If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
https://www.celticwebmerchant.com/nl/kleding/middeleeuwse/ManiacsHouse schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:31:
Klein schopje. En wellicht word ik zo beticht van vloeken.Ik ga 16 september voor het eerst van mijn leven naar Elfia. (Of is Castlefest tov Elfia geen vloeken?
Dacht toch eens doen met een vriendin die er altijd lyrisch over is.
Echter heb ik nog geen idee wat ik eventueel ga aantrekken. Ik loop al vast bij überhaupt een website/winkel vinden. Vind alleen carnavalmeuk van prut kwaliteit.
Iemand tips/links?
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik slaap nu al 3 jaar achtereen bij dezelfde airbnb in Lisse, dus ik kan op loopafstand naar het festival. De eerste 2 avonden loop ik naar mijn slaapplaats, wetende dat ik de volgende dag weer terugkeer.
Maar de laatste avond zodra het 18u-19u wordt, dan heb ik het wel een beetje gehad en wil ik weg.... gek genoeg merk ik dat ik toch blijf treuzelen en excuses bedenk om nog een rondje te lopen over het terrein. En als ik dan eenmaal vertrek, is dat met pijn in mijn hart.
Er waren dit jaar weer genoeg klachten over van alles. Zoals elk jaar. Maar goed, elk jaar lijkt ik wel de dans te ontspringen, want ik heb echt nergens last van
blijkbaar hebben sommigen zich enorm lopen ergeren aan de gevolgen van alle regenval, want blijkbaar zijn sommige vrijwilligers de huid volgescholden door bezoekers. Echt belachelijk gewoon.
Mark benoemt dit ook
Ending on a positive note: Ik heb vooral genoten van Waldkauz en Trolska Polska.
Ja, het was op sommige plekken ontiegelijk nat. Maar met de regenval die er was geweest verbaasde ik me over hoe weinig mensen er niet gewoon laarzen voor die dag hadden aangetrokken.
Ik kon zo wel makkelijk doorlopen waar de rest allemaal om de plas heen moest.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Enige wat ik te klagen heb:
IMO vind ik de bands na de wicker de laatste keren een beetje meh..
Ik wil gewoon knallen na zo'n ritueel, bier door de lucht (zonder hoorn of beker aub), beetje dansen (ook al kan je dat niet) en lekker lallen.
Maar goed, dat is ook het enige wat mij een beetje tegenviel.
Over het weer hebben we toch niets te zeggen
Kwaed weer...
Ik weet niet of dat zo gepast is. De wickerverbranding is onderdeel van de viering van Lughnasadh , voor vele bezoekers een belangrijk en spiritueel moment. Of daar nu een "feest" band bij past, betwijfel ik. Andere jaren was het ook Omnia, Faun, etc, die de wicker begeleidde.Kenackwurst schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:39:
Ik was er alleen de zaterdag en ik heb me prima vermaakt.
Enige wat ik te klagen heb:
IMO vind ik de bands na de wicker de laatste keren een beetje meh..
Ik wil gewoon knallen na zo'n ritueel, bier door de lucht (zonder hoorn of beker aub), beetje dansen (ook al kan je dat niet) en lekker lallen.
Maar goed, dat is ook het enige wat mij een beetje tegenviel.
Over het weer hebben we toch niets te zeggen
Als onderstaande bron nog actueel is zou het volgens mij wel mogen mits goed verpakt buiten het terrein zelf.
https://vana-events.nl/wapen-reglement-evenementen/
[ Voor 23% gewijzigd door warcow op 19-06-2024 23:06 ]
Maar goed ik heb geen wapens bij me, dus ik ben een slechte raadgever.
Wij gaan vanaf donderdag tot maandag kamperen (vlakbij) en hebben kaartjes voor Castlefest voor vrijdag, zaterdag en zondag.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Bot mag in principe wel, maar hou rekening met mogelijke controles. Er wordt vrij strak naar gekeken omdat genoeg idioten denken dat ze met alles maar naar binnen mogen (Ja, inclusief fedora dragende katana weirdos)warcow schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:04:
Is dit nog het actuele topic en gan er ook weer tweakers heen? Wordt voor mij het 2e jaar en zal nu het hele weekend. Weet iemand zo ook hoe het hier met wapens zit, mag een bot (metalen) zwaard het terrein op? Ik ga als piraat dus hoort er eigenlijk wel een beetje bij.
Als onderstaande bron nog actueel is zou het volgens mij wel mogen mits goed verpakt buiten het terrein zelf.
Ik ga dit jaar alleen op de vrijdag. Had plannen voor het hele weekend, echter had mijn (nu ex-)vrouw opeens "nee ik wil niet met jou. Ik ga met m'n nieuwe vriend. Pleur op"
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik ga wederom 3 dagen, met een overnachting in Lisse. Heb er weer zin in en hoop op lekker weer. Als voorproefje ga ik dit weekend naar een optreden van Waldkauz in Duitsland.
Nu al 2 jaren gehad dat mensen die bij cooking highlander in de rij stonden lastig werden gevallen door vegans met scheld partijen, aanraken etc etc. Want "hoe durf je vlees te eten" etc.
Dit aangeven bij een vrijwilliger? "Ja sorry daar kunnen we niks aan doen"
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
huh? Meen je dit? Kan je haast niet voorstellen bij CF. Zelf ben ik vegan en ken best wat vegans die naar CF gaan, maar dat zijn niet de types die dit zouden doen.corset schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:59:
Wat ik wel hoop, is dat er wat harder wordt opgetreden tegen idioten
Nu al 2 jaren gehad dat mensen die bij cooking highlander in de rij stonden lastig werden gevallen door vegans met scheld partijen, aanraken etc etc. Want "hoe durf je vlees te eten" etc.
Helaas al 2x zelf mee gemaakt. Of dat ik ongevraagd wordt geknuffeld om de "dieren haat" uit me te krijgen etc. dat soort niveau.segil schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:07:
[...]
huh? Meen je dit? Kan je haast niet voorstellen bij CF. Zelf ben ik vegan en ken best wat vegans die naar CF gaan, maar dat zijn niet de types die dit zouden doen.
Bijzonder gedrag.corset schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:16:
[...]
Helaas al 2x zelf mee gemaakt. Of dat ik ongevraagd wordt geknuffeld om de "dieren haat" uit me te krijgen etc. dat soort niveau.
corset schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:16:
[...]
Helaas al 2x zelf mee gemaakt. Of dat ik ongevraagd wordt geknuffeld om de "dieren haat" uit me te krijgen etc. dat soort niveau.

Zowel lachwekkend als bizar ongewenst gedrag.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Vaag, nog nooit gezien ook, maar heb je dan ook iemand van toezicht daar op aangesproken?, als dat weer gebeurt moet je even iemand zoeken van 2 meter met een groen shirt, dat is hoofd toezicht namelijk, kan me niet voorstellen dat dit weggewuifd zou worden op die manier (heb zelf bij dat team gezeten).corset schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:59:
[ Voor 7% gewijzigd door dakka op 20-06-2024 12:40 ]
Bot mag inderdaad, verder is het toelaten voorbehouden aan toezicht die het bij de ingang controleert, zolang het bot is, en ook geen scherpe punt, is het prima, als je op de camping staat moet die bewaard worden in de wapenkluiswarcow schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:04:
Is dit nog het actuele topic en gan er ook weer tweakers heen? Wordt voor mij het 2e jaar en zal nu het hele weekend. Weet iemand zo ook hoe het hier met wapens zit, mag een bot (metalen) zwaard het terrein op? Ik ga als piraat dus hoort er eigenlijk wel een beetje bij.
[ Voor 10% gewijzigd door dakka op 20-06-2024 12:34 ]
Wel persoonlijk jammer, de mensen van de lekkere spiezen/motzbraten hoefden niet meer te komen. Die hebben 2x af laten weten en zijn niet meer welkom.
Momenteel proberen we nog te verzinnen wat voor outfit we aan gaan doen, wat altijd weer lastig is. Zeker omdat je ook nooit weet wat het weer gaat doen.
Ik heb voorig jaar wel last gehad van roepende vegans zoals @corset . Tenminste "last", er werd wat geroepen terwijl ik met mijn snuit in een vleesspies gedoken zat. Dus het was meer iets van "huh, wat?"
Maar ik vond het wel vreemd en niet sfeer bevorderend.
Ik hoop dat het beter weer is dan vorig jaar.
Your lack of planning is not my emergency
https://www.celticwebmerc...ate-sabre-blackbeard.html
Ik heb dit issue nog even intern aangekaart. Naast het direct melden bij iemand van toezicht is het verzoek of mensen bij klachten over dit, of andere issues, het ook even per mail willen melden bij info@castlefest.nl - het komt dan direct bij de juiste mensen terecht, en kan worden meegenomen voor de volgende jarencorset schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:59:
Ga ik doen! Dank jehellknight schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:45:
[...]
Ik heb dit issue nog even intern aangekaart. Naast het direct melden bij iemand van toezicht is het verzoek of mensen bij klachten over dit, of andere issues, het ook even per mail willen melden bij info@castlefest.nl - het komt dan direct bij de juiste mensen terecht, en kan worden meegenomen voor de volgende jaren
Mochten die er gewoon niet zijn, welke merken en kledingstukken raden jullie aan?
https://www.blackplanet.nl/ErikT738 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:58:
Misschien dat iemand hier me kan helpen. Weet iemand nog goede fysieke winkels voor middeleeuwse/fantasy kleding, waar je de kleding ook daadwerkelijk kan passen? Ik vind het erg lastig om online dingen te bestellen omdat ik niet weet of het wel goed staat en of het materiaal niet veel te warm is voor de temperaturen die we regelmatig hebben op Castlefest.
Mochten die er gewoon niet zijn, welke merken en kledingstukken raden jullie aan?
Welke regio?ErikT738 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:58:
Misschien dat iemand hier me kan helpen. Weet iemand nog goede fysieke winkels voor middeleeuwse/fantasy kleding, waar je de kleding ook daadwerkelijk kan passen? Ik vind het erg lastig om online dingen te bestellen omdat ik niet weet of het wel goed staat en of het materiaal niet veel te warm is voor de temperaturen die we regelmatig hebben op Castlefest.
Aarle Rixtel zit Fairyland.
Niet gek groot maar hebben toch wel wat kleding.
Lisse, dus regio CastlefestBommes schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:36:
[...]
Welke regio?
Aarle Rixtel zit Fairyland.
Niet gek groot maar hebben toch wel wat kleding.
Wat een prachtige nostalgische website (het is oprecht leuk om te zien). Vlaardingen is goed te doen maar we hebben geen Steampunk plannen dit jaar.
Beiden bedankt in ieder geval!
Dat geldt over het algemeen wel voor de gehele samenleving. Gelukkig heb ik nog alleen maar positieve ervaring op CF. En ik maak me ook niet druk als iemand raar doet of een vreemde opmerking plaatst. Maar dat is gelukkig zelden.corset schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:48:
[...]
Ga ik doen! Dank jeben blij dat er echt naar gekeken wordt. Vind toch al wat jaren dat de sfeer "minder" worden. En dat is niet iets wat de organisatie kan doen. Ik blijf het geweldig vinden wat er toch elke keer wordt neer gezet. Maar gevoelsmatig hebben bezoekers wel een stuk korter lontje
Ik ben bezig een nieuwe CF outfit te verzamelen. Hopelijk ben ik nog op tijd voor 1 augustus
Dit herken ik ook... Online ziet het er allemaal prachtig uit, maar liever pas ik het in een winkel. Op een festival een outfit scoren lukt soms ook wel, al blijft het dan bij een shirt ofzo.ErikT738 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:58:
Qua temperaturen kan je eigenlijk er geen peil op trekken. Zowel edities meegemaakt met noodweer, onweer, storm en 20 graden, als 30+ graden met volop zon en totale droogte.
Ik neem dan ook meerdere sets mee die ik kan combineren, om de meeste temperatuur verschillen te kunnen tackelen.

Dan heb je je crewshirt, of, bij Toezicht, Vana shirt of polo - jij geen kledingstress, wij een extra vrijwilliger: win-win
Haha ik heb er wel eens over nagedacht, maar dat is denk niets voor mij. Daarnaast is het al druk genoeg met alle vrienden en familie die ik ook aandacht wil geven op Castlefest.hellknight schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:34:
Als je niet weet wat je aan moet trekken, kan je altijd nog vrijwilliger worden![]()
Dan heb je je crewshirt, of, bij Toezicht, Vana shirt of polo - jij geen kledingstress, wij een extra vrijwilliger: win-win
Zelf iets maken, enz.
Mogelijkheden te over.
Op Castlefest zelf iets kopen is ook een erg goede optie. Veel te krijgen, kunt overal passen en dus meteen zien of het goed en lekker zit.
Vrienden van ons gaan zoeken als alle Fantasy festivals af, hebben hun hele zolder omgebouwd tot kleding atelier. Scharrelen als bijelkaar via kringloop en gebruikte kleding winkels. Super creatief, goed betaalbaar en echt unieke kleding komt er dan uit.
Hou er wel rekening mee dat op festivals kopen vaak wel een stuk duurder is. Maar je krijgt er een hoop voor terug, bij een kraam als Celtic World kun je alles bijvoorbeeld in één keer passen en kopen.Bommes schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:05:
Op Castlefest zelf iets kopen is ook een erg goede optie. Veel te krijgen, kunt overal passen en dus meteen zien of het goed en lekker zit.
Vrienden van ons gaan zoeken als alle Fantasy festivals af, hebben hun hele zolder omgebouwd tot kleding atelier. Scharrelen als bijelkaar via kringloop en gebruikte kleding winkels. Super creatief, goed betaalbaar en echt unieke kleding komt er dan uit.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ontwijken. Gigantisch hard ontwijken. Is gevoelsmatig een china reseller. Zeker als het om corsetten e.d. gaat.
Vaak genoeg kleding gehad die binnen een week kapot was of, gewoon van zulke slechte kwaliteit.
Corsetten zijn van goedkope stof, plastic baleinen. En dan vaak op CF voor 80-90 euro. Terwijl je voor dat bedrag ook corsetten hebt met goede stof + metalen baleinen die echt goed zijn van kwaliteit
Ja, ik ben ook crew, één van de productieleiders voor videoteam. Je kan me waarschiijnlijk vinden in de buurt van de regiekeet op Meadow.warcow schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:04:
Is dit nog het actuele topic en gan er ook weer tweakers heen?
Het is maar een ervaring van mij op maar een artikel.
Maar voor een deel, afgaande op wat er dit jaar bij de elfia lag, is sowieso ali en wish spullen voor veel hogere prijzen.
Dat is jammer want matige kwaliteit, flinke opslag voorbiets wat je ook zelf uit china kan bestellen, en eenheidsworst.
Dat soort bands kan prima de Wicker begeleiden, alleen zijn er ook genoeg bezoekers die vooral komen om te feesten, en daar heb je op de zaterdagavond toch meer de gelegenheid voor dan op zondag waar iedereen weer terug moet op maandagochtend.segil schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 08:58:
[...]
Ik weet niet of dat zo gepast is. De wickerverbranding is onderdeel van de viering van Lughnasadh , voor vele bezoekers een belangrijk en spiritueel moment. Of daar nu een "feest" band bij past, betwijfel ik. Andere jaren was het ook Omnia, Faun, etc, die de wicker begeleidde.
Dus zo'n band afwisselen met een meer feestelijke band zou helemaal geen slecht idee zijn. Zelf heb ik ook vrij weinig met de muziek van oa. Faun of Heilung.
En ook de mensen die de wicker volgen, hebben na het ritueel wel behoefte aan een beetje ontlading. De sfeer wordt toch anders als je de rest van de avond alleen maar wat keelzang aan het doen bent, tegenover even een uurtje snoeiharde gitaren, lasers en vuurwerk.
Overigens is het dit jaar Scrum die de zaterdag afsluit, dus als je wil springen en bier gooien dan hoef je niet te klagen.
[ Voor 19% gewijzigd door Stoney3K op 11-07-2024 11:39 ]
Wij hebben hier best wel goede ervaringen gehad, alleen wel redelijk als leek. Mijn vrouw heeft eea van ze en is er hartstikke blij mee.corset schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:14:
[...]
Ontwijken. Gigantisch hard ontwijken. Is gevoelsmatig een china reseller. Zeker als het om corsetten e.d. gaat.
Vaak genoeg kleding gehad die binnen een week kapot was of, gewoon van zulke slechte kwaliteit.
Corsetten zijn van goedkope stof, plastic baleinen. En dan vaak op CF voor 80-90 euro. Terwijl je voor dat bedrag ook corsetten hebt met goede stof + metalen baleinen die echt goed zijn van kwaliteit
Los daarvan, wij gaan dit jaar ook lekker met een groepje, mocht je een paar idioten zien lopen gekleed als de Olympus (ik ben Zeus
Als ik tijd heb loop ik wel even langs, maar ik weet momenteel rooster voor mijn squad nog niet
Daar heb ik een paar jaar terug mijn kilt gekocht, daarna nog sokken, toffe ketting, riem met gesp en nog wat spul gekocht. Toffe stand, waar ook echt wel een community achter zit. Niet alleen commercieel belang dus.Stoney3K schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:09:
[...]
Hou er wel rekening mee dat op festivals kopen vaak wel een stuk duurder is. Maar je krijgt er een hoop voor terug, bij een kraam als Celtic World kun je alles bijvoorbeeld in één keer passen en kopen.
:strip_exif()/f/image/EYp0i9SjSwBDCtv8nyiBRuJk.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor Castlefest wel een beetje mijn Goto outfit
Alhoewel ik vorig jaar ook nog wel een fijne harem broek heb gekocht, met een lekkere linnen bloes ook wel een erg fijne keuze.
Volgens mij liep je vorig jaar ook al op CF. Volg eigenlijk altijd je off-road vakantie topic hier op Tweakers!Bommes schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:08:
[...]
Daar heb ik een paar jaar terug mijn kilt gekocht, daarna nog sokken, toffe ketting, riem met gesp en nog wat spul gekocht. Toffe stand, waar ook echt wel een community achter zit. Niet alleen commercieel belang dus.
[Afbeelding]
Voor Castlefest wel een beetje mijn Goto outfit
Alhoewel ik vorig jaar ook nog wel een fijne harem broek heb gekocht, met een lekkere linnen bloes ook wel een erg fijne keuze.
Dat kunnen we nog verzinnen, ergens wat je elkaar makkelijk vindt. Bijvoorbeeld bij dat binnenpleintje, de secret garden?Anthor schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 01:00:
Ik ben ook weer een beetje begonnen met de voorbereidingen.
Waar zou de meeting plek zijn?
[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 23-07-2024 13:12 ]
Bij Toezicht is dit helaas niet mogelijk, het team zou dan nog minimaal 1.5x zo groot moeten worden, met ook extra squadleads, etc, en we krijgen momenteel de bezetting al bijna niet rond.
Je hebt als volledige squad in principe iedere dag een blok van 4 uur vrij, daarnaast heb je, afhankelijk van de bezetting, nog een blok van 2 uur per dag waarin je semi-vrij bent - tenzij anders afgesproken met je squadlead is verwachting dat je je toezicht shirt iig bij je hebt dan, en minimaal telefonisch bereikbaar bent voor het geval er onverwacht extra mensen nodig zijn.
Als je surveillance in een sector heb, en samen met je collega net een ronde gedaan hebt door je sector, kan je prima 15 min ofzo bij een optreden staan kijken - ook af en toe wat bij kraampjes kijken tijdens de surveillance is prima - tijdens je diensten krijg je zo nog behoorlijk wat van het festival mee.
Vanaf dit jaar pakt Toezicht op- en afbouw ook de ochtenddienst op festivaldagen, waardoor het voor ons om 10:00 begint iedere dag. Wanneer alle bezoekers het festivalterrein verlaten hebben, en de professionele security het overneemt voor de nacht eindigt de dienst, dit is meestal tussen 01:00 en 01:30 (20:30 op Zondag)
Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!
Ja ik zou dat zelf ook heftig vinden. Gezien het mij verlofdagen kost die ik niet in overvloed heb en dan ook direct alles + wat extra aanwezig zijn en dan ook alle dagen. Gratis eten die dagen is leuk maar met die shifts snap ik wel dat het lastig is om daar voldoende mensen voor te vinden.Ardana schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:10:
Ik ken het probleem, maar hoe zwaarder/langer je de diensten maakt, hoe minder mensen je er voor krijgt. Tevens is iedere dag werken ook wat veel. Bij bijv. Lowlands draai je 1 dienst van 8-12 uur, en ben je de rest van 't evenement vrij, als vrijwilliger. Die hebben geen tekort aan vrijwilligers, mensen staan in de rij. Je mag daar ook niet kiezen wat je gaat doen als vrijwilliger of wanneer je inzetbaar bent. Soms sta je op 't MiVa-podium van de main stage, soms ben je parkeerwacht aan de andere kant van het terrein precies als net dat ene optreden komt dat je écht niet wilde missen (volgens mij mag je wel proberen je dienst te ruilen met een collega-vrijwilliger). Ik vind het best een goed systeem.
Snap wel waarom je die shifts op die manier hebt maar snap ook heel goed dat het vinden van genoeg mensen best lastig is

Mocht ik het volgend jaar willen doen dan moet ik daar begin van het jaar al rekening mee houden en dan ben ik nog niet eens bezig hiermee

[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 23-07-2024 13:28 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Klopt en voor dit jaar ook niet echt mogelijk om wat te regelen op de korte termijnhellknight schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:37:
ja, is zeker post-covid lastig om genoeg mensen te vinden, en het is een beetje een catch-22 - door de lange dagen houden veel mensen het na 1 jaar vaak al voor gezien, waardoor we te weinig mensen hebben om de diensten in te korten, etc
Mogelijk wel weer voor volgend jaar. Dat je het in 2 stukken knipt. Dinsdag tot vrijdag en dan kun je het weekend gratis naar binnen of het weekend alleen om weer te compenseren voor de mensen die er eerder zijn.
Ik ga hier even voor mijzelf ook op kauwen want het lijkt mij wel leuk om eens te doen maar qua tijd is het wel een dingetje...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Maar nu maak je de diensten zo lamg, ook in vergelijking met de andere taken, dat je mensen afschrikt...hellknight schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:37:
ja, is zeker post-covid lastig om genoeg mensen te vinden, en het is een beetje een catch-22 - door de lange dagen houden veel mensen het na 1 jaar vaak al voor gezien, waardoor we te weinig mensen hebben om de diensten in te korten, etc
Als je de dienst halveert, en je krijgt daardoor 2,5x (bijvoorbeeld) zoveel mensen, heb je zelfs meer manuren ter beschikking. En krijg je ook een vastere groep. Als mensen er na 1 jaar mee ophouden alweer ben je ze blijkbaar aan het oproken
De uitslag is bekend. En het is geworden.... Zaterdag om 13:00u in de secret garden!segil schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:19:
Gelijk maar een poll gemaakt voor de dag en tijdstip:
Poll: Meetup - welke dag heeft je voorkeur?
• Vrijdag
• Zaterdag
• Zondag
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Meetup - Welk tijd heeft je voorkeur?
• 12:00
• 13:00
• 14:00
• 15:00
• 16:00
• 17:00
• 18:00
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Het zou leuk zijn als jullie ff langskomen en hoi zeggen. Ik zal nog een foto posten hoe ik eruit zie op de zaterdag. Wie weet tot dan, bij de eerste Castlefest Tweakers Meetup!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HIZsUlMu8xhdv2vrKg77EAlY.jpg?f=user_large)
Outift: groene polo met Vana event logo, koppelriem
Als het gewoon een keer een dag was oid, dan zou je nog wel meer mensen kunnen krijgen. Maar zeker nu het vanaf woensdag t/m zondag is wordt dat lastiger. De meeste mensen die vanaf het eerste uur CF komen (waaronder ik) hebben een baan waarin zo even vrij nemen hiervoor niet altijd even makkelijk is.hellknight schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:37:
En zelf zou ik het door de vele prikkels niet eens aankunnen om alle dagen te doen. Erg jammer, maar weinig andere keuze.
Je had het over een binnenpleintje maar bedoel je dan het pleintje bij 80/81 of 25 op het kaartje?segil schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:56:
[...]
De uitslag is bekend. En het is geworden.... Zaterdag om 13:00u in de secret garden!
Het zou leuk zijn als jullie ff langskomen en hoi zeggen. Ik zal nog een foto posten hoe ik eruit zie op de zaterdag. Wie weet tot dan, bij de eerste Castlefest Tweakers Meetup!
[Afbeelding]
nr 80/81... in het boekje staat de tekst "secret garden" een beetje teveel naar rechts. Het is in ommuurde terrein, bij de tekst "verhalen vertellers".Anthor schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:02:
[...]
Je had het over een binnenpleintje maar bedoel je dan het pleintje bij 80/81 of 25 op het kaartje?
Na vorig jaar Elfia voor het eerst nu dit jaar Castlefest. Ben benieuwd. Vriendin van me zei al wel dat er wat meer 'hippie'-types rondlopen dan bij Elfia. Ben benieuwd... Ook dat verhaal wat ik het lees over vegans die anderen gaan lopen uitschelden. Zou beetje jammer zijn.anboni schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:33:
[...]
Als het sowieso je allereerste fair is: ga gewoon in normale vrijetijdskleding (of trek een of ander geinig t-shirt aan). Zat mensen die in normale kleding over zo'n fair lopen. Op die fairs zijn ook talloze stands te vinden waar je (een begin van) een outfit kunt kopen. Black Planet is er meestal wel te vinden en zo zijn er nog wel 'n paar.
Maar wat betreft outfit. Spullen die ik al had. Soort van Peaky Blinders ofzo
Trek ik nu ook weer aan.
:strip_exif()/f/image/XlRbYsgHEEivh4W1EpvS3nXS.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag eerste dagje weer gehad, we hebben ons dochtertje van 3 bij ons dus heel laat maken we het niet.
:strip_exif()/f/image/9kNX68bzR7Imz4TpOVyqVfC1.jpg?f=fotoalbum_large)
We zaten bij de eerste stage toen onze buren ineens vroegen of ze ook geschminkt wilde worden. Daar zegt ze geen nee tegen natuurlijk
Niet gek veel later valt ze ergens ongelukkig bij een standje, bloedneus. Heel haar Elza jurk onder de bloedspetters, flink huilen ook..
Ik zelf de dag begonnen met een net iets te warme outfit. Had zo een Keltisch lang shirt aan met halverwege een riem om mijn middel, broek er onder. Ondanks dat ik een korte mouwen had kreeg ik het toch te warm.
Gelukkig voorbereid, had nog een ding met-zonder mouwen bij me.
:strip_exif()/f/image/0eobmwpRu1tujyzfqoUeTnMt.jpg?f=fotoalbum_large)
Morgen denk ik mijn kilt aan, of lapjes broek..
Keuzes keuzes
Bij Celticworld nog 2 borrelglaasje/bekers gekocht.
Aarde werk, geverfd, dus de gene uitgezocht die wij het tofste vonden. Gaan we betalen, loopt de gaat daar naar achter de schermen. Komt terug met 2 doosjes, met daarin onze glaasjes. Denken wij nog. Want bij terugkomst op de camping blijken er 2 andere glaasjes/bekertjes in te zitten.
Ja wel het zelfde soort maar niet die wij hadden uitgezocht. Gewoon niet zo mooi aardewerk en verf. Waarom gewoon niet meegeven wat ik zelf uitzoeken, dude.

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 02-08-2024 23:10 ]
Ik zou me daar niet op voorhand druk over maken. Er lopen heeeeel veel mensen rond. En daarvan vond er bij mij één het nodig om wat te roepen toen ze voorbij liep.ManiacsHouse schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:18:
[...]
vegans die anderen gaan lopen uitschelden. Zou beetje jammer zijn.
Is dat netjes, nee. Maar ik vouw een propje van de ervaring en gooi het over mijn schouder weg.
Het is dat iemand ander het hier ook melde dat ik wilde laten weten dat het vaker voor komt. Om zo te voorkomen dat het straks iets is wat gaat groeien en "normaal" gaat zijn.
Mensen, ik wens jullie allemaal een fijne dag morgen. Of dijne dagen als jullie langer gaan.
Even om te benadrukken, nooit iets van gemerkt.Bommes schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:04:
Ik heb werkelijk nog nooit iets gemerkt van vegan terrorisme op Castlefest of Elfia for that matter.
Zie ik ook niet zo gauw gebeuren in de mensenmassa, ik gok dat je snel gecorrigeerd wordt!
[ Voor 1% gewijzigd door Teleluvr op 03-08-2024 09:12 . Reden: Abn ]
Dank voor je antwoord! Geen van ons heeft Facebook, dus ik denk dat we op het terrein even naar de infobalie lopen. Maar wellicht wist iemand van hier al hoe het zat.segil schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:11:
Goede vraag, dat zou ik niet weten. Er is een kindergebied aanwezig. Maar als je het zeker wilt weten kan je het beste je vraag stellen in de facebook groep Castlefest Fanpage. Daar worden vragen meestal binnen een paar uur beantwoord door de organisatie.
Moet wel 1 ding zeggen. Thank fuck dat Mead & Scammer er niet meer staan en er nu een bedrijf is wat ik wel serieus kan nemen. Ook het feit dat je de mede bij de parkeerplaats moet ophalen is een verademing.
Was echt gezellig, leuke stands. jammer dat de boardgame stand zo klein is geworden als het gaat om verkoop. Maar weinig aan te doen.
Voor de mensen die het niet weten:
Mead & More heeft een geschiedenis van nogal schimmig gedrag:
1.) Flessen alleen met muntjes kunnen betalen en dan opeens 18 per fles vragen (zie Aellum dit jaar)
2.) Online bestellingen waar mensen >1 jaar op zitten te wachten
3.) Roepen dat ze alle mede zelf maken, maar eigenlijk gewoon reseller zijn
Je kunt ook mailen naar CF met je vraag. Goede kans dat je vandaag nog antwoord krijgt. Mailadres staat op hun websiteZenomyscus schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:54:
[...]
Dank voor je antwoord! Geen van ons heeft Facebook, dus ik denk dat we op het terrein even naar de infobalie lopen. Maar wellicht wist iemand van hier al hoe het zat.
Mijn outfit voor vandaag, hieraan kan je mij herkennen om 13u id secret garden
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aYpx6EYRE9wYLHMk2PM6QMFZ.jpg?f=user_large)
[ Voor 26% gewijzigd door segil op 03-08-2024 13:08 ]
Net binnen. Lachen die rij bij oversteken. Ik dacht 13.00 aankomen kun je zo doorlopen.segil schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 13:08:
Ik bedoelde 13u voor de duidelijkheid. Ik sta bij Steamnation
Wel stofbende
En inderdaad, wat een stof. Maar goed, afgelopen jaar moesten we laarzen aan. Dus hier haal je wat daar breng je wat.
Geen vegan terrorisme ervaren dit keer, en ik heb dat heel goed getest door veel vlees te eten 🤣
Maar goed, wel even voor de duidelijkheid voor eventuele vegans hier. Ik heb niks tegen vegans, ik vind het heel goed om minder vlees te eten. En ik kies zelf ook vaker voor een vleesloze optie (al gaat vegan natuurlijk wat verder dan alleen dat).
Edit:
De aanwinst van vandaag voor bij de collectie.
:strip_exif()/f/image/akpScBpiImZH90KqgKGCT6jN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9Rqotz9gJsWKv8mjhTTPnoh3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door Edgenumber op 03-08-2024 18:41 ]
Bij het kinderrijk is een tent voor moeders met jonge kinderen. Lijkt mij dat je daar ook wel kan zitten om te kolven. Zijn enige voorzieningen maar vooral gericht op het opwarmen van melk zover ik weet. Wel een goeie om eens te vragen daarzo bij de vrijwilligers van het kinderrijk.Zenomyscus schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:51:
Is er bij Castlefest een locatie waar mijn partner kan kolven? Wij gaan dit jaar alleen op zondag en zonder kinderen. Maar dan moet ze elke 3 uur kolven. Is er een plek waar ze enigszins prive if met andere moeders kan kolven?
Ik zag er een aantal provisorische pashokjes die waarschijnlijk voor kolven of borstvoeding zijn bedoeld.grassmoon schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:52:
[...]
Bij het kinderrijk is een tent voor moeders met jonge kinderen. Lijkt mij dat je daar ook wel kan zitten om te kolven. Zijn enige voorzieningen maar vooral gericht op het opwarmen van melk zover ik weet. Wel een goeie om eens te vragen daarzo bij de vrijwilligers van het kinderrijk.
Nee, hier geen zieken. En we hebben gebruik genaakt van het waterpunt naast de gaming tent. En op diverse plekken gegeten.
[ Voor 8% gewijzigd door Edgenumber op 04-08-2024 09:22 ]
Prachtig hoe die eerste kerel lekker zichzelf blijft met die debiele vragen van die pownews kneus
Wordt vrolijk van die kerel, kun je prima een avondje mee bieren volgens mij
(Zelf nog nooit naar Castlefest geweest, maar moet bekennen dat het toch wel begint te jeuken na de beelden & reacties.. Misschien volgend jaar maar eens een dagje langs komen
@warcow , beterschap aan jou & je vrienden toegewenst! Niet hoe je je dag wilt eindigen..

[ Voor 8% gewijzigd door SpeedyNick op 04-08-2024 09:30 ]
Zijn der wel meer, heeft voor mij een onvoorziene vroege aftocht betekend.warcow schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:56:
Hoor net dat het norovirus rond gaat. Hopelijk hebben niet teveel mensen naast ons er last van.
Dit klopte inderdaad. Er zou ook een koelkast aanwezig zijn voor borstvoeding, maar die heeft mijn partner niet gezien en ook niet nodig gehad. Voor haar was het fijn dat ze even teruggetrokken kon kolven. Nu is er genoeg ruimte op Castlefest om een rustig plekje op te zoeken, maar dat voelde voor haar toch ongemakkelijk.grassmoon schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:52:
[...]
Bij het kinderrijk is een tent voor moeders met jonge kinderen. Lijkt mij dat je daar ook wel kan zitten om te kolven. Zijn enige voorzieningen maar vooral gericht op het opwarmen van melk zover ik weet. Wel een goeie om eens te vragen daarzo bij de vrijwilligers van het kinderrijk.
Verder hebben we zoals gewoonlijk een topdag gehad. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer meerdere dagen. Het weer was perfect. Vorig jaar was het veel te nat en volgens mij was het jaar daarvoor weer veel te heet. Dit jaar was het voor mij perfect. Alleen een beetje stoffig, haha.
Op verzoek geplaatst tussen MO tags.
Het was weer een leuke editie. Vrijdag warm en ook druk, drukker dan normaal op vrijdag. Daardoor ben ik overdag een paar uurtjes van het terrein af gegaan, en dat is voor het eerst dat ik CF bezoek. De Cage vond ik erg gaaf gedaan. Weet iemand of elke uitvoering hetzelfde was, of kwam er steeds een andere winnaar uit de bus? De lezingen waren ook tof, zoals het maken van historische kostuums. Wat een werk en tijd gaat daarin zitten. De bands konden me wat minder bekoren dit jaar en die heb ik vooral op afstand meegekregen. Het leukste blijft toch de sfeer en vrienden ontmoeten. Ben benieuwd wat volgend jaar gaat brengen als ze 20 jaar bestaan.
[ Voor 50% gewijzigd door segil op 05-08-2024 10:47 ]
Ik bedacht me zaterdagmiddag rond een uur of 4 dat er om 1 uur was afgesproken, oeps
Zaterdag was het w erg druk vond ik, poehee. Viel me op dat het zondag eigenlijk net zo druk was bijna.
:strip_exif()/f/image/mBNzcScWRUjmtpOJnDHXdPq0.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij hebben overnacht op natuurkampeer terrein Ruigenhoek en hadden onze fietsen bij. Met wat geknutsel had ik onze bolderkar achter mijn fiets geknoopt zodat ook die mee kon.
20 minuutjes waren we van de camping naar bij de ingang in de rij bij Castlefest. Eerste jaar voor ons ook met passe-partoet tickets. Vrijdag wel ff moeten wachten bij de eerste entree. Maar zowel zaterdag als zondag konden we zo doorlopen, ideaal.
Zoals elk jaar vind ik 2 dingen wel redelijk ergerlijk: te weinig wc's per locatie. Dus vet lange rijen als je geen man bent en iets anders wil dan plassen. Leuk met een dochtertje van 3 die aangeeft dat ze moet poepen. Kun je vervolgens nog 30 minuten in de rij wachten
Drinks.. Ja ik weet dat het met vrijwilligers bemand/vrouwd/volkt wordt.
Maar ook daar kun je gewoon tot ruim een half uur moeten wachten.
Beide geen halszaak maar voor mij wel irritatie soms.
Oh en iets waar enkel de bezoekers iets aan kunnen doen: ga nou eens niet meer heel je clan, groep, 5m3 hoepel jurk midden in een pad stilstaan ..

Een beetje awareness van de surroundings zou wel prettig zijn soms.
:strip_exif()/f/image/y0krqKXjmZhm1NIYVvmF9anH.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar genoeg gezeur, ik vond het weer heerlijk.
We hebben ons uitstekend vermaakt. Lekkere biertjes gedronken, Cut the crêpe, Langos, Knobi-bröt enz.
:strip_exif()/f/image/cwuUdjMv2ovFkgnD8gAWdMOJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Medaow stage was toch echt wel weer heerlijk.
:strip_exif()/f/image/E7Gjj9Mnjg4IUR7zUdnbxIex.jpg?f=fotoalbum_large)
De Kooi ook, erg vermakelijk. Inderdaad steeds de zelfde winnaar, zelfde teksten, enz. Maar desalniettemin erg goed.
Ons 3 jarig dochtertje vond Sneeuwwitje natuurlijk helemaal het einde.
:strip_exif()/f/image/x2WJ4JrQCJK40riNrxLWBdrM.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn 3 jarige warrior Princes
:strip_exif()/f/image/IuhOLtbZSitIVmjO7TgxkYWh.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk verslag. Ik denk dat je alleen pech gehad hebt, want dit jaar waren de wc's juist prima geregeld. Bijna geen wachttijden. Het langste dat ik heb staan wachten is iets van 8 minuten. Er wordt in het de CF fan page op Facebook ook hierover gecomplimenteerd, dat dit zo goed ging dit jaar. En voor een extra wc blok erbij heb je ook extra personeel of vrijwilligers nodig.Bommes schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:31:
Wij zijn ook weer thuis van 3 dagen Castlefest. Het was heerlijk, leuke muziek, goede sfeer, super weer, enz.
Zaterdag was het w erg druk vond ik, poehee. Viel me op dat het zondag eigenlijk net zo druk was bijna.
[Afbeelding]
Wij hebben overnacht op natuurkampeer terrein Ruigenhoek en hadden onze fietsen bij. Met wat geknutsel had ik onze bolderkar achter mijn fiets geknoopt zodat ook die mee kon.
20 minuutjes waren we van de camping naar bij de ingang in de rij bij Castlefest. Eerste jaar voor ons ook met passe-partoet tickets. Vrijdag wel ff moeten wachten bij de eerste entree. Maar zowel zaterdag als zondag konden we zo doorlopen, ideaal.
Zoals elk jaar vind ik 2 dingen wel redelijk ergerlijk: te weinig wc's per locatie. Dus vet lange rijen als je geen man bent en iets anders wil dan plassen. Leuk met een dochtertje van 3 die aangeeft dat ze moet poepen. Kun je vervolgens nog 30 minuten in de rij wachtenDat er niet gewoon nog zo een container/plee blok bij staat per locatie snap ik niks van. Zeker bij de main stage.
Drinks.. Ja ik weet dat het met vrijwilligers bemand/vrouwd/volkt wordt.
Maar ook daar kun je gewoon tot ruim een half uur moeten wachten.
Beide geen halszaak maar voor mij wel irritatie soms.
Oh en iets waar enkel de bezoekers iets aan kunnen doen: ga nou eens niet meer heel je clan, groep, 5m3 hoepel jurk midden in een pad stilstaan ..![]()
Een beetje awareness van de surroundings zou wel prettig zijn soms.
[Afbeelding]
Maar genoeg gezeur, ik vond het weer heerlijk.
We hebben ons uitstekend vermaakt. Lekkere biertjes gedronken, Cut the crêpe, Langos, Knobi-bröt enz.
[Afbeelding]
Medaow stage was toch echt wel weer heerlijk.
[Afbeelding]
De Kooi ook, erg vermakelijk. Inderdaad steeds de zelfde winnaar, zelfde teksten, enz. Maar desalniettemin erg goed.
Ons 3 jarig dochtertje vond Sneeuwwitje natuurlijk helemaal het einde.
[Afbeelding]
Mijn 3 jarige warrior Princes![]()
[Afbeelding]
Wachten bij het drinken is elk jaar zo, helaas. Zeker wanneer je in de buurt bent van een podium kan je lang wachten. Wat ik deed was rondlopen en meestal was er wel een bar ergens die minder druk was. Langste dat ik heb moeten wachten was 15 minuten. Eten ging best vlot, dat was goed geregeld.
Ik heb ook enkel bij het schoorsteenbrood lang staan wachten. De meeste WC's en catering schoot aardig op.segil schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:52:
[...]
Leuk verslag. Ik denk dat je alleen pech gehad hebt, want dit jaar waren de wc's juist prima geregeld. Bijna geen wachttijden. Het langste dat ik heb staan wachten is iets van 8 minuten. Er wordt in het de CF fan page op Facebook ook hierover gecomplimenteerd, dat dit zo goed ging dit jaar. En voor een extra wc blok erbij heb je ook extra personeel of vrijwilligers nodig.
Wachten bij het drinken is elk jaar zo, helaas. Zeker wanneer je in de buurt bent van een podium kan je lang wachten. Wat ik deed was rondlopen en meestal was er wel een bar ergens die minder druk was. Langste dat ik heb moeten wachten was 15 minuten. Eten ging best vlot, dat was goed geregeld.
Nou ja, dit jaar ga ik dus maar eens kijken hoe de donderdag is. Als inwoner van Lisse hoef ik mijn planning er niet echt op aan te passen.
Castlefest tickets zijn al lang in de pocket. Passepartout vrijdag t/m zondag.
Da's geen inflatie meer...

Ik houd mijn hart al vast voor de drank- en eetprijzen 😱
Gaat iemand ook naar Elfia dit jaar? De laatste editie bij kasteel het Haar