Castlefest Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:18

ManiacsHouse

Scheisse!

anboni schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:33:
[...]

Als het sowieso je allereerste fair is: ga gewoon in normale vrijetijdskleding (of trek een of ander geinig t-shirt aan). Zat mensen die in normale kleding over zo'n fair lopen. Op die fairs zijn ook talloze stands te vinden waar je (een begin van) een outfit kunt kopen. Black Planet is er meestal wel te vinden en zo zijn er nog wel 'n paar.
Na vorig jaar Elfia voor het eerst nu dit jaar Castlefest. Ben benieuwd. Vriendin van me zei al wel dat er wat meer 'hippie'-types rondlopen dan bij Elfia. Ben benieuwd... Ook dat verhaal wat ik het lees over vegans die anderen gaan lopen uitschelden. Zou beetje jammer zijn.

Maar wat betreft outfit. Spullen die ik al had. Soort van Peaky Blinders ofzo :*)
Trek ik nu ook weer aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjhnljqkX2FyIlz-VAfvYxFZeHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XlRbYsgHEEivh4W1EpvS3nXS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:26

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb werkelijk nog nooit iets gemerkt van vegan terrorisme op Castlefest of Elfia for that matter.

Vandaag eerste dagje weer gehad, we hebben ons dochtertje van 3 bij ons dus heel laat maken we het niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/597K4Y177KVM5WOgY8t0XW7cjAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kNX68bzR7Imz4TpOVyqVfC1.jpg?f=fotoalbum_large
We zaten bij de eerste stage toen onze buren ineens vroegen of ze ook geschminkt wilde worden. Daar zegt ze geen nee tegen natuurlijk O+

Niet gek veel later valt ze ergens ongelukkig bij een standje, bloedneus. Heel haar Elza jurk onder de bloedspetters, flink huilen ook..

Ik zelf de dag begonnen met een net iets te warme outfit. Had zo een Keltisch lang shirt aan met halverwege een riem om mijn middel, broek er onder. Ondanks dat ik een korte mouwen had kreeg ik het toch te warm.
Gelukkig voorbereid, had nog een ding met-zonder mouwen bij me.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NASM8CevTycIMGtGgnQbUYr7RSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0eobmwpRu1tujyzfqoUeTnMt.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen denk ik mijn kilt aan, of lapjes broek..
Keuzes keuzes :+

Bij Celticworld nog 2 borrelglaasje/bekers gekocht.
Aarde werk, geverfd, dus de gene uitgezocht die wij het tofste vonden. Gaan we betalen, loopt de gaat daar naar achter de schermen. Komt terug met 2 doosjes, met daarin onze glaasjes. Denken wij nog. Want bij terugkomst op de camping blijken er 2 andere glaasjes/bekertjes in te zitten.
Ja wel het zelfde soort maar niet die wij hadden uitgezocht. Gewoon niet zo mooi aardewerk en verf. Waarom gewoon niet meegeven wat ik zelf uitzoeken, dude. :? :F

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 02-08-2024 23:10 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:55
ManiacsHouse schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:18:
[...]
vegans die anderen gaan lopen uitschelden. Zou beetje jammer zijn.
Ik zou me daar niet op voorhand druk over maken. Er lopen heeeeel veel mensen rond. En daarvan vond er bij mij één het nodig om wat te roepen toen ze voorbij liep.

Is dat netjes, nee. Maar ik vouw een propje van de ervaring en gooi het over mijn schouder weg.

Het is dat iemand ander het hier ook melde dat ik wilde laten weten dat het vaker voor komt. Om zo te voorkomen dat het straks iets is wat gaat groeien en "normaal" gaat zijn.

Mensen, ik wens jullie allemaal een fijne dag morgen. Of dijne dagen als jullie langer gaan.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
Inderdaad, laat je niet afschrikken door enkele incidenten. Als je social media mag geloven is het elk jaar 1 groot drama met de organisatie en mede bezoekers, haha. En ook dat klopt niet. Het is 99.9% leuk en gezellig en een vriendelijke sfeer. En je hebt altijd wat rare pipo's tussen lopen. Ik hoor of zie elk jaar wel wat geks ofzo. En stel dat het veel vaker voor zou komen dat vegans ongewenst gedrag vertonen dan was dat allang breeduit verteld op social media. Die berichten heb ik nooit voorbij zien komen. Veel plezier zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:20
Is er bij Castlefest een locatie waar mijn partner kan kolven? Wij gaan dit jaar alleen op zondag en zonder kinderen. Maar dan moet ze elke 3 uur kolven. Is er een plek waar ze enigszins prive if met andere moeders kan kolven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:04:
Ik heb werkelijk nog nooit iets gemerkt van vegan terrorisme op Castlefest of Elfia for that matter.
Even om te benadrukken, nooit iets van gemerkt.
Zie ik ook niet zo gauw gebeuren in de mensenmassa, ik gok dat je snel gecorrigeerd wordt! 8)

[ Voor 1% gewijzigd door Teleluvr op 03-08-2024 09:12 . Reden: Abn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Goede vraag, dat zou ik niet weten. Er is een kindergebied aanwezig. Maar als je het zeker wilt weten kan je het beste je vraag stellen in de facebook groep Castlefest Fanpage. Daar worden vragen meestal binnen een paar uur beantwoord door de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
segil schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:11:
Goede vraag, dat zou ik niet weten. Er is een kindergebied aanwezig. Maar als je het zeker wilt weten kan je het beste je vraag stellen in de facebook groep Castlefest Fanpage. Daar worden vragen meestal binnen een paar uur beantwoord door de organisatie.
Dank voor je antwoord! Geen van ons heeft Facebook, dus ik denk dat we op het terrein even naar de infobalie lopen. Maar wellicht wist iemand van hier al hoe het zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Gisteren geweest. Geweldige dag gehad.

Moet wel 1 ding zeggen. Thank fuck dat Mead & Scammer er niet meer staan en er nu een bedrijf is wat ik wel serieus kan nemen. Ook het feit dat je de mede bij de parkeerplaats moet ophalen is een verademing.

Was echt gezellig, leuke stands. jammer dat de boardgame stand zo klein is geworden als het gaat om verkoop. Maar weinig aan te doen.

Voor de mensen die het niet weten:

Mead & More heeft een geschiedenis van nogal schimmig gedrag:

1.) Flessen alleen met muntjes kunnen betalen en dan opeens 18 per fles vragen (zie Aellum dit jaar)
2.) Online bestellingen waar mensen >1 jaar op zitten te wachten
3.) Roepen dat ze alle mede zelf maken, maar eigenlijk gewoon reseller zijn

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Zenomyscus schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:54:
[...]

Dank voor je antwoord! Geen van ons heeft Facebook, dus ik denk dat we op het terrein even naar de infobalie lopen. Maar wellicht wist iemand van hier al hoe het zat.
Je kunt ook mailen naar CF met je vraag. Goede kans dat je vandaag nog antwoord krijgt. Mailadres staat op hun website

Mijn outfit voor vandaag, hieraan kan je mij herkennen om 13u id secret garden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C941lOF-VAjSuEhdVqDp27L2Gzk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aYpx6EYRE9wYLHMk2PM6QMFZ.jpg?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door segil op 03-08-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Laatst online: 13:26

hellknight

Medieval Nerd

Ik ga de meeting van 1300 niet halen ivm overleg,ik kijk na overleg (13:20 - 13:30 ofzo) ff of er nog mede Tweakers in de tuin zijn

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ik bedoelde 13u voor de duidelijkheid. Ik sta bij Steamnation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

segil schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 13:08:
Ik bedoelde 13u voor de duidelijkheid. Ik sta bij Steamnation
Net binnen. Lachen die rij bij oversteken. Ik dacht 13.00 aankomen kun je zo doorlopen.
Wel stofbende :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Wij zijn nu net weer op de terugweg van een geweldige dag.

En inderdaad, wat een stof. Maar goed, afgelopen jaar moesten we laarzen aan. Dus hier haal je wat daar breng je wat.

Geen vegan terrorisme ervaren dit keer, en ik heb dat heel goed getest door veel vlees te eten 🤣

Maar goed, wel even voor de duidelijkheid voor eventuele vegans hier. Ik heb niks tegen vegans, ik vind het heel goed om minder vlees te eten. En ik kies zelf ook vaker voor een vleesloze optie (al gaat vegan natuurlijk wat verder dan alleen dat).

Edit:
De aanwinst van vandaag voor bij de collectie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJV2Xwu8q7kjJANk-tWCA0dIbG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/akpScBpiImZH90KqgKGCT6jN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_wG5zT0OylRUUBd6uQlAGEWglk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Rqotz9gJsWKv8mjhTTPnoh3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Edgenumber op 03-08-2024 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grassmoon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:07
Zenomyscus schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:51:
Is er bij Castlefest een locatie waar mijn partner kan kolven? Wij gaan dit jaar alleen op zondag en zonder kinderen. Maar dan moet ze elke 3 uur kolven. Is er een plek waar ze enigszins prive if met andere moeders kan kolven?
Bij het kinderrijk is een tent voor moeders met jonge kinderen. Lijkt mij dat je daar ook wel kan zitten om te kolven. Zijn enige voorzieningen maar vooral gericht op het opwarmen van melk zover ik weet. Wel een goeie om eens te vragen daarzo bij de vrijwilligers van het kinderrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:09
grassmoon schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:52:
[...]

Bij het kinderrijk is een tent voor moeders met jonge kinderen. Lijkt mij dat je daar ook wel kan zitten om te kolven. Zijn enige voorzieningen maar vooral gericht op het opwarmen van melk zover ik weet. Wel een goeie om eens te vragen daarzo bij de vrijwilligers van het kinderrijk.
Ik zag er een aantal provisorische pashokjes die waarschijnlijk voor kolven of borstvoeding zijn bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:03
Wij waren er vrijdag en zaterdag en het was best leuk. Alleen zaterdag avond werden er 4 van ons ziek. We vermoeden misschien van zo’n drinkwater tappunt of zo. Meer mensen hier last van gehad of ligt het mogelijk toch ergens anders aan? Heb zelf een buikgriep en nog nooit zo erg gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4vuLhR0-WE12JOm3-EYBsdCDCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsAxWiBwYtRMeyY1iOW0CJ1G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Oei dat is een domper zeg. Nee zelf geen last gehad. Misschien allemaal iets hetzelfde gegeten dat niet goed was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Hè wat vervelend.

Nee, hier geen zieken. En we hebben gebruik genaakt van het waterpunt naast de gaming tent. En op diverse plekken gegeten.

[ Voor 8% gewijzigd door Edgenumber op 04-08-2024 09:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:37
https://www.powned.tv/vid...s-dwerg-en-tovenaar~5956/
Prachtig hoe die eerste kerel lekker zichzelf blijft met die debiele vragen van die pownews kneus _/-\o_ Knakker straalt 1 & al positiviteit uit d:)b

Wordt vrolijk van die kerel, kun je prima een avondje mee bieren volgens mij :9B

(Zelf nog nooit naar Castlefest geweest, maar moet bekennen dat het toch wel begint te jeuken na de beelden & reacties.. Misschien volgend jaar maar eens een dagje langs komen ;) )

@warcow , beterschap aan jou & je vrienden toegewenst! Niet hoe je je dag wilt eindigen.. -O-

[ Voor 8% gewijzigd door SpeedyNick op 04-08-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Laatst online: 12:03
Hoor net dat het norovirus rond gaat. Hopelijk hebben niet teveel mensen naast ons er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grassmoon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:07
warcow schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:56:
Hoor net dat het norovirus rond gaat. Hopelijk hebben niet teveel mensen naast ons er last van.
Zijn der wel meer, heeft voor mij een onvoorziene vroege aftocht betekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Bij de eettent waar je vlees spiezen kan kopen kunnen ze wel een cursus klantvriendelijkheid gebruiken. Ik had zaterdag een kalkoen spies gekocht toen ik naar huis ging, maar het onderste stuk vlees bleek nog rauw te zijn (achteraf gezien het bovenste stuk waarschijnlijk ook, maar daar heb ik niet naar gekeken). Er kon nauwelijks een sorry of wat dan ook van af, enkel een "wat moet ik hier mee"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
grassmoon schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:52:
[...]

Dit klopte inderdaad. Er zou ook een koelkast aanwezig zijn voor borstvoeding, maar die heeft mijn partner niet gezien en ook niet nodig gehad. Voor haar was het fijn dat ze even teruggetrokken kon kolven. Nu is er genoeg ruimte op Castlefest om een rustig plekje op te zoeken, maar dat voelde voor haar toch ongemakkelijk.

Verder hebben we zoals gewoonlijk een topdag gehad. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer meerdere dagen. Het weer was perfect. Vorig jaar was het veel te nat en volgens mij was het jaar daarvoor weer veel te heet. Dit jaar was het voor mij perfect. Alleen een beetje stoffig, haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Op verzoek geplaatst tussen MO tags.

Het was weer een leuke editie. Vrijdag warm en ook druk, drukker dan normaal op vrijdag. Daardoor ben ik overdag een paar uurtjes van het terrein af gegaan, en dat is voor het eerst dat ik CF bezoek. De Cage vond ik erg gaaf gedaan. Weet iemand of elke uitvoering hetzelfde was, of kwam er steeds een andere winnaar uit de bus? De lezingen waren ook tof, zoals het maken van historische kostuums. Wat een werk en tijd gaat daarin zitten. De bands konden me wat minder bekoren dit jaar en die heb ik vooral op afstand meegekregen. Het leukste blijft toch de sfeer en vrienden ontmoeten. Ben benieuwd wat volgend jaar gaat brengen als ze 20 jaar bestaan.

[ Voor 50% gewijzigd door segil op 05-08-2024 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaVaMa
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 10:33
Volgens mij was elke voorstelling van de kooi hetzelfde, heb Sneeuwwitje iig 2 keer zien winnen.

Ik bedacht me zaterdagmiddag rond een uur of 4 dat er om 1 uur was afgesproken, oeps :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wij zijn ook weer thuis van 3 dagen Castlefest. Het was heerlijk, leuke muziek, goede sfeer, super weer, enz.
Zaterdag was het w erg druk vond ik, poehee. Viel me op dat het zondag eigenlijk net zo druk was bijna.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnAZmtkst7trCAOue2Yh2k-Ni2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBNzcScWRUjmtpOJnDHXdPq0.jpg?f=fotoalbum_large
Wij hebben overnacht op natuurkampeer terrein Ruigenhoek en hadden onze fietsen bij. Met wat geknutsel had ik onze bolderkar achter mijn fiets geknoopt zodat ook die mee kon.
20 minuutjes waren we van de camping naar bij de ingang in de rij bij Castlefest. Eerste jaar voor ons ook met passe-partoet tickets. Vrijdag wel ff moeten wachten bij de eerste entree. Maar zowel zaterdag als zondag konden we zo doorlopen, ideaal.

Zoals elk jaar vind ik 2 dingen wel redelijk ergerlijk: te weinig wc's per locatie. Dus vet lange rijen als je geen man bent en iets anders wil dan plassen. Leuk met een dochtertje van 3 die aangeeft dat ze moet poepen. Kun je vervolgens nog 30 minuten in de rij wachten :o Dat er niet gewoon nog zo een container/plee blok bij staat per locatie snap ik niks van. Zeker bij de main stage.

Drinks.. Ja ik weet dat het met vrijwilligers bemand/vrouwd/volkt wordt.
Maar ook daar kun je gewoon tot ruim een half uur moeten wachten.

Beide geen halszaak maar voor mij wel irritatie soms.
Oh en iets waar enkel de bezoekers iets aan kunnen doen: ga nou eens niet meer heel je clan, groep, 5m3 hoepel jurk midden in een pad stilstaan .. 8)7
Een beetje awareness van de surroundings zou wel prettig zijn soms.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwYIfnya6ABZlmWKwIOlyYQ82JE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0krqKXjmZhm1NIYVvmF9anH.jpg?f=fotoalbum_large

Maar genoeg gezeur, ik vond het weer heerlijk.
We hebben ons uitstekend vermaakt. Lekkere biertjes gedronken, Cut the crêpe, Langos, Knobi-bröt enz.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EA_A47tg0tVDTSZpcQpy8Mc_IBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwuUdjMv2ovFkgnD8gAWdMOJ.jpg?f=fotoalbum_large

Medaow stage was toch echt wel weer heerlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ki-bBLM4WQFpywZlVLfSkv2N-P8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7Gjj9Mnjg4IUR7zUdnbxIex.jpg?f=fotoalbum_large

De Kooi ook, erg vermakelijk. Inderdaad steeds de zelfde winnaar, zelfde teksten, enz. Maar desalniettemin erg goed.
Ons 3 jarig dochtertje vond Sneeuwwitje natuurlijk helemaal het einde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxmmAFspMenOUOw3r9a3ZQwU3so=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2WJ4JrQCJK40riNrxLWBdrM.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn 3 jarige warrior Princes O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLCCDdr1R-ibm-zpKL3_HYHa5ao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IuhOLtbZSitIVmjO7TgxkYWh.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Bommes schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:31:
Wij zijn ook weer thuis van 3 dagen Castlefest. Het was heerlijk, leuke muziek, goede sfeer, super weer, enz.
Zaterdag was het w erg druk vond ik, poehee. Viel me op dat het zondag eigenlijk net zo druk was bijna.
[Afbeelding]
Wij hebben overnacht op natuurkampeer terrein Ruigenhoek en hadden onze fietsen bij. Met wat geknutsel had ik onze bolderkar achter mijn fiets geknoopt zodat ook die mee kon.
20 minuutjes waren we van de camping naar bij de ingang in de rij bij Castlefest. Eerste jaar voor ons ook met passe-partoet tickets. Vrijdag wel ff moeten wachten bij de eerste entree. Maar zowel zaterdag als zondag konden we zo doorlopen, ideaal.

Zoals elk jaar vind ik 2 dingen wel redelijk ergerlijk: te weinig wc's per locatie. Dus vet lange rijen als je geen man bent en iets anders wil dan plassen. Leuk met een dochtertje van 3 die aangeeft dat ze moet poepen. Kun je vervolgens nog 30 minuten in de rij wachten :o Dat er niet gewoon nog zo een container/plee blok bij staat per locatie snap ik niks van. Zeker bij de main stage.

Drinks.. Ja ik weet dat het met vrijwilligers bemand/vrouwd/volkt wordt.
Maar ook daar kun je gewoon tot ruim een half uur moeten wachten.

Beide geen halszaak maar voor mij wel irritatie soms.
Oh en iets waar enkel de bezoekers iets aan kunnen doen: ga nou eens niet meer heel je clan, groep, 5m3 hoepel jurk midden in een pad stilstaan .. 8)7
Een beetje awareness van de surroundings zou wel prettig zijn soms.

[Afbeelding]

Maar genoeg gezeur, ik vond het weer heerlijk.
We hebben ons uitstekend vermaakt. Lekkere biertjes gedronken, Cut the crêpe, Langos, Knobi-bröt enz.
[Afbeelding]

Medaow stage was toch echt wel weer heerlijk.
[Afbeelding]

De Kooi ook, erg vermakelijk. Inderdaad steeds de zelfde winnaar, zelfde teksten, enz. Maar desalniettemin erg goed.
Ons 3 jarig dochtertje vond Sneeuwwitje natuurlijk helemaal het einde.
[Afbeelding]

Mijn 3 jarige warrior Princes O+
[Afbeelding]
Leuk verslag. Ik denk dat je alleen pech gehad hebt, want dit jaar waren de wc's juist prima geregeld. Bijna geen wachttijden. Het langste dat ik heb staan wachten is iets van 8 minuten. Er wordt in het de CF fan page op Facebook ook hierover gecomplimenteerd, dat dit zo goed ging dit jaar. En voor een extra wc blok erbij heb je ook extra personeel of vrijwilligers nodig.
Wachten bij het drinken is elk jaar zo, helaas. Zeker wanneer je in de buurt bent van een podium kan je lang wachten. Wat ik deed was rondlopen en meestal was er wel een bar ergens die minder druk was. Langste dat ik heb moeten wachten was 15 minuten. Eten ging best vlot, dat was goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
segil schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:52:
[...]

Leuk verslag. Ik denk dat je alleen pech gehad hebt, want dit jaar waren de wc's juist prima geregeld. Bijna geen wachttijden. Het langste dat ik heb staan wachten is iets van 8 minuten. Er wordt in het de CF fan page op Facebook ook hierover gecomplimenteerd, dat dit zo goed ging dit jaar. En voor een extra wc blok erbij heb je ook extra personeel of vrijwilligers nodig.
Wachten bij het drinken is elk jaar zo, helaas. Zeker wanneer je in de buurt bent van een podium kan je lang wachten. Wat ik deed was rondlopen en meestal was er wel een bar ergens die minder druk was. Langste dat ik heb moeten wachten was 15 minuten. Eten ging best vlot, dat was goed geregeld.
Ik heb ook enkel bij het schoorsteenbrood lang staan wachten. De meeste WC's en catering schoot aardig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Schoorsteenbrood, tenzij je vroeg ben, is altijd lang wachten, op elk festival.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

En droomt er morgen ook niet alleen? :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik heb zojuist voor het eerst Castlefanatic kaartjes moeten kopen omdat de Passepartout een klein half jaar van te voren al is uitverkocht. Dit heb ik echt nog niet eerder meegemaakt met Castlefest.

Nou ja, dit jaar ga ik dus maar eens kijken hoe de donderdag is. Als inwoner van Lisse hoef ik mijn planning er niet echt op aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Dat is wel heel snel! Het is dan ook wel de 20e editie, en ze gaan er een feestje van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wij hebben vorig weekend een camping plekje in de buurt nog gereserveerd, dat kon pas van af 1 februari bij die camping.
Castlefest tickets zijn al lang in de pocket. Passepartout vrijdag t/m zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Hier ook een passe partout... en wederom een B&B overnachting in het centrum van Lisse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

zoals gewoonlijk heb ik me weer aangemeld als vrijwilliger, en heb ik overnachting op de vrijwilligerscamping 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Wait whut!? Vorig jaar € 35 voor zaterdag nu € 42???
Da's geen inflatie meer... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nee, dat is correctie van de hele keten aan kosten die iedereen doorberekend. 🙄

Ik houd mijn hart al vast voor de drank- en eetprijzen 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Alles wordt duurder, helaas. We gaan het wel zien. Passe Partout kostte mij 103 euro, dat is zo'n 34 euro / dag.

Gaat iemand ook naar Elfia dit jaar? De laatste editie bij kasteel het Haar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
segil schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:16:
Alles wordt duurder, helaas. We gaan het wel zien. Passe Partout kostte mij 103 euro, dat is zo'n 34 euro / dag.

Gaat iemand ook naar Elfia dit jaar? De laatste editie bij kasteel het Haar :/
Ik zit nog heel erg te twijfelen, vooral omdat het met een baby van drie maanden misschien geen dagvullend bezoek zou zijn (en dan is het best duur en ver rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ManiacsHouse schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 00:33:
Wait whut!? Vorig jaar € 35 voor zaterdag nu € 42???
Da's geen inflatie meer... 8)7
Dat is best slim toch? Schrap alle andere events (Keltfest e.d.) en maak de enige waar mensen dan naartoe kunnen duurder. En dan ook niet een lineup hebben die de kwaliteit van afgelopen jaren haalt.

Ik vind het zelf ook erg jammer. Ik ging vroeger elke dag (Do t/m zo) maar ga nu nog maar 1 dag. Je merkt dat het niet meer het oude Castlefest gevoel is. Echt heel, heel jammer.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
ErikT738 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:53:
[...]

Ik zit nog heel erg te twijfelen, vooral omdat het met een baby van drie maanden misschien geen dagvullend bezoek zou zijn (en dan is het best duur en ver rijden).
Elfia heeft dit jaar zeer waarschijnlijk ook geen parkeerplaatsen en moet iedereen met de pendelbus mee gaan. Of lopend. Of fietsend. Niet heel handig.
corset schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:58:
[...]

Dat is best slim toch? Schrap alle andere events (Keltfest e.d.) en maak de enige waar mensen dan naartoe kunnen duurder. En dan ook niet een lineup hebben die de kwaliteit van afgelopen jaren haalt.

Ik vind het zelf ook erg jammer. Ik ging vroeger elke dag (Do t/m zo) maar ga nu nog maar 1 dag. Je merkt dat het niet meer het oude Castlefest gevoel is. Echt heel, heel jammer.
Ik betwijfel dat men expres die andere events lieten vallen speciaal om CF duurder te maken. En qua line-up, is die dan al compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

segil schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:06:
[...]

Elfia heeft dit jaar zeer waarschijnlijk ook geen parkeerplaatsen en moet iedereen met de pendelbus mee gaan. Of lopend. Of fietsend. Niet heel handig.

[...]
Ja zooitje... Zijn flinke discussies geweest op o.a. instagram . Het is overigens niet 'waarschijnlijk'. Er is simpelweg geen parkeerruimte geregeld. Organisatie heeft daar ietwat dubieuze rol in. Waar ze eerst zeiden dat het vanuit Natuurmonumenten niet werd toegestaan kwamen ze vorige week ineens met het verhaal dat ze zelf geen risico wilden lopen met te natte weilanden. Verder ook geen info geven over parkeren bij treinstations behalve dat je daar en daar met trein kunt komen en er pendelbussen rijden, verder zoek het maar zelf uit. ;w
corset schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:58:
[...]

Ik ben vorig jaar voor het eerst naar Castlefest geweest en vond het minder t.o.v. Elfia. Meer en meer festival-idee met afgebakende stukken en veel meer hekken aldus vriendin waar ik mee was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
ManiacsHouse schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:21:
[...]

Ja zooitje... Zijn flinke discussies geweest op o.a. instagram . Het is overigens niet 'waarschijnlijk'. Er is simpelweg geen parkeerruimte geregeld. Organisatie heeft daar ietwat dubieuze rol in. Waar ze eerst zeiden dat het vanuit Natuurmonumenten niet werd toegestaan kwamen ze vorige week ineens met het verhaal dat ze zelf geen risico wilden lopen met te natte weilanden. Verder ook geen info geven over parkeren bij treinstations behalve dat je daar en daar met trein kunt komen en er pendelbussen rijden, verder zoek het maar zelf uit. ;w
Ja dat is wel lastig. Ik zit te denken om in Haarzuilens te parkeren en dan 30 minuten wandelen naar de ingang. Ik bedoel, ik vind het niet erg om een pendelbus te nemen, dat heb ik afgelopen 2 edities ook gedaan. De heenweg is nog te doen als je er vroeg bij bent. Alleen op de terugweg sta je al gauw 1 uur te wachten op een bus.
Ik ben vorig jaar voor het eerst naar Castlefest geweest en vond het minder t.o.v. Elfia. Meer en meer festival-idee met afgebakende stukken en veel meer hekken aldus vriendin waar ik mee was.
CF is inderdaad meer gericht op muziek dan Elfia. Op zich niets mis mee, zolang de sfeer en entourage verder op orde is. Voor mij mag alleen die muziek/festival sfeer een tikkeltje minder en meer magie en verwondering. Ook het aantal bezoekers mag wat naar beneden als het aan mij ligt. Maar dat zal waarschijnlijk nooit gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lariekoek
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-06 22:43
Dit topic is een flamefest begrijp ik?
Hehe, ik zie dat hij al heel oud is en die indruk wekte de eerste pagina's.

[ Voor 50% gewijzigd door lariekoek op 26-03-2025 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17

Stoney3K

Flatsehats!

Edgenumber schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:37:
Schoorsteenbrood, tenzij je vroeg ben, is altijd lang wachten, op elk festival.
Dat is net zoals de koffie bij Bertha.

Gelukkig ben ik op zowel Castlefest als Elfia eigenlijk altijd vrijwilliger dus haal ik mijn bakkie altijd vóór openingstijd samen met de standhouders :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
lariekoek schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:17:
Dit topic is een flamefest begrijp ik?
Hehe, ik zie dat hij al heel oud is en die indruk wekte de eerste pagina's.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Stoney3K schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:53:
[...]

Dat is net zoals de koffie bij Bertha.

Gelukkig ben ik op zowel Castlefest als Elfia eigenlijk altijd vrijwilliger dus haal ik mijn bakkie altijd vóór openingstijd samen met de standhouders :)
Geen last van hoor :) Historisch Zoetermeer staat ook altijd schoorsteen brood. Nooit rijen :+ Maar ik wacht dan ook tot bands als Plunder e.d. spelen. Dan is het lekker rustig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Er staan niet zozeer rijen voor het schoorsteenbrood. Maar het duurt soms best wel even voor je bestelling klaar is.

Het wachten is het iig waard. En bij historisch zoetermeer is het voor mij als zoetermeerder vrij makkelijk om op een gunstige tijd even langs te hobbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Edgenumber schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:51:
Er staan niet zozeer rijen voor het schoorsteenbrood. Maar het duurt soms best wel even voor je bestelling klaar is.

Het wachten is het iig waard. En bij historisch zoetermeer is het voor mij als zoetermeerder vrij makkelijk om op een gunstige tijd even langs te hobbelen.
Dat dus inderdaad :+ ik woon er dan 15 minuten lopen vanaf. Even snel schoorsteenbrood halen is dan echt geen probleem. Heb er ook weer zin in dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
gaan er morgen Tweakers naar Elfia? Ik ben van plan rond 9u bij de pendelbussen te zijn, zoals vorig jaar. Hopelijk is het dan nog rustig en ben ik een beetje op tijd binnen. Ik houd het niet een hele dag vol, vaak taai ik begin v/d avond wel af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nope wij zijn er dit jaar niet bij, we hebben voor Castlefest gekozen. Vind het samen met Elfia wel echt te duur worden, en dan gaat de voorkeur uit naar Castlefest

Denk wel dat we nog naar Dordrecht gaan naar Eallum. Dat was vorig jaar op zaterdag echt tof.
En hier in Eindhoven naar Fantasy Court dat is echt super kleinschalig.

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 11-04-2025 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:51:
Nope wij zijn er dit jaar niet bij, we hebben voor Castlefest gekozen. Vind het samen met Elfia wel echt te duur worden, en dan gaat de voorkeur uit naar Castlefest

Denk wel dat we nog naar Dordrecht gaan naar Eallum. Dat was vorig jaar op zaterdag echt tof.
En hier in Eindhoven naar Fantasy Court dat is echt super kleinschalig.
Ik zag toevallig net slecht nieuws over Eallum via je linkje, https://www.eallum.nl/tel...-nieuws-over-eallum-2025/

Ik heb ook weer een do-zo ticket + camping voor castlefest dit jaar.
Ben wel blij dat de camping terug gaat naar de oude plek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Anthor schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 02:23:
[...]

Ik zag toevallig net slecht nieuws over Eallum via je linkje, https://www.eallum.nl/tel...-nieuws-over-eallum-2025/

Ik heb ook weer een do-zo ticket + camping voor castlefest dit jaar.
Ben wel blij dat de camping terug gaat naar de oude plek
Oei. Ook zonder persvoorlichter zou je toch een professioneler bericht de deur uit kunnen doen. Als dit het niveau is dan komt het volgend jaar ook niet goed vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:30
ErikT738 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 05:46:
[...]

Als dit het niveau is dan komt het volgend jaar ook niet goed vermoed ik.
Volgens mij zegt ie dat in de laatste alinea al: hij stopt er helemaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@ErikT738 Ja precies he, wat een vinger wijzen, ik was ziek en zielig bericht.. 8)7

Wel jammer want ik vond het best een leuk festival.

Afgelopen zondag zijn wij naar Mysteria geweest in België (Aarschot).
Dat was pas kneuterig klein (1 biertap op het hele terein) maar wel echt heel leuk.
En Sunfire speelde er zondagavond, altijd fijn (y)

Eerst volgende voor ons is Fantasy Court Eindhoven 8 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ErikT738 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 05:46:
[...]

Oei. Ook zonder persvoorlichter zou je toch een professioneler bericht de deur uit kunnen doen. Als dit het niveau is dan komt het volgend jaar ook niet goed vermoed ik.
Ach.. het is (onder andere) van de mensen van Mead & More. Wat verwacht je? Een professioneel iets? Dan zit je 100% bij het verkeerde bedrijf.

Dit is hetzelfde festival waar je mede alleen kon kopen met horeca muntjes en ze de prijzen gigantisch verhoogd hadden, want dat was wel zo makkelijk om te cashen.

Het is super jammer dat het niet doorgaat. Maar zeker na afgelopen jaar was het voor de bezoekers zeer duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
ANNOUNCEMENT: Harmony Glen, Cesair and Irdorath will NOT be performing at Eallum 2025.
Eallum Festival in the Netherlands has been announcing performances by several artists, including us. While we had been in talks with the organiser and had reached initial agreements to perform, unfortunately, over the past few weeks, we have been unable to maintain reliable contact with the organiser of Eallum, leading to missed contract deadlines, and we have not received any payments to confirm these performances. We did not approve the announcements made on the Eallum website, and we are very sorry if those announcements caused any unnecessary confusion or false hopes.
As a result, we can no longer assume that the organiser will honour their part of our agreements in good faith. Therefore, we feel we have no choice but to sadly announce that Harmony Glen, Cesair and Irdorath will not be performing at Eallum 2025. We hope this message finds you well, dear fans, as we know many of you were looking forward to this festival. We do not wish for you to be left in the dark, only to be disappointed at the last minute or misled in any way. We too had been looking forward to an incredibly enjoyable festival, but we will have to save that experience for another time and place.
Signed with thanks and gratitude for your understanding,
Harmony Glen, Cesair and Irdorath
Deze was al van vorige week, maar kwam net bij mij voorbij op facebook.
Het was niet alleen een verguning kwestie denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik krijg ook een beetje de indruk dat de 'markt' voor fantasy-festivals in NL echt een beetje verzadigd is geraakt. Niet alleen CF en Elfia, maar er zijn de laatste jaren steeds meer kleinere evenementen opgedoken die een beetje een kopie van elkaar probeerden te zijn waardoor je eigenlijk geen events hebt die zich kunnen onderscheiden.

En dat er dan een keer eentje sneuvelt omdat de concurrentie veel te groot is... echt geen wereldschokkend nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Stoney3K schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:03:
Ik krijg ook een beetje de indruk dat de 'markt' voor fantasy-festivals in NL echt een beetje verzadigd is geraakt. Niet alleen CF en Elfia, maar er zijn de laatste jaren steeds meer kleinere evenementen opgedoken die een beetje een kopie van elkaar probeerden te zijn waardoor je eigenlijk geen events hebt die zich kunnen onderscheiden.

En dat er dan een keer eentje sneuvelt omdat de concurrentie veel te groot is... echt geen wereldschokkend nieuws.
Het is gewoon Mead & more die zoals altijd weer iets verziekt.. ze kunnen hun winkel niet normaal runnen. En blijkbaar is een festival ook teveel gevraagd.

Gelukkig hebben we historisch zoetermeer nog en Castlefest.

Elfia negeer ik maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Stoney3K schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:03:

Dat valt wel mee denk. Zolang ze niet in hetzelfde weekend zitten zijn ze geen echte concurentie van elkaar maar spreken ze enkel hetzelfde publiek aan. Ik vond het niet verkeerd om een keer niet in de rij te hoeven staan voor het schoorsteenbrood op zo'n kleiner evenement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ErikT738 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:22:
[...]

Dat valt wel mee denk. Zolang ze niet in hetzelfde weekend zitten zijn ze geen echte concurentie van elkaar maar spreken ze enkel hetzelfde publiek aan. Ik vond het niet verkeerd om een keer niet in de rij te hoeven staan voor het schoorsteenbrood op zo'n kleiner evenement.
Het is wel zo dat veel van die festivals een meer-van-hetzelfde worden. Dezelfde kramen, dezelfde bands, en voor driekwart ook dezelfde vrijwilligers/crew. Dus ik denk dat ze elkaar wel tot op die hoogte beconcurreren omdat er weinig mensen zijn die elke week in een andere hoek van het land hetzelfde schoorsteenbrood willen eten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Anthor schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:42:
[...]

Deze was al van vorige week, maar kwam net bij mij voorbij op facebook.
Het was niet alleen een verguning kwestie denk ik zo
Ik sprak zondag (tijdens Mysteria) nog met de eigenaar van Celtic World, die gaf aan het niet aan te durven (en met hem meerdere standhouders) in te schrijven op een stand op Eallum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Anthor schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 02:23:
[...]

Zijn er hier mensen die hun geld al terug hebben gekregen van dit afgelaste event?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ErikT738
Mijn "kostuum" voor de vrijdag is zo goed als af :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTJ0rd3IzSUL5-fmYj7Utv4vUzg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/h5eV4myLYxcsmVxx8N8VPzrH.jpg?f=user_large

het was nog een hele klus om de automaat op een rugzak vast te zetten. In elke bal zit een 3D-print miniatuur voor iedereen die daar interesse in heeft (zo lang de voorraad strekt uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Wat een tof idee! Ik hoop je zeker tegen het lijf te lopen. Welke dag(en) heb je deze outfit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
segil schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:20:
Wat een tof idee! Ik hoop je zeker tegen het lijf te lopen. Welke dag(en) heb je deze outfit aan?
Deze alleen vrijdag waarschijnlijk. Ik ben bang dat ik vrij snel door de minis heen ben en ik heb ook maar vijftig ballen. Misschien moet ik toch nog maar een batch of twee printen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Wat vraag je ervoor? Een drankmuntje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:30
segil schreef op zondag 27 juli 2025 @ 13:42:
Een drankmuntje zou ik er ook zo voor geven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
segil schreef op zondag 27 juli 2025 @ 13:42:
Niets, ik heb geen vendor licentie of iets dergelijks en wil geen ruzie met de organisatie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:37
Ideaal voor de Trinket Trade d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Schuey schreef op zondag 27 juli 2025 @ 19:40:
Ideaal voor de Trinket Trade d:)b
Geen idee wat of waar dat precies is, maar als mensen snuisterijen willen ruilen voor minis dan klinkt dat cool 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Als ik je tegen kom, krijg je van mij een drankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
ErikT738 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 17:01:

[Afbeelding]

het was nog een hele klus om de automaat op een rugzak vast te zetten. In elke bal zit een 3D-print miniatuur voor iedereen die daar interesse in heeft (zo lang de voorraad strekt uiteraard).
Supervet! Eens kijken of ik je kan spotten vrijdag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:37
ErikT738 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:46:
[...]

Geen idee wat of waar dat precies is, maar als mensen snuisterijen willen ruilen voor minis dan klinkt dat cool 8)
Dat is het hele idee. Er zijn elke dag meets gedurende het hele weekend, door en voor bezoekers bedacht. Weet niet exact waar precies, mijn vrouw is daar vooral mee bezig, en organiseert de meet op Zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Schuey schreef op maandag 28 juli 2025 @ 08:45:
[...]

Dat is het hele idee. Er zijn elke dag meets gedurende het hele weekend, door en voor bezoekers bedacht. Weet niet exact waar precies, mijn vrouw is daar vooral mee bezig, en organiseert de meet op Zondag.
Stuur je vrouw even hier langs anders, om toelichting en uitleg te geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

ErikT738 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 17:01:

[Afbeelding]

echt nice - ik zal je ongetwijfeld zien lopen. Ik loop zoals gewoonlijk het hele weekend in Vana groen, en ben dus vanaf a.s. woensdag op het terrein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lunaDelain
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 28-07 15:15
ErikT738 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:08:
[...]

Stuur je vrouw even hier langs anders, om toelichting en uitleg te geven :+
Hoi Erik,
Hier de vrouw van Schuey. :P
Trinket trading houdt in dat mensen hebbendingetjes ruilen. Het is de afgelopen jaren enorm gegroeit op castlefest en ook alle andere fantasy events, bijna op elk event is er wel een meet up om te ruilen.
Elk jaar komen er meer mensen bij die mee doen aan de Meet. Dus je zal heel snel door je ballen heen zijn.

Natuurlijk aan jou om dit wel of niet te doen!

Wat meer over de meets op Castlefest :)
op vrijdag en zaterdag en zonder worden er trinket meets gehouden op Castlefest.
De meet wordt gehouden om 13 uur aan zijkant van het kasteel onder de dikke boom tegenover kinderrijk.
Zelf organiseer ik de zondag trinket traders meet.

In de events staat ook een plaatje met locatie op de plattegrond.

Dit is de meet voor vrijdag en zaterdag:
https://www.facebook.com/share/15i8HaVBFU/

Dit is de meet voor Zondag:
https://www.facebook.com/share/1CA7JK7yBh/

Er bestaat ook een trinket trader NL pagina waar iederen zijn gemaakte dingetjes post.

Als je verder nog vragen hebt, let me know!

Zelf loop ik rond als Lady of Luck. Roll the dice, win a prize. Ik zal vrijdag avond/ zaterdag en zonder rondlopen. Hoop in hetzelfde kostuum. Ligt aan de weersvoorspelling en regen. Maar bordje is dan aanwezig.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wd4XSbl0-O6sqE0Was04UropG0c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5NWM3Wv19ye8MtY4LRbRKgiV.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door lunaDelain op 28-07-2025 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
lunaDelain schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:23:
[...]

Hoi Erik,
Hier de vrouw van Schuey. :P
Trinket trading houdt in dat mensen hebbendingetjes ruilen. Het is de afgelopen jaren enorm gegroeit op castlefest en ook alle andere fantasy events, bijna op elk event is er wel een meet up om te ruilen.
Elk jaar komen er meer mensen bij die mee doen aan de Meet. Dus je zal heel snel door je ballen heen zijn.

Natuurlijk aan jou om dit wel of niet te doen!

Wat meer over de meets op Castlefest :)
op vrijdag en zaterdag en zonder worden er trinket meets gehouden op Castlefest.
De meet wordt gehouden om 13 uur aan zijkant van het kasteel onder de dikke boom tegenover kinderrijk.
Zelf organiseer ik de zondag trinket traders meet.

In de events staat ook een plaatje met locatie op de plattegrond.

Dit is de meet voor vrijdag en zaterdag:
https://www.facebook.com/share/15i8HaVBFU/

Dit is de meet voor Zondag:

Er bestaat ook een trinket trader NL pagina waar iederen zijn gemaakte dingetjes post.

Als je verder nog vragen hebt, let me know!

Zelf loop ik rond als Lady of Luck. Roll the dice, win a prize. Ik zal vrijdag avond/ zaterdag en zonder rondlopen. Hoop in hetzelfde kostuum. Ligt aan de weersvoorspelling en regen. Maar bordje is dan aanwezig.[Afbeelding]
Cool! Ik ga zeker kijken of ik er bij kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lunaDelain
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 28-07 15:15
ErikT738 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:53:
[...]

Cool! Ik ga zeker kijken of ik er bij kan zijn.
Helemaal top. Helaas ben ik er zelf de vrijdag niet bij, want ben dan met familie en vrienden en ik wil niet een uur staan traden terwijl andere op mij wachten. Maar mocht ik je ervoor tegen komen of je spot mij. Kom zeker hallo zeggen en dobbelen :D

Een 3d figuurtje zou onze zoon geweldig vinden. hij is verzot op zulke dingetjes die uit een automaat komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NL_NaToR
Voor de oplettende mensen.... ik zag net op Smoelenboek, dat CastleFest in zijn geheel is uitverkocht!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:37

Moonsugar

Communitymanager
Waarom ontdek ik nu pas dat er een CASTLEFEST topic op Tweakers is?! Dankjewel voor het doorsturen @LuukaLike, ik ga elk jaar het volledige weekend. :)

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
NL_NaToR schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:44:
Voor de oplettende mensen.... ik zag net op Smoelenboek, dat CastleFest in zijn geheel is uitverkocht!
Dat wordt druk dan. Tot vorig jaar vond ik het eigenlijk wel fijn dat de vrijdag en zondag rustiger waren.

Any way... wellicht een leuk idee voor wederom een meetup zoals vorig jaar? Ik heb al een andere meetup op de vrijdagochtend. En ik help bij een stand mee voor een aantal uurtjes... maar ik kan zeker wel proberen tijd vrij te maken om jullie outfits te bewonderen :)

[ Voor 32% gewijzigd door segil op 28-07-2025 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wij zijn nu nog ergens boven Frankfurt in Duitsland. Woensdag thuis, snel wat vakantie was draaien, Castlefest kleding bij elkaar zoeken en dan donderdag door naar de Camping Ruigenhoek.

Tickets voor vrijdag t/m zondag hebben we al ff in de pocket, eigenijk al meteen toen de verkoop startte gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
segil schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:08:
[...]

Dat wordt druk dan. Tot vorig jaar vond ik het eigenlijk wel fijn dat de vrijdag en zondag rustiger waren.

Any way... wellicht een leuk idee voor wederom een meetup zoals vorig jaar? Ik heb al een andere meetup op de vrijdagochtend. En ik help bij een stand mee voor een aantal uurtjes... maar ik kan zeker wel proberen tijd vrij te maken om jullie outfits te bewonderen :)
Als je een tijd en plek op geeft dan ga ik proberen er te zijn.

Ben atm nog druk bezig voor morgen, moet een kritiek deel van mij outfit opnieuw maken, en heb er iets te lang mee gewacht. :X }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik heb er zoals elk jaar ook dit jaar heel veel zin in. Maar die weersverwachting 😱.

Dus ik moet even kijken of ik mij ga verkleden of dat het praktische kleding wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door Edgenumber op 31-07-2025 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Mag ik zeggen dat ik een nieuwe bandjes methode maar niets vindt? Er staat nog net "LEFEST" op bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Die bandjes zijn wel een achteruitgang ja. Ik begreep dat ze in het begin het bandje verkeerd geplaatst hadden waardoor de tekst eraf valt. De mijne heeft dat niet. Maar ik vind m niet fijn zitten. Die sluiting is hard en de stof lijkt stugger te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:37

Moonsugar

Communitymanager
Ik heb @ErikT738 gevonden!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nrn3p3irjSxBQLKsSweMi5Tr_ss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTfAZbBoHuDqGP6Rcb6zarjF.jpg?f=fotoalbum_large

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFD-YDLlTxMxAQlBsLFWz7s2ecw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGCIb5LaCIe4ChcyY5DPxigv.jpg?f=fotoalbum_large
We zijn weer thuis O+

Dochtertje ook helemaal in de 7de hemel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCbJxEpISkEaeaaCn-tdcpb0OY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkRRyjAWfcjp9EhyMGIDI8wZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

NL_NaToR schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:44:
Is lekker gezellig druk ook :) . Regen valt ook gelukkig mee tot nu toe.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Heeft iemand toevallig een watertap gevonden? Op de locatie van de kaart vind ik die niet. Of ik kijk er flink naast :P

Edit
Ah gevonden tegenover het info punt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Zeehond op 01-08-2025 19:56 ]

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Ik hoop dat er meer mini's een goed onderkomen hebben gevonden :)

In eerste instantie had ik het onderstaande bord ook nog op mijn rug. Ik kon nog geen 50 meter het terrein oplopen voordat ik door mijn eerste batch mini's heen was. Gelukkig had ik een refill om nog wat trinkets te ruilen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AixwubrPLFAbfX-o5A4lfKDQObQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4TFSfhm5aCIn4etyOgQwWVsO.jpg?f=user_large

Weet iemand toevalllig of de livestreams van Castlefest 2024 nog ergens beschikbaar zijn? Mijn zoontje is sinds die weekend helemaal fan van "De Kooi", en ik ben benieuwd of de show van vorig jaar nog is opgenomen. 2025 staat wel op YouTube, maar ik betwijfel of dit beschikbaar blijft, aangezien ik geen livestreams van andere jaren zie staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Onze dochter van 4 was ook niet weg te krijgen bij de kooi, helemaal super vond ze het.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMp22Mnd6lA-QoWFyFiL4mP3g30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ExrecXk5bdW4nakoH7GeUbPi.jpg?f=fotoalbum_large

Vorig jaar ook al trouwens, heeft ze het nog lang over gehad.

Ik moet wel zeggen dat ik het echt heel druk vond, zelfs de zondag, waarop het normaal wat rustiger is was het nu kneiter vol overal.
De entree was wel recht goed geregeld, Ja het horror pad, maar we hebben geen van de 3 dagen hoeven wachten. Zelfs niet bij het ophalen van de bandjes vrijdag bij de eerste aankomst.
Maar ff snel iets eten of drinken dat was echt niet te doen. WC bezoek het zelfde, wat een rijen overal.
Als man bij de laatste gelukkig niet voor een plas, maar dat zelfde dochtertje van 4 van hierboven heeft het wel wat lastig gehad soms om het op te kunnen houden totdat we aan de beurt waren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdkh9Yh_hyUO9Twt8NNj0Oty5lw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQwiw2iFmQ16oC1mVgFzrGlo.jpg?f=fotoalbum_large

Maar volgend jaar gaan we zeer zeker weer, nu niet eens de moeite genomen om de overgebleven munten in te wisselen. Gaan volgend jaar wel op (y)

[ Voor 18% gewijzigd door Bommes op 04-08-2025 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Castlefest zit er weer op! Wederom een andere editie dan voorgaande jaren. Je zou denken dat na 15 edities het wel allemaal hetzelfde is. Maar toch merk ik dat elk jaar het anders verloopt dan ik verwacht had. Ditmaal heb ik voor het eerst meegeholpen achter een stand. Een vriend van mij runt de stand voor Melief, een dierenopvang. We stonden aan het pad richting Woodland Village. Elke dag heb ik 2-3 uurtjes meegeholpen, inclusief de afbouw op zondagavond. Dat was weer iets heel anders om mee te maken!

Ik heb verder nog wel wat meegekregen van het festival. Ik heb 3 lezingen bezocht, waarvan "Lecture: Order & Chaos - Science & Myth" ik het leukste vond. Verder een mooi akoestisch optreden gezien van Trolska Polska en Emian. Ook was de bodypaint competitie op de zaterdag leuk om te zien. En heel lekker gegeten uiteraard. Helaas dit jaar geen verhalenvertellers bijgewoond.

Het was zeker erg druk. Daardoor heb ik ook een aantal zaken overgeslagen, zoals de podia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:30
Ik verbaasde me zateragavond wel over het uitrijden van het parkeerterrein. Je zou verwachten dat ze dat met deze jaren aan ervaring wel een beetje geregeld zouden hebben, uitrijden over de rotonde waar je ook ingereden bent. Maar nee, uitrijders stonden 20+ minuten in de file omdat het allemaal aan de kant van keukenhof eruit moest. En dan waren wij nog niet eens direct na de wicker, we hebben nog een stukje Solarcycles meegepakt en stapten kwart voor elf ofzo in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 15:37

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

anboni schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:13:
Ik verbaasde me zateragavond wel over het uitrijden van het parkeerterrein. Je zou verwachten dat ze dat met deze jaren aan ervaring wel een beetje geregeld zouden hebben, uitrijden over de rotonde waar je ook ingereden bent. Maar nee, uitrijders stonden 20+ minuten in de file omdat het allemaal aan de kant van keukenhof eruit moest. En dan waren wij nog niet eens direct na de wicker, we hebben nog een stukje Solarcycles meegepakt en stapten kwart voor elf ofzo in de auto.
Oplossing was aan de linkerkant te gaan rijden en dan kon je helemaal door naar voren gaan en daar aansluiten. Wij hebben 5 minuten erover gedaan maar de rest stond vast tot nog achter het keukenhofgebouw.

Je zegt wel ze zouden beter weten maar dit jaar hebben ze het terrein en ook de parkeerplaats weer omgegooid dus als ze het elk jaar blijven omgooien dan mogen ze ook weer alles opnieuw gaan uitvinden :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
anboni schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:13:
Het uitrijden via de route waar je ook binnen bent gekomen is wellicht voor CF/Vana een optie, maar wellicht wilt de gemeente Lisse zelf dat niet. Immers krijg je dan op 2 plekken een rotonde die vol loopt. Verkeer buiten CF moet ook gewoon doorgang blijven houden.

En wat @Touchdomex ook schrijft, we hebben deels weer te maken met een nieuwe(re) situatie. Daar moet men ook van leren.

Zondagavond was het qua vertrek overigens ook (enorm) druk met uitrijden. Nu hebben wij een gehandicapte parkeerplek kaart ding... hierdoor dus ook de mogelijkheid om vooraan te parkeren. Anders hadden wij denk ik er ook zo maar 20+ over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Parkeren hebben wij gelukkig geen last van, wij wonen in de omgeving en zetten de auto altijd ergens anders neer. Maar ik merkte wel dat het een stuk drukker op zondag was dan voorgaande jaren. Het was ook uitverkocht dit keer.

Wij hebben er weer van genoten. Ik was bang dat het door de regen een modderboel zou worden, maar dat viel reuze mee. We hebben lekker in het gras kunnen zitten en kunnen genieten van de muziek. Mijn nichtje was er ook (3 jaar) met haar ouders en zij vonden het lastig dat de WC's zo druk waren. De kleine meid moest gaan dansen om het op te houden, dus dat ging nog maar net goed. Ook toen ik een milkshake haalde duurde het zo lang dat ik het meerdere keren wilde opgeven. Volgend jaar ga ik dat ook niet meer halen. Voor de rest was het gewoon weer zoals alle jaren vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wij staan nu al een aantal jaar op rij op een camping in de buurt en komen op het fietsje heen en weer.
Perfect, geen gedoe met file's, parkeren of wat dan ook.
Fiets in de stalling (die ook dit jaar weer veel te klein was) en je loopt zo het horror pad af en bent binnen :+

Het weer viel me overigens best wel mee, zaterdag op weg terug naar de camping goed nat geregend en zondag ook. Maar in de camper even omkleden en alles weer in orde.
Tijdens de dagen her en der een buitje op de kop gehad, maar niks heel lang, of we konden precies even schuilen in een van de tenten of kraampjes.

De Wicker verbranding zijn we overigens niet bij wezen kijken, veel te druk met de kleine en de bolderkar er bij.
Toen we terug naar de camping fietsen reden we precies toen de Wicker nog in brand stond achterlangs de mainstage door. Dus bij toeval toch even wat van kunnen zien.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste