Castlefest Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:12
Castlefest Topic
Waar: Kasteel Keukenhof (Lisse)
Wanneer: Elk eerste weekend van Augustus
Wat:

Castlefest is een redelijk langlopend festival wat vooral draait om muziek, gezelligheid etc. Begonnen in samenwerking met Omnia, vanaf dit jaar zijn ze op eigen energie doorgegaan.
Ook is vanaf een paar jaar geleden een donderdag avond programmering ingevoerd. Dit zijn vaak 2 of 3 grotere bands die een soort openings concert doen.
Vrijdag t/m zondag is de normale festival tijd. En dan is er van alles te doen:

1.) markt met van alles, van boardgames tot kleding, van boeken tot kruiden. Van alles.
2.) muziek, met 3 podia is er altijd wel een band bezig. Deze podia staan ver genoeg uit elkaar zodat je geen last hebt als er 2 of 3 bands tegelijk spelen.
3.) horeca. Deze wordt meestal geregeld door Cooking Highlander samen met andere standhouders die er elk jaar weer wat speciaals proberen te maken. Dit jaar had je de glutenvrij & vegan hype, en hier waren dus ook genoeg stands voor. Daarnaast heb je uiteraard het standaard eten (Hamburger, friet etc) of het wat specialere (beenham op bot, kippenbout, zalm moot).
4.) Re-enactment deel. Dit is een gebied waar veel verschillende groepen zitten. Van Larpers tot Re-enactment groepen, alles zit hier in stijl, in alles zoals het tijdbeeld die ze zelf hebben.

Daartussen heb je nog van alles verschillend. Een boardgame stand waarin je nieuwe board/cardgames kan spelen. Een groep die mensen een introductie + tournaments van Magic the gathering organiseren.

<TS wordt nog uitgebreid met plaatjes, stukken over vrijwilligers etc>

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Guillome schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:49:
[...]

Wat voor preek dan? Jammer, ik was vroeger ook echt fan van ze.
Meneer Steve begon met:

Commercie is slecht, we geven teveel geld uit. Alles is klote.

30 seconden later

Koop aub onze merchandise!

En na de 2016 editie gewoon dwars door het as van de wickerburning heen lopen + sound check vlak na de wickerburning werd niet gewaardeerd.

Oh en Faun een "coverbandje van Omnia" noemen was ook niet heel handig.

offtopic:
Bedankt aan de oplettende mod die de spelfout in de topic titel heeft verbeterd

[ Voor 8% gewijzigd door corset op 07-12-2016 11:41 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:02
Jeeeehhh, een nieuw topic!! Thanks corset!!

Over Omnia... ik moet mijn mening nu wel bijstellen, nadat ik e.e.a. op hun fb pagina heb gelezen en die van Mark van CF. De links:

Omnia's (Steve's) post en Mark's reactie.

Ik wist niet dat Omnia en Faun ook al ruzie hadden. Jammer dat het zo gelopen is. Ik ben een beetje door Omnia (en Faun) in deze wereld terecht gekomen en veel leuke concerten gezien van Omnia. Bummer dat ze nu zich zo gedragen. Laten we hopen dat het bij trekt en ze weer normaal gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik hoop het ook, maar ben bang dat het niet gaat gebeuren.

Aan de andere kant! wel tijd voor echt talent nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Steve is dan ook wel een extreem rare kwibus hoor :X Hij post toch wel... bijzondere dingen op zijn FB. Ik kan de muziek aardig waarderen van Omnia (Naked Harp die recentelijk uitgebracht is, was een leuke gezien mijn vrouw harp speelt) maar ik kan mij voorstellen dat je met zulk gedrag geen vrienden maakt.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Het probleem wat bij heel veel mensen verkeerd schoot was zijn anti establishment, anti obama gerage en "fuck dit, fuck dat, fuck alles" past gewoon niet op castlefest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Sjonge wat een verhaal van Steve en Mark. Ben benieuwd naar de reactie van Steve op het complete bericht van Mark. Of alles klopt wat daar in staat. Want Steve reageert er dus wel op, maar ontkracht niets van al die bizar-heden.. dat schokt mij enorm. Hoe hij met mensen om ging. Dat strookt _zo_ niet bij hoe ze waren.

Ik herinner Omnia (gelukkig) nog van vroeger, met Luca. Dat was fantastisch. De mooie positive energieke verhalen van Steve over al het moois van aard. En de mooie muziek.

Later, na het wegsturen van Luca werd het gevoel in 1 klap omgedraaid. En nu blijkt dat veel mensen dat hadden. Ze zijn verbitterd en hard geworden. En als ik Mark`s mail zo lees, ronduit asociaal en arrogant.

Jammer.. goede keuze van Mark

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-05 14:00

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Goede keuze inderdaad, ik ging al erg graag naar het andere kant van het terrein als ze optraden. Niet dat ik hun oude muziek minder leuk vond, maar het nieuwe paste niet bij me. En het oude klonk beter vanaf een CD.

Zijn er nog veel mensen die naar de winter editie gaan? (Misschien toevoegen in startpost?).

Persoonlijk kies ik al jaren voor Midwinter fair, en 2 zo snel achter elkaar doe ik liever niet. Ook dit jaar ga ik weer naar de midwinter fair, maar je merkt wel dat ze last hebben van Castlefest winter editie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Midwinter Fair voor mij altijd :) Geen moeilijke keuze, ik vind Castlefest Winter gewoon net iets te klein zelf :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Update:

Elfia (Elf Fantasy Fair) zal dit jaar een groot aantal "standaard" stands minder hebben. Het gaat hier ook om Games N Stuff, vanwege de strafrechtelijke situatie waar een van de belanghebbenden in zit lijkt het voor veel stands niet handig hun naam te verbinden aan het evenement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:06
Dat wordt dan steeds minder leuk op de ELF.

Nu gingen we al een jaar of 3 niet meer, vooral vanwege de teruglopende stands en ieder jaar zelfde bandjes op het podium. Of nog erger alle 100.000 Jack Sparrow's en StarWars Troopers.

Mis er niets meer aan dus.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Klopt, overigens, even aanpassing van mijn kant:

Iemand uit het elf bestuur zit in de gevangenis, niet vanuit Games N stuff :)

Elf merk je gewoon dat het commercie is. Bijna geen muziek, bijna geen rust plekken, alleen maar markt, markt markt. En dat is heerlijk voor de mensen die dat willen, alleen voor mij is het niks meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik meen me te herinnren dat er een groot castlefest topic was, maar ik kan het zo 1,2,3 niet vinden...

Er zijn 3 grote dingen waar ik me enorm aan stoor op de EFF:
- Enorme aasgiermentaliteit qua fotografen; ik vind het vreselijk om te zien hoe mensen echt geronseld worden om (vaak voor niks) voor de camera te gaan staan.

- Muziek: sorry als het wat oneerbiedig klinkt, maar er is gewoon geen muziek, alleen maar wat amateuristisch gesoundcheck

- Organisatie die niks lijkt te doen aan bescherming/credit van het werk van artists; sterker nog, ze maken zelf gewoon grote posters met zeer herkenbare, gecartoonde personen die 0,0 credit krijgen voor hun artwork, laat staan dat ze de mensen die op de foto geportretteerd worden vragen voor toestemming om dat als poster te gebruiken. Ik heb dit ook neergelegd bij de organisatie.

De kraampjes vind ik op zich wel leuk, maar ook veel van hetzelfde. Eten is overpriced. Van die gekrulde chips aan een stokje, en daar moet je dan bijna 5 euro voor betalen terwijl het niets meer is dan 1 aardappel aan een stokje dat fancy uit ziet....Of knobibrot, waarbij je een schijf brood met knoflooksaus en tomatensaus krijgt en dan moet je dan 6 euro voor betalen. Gekoeld drinken ook maar op 1 of 2 plekken te krijgen...

Het lijkt alsof het met Castlefest een stuk beter is qua eten e.d. Hoe wordt daar omgesprongen met de artists, en daarmee bedoel ik voornamelijk of ze credit krijgen voor hun werk en of fotografen e.d. zich een beetje aan "de regels" houden?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 14:31

Chiron

Moderator Discord
Als fotograaf is het ook verboden om geld te vragen of te flyeren of kaartjes uit te delen aan de bezoekers.
Het is inderdaad een typisch gebeuren met een hele horde aan fotografen van bedenkelijk niveau die elke verklede dame met een toeter van een lens belagen en achtervolgen; en meestal ook alleen maar de fraaie exemplaren.
Tenzij je er een apart rustig hoekje op zet (niet te vinden daar) en daar mensen heen weet te krijgen sta je langs de paden foto's te maken van iemand terwijl andere fotografen om je heen aanwijzingen gaan lopen brullen of zelfs voor je staan |:( Heel veel eer is er in ieder geval niet te behalen.

Waarschijnlijk ben ik er wel bij met camera's, maar dan vooral als support van het vuurgilde (als dat al doorgaat, want ook daar schijnen nog wat haken en ogen aan te zitten inzake huur kraam/terrein).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
de problemen die ik met Elf heb zijn erg simpel samen te vatten:

1.) prijzen voor eten/drinken. Nu is castlefest zeker niet goedkoop, maar de kwaliteit is er wel naar.
2.) Geen Mead & More meer toelaten, en ze letterlijk verbieden er nog te komen. (omdat hun eigen mede verkocht moet worden. Wat overigens slootwater is volgens mij :+ )
3.) Het draait daar als vrouw meer en meer om "kijk mij cosplay zijn met zo min mogelijk aan". En natuurlijk kan ik dat wel waarderen, maar het is wel niveau 0.

En toen ik geen water het terrein mee op mocht nemen, ook al had ik het nodig (was erg warm, kan maar aan 1 kant transpireren, dus zonder water snel plat) was ik er klaar mee.

Castlefest blijft voor mij ideaal vanwege:

muziek
horeca
stands
gezelligheid
kunnen relaxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Zeker eens dat CF een aantal voordelen heeft. Maar ik zou Elfia niet willen afschrijven, ik vermaak me daar zeker ook wel. Het voordeel voor Elfia is de locatie, die is prachtig. Zowel Kasteel de Haar, als de tuinen in Arcen. Het aanbod van eten vind ik ook divers, net zoals bij CF. Muziek is inderdaad minder, maar ik heb Elfia nooit beschouwd als een muziekfestival zoals CF.

Wat ik begreep van de hele fotografie shizzle is dat Elfia hét event is (was?) voor aankomende (wanna be) talenten om gescout te worden als model of een rol in de filmindustrie. Daarom dat de focus zo ligt op outfits en fotografie. Ik stoor mij er totaal niet aan. Elfia heeft wel de traditie van prachtige kostuums, meer dan CF (niet dat CF geen mooie kostuums/outfits heeft, alleen ligt de focus bij Elfia daar meer op).

Dat gezegd hebbende is CF voor mij nog altijd wel HET favo festival van het jaar :)

* segil wel benieuwd naar de strafbare feiten van de organisator. What's gebeurd?

Nog meer geroddel, ik kreeg afgelopen zaterdag een nieuwsbrief van Omnia... ze hebben een burn-out. Arme Stenny trekt het niet meer. Alle lelijkheid van de wereld werd hen teveel en nu trekken ze zich terug in moeder aarde om te reviven. Uiteraard krijgt iedereen de schuld, behalve Stenny.
Link naar het artikel op fb.
Deathchant schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:59:
Ik meen me te herinnren dat er een groot castlefest topic was, maar ik kan het zo 1,2,3 niet vinden...
Je hebt gelijk, hier wordt veel besproken wat niets te maken heeft met CF. Ik vind het niet erg, want om nu een speciaal topic te openen voor andere fantasy/middeleeuwse festivals... ik ben blij dat we nu 1 topic hebben waar we dit soort zaken kunnen bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

@corset, inderdaad. Het viel me ook al op dat de tent met bodypainted mensen (gewoon naakte vrouwen) vol staan met fotografen en andere lurkers. Wellicht een groot vooroordeel, maar ik kan niets anders opmerken dan dat de meeste er gewoon staan te kijken naar de naakte dames ipv echt het kunstwerk bewonderen. Het zijn geen lustobjecten!

De locaties van EFF zijn inderdaad gewoon top. Het eten an sich is wel divers, maar je krijgt in verhouding nog steeds meer "rommel" dan gezond eten, om over prijzen maar te zwijgen.

Dat verhaal van het scouting-gebeuren daar op EFF wist ik niet. Nog nooit van gehoord. Ik weet van het EFF forum dat er meer mensen zich aan storen, en het feit is gewoon dat er veel "diefstal" plaats vindt van local artists waar de EFF naar mijn idee te weinig grip op heeft als organisatie. Ik ken zelf wat artists wiens werk gewoon schaamteloos gebruikt wordt op andere websites om spullen te verkopen alleen al daardoor.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Aah Omnia, the court jesters van Castlefest, jarenlang al niet meer serieus genomen behalve de 12-13 jarige pseudo hippies en mensen die bijna wild worden van het woord "greenpeace".

Nu hebben ze dus een burn out, wanneer gaan ze toegeven dat ze uitgekotst zijn door de community, door de "fans", door de event organisaties. Je bent niet meer welkom, als je zelf een ego hebt, constant roept "fuck obama, fuck this, fuck that" "let's all fuck in the forest" "fuck commercie, maar koop onze cd's" dan sta je voor lul.

Als je dan ook nog eens een voor velen belangrijk ritueel gaat verzieken omdat je ego het niet aankan dat je een keer op de 2e plek staat.. ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Update:

Rapalje is aangekondigd voor Castlefest;
Tweeduizend jaar geleden werden de Kelten verdreven van het vasteland van Europa.
Alle Kelten? Nee, een band bleef dapper weerstand bieden aan de toestroom van nieuwerwetse pop en rock en vond zo zijn eigen plek in de wereld van de moderne muziek.

Gewapend met niets dan hun instrumenten en hun stemmen, trekt Rapalje nu op strooptocht langs clubs en zalen zover het oor reikt, op zoek naar slachtoffers om mee te voeren op een muzikale reis door Schotse hooglanden, Ierse vlakten, taveernes en herbergen.
Stampende jigs en reels, gevoelige ballades en een vleugje heavy metal geven je de perfecte mogelijkheid om je eens even niet druk te maken over het dagelijks leven.

Dames en heren, laten we dansen…

Rapalje speelt op zondag op Castlefest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

corset schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:56:
Update:

Rapalje is aangekondigd voor Castlefest;

[...]
*O*

Kaartjes zijn alweer gekocht. Hoop dat ze niet op de donderdagavond komen, maar gewoon vrijdag/za/zo en main stage. Het is altijd zo druk met ze!

Hoef ik ze dit jaar niet op te zoeken in een theater en raar aangekeken worden door de abonnementhouders omdat ik in kilt-outfit kom |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
IdieEasy schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:26:
[...]

*O*

Kaartjes zijn alweer gekocht. Hoop dat ze niet op de donderdagavond komen, maar gewoon vrijdag/za/zo en main stage. Het is altijd zo druk met ze!

Hoef ik ze dit jaar niet op te zoeken in een theater en raar aangekeken worden door de abonnementhouders omdat ik in kilt-outfit kom |:(
Voor zover bekend komen ze zondag optreden :)

en in kilt outfit <3 was afgelopen zondag bij Sabaton ook goed te zien, genoeg die er zo rondliepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

Castlefest komt er weer aan - openingsconcert is a.s. donderdag.

Een paar veranderingen t.o.v. vorige jaren:
- festivalcamping is niet meer op het weiland tegenover het festival, maar ligt nu direct aangrenzend aan het festivalterrein, bij het zgn. Spinnenkop veld.
- voor de hobby fotografen onder ons: vanaf dit jaar dient iedereen die op het festival wil fotograferen een fotopas te hebben. Dit omdat er ieder jaar weer gedoe is met fotografen op het terrein die overlast veroorzaken, of zonder toestemming van de organisatie hun foto's te koop aanbieden. Dit jaar kan de fotopas nog op het terrein aangevraagd worden, vanaf volgend jaar is de bedoeling dat deze alleen vooraf aangevraagd kan worden.

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 18-05 18:55

Ardana

Moderator General Chat

Mens

hellknight schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:30:

- festivalcamping is niet meer op het weiland tegenover het festival, maar ligt nu direct aangrenzend aan het festivalterrein, bij het zgn. Spinnenkop veld.
- voor de hobby fotografen onder ons: vanaf dit jaar dient iedereen die op het festival wil fotograferen een fotopas te hebben. Dit omdat er ieder jaar weer gedoe is met fotografen op het terrein die overlast veroorzaken, of zonder toestemming van de organisatie hun foto's te koop aanbieden. Dit jaar kan de fotopas nog op het terrein aangevraagd worden, vanaf volgend jaar is de bedoeling dat deze alleen vooraf aangevraagd kan worden.
Ah, ik schrok al, maar eenvoudige digitale foto-toestellen en mobiele telefoons zijn gewoon toegestaan, beter.

Geen idee wanneer ik weer eens ga tho, eens in de paar jaar vind ik altijd wel prima. Dit jaar vermoedelijk niet :)

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
hellknight schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:30:

Mooi zo, soms werd ik aardig moe van die fotografen, die menen het recht te hebben om pal voor je te gaan staan voor een foto.
Ik ga dit jaar (uiteraard) weer 3 dagen, ditmaal deels ook voor Bite Back, wat onderdeel is van de vegan corner, yeah! The seitan chefs zijn er ook (lees: vegan junkfood) en vegan spirit. Dat komt helemaal goed.

Ik mis alleen wel Faun, ik kan mij geen CF herinneren zonder Faun. What happened?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

Faun is vaak op CF te vinden, maar niet ieder jaar. 5-8 staan ze op MPS, een van de duitse medieval / fantasy festivals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
de afgelopen 5 jaar dat ik kom anders wel elke keer :) Jammer, want het is wel een tof optreden altijd. Ik vind de line-up nu een beetje onbekend. Maar wie weet, hopelijk goede nieuwe bands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Ik heb er weer zin in!

Ben juist blij dat de standaard bands er een keer niet zijn (Omnia zal ik echt niet missen, arrogante ego trippers).

1.) Meer kans om andere bands te laten horen (Heilung, Heidevolk, Russkaja etc)
2.) Meer afwisseling
3.) Een keer een pauze van constant dezelfde muziek, het werd elk jaar een beetje dezelfde playlist met veel bands weer hetzelfde.

Waar ik echt naar uit kijk:

Heilung
Russkaja
Heidevolk
Plunder (waren op Keltfest awesome!)
Ball Noir (klinkt wel goed, afgelopen jaren ontweken, maar klinkt steeds beter)
Rebels of the Sacred Heart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Ben wel benieuwd naar de muziek dit jaar! Ik heb de aflopen tijd wat geluisterd via Spotify en het lijkt wat harder te zijn geworden. Ben benieuwd of dat ook zo op het festival is.

Ben ook benieuwd naar de nieuwe steaming hoek, die vond ik toch meestal wat underwhelming, maar ze lijken het veranderd te hebben dit jaar.

Dit jaar voor mij weer voor het eerst rijden naar huis ipv hotel in de buurt, mooie kostenbesparing, maar moet wel opletten dat ik niet te moe ben.

Zijn er nog speciale kostuums die ik moet herkennen? Ik zag via via dat iemand wat karakters uit critical role gast cosplayen, erg benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Laatst online: 15:35
Ik ga dit jaar voor het eerst heen. Zijn er veel mensen die niet verkleed gaan? Ik ben een beetje bang dat ik uit de toon val als ik niet verkleed ga. Ik heb er best wel veel zin in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
spijkerhoofd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:28:
Ik ga dit jaar voor het eerst heen. Zijn er veel mensen die niet verkleed gaan? Ik ben een beetje bang dat ik uit de toon val als ik niet verkleed ga. Ik heb er best wel veel zin in...
Meer dan genoeg :) ik ga ook standaard niet verkleed, omdat ik geen leuke outfit heb gevonden. Je kan me altijd DM'en als je vragen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:22
spijkerhoofd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:28:
Voor mij dit jaar ook voor het eerst CF, maar hiervoor wel twee keer Elfia. Daar ging ik ook gewoon in 'n spijkerbroek en t-shirt met (niet alledaagse) print.

Als je de CF social channels bekijkt (videos van voorgaande jaren op YT bijvoorbeeld https://www.youtube.com/user/CastlefestTV) dan zie je zat mensen in hun normale kloffie rondlopen. Denk dus niet dat je uit de toon kunt vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
anboni schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:47:
[...]

Voor mij dit jaar ook voor het eerst CF, maar hiervoor wel twee keer Elfia. Daar ging ik ook gewoon in 'n spijkerbroek en t-shirt met (niet alledaagse) print.

Als je de CF social channels bekijkt (videos van voorgaande jaren op YT bijvoorbeeld https://www.youtube.com/user/CastlefestTV) dan zie je zat mensen in hun normale kloffie rondlopen. Denk dus niet dat je uit de toon kunt vallen ;)
een tip, verwacht niet hetzelfde als Elfia :D

Daarover gesproken, ben nieuwsgierig wat er nu uit de rechtzaak tegen een van de Elfia bedenkers komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:54
corset schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:05:
[...]
Daarover gesproken, ben nieuwsgierig wat er nu uit de rechtzaak tegen een van de Elfia bedenkers komt.
Heb ik iets gemist of gaat dit nog over dat de grens over helpen van een vriend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Caelorum schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:38:
[...]

Heb ik iets gemist of gaat dit nog over dat de grens over helpen van een vriend?
Klopt, vriend van hem heeft 15 jaar cel gekregen, en Stefan kan zelf 2-5 jaar krijgen :) En terecht natuurlijk, alleen eng dat Elfia blijft volhouden dat het een mistverstand is, en dat alles wel goed komt.
Ze hadden hem gelijk (Gedurende de gehele zaak) uit de organisatie moeten zetten, nu hebben heel veel mensen toch een rare smaak bij Elfia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Ik loop er zaterdag rond met wat vrienden, en afhankelijk van het weer trek ik wel of niet wat aparts aan.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

corset schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:35:
[...]

Klopt, vriend van hem heeft 15 jaar cel gekregen, en Stefan kan zelf 2-5 jaar krijgen :) En terecht natuurlijk, alleen eng dat Elfia blijft volhouden dat het een mistverstand is, en dat alles wel goed komt.
Ze hadden hem gelijk (Gedurende de gehele zaak) uit de organisatie moeten zetten, nu hebben heel veel mensen toch een rare smaak bij Elfia.
Ik heb er niks van meegekregen, wat was er gebeurd? 15 jaar cel is echt geen kattepis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 18:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ardana schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:22:
[...]

Ik heb er niks van meegekregen, wat was er gebeurd? 15 jaar cel is echt geen kattepis...
Aangezien ik ook nieuwschierig was :)

http://www.ad.nl/nieuws/n...-aan-kinderbeul~af1636bf/

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ardana schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:22:
[...]

Stefan, een van de "bedenkers" van elf fantasy fair heeft met de winst van Elfia tijden geleden in Cambodia een plantage gekocht. Nu is hij opgepakt omdat een vriend van hem daar kinderen heeft misbruikt en gemarteld (voor zover bekend).
Zijn vriend is nu opgepakt nadat Stefan heeft geholpen het bewijs materiaal weg te maken en hem niet bij de politie aan te geven. Wat hij heeft gedaan is tegen de vriend gemeld "Ik weet dat je het doet, maar als je morgen weg gaat doe ik er niks mee" en heeft vervolgens filmpjes/foto's verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gezellig... Ja, dat werpt wel een smet op het hele gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
wel grappig, zit nu de Q&A te kijken, leuk dat de eerste vraag die van mij was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolacabana
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik ga zaterdag naar Castlefest. Hoop dat mijn nieuwe rok en andere spullen (wat sieraden en een hele mooie haarpin :9~) snel bezorgd worden en dat alles past :D. Baal er alleen van dat mijn laarzen kapot zijn, dus daar moet ik nog iets op bedenken. Anders kom ik in mijn steampunk outfit en daaronder mijn All Stars :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Lolacabana schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:55:
Ik ga zaterdag naar Castlefest. Hoop dat mijn nieuwe rok en andere spullen (wat sieraden en een hele mooie haarpin :9~) snel bezorgd worden en dat alles past :D. Baal er alleen van dat mijn laarzen kapot zijn, dus daar moet ik nog iets op bedenken. Anders kom ik in mijn steampunk outfit en daaronder mijn All Stars :P.
Klinkt goed! Waar kunnen we je vinden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 15-05 18:02

Stoney3K

Flatsehats!

anboni schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:47:
[...]Als je de CF social channels bekijkt (videos van voorgaande jaren op YT bijvoorbeeld https://www.youtube.com/user/CastlefestTV) dan zie je zat mensen in hun normale kloffie rondlopen. Denk dus niet dat je uit de toon kunt vallen ;)
Mochten er mensen op CF komen, ik ben dus één van die gekke personen die de livestream doet, het hele weekend met camera's zwaaien en schakelen tussen mooie plaatjes :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolacabana
segil schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:30:
[...]
Klinkt goed! Waar kunnen we je vinden? :)
Overal en nergens :)

Al mijn spullen zijn binnen en ik ben echt verliefd op mijn rok <3

[ Voor 22% gewijzigd door Lolacabana op 04-08-2017 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
jeeehhhh... dat was weer CF... en ik heb één woord: HEILUNG, OMG !!! Wat een performance op de zaterdagavond, geweldige band.
Stom genoeg alleen na afloop niet eraan gedacht om een cdtje te scoren bij de merch stand.

Hier een korte impressie van de show:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

CF was weer geslaagd, en vermoeiend.
Donderdag was het hek- en tentvliegeren door de harde wind. Er zijn 1 of 2 bomen omgewaaid, een aantal andere bomen is preventief omgezaagd omdat deze dreigden neer te gaan. LARPdorp moest vanwege harde wind gedeeltelijk platgelegd worden.
Zaterdag een enorme hoosbui (+-62mm/h volgens buienradar), maar gelukkig duurde dit maar kort, en kon Wickerritueel doorgaan.
Ondanks de wind en regen is het voor ons (team Toezicht) toch rustiger geweest dan sommige andere jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
hellknight schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:27:
ÇF was weer geslaagd, en vermoeiend.
Donderdag was het hek- en tentvliegeren door de harde wind. Er zijn 1 of 2 bomen omgewaaid, een aantal andere bomen is preventief omgezaagd omdat deze dreigden neer te gaan. LARPdorp moest vanwege harde wind gedeeltelijk platgelegd worden.
Zaterdag een enorme hoosbui (+-62mm/h volgens buienradar), maar gelukkig duurde dit maar kort, en kon Wickerritueel doorgaan.
Ondanks de wind en regen is het voor ons (team Toezicht) toch rustiger geweest dan sommige andere jaren.
Jep, was weer awesome. Helaas wickerman niet meegekregen, zo nat geregend dat de keuze werd: Kou vatten en wickerman, of thuis livestream en zondag weer gaan. Dus toch de laatste optie maar.

• Lolacabana
Castlefest was inderdaad geslaagd. :) Er waren alleen echt te weinig toiletten en de toiletten die er waren waren te klein. Dus op de terugweg maar de helft van onze muntjes maar weer ingeleverd, want als ik ga drinken wil ik ook dat er toiletten zijn waar je niet minimaal een half uur in de rij staat.

Verder heb ik nieuwe kleren gekocht *O*

Slechte weer zagen we aankomen, dus toen gingen wij al richting de auto. Na het bospad mijn hakken uitgedaan en op sokken naar de auto gerend. :') Net voor de bui echt losbarstte zat ik in de auto.
Helaas wel mijn rok gescheurd omdat ik aan een trekhaak bleef hangen.

• IdieEasy

IdieEasy

Lolacabana schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:04:
Castlefest was inderdaad geslaagd. :) Er waren alleen echt te weinig toiletten en de toiletten die er waren waren te klein. Dus op de terugweg maar de helft van onze muntjes maar weer ingeleverd, want als ik ga drinken wil ik ook dat er toiletten zijn waar je niet minimaal een half uur in de rij staat.
Hier waren ze zich bewust van, maar er was een probleem met de afvoer. Ze konden niet alle wc's tegelijk openhouden, en de verhuurder kon/wilde niet de juiste spullen leveren.
Wat ik van een vrijwilliger hoorde is het niet de eerste keer dat ze moeite hebben met deze verhuurder, maar er zijn er niet zo veel.
Hoofdveld kon in ieder geval sowieso meer wc's gebruiken.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Zaterdag stug blijven staan bij de wickerman, mijn vriendin mijn jas geschonken, en zelf een dun "waterdicht" (niet helemaal, maar hield een hoop tegen) jasje aangeschoten. Zag er niet uit boven mijn kilt, maar ik kreeg het een stuk minder koud.

Maar god wat was de wickerman weer mooi. De hele sfeer tijdens de regen, de muziek die nog voor extra gezelligheid zorgde... Prachtig. Zag weer menigeen huilen!

Vond de 3 afsluiters dit keer bijzonder goed, en goed gekozen. Corvus corax en berlinski beat kende ik al en waren een echte must-see. Heilung hebben we gemist. Mijn vriendin was toch wel best nat geworden, en kreeg het in een rap tempo koud. Ik heb maar op tijd ingegrepen en de beslissing gemaakt om naar huis te gaan. Ze viel al half in slaap in de (warme) auto. Kachel vol aan om geen beslagen ramen te krijgen deed wonderen voor haar humeur...

En dan ruskaja... Tsja, fantastisch. Had al wat van ze opgezocht op spotify. Maar wat kunnen die een show maken zeg... Wat mij betreft zijn deze "hardere" afsluiters een goede keus. Genoeg energie om het hele publiek mee te krijgen.

Verder, aankopen...
3 schilderijen gekocht bij de kunstenaar die bij het larp dorp stond.
Kijken al een jaartje of 2 naar zijn schilderijen, maar konden niets van ons gading vinden voor boven de bank. Dit jaar zagen we een "middelmaat" schilderij wat we mooi vonden, maar te klein. Dus we hebben besloten er een 3 luik van te maken. 2 kleine dunne ernaast in "gelijke" kleur stelling. Ontzettend blij mee, helaas hangen ze nog niet, dus nog geen foto!
Daarna zag ik ook nog een standje wat "kilt" stof had liggen, maar eens binnen gelopen aangezien ik nog een great kilt wil maken. Bleek gewoon linnen te zijn, maar voor 5 euro de meter ga ik niet lastig doen. Dus de volle 17 meter meegenomen, kan ik hem nog wat dikker maken voor op de midwinter fair.

Nu rustig aan het bijkomen, en aan het nagenieten op mijn werk met de playlist op spotify.

Voor degene die deze mooie video nog niet gezien hadden, mooi om vrienden te laten zien:
https://www.facebook.com/.../videos/1963227583959543/
(sorry voor facebook... Hij lijkt hem niet op youtube te hebben :( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Later is er door Vana gereageerd:

Korte variant is dat dit voor het eerst een nieuwe toilet leverancier was, nadat er over de vorige aardig wat klachten waren. Dit werkte natuurlijk ook totaal niet, en wordt mee genomen.

Enige stand die van mij mag weg blijven, La Garotte.. custom corsetten die nergens over gaan, en dan het lef hebben luidkeels iedereens kostuum af te zeiken als ze langslopen. Sorry, maar dat hoeft voor mij echt niet.

• anboni
  • Laatst online: 13:22
Ik vond het parkeerterrein behoorlijk dramatisch bij vertrek zaterdagavond. Ik snap werkelijk niet dat ze daar effectief maar 1 persoon uitrij tickets lieten controleren (eentje stond aanwijzingen te geven en misschien bij de kassa gekochte tickets in te nemen, de andere stond voorverkooptickets te scannen). Hebben er dik 3 kwartier over gedaan om het parkeerterrein af te komen (ja, we zijn netjes in de rij blijven staan, ik had ook asociaal de rij voorbij kunnen rijden zoals ik een enkeling zag doen...)

• IdieEasy

IdieEasy

anboni schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:25:
Ik vond het parkeerterrein behoorlijk dramatisch bij vertrek zaterdagavond. Ik snap werkelijk niet dat ze daar effectief maar 1 persoon uitrij tickets lieten controleren (eentje stond aanwijzingen te geven en misschien bij de kassa gekochte tickets in te nemen, de andere stond voorverkooptickets te scannen). Hebben er dik 3 kwartier over gedaan om het parkeerterrein af te komen (ja, we zijn netjes in de rij blijven staan, ik had ook asociaal de rij voorbij kunnen rijden zoals ik een enkeling zag doen...)
Ook hier heb ik meerdere klachten over gehoord, en wij zelf hadden ook maar 2 controleurs, zonder licht en hij wilde mijn parkeer passe-partout innemen... Dacht dat deze jongens overigens onder keukenhof vallen. In ieder geval even aangeven ergens, hoe meer input, hoe groter de kans op oplossingen is.

Zelf had ik 20 minuten, wat niet fantastisch was, maar nog uit te houden.

• hellknight
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

Toiletten blijft idd een uitdaging - vorig jaar was het een ramp, dit jaar was het iets beter, maar niet veel - toiletten op hoofdveld en bij de "blokkendoos" - het nieuwe kantoor tegenover het hek dat afgelopen jaren als camping-ingang fungeerde - hielden het volgens mij aardig uit, maar de unit bij de houtschuur (bij birdlive) was meer dicht dan open.
Parkeerteam was dit jaar dacht ik volledig Vana vrijwilligers - verkeersregelaars waren wel aparte partij.

Voor diegenen die overwegen naar Castlefest Winter te gaan: die is dit jaar wat vroeger, namelijk 25-26 november, en wat groter qua terrein dan afgelopen jaren: naast de plantage hebben we nu ook een deel van het hoofdveld erbij

[ Voor 15% gewijzigd door hellknight op 10-08-2017 15:11 ]

• spijkerhoofd
  • Laatst online: 15:35
Ik vond CF zaterdag echt gewoon geweldig. Ik ga volgend jaar ook verkleed, maar weet nog niet wat. Ik heb wel een 18e nep pistool gekocht dus zal iets daarmee wordt. Heb wel leuke outfits gezien dus genoeg inspiratie. Het enige jammere vond ik de muntjes, en vooral de halve muntjes. Dat moeten ze echt anders doen door bijv. bij de eettentjes een pinautomaat aanwezig te hebben.

• corset
hellknight schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:09:
Toiletten blijft idd een uitdaging - vorig jaar was het een ramp, dit jaar was het iets beter, maar niet veel - toiletten op hoofdveld en bij de "blokkendoos" - het nieuwe kantoor tegenover het hek dat afgelopen jaren als camping-ingang fungeerde - hielden het volgens mij aardig uit, maar de unit bij de houtschuur (bij birdlive) was meer dicht dan open.
Parkeerteam was dit jaar dacht ik volledig Vana vrijwilligers - verkeersregelaars waren wel aparte partij.

Voor diegenen die overwegen naar Castlefest Winter te gaan: die is dit jaar wat vroeger, namelijk 25-26 november, en wat groter qua terrein dan afgelopen jaren: naast de plantage hebben we nu ook een deel van het hoofdveld erbij
dus.. als het zo doorgaat is CF Winter over een paar jaar op hetzelfde niveau als CF zomer? :D Zo liet mark het in de Q&A wel klinken als het om plannen gaat haha

• hellknight
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

corset schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:32:
[...]

Stefan, een van de "bedenkers" van elf fantasy fair heeft met de winst van Elfia tijden geleden in Cambodia een plantage gekocht. Nu is hij opgepakt omdat een vriend van hem daar kinderen heeft misbruikt en gemarteld (voor zover bekend).
Zijn vriend is nu opgepakt nadat Stefan heeft geholpen het bewijs materiaal weg te maken en hem niet bij de politie aan te geven. Wat hij heeft gedaan is tegen de vriend gemeld "Ik weet dat je het doet, maar als je morgen weg gaat doe ik er niks mee" en heeft vervolgens filmpjes/foto's verwijderd.
Ik heb hier tijdje terug nog eens naar gekeken, en de reden dat hij er niet uit gegooid is zal vermoed ik zijn dat hij, samen met (volgens mij) zijn zus, de eigenaar is van Elf Fantasy Holding - dat kan het wat lastig maken hem eruit te krijgen / afstand van hem te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolacabana
anboni schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:25:
Wij reden tijdens die hoosbui weg en ons parkeerticket is niet eens gecontroleerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

corset schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:53:
Enige stand die van mij mag weg blijven, La Garotte.. custom corsetten die nergens over gaan, en dan het lef hebben luidkeels iedereens kostuum af te zeiken als ze langslopen. Sorry, maar dat hoeft voor mij echt niet.
Dat klinkt als dezelfde stand waar een vriendin van mij een korset wilde kopen en ze tegenover iedereen in de kraam te horen kreeg dat ze het korset wat ze wilde passen liever niet kon nemen en maar beter voor een maatje groter moest gaan. |:(

Needless to say bleef het geld in de portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Stoney3K schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:18:
[...]

Dat klinkt als dezelfde stand waar een vriendin van mij een korset wilde kopen en ze tegenover iedereen in de kraam te horen kreeg dat ze het korset wat ze wilde passen liever niet kon nemen en maar beter voor een maatje groter moest gaan. |:(

Needless to say bleef het geld in de portemonnee.
zwarte stand, voorbij het LARP dorp, wat kleinere corsetten. Ruk tent

Mocht je een goede willen, en echt goede service:

Laced Up in Utrecht. Geweldige zaak, awesome service

• hellknight
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

Komend weekend is Castlefest Winter - zoals aangeven een maand eerder dan vorige jaren.
Terrein is een stuk groter dit jaar:
map_cf_winter
Vorige jaren was het enkel het stuk van Yule viering omlaag, en zat de ingang waar nu de EHBO post zit, onderaan.
Qua muziek komen o.a. The Dolmen, Prima Nocta en Rastaban.
Zijn er mensen hier van plan te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

hellknight schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:26:
Komend weekend is Castlefest Winter - zoals aangeven een maand eerder dan vorige jaren.
Terrein is een stuk groter dit jaar:
[afbeelding]
Vorige jaren was het enkel het stuk van Yule viering omlaag, en zat de ingang waar nu de EHBO post zit, onderaan.
Qua muziek komen o.a. The Dolmen, Prima Nocta en Rastaban.
Zijn er mensen hier van plan te komen?
Fijn dat ze het iets vervroegd hebben, voorgaande keren vond ik hem veel te dicht bij Midwinter Fair zitten.

Ik skip dit jaar nog even. Het is mij nog te weer-afhankelijk.
Als ze in dit tempo blijven door groeien ga ik met 1-2 jaar wel een poging wagen.
Hopelijk heb ik tegen die tijd ook mijn echte great-kilt.

Over great kilt gesproken, ik kijk erg uit naar de nieuwe locatie van Keltfest, niet alleen is het groter, maar ook nog een stuk dichterbij :+ Ben erg benieuwd wat ze allemaal gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
CF (en in mindere mate Keltfest) vind ik echt heel gaaf en ik ben blij dat ik deze festivals 8 jaar geleden heb leren kennen. Dat gezegd hebbende, komt de groei van CF en Keltfest op mij wel zorgelijk over. Groter is niet altijd beter. De laatste CF editie vond ik leuk, maar minder bijzonder dat afgelopen jaren. De focus lag nu meer op meer gangbare, "meezing" power muziek, dan pagan/middeleeuwse muziek waar ik zo van hou. Ik kan mij nog de podia herinneren waar iedereen op mocht spelen. En waar ik ook enorm genoot van Nuraghi. Ik hoop dat het nog wel gezellig blijft en alhoewel iedereen van harte welkom is, hoeft van mij ook weer niet half Nederland te worden uitgenodigd. Want dergelijke commercialisering heeft in het verleden keer op keer bewezen een negatieve impact te hebben op de kwaliteit.

Hopelijk ben ik een zuurpruim en blijft het gewoon "intiem" (juk, wat een fout woord) gezellig :)
In ieder geval veel plezier aan iedereen die naar CF gaat! :)

[ Voor 9% gewijzigd door segil op 25-11-2017 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
De opening van het seizoen komt eraan! *O* Wie gaat komend weekend naar Elfia? Ik twijfel nog een beetje. Laatste jaar ben ik niet gegaan. Misschien dat ik dit jaar weer wel ga. Volgens mij zijn de weersvoorspellingen best wel goed. Heeft iemand ervaring met openbaar vervoer? Volgens mij rijden er toch pendelbussen vanaf het station, gaat dat een beetje goed? Laatste tig keer ben ik steeds met de auto gegaan, maar misschien dat ik het nu afwissel met het ov :)

[ Voor 3% gewijzigd door segil op 15-04-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Pendelbussen gaat op zich wel goed, maar het is best even schrikken als je de rij dan ziet. Als een trein leegloopt in Vleuten staat er best een pak volk voor het hokje waar kaartjes worden verkocht, maar op zich loopt dat best lekker door.
Daarna moet je mazzel hebben met de pendelbus, soms staat er nog eentje klaar en kan je meteen instappen, maar het kan ook zijn dat die vol is of er nog geen staat. Dan moet je in de rij voor de bus. Ze rijden wel met meerdere bussen dus het is ook niet zo dat je lang moet wachten. De laatste keer dat ze een pendelbus in Arcen lieten rijden, reed die maar één keer per uur. Het weer zit dit jaar mee, dus het is geen kou lijden tijdens het wachten.

Ik heb een passepartout dus ik mag zaterdag bij aankomst bij het kasteel ook nog in de ellenlange rij gaan staan voor mensen met een weekend kaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik ga nooit meer naar Elfia,

Eruit trappen van Mead & More om hun eigen bocht te pushen
Veels te lange wachtrijen voor het eten/drinken (Vorige keer bijna een uur gewacht op 1 beker cola)
Het is een markt met weinig/geen muziek

Oh en ik zit lekker in Center Parcs :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Ik ga dit jaar ook weer naar Elfia! Wij laten het altijd een beetje van het weer afhangen, een paar keer gehad dat het regende en we nergens konden schuilen, dan ben je het snel zat.

Maar dit jaar dus niet, ziet er bijzonder goed uit, er gaat in ieder geval zonnebrand en genoeg drinken mee!
Dankzij een custom rugzak kan er altijd genoeg mee zonder echt af te doen aan de outfit :+

Ze willen dit jaar de pendelbus meer pushen, hij is geloof ik goedkoper geworden, ik hoop dat ze dan ook er genoeg inzetten om het aantrekkelijk te houden.

@Mortum gaat misschien ook, maar weet niet of hij van het bestaan van deze thread af weet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:24

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

nu wel :+

Ik ben er zondag, met camera meuk dus de cosplayers die een paar foto's willen kunnen een seintje geven.

(heb wel @IdieEasy en een andere tweaker eerst een shoot beloofd :P )

[ Voor 91% gewijzigd door Mortum op 16-04-2018 09:17 ]

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Mortum schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:02:
nu wel :+

Ik ben er zondag, met camera meuk dus de cosplayers die een paar foto's willen kunnen een seintje geven.

(heb wel @IdieEasy en een andere tweaker eerst een shoot beloofd :P )
Hehe, Very kind of you!

Ik zal vriendin nog een keertje helpen herinneren dat ze zaterdag in shopoutfit moet, en zondag de grote jurk aan moet (welke van de 4 dat wordt.... dat zien we dan wel weer).
Je hebt mijn mobiele nummer mocht je me zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Welke outfit trekken jullie aan? Ik heb meestal een verzameling van boven- en onderkleding. Het is niet echt een set, maar eerder een combi van broek, middeleeuws shirt en gillet.

Wat ik nog steeds een keertje wil doen, is verkleed komen als pinhead van Hellraiser :p Maar dan ook vol ornaat, dus compleet kostuum, spijkers, kubus, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

segil schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:17:
De opening van het seizoen komt eraan! *O* Wie gaat komend weekend naar Elfia? Ik twijfel nog een beetje. Laatste jaar ben ik niet gegaan. Misschien dat ik dit jaar weer wel ga. Volgens mij zijn de weersvoorspellingen best wel goed. Heeft iemand ervaring met openbaar vervoer? Volgens mij rijden er toch pendelbussen vanaf het station, gaat dat een beetje goed? Laatste tig keer ben ik steeds met de auto gegaan, maar misschien dat ik het nu afwissel met het ov :)
Ik ga er zelfs optreden :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Nice! Bij welke band zit je/waar/wanneer kunnen we je zien?

---------------
segil schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:52:
Welke outfit trekken jullie aan? Ik heb meestal een verzameling van boven- en onderkleding. Het is niet echt een set, maar eerder een combi van broek, middeleeuws shirt en gillet.

Wat ik nog steeds een keertje wil doen, is verkleed komen als pinhead van Hellraiser :p Maar dan ook vol ornaat, dus compleet kostuum, spijkers, kubus, etc.
Ikzelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IzWkPd1L3bpK8OIbRUuFSIJN/full.jpg
Wel inmiddels wat ouder geworden, outfit blijft hetzelfde. Tenzij het koud is, maar dat mag niet dit weekend!

Vriendin gaat 1 dag als deze middelste jurk:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20525565_1972533182983926_486451225596988506_n.jpg?_nc_cat=0&oh=37a3c30fff854f820f4bc3256ecc19ed&oe=5B54C85E
En 1 dat in een van de andere 2 of deze:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15230775_1848857548684824_6822432270917652083_n.jpg?_nc_cat=0&oh=5d74955ff502764746c1067d5884a4e2&oe=5B62B975
Pfffft, vrouwen.... :+
Oh, en ze heeft zelfs een blog....

[ Voor 3% gewijzigd door IdieEasy op 16-04-2018 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

IdieEasy schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:12:
[...]

Nice! Bij welke band zit je/waar/wanneer kunnen we je zien?
Piano solo :) zondag om half 12 op het dans/balfolk podium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
jammer dat ik er niet bij kan zijn. Misschien op Castlefest een meet up doen? :+

offtopic:
je weet wel, het echte festival, niet die nepper (sorry, moest ff)

Volgende festival voor mij is Keltfest :D

[ Voor 46% gewijzigd door corset op 16-04-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

corset schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:15:
jammer dat ik er niet bij kan zijn. Misschien op Castlefest een meet up doen? :+

offtopic:
je weet wel, het echte festival, niet die nepper (sorry, moest ff)

Volgende festival voor mij is Keltfest :D
Keltfest laat ik ook weer van het weer afhangen, al prikkelt het dit jaar nog meer vanwege nieuwe locatie (dichterbij voor mij) en grotere opzet...

Castlefest ben ik zeker bij! Alleen de donderdag avond skip ik, is eigenlijk alleen handig voor de passe-partout, maar dat is het me niet waard (die muziek spreekt me vaak niet zo aan).

Als je me ziet mag je me altijd aanspreken, al zit je in een furry pak :+
Meet up is wat mij betreft ook prima te regelen, maar dat hoor ik tegen die tijd wel!

----------------
Guillome schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:13:
[...]

Hij staat in mijn agenda, als het past kom ik even kijken!

[ Voor 13% gewijzigd door IdieEasy op 16-04-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
IdieEasy schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:18:
[...]

Keltfest laat ik ook weer van het weer afhangen, al prikkelt het dit jaar nog meer vanwege nieuwe locatie (dichterbij voor mij) en grotere opzet...

Castlefest ben ik zeker bij! Alleen de donderdag avond skip ik, is eigenlijk alleen handig voor de passe-partout, maar dat is het me niet waard (die muziek spreekt me vaak niet zo aan).

Als je me ziet mag je me altijd aanspreken, al zit je in een furry pak :+
Meet up is wat mij betreft ook prima te regelen, maar dat hoor ik tegen die tijd wel!
Furry pak <3 respect! dat is bloedheet.

Donderdag zit ik echt op de headliner te wachten, Heidevolk was awesome vorig jaar :D en dit jaar al Coppelius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ben zondag op Elfia, maar ik zal waarschijnlijk het meeste achter de schermen bezig zijn.

Castlefest ga ik dit jaar wel als bezoeker, gezellig tent-dorpje bouwen met een aantal vrienden samen. The Dolmen vond ik afgelopen keer wel goed naar te luisteren,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe locatie + opzet van Keltfest. De nieuwe locatie is wel een stuk verder weg voor mij t.ov. Dordrecht, maar huidige locatie werd idd krap, en was qua faciliteiten behelpen voor vrijwilligers - camping was af en toe bijna vechten tussen vrijwilligers ivm beperkte ruimte, en douches zouden erg fijn zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:54
corset schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:34:
[...]

Furry pak <3 respect! dat is bloedheet.
mwah... is te doen mits ik iemand heb die constant mede naar binnen giet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:29

Aganim

I have a cunning plan..

corset schreef op maandag 16 april 2018 @ 07:51:
Eruit trappen van Mead & More om hun eigen bocht te pushen
Ieder zijn smaak uiteraard, maar het assortiment wat ik bij M&M op evenementen aantref zou ik ook geen kwalitatief hoogstandje willen noemen. Tot enkele jaren terug stond er nog weleens wat leuks bij, maar voor écht goede mede moet je bij andere handelaren zijn. De drakenbloed, heksenkots en piratenbrij staat imho gelijk aan pils, drinkt snel weg en weinig memorabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Aganim schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:35:
[...]

Ieder zijn smaak uiteraard, maar het assortiment wat ik bij M&M op evenementen aantref zou ik ook geen kwalitatief hoogstandje willen noemen. Tot enkele jaren terug stond er nog weleens wat leuks bij, maar voor écht goede mede moet je bij andere handelaren zijn. De drakenbloed, heksenkots en piratenbrij staat imho gelijk aan pils, drinkt snel weg en weinig memorabel.
Klopt, maar die van Elfia is vele malen slechter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:29

Aganim

I have a cunning plan..

corset schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:39:
[...]
Klopt, maar die van Elfia is vele malen slechter :+
Bedankt voor de waarschuwing. :o Had er kunnen staan als deelnemer, dit jaar sla ik hem echter even over. Mocht volgend jaar wel lukken zal ik onthouden van te voren de privéstash aan te vullen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefje91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 13:42
Guillome schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:13:
[...]

ha, ik dacht al dat ik de hoed herkende!
edit: oke op de grotere versie ben je gewoon helemaal herkenbaar, maar het was vooral de hoed die het m deed haha :P

Ik ben er zelf waarschijnlijk niet bij dit jaar, het wordt elk jaar toch steeds meer 'meh' en heb nu andere dingen te doen dit weekend...

[ Voor 13% gewijzigd door Eefje91 op 17-04-2018 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Keltfest komt er weer aan! Ik ben blij dat ik nog niet mijn kaartjes had gekocht, vorige week nog even in de verleiding gekomen omdat het weer op alle dagen goed leek, nu lijkt het alweer een stuk minder zeker.

Ik ben bijzonder benieuwd naar de nieuwe locatie, en ook de parkeer gelegenheid. Mijn hemel, wat was het soms ver lopen als je laat aankwam -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

Weersverwachting ziet er toch prima uit? 25-27 graden, geen regen (volgens weeronline). Er ging bij de oude locatie wel een pendelbus, maar die stopte geloof ik maar op 1 of 2 locaties, dus het kon idd een aardig eind lopen zijn. Ik zal vanaf vrijdag begin middag er al zijn, om te helpen de arriverende standhouders en al die lastige campingbezoekers in het gareel te houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

hellknight schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:36:
Weersverwachting ziet er toch prima uit? 25-27 graden, geen regen (volgens weeronline). Er ging bij de oude locatie wel een pendelbus, maar die stopte geloof ik maar op 1 of 2 locaties, dus het kon idd een aardig eind lopen zijn. Ik zal vanaf vrijdag begin middag er al zijn, om te helpen de arriverende standhouders en al die lastige campingbezoekers in het gareel te houden >:)
Na ja, vorige week zou deze hele week mooi worden, nu komt er op vrijdag nog best regen aan (ik zag 7mm staan) en dat wil nog wel eens een dag verschuiven in mijn ervaring :+

We zien wel welke dag we komen, maar komen doen we zeker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 30-04 13:26
zo, kaarten voor castlefest dit jaar weer besteld zojuist, ik heb er zin in, en ben benieuwd wat het optreden op de donderdagavond zal zijn..

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Korras schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:56:
zo, kaarten voor castlefest dit jaar weer besteld zojuist, ik heb er zin in, en ben benieuwd wat het optreden op de donderdagavond zal zijn..
Ik ook! Ik hoop zelf op:

Scrum
Korpiklaani
Eluvietie
Alestorm

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 30-04 13:26
Ik heb goede hoor voor eluvietie. Staan deze tour nog nergens aangekondigd in Nederland, en precies het weekend van castlefest hebben ze niets staan.
corset schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:00:
[...]

Ik ook! Ik hoop zelf op:

Scrum
Korpiklaani
Eluvietie
Alestorm

:+

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

Voor diegenen die afgelopen weekend op Keltfest zijn geweest: wat vonden jullie van het nieuwe terrein, en de camping?

[ Voor 14% gewijzigd door hellknight op 28-05-2018 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
hellknight schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:03:
Voor diegenen die afgelopen weekend op Keltfest zijn geweest: wat vonden jullie van het nieuwe terrein, en de camping?
Heerlijk terrein, lekker de ruimte. parkeren was stukken beter te doen.

Camping niet geweest (is het festival te klein voor, voor mij tenminste)

Wel genoten van het festival, meer dan in dordrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:26
Mijn vrouw zou graag eens naar castlefest of iets vergelijkbaars gaan, en ik wil haar best eens verrassen met een leuk uitje. Maar dan de grote vraag: hoe kom je aan mooie kostuums e.d.? Is dat een kwestie van aanschaffen of huren?

En we zijn beide nog castlefest-maagden, dus 1 dag is goed genoeg voor kennismaken. Welke dag is dan het best om een bezoek te plannen?

Mijn Firewizzie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Case schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:37:
Mijn vrouw zou graag eens naar castlefest of iets vergelijkbaars gaan, en ik wil haar best eens verrassen met een leuk uitje. Maar dan de grote vraag: hoe kom je aan mooie kostuums e.d.? Is dat een kwestie van aanschaffen of huren?

En we zijn beide nog castlefest-maagden, dus 1 dag is goed genoeg voor kennismaken. Welke dag is dan het best om een bezoek te plannen?
Ik zou gewoon 1 dag gaan;

Vrijdag = meest rustig
Zaterdag = meest druk
Zondag = gemiddeld

Qua kleding, ik zou nog niks kopen. Kijk vooral op die dag, wat vind je mooi, wat niet. En ga er zo in.

Ik heb zelf ook nog geen kostuum, terwijl mijn vrouw standaard een corset heeft (een van haar 12+ corsetten) voor dit soort festivals met haar bijpassende kleding.

Ik ga dit jaar pas echt met kleding bezig :+

Mocht je meer informatie willen, je kan me altijd een DM sturen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-03 17:07
Qua kostuums kan je het zo uitgebreid maken als je zelf wil. :)
Als je een beetje een gangbare maat heb en wel iets wil dan zou je op ebay of aliexpress kunnen kijken.

Typ in cosplay of wat je ook zoek en je krijgt van alles te zien.

Er zijn genoeg mensen die gewoon er normaal bij lopen, vrijheid blijheid!

Qua dag zaterdag zijn de meeste mensen en happenings; maar is het dus ook erg druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
@AnnaAnjo helemaal met je eens :)

Wil je corset:

Laced Up -> Utrecht, fysieke winkel. Prijzig, maar hoge kwaliteit! en perfecte service (Sarah is geweldig)
Victorian Dejavu -> Geen fysieke winkel, maar op afspraak kan je passen en wordt alles nagekeken

wil je kilt:

Steve the bagpiper Player -> http://bagpipeplayer.nl Goede winkel!

Wil je complete cheap outfits van.. discutabele kwaliteit (volgens mij Ali Express spul stuk duurder) dan Black Planet

[ Voor 4% gewijzigd door corset op 29-05-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Ik ben de zaterdag geweest.
Top! Enorme verbetering tegenover oude locatie. Parkeren is een stuk prettiger en er is zat ruimte om nog te groeien. Ziet er allemaal goed uit.
Wat kleine minpunten:
1. Weinig schaduw op terrein.
2. Voor de hitte van zaterdag wat "weinig" waterpunten. Dit was natuurlijk niet normaal maar wel voorspeld. Wel flink beter gedaan dan Elfia, die op de zaterdag nog 1 waterpunt open had (met 1 kraan) voor het HELE festival.
3. Als het zou regenen (is ook wel wat jaar geweest, wordt het erg lastig voor mensen om te kunnen schuilen.
4. Dixies als wc, en geen andere optie.... Dit is gewoon zonde.

Goede punten:
Bagpipe (drumband?) wedstrijd en ierse/schotse dans! Deed me echt denken aan de highland games in schotland!
Muziek stages lekker ver van elkaar, geen last van elkaars muziek!
corset schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:11:
[...]

Ik zou gewoon 1 dag gaan;

Vrijdag = meest rustig
Zaterdag = meest druk
Zondag = gemiddeld

Qua kleding, ik zou nog niks kopen. Kijk vooral op die dag, wat vind je mooi, wat niet. En ga er zo in.

Ik heb zelf ook nog geen kostuum, terwijl mijn vrouw standaard een corset heeft (een van haar 12+ corsetten) voor dit soort festivals met haar bijpassende kleding.

Ik ga dit jaar pas echt met kleding bezig :+

Mocht je meer informatie willen, je kan me altijd een DM sturen :)
@Case Bij steve the bagpipe player kan ook een kilt gehuurd worden voor een dag. Hij staat op Castlefest zelf. Als je vervolgend die kilt koopt krijg je de verhuurkosten als korting.

Verder, Aliexpress heeft zat, maar doe wat je zelf leuk vindt. De meeste kostuums zijn zelf gemaakt.
Je kan ook gewoon in normale kleding komen, niemand die je daar raar op zal aan kijken.
Met wat basic dingen is ook vast wel iets te maken wat lijkt op iets waar je fan van bent. :+
Ook hebben veel mensen oude kleding te koop staan, zo heeft mijn vriendin momenteel 2 jurken te koop staan. Maar goed, dat moet maar net je maat zijn! Er zijn speciale verkoopgroepen op facebook waar mensen dit soort spullen verkopen. Die heb ik zo niet voor handen maar zou ik bij mijn vriendin kunnen opvragen.

Sorry @AnnaAnjo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
  • Laatst online: 16-05 10:05
Ik vond het een prettige locatie. Het mist wel een beetje van het kleinschalige van De Biesbosch vond ik, maar het voordeel was wel dat alles wat meer verspreid was. Wel wat weinig schaduw inderdaad.

Wij stonden op de camping. Op zich was alles goed geregeld, alleen geen bewegwijzering van de camping parkeerplaats naar de camping, ik heb daar nog wel even wat rondgedoold :) Verder voldoende water/wc/douches.

Positieve punten:
- The Sidh. Geweldig leuke band, leuke interactie en lekker springen.
- Ruim opgezet.
- Eten en drinken goed gevarieerd en niet overdreven duur.
- Sfeer zeer gemoedelijk en gezellig.

Wij hebben er een hoop lol gehad in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-03 17:07
IdieEasy schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:20:
[...]

@AnnaAnjo Bij steve the bagpipe player kan ook een kilt gehuurd worden voor een dag. Hij staat op Castlefest zelf. Als je vervolgend die kilt koopt krijg je de verhuurkosten als korting.

Verder, Aliexpress heeft zat, maar doe wat je zelf leuk vindt. De meeste kostuums zijn zelf gemaakt.
Je kan ook gewoon in normale kleding komen, niemand die je daar raar op zal aan kijken.
Met wat basic dingen is ook vast wel iets te maken wat lijkt op iets waar je fan van bent. :+
Ook hebben veel mensen oude kleding te koop staan, zo heeft mijn vriendin momenteel 2 jurken te koop staan. Maar goed, dat moet maar net je maat zijn! Er zijn speciale verkoopgroepen op facebook waar mensen dit soort spullen verkopen. Die heb ik zo niet voor handen maar zou ik bij mijn vriendin kunnen opvragen.
Ik weet dat allemaal wel hoor haha :) Ik ga er al jaren heen. Ik gaf alleen wat info aan @Case

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:26
Thanks voor de tips, dan weet ik een beetje wat we kunnen verwachten ;)
Mijn vriendin heeft nogal een ongangbare maat en een uitgesproken smaak. Dus dat wordt nog even zoeken naar iets leuks.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Case schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:51:
Thanks voor de tips, dan weet ik een beetje wat we kunnen verwachten ;)
Mijn vriendin heeft nogal een ongangbare maat en een uitgesproken smaak. Dus dat wordt nog even zoeken naar iets leuks.
Geen probleem! als je vragen hebt, we kunnen vast wel helpen of je in de goede richting wijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Laatst online: 27-06-2024
We hebben Keltfest gemist (geen vervoer), maar misschien lukt Castlefest wel!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste