd. Eer gevoel speelt hier vaak ook een grote rol in.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 17:12
Soldaatje schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:47:
Daarbij kan een werkgever natuurlijk wel waarschuwen van te voren voor wat je zegt op social media wat in verband kan worden met je werkgever, iets dat bij ons ook vaak gebeurt.
Maar dit is niet verplicht, logisch verstand mag ook wel eens gebruikt worden.
Het zal me ook niets verbazen als PostNL een bedrijfscode heeft vwb social media en de uitlatingen die hun personeel en contractanten op social media doen.
Veel (grote) bedrijven hebben dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 23:38
Als werkgever wil je absoluut niet in verband worden gebracht met zulke waanzinnige ideeën. Doordat het ontploft is op social media worden ze juist wel in verband gebracht. Sorry maar dit is een hele slechte reclame. En niet in de zin van slechte reclame is ook reclame. Potentiële opdrachtgever zouden hier van kunnen schrikken en de samenwerking stop zetten.

Zodra je zijn profiel opzoekt zie je gelijk dat hij werkzaam is bij PostNL.

Als ik een bedrijf had zou ik hier absoluut niet mee willen worden geassocieerd. Op geen enkele wijze ook..

Verder gaat deze topic over PostNL dus waarom halen jullie Sylvana erbij?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
ChojinZ schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:06:
[...]

Dat is het vaak toch wel. Hoe vaak heb jij overlast van Chinezen, Indo's of Hindoestanen als zij in een kwaad daglicht worden gezet? Hoe vaak zie jij bedreigingen via social media voorbij komen van bovenstaande bevolkingsgroepen?

Bepaalde bevolkingsgroepen schreeuwen sneller moord en brand dan andere bevolkingsgroepen en voelen zich ook sneller beledigd. Eer gevoel speelt hier vaak ook een grote rol in.
Nederlanders en Allochtonen uit de middellandse zee regio. Die zie ik altijd heftig reageren. Dat we weinig horen van de Aziatische broeders zal ook komen omdat ze zelden negatief in het nieuws zijn.
Dat gezegd hebbende vormen de Chinezen bijvoorbeeld ook een vrij gesloten bevolkingsgroep.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:44

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

PostNL... Is dat niet de opdrachtgever van mijn ZZP'ende pakketbezorger? Dat bedrijf dat hem zonder enig probleem 13 uur per dag in zijn bus door de stad laat scheuren om maar alle pakketjes van die dag te bezorgen? Dag in, dag uit. En hem na 2 mislukte afleverpogingen per pakket 16 ct betaald?

Pfoe... Gelukkig dat ze zich wel druk maken om hun image, de veiligheid van hun mensen en de bewoners interesseert ze minder volgens mij :|

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Pietervs schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:43:
[...]

Als er ook maar een beetje waarheid zou zitten in wat je hier beweert, had Sylvana echt wel een nieuwe rel geschopt. In plaats daarvan heeft ze een verklaring gegeven waarin ze aangaf begrip te hebben voor het standpunt van Karwei. Dus ik denk dat je Karwei een tikje aan het framen bent hier...
Het is misschien wat gechargeerd, maar zeker niet overdreven. Sylvana zal zich door haar entree in de politiek ook wat minder extreem uitlaten waarschijnlijk.... Maar goed dit gaat wel erg offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Goed stuk! Zeker het lezen waard wat mij betreft.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
*knip* Niet de bedoeling.

[ Voor 99% gewijzigd door Mx. Alba op 13-12-2016 10:18 ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sissors schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:02:
Mijn eerste idee is ook direct zulk soort idioten ontslaan. Tegelijk ken ik ook nog wel de gevallen waar mensen een niet geheel politiek correcte grap maken, die random wordt uitgekozen op bijvoorbeeld Reddit om een campagne tegen die persoon te beginnen, en dan is je leven verwoest vanwege één twijfelachtige grap.

Nu is dit natuurlijk wel heel wat anders gezien het ook niet als grap bedoelt is geweest maar gewoon een xenofoob is. Tegelijk heb ik nog steeds mijn twijfels over zulke e-lynchpartijen.
Het feit blijft dat je nu iemand op één (heel publieke) misstap afrekent, en dat dat gedaan wordt door mensen die 'veilig' achter hun PC/telefoon zitten en lekker politiek correcte ontzetting ventileren. Feit blijft natuurlijk dat je best nadenkt voor je zoiets online zet. Het is geen café.

Ironisch genoeg, was dit een bankdirecteur geweest die iets incorrects gezegd had, dan waren we ook over mekaar heen gevallen om dat met de vinger te wijzen maar was er helemaal niks gebeurd.

Als xenofobe uitspraken een reden zijn voor ontslag dan kan je (natte vinger) 20% van de actieve bevolking zo ontslaan :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Borromini schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:39:
Ironisch genoeg, was dit een bankdirecteur geweest die iets incorrects gezegd had, dan waren we ook over mekaar heen gevallen om dat met de vinger te wijzen maar was er helemaal niks gebeurd.
Daar geloof ik niks van, er is niemand die zijn bedrijf zo prominent representeert. Daar zijn je klanten en aandeelhouders ook lekker blij mee.
Als xenofobe uitspraken een reden zijn voor ontslag dan kan je (natte vinger) 20% van de actieve bevolking zo ontslaan :).
Nee, de uiting is de reden. 90% van de werkende bevolking heeft ook wel minstens één collega waar hij een hekel aan heeft, dat is ook helemaal geen probleem. Als je op een botte manier op facebook wat een lul die Henk de manager toch is ben je ook direct weg.

Dit is nou net het probleem met serieuze zaken bespreken op laagdrempelige media. De hele wereld mag lezen dat er wel meer doden hadden mogen vallen, want er is toch vrijheid van meningsuiting? Nadenken over context, interpretatie, persoonlijke gevolgen, is er allemaal niet bij. Dat het prima had gekund op een feestje met dronken gelijkgestemden is totaal niet relevant.

[ Voor 25% gewijzigd door bwerg op 12-12-2016 22:28 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Laatst online: 01:02
*knip* quote

Ik begrijp je zin niet:Verder niet handig, maar wellicht begrijpelijk indien hij/familie slechte ervaringen heeft met mensen uit die regio.

Begrijp je wel wat je zegt? Slechte ervaring met mensen uit die regio, dat is vreemd meneer is toch echt opgepakt in Nederland. Of heeft hij pakketjes staan te bezorgen in Turkije.

Als je dit begrijpelijk vindt dan moet je naar een psychiater.

[ Voor 53% gewijzigd door Mx. Alba op 13-12-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
polli_ schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:34:
[...]

Ik begrijp je zin niet:Verder niet handig, maar wellicht begrijpelijk indien hij/familie slechte ervaringen heeft met mensen uit die regio.

Begrijp je wel wat je zegt? Slechte ervaring met mensen uit die regio, dat is vreemd meneer is toch echt opgepakt in Nederland. Of heeft hij pakketjes staan te bezorgen in Turkije.

Ik bedoelde dat hij wellicht slachtoffer is geweest van "nederlanders met een (turkse in dit geval) migratie-achtergrond"

Je weet het verder niet hè.
Wellicht spelen er andere dingen. Als ik zwaar benadeeld word door een bepaalde groep.

Neem bijvoorbeeldstudenten die hun huis uitgezet worden omwille van vluchtelingen opvang Dat gebeurde vorig jaar met studenten die hun €200-250 PM containerwoning uitgezet worden ivm vluchtelingenopvang en vervolgens in €400-600pm kamers worden herplaatst......
Dan zou je best kwaad kunnen worden.

Zelf heb ik ook liever dat er niet al teveel vluchtelingen hier komen. Laat ze in de regio, waar culturen overeenkomen en ze dezelfde kansen hebben als ieder ander, afwachten tot het beter gaat.

Dat de man het blijkbaar zo verwoord heeft is niet slim en nogal grof.
Helaas moet de "getroffen" bevolkingsgroep daar op reageren op een manier die op zijn minst even twijfelachtig is als de post van de man.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Laatst online: 01:02
Koos2009 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 00:04:
[...]

Ik bedoelde dat hij wellicht slachtoffer is geweest van "nederlanders met een (turkse in dit geval) migratie-achtergrond"

Je weet het verder niet hè.
Wellicht spelen er andere dingen. Als ik zwaar benadeeld word door een bepaalde groep.

Neem bijvoorbeeldstudenten die hun huis uitgezet worden omwille van vluchtelingen opvang Dat gebeurde vorig jaar met studenten die hun €200-250 PM containerwoning uitgezet worden ivm vluchtelingenopvang en vervolgens in €400-600pm kamers worden herplaatst......
Dan zou je best kwaad kunnen worden.

Zelf heb ik ook liever dat er niet al teveel vluchtelingen hier komen. Laat ze in de regio, waar culturen overeenkomen en ze dezelfde kansen hebben als ieder ander, afwachten tot het beter gaat.

Dat de man het blijkbaar zo verwoord heeft is niet slim en nogal grof.
Helaas moet de "getroffen" bevolkingsgroep daar op reageren op een manier die op zijn minst even twijfelachtig is als de post van de man.
Jeetje wat een intelligentie. Begrijp je het niet. Je zegt dat hij wellicht slachtoffer is geweest van "nederlanders met een (turkse in dit geval) migratie-achtergrond". Maar wat heeft een Turk in Turkije te maken met een Turk in Nederland. Zitten ze met elektische draden aan elkaar vast. Deze man werd door 80 miljoen turken benadeelt in zijn virtuele wereld.

Je wordt geboren als een individu en gaat dood als individu. Je kunt nooit een aantal incidenten extrapoleren naar een bevolkingsgroep.

Vluchtelingen waar heb je het over? Deze mensen waren in de buurt van een stadion van de voetbalclub Besiktas. Niet in de middelandse zee of op het vliegveld opweg naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vind dit wel eng hoor. Ja, het steunen van terrorisme is niet goed. Daar is geen plaats voor in Nederland. En derhalve zat de chauffeur gruwelijk fout. Maar moet je werkgever nu ingrijpen als je privé een bericht plaatst? Vooral als je een chauffeur bent, een niemand, een onzichtbaar robotje in het grote systeem? Ja, je bent niet vrij van de gevolgen van meningsuiting, maar moeten die gevolgen nu uit de richting van de werkgever komen?

Wat mij betreft zou die input uit een andere richting moeten komen. Misschien van de politie, of van de persoonlijke omgeving. Wellicht kan de werkgever de werknemer aangeven. Maar mijn baas heeft weinig te zoeken in wat ik in mijn vrije tijd uitspook of vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Het verlies van mensenlevens valt niet goed te praten. Wie dergelijke uitspraken doet en gedachten heeft hoort niet thuis in "onze" maatschappij. Dit is ook geen zwarte humor maar gewoon diepgewortelde haat voor een bepaalde bevolkingsgroep, cultuur of godsdienst.

Helaas is het ook net "onze" maatschappij die gefaald heeft om dit te voorkomen. Waarschijnlijk heeft deze man in het verleden iets meegemaakt waardoor hij zo geworden is. Net zoals zovele vreemdelingen die ooit wel is oneerlijk behandeld zijn. Het is allemaal niet eerlijk.

Ik mag alleen maar hopen dat, als deze planeet binnen 100 jaar nog bestaat, we allemaal wat beter overeen komen en beschaafder zijn geworden. Hoe wij als mensheid Erdogan, Poetin, Assad, ... maar hun gang laten gaan kan ik toch niet echt begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:18
polli_ schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:34:
[...]

Volgens mij begrijp je het zelf niet helemaal. Koos toont namelijk empathie, inlevingsvermogen. Althans de intentie daartoe. Juist dat is de kwaliteit waardoor conflicten, meningsverschillen en misvattingen goed opgelost kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom mensen als Koos2009 beginnen met excuses en verklaringen te verzinnen die proberen de schuld elders te plaatsen ipv bij de idioot zelf, tja. Als het een salafistische moslim is moet hij natuurlijk wel aan de hoogste boom, maar zo gaat het steeds vaker in deze contreien.

Als werknemer heb je ook verantwoordelijkheid om je werkgever niet in een slecht daglicht te zetten.
analogworm schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 00:33:
Koos toont namelijk empathie, inlevingsvermogen. Althans de intentie daartoe.
Lamenielache. Dat is geen empathie, maar een poging tot schuldverschuiving naar migranten of een ander makkelijk zwart schaap. Empathie toon je niet door wangedrag proberen vrij te pleiten.

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 13-12-2016 00:35 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
gambieter schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 00:33:
Waarom mensen als Koos2009 beginnen met excuses en verklaringen te verzinnen die proberen de schuld elders te plaatsen ipv bij de idioot zelf, tja. Als het een salafistische moslim is moet hij natuurlijk wel aan de hoogste boom, maar zo gaat het steeds vaker in deze contreien.

Als werknemer heb je ook verantwoordelijkheid om je werkgever niet in een slecht daglicht te zetten.
En rechtvaardigt dat dan de daaropvolgende lynchpartij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

analogworm schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 00:34:
En rechtvaardigt dat dan de daaropvolgende lynchpartij?
Nee, zeg ik dat? Idioten trekken elkaar aan. En ontslag is geen lynchpartij, maar verantwoordelijk worden gehouden voor de eigen uitingen.

Nu weet ik weer waar ik recent iets vergelijkbaars zag: Arbeider op staande voet ontslagen na racistische en seksistische Facebookpost

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 13-12-2016 00:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
gambieter schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 00:36:
[...]

Nee, zeg ik dat? Idioten trekken elkaar aan. En ontslag is geen lynchpartij, maar verantwoordelijk worden gehouden voor de eigen uitingen.

...

Lamenielache. Dat is geen empathie, maar een poging tot schuldverschuiving naar migranten of een ander makkelijk zwart schaap. Empathie toon je niet door wangedrag proberen vrij te pleiten.
Lach jij maar lekker verder dan. Want wat je zegt is ook niet waar ik op aanstuur. Empathie is inderdaad wat anders als een zondebok zoeken.
Mijn inziens is iedere keuze die een persoon maakt een logisch, begrijpelijk, gevolg van eerdere keuzes, gebeurtenissen en omstandigheden.
We kunnen wel stellen dat er de afgelopen jaren veel ophef is geweest over immigratie. Waar precies de oorzaken daarvoor liggen durf ik je niet te zeggen. Maar ik kan mij wel voorstellen dat een uitspraak als deze man geplaatst heeft voortkomt uit een opeenstapeling hiervan.

Snap je waar ik heen wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

analogworm schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 00:50:
[...]

Lach jij maar lekker verder dan. Want wat je zegt is ook niet waar ik op aanstuur. Empathie is inderdaad wat anders als een zondebok zoeken.
Mijn inziens is iedere keuze die een persoon maakt een logisch, begrijpelijk, gevolg van eerdere keuzes, gebeurtenissen en omstandigheden.
We kunnen wel stellen dat er de afgelopen jaren veel ophef is geweest over immigratie. Waar precies de oorzaken daarvoor liggen durf ik je niet te zeggen. Maar ik kan mij wel voorstellen dat een uitspraak als deze man geplaatst heeft voortkomt uit een opeenstapeling hiervan.

Je bedoeld dat dit het resultaat is van de opruiing door Grote Geert?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

analogworm schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 00:50:
Nee, dat is te makkelijk. Verschillende personen reageren verschillend op dezelfde stimuli, mensen die van nature al racistisch en asociaal zijn (en vaak ook niet al te intelligent), zullen veel eerder tot dit soort uitingen overgaan.

Ja, naar het goedpraten van de uiting, waarbij de man uiteindelijk een slachtoffer is. Als hij dat is, dan alleen van zijn eigen gedrag, en heeft het niets met vluchtelingen in het nieuws, migranten etc te maken. Hou die er gewoon buiten. Als je al een schuldige gaat zoeken, dan eventueel zoals Yakuza aangeeft bepaalde politici, maar zelfs dat is te gemakzuchtig en zorgt ervoor dat de man als slachtoffer wordt gezien. Dit is een verklaring die vaker wordt gegeven bij geweld binnen relaties:
Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/52f2cdf7e4b005f6161f7412/t/530c2a87e4b004006c6761b6/1393306248740/knowthenumber+sticker.png

"waarom dwong je me je te slaan?"

Hij maakt de opmerkingen zelf, dan ook eigen billen branden en er zelf van leren.
Afbeeldingslocatie: http://www.shannonburns.com/toon437.gif

Ik denk dat het goed is als werkgevers hun werknemers inlichten dat extreem wangedrag op social media ook op het werk gevolgen kan hebben, ook voor toekomstige werkgelegenheid. Misschien dat mensen dan toch een keertje gaan nadenken.

(al zullen dergelijke types alleen maar harder gaan proberen het anoniem te doen ipv er van te leren)

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 13-12-2016 01:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vind toch dat het privacy aspect hier veel aandacht verdient. Ik vind niet dat een werkgever iets te zoeken heeft op mijn profielen waar ik in mijn privétijd iets op zet. En als ik er iets op zou zetten wat niet door de beugel kan (zoals steunen van terrorisme, zoals hier het geval is), dan nog dient feedback wat mij betreft via andere wegen te gaan. Als nu zijn directe omgeving, wat ook privé is, er iets van te zeggen heeft, of de werkgever de politie inwilligt, dan gaat dat toch via heel andere wegen. Een werkgever moet zich niet bemoeien met wat ik buiten mijn werk om denk en doe. Die gaan daar niet over. Ik ben in mijn vrije tijd niet met mijn werk bezig, en mijn werk moet in mijn vrije tijd niet met mij bezig zijn. Dat moet gescheiden blijven.

Het is goed dat de chauffeur is aangepakt. Extremisme en terrorisme (of in dit geval het verheerlijken ervan) zijn niet acceptabel in Nederland. Dat hoort niet in Nederland thuis, net als mensen die zich er schuldig aan maken. Maar ik ben het ten zeerste oneens met de manier waarop het is gebeurd. Ik vind dat de werkgever zijn taken en verantwoordelijkheden heeft overschreden. Ze mogen het aangeven bij de politie, maar zelf actie ondernemen, zoals PostNL deed, daar ben ik het niet mee eens.

Daarnaast vraag ik me af wat voor bericht het geeft als je ontslagen wordt door zoiets, en wat voor bericht als de buurtbewoners hun afkeur uiten of de politie op bezoek komt. De laatste twee opties zouden een indruk moeten geven dat de maatschappij als een geheel het afkeurt. Bij de eerste optie heb je kans dat de conclusie iets wordt als "Daar bij PostNL zijn het ook van die moslimminnende linkse rakkers. Je uit een beetje kritiek, en je bent direct je baan kwijt. Wedden dat er nu zo'n luie uitkeringstrekker mijn baantje inpikt?" Al moet ik natuurlijk wel erbij zeggen dat iemand ook zoiets kan concluderen als zijn buurt het afkeurt, of als de politie ingrijpt. Dit is dan ook niet echt een argument of kritiek tegen het gebeurde. Maar het is het wel waard om deze vraag te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
"one fault and you are out", als we met z'n allen blijkbaar deze kan op willen, succes maar dan haakt de helft af.
waar is de ruimte voor een stukje bezinning, en de kans op excuses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:45

FreakNL

Well do ya punk?

Iemand die zo'n intens domme opmerking plaats, daar is geen ruimte voor bezinning en excuses zullen niet gemeend zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:24:
Iemand die zo'n intens domme opmerking plaats, daar is geen ruimte voor bezinning en excuses zullen niet gemeend zijn..
Precies dit. En als er dan al excuses komen dan is dat onder druk van social media, niet omdat de dader er anders over is gaan denken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1 2 3 Laatste