Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:15

hellknight

Medieval Nerd

Mbt waterpunten en wc's: dit terrein heeft 1 groot nadeel tov Dordrecht en Keukenhof: geen stromend water.
Alle waterpunten werden gevoed vanuit watertanks welke vanuit een tankwagen, en later op het campingterrein, gevuld werden. Deze gingen door het weer zodanig hard dat het omwisselen van de tanks bijna niet bij te houden was - zeker aangezien iedere tank die omgewisseld moest worden weer een rit met de Manitou (offroad heftruck) over het terrein, en dus tussen de mensen door, betekent, iets wat we ivm veiligheid natuurlijk het liefst zo min mogelijk hebben.
Door het gebrek aan stromend water waren toiletunits zoals bij CF gebruikt worden ook geen optie, en waren Dixies de enige optie.
Gebrek aan schaduw: mee eens - een paar meer / grotere kamelen/dromedarissen (de tent-afdaken die op de diverse velden stonden) zou erg fijn geweest zijn, dit neemt ik ook mee in feedback naar de organisatie. Voor schuilen bij regen weet ik niet echt oplossing - als het echt hard gaat regenen, zeker icm harde wind, moeten de eerder genoemde afdaken ook plat ivm veiligheid.

Mochten anderen nog opmerkingen / suggesties hebben, dan hoor ik het graag (mag ook via DM) - ik zal eind deze week de feedback van hier, samen met mijn eigen feedback, richting orga sturen.

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:34
Castlefest komt nu toch wel echt in de buurt en het ziet er uit dat het flink warm gaat worden. Ik krijg bijna medelijden met alle mensen in harnas/berenvel/fursuit. 8)

Ik ben wel benieuwd of de smederijen en sommige eettentjes problemen krijgen met het verbod op open vuren, en of het wicker ritueel nog doorgaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:41
ErikT738 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:51:
Castlefest komt nu toch wel echt in de buurt en het ziet er uit dat het flink warm gaat worden. Ik krijg bijna medelijden met alle mensen in harnas/berenvel/fursuit. 8)

Ik ben wel benieuwd of de smederijen en sommige eettentjes problemen krijgen met het verbod op open vuren, en of het wicker ritueel nog doorgaat...
Ga er maar vanuit dat sowieso het wicker ritueel niet doorgaat. Dat heeft de organisatie al aangegeven wegens de droogte van de grond/gras. Zelfs al zal het volgende week regenen dan nog zal dat niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-06 19:23

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

spijkerhoofd schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:25:
[...]

Ga er maar vanuit dat sowieso het wicker ritueel niet doorgaat. Dat heeft de organisatie al aangegeven wegens de droogte van de grond/gras. Zelfs al zal het volgende week regenen dan nog zal dat niet veranderen.
Ik had alleen een bericht zien langskomen dat ze er naar aan het kijken waren, maar ik vermoed dat je gewoon gelijk hebt.
Het mooie waren nog alle mensen die eronder aan het schreeuwen waren dat het door MOEST gaan!
Ja jongens, we gaan een enorme brand veroorzaken met een ritueel om de natuur te eren! Klinkt als iets wat we moeten willen! :+

Ik heb in ieder geval even nieuwe zonnebrand gekocht, en zal mijn shirt (wat bij de kilt hoort) wel erg schoon houden deze keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:04
spijkerhoofd schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:25:
[...]

incorrect, het enige wat is aangegeven is het volgende:
Castlefest: droogte in Nederland

Door het alsmaar aanhoudende zonnige weer is het flink warm en droog in Nederland. De aanhoudende droogte heeft gevolgen voor de natuur en daarmee ook voor regels omtrent vuur.

Natuur is voor Castlefest een groot goed en iets waar we voorzichtig mee om moeten gaan, evenals de veiligheid van onze bezoekers. Om die redenen is besloten dat open vuur zoals kampvuren, fakkels, kaarsen, etc dit jaar niet toegestaan zijn op Castlefest.

Wicker Ritueel:
Vuur is tevens een essentieel onderdeel van het Wicker Ritueel, een belangrijk element van Castlefest. Samen met de hulpdiensten en de gemeente kijken we naar hoe we dit ritueel veilig kunnen laten verlopen.
Ze zijn nog aan het kijken of het doorgaat.

Dus nee, wicker man is nog niks over bekend. Ik denk ook dat er een stuk meer drama zou zijn als dit zo was :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:41
corset schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:17:
[...]

incorrect, het enige wat is aangegeven is het volgende:

[...]

Ze zijn nog aan het kijken of het doorgaat.

Dus nee, wicker man is nog niks over bekend. Ik denk ook dat er een stuk meer drama zou zijn als dit zo was :+
Whoops, ik schaarde het wicker ritueel nieuws onder het verbod op fakkels en open vuur ed 8)7 |:(

Ik denk, als ik de weersverwachtingen zie van volgende week met minimale buien en als ik het gele gras en gortdroge grond bekijk denk ik dat de wicker ritueel niet doorgaat. Heel jammer, maar ik denk dat de omwonenden blij zijn :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
spijkerhoofd schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:23:
[...]

Whoops, ik schaarde het wicker ritueel nieuws onder het verbod op fakkels en open vuur ed 8)7 |:(

Ik denk, als ik de weersverwachtingen zie van volgende week met minimale buien en als ik het gele gras en gortdroge grond bekijk denk ik dat de wicker ritueel niet doorgaat. Heel jammer, maar ik denk dat de omwonenden blij zijn :+
Denk ik ook hoor, is jammer, maar compleet logisch. Veiligheid is belangrijk!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

Voor wicker is momenteel volop overleg gaande met brandweer, etc, om te bekijken of dit door kan gaan.
Verbod op kampvuren, fakkels, etc, geld voorlopig inderdaad, maar zal van dag tot dag bekeken worden.

Voor de fotografen onder ons: waar afgelopen jaren er nog niet actief is gehandhaaft op het bezit en zichtbaar dragen van de fotopas, gaat dat dit jaar wel gebeuren. Ook zal het in principe niet mogelijk zijn een fotopas nog op het terrein aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Goedemorgen! Wij zijn ons hier klaar aan het maken voor deze mooie dag, zijn er nog veel tweakers die ook gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:46
Normaal doen we bijna 2 rondjes langs alle kraampjes en hebben we nog tijd om bij een podium iets te bekijken.

Gisteren amper kraampjes gekeken, geen podium bekeken maar wel een lekker dagje gehad. Het was ontzettend warm en door al het drinken had ik amper ruimte in den maag voor al het lekkere eten ;(

Gelukkig begon ik de dag met een bonk Mutzbraten dus die was sowieso al vroeg binnen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 12:28
CF is weer voorbij, 3 mooie dagen gehad! Dit was mijn 10e CF en elk jaar is het weer anders. Ene jaar zijn de bands het hoogtepunt, dan weer de sfeer, dan weer de ontmoetingen met vrienden. Elke keer weer iets anders en het verveelt nooit.
Dit jaar vond ik eigenlijk alles super. Praktische zaken zoals watertappunten, wc's en bereikbaarheid was allemaal prima. Nieuw ritueel bij wicker verbranding (die dus door ging!!) was geweldig! Castlefest Academy was een leuke aanwinst. En ook super: het verbod op roken. Dat mogen ze van mij voortaan elk jaar doen, met goed ingerichte rookzones. Enige minpuntje was dat sommigen blijkbaar toch vinden dat het niet gold voor hen en vrolijk een joint op staken tussen het publiek. Gadver. Wat voor prutser ben je dan.
Optredens waren top, met mijn persoonlijke hoogtepunt Eivor. En als vegan kon ik weer voldoende genieten van alle aanbod van vegan food. Love to vegan spirit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06 15:13

Soggney

Zeekomkommer

Het was mijn eerste castlefest, wat een ervaring. Ik ben blij ineens het volle weekend te hebben gedaan, wel jammer dat ik maandag moest werken, anders bleef ik nog tot dan. Count me in volgend jaar.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Tijdscheme van de nieuwe Castlefest is bekend.. en er is terecht kritiek op

DJ na the Wicker Burning ipv een echte band
Geen goede donderdag lineup
1 podium minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 08:42
Die donderdag lineup wil ik dan nog wel tegenin gaan. Harmony Glen en The Sidh zijn toch echt wel leuke bands. De andere 2 ken ik niet.

Wat betreft een DJ na de Wicker..Dat vind ik ook heel apart. Je verwacht een mooie afsluiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:20

Stoney3K

Flatsehats!

Apiekool schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:05:
Die donderdag lineup wil ik dan nog wel tegenin gaan. Harmony Glen en The Sidh zijn toch echt wel leuke bands.
Ze zijn samen met acts zoals Sunfire dan weer wel meubilair op Castlefest, dus iedereen die 1 of 2 keer daar is geweest heeft ze wel een beetje gezien.

Ik twijfel nog een beetje dit jaar, vorig jaar was leuk maar ik had meer lol in de silent disco 's avonds dan ik op de muziekpodia overdag had (maar ik ben dan ook niet zo'n enorme pagan).

En waar ik met een groepje Star Trek-fans een tweetal jaar terug nog met plezier rondliep, viel dat afgelopen keer tegen... we werden als cosplayers toch wat meer met de nek aangekeken.

Elfia ga ik al jaren niet meer naar toe als bezoeker, dat vind ik als vrijwilliger veel leuker.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 25-06-2019 09:47 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 30-04 13:26
Apiekool schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:05:
Die donderdag lineup wil ik dan nog wel tegenin gaan. Harmony Glen en The Sidh zijn toch echt wel leuke bands. De andere 2 ken ik niet.

Wat betreft een DJ na de Wicker..Dat vind ik ook heel apart. Je verwacht een mooie afsluiter.
ik ga sowieso voor de sfeer, de bands zijn leuk meegenomen. ;)

wat betreft DJ na Wickerman: dat heeft de organisatie op facebook uitgelegd. ze hebben de wicker naar wat later op de avond geplaatst, zodat het tijdens de schemering gebeurd. hierdoor is het te laat (ivm vergunning) om op t podium een ombouw, soundcheck, en band te doen. vandaar een DJ, die kan een stuk sneller ingeschoven worden. ook geven ze aan dat de DJ zeker goed aansluit aan de wickerman, welke het is maken ze later bekend.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
  • Laatst online: 12-06 08:42
Stoney3K schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:45:
[...]

Ze zijn samen met acts zoals Sunfire dan weer wel meubilair op Castlefest, dus iedereen die 1 of 2 keer daar is geweest heeft ze wel een beetje gezien.

Ik twijfel nog een beetje dit jaar, vorig jaar was leuk maar ik had meer lol in de silent disco 's avonds dan ik op de muziekpodia overdag had (maar ik ben dan ook niet zo'n enorme pagan).

En waar ik met een groepje Star Trek-fans een tweetal jaar terug nog met plezier rondliep, viel dat afgelopen keer tegen... we werden als cosplayers toch wat meer met de nek aangekeken.

Elfia ga ik al jaren niet meer naar toe als bezoeker, dat vind ik als vrijwilliger veel leuker.
Ahja, je hebt een punt. Het is geen verrassing inderdaad, zoals Corvus Corax jaren geleden was. Al is het voor de Sidh pas de 2e keer dat ze op Castlefest staan.

Verder mijd ik dit jaar de zaterdag en ga alleen op vrijdag en zondag. Ik vind het superjammer de Wicker te missen, maar het is gewoon te druk.
Korras schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:07:
[...]

wat betreft DJ na Wickerman: dat heeft de organisatie op facebook uitgelegd. ze hebben de wicker naar wat later op de avond geplaatst, zodat het tijdens de schemering gebeurd. hierdoor is het te laat (ivm vergunning) om op t podium een ombouw, soundcheck, en band te doen. vandaar een DJ, die kan een stuk sneller ingeschoven worden. ook geven ze aan dat de DJ zeker goed aansluit aan de wickerman, welke het is maken ze later bekend.
De sfeer is uiteindelijk het belangrijkste inderdaad en die is altijd wel goed. De Wicker verplaatsen naar later is inderdaad wel een goed idee.

[ Voor 26% gewijzigd door Apiekool op 25-06-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Mee eens... Een wickerverbranding om 20u is eigenlijk ook te vroeg. Dan is het nog volop licht en kom je in de knoop met het avondeten. Wel vervelend voor de dagjesmensen, want ik kan me zo voorstellen dat je niet tot het einde wilt blijven.

Dit jaar ben ik weer van de partij op de camping. Ik heb dat in het verleden 2x eerder gedaan en toen mezelf beloofd nooit meer camping te doen. Maar vorig jaar kriebelde het zo dat ik nu weer een campingkaartje heb. Ik zie nu al op tegen het slaaptekort though :/

Ben wel blij dat Waldkauz weer komt, die waren vorig jaar echt goed als afsluitende act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Het grote kritiek punt is gewoon dat de donderdag al jaren de "grote namen" dag is. Van Corvus Corax, Pater Moeskroen, tot Heidevolk etc. Het waren juist de unieke bands. Nu krijgen we er meubilair voor terug.

De DJ, ik snap Vana wel dat het met vergunningen lastig is, maar ik snap de kritiek ook wel. Vraag me wel af wie de DJ gaat worden, DJ Steve en MC Jenny? :+ Omnia is back!

Ik ga dit jaar voor het eerst sinds de 3e editie niet alle dagen. Erg balen, maar ja.. met een verhuizing een halve week later, en net een huis te hebben gekocht...
Nu ga ik niet heel veel missen, ik kwam altijd voor de muziek, en dat is dit jaar gewoon de standaard CF bandjes die er elk jaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
corset schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:36:
Het grote kritiek punt is gewoon dat de donderdag al jaren de "grote namen" dag is. Van Corvus Corax, Pater Moeskroen, tot Heidevolk etc. Het waren juist de unieke bands. Nu krijgen we er meubilair voor terug.

De DJ, ik snap Vana wel dat het met vergunningen lastig is, maar ik snap de kritiek ook wel. Vraag me wel af wie de DJ gaat worden, DJ Steve en MC Jenny? :+ Omnia is back!

Ik ga dit jaar voor het eerst sinds de 3e editie niet alle dagen. Erg balen, maar ja.. met een verhuizing een halve week later, en net een huis te hebben gekocht...
Nu ga ik niet heel veel missen, ik kwam altijd voor de muziek, en dat is dit jaar gewoon de standaard CF bandjes die er elk jaar zijn :)
ik weet niet of je een aantal jaar terug de drama rond Omnia/castlefest/wicker gevolgd hebt, maar ik denk niet dat Omnia (of Steve/Jenny) ooit nog terug komt op Castlefest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Korras schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:12:
[...]

ik weet niet of je een aantal jaar terug de drama rond Omnia/castlefest/wicker gevolgd hebt, maar ik denk niet dat Omnia (of Steve/Jenny) ooit nog terug komt op Castlefest. ;)
Dat was ook m'n punt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik ben zeker weer drie dagen van de partij! De line-up maakt mij nooit zo veel uit, ik kom meer voor de algemene sfeer en hoef geen specifieke bands te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
Overigens ben ik (en broertje) er zelf het hele weekend weer. hopelijk dit jaar niet eerder naar huis ivm ziekte + warmte combinatie.

wat ook helpt is dat ik dit jaar een fresh&black tent van Decathlon heb, die blijven echt een stuk koeler in de volle zon, en houden het licht van de schijnwerpers goed buiten de tent. De rest van de kampeeruitrusting is gelukkig ook geen probleem: ik ben als scoutsleiding een week daarvoor een week op zomerkamp, en hoef dus eigenlijk alleen maar was spullen te wassen en weer in mn tas te stoppen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Ik heb 1x de donderdag erbij gedaan, en toen zwaar teleurgesteld geweest. Sindsdien de line-ups in de gaten gehouden, maar altijd liever niet gegaan. Heidevolk vond ik bijvoorbeeld absoluut niet op castlefest passen :x

Ruskaja als afsluiter zondag vindt ik wel heel tof, zeker een reden om te blijven!

Moet wel zeggen dat ik weinig herkende dit jaar, de playlist op spotify schijnt er aan te komen, dus zal wel flink gaan luisteren om te kijken welke ik leuk vindt, en welke niet.

Overigens, een goede DJ kan imo prima na een wickerman, een DJ hoeft niet te betekenen dat het EDM is (electronic dance music). We gaan wel zien hoe ze het uitvoeren dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

en als ze ooit terug zouden komen staan er wrs genoeg vrijwilligers klaar met pek & veren om ze te "verwelkomen" >:)

Even wat anders - we kunnen bij diverse teams nog prima extra vrijwilligers gebruiken - zijn er hier mensen welke evt interesse hebben om eens als vrijwilliger te komen? Info over de diverse teams is te vinden op de CastleFest site.
Indien gewenst kan ik wat meer info geven over het werk binnen team Toezicht, voor diverse andere teams (info, verkeer, techniek) kan ik kijken of ik wat extra info kan regelen - hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar ken ik wel mensen van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Volgens de verhalen gaat het er altijd wild aan toe tussen de vrijwilligers :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

laat ik het zo zeggen - er wordt regelmatig gewerkt aan de volgende generatie vrijwilligers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jep, can confirm :+ schijnt wel super gezellig te zijn! Zelf nog niet gedaan, maar genoeg contacten binnen de vrijwilligers wereld. Dankzij die contacten ook iemand uit m'n leven getrapt die nergens meer vrijwilliger mag zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
hellknight schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:54:
[...]

en als ze ooit terug zouden komen staan er wrs genoeg vrijwilligers klaar met pek & veren om ze te "verwelkomen" >:)

Even wat anders - we kunnen bij diverse teams nog prima extra vrijwilligers gebruiken - zijn er hier mensen welke evt interesse hebben om eens als vrijwilliger te komen? Info over de diverse teams is te vinden op de CastleFest site.
Indien gewenst kan ik wat meer info geven over het werk binnen team Toezicht, voor diverse andere teams (info, verkeer, techniek) kan ik kijken of ik wat extra info kan regelen - hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar ken ik wel mensen van
Ik zal eens kijken... kom nu voor het 10e jaar en mss ook maar eens mijn steentje bijdragen :)
Als je al een camping passe partout heb, krijg je dan die aanschaf terug als je vrijwilliger wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

@segil ik zal even een mailtje voor naar de vrijwilligers coordinator sturen om dit na te vragen, ik laat het je even weten
Update: je kan geld voor reeds aangeschafte tickets zonder problemen terug krijgen als je als vrijwilliger komt. Ik stuur je even een DM met details.

[ Voor 37% gewijzigd door hellknight op 28-06-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Korras schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:07:
[...]

Onlangs is gemeld dat Scrum ook komt optreden en ná de DJ op de zaterdag. Apart, zou dat betekenen dat de wicker verbranding naar voren wordt gehaald?

Scrum, the Sidh, Russkaj... weer veel power bands (hoge energie, veel lawaai, springen, etc). Voor mij hoeft dat niet, ik heb liever meer pagan achtige muziek. De band Scarlet Stories treedt ook op. Wat ik hoor op Spotify zit dat tegen metal aan. Vindt dat niet passen bij CF. Gelukkig treedt Waldkauz ook op, dat maakt het allemaal weer goed. En Virelai!!! OMG, die mogen van mij elke dag optreden. Maar ik zie dat ze alleen op zondag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
segil schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:51:
[...]

Onlangs is gemeld dat Scrum ook komt optreden en ná de DJ op de zaterdag. Apart, zou dat betekenen dat de wicker verbranding naar voren wordt gehaald?
als ik kijk naar de site, staat momenteel bij t blokkenschema het volgende:
Vanwege veranderingen in de line-up zijn we momenteel het blokkenschema aan het herzien.

Nog even geduld dus…
oftewel, er wordt het een en ander in de tijd geschoven, dus we gaan t zien.
Scrum, the Sidh, Russkaj... weer veel power bands (hoge energie, veel lawaai, springen, etc). Voor mij hoeft dat niet, ik heb liever meer pagan achtige muziek. De band Scarlet Stories treedt ook op. Wat ik hoor op Spotify zit dat tegen metal aan. Vindt dat niet passen bij CF. Gelukkig treedt Waldkauz ook op, dat maakt het allemaal weer goed. En Virelai!!! OMG, die mogen van mij elke dag optreden. Maar ik zie dat ze alleen op zondag komen.
ik zelf ben meer liefhebber van wat meer power erin, en dan lekker afgewisseld met was rustigere pagan muziek. dus ik persoonlijk vind t helemaal prima zo. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
We hebben nu voor iedereen wat leuks. Heidevolk gehad, Coppelius komt vaak. Scrum komt soms, en dan rustigere muziek. Heerlijk toch? :)

Ik ben er dit jaar alleen vrijdag bij helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

Persoonlijk heb ik ook liever iets meer rustigere bands - is ook wat fijner voor ons als toezichthouders, en dan vooral voor onze oren als we een post vlakbij de speakers hebben ;-) (al draag je dan natuurlijk gehoorbescherming).
Bij de powerbands is soms wel wat meer toezicht bij de podia nodig, maar over algemeen hebben we niet te klagen met jullie als publiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
@hellknight dat snap ik ja :) Voordeel aan CF, er is voor iedereen altijd wat leuks.

Ik kan niet wachten op vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 15:12
Morgen voor de 11e keer naar CF! Laatste 2 jaar alleen een dag (vrijdag), omdat we het festival helaas te massaal vinden worden. Twee bands om te bekijken: Plunder en Pyrolysis (vrijdag samen Varend Volk). Helaas een paar grote bands niet dit jaar, maar wordt vast weer erg leuk. :D

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
honey schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:18:
Morgen voor de 11e keer naar CF! Laatste 2 jaar alleen een dag (vrijdag), omdat we het festival helaas te massaal vinden worden. Twee bands om te bekijken: Plunder en Pyrolysis (vrijdag samen Varend Volk). Helaas een paar grote bands niet dit jaar, maar wordt vast weer erg leuk. :D
De lineup valt gewoon tegen vind ik :) Maar inderdaad ben ik er morgen bij! :+ wordt weer een feest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-03 17:07
Ik heb kostuumstress.... :P ik ben er vanaf vrijdag bij :) heb er zin in! Hopelijk blijft het een beetje droog 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo, weer wakker. Het bleef idd een beetje droog. Vandaag de foto's maar eens uitzoeken. Was leuk, niks gekocht ofzo :)

Wel jammer, eerste 'echte' foto afspraak ging niet door.. Maar met het weer zoals het was, moet ik daar maar niet te rouwig om zijn denk ik ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Schuey op 03-08-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

Het zit er weer bijna op. Nog paar uurtjes toezicht ivm vertrek van laatste campinggasten, en vertrek standhouders, en dan kan ik ook m'n spul weer inpakken en tent afbreken.
Het was weer hard werken, maar ook meer dan andere jaren van wat vrije tijd kunnen genieten.Wicker ceremonie op zaterdag was indrukwekkend
(ik stond weer als 1 van de toezichthouders binnen de hekken om waar nodig te assisteren bij incidenten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Het was weer heerlijk :)

Ruimte rond de forest stage was stukken beter te doen. Hulde op vrijdag voor de vrijwilligers die ervoor zorgden dat de ambulance er direct door kon, en de bezoekers die netjes afstand hielden. Ik hoop dat het met de persoon in kwestie goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
corset schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:27:
Het was weer heerlijk :)

Ruimte rond de forest stage was stukken beter te doen. Hulde op vrijdag voor de vrijwilligers die ervoor zorgden dat de ambulance er direct door kon, en de bezoekers die netjes afstand hielden. Ik hoop dat het met de persoon in kwestie goed gaat.
En ook op zondag :) , sowieso dank aan alle vrijwilligers die deze dagen mogelijk maken _/-\o_

Inmiddels de 10e of 11e editie dat ik er een heel weekend ben, en het was weer genieten_/-\o_
Goed weer, en een fijne sfeer. Zaterdag echter weer gigantisch druk, dus het rondlopen en kraampjes kijken doen we dan ook op vrijdag. Zaterdag lekker relaxen, bands luisteren en bier en mede drinken O+
Enig puntje van kritiek is dat er wat meer waterpunten mogen zijn, en de huidige waterpunten mogen worden uitgebreid met meerdere kraantjes. Dit was vorig jaar in mijn herinnering beter geregeld? :?

Anyway, na 4 dagen CF nu weer acclamatiseren aan het echte (kantoor) leven. Altijd weer wennen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bart_GR op 05-08-2019 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Bart_GR schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:53:
[...]

En ook op zondag :) , sowieso dank aan alle vrijwilligers die deze dagen mogelijk maken _/-\o_

Inmiddels de 10e of 11e editie dat ik er een heel weekend ben, en het was weer genieten_/-\o_
Goed weer, en een fijne sfeer. Zaterdag echter weer gigantisch druk, dus het rondlopen en kraampjes kijken doen we dan ook op vrijdag. Zaterdag lekker relaxen, bands luisteren en bier en mede drinken O+
Enig puntje van kritiek is dat er wat meer waterpunten mogen zijn, en de huidige waterpunten mogen worden uitgebreid met meerdere kraantjes. Dit was vorig jaar in mijn herinnering beter geregeld? :?

Anyway, na 4 dagen CF nu weer acclamatiseren aan het echte (kantoor) leven. Altijd weer wennen :P
Waterpunten 100% mee eens, dat was vorige jaren beter geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Zo, ook weer terug in het land der levenden. Vannacht 11 uur geslapen. Mag ook wel na 4 dagen CF. Festival Camping was weer een ervaring en vooral op het vlak van gebrek aan slaap. Eens maar nooit meer voor segil. Volgende keer gewoon weer een airbnb of hotel in de buurt.

Zondag was voor mij de leukste dag met Waldkauz, Vael en, mijn hoogtepunt, Virelai! Zo lekker gedanst, heerlijk gewoon.
De wicker heb ik niet gezien, dat is te massaal geworden en je ziet dan eigenlijk niets meer. Jammer, want tot 5 jaar geleden was het nog wel redelijk te volgen. Nu is het gewoon te groot, imo. Maar niet gemopperd, want we hebben youtube nog om het terug te zien.
Verder ben ik als vegan weer enorm blij met vegan spirit en enkel ander vegan aanbod. Heerlijk gegeten.

Qua waterpunten, ik vond het wel meevallen. Ik heb eigenlijk voeral wel redelijk vlot water kunnen bijvullen. Maar het was inderdaad wat minder dan vorig jaar.
Oja, nog een pluspunt: volgens mij stond het geluid ditmaal minder hard afgesteld. Top gedaan. Nadeel was wel dat verlichting op hoofdpodium soms te strobo-achtig was en ik daar niet goed tegen kon.

Als ik dan toch kritiek moet hebben, dan is het vooral op de bezoekers die menen dat het roodverbod niet voor hen geldt en ze gewoon overal roken en blowen. Bah. Vooral in de avond bij het hoofdpodium kan je eigenlijk de wietgeur niet ontlopen. Zo vies.

Oja, en dat wandelpad naar ingang kan ik wel afschieten ondertussen. ff tellen, ik heb dat pad dit weekend 10 bewandeld. Dat alleen al is wel een lintje waard :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
segil schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:55:
Zo, ook weer terug in het land der levenden. Vannacht 11 uur geslapen. Mag ook wel na 4 dagen CF. Festival Camping was weer een ervaring en vooral op het vlak van gebrek aan slaap. Eens maar nooit meer voor segil. Volgende keer gewoon weer een airbnb of hotel in de buurt.

Zondag was voor mij de leukste dag met Waldkauz, Vael en, mijn hoogtepunt, Virelai! Zo lekker gedanst, heerlijk gewoon.
De wicker heb ik niet gezien, dat is te massaal geworden en je ziet dan eigenlijk niets meer. Jammer, want tot 5 jaar geleden was het nog wel redelijk te volgen. Nu is het gewoon te groot, imo. Maar niet gemopperd, want we hebben youtube nog om het terug te zien.
Verder ben ik als vegan weer enorm blij met vegan spirit en enkel ander vegan aanbod. Heerlijk gegeten.

Qua waterpunten, ik vond het wel meevallen. Ik heb eigenlijk voeral wel redelijk vlot water kunnen bijvullen. Maar het was inderdaad wat minder dan vorig jaar.
Oja, nog een pluspunt: volgens mij stond het geluid ditmaal minder hard afgesteld. Top gedaan. Nadeel was wel dat verlichting op hoofdpodium soms te strobo-achtig was en ik daar niet goed tegen kon.

Als ik dan toch kritiek moet hebben, dan is het vooral op de bezoekers die menen dat het roodverbod niet voor hen geldt en ze gewoon overal roken en blowen. Bah. Vooral in de avond bij het hoofdpodium kan je eigenlijk de wietgeur niet ontlopen. Zo vies.

Oja, en dat wandelpad naar ingang kan ik wel afschieten ondertussen. ff tellen, ik heb dat pad dit weekend 10 bewandeld. Dat alleen al is wel een lintje waard :p
Die strobe lichten inderdaad, dat was vooral op vrijdag bij The Sidh heel erg.

Over dat pad, ik moet altijd wel lachen op facebook voor het festival "We gaan weer naar het horror pad!" en allemaal aanvallen richting vana over dat pad. 8)7 ik zie het als een rite of passage. Je moet er overheen, anders ben je het niet waard O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
corset schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:50:
[...]

Die strobe lichten inderdaad, dat was vooral op vrijdag bij The Sidh heel erg.

Over dat pad, ik moet altijd wel lachen op facebook voor het festival "We gaan weer naar het horror pad!" en allemaal aanvallen richting vana over dat pad. 8)7 ik zie het als een rite of passage. Je moet er overheen, anders ben je het niet waard O+
Haha, ja, zo kan het ook bekijken. Vana kiest er wel voor, dus niets mis met de terugkoppeling. Eerst had je de oude ingang die onder de weg doorliep, waarna je gelijk op het terrein was. Maar die werd gesloten om en een musem te bouwen. Volgens mij is toen 1x de ingang gelijk bij binnenkomst van het bos gemaakt (het pad dat uitkomt op village stage area). En daarna is het horror pad in gebruik genomen. Eerst nog tot 3/4 en kon je de afslag nemen op de hoogte van waar de kraampjes allemaal staan. En daarna is het pad langer doorgetrokken. Verder, de camping stond eerst naast de keukenhof en hoefden de camping bezoekers het hele pad niet eens te bewandelen. Maar dat is ook gewijzigd.
Dus genoeg redenen om Vana "aansprakelijk" te stellen voor de huidige situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

Dat de camping een aantal jaar terug verhuist is, is mede veroorzaakt doordat de eigenaar van die grond steeds meer geld ging vragen. Daarnaast ontstonden er bij de oversteek van de weg ook regelmatig gevaarlijke situaties.
Het pad is idd niet ideaal, maar als campinggast zou je het in principe maar 2x hoeven te lopen: bij aankomst, en bij vertrek. Met bolderkar oid om je bagage mee te nemen, of eventueel de bagage pendel gebruiken scheelt ook fors.
Rokers die zich niet aan rookverbod houden hebben we het als toezicht druk genoeg mee gehad idd - we spreken mensen er op aan, maar meer dan dat is helaas niet mogelijk.

Festivalcamping is idd meestal niet heel stil, vrijwilligerscamping is gelukkig stuk beter- dit geld de hele dag en nacht als stilte zone, en dit wordt vrij aardig nageleefd.

Mochten er nog suggesties zijn, of zaken waarvan jullie denken dat dit beter kan, laat ze even weten, dan koppel ik ze weer terug naar Vana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik vond het redelijk goed geregeld.
Dit was mijn derde keer CF.
Op de camping was alles veel minder opéén gepakt dan de vorige keer, wat best fijn was.
De rij bij de ingang was wat lang donderdag ochtend, maar dat gebeurt als iedereen op hetzelfde moment komt.

Het enige minpuntje was dat het larp vechten voor kinderen, waar het zoontje van een vriendin van me het hele jaar naar uit had gekeken, opeens verstopt in een achteraf hoekje in een bosje moest ipv naast het kasteel. Het was snel weer terug terug op de oude plek, maar door alle bankjes op het veld viel het hem toch wat tegen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
hellknight schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:33:
Dat de camping een aantal jaar terug verhuist is, is mede veroorzaakt doordat de eigenaar van die grond steeds meer geld ging vragen. Daarnaast ontstonden er bij de oversteek van de weg ook regelmatig gevaarlijke situaties.
Het pad is idd niet ideaal, maar als campinggast zou je het in principe maar 2x hoeven te lopen: bij aankomst, en bij vertrek. Met bolderkar oid om je bagage mee te nemen, of eventueel de bagage pendel gebruiken scheelt ook fors.
Rokers die zich niet aan rookverbod houden hebben we het als toezicht druk genoeg mee gehad idd - we spreken mensen er op aan, maar meer dan dat is helaas niet mogelijk.

Festivalcamping is idd meestal niet heel stil, vrijwilligerscamping is gelukkig stuk beter- dit geld de hele dag en nacht als stilte zone, en dit wordt vrij aardig nageleefd.

Mochten er nog suggesties zijn, of zaken waarvan jullie denken dat dit beter kan, laat ze even weten, dan koppel ik ze weer terug naar Vana
Ja ik klaag ook niet hoor, het roken viel zeker mee. Het is nu een heel stuk beter dan 2 jaar geleden. En de stilte op de camping... ach, ik ben gewoon tot de conclusie gekomen dat ik geen camping-materiaal ben :p
Ik heb dan nu alvast een airbnb geboekt in Lisse voor volgend jaar! Jep, gewoon lopend naar je stille slaapplek. Woep woep.
Uit nieuwsgierigheid: hoe reden de bagage pendelbusjes en ambulance naar de camping? Dat ging niet over het "horrorpad". Loopt er dan nog een andere weg die niet toegankelijk is voor bezoekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Die rijden inderdaad via een ander pad. Ik was één van de vrijwilligers die geholpen heeft met de bagage pendeldienst en die busjes reden via de zogenoemde Route 42. Dan rij je eigenlijk achterlangs en kom je bij het vrijwilligersterrein uit. Ambulances die bij de camping of de Meadow stage moesten zijn reden ook op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-06 22:11

Ron

Ik ben voor het eerst gegaan dit jaar, misschien volgend jaar me aanmelden als vrijwilliger :)
eten en drinken vond ik zelf wel een beetje aan de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 11:17

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Dit was mijn 5de keer CF.
2 jaar geleden was ik lid van TNT en dit jaar was ik er alleen op zaterdag.

Wat een tegenvaller.

Het eet terrein was dit jaar een stuk kleiner (de cooking highlander's BBQ stond links in plaats van rechts (vanuit het kasteel gezien). De zwarte hekken stonden in het verleden altijd een aantal meter naar rechts. (tegen dat stenen gebouw op poten aan).

De heidense bende was weg.
Folk stage was weg. (het was altijd heerlijk zitten op de verhoging, luisterend naar folk, in het zonnetje)
Er waren volgens mij veel minder artiesten (ik mistte echt de Ye Banished Privateers, Rapalje, Rebels of the Sacred Heart, The Dolmen)

Fairbow stond altijd in het bospad op de hoek (bij de blacksmith) krijgt nu ineens een groot veld wat vervolgens voor de helft leeg is...

En wat is er voor in de plaats gekomen....? Kraampjes ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Mike2k schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:33:
Dit was mijn 5de keer CF.
2 jaar geleden was ik lid van TNT en dit jaar was ik er alleen op zaterdag.

Wat een tegenvaller.

Het eet terrein was dit jaar een stuk kleiner (de cooking highlander's BBQ stond links in plaats van rechts (vanuit het kasteel gezien). De zwarte hekken stonden in het verleden altijd een aantal meter naar rechts. (tegen dat stenen gebouw op poten aan).

De heidense bende was weg.
Folk stage was weg. (het was altijd heerlijk zitten op de verhoging, luisterend naar folk, in het zonnetje)
Er waren volgens mij veel minder artiesten (ik mistte echt de Ye Banished Privateers, Rapalje, Rebels of the Sacred Heart, The Dolmen)

Fairbow stond altijd in het bospad op de hoek (bij de blacksmith) krijgt nu ineens een groot veld wat vervolgens voor de helft leeg is...

En wat is er voor in de plaats gekomen....? Kraampjes ?
Jammer dat het tegenviel voor je. Ik denk dat het vooral een beleving is. Zover ik kon zien was het aantal horeca punten niet minder, maar wellicht meer verspreid. De Heidense Bende stond nu ergens anders. (zoals vorig jaar)
Klopt dat Folk stage er niet meer is, dat was vorig jaar al zo. Alhoewel het een leuke plek was, was het tegelijk ook altijd erg krap bemeten en liepen mensen constant door het publiek heen.
Het aantal bands is zelfs meer geworden (tov vorig jaar althans), als je ook de donderdag mee telt. Rapalje en the Dolmen treden niet elk jaar op. Dit keer was Scrum, Euzen, Sidh en Virelai er. Misschien niet jouw smaak (ook niet van mij allemaal), maar zeker wel grote bands.
Fairbow, was dat het boogschieten op het pad naar de Meadow field? Ik weet alleen dat ergens anders ook boogschieten werd gehouden.
Hier het programma boekje, mocht je nog iets willen nazoeken.
daniel3 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:02:
Die rijden inderdaad via een ander pad. Ik was één van de vrijwilligers die geholpen heeft met de bagage pendeldienst en die busjes reden via de zogenoemde Route 42. Dan rij je eigenlijk achterlangs en kom je bij het vrijwilligersterrein uit. Ambulances die bij de camping of de Meadow stage moesten zijn reden ook op deze manier.
Leuk, misschien dat je ook mijn bagage hebt vervoerd :) Zeker een goede dienst, want ik had geen bolderkar en moest 2x lopen. Blij dat ik een deel aan jullie heb kunnen meegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door segil op 08-08-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

segil schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:04:
[...]

Jammer dat het tegenviel voor je. Ik denk dat het vooral een beleving is. Zover ik kon zien was het aantal horeca punten niet minder, maar wellicht meer verspreid. De Heidense Bende stond nu ergens anders. (zoals vorig jaar)
Klopt dat Folk stage er niet meer is, dat was vorig jaar al zo. Alhoewel het een leuke plek was, was het tegelijk ook altijd erg krap bemeten en liepen mensen constant door het publiek heen.
Het aantal bands is zelfs meer geworden (tov vorig jaar althans), als je ook de donderdag mee telt. Rapalje en the Dolmen treden niet elk jaar op. Dit keer was Scrum, Euzen, Sidh en Virelai er. Misschien niet jouw smaak (ook niet van mij allemaal), maar zeker wel grote bands.
Fairbow, was dat het boogschieten op het pad naar de Meadow field? Ik weet alleen dat ergens anders ook boogschieten werd gehouden.
Hier het programma boekje, mocht je nog iets willen nazoeken.

[...]

Leuk, misschien dat je ook mijn bagage hebt vervoerd :) Zeker een goede dienst, want ik had geen bolderkar en moest 2x lopen. Blij dat ik een deel aan jullie heb kunnen meegeven.
Ik heb even het programma nagekeken, de heidense bende heb ik echt compleeeet niet gezien..waar zaten ze ? moest je dan die asfalt weg op tussen het kasteel en de foodcourt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Mike2k schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:10:
[...]

Ik heb even het programma nagekeken, de heidense bende heb ik echt compleeeet niet gezien..waar zaten ze ? moest je dan die asfalt weg op tussen het kasteel en de foodcourt ?
Middenin de pdf staat de plattegrond. Aan het begin en het einde van het veld (waar vroeger Folk Stage stond) kan je naar boven lopen en daartussen de bomen was de heidense bende.

I stand corrected. Heidense bende is ergens anders zie ik nu. De oude ingang/uitgang zie ik. Dus vanaf het hoofd podium gezien voorbij de eetstandjes aan de linkerkant, en dan het asfaltpad naar links.

[ Voor 59% gewijzigd door segil op 08-08-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Vandaag is het weer Castlefest!!! *O* *O*

Althans, online. En het begint vanavond om 18u, 3 dagen lang. Link: https://www.facebook.com/events/610902839840695/

Ik ben blij dat ze dit organiseren, alhoewel het natuurlijk wel erg zonde is dat het niet doorgaat. Ik had voor dit jaar zelfs een slaapplek in Lisse geregeld, dus ik was er helemaal klaar voor. Lopend naar/van het festivalterrein, fatsoenlijke nachtrust, lekker 3 dagen weer feesten. Het zou de 11e keer worden.

Gaat iemand anders ook naar de stream kijken?

Edit: voor de fb-loze CF fans, hier de link naar YT stream: YouTube: Castlefest Home Edition - Friday

[ Voor 12% gewijzigd door segil op 31-07-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:14
Ik heb wel wat uren naar die streams gekeken. Het is toch wel anders, want een behoorlijk deel van Castlefest is toch de beleving en die mis je wel achter de computer.

Toch vond ik het zeer geslaagd. Ze hebben echt veel moeite gedaan om het groepsgevoel te bewaren en ook de gevarieerdheid van het festival tot zijn recht te laten komen. Ik heb in ieder geval dit jaar meer uren besteed aan de streams dan ik in andere jaren aanwezig ben geweest. En dat de techniek niet altijd helemaal goed werkte: het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik heb de stream niet gekeken, maar ik denk dat het voor mij geen goede vervanging zou zijn. Gaat Winter Castlefest nog wel door dit jaar? Volgens mij gaat Elfia het wel proberen in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaAnjo
Stream niet bekeken. Ik was zelf is Lisse want had een bed and breakfast en die hebben we door laten gaan. Alleen langs het terrein gefietst, voelde heel raar...

Ik snap heel goed waarom het niet door is gegaan. Maar als je dan strand van Noordwijk zie met alle vakantiegangers, dan vraag ik af of dat veel anders is, wat een mensen massa zeg als dat maar goed gaat (we zijn alleen heel vluchtig langs gefietst) al lopen die niet met 'free hugs rond'

Elfia wil inderdaad in september wel een versie houden. Ik zelf ga niet. Scheelt dat elfia altijd meer een kostuum festival is, veel meer mensen kijken en bekeken (en gefotografeerd) worden. Hopelijk gaat het goed.

Denk niet dat Castlefest winter doorgaat in ieder geval niet over gehoord nog. Denk ook niet dat het verstandig is in de winter, koud en mensen nog dichter op elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
CF Wintereditie is nog niet bekend, men hoopt van wel.

Ook alle 3 dagen naar de streams gekeken. Dat was best wel een marathon :p De zaterdag vond ik het meest geslaagd met Seed, Irfan en Ball Noir. En je kunt alle 3 dagen terug zien op hun yt pagina.
Ze hadden veel moeite gestoken in het creeëren van het CF gevoel, incl. een wickerman verbranding. Ik kreeg wel het idee dat 'ie niet live was, maar eerder opgenomen. Snapte ook niet zo goed waarom Mark&Natasja daar niet bij aanwezig konden zijn. Maar goed, zal wel een goede reden hebben.
Wat ook tof was hoeveel tijd de buitenlandse groepen hadden gestoken in het opnemen van hun concert! Emian, Irfan en ook Idorath, echt super gewoon!

Verder her en der wat gedoneerd en merch gekocht van CF. En tevens kaartje voor volgend jaar (hopen dat 'ie wel door zal gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 13:36
Mead and More heeft een 'steun Castlefest' actie:
Indien U mede wilde bestellen in de toekomst is dit wel een mooi moment om dit de komende week te doen. Na afloop van de periode van 30 juli tot en met 6 augustus ga ik 10% van de netto verkoop overmaken naar de organisatie van castlefest. Het enige om duidelijk te maken dat je de bestelling doet om Castlefest te steunen is het verzoek om bij de bestel notities de naam Castlefest in te voeren. Dit om duidelijk te maken dat je een warm hart draagt aan Castlefest. Ik hoop natuurlijk dat velen dit hebben en zo Castlefest willen steunen.
(Uit een email)

Aangezien we normaal gesproken op CF toch wel een paar flessen meenemen, nu maar wat online besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ook dit jaar gaat Castlefest niet door :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaAnjo
Helaas weer niet. 3 maals in scheepsrecht zullen we maar zeggen en ik hoop dat het volgend jaar wel doorgaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ik baal echt enorm, hier keek ik zo enorm naar uit, om alle opgebouwde spanningen en stress van het afgelopen jaar te laten wegvloeien. Ik ben zo verdrietig. :'( :'(

[ Voor 3% gewijzigd door segil op 11-07-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Balen. Dit jaar maar weer een Zweedse fakkel halen om als alternatief voor de Wicker man aan te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

IdieEasy schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:21:

Ruskaja als afsluiter zondag vindt ik wel heel tof, zeker een reden om te blijven!
Yes...

[ Voor 16% gewijzigd door Mike2k op 12-07-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Haha, grappig dat ik volop met m'n achterhoofd op de thumbnail van die video sta (en de helft van de interne catering crew)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Nog 5 daagjes en we mogen weer!! :Y
Dit wordt mijn 11e editie.

Wie gaat nog meer? Ik kom vrijdag, zaterdag, zondag en overnacht in Lisse, op loopafstand *O*

Je kunt de voorbereidingen al volgen op het YT kanaal en FB pagina van Mark.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
segil schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:51:
Nog 5 daagjes en we mogen weer!! :Y
Dit wordt mijn 11e editie.

Wie gaat nog meer? Ik kom vrijdag, zaterdag, zondag en overnacht in Lisse, op loopafstand *O*

Je kunt de voorbereidingen al volgen op het YT kanaal en FB pagina van Mark.
Eerlijk gezegd hou ik de telling niet bij, maar bij mij zal het ook zoiets zijn. Als Lissenaar heb ik wel het voordeel dat ik niet ver hoef te reizen :)

Dit jaar gaat mijn zoontje van tien maanden ook mij. Zijn ridder tuniek ligt sinds gisteren klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Weer present op vrijdag. Eerste keer dat ons zoontje meegaat. Lekker al het eten laten proeven. Heel erg benieuwd hoe hij het beleefd, zal zijn ogen uitkijken denk ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
@hellknight Ben je dit jaar ook weer van de partij als beveiliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-06 09:43

Kenackwurst

LiquorSnurf

Zaterdag lekker.
'viking'outfit aan, drinkhoorn aan de riem en genieten.

Kwaed weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

@segil toezicht, geen beveiliging :) Ik ben reeds op het terrein, ik ben dit jaar Squadlead van 1 van de 4 toezicht teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Het was weer mooi. Minpuntje: rijen, rijen, rijen. En de pendelbussen waren een drama.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:04
Willybubba schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 00:51:
Het was weer mooi. Minpuntje: rijen, rijen, rijen. En de pendelbussen waren een drama.
En het ontbijt was teleurstellend maar verder was het een mooi feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Genoeg om over te klagen, zonder meer, maar heerlijk om weer even de sfeer te hebben geproefd en drie daagjes goed onder pannen te zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door Teleluvr op 07-08-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Het was weer super! Ik ben nu net thuis. En voor sommigen is het nog niet eens afgelopen!

Gelukkig heb ik zelf vrij weinig mee gekregen van de minpuntjes. Wat ik hoorde is dat de afspraken met de organisatie voor de pendelbussen niet goed werd nagekomen.
En de cateraars hadden last van personeelstekort en uitval vanwege zieken. En blijkbaar hebben we veel meer gedronken en gegeten dan voorgaande jaren. Dat zorgde (zeker op de zaterdag) voor lange wachtrijen.
Wat wel heel goed ging waren de wc's. In het verleden kon dat nog wel eens een dingetje zijn. Nu was het perfect geregeld.

Voor mij was het hoogtepunt:
- Alle vrienden en bekenden weer zien na 3 jaar !!
- Het opteden van Nebala op zaterdagavond
- Nog meer vegan opties, feest!

Edit: en wat ook meespeelt als het gaat om dingen die misgingen... bedenk dat de festivalbranche 2 jaar heeft moeten duimen draaien en geen inkomsten hadden. CF heeft meerdere vaste krachten moeten ontstaan en een groep "vaste" vrijwilligers zijn ondertussen iets anders gaan doen. Dat maakt het ook lastiger om alles vlekkeloos te laten verlopen.

[ Voor 18% gewijzigd door segil op 08-08-2022 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Het was weer tof! Al mis ik nog steeds de ridders die elkaar daadwerkelijk de kop in slaan in plaats van de ingestudeerde gevechten die er nu zijn. Wat een spektakel was dat altijd.

Heeft iedereen al het zand en stof inmiddels weer opgehoest? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
ErikT738 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:57:
Het was weer tof! Al mis ik nog steeds de ridders die elkaar daadwerkelijk de kop in slaan in plaats van de ingestudeerde gevechten die er nu zijn. Wat een spektakel was dat altijd.

Heeft iedereen al het zand en stof inmiddels weer opgehoest? :p
Bedoel je larp? Want dat was er ook. Ik kan mij niet herinneren dat er echte gevechten waren met echte wapens, en iedereen los kon gaan. Lijkt me ook niet heel veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
segil schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:29:
[...]

Bedoel je larp? Want dat was er ook. Ik kan mij niet herinneren dat er echte gevechten waren met echte wapens, en iedereen los kon gaan. Lijkt me ook niet heel veilig.
Echt veilig is het ook niet geloof ik, in ieder geval niet voor de deelnemers. Voor zover ik nu kan vinden wordt de sport Buhurt genoemd. Het zijn mensen in een echt harnas die elkaar met echte (botte) wapens te lijf gaan. Naar mijn weten zijn ze een jaar of drie op Castlefest aanwezig geweest. Het laatste jaar dat ik ze zag vloog de kop van een bijl het publiek in, dus misschien heeft dat er voor gezorgd dat ze niet meer mee doen.

Overigens hebben ze ook een keer het verschil tussen LARP-harnassen en een echt harnas gedemonstreerd. Één klap was genoeg om een LARP helm kapot te slaan, terwijl hun eigen harnassen dat makkelijk konden hebben.

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/1677fb_1f0d89dde3594a49ac1c53311a004107~mv2.jpg/v1/fit/w_960%2Ch_637%2Cal_c%2Cq_80/file.jpg

Edit - Video gevonden, vier klappen dan, niet eentje :p
[YouTube: Castlefest - Battle of the Nations - Ridders vs larp-helm - 07-08-2016]

Edit 2 - Het helpt als het geen 30 graden is kennelijk.
[YouTube: Castlefest - Battle of the Nations - Gevechten - 07-08-2016]

[ Voor 18% gewijzigd door ErikT738 op 08-08-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Volgens mij is larp meer met plasic wapens ipv botte echte wapens.
Dit jaar was er Zwaard en Steen die wat lieten zien, maar alleen 1v1. Volgens mij valt dat onder Historical European Martial Arts (HEMA). Bataille heb ik voorgaande edities gezien en vziw was dat meer gechoreografeerde gevechten.

@segil Nebala heb ik helaas gemist, die had ik wel willen zien. (ik was even heen en weer naar de camping, maar dat liep uit)
En qua rijen enzo ben ik het met je eens, het zal niet makkelijk geweest zijn om dit zo georganiseerd te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:02

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1659944338-350-x-495px-20220805_123608.jpg

Vrijdag en zaterdag ook weer naar Castlefest geweest.
Was weer heerlijk.
We hebben ons goed vermaakt, lekker naar de muziek geluisterd, wat gedanst, gedronken een gegeten.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1660038849-350-x-467px-IMG-20220806-WA0004.jpg
Ons dochtertje van nog net geen 1,5 jaar jong heeft zich ook goed vermaakt.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1660039072-400-x-533px-IMG-20220806-WA0016.jpg
Er was een leuk speel veld voor de kleintjes, waar veel kindjes waren. Maar ook gewoon op het terrein zelf waren genoeg vriendjes te maken en van alles te zien.
Daar wordt je wel erg moe van O+

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1660039219-370-x-517px-20220806_180132.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
hellknight schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:08:
@segil toezicht, geen beveiliging :) Ik ben reeds op het terrein, ik ben dit jaar Squadlead van 1 van de 4 toezicht teams.
Hoe ging het? Heb je nog leuke, amusante, aparte annekdotes te delen met ons? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

Anekdotes is wat lastig, aangezien zeker bij Toezicht veel zaken net wat gevoeliger liggen, en men niet wil dat veel interne zaken publiek worden.

Ik kan wel zeggen dat dit 1 van de zwaarste edities was in de 8 jaar (eigenlijk 10, maar iets met afgelopen 2 jaar..) dat ik bij Toezicht zit.
Minimaal 50% van de vrijwillgers bij Toezicht was nieuw, voor een deel van hen was het zelfs de eerste keer Castlefest. Voor 2 van de 4 squadleads (waaronder ikzelf dus) was dit het eerste festival in die functie. Ook binnen het team van de coördinatoren waren er diverse mensen nieuw in hun rol, inclusief het hoofd Toezicht.
Door de combinatie van weinig ervaren mensen, en het laat ontvangen van informatie en roosters (welke extra posten 's ochtends bemand moesten zijn, welk squad wanneer in welke sector moest zijn, etc) was er geen gelegenheid een detailplanning op te zetten met squad.
Vrijdagochtend moesten we vanaf 0700 de Fastlane vanaf de camping bemensen, en vanaf +- 0800 de rest van de posten op camping en sector 1 (hoofdingang en plantage, dus zo'n beetje het gebied van de heuvel tot de hekken bij de EHBO / Fastlane). Doordat er geen detailplanning was, en ik geen contact kreeg met enkele van mijn teamleden (vanwege afstand tussen terrein en camping ging veel contact via appgroep) was zorgen voor aflossing van mensen op vaste posten lastig, en was ik constant bezig zaken te regelen en gaten dicht te vliegen.

Dit alles, gecombineerd met het onderwacht uitvallen van de persoon in mijn squad die naast mij de meeste ervaring heeft, zorgde ervoor dat vrijdag halverwege de ochtend de stress me teveel werd, en ik het niet meer trok.
1 van onze facilitair coordinatoren heeft toen tijdelijk mijn squad overgenomen, en mij met pauze gestuurd. Zij heeft toen binnen mijn squad iemand gevonden die me kon helpen met het opzetten van de planning, en waar nodig kon ondersteunen bij de aansturing van het squad. Dit, samen met het ondertussen duidelijk zijn van de posten per sector, etc, heeft de rust gebracht die mijn squad en ikzelf nodig hadden, waarna de rest van festival vrij soepel liep.

Fysiek is het altijd zwaar door het vele lopen, en de lange dagen.
Om je een idee te geven van dit laatste:
- Donderdag begonnen we rond 12:00, rond 23:30 richting camping gegaan, zal uiteindelijk rond 00:30 in mn tent hebben gelegen (ivm proberen bezetting vrijdagochtend te regelen via de appgroep).
- Vrijdag vanaf 07:00 moesten er 2 mensen van mijn squad aanwezig zijn bij de Fastlane, en dus was ik daar zelf ook vanaf die tijd aanwezig, Om 06:30 ging dus de wekker, rond 00:30 vanuit festival richting camping gegaan,
- Zaterdag 09:30 moest het squad weer actief zijn, voor die tijd douchen en ontbijten, dus 08:15 ging de wekker. Rond 02:00 waren we klaar met vegen, en nam de Security het over voor de nacht,
- Zondag weer 09:30 op onze posten, dus opnieuw 08:15 eruit. Uiteindelijk waren we rond 22:00 volledig klaar op zondag, incl. debrief. (mijn squad had vanaf 19:00 vrij, maar als squadleader samen met enkele vrijwilligers uit mijn squad nog geholpen met vegen). Portofoon en toezichtspolo ingeleverd, en naar de camping om alles in te pakken en de auto in te laden.
- Rond 01:00 thuis

Afgelopen maandag evalutatie gehad met de andere squadleaders en coordinatoren, en al de eerste aanpassingen en verbeteringen voor volgend jaar doorgesproken, zodat we zaken al eerder kunnen voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
hellknight schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:33:
Anekdotes is wat lastig, aangezien zeker bij Toezicht veel zaken net wat gevoeliger liggen, en men niet wil dat veel interne zaken publiek worden.

Ik kan wel zeggen dat dit 1 van de zwaarste edities was in de 8 jaar (eigenlijk 10, maar iets met afgelopen 2 jaar..) dat ik bij Toezicht zit.
Minimaal 50% van de vrijwillgers bij Toezicht was nieuw, voor een deel van hen was het zelfs de eerste keer Castlefest. Voor 2 van de 4 squadleads (waaronder ikzelf dus) was dit het eerste festival in die functie. Ook binnen het team van de coördinatoren waren er diverse mensen nieuw in hun rol, inclusief het hoofd Toezicht.
Door de combinatie van weinig ervaren mensen, en het laat ontvangen van informatie en roosters (welke extra posten 's ochtends bemand moesten zijn, welk squad wanneer in welke sector moest zijn, etc) was er geen gelegenheid een detailplanning op te zetten met squad.
Vrijdagochtend moesten we vanaf 0700 de Fastlane vanaf de camping bemensen, en vanaf +- 0800 de rest van de posten op camping en sector 1 (hoofdingang en plantage, dus zo'n beetje het gebied van de heuvel tot de hekken bij de EHBO / Fastlane). Doordat er geen detailplanning was, en ik geen contact kreeg met enkele van mijn teamleden (vanwege afstand tussen terrein en camping ging veel contact via appgroep) was zorgen voor aflossing van mensen op vaste posten lastig, en was ik constant bezig zaken te regelen en gaten dicht te vliegen.

Dit alles, gecombineerd met het onderwacht uitvallen van de persoon in mijn squad die naast mij de meeste ervaring heeft, zorgde ervoor dat vrijdag halverwege de ochtend de stress me teveel werd, en ik het niet meer trok.
1 van onze facilitair coordinatoren heeft toen tijdelijk mijn squad overgenomen, en mij met pauze gestuurd. Zij heeft toen binnen mijn squad iemand gevonden die me kon helpen met het opzetten van de planning, en waar nodig kon ondersteunen bij de aansturing van het squad. Dit, samen met het ondertussen duidelijk zijn van de posten per sector, etc, heeft de rust gebracht die mijn squad en ikzelf nodig hadden, waarna de rest van festival vrij soepel liep.

Fysiek is het altijd zwaar door het vele lopen, en de lange dagen.
Om je een idee te geven van dit laatste:
- Donderdag begonnen we rond 12:00, rond 23:30 richting camping gegaan, zal uiteindelijk rond 00:30 in mn tent hebben gelegen (ivm proberen bezetting vrijdagochtend te regelen via de appgroep).
- Vrijdag vanaf 07:00 moesten er 2 mensen van mijn squad aanwezig zijn bij de Fastlane, en dus was ik daar zelf ook vanaf die tijd aanwezig, Om 06:30 ging dus de wekker, rond 00:30 vanuit festival richting camping gegaan,
- Zaterdag 09:30 moest het squad weer actief zijn, voor die tijd douchen en ontbijten, dus 08:15 ging de wekker. Rond 02:00 waren we klaar met vegen, en nam de Security het over voor de nacht,
- Zondag weer 09:30 op onze posten, dus opnieuw 08:15 eruit. Uiteindelijk waren we rond 22:00 volledig klaar op zondag, incl. debrief. (mijn squad had vanaf 19:00 vrij, maar als squadleader samen met enkele vrijwilligers uit mijn squad nog geholpen met vegen). Portofoon en toezichtspolo ingeleverd, en naar de camping om alles in te pakken en de auto in te laden.
- Rond 01:00 thuis

Afgelopen maandag evalutatie gehad met de andere squadleaders en coordinatoren, en al de eerste aanpassingen en verbeteringen voor volgend jaar doorgesproken, zodat we zaken al eerder kunnen voorbereiden.
Dat klinkt als behoorlijk pittig! Niet alleen omdat dit je eerste keer teamleader zijn was, maar tevens omdat je met nieuwelingen te maken hebt die nog geen ervaring hebben. Knap dat je het toch (grotendeels) bol hebt kunnen werken. En geen enkele schaamte in het toegeven dat het ff teveel wordt.

Ik hoorde ook van anderen dat er veel nieuwelingen waren bij de vrijwilligers. En tevens een tekort. Ik zat zo te denken of ze niet eventueel de weken ervoor extra oproepen hadden kunnen doen voor extra mankracht. Die heb ik althans niet voorbij zien komen.

Hopelijk gaast het volgend jaar weer als vanouds. Wil je dan ook weer teamleader worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

Ja, volgend jaar ben ik wederom als squadlead actief. We hebben nu al diverse plannen om zaken te verbeteren, ook voor de squadleads en coordinatoren - details kan ik hier niet delen, aangezien dit enkel nog binnen de groep squadleads en coordinatoren besproken is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

Castelfest begint al weer bijna.
De opbouwploeg is al druk aan het werk, en het merendeel van de andere teams komt volgende week Woensdag op het terrein.

Zijn er toevallig mensen die de uitdaging aandurven om het festival eens op een andere manier te beleven, en ons willen helpen vanuit team Toezicht? We zouden eigenlijk nog minimaal 4 personen extra nodig hebben in het team, ivm wat afmeldingen.

Informatie over wat team Toezicht doet, en hoe het festival er voor ons aan toegaat kun je natuurlijk hier in het topic al wel wat over vinden, maar daarnaast ook via:
- https://castlefest.nl/nl/vrijwilligers/achter-schermen (omlaag scrollen naar "toezicht")
- https://castlefest.nl/nl/blog/vrijwilligers-vertellen-dorien (geschreven door Dorien, 1 van mijn collega-squadleads dit jaar)

Inschrijven doe je via: https://myvana.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Elk jaar lijkt me dat leuk, maar komt er steeds niet van. Ook dit jaar niet, ik ben zaterdag grotendeels weg (vanwege een verjaardag)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenackwurst

Kenackwurst

LiquorSnurf

Ik hoop echt van harte dat Vana meer mensen met ervaring heeft kunnen vinden voor achter de barretjes.

Vorig jaar was dat echt een hel.
Snap het wel hoor, het was na corona, horecamensen erg slecht te vinden, concessies waren gemaakt.

Maar ik wil niet weer 3 kwartier wachten op 2 bier en een wijn 8)7

Kwaed weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Kenackwurst eensch dat was echt belachelijk, elke vorm van sturing ontbrak ook achter die barren.

We gaan het zien, evengoed is het ook wel een van de weinige festivals waar je toch ook gewoon je eigen eten en drinken mee mag nemen.

Wij gaan donder al naar de camping in de buurt (Ruigenhoek) en hebben net als vorig jaar vrijdag en zaterdag kaarten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenackwurst

Kenackwurst

LiquorSnurf

Ik verneem uit jouw post @Bommes dat jij niet op de festivalcamping zit.

Dan heb jij weinig last van je eigen eten/drinken meenemen, heb vernomen van vrienden die wel naar de camping gaan dat het behoorlijk aan banden is gelegd hoeveel je mee mag nemen.
Dit is niet waar |:(

Op het festival zelf gaan ze meer/beter controleren op zelf meegenomen alcohol.
Mead and More ontbreekt ook dit jaar.

Woon zelf vlakbij maar vond het totaalplaatje een beetje te duur worden voor de leuk.
(Festival+camping+muntjes)

Dus ben er alleen op de zaterdag. Erg veel zin in.

[ Voor 15% gewijzigd door Kenackwurst op 26-07-2023 11:26 ]

Kwaed weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ik weet dat afgelopen editie veel geklaagd is over het eten/drinken. Vana events heeft ook excuses daarvoor gemaakt. Persoonlijk had ik daar vrij weinig last van. Wellicht had ik geluk, maar ik ga sowieso eten halen op de rustigere momenten. Niet om 18u bijvoorbeeld.

Wat ik vorig jaar wat vervelender vond, was alle stof vanwege losliggend zand. Hopelijk is dat dit jaar wat minder.

Dit is voor mij de 12e CF, waarvan de 11e alle dagen. Desondanks wordt dit de eerste keer dat ik zaterdagmiddag/avond weg moet, vanwege een belangrijke verjaardag elders in het land. Gelukkig kom ik daarna weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
segil schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:41:
Wat ik vorig jaar wat vervelender vond, was alle stof vanwege losliggend zand. Hopelijk is dat dit jaar wat minder.
Als ik naar de weersverwachting voor de komende anderhalve week kijk, ben ik bang dat stof m'n minste zorg is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ach, een beetje regen en onweer is niet onbekend op CF :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

Kenackwurst schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:16:

Dan heb jij weinig last van je eigen eten/drinken meenemen, heb vernomen van vrienden die wel naar de camping gaan dat het behoorlijk aan banden is gelegd hoeveel je mee mag nemen.
Dit is niet waar |:(

Op het festival zelf gaan ze meer/beter controleren op zelf meegenomen alcohol.
Mead and More ontbreekt ook dit jaar.
Qua zelf eten & drinken meenemen is het eerder andersom - op het festival zelf is officieel, zoals bij ongeveer ieder festival, zelf eten & drinken meenemen niet toegestaan. Hier wordt echter bewust gedoogbeleid toegepast - zolang je niet met bolderkarren vol eten & drinken aan komt zetten gaan we hier niet van zeggen.
Extra controle op zelf meegebrachte alcohol is mij niets van bekend, en ik ben 1 van de squadleads wiens team dit zou moeten handhaven :+
Waar we wel streng op controleren is glaswerk - dit is niet toegestaan op terrein of camping, tenzij het deel is van een kostuum (dus een klein glazen flesje aan de riem, bijv). Mede, etc, in glazen flessen dat op het terrein gekocht is moet in de tas blijven, of, bij voorkeur, in bewaring gegeven worden bij 1 van de wapenkluizen.

Ook alcoholgebruik door minderjarigen zal dit jaar strenger op gecontroleerd worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

segil schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:41:
Ik weet dat afgelopen editie veel geklaagd is over het eten/drinken. Vana events heeft ook excuses daarvoor gemaakt. Persoonlijk had ik daar vrij weinig last van. Wellicht had ik geluk, maar ik ga sowieso eten halen op de rustigere momenten. Niet om 18u bijvoorbeeld.
Ik had het ook niet over het eten, maar de drank.
Dat was echt bar en boos slecht.
Ja het zijn voor het grootste deel vrijwilligers maar het blijven toch voor mij als consument duur betaalde drankjes, waarvoor je echt excesief land in de rij moest staan..
Hopelijk hebben ze als Vana zich hiervan iets aangetrokken en het proces en de begeleiding achter de barren verbeterd.

Los daarvan, ook hier weer erg veel zin in Castlefest. Zaterdag komen er vrienden van ons die voor het eerst op een festival als dit komen.
We zijn erg benieuwd wat hun ervaringen en indrukken zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Ik ben ook weer druk met voorbereiden. Ik sleep ieder jaar steeds meer mee.
Ik was er in 2017 voor het eerst, geweldig jaar met Heilung.

Heb wel begrip dat het vorig jaar niet 100% liep, andere festivals hadden ook problemen doordat de productie veel onzekerder was ivm corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Klein schopje. En wellicht word ik zo beticht van vloeken. :D Ik ga 16 september voor het eerst van mijn leven naar Elfia. (Of is Castlefest tov Elfia geen vloeken?
Dacht toch eens doen met een vriendin die er altijd lyrisch over is.
Echter heb ik nog geen idee wat ik eventueel ga aantrekken. Ik loop al vast bij überhaupt een website/winkel vinden. Vind alleen carnavalmeuk van prut kwaliteit.
Iemand tips/links?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
ManiacsHouse schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:31:
Klein schopje. En wellicht word ik zo beticht van vloeken. :D Ik ga 16 september voor het eerst van mijn leven naar Elfia. (Of is Castlefest tov Elfia geen vloeken?
Dacht toch eens doen met een vriendin die er altijd lyrisch over is.
Echter heb ik nog geen idee wat ik eventueel ga aantrekken. Ik loop al vast bij überhaupt een website/winkel vinden. Vind alleen carnavalmeuk van prut kwaliteit.
Iemand tips/links?
Als het sowieso je allereerste fair is: ga gewoon in normale vrijetijdskleding (of trek een of ander geinig t-shirt aan). Zat mensen die in normale kleding over zo'n fair lopen. Op die fairs zijn ook talloze stands te vinden waar je (een begin van) een outfit kunt kopen. Black Planet is er meestal wel te vinden en zo zijn er nog wel 'n paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

anboni schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:33:
[...]

Als het sowieso je allereerste fair is: ga gewoon in normale vrijetijdskleding (of trek een of ander geinig t-shirt aan). Zat mensen die in normale kleding over zo'n fair lopen. Op die fairs zijn ook talloze stands te vinden waar je (een begin van) een outfit kunt kopen. Black Planet is er meestal wel te vinden en zo zijn er nog wel 'n paar.
Vriendin gaat in jurk. Ik wil er niet voor mijn gevoel helemaal verloren bijlopen. Dus toch wel op zoek naar iets... Echt voor vrouwen is het zoveel makkelijker. Mooie jurk aan en klaar. Ook veel meer te vinden wat dat betreft.
Lastig... :/
Pagina: 1 2 3 4 Laatste