Dakar 2017 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.905 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:40
EVM Rally Team1 dag geleden
Thanks! Unfortunately we are not allowed (by the ASO) to post longer onboard videos.
Daar gaat de sport toch kapot aan, maffe regels. Alles draait om geld geld geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:32
Dacuuu schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:37:
[...]

Daar gaat de sport toch kapot aan, maffe regels. Alles draait om geld geld geld.
Tja, het ligt een stuk genuanceerder. Als ze dat namelijk niet reguleren dan zijn de TV rechten van ASO niets meer waard en die betalen nou juist de gehele organisatie van de race.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:08

Martinspire

Awesomeness

SnowDude schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:00:
[...]

Tja, het ligt een stuk genuanceerder. Als ze dat namelijk niet reguleren dan zijn de TV rechten van ASO niets meer waard en die betalen nou juist de gehele organisatie van de race.
Maar dan moeten ze wel de mogelijkheid bieden om het tegen betaling wél te delen.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 14:40
SnowDude schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:00:
[...]

Natuurlijk, maar moet je dan een tv ploeg van de ASO inhuren on onboard beelden te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Het blijft gewoon lastig, normaal gesproken mag je bij dit soort evenementen niet filmen zonder toestemming en als je dat wel mag dan liggen alle rechten vaak automatisch bij de organisatie. Ik denk dat als je als team met wat geld zwaait dan kan je best wel het een en ander zelf uitzenden. Red Bull heeft op zijn site ook genoeg beelden.

Het kan ook zijn dat EVM alleen rechten heeft om in het Bivak te mogen filmen.

RTL 7 zend ook regelmatig on board beelden uit van de race, maar RTL heeft natuurlijk zelf ook uitzend rechten voor Dakar.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:39

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Het is persoonlijk maar ik vind die broertjes coronel maar vervelend. Het ligt er weer te dik bovenop en ze vinden zichzelf geweldig. Kamphues is niet geschikt als presentator, maar een stuk minder aanwezig.

Ik kijk de samenvattingen vooral via Eurosport, dan zie ik wat vaker andere nationaliteiten aan het woord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:02:
Het is persoonlijk maar ik vind die broertjes coronel maar vervelend. Het ligt er weer te dik bovenop en ze vinden zichzelf geweldig. Kamphues is niet geschikt als presentator, maar een stuk minder aanwezig.
Gelukkig is het persoonlijk, want ik ben het op beide punten totaal niet met je eens. De gebroeders Coronel genieten gewoon lekker van de rally, ze weten dat ze niet het budget en materiaal hebben om met de top mee te doen, dus hun doel is uitrijden, en onderling een beetje kijken wie het snelste is. Tom heeft met zijn camera natuurlijk ook een dubbel rol.
Ik kijk de samenvattingen vooral via Eurosport, dan zie ik wat vaker andere nationaliteiten aan het woord :).
Het doel van RTL met het Dakar programma is dan ook om een plaform te zijn voor de Nederlandse teams om zich te kunnen profileren. Hierdoor hebben de teams meer airtime waardoor ze makkelijker aan sponsoren komen. Het gevolg hiervan is dat er meer Nederlandse teams aan de start kunnen staan.

Een kennis van me heeft ooit mee gedaan met een in-race support truck en daar hoorde ik al budgetten van zo'n 1 miljoen per jaar. Hoewel, kistrijder op de motor wel een stuk goedkoper zal zijn. Maar het zal me niets verbazen dat de gebroeders Coronel samen al een budget van 2 miljoen verstoken elk jaar, en dan zijn de rijders en monteurs nog gewoon vrijwilligers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:07

Metalfreak

Hoije woh!

SnowDude schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:20:
[...]
Gelukkig is het persoonlijk, want ik ben het op beide punten totaal niet met je eens. De gebroeders Coronel genieten gewoon lekker van de rally, ze weten dat ze niet het budget en materiaal hebben om met de top mee te doen, dus hun doel is uitrijden, en onderling een beetje kijken wie het snelste is. Tom heeft met zijn camera natuurlijk ook een dubbel rol.

[...]
Het doel van RTL met het Dakar programma is dan ook om een plaform te zijn voor de Nederlandse teams om zich te kunnen profileren. Hierdoor hebben de teams meer airtime waardoor ze makkelijker aan sponsoren komen. Het gevolg hiervan is dat er meer Nederlandse teams aan de start kunnen staan.

Een kennis van me heeft ooit mee gedaan met een in-race support truck en daar hoorde ik al budgetten van zo'n 1 miljoen per jaar. Hoewel, kistrijder op de motor wel een stuk goedkoper zal zijn. Maar het zal me niets verbazen dat de gebroeders Coronel samen al een budget van 2 miljoen verstoken elk jaar, en dan zijn de rijders en monteurs nog gewoon vrijwilligers
Tja, met een truck loopt het budget al gauw op ja, die truck kost alleen al gauw een paar ton als 'ie klaar is voor Dakar. (je kunt er nog eentje kopen trouwens: http://suchen.mobile.de/f...iption=dakar&pageNumber=1) Zo'n buggy van de gebroeders Coronel zal toch iets goedkoper zijn lijkt me. Daarnaast zijn vrachtwagenonderdelen uiteraard veel groter en duurder. Maar het blijft wel iets voor de rijkeren onder ons. Dat zie je dan ook wel terug in het deelnemersveld, velen zijn gewoon succesvolle ondernemers.

Nog iets over die Coronels: Ik zag afgelopen weekend in beelden een kenteken op die buggy (LV-ZS-39), ik had het gecheckt en dat bleek te horen bij een Suzuki Swift GTI uit 1991 met een lang verlopen APK. Hoe ik die buggy ook probeer te bekijken, ik zie er echt op geen enkele manier meer een Swift in, hoe erg je 'm ook zou modifyen. Iemand enig idee hoe dat zit?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:39

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Metalfreak schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:37:
[...]

Tja, met een truck loopt het budget al gauw op ja, die truck kost alleen al gauw een paar ton als 'ie klaar is voor Dakar. (je kunt er nog eentje kopen trouwens: http://suchen.mobile.de/f...iption=dakar&pageNumber=1) Zo'n buggy van de gebroeders Coronel zal toch iets goedkoper zijn lijkt me. Daarnaast zijn vrachtwagenonderdelen uiteraard veel groter en duurder. Maar het blijft wel iets voor de rijkeren onder ons. Dat zie je dan ook wel terug in het deelnemersveld, velen zijn gewoon succesvolle ondernemers.

Nog iets over die Coronels: Ik zag afgelopen weekend in beelden een kenteken op die buggy (LV-ZS-39), ik had het gecheckt en dat bleek te horen bij een Suzuki Swift GTI uit 1991 met een lang verlopen APK. Hoe ik die buggy ook probeer te bekijken, ik zie er echt op geen enkele manier meer een Swift in, hoe erg je 'm ook zou modifyen. Iemand enig idee hoe dat zit?
Dat viel me bij de overige auto's ook al op. Die Toyota Hilux herken ik nog wel terug, maar de "Peugeot 3008 DKR"? Zeker na die crash waarbij je alle 'internals' redelijk goed kon zien, kon ik me niet voorstellen hoeveel gemeenschappelijke onderdelen (en op dezelfde locatie) dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.peugeot.co.uk/media/showrooms/showroom-peugeot-2008-dkr-kppv3/medias/Peugeot_2008_DKR_rally_car2.jpg

nog heeft met dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.irishtimes.com/polopoly_fs/1.2846764.1477640523!/image/image.jpg_gen/derivatives/box_620_330/image.jpg

En ik vind het enigzins afdoen aan de race, omdat de top nu vooral gedomineerd word door wagens waar letterlijk alles aan versleuteld is. Iemand die gewoon kneitergoed kan rijden maar geen miljoen op een auto stuk kan slaan is gedoemd uit de top zoveel te blijven. En dan nog rijden ze de boel aan gallemiezen. Ik denk dat het juist de charme is van zo'n race dat je binnen de mogelijkheden van je voertuig moet blijven. Dat die limieten dan kunstmatig opgerekt worden vind ik jammer, ik zie veel liever een gewone Hilux pick up met flinke banden erop en een bende onderdelen achterin de (nog aanwezige) laadbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Metalfreak schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:37:
[...]
Goeie vraag, ik meen me te herinneren dan de Coronels vorig jaar nog met een Swift GTI blok reden. Momenteel rijden ze met een Hayabusa blok in de buggy's. Die buggy's zijn trouwens door Tim onworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

Martinspire schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:25:
[...]

Toch blijf ik erbij: die maken het zichzelf veel moeilijker dan nodig is. Zo'n buggy met ongebruikelijke hardware en dan ook nog rijden zonder voorruit (wie verzint dat, pfff). En het ene moment gaan ze knallen om seconden te besparen, de andere keer worden ze uren gesleept of nemen ze genoegen met 12 uur straftijd |:(

Hij maat leuke beelden, maar ik vind het allemaal zo'n aanfluiting.
Niet mee eens. Maar goed ik heb dan ook geen Dakar ervaring. Jij wel lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:49:
[...]

Dat viel me bij de overige auto's ook al op. Die Toyota Hilux herken ik nog wel terug, maar de "Peugeot 3008 DKR"? Zeker na die crash waarbij je alle 'internals' redelijk goed kon zien, kon ik me niet voorstellen hoeveel gemeenschappelijke onderdelen (en op dezelfde locatie) dit:

[afbeelding]

nog heeft met dit:

[afbeelding]

En ik vind het enigzins afdoen aan de race, omdat de top nu vooral gedomineerd word door wagens waar letterlijk alles aan versleuteld is. Iemand die gewoon kneitergoed kan rijden maar geen miljoen op een auto stuk kan slaan is gedoemd uit de top zoveel te blijven. En dan nog rijden ze de boel aan gallemiezen. Ik denk dat het juist de charme is van zo'n race dat je binnen de mogelijkheden van je voertuig moet blijven. Dat die limieten dan kunstmatig opgerekt worden vind ik jammer, ik zie veel liever een gewone Hilux pick up met flinke banden erop en een bende onderdelen achterin de (nog aanwezige) laadbak.
Tja, in die klasse snap ik het ergens nog wel, maar ik neem niet aan dat die onder de typegoedkeuring van een Peugeot 3008 rondrijden, maar dat gewoon deze specifieke auto's gekeurd zijn. Op kenteken zal het niet een doodsimpele Peugeot 3008 zijn als het goed is... Maar inderdaad, voor normale deelnemers is het gewoon onmogelijk om überhaupt in de top mee te kunnen doen vanwege die budgetten.
SnowDude schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:56:
[...]
Goeie vraag, ik meen me te herinneren dan de Coronels vorig jaar nog met een Swift GTI blok reden. Momenteel rijden ze met een Hayabusa blok in de buggy's. Die buggy's zijn trouwens door Tim onworpen.
Tja, nu zal niemand het in Zuid-Amerika in zijn hoofd halen om daadwerkelijk het kenteken te controleren of het wel legitiem is, maar is het niet zo dat de deelnemende voertuigen in principe gewoon roadlegal moeten zijn :?

[ Voor 61% gewijzigd door Metalfreak op 10-01-2017 15:02 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
De auto's krijgen natuurlijk sowieso een technische keuring, en ik vraag me af of je met een Nederlands kenteken in het buitenland wel een APK moet hebben. Maar als ik de verhalen van Kees Koolen hoor wat hij voor zijn zelfbouw quad allemaal heeft moeten doen voor de kenteken, wordt er wel het een een ander geeist. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat die buggy's wel het chassis nummer van die swifts ergens hebben zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:59
Tja, de broertjes Coronel zijn natuurlijk ontzettend commercieel en snappen de marketing ook erg goed. De Dakar rally is gewoon hobby en dat wordt gefinancierd met sponsors.
Je kunt er van vinden wat je wilt, maar ze zijn ontzettend veel in beeld bij de uitzendingen en dat levert grof geld op voor die sponsors en dus de broertjes Coronel.

Ze weten zelf ook wel dat ze niet kunnen winnen en doen, net als 95% van de rest van het veld, mee om het meedoen en het doel is de rally uitrijden. Ontzettend gaaf toch als je zo'n project op deze manier kunt realiseren?

Overigens boeren de broertjes Coronel met al hun (web)winkels ook best aardig dus ze zullen er zelf ook nog wel een paar knaken instoppen. Al met al denk ik dat hun concept relatief betaalbaar is.

Als ik naar de Nederlandse vrachtwagen deelnemers kijk dan zie ik toch vrijwel alleen maar zeer succesvolle ondernemers die er zelf elk jaar een hoop geld in pompen plus wat geld uit sponsoring krijgen. Uitzonderingen daargelaten.
Ik ben wel benieuwd wat het jaarbudget van Team de Rooy is, ik gok dat het niet met 5 mln per jaar gedaan is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

SnowDude schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:04:
De auto's krijgen natuurlijk sowieso een technische keuring, en ik vraag me af of je met een Nederlands kenteken in het buitenland wel een APK moet hebben. Maar als ik de verhalen van Kees Koolen hoor wat hij voor zijn zelfbouw quad allemaal heeft moeten doen voor de kenteken, wordt er wel het een een ander geeist. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat die buggy's wel het chassis nummer van die swifts ergens hebben zitten.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ze in Nederland ooit goedgekeurd zouden kunnen worden volgens alle RDW wetgeving... Dus eigenlijk is dat kenteken gewoon ongeldig en dus compleet onzinnig. Ik mag ook niet een 2CV kopen, er vervolgens alles aan aanpassen zodat het een hypersportwagen wordt zolang ik maar ergens dat chassisnummer opschroef en gewoon dat 2CV kenteken blijven voeren...

[ Voor 4% gewijzigd door Metalfreak op 10-01-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Metalfreak schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:16:
[...]

Maar ik kan me niet voorstellen dat ze in Nederland ooit goedgekeurd zouden kunnen worden volgens alle RDW wetgeving... Dus eigenlijk is dat kenteken gewoon ongeldig en dus compleet onzinnig. Ik mag ook niet een 2CV kopen, er vervolgens alles aan aanpassen zodat het een hypersportwagen wordt zolang ik maar ergens dat chassisnummer opschroef en gewoon dat 2CV kenteken blijven voeren...
Tja, ik denk ook niet dat ze legaal in Nederland de weg op kunnen, die kenteken stickers zijn sowieso niet legaal in Nederland. Maar tijdens de Dakar rijden ze natuurlijk ook niet in Nederland;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

SnowDude schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:36:
[...]

Tja, ik denk ook niet dat ze legaal in Nederland de weg op kunnen, die kenteken stickers zijn sowieso niet legaal in Nederland. Maar tijdens de Dakar rijden ze natuurlijk ook niet in Nederland;)
Nee klopt, maar dan kunnen ze die kentekens net zo goed weglaten natuurlijk ;) Vroeg me trouwens ook al af of ze hier wel eens op de openbare weg hebben gereden met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Metalfreak schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:38:
[...]

Nee klopt, maar dan kunnen ze die kentekens net zo goed weglaten natuurlijk ;) Vroeg me trouwens ook al af of ze hier wel eens op de openbare weg hebben gereden met die dingen.
Ik ken een verhaal van iemand in Brabant die op een mooie zonnige zondagochtend zijn BMW 335i aan het uitlaten was en stevig aan het boenderen was op de Brabantse landweggetjes. Toen er vervolgens een Dakar Truck van een Nederlands team achter hem opdook kreeg hij deze toch echt niet losgereden O-)

Denk dat we niet heiliger als de paus moeten zijn en wel kunnen verwachten dat het materiaal af en toe eens (als test) wordt losgelaten op de openbare weg, maar denk niet dat men er wekelijks de boodschappen mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

B-Real schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:46:
[...]

Ik ken een verhaal van iemand in Brabant die op een mooie zonnige zondagochtend zijn BMW 335i aan het uitlaten was en stevig aan het boenderen was op de Brabantse landweggetjes. Toen er vervolgens een Dakar Truck van een Nederlands team achter hem opdook kreeg hij deze toch echt niet losgereden O-)

Denk dat we niet heiliger als de paus moeten zijn en wel kunnen verwachten dat het materiaal af en toe eens (als test) wordt losgelaten op de openbare weg, maar denk niet dat men er wekelijks de boodschappen mee doet.
Kan me nog eens herinneren dat we in de file stonden om weg te rijden bij het Truckstar festival in Assen en dat Bennie Jolink toen met zijn Dakar truck door de berm voorbij kwam stuiven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een aantal van de Dakar trucks rijden door het jaar inderdaad regelmatig rond bij Oirschot/Eindhoven/Budel.

Waarschijnlijk maken ze dan voor wat kleinere testjes gebruik van wat militaire oefenterreinen of misschien het Eurocircuit. Misschien gaan ze dan ook bij de fabrikant (indien DAF) langs, of bij toeleveranciers.
Hoe dan ook, ze staan niet op een trailer. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Voor de vrachtwagens zijn de eisen ook wat zwaarder. Ik ga er vanuit dat alle Nederlandse Dakar vrachtwagens gewoon helemaal legaal op kenteken staan. Ik heb net de vrachtwagen van Gerard de Rooy ff gecheckt bij de RDW en die heeft gewoon APK en een gekeurde tachograaf

Ik neem trouwens wel aan dat De Rooy wel over trailers beschikt om de rally auto's te vervoeren. Transport bedrijf De Rooy heeft als een van de hoofdtakken het vervoeren van vrachtwagens (voornamelijk van Daf) ;)

[ Voor 28% gewijzigd door SnowDude op 10-01-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik wist niet eens dat Bennie Jolink ook de Dakar heeft gedaan, samen met Hans Bekx in 1998 verteld Google mij. Cool! :D Nu wordt het ineens ook wat logischer waarom Normaal al eens een liedje over de Dakar heeft gemaakt :)

Ik bedenk me net dat ik, toen we eens naar de Dakar pre-proloog reden, bij een hotelletje in de buurt ook al een rijtje Dakar trucks zagen staan die later ook gewoon rijdend naar het Eurocircuit kwamen. Die zullen idd allemaal wel netjes op kenteken e.d. staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-06 21:26

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Dat klopt, die auto's moeten gewoon op kenteken staan en aan alle eisen voldoen. Is ook logisch want met een rally rijdt je bijna de hele route over de openbare weg.

Die buggy van Dollevoet is ooit een Volvo V40 geweest. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jazzy op 10-01-2017 20:31 ]

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:05:
Een aantal van de Dakar trucks rijden door het jaar inderdaad regelmatig rond bij Oirschot/Eindhoven/Budel.

Waarschijnlijk maken ze dan voor wat kleinere testjes gebruik van wat militaire oefenterreinen of misschien het Eurocircuit. Misschien gaan ze dan ook bij de fabrikant (indien DAF) langs, of bij toeleveranciers.
Hoe dan ook, ze staan niet op een trailer. ;)
Klopt. scheuren dan door de oirschotse heide heen (militair/open terrein). Zelf rij ik elke dag langs stacey en zag in het begin daar ook nog wel eens de truck langs woning staan. Ook wel apart gezicht toen als je aan kwam rijden en dat er dan een Dakar truck staat :P

Maar wat is er nu gaande in de rally? Lees dingen van weggespoelde dorpen etc :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SnowDude schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:06:
Voor de vrachtwagens zijn de eisen ook wat zwaarder. Ik ga er vanuit dat alle Nederlandse Dakar vrachtwagens gewoon helemaal legaal op kenteken staan. Ik heb net de vrachtwagen van Gerard de Rooy ff gecheckt bij de RDW en die heeft gewoon APK en een gekeurde tachograaf
Ik heb een oude van Jan de Rooy (DAF uit 2002/2003 - BL-PX-93) opgezocht en daar staat bij de RDW het volgende bij:
Dit voertuig behoeft niet te zijn voorzien van een stootbalk.
Dit voertuig behoeft niet te zijn voorzien van zijdelingse afscherming.- het wordt gebezigd t.b.v. historische optochten, rally's e.d.
Dit bewijs is afgegeven onder voorwaarde dat geen lading wordt vervoerd.
Dat klinkt toch een beetje als een bijzondere status van zo'n voertuig. Maar goed, de APK is inmiddels verlopen, dus ik denk dat hij een museumstuk is ergens? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 10-01-2017 21:02 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Haha, dat kenteken heeft al op allerlei auto's gezeten. :) Op zich kan dit gewoon, net als de buggies van Coronel2. Je mag van alles wijzigen aan een auto, als je hem maar weer aan de RDW aanbiedt voor keuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Grrrrrene schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:58:
[...]

Ik heb een oude van Jan de Rooy (DAF uit 2002/2003 - BL-PX-93) opgezocht en daar staat bij de RDW het volgende bij:

[...]

Dat klinkt toch een beetje als een bijzondere status van zo'n voertuig. Maar goed, de APK is inmiddels verlopen, dus ik denk dat hij een museumstuk is ergens? :)
Staat volgens mij in het DAF museum in Eindhoven.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Zal toch niet? Is de laatste jaren een snelle assistentietruck geweest voor allerlei teams. Heeft niet echt historische waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 22:26
Recentelijk gelezen dat de heren Coronel 600.000,- kwijt zijn aan deelname. Dus alle kosten bij elkaar genomen.

De vrachtwagens zijn volgens mij ook nu road-legal. Ik woon vlakbij Ginaf en die hadden eerder nog wel eens de neiging in de herfst over een groot akkerbouwland te rijden (Emminkhuizerberg-Renswoude) Grappige is dat ze deels gelijk reden aan de A12 en harder gingen dan het verkeer op de snelweg :)

Leverde toch gedoe op want het verkeer op de A12 snapte dat niet en gaf files :?

Terug naar Dakar; het is nu toch wel heel bar daaro; blijft weinig over van de werkelijke rally zo onderhand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Kees Koolen binnen als 4e! Gaat lekker hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C11yUA8WQAAnqHr.jpg:large
Frank Weeink ‏@frankweeink 13m13 minutes ago
Meer dan een beetje water en modder in de Dakar. Geen wonder dat de route werd aangepast.
https://twitter.com/frankweeink/status/818936419855040514

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zag de beelden ook bij RTL. Dat gele stipje is dus een graafmachine. Is dus vrij diep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Vandaag weer afgelast
Grrrrrene schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:58:
[...]

Als je bij de BZ-NG-53 kijkt dat is de huidige wagen van Gerard de Rooy dan zie je gewoon dat die als vrachtwagen staat geregistreerd

[ Voor 90% gewijzigd door SnowDude op 11-01-2017 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 20:03
[...]

[afbeelding]

nog heeft met dit:

[afbeelding]

Behalve dat die wagen door Peugeot gebouwd is zit daar niks op of aan die auto dat overeenkomt met een 3008. De DKR is een volledig op maat gemaakte wagen. Een beetje zoals een RC auto waar de plastic body van een Subaru op zit geklikt zeg maar, maar waar je net zo goed de body van een Ferrari op kunt klikken.

Dit was in de jaren 90 al met de Citroën ZX Rallye Raid auto (winnaar 1991, 1994, 1995 en 1996), dat is van onder praktisch dezelfde wagen als de 405 T16 die in 1989 en 1990 het autoklassement won.
SnowDude schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:06:

Ik neem trouwens wel aan dat De Rooy wel over trailers beschikt om de rally auto's te vervoeren. Transport bedrijf De Rooy heeft als een van de hoofdtakken het vervoeren van vrachtwagens (voornamelijk van Daf) ;)
Tachograaf? Hoe zit dat dan als hij meer dan 11 uur rijd en/of niet op tijd z'n rust neemt? Krijgt ie dan een boete of zou daar een uitzondering op gemaakt worden?

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 11-01-2017 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik denk dat je onderschat hoe ongeschikt normale auto's zijn voor extreem gebruik. Maar wat je schrijft gaat nu ook gewoon op. Alle auto's moeten voldoen aan hetzelfde technische reglement en de rijders moeten binnen de grenzen blijven van wat hun auto's aankunnen. Als je dat niet doet dan rijd je dingen stuk en moet je het repareren of loop je het risico uit de race te vallen.

Verder is dit natuurlijk de absolute top van de autosport, vergelijkbaar met Formule 1 voor formule-auto's. Als je liever standaard auto's ziet rijden dan zijn daar ook wel evenementen voor, maar die zijn bij lange na niet zo extreem als de Dakar.
FastFred schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:59:
Tachograaf? Hoe zit dat dan als hij meer dan 11 uur rijd en/of niet op tijd z'n rust neemt? Krijgt ie dan een boete of zou daar een uitzondering op gemaakt worden?
Die regels zijn alleen maar van toepassing op beroepsvervoer. Daar heb je niet mee te maken als je een vrachtwagen hebt om je eigen paard te vervoeren of af en toe een oldtimer-tocht mee te rijden. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Jazzy op 11-01-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
[...]

Hij moet er op zitten, voor de APK net als de begrenzer, maar die hoef je natuurlijk niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:00

-tom-562

Oliesjeik

the noise schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:04:
Recentelijk gelezen dat de heren Coronel 600.000,- kwijt zijn aan deelname. Dus alle kosten bij elkaar genomen.

De vrachtwagens zijn volgens mij ook nu road-legal. Ik woon vlakbij Ginaf en die hadden eerder nog wel eens de neiging in de herfst over een groot akkerbouwland te rijden (Emminkhuizerberg-Renswoude) Grappige is dat ze deels gelijk reden aan de A12 en harder gingen dan het verkeer op de snelweg :)

Leverde toch gedoe op want het verkeer op de A12 snapte dat niet en gaf files :?

Terug naar Dakar; het is nu toch wel heel bar daaro; blijft weinig over van de werkelijke rally zo onderhand :(
In het verleden heb ik ze ook regelmatig op de A30 zien rijden, zonder begrenzer O-)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Kunnen we in de komende jaren Bolivia gewoon overslaan of niet betrekken bij de race? Elke keer noodweer. Elke keer annuleren van routes. Gewoon niet meer doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Of op een ander continent, Afrika schijnt mooi te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:25:
Kunnen we in de komende jaren Bolivia gewoon overslaan of niet betrekken bij de race? Elke keer noodweer. Elke keer annuleren van routes. Gewoon niet meer doen.
Dat is elk jaar inderdaad weer ellende en skippen van routes :( was het in afrika toch altijd wat beter (natuurlijk ook soms mindere dagen) maar was wel leuker. Op die terroristen na dan. dom volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nu ben ik niet bekend met het klimaat/weer in Zuid-Amerika, maar is het anders misschien een oplossing om in een ander seizoen te rijden, zodat er minder kans is op noodweer?

Verder vind ik het echt dikke prima om in Zuid-Amerika te rijden; de omgevingen vind ik echt mooi en uitdagend voor de deelnemers.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
In een ander seizoen zie ik niet zo snel gebeuren. Wordt al sinds jaar en dag gehouden in de eerste 2 weken van januari. Het is al geen Dakar rally meer sinds 2009.

Nee, als ze volgend jaar weer in Afrika willen rijden dan mogen ze die dingen wel bepantseren en voorzien van wapens, soort Death Race :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:11
[...]

Behalve dat die wagen door Peugeot gebouwd is zit daar niks op of aan die auto dat overeenkomt met een 3008. De DKR is een volledig op maat gemaakte wagen. Een beetje zoals een RC auto waar de plastic body van een Subaru op zit geklikt zeg maar, maar waar je net zo goed de body van een Ferrari op kunt klikken.

Dit was in de jaren 90 al met de Citroën ZX Rallye Raid auto (winnaar 1991, 1994, 1995 en 1996), dat is van onder praktisch dezelfde wagen als de 405 T16 die in 1989 en 1990 het autoklassement won.

[...]

Dat 3008 eraan hangen is gewoon marketing... ding rijd vooraan in Dakar dus die auto moet ik kopen. Behalve het logo en soms een beetje vormgeving is er niks gelijk aan.

Paar jaar terug was dat ook met de BMW X5 en de Mini's (of Maxi's), dat was gewoon een schil en daaronder waren de wagens hetzelfde :p
De Hummer van Gordon was ook verre van een Hummer (en kleiner dan de mini's)

Lager in het klassement heb je wel aangepaste uitvoeringen van straatauto's of combinatie raid/straatauto, zoals die Bowlers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:04
vind de dakar dit jaar een beetje tegenvallen. Veel afgelast of ingekorte routes grotendeels veroorzaakt door het slechte weer...

had eigenlijk meer gehoopt van het eigen duinenwerk

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:02

Zeeuw

5.6

Bolivia is leuk voor een etappe op hoogte maar dan weer snel naar beneden. Ik mis de duinen van Chili en Peru.

Ook jammer dat je regelmatig dezelfde camerabeelden voorbij ziet komen. Ik heb de torpedoneus van De Rooy al 3 dagen achter elkaar tegen dezelfde duin op zien rijden...

Vraag me ook af sommige deelnemers niet moe worden van de Coronels....die moeten zo vaak assistentie krijgen van andere teams. Of betalen ze voor elke keer dat ze hulp krijgen?

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:46
(jarig!)
Ik zie hier in de buurt ook regelmatig Dakar trucks gewoon over de openbare weg rijden. Versluis rijdt er rond Werkendam nog wel eens mee rond, op de weg naar mijn werk kom ik langs Iveco Schouten waar regelmatig zowel de Dakar trucks als service wagens komen en in de achtertuin heb ik Groeneveld die als sponsor regelmatig een truck op bezoek krijgt.

Ik heb wel eens een rondje met zo'n ding mee mogen rijden dus ik weet hoe hoog ze zijn, maar als je met je eigen auto naast zo'n groot wiel staat is dat toch nog een stuk indrukwekkender.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:02:
In een ander seizoen zie ik niet zo snel gebeuren. Wordt al sinds jaar en dag gehouden in de eerste 2 weken van januari. Het is al geen Dakar rally meer sinds 2009.

Nee, als ze volgend jaar weer in Afrika willen rijden dan mogen ze die dingen wel bepantseren en voorzien van wapens, soort Death Race :D
Afbeeldingslocatie: https://www.wired.com/wp-content/uploads/2015/05/MadMaxFuryRoad-247-ft.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zoiets ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Sommigen schrijven 'waarom toch geen voorruit erin Tom??'

Nou, kijk eens goed; volgens mij zit er gewoon een voorruit in bij Tom :)

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/c3qba9anl/voorruit_tom.jpg

Op een minder nat stuk is die er wel weer uit. Bij Tim zat de ruit er ook gewoon in tijdens het marathon bivak.

Ze doen wel stoer maar ondertussen toch iets wijzer geworden :)

[ Voor 3% gewijzigd door the noise op 12-01-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:11
Als ze echt wijzer waren geworden hadden ze die buggies allang als schroot verkocht ;p
Hoeveel issues die gasten er jaarlijks wel niet mee hebben... en in voorprogramma van het seizoen erna steeds weer zeggen dat alles opgelost is, om tijdens dakar weer dezelfde ellende te hebben.

Wel knap wat ze doen, is wel een heel avontuur zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik vind de Dakar rally dit jaar een beetje tegenvallen. Door alle afgelaste en/of ingekorte proeven kan ik niet de moeite opbrengen om het fanatiek te volgen, het boeit me gewoon niet.

RLT 7 probeert nog wat van de uitzendingen te maken en de stukken met de Tom cam zijn wel interessant (dat zie je anders nooit natuurlijk), maar ik wil gewoon racende motoren/auto's/vrachtwagens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

the noise schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:38:
Sommigen schrijven 'waarom toch geen voorruit erin Tom??'

Nou, kijk eens goed; volgens mij zit er gewoon een voorruit in bij Tom :)

[afbeelding]

Op een minder nat stuk is die er wel weer uit. Bij Tim zat de ruit er ook gewoon in tijdens het marathon bivak.

Ze doen wel stoer maar ondertussen toch iets wijzer geworden :)
Volgens mij is dat specifiek voor het slepen. Je ziet toch niks (geen wisser nodig) maar levert wel heleboel rotzooi op als je er geen ruit in hebt. Op de meeste plekken is het ook niet zo'n probleem, maar bij water of veel opspattend zand/modder is het gewoon heel muf.

Ook dat ie niet normaal gesleept moet worden maar ze er eerst een heel stuk op moeten bevestigen toont mij gewoon aan dat die auto totaal niet praktisch is. Nou weet ik niet of dat volgens regels is, maar ik zou echt een normale auto pakken met voorruit, oog voor sleepkabel en betrouwbare motor/aandrijving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als je er een dissel op zet, maak je er praktisch een aanhangwagen van. Dat is een stuk fijner (zeker over >200 km slepen) dan een sleepkabel. Die vrachtwagens rijden praktisch even hard met of zonder buggy er achter. Dat zag je ook goed in het filmpje toen het misging en die dissel afbrak.
Wat denk je dat er met die buggy gebeurt als je een sleepkabel gebruikt en die vrachtwagen remt?

Daarnaast, gisteren was er toevallig een stukje waarbij een vrachtwagen met een sleepkabel werd getrokken. Het sleepoog begaf het, en die kwam door de voorruit van de gesleepte wagen zetten. Dat wil je echt _niet_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Martinspire schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:07:
[...]
Ook dat ie niet normaal gesleept moet worden maar ze er eerst een heel stuk op moeten bevestigen toont mij gewoon aan dat die auto totaal niet praktisch is. Nou weet ik niet of dat volgens regels is, maar ik zou echt een normale auto pakken met voorruit, oog voor sleepkabel en betrouwbare motor/aandrijving.
Ten eerste is dat zoals al gezegd veel gevaarlijker met slepen en ten tweede is de buggy waar ze nu mee rijden een eigen ontwerp van Tim. Persoonlijk lijkt het mij ook veel gaver om de race uit te rijden in een auto die je zelf hebt ontwikkeld.

Ook zijn die buggy's echt niet zomaar even in elkaar geknutseld op een vrije avond. Er zit echt heel veel engineering in de auto's ze hebben alleen niet het budget van de grote merk teams.:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
DrivinUCrazy schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:05:
Als je er een dissel op zet, maak je er praktisch een aanhangwagen van. Dat is een stuk fijner (zeker over >200 km slepen) dan een sleepkabel. Die vrachtwagens rijden praktisch even hard met of zonder buggy er achter. Dat zag je ook goed in het filmpje toen het misging en die dissel afbrak.
Wat denk je dat er met die buggy gebeurt als je een sleepkabel gebruikt en die vrachtwagen remt?

Daarnaast, gisteren was er toevallig een stukje waarbij een vrachtwagen met een sleepkabel werd getrokken. Het sleepoog begaf het, en die kwam door de voorruit van de gesleepte wagen zetten. Dat wil je echt _niet_.
Precies dit.
Als je denkt dat slepen over 200 km relaxed is met een sleepkabel, dan ben je zelf nog nooit gesleept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
UltraSub schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Precies dit.
Als je denkt dat slepen over 200 km relaxed is met een sleepkabel, dan ben je zelf nog nooit gesleept ;)
Dat is op een goede weg al een ramp laat staan op een grindpad in de woestijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

SnowDude schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:26:
[...]

Dat is op een goede weg al een ramp laat staan op een grindpad in de woestijn.
Ik was inderdaad ooit blij dat ik voor een stuk van 35km een sleepstang had in plaats van een sleepkabel, dat kostte vrijwel geen moeite. Een kabel wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Beetje jammer wel dat ik de indruk krijg dat doorontwikkelen van die buggy inhoudt dat ze een betere manier hebben gevonden om gesleept te worden :p

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Tja als je de zwakste plek oplost krijg je weer een nieuwe zwakste plek. En ze willen natuurlijk niet alleen dat die auto robuuster wordt, maar ze zijn racer genoeg om ook meer snelheid in de auto te krijgen. Er is niet 1 standaard recept dat garandeert dat je zo maar zonder problemen over de finish komt. Daar voor is de Dakar gewoon te zwaar en onvoorspelbaar. Ook de grote ervaren teams hebben af en toe onvoorspelbare problemen. Bijvoorbeeld het banden aflaat probleem van De Rooy

Maar goed ik vind het geweldige beelden als Tom weer eens bijna aan het janken is omdat die auto er weer mee stopt en dan natuurlijk het liefste in de "middle of nowhere". Ik kan me die frustratie zo goed voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:46
(jarig!)
Niet alleen wij als fans zijn klaar met geschrapte proeven, ook v. Loon is er klaar mee en zegt geen Dakar meer te rijden die door Bolivia gaat:

http://nl.motorsport.com/...ze-mij-niet-terug-864792/

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik kan van Loon geen ongelijk geven. Sinds ze naar zuid Amerika zijn verkast vindt ik er al niet veel meer aan.
Dakar hoort een woestijnrace te zijn zoals hij zelf ook zegt:
Waar we wel hebben gereden, was het klote: hoogte, regen en modder. Dat is niet waarvoor ik de Dakar-rally rijdt. Dit heeft niets met woestijnracen te maken.
/me Heatonme denkt met weemoed terug aan de tijd dat de Rooy sr. in de woestijn even de top auto's voorbij blaast in zijn DAF twin

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Stacey uitgestapt omdat hij het niet eens was met een beslissing van de organisatie over zijn start tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:50
SnowDude schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:31:
Stacey uitgestapt omdat hij het niet eens was met een beslissing van de organisatie over zijn start tijd
klopt hij had een joker ingezet om niet het achterveld te hoeven starten (stond op papier) maar bij de start wisten ze het niet en mocht hij pas als 1 van de laatsten starten

bron: http://www.rtlgp.nl/item/...t_woedend_uit_dakar_rally

Kornelis met de unimog ook uit de race te ziek

bron: http://teamdakar.bastionh...ppe-10-chilecito-san-juan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
http://feed.omroepbrabant.nl/share/2413815

Moet zeggen dat hij elke dakar ook wel iets heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Valt me tegen van Stacey. Die organisatie laat elk jaar wel steken vallen. Hij stapt nu boos op (temperamentvol figuur ?) maar de enige die hij dupeert zijn zijn sponsors. Waarom niet toch starten en dan morgen opnieuw proberen dmv die joker een mooi dagresultaat neer te zetten ? 8)7

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Die zal volgend jaar niet rijden denk. Ook leuk voor de rest van het team overigens. Zit je dan als navigator etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Laatst online: 15-06 12:47
Bwoah, e.e.a. zal wel in overleg zijn gegaan met zijn team toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Martinspire schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:07:
[...]

Volgens mij is dat specifiek voor het sl.........r/aandrijving.
Zojuist om 18uur van gisteravond gezien en inderdaad bij het slepen is het met een triangel super.

Wat betreft dat slepen.. daar zijn inderdaad al veel nare dingen gebeurd ja ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
ik zit bij de timing te kijken en of een helebool hebben WP2 gemist of de timing van WP2 werkt niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:07

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Natuurlijk dubbel zuur als je bijna zeker weet de etappe te zullen winnen. Al met al was de kans weg toen hij niet mocht starten. Er was niets meer te winnen dus groot gelijk.

Daarbij zou het niet de eerste zijn die vol op een auto klapt ergens achterin het klassement...

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmm ik mis S2017E10 op de nas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
En toen mocht Stacey toch gewoon weer starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hier staat de hele soap wat uitgebreider beschreven: http://www.nu.nl/sport-ov...n-gaat-toch-in-dakar.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Kansloos een hele etappe niet gereden en dan toch een top 10 tijd krijgen. De ASO staat wel een beetje voor schut deze editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
toet toet

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TuKTS02MVr8]

Wel gefilmd met aardappel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:38
SnowDude schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:01:
Kansloos een hele etappe niet gereden en dan toch een top 10 tijd krijgen. De ASO staat wel een beetje voor schut deze editie.
Eens! En dan nog boos zijn dat je 'maar' 9de klasseert bent omdat je denkt dat je deze etappe wel had kunnen winnen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 10:40
u_nix_we_all schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:28:
Valt me tegen van Stacey. Die organisatie laat elk jaar wel steken vallen. Hij stapt nu boos op (temperamentvol figuur ?) maar de enige die hij dupeert zijn zijn sponsors. Waarom niet toch starten en dan morgen opnieuw proberen dmv die joker een mooi dagresultaat neer te zetten ? 8)7
Het gaat Stacey om het niet mogen starten, maar om de veiligheid ook van andere deelnemers.

Luister dit maar:
https://soundcloud.com/radiorallymaniacs/12-01-hans-stacey

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Leuke 360 facebook video:

https://www.facebook.com/dakar/videos/1341672359225401/

Let's remember the wild landscape of marathon's stage, La Paz 🇬🇭 > Uyuni 🇬🇭, from Isidre's cabin in a 360 adrenaline view.

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

harmageddon schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:15:
[...]

Het gaat Stacey om het niet mogen starten, maar om de veiligheid ook van andere deelnemers.

Luister dit maar:
https://soundcloud.com/radiorallymaniacs/12-01-hans-stacey
Dat snappen wij ook, maar is dat dan meteen een reden om maar helemaal te stoppen? Ik blijf het erg zwak vinden, hoe de organisatie ook bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Dus hij heeft op een gegeven moment zijn truck dwars over het parkoers gezet om de hele boel proberen tegen te houden ? Oh wacht, was ook voor de veiligheid natuurlijk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 10:40
u_nix_we_all schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:46:
Dus hij heeft op een gegeven moment zijn truck dwars over het parkoers gezet om de hele boel proberen tegen te houden ? Oh wacht, was ook voor de veiligheid natuurlijk :|
Om alsnog de start af te kunnen dwingen. Irritant voor de overige deelnemers zeker. Daarom heeft hij z'n truck ook snel weer weggehaald.
Hij wil zo vroeg mogelijk starten om niet tussen de trage deelnemers en te zitten.

Aap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
als ze volgen jaar bolivia maar schrappen. Saai gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:54
Martinspire schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:26:
[...]

Dat snappen wij ook, maar is dat dan meteen een reden om maar helemaal te stoppen? Ik blijf het erg zwak vinden, hoe de organisatie ook bezig is.
Het filmpje van hun kanaal bevat een interview met hem. Volgens hem is hij nooit gestopt maar mocht hij niet starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the noise
En dat was het dan wel voor 2017. Die WRC proeven van 2016 vielen met niet mee maar deze keer is er teveel uitgevallen, en bij de auto's niet echt spanning. Bij de vrachtwagens stokje gewisseld en geen echte kans meer gekregen op revanche.

Ik heb genoten van oa Jos Smink, Van Ginkel en het doorzettingsvermogen van oa broeders Coronel en van Pelt op de motorfiets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Gerard de Rooy voegt daad bij woord en doet niet mee aan Dakar Rally

SON - Gerard de Rooy rijdt volgend jaar definitief niet mee in de Dakar Rally. De rallyrijder uit Son kiest voor deelname aan de Africa Eco Race. Die race start eind december in Monaco en gaat via Marokko en Mauritanië naar de Senegalese hoofdstad Dakar.

Het komt niet als een verrassing dat De Rooy de Dakar aan zich voorbij laat gaan. Tijdens de officiële presentatie van de Dakar Rally gaf de rallyrijder aan dat hij de Dakar Rally beu is. Hij sprak toen de ambitie uit om zijn team op te splitsen.

Testrace
Dat gebeurt volgend jaar. Gerard de Rooy rijdt met zijn nieuwe Iveco Powerstar in de Africa Eco Race. In juli doet hij mee aan de Silk Way Rally, die van Moskou naar de Chinese stad Xi’an gaat. Die wedstrijd dient als test voor de Africa Eco Race.

Federico Villagra doet namens het team van De Rooy wel mee aan de veertigste editie van Dakar. “De komende weken bekijken we hoe we het team opsplitsen en bepalen we wie naar Afrika gaat en wie naar Zuid-Amerika. De details worden in de loop van de zomer bekend”, laat De Rooy weten.
http://www.omroepbrabant....+mee+aan+Dakar+Rally.aspx

Tegen die tijd 2 topics maken dus :*)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zijn die dit jaar tegelijkertijd dan dat ze een keuze maken? Of dicht op elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Martinspire schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:00:
[...]
Zijn die dit jaar tegelijkertijd dan dat ze een keuze maken? Of dicht op elkaar?
Tegelijkertijd wederom (als ik me niet vergis).

Afgelopen editie was het December 29th 2016 - January 14th 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgend jaar geen de Rooy, geen van Loon....wordt steeds minder interessant op deze manier. RTL 7 kan beter de overstap gaan maken naar Africa Eco Race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Inderdaad, zal ik te zijner tijd maar enkel een Africa Eco Race topic maken of een algemener topic?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Misschien wel. Getuigen het aantal reacities is de huidige Dakar niet heel populair. Misschien verandert dat als Max een keer meedoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:07

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

TommyGun schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:22:
Inderdaad, zal ik te zijner tijd maar enkel een Africa Eco Race topic maken of een algemener topic?
Wat mij betreft een topic voor Dakar en Africa Eco Race.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:08

psy

Klop klop!

Ik zie dat RTL7 beide evenementen gaat uitzenden, dus dat is goed nieuws.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verplaatst

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 68880 op 03-01-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!