Have a wheelie good weekend!
Graag gedaan jouw LCD is onderwgOp maandag 16 juli 2001 16:49 schreef FragDaddy het volgende:
Shift.. bedankt voor je telefoontje en voor al je moeite met die LCD's...
ik wacht met smart op het LCD'tje
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
jah. misschien kunnen we dit wel eens doen voor andere producten.. (koeling of casemod dingen ofzo...Op maandag 16 juli 2001 17:54 schreef Shift het volgende:
[..]
Graag gedaan jouw LCD is onderwgIk vondt het ook leuk om met jullie samen te werken. Mischien kunnen we meer dingen doen, met z'n allen.
Shift, mijn betaling al ontvangen?
Zend me mijn lcd asap, ik kan niet wachten man!
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Bij ut aansluiten van die L4034, heb je daar alleen die 18 pins aangesloten of ook die A en C aan de andere kant van ut lcdtje? Ik kan nl. nergens iets ontdekken over die A en C
De A en C zitten aan de linker kant van het scherm je moet t/m pin 16 gebruiken 17 en 18 niet gebruiken.Op maandag 16 juli 2001 20:44 schreef Athoszz het volgende:
Hey Shift........
Bij ut aansluiten van die L4034, heb je daar alleen die 18 pins aangesloten of ook die A en C aan de andere kant van ut lcdtje? Ik kan nl. nergens iets ontdekken over die A en C
Zal ik doenOp maandag 16 juli 2001 21:01 schreef Bill_Gatjes het volgende:
Shift, zou jij kunne zegguh waneer je mijn geld hebt(en dus waneer je hem opstuurt)???
Ik heb je betaling nog niet ontvangenOp maandag 16 juli 2001 20:33 schreef BezurK het volgende:
Als zoals nu het geval is iedereen netjes en eerlijk mee doet is het idd heel handig en leuk...
Shift, mijn betaling al ontvangen?
Zend me mijn lcd asap, ik kan niet wachten man!
Verwijderd
Welke gaat dan naar A en naar C? En de potmeters verbinden aan A en C?Op maandag 16 juli 2001 22:17 schreef Shift het volgende:
[..]
De A en C zitten aan de linker kant van het scherm je moet t/m pin 16 gebruiken 17 en 18 niet gebruiken.
Verwijderd
a en c zijn toch anode en cathode van de backlight?Op maandag 16 juli 2001 22:31 schreef Athoszz het volgende:
[..]
Welke gaat dan naar A en naar C? En de potmeters verbinden aan A en C?
Verwijderd
Yep, en 17 is +5v, en 18 is de backlight??? TOCH???Op maandag 16 juli 2001 22:36 schreef Bill_Gatjes het volgende:
[..]
a en c zijn toch anode en cathode van de backlight?
Verwijderd
da weet ik nie, ik weet wel wat a en c zijnOp maandag 16 juli 2001 22:44 schreef Athoszz het volgende:
[..]
Yep, en 17 is +5v, en 18 is de backlight??? TOCH???
een 50 pakketjes maken is niet zo maar gedaan. Dus: wat ben ik je verschuldigd ?
Dan maak ik zsm over (electronic banking).
Trouwens uiteraard bedankt voor je services.
En uiteraard leuk om samen te blijven werken met z'n allen. Ikzelf vind e-mail makkelijker om te communniceren, maar alla, een reply werkt ook.
Als we samen (als groep) bijv, software gaan ontwikkelen is het wel handig om kennis te delen. Dit kunnen we dan denk ik beter onder een aantal topics doen.
Bijv:
- LCD basics (bijv het bouwschema, handleidingen en tutorials om het LCD werkend te krijgen);
- LCD voor Winamp;
- LCD voor systeembewaking;
- LCD voor ... etc.
Uiteraard met hyperlinks.
Vraag is dan:
- wie beslist ?
- wie coördineert ?
- wie is vraagbaak ?
De vraag stellen is wellicht haar beantwoorden: in "werkgroepjes" per topic(en "sub-werkgroepjes" die zich van werkgroepen afsplitsen per "sub-topic") zullen deze vragen automatisch beantwoord worden denk ik.
eagle
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
ar A en C kan je direct een 5 volt aansluiten natuurlijk met weerstandOp maandag 16 juli 2001 22:31 schreef Athoszz het volgende:
[..]
Welke gaat dan naar A en naar C? En de potmeters verbinden aan A en C?
17 en 18 worden niet gebruikt !
dat wordt totaal 66 + 72 = 138,-Op maandag 16 juli 2001 23:11 schreef Brothar het volgende:
wat ben ik je verschuldigd ?
Dan maak ik zsm over (electronic banking).
Daar zat ik ook aan te denken, Kijk, als we nou een site maken bijvoorbeeld die alle informatie bevat over LCD's en het gezamelijk ontwikkelen van software voor deze schermpjes, eventueel een forum erbij.Als we samen (als groep) bijv, software gaan ontwikkelen is het wel handig om kennis te delen. Dit kunnen we dan denk ik beter onder een aantal topics doen.
Bijv:
- LCD basics (bijv het bouwschema, handleidingen en tutorials om het LCD werkend te krijgen);
- LCD voor Winamp;
- LCD voor ... etc.
Vraag is dan:
- wie beslist ?
- wie coördineert ?
- wie is vraagbaak ?
De vraag stellen is wellicht haar beantwoorden: in "werkgroepjes" per topic(en "sub-werkgroepjes" die zich van werkgroepen afsplitsen per "sub-topic") zullen deze vragen automatisch beantwoord worden denk ik.
Dus een gathering of lcd users ofzow
Lul ik uit mijn nek eigenlijk ? Of is het een
Verwijderd
h.schurer
Zit ik ook al in de pipeline? (en dan bedoel ik of mijn lcdtjes al verzonden zijn
*NOT*Op maandag 16 juli 2001 22:51 schreef Athoszz het volgende:
Anode is - en kathode +

Ezelsbrug is het woord KNAP :
Kathode Negatief Anode Positief
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Verwijderd
ja, ik doe wel mee!, Kennis Qbasic 99% kennis VB(5) 10%(of minder) maar als ik iets wil weten over VB dan bel ik wel iemand opAls we samen (als groep) bijv, software gaan ontwikkelen is het wel handig om kennis te delen. Dit kunnen we dan denk ik beter onder een aantal topics doen.
Bijv:
- LCD voor Winamp;
- LCD voor ... etc.
Vraag is dan:
- wie beslist ?
- wie coördineert ?
- wie is vraagbaak ?
Zet op die website dan het compleete systeem dat je aleen data naar een $ hoeft te schrijven en het staat op de LCD, in iedere prog. taal natuulk(VB, C++, (als het ff kan ook in basic) ETC. ETC. . Dat ook voor iedere maat LCD(2 x 20, 2 x 40, 4 x 20, 4 x 40, etc. etc.)
owja ik heb over n maand(hoop ik) een webserver!!! met 8G hdd voor n website!

Als ik het hier nu opnoem kunnen mischien anderen gelijk reggen.
Ps Ik wil wel helpen met de sofware eventueel
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Verwijderd
start hier voor ff een nieuwe topic!!!! niet iedereen leest dit topic door en een nieuwe wel!Op dinsdag 17 juli 2001 14:58 schreef Shift het volgende:
Ik kan het inderdaad nog een keertje regelen. Meld je maar aan.
Shift.. ik denk dat zoiets tijd kost (kan wel twee weken duren) mijn bedrijf zit bij dezelfde bank als jij, dus geld overmaken is binnen enkele minuten gedaan.. niet iedereen is zo gelukkigOp dinsdag 17 juli 2001 15:22 schreef Shift het volgende:
Er is nog geen betalingen ontvangen behalve Bezurk en Fragdaddy.
P.S. mijn LCD is vandaag NIET binnengekomen
Verwijderd
Helemaal RIGHT !! (dat krijg je nou als je ouder wordt..........., maar dementeren op je dertigste????Op dinsdag 17 juli 2001 11:23 schreef Muyz het volgende:
[..]
*NOT*
Ezelsbrug is het woord KNAP :
Kathode Negatief Anode Positief
Verwijderd
moet ik als ik naar shift stuur via overschrijfkaart geval alleen abn nummer van hem te doen he? zijn naam hoeft toch niet perse ?!
Ik heb zeker wel interesse in 2 a 3 units, als de prijs een beetje acceptabel is.
Shift, kan je wat meer details geven over de huidige prijs en hoe te betalen etc?
Verwijderd
ff mezelf quote reageerr ff bonnen uur dan kan ik snel ff naar briefbus fietsen..Op dinsdag 17 juli 2001 16:20 schreef SuperLuuk het volgende:
GRAAG snel antwoord@!!!
moet ik als ik naar shift stuur via overschrijfkaart geval alleen abn nummer van hem te doen he? zijn naam hoeft toch niet perse ?!
ff door de thread heenrennen, er staat we ergens in wat shift's naam is... hij woont iig. in Hellevoetsluis
Prijzen staan in pagina 16Op dinsdag 17 juli 2001 16:24 schreef Hans het volgende:
Ik heb zeker wel interesse in 2 a 3 units, als de prijs een beetje acceptabel is.
Shift, kan je wat meer details geven over de huidige prijs en hoe te betalen etc?

Verwijderd
Koel!! Welk proggie heb je nu gebruikt?Op dinsdag 17 juli 2001 16:59 schreef Shift het volgende:
Zo, eindelijk werkt mijn LCD programmatje, allen ik moet nog aantal bugs eruit halen.
[afbeelding]
Nee, dat niet, maar je kan het wel doen, ik gebruik win2k. Als het onder DOS zou zijn dan kan je wel zo iets maken, bijvoorbeeld als je win98 of ME gebruikt kan je in de autoexec.bat deze programma aanroepen, en dan krijg je deze melding tijdens booten, en dan onder windows (bij opstarten) kan je weer een andere programma laten draaien die een ander info toont op scherm.Op dinsdag 17 juli 2001 17:10 schreef SuperLuuk het volgende:
hey das cool
is dat dan tijdens het opstarten?van je pc..
Verwijderd
kan je niet een soort software maken zodat we allemaal onze eigen start up tekst kunnen maken of een soort tutorial geval?
Verwijderd
cool!!!!Op dinsdag 17 juli 2001 17:33 schreef Shift het volgende:
[..]
Nee, dat niet, maar je kan het wel doen, ik gebruik win2k. Als het onder DOS zou zijn dan kan je wel zo iets maken, bijvoorbeeld als je win98 of ME gebruikt kan je in de autoexec.bat deze programma aanroepen, en dan krijg je deze melding tijdens booten, en dan onder windows (bij opstarten) kan je weer een andere programma laten draaien die een ander info toont op scherm.
Ja hoor dat kan makkelijk. Ik zal wat gaan makenOp dinsdag 17 juli 2001 17:38 schreef SuperLuuk het volgende:
oh das wel heeel cool
kan je niet een soort software maken zodat we allemaal onze eigen start up tekst kunnen maken of een soort tutorial geval?
Verwijderd
LOp dinsdag 17 juli 2001 17:58 schreef SuperLuuk het volgende:
tadadadaadaaaaaaa SUPERSHIFT!!!!
Komt wel maar duurt ff. Girotel doet het weer eens niet bij onsOp dinsdag 17 juli 2001 15:22 schreef Shift het volgende:
Niet echt veel eigenlijk, heb je wel een weerstand gebruikt ?Op dinsdag 17 juli 2001 20:21 schreef Athoszz het volgende:
klopt het dat die 4034 heel veel hitte afgeeft?
Verwijderd
heb alleen 2 potmeters ertussen zitten, volgens het schema............duszzzzOp dinsdag 17 juli 2001 20:24 schreef Shift het volgende:
[..]
Niet echt veel eigenlijk, heb je wel een weerstand gebruikt ?
Waar zou er volgens jou een weerstand moeten zitten, en hoe groot?
Verwijderd
door meten en je weet het! geloof 100, maar ik weet het niet zeker meer(ik ben niet aanspraakelijk voor de schade!!!!), maar probeer het.Op dinsdag 17 juli 2001 20:32 schreef Athoszz het volgende:
[..]
heb alleen 2 potmeters ertussen zitten, volgens het schema............duszzzz
Waar zou er volgens jou een weerstand moeten zitten, en hoe groot?
Verwijderd
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Verwijderd
[behulpzaam modus]Op dinsdag 17 juli 2001 22:03 schreef McFlipp het volgende:
euuhhh een heel dom vraagje maar ik was er de laatste tijd nie echt bij maaruh wat heeft dat voor nut zo'n lcd schermpje enm wat kan je ermee????
dom???
nut??? snelheden van je fans, de temp in je kast/proc, welke res. loopt je vga kaart, hoeveel % is je proc/geheugen in gebruik, headlines op tweakers, etc. etc. en als het er niet is dan programeer je(of laten doen) het er lekker bij(nieuwe software maken)
[/behulpzaam modus]
kan je met een LCD ook het weer(in regio) bekijken(ontvangen)???
[lolmode]
ontvangen? bint hem aan de bliksemafleider, en w8 op een inslag, dan ONTVANG je het weer
[/lolmode]
KICKASS!!!Op dinsdag 17 juli 2001 15:22 schreef Shift het volgende:
Heb je'm al verstuurd?
Kan ook in win2k/xp/nt hoor, er zit in windows zo'n handige functie genaamd Geplande Taken (gebruik ik als wekkerOp dinsdag 17 juli 2001 17:33 schreef Shift het volgende:
[..]
Nee, dat niet, maar je kan het wel doen, ik gebruik win2k. Als het onder DOS zou zijn dan kan je wel zo iets maken, bijvoorbeeld als je win98 of ME gebruikt kan je in de autoexec.bat deze programma aanroepen, en dan krijg je deze melding tijdens booten, en dan onder windows (bij opstarten) kan je weer een andere programma laten draaien die een ander info toont op scherm.
Ooh, ja natuurlijkkan datOp dinsdag 17 juli 2001 23:20 schreef BezurK het volgende:
[..]
Kan ook in win2k/xp/nt hoor, er zit in windows zo'n handige functie genaamd Geplande Taken (gebruik ik als wekker)... daarmee kan je ook instellen datie een programmaatje start elke keer bij het booten... is alleen pas IN windows, niet echt bij het booten zelf...
Jullie betalingen zijn binnen de LCD's gaan morgen de deur uit dus Woensdag,en MrE je had inderdaad dubbel betaald het bedrag is teruggestort (duur wel paar dagen dat het op staat).
Alvast suc6 allemaal
weet iemand welk programma ik het beste kan gebruiken onder Win2k ?? (om ff te testen, ik schrijf straks toch mijn eigen applicatie)
Shift.. 1000x bedankt he
mischien is wel een importeur worden wel een leuk idee, ik ga voor de gein vragen, ik heb toch een eigen bedrijf mischien kan ik dit als extratje erbij doen.
Veel suc6 nog.
Verwijderd
doen man!!! super!!! en dan tegen spotprijzen verkopen!Op woensdag 18 juli 2001 11:05 schreef Shift het volgende:
Ik ben blij dat je je LCD ontvangen heb. Eerlijk gezegd heb ik goede contacten met EIO
mischien is wel een importeur worden wel een leuk idee, ik ga voor de gein vragen, ik heb toch een eigen bedrijf mischien kan ik dit als extratje erbij doen.
Veel suc6 nog.
Aan de hoeveelheid tweakers die interesse hebben te zien, is er een goede markt voor. Ik weet alleen niet of het ondertussen niet al een beetje verzdigd is. volgens mij heeft iedereen er ondertussen wel een. (ik hoop hem donderdag te krijgenOp woensdag 18 juli 2001 11:05 schreef Shift het volgende:
Ik ben blij dat je je LCD ontvangen heb. Eerlijk gezegd heb ik goede contacten met EIO
Veel suc6 nog.
Ik was hiero te laat geloof ik
;-)
Localhost, sweet localhost
Verwijderd
YESS!!!! thanx man,Op woensdag 18 juli 2001 01:02 schreef Shift het volgende:
Lopez - MrE - Wolff - Exhale - Sietse1 - CosmoOo - Patrick - HeNrY - EdwinV
Jullie betalingen zijn binnen de LCD's gaan morgen de deur uit dus Woensdag,en MrE je had inderdaad dubbel betaald het bedrag is teruggestort (duur wel paar dagen dat het op staat).
Alvast suc6 allemaal
nu gaat het echte werk beginnen
Verwijderd
en wat kost dat?Op woensdag 18 juli 2001 14:27 schreef tokkie het volgende:
Dit is ook een leuke LCD
Verwijderd
Verwijderd
is wel duur, maar ik heb mijn 4*20 al besteld, die komt over n weekje wel aan.Op woensdag 18 juli 2001 15:39 schreef tokkie het volgende:
Ik weet het niet, maar bij EIO staan er ook zulke voor $50. Dus het zou wel in die buurt ongeveer liggen.
Verwijderd
Yes, dus met een beetje geluk hebben we ze vrijdag wel in huis, ik kan haast niet meer wachten.....Op woensdag 18 juli 2001 01:02 schreef Shift het volgende:
Lopez - MrE - Wolff - Exhale - Sietse1 - CosmoOo - Patrick - HeNrY - EdwinV
Jullie betalingen zijn binnen de LCD's gaan morgen de deur uit dus Woensdag [..]
Verwijderd

Bill, jonge ik zal je matsen, ik vertrouw je ik zal je scherm morgen opsturen oke !Op woensdag 18 juli 2001 15:46 schreef Bill_Gatjes het volgende:
[..]
ik heb mijn 4*20 al besteld, die komt over n weekje wel aan.
Alleen nu nog het stuff van conrad krijgen..

Ik kom net terug van me werk en zag de videoband-doos tussen de post zitten
Alleen toch nog steeds jammer van't kabeltje, zijn er ergens tutorials of makkelijk te begrijpen schema's voor het aansluiten/solderen van dat ding? (soldeer spullen heb ik al wel)
Nu hou je de draden over die je nodig hebt, via de schema en kleuren op de draden kan je draden solderen aan je LCD. Doe het netjes en neem de tijd, zorg dat de lcd aansluitingen elkaar niet aanraken.
Welk schema?Op woensdag 18 juli 2001 17:30 schreef Shift het volgende:
Het is echt simpel, koop een printer kabel, knip de stekker van printer kant. Strip de kabel mantel ogeveer 5cm, haal de andere uiteinde van de printer kabel open (niet knippen) bekijk de draden met de gekipte kant, eerst kan je de massa draden sorteren dat waren de draden van 18 t/m 25, die soldeer je gewoon aan elkaar, en dan zoek je draden uit wat niet gebruikt wordt en die tape je gewoon aan elkaar.
Nu hou je de draden over die je nodig hebt, via de schema en kleuren op de draden kan je draden solderen aan je LCD. Doe het netjes en neem de tijd, zorg dat de lcd aansluitingen elkaar niet aanraken.
En ik las iets over potmetertjes/weerstandjes? die heb ik namelijk nog niet aangeschaft...
Ik heb een 2.4mm soldeerbout en wat electro soldeertin, een heel klein tangetje en wat tierips gekocht...
Heb ik nog meer nodig dan dat? (behalve printerkabel en lcd natuurlijk

Draden 15 en 15 worden NIET gebruikt.
Verwijderd
ole ole ole!!!!Op woensdag 18 juli 2001 16:39 schreef Shift het volgende:
[..]
Bill, jonge ik zal je matsen, ik vertrouw je ik zal je scherm morgen opsturen oke !Dan kan je alvast lekker knutselen.
/me vind Shift een goeie gast!!!!
Ja hoor, jij krijgt ook dan je scherm morgen, omdat jij de eerste was (na mij)Op woensdag 18 juli 2001 19:58 schreef SuperLuuk het volgende:
shift vertrouw je mij ook?
Maar dit betekent niet dat ik alle LCDŽs opstuur zonder de betaling binnen te hebben.
Ik heb meteen wat foto's genomen die ik maar meteen ff plaats:
Hier zie je de lcd na het solderen, met alle gebruikte gereedschap erbij
Dit is een close-up, lmd...
Nu heb ik een paralelle poort kabel van een scanner over, en daar staan op de mannetjes-kant (de kant die eraf moet dus) al allemaal nummertjes, maar die kloppen totaal niet met wat in dat schema staat
Wat moet ik nou aanhouden? die op de kabel of van het schema?
En die weerstandjes, zijn die ECHT nodig? (ik moet er namelijk nogal ver voor fietsen enzo)
Groetjes, BezurK
p.s. Als iemand het al gelukt is en toevallig foto's gemaakt heeft, plaats alsjeblieft een tutorial oid, ik ben zo bang een foutje te maken en zo mijn lcd naar de knoppen te helpen!?
Verwijderd
kan dat alleen met een soort meter?(die ik toch niet heb)
of heb je ook van die kabels waarvan je het omhulsen eraf kan halen en dus kan ZIEN wel kabeltje aan welke pinnetje ziet..?
----------------------
ah ik weet nu hoe het moet..
ik ga een multi meter kopen..
---------------------
ik had nml een kabel omhulsel eraf gezaaft/hamert/knipt zat is daar onder heelmaal in de lijm
Verwijderd