doe groot is zoon videodoos?
Bill.. dat is toch geen serieuze vraag he. je hebt toch ooit in je leven wel es een videoband gezien ??
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
LOp vrijdag 20 juli 2001 15:15 schreef Bill_Gatjes het volgende:
Bill heeft ook last van zijn zenuwen, net als ik.Op vrijdag 20 juli 2001 15:15 schreef Bill_Gatjes het volgende:
Ik ben ook al aan het plannen hoe ik beneden in de hal (ik woon in een flat) ga overnachten.

Kan niet wachten tot de postbode met mijn LCD er is.
Jongens heb een beetje vertrouwen in Shift.. hij heeft die LCD's zo goed verpakt in die mooie videobandhoezen dat ze gewoon in je brievenbus gaan en dat je LCD's onmogelijk kunnen beschadigen.. ( naja. alles kan kapot natuurlijk
)
Verwijderd
ja, duhhhh, ik heb zat videos gezien. maar het zou best kunne dat onze brievenbus net te klein is voor zoon doosOp vrijdag 20 juli 2001 15:22 schreef FragDaddy het volgende:
Bill.. dat is toch geen serieuze vraag he. je hebt toch ooit in je leven wel es een videoband gezien ??
ok het werkt nu allemaal bij mij 
alleen zijn er nog al veel verschillende schema's voor een 4x40 lcd.
ik gebruik nu pin 14 voor r/w en 16 voor rs maar lcdplugin voor winamp moet dit net andersom.
en bij smartie 2.0 is e2 niet goed (ik gebruik pin 17,maar die is voor smartie iig niet goed)
Ik ben toch van plan zelf een programma te schrijven maar wat is nu het handigst om te gebruiken voor een 4x40 (welke pinnen)
ik gebruik nu dus het schema van eio.com
alleen zijn er nog al veel verschillende schema's voor een 4x40 lcd.
ik gebruik nu pin 14 voor r/w en 16 voor rs maar lcdplugin voor winamp moet dit net andersom.
en bij smartie 2.0 is e2 niet goed (ik gebruik pin 17,maar die is voor smartie iig niet goed)
Ik ben toch van plan zelf een programma te schrijven maar wat is nu het handigst om te gebruiken voor een 4x40 (welke pinnen)
ik gebruik nu dus het schema van eio.com
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Verwijderd
he shift.. ik heb mijn loon eindelijk binnen.. (eerder dan verwacht
) Heb je nog zo'n lcdtje over? zo'n L2014.
stuur ff een mailtje naar: jimius_futura@hotmail.com
Stuur mij een mailtje, en maak het juiste badrag over. Dan stuur ik je eentje.Op vrijdag 20 juli 2001 20:36 schreef jimius het volgende:
he shift.. ik heb mijn loon eindelijk binnen.. (eerder dan verwacht) Heb je nog zo'n lcdtje over? zo'n L2014.
Verwijderd
wat is je mail dan? Het staat niet in je profile...Op vrijdag 20 juli 2001 20:42 schreef Shift het volgende:
[..]
Stuur mij een mailtje, en maak het juiste badrag over. Dan stuur ik je eentje.
Aaaah, terug van vakantie en wat zien ik... GEEN LCD!?!? 
maar goed, hopen dat 'ie er dan morgen bij zit.
en hoe zit het met de :
- lcd software, zijn daar al aktiviteiten in ontplooit?
- de lcd-users voor lcd-users site?, is die al in de lucht?
p.s. thanks Shift sorry voor de problemen met de overboeking ( zenuwen van de spanning he
)
en hoe zit het met de :
p.s. thanks Shift sorry voor de problemen met de overboeking ( zenuwen van de spanning he
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
He, ik had jou LCD al verstuurt, vreemd mischien komt hij morgen anders effe doorgeven okeOp vrijdag 20 juli 2001 20:44 schreef MrE het volgende:
Aaaah, terug van vakantie en wat zien ik... GEEN LCD!?!?
en hoe zit het met de :
p.s. thanks Shift sorry voor de problemen met de overboeking ( zenuwen van de spanning he)
Over die lcd site heb ik nog reacties ontvangen.
Jongens heeft iemand een LCD teveel ontvangen ? Als het zo is wil je a.u.b aan mij doorgeven bedankt !
Shift, thanx man! Ik ben vandaag aan het solderen geslagen en het is me nog gelukt ook
Ik had al maar vast 2 lcd's besteld, omdat ik mijn soldeerkunsten ondertussen wel ken. Het is een lekker zooitje geworden met klodders tin en plakbandjes enzo, maar het werkt. Toen ik hem aan het testen was, zag ik na een half uur ineens wat rookontwikkeling
Gauw de stroom eraf, bleek een kabeltje van de 5V naar een potje helemaal gesmolten te zijn. Was waarschijnlijk een iets te dun draadje. Vervangen door een dikkere en op hoop van zegen alles weer aangezet. Doet alles het gewoon nog
Gelijk dat ding ingebouwd (wat een karwei is dat zeg!) en wat programmaatjes erop losgelaten. De meeste werken goed, alleen Lorty's MP3 plugin geeft een beetje verneukt beeld op mijn 4*20. De vu-meters (?) staan zowel half op de 2e als op de 4e regel en alles is net niet leesbaar. Kan dit komen doordat Lorty zijn LCD volgens een iets ander schema aangesloten heeft of heeft iemand een oplossing? Ik zal wel een keer wat pikkies plaatsen. Ga nu weer fijn voor mijn LCD liggen
en even bedenken wat ik met dat LCDtje ga doen die ik over heb. Misschien kan ik hem waterdicht maken en op mijn surfplank bevestigen icm een windmeter en dan lekker aflezen hoe hard de windstoten zijn
Nee, ik heb geen geld teveel ontvangen maar ik denk dat ik verkeerd opgestuurd heb, maar dat zien we nog wel. En ik ben blij dat jou LCD al werkt.
Dan kan je alleen die proggie gebruiken, want die schema is anders. De andere programma's zullen niet werken.
Verwijderd
kan iemand ff links geven naarOp zaterdag 21 juli 2001 03:25 schreef Shift het volgende:
Dan kan je alleen die proggie gebruiken, want die schema is anders. De andere programma's zullen niet werken.
de Winamp plugin?
en een progje voor buiten winamp?
ja ik weet het, ik ben lui om al die paginas door te lezen
Shift,
vandaag nada lcd in de post. ik begin 'm een beetje te knijpen nu.
zou je er anders voor mij nog een willen bestellen met de nieuwe zending?
Verwijderd
als 1e besteld als laatste gehad!! LOp zaterdag 21 juli 2001 12:35 schreef SuperLuuk het volgende:
KLote!! ik heb hem niet! en hij zou vandaag komen( JA DE POSTBODE IS WEL AL GEWEEST )
Verwijderd
Ah ben extra vroeg opgestaan ren naar de brievenbus helemaal door de regen gooi ik die brieven eruit en ik zie NIKS! argh! ik moet nu tot dinsdag wachten
maar hopen dat ie er dan wel is..
Ik heb de LCD wel opgestuurt, tegerlijkertijd met die van Bill_Gatjes, en MrE ook. Vreemd.Op zaterdag 21 juli 2001 12:35 schreef SuperLuuk het volgende:
KLote!! ik heb hem niet! en hij zou vandaag komen( JA DE POSTBODE IS WEL AL GEWEEST )
MrE, jou pakket moest eigenlijk donderdag of vrijdag bij je zijn, ik heb het wel opgestuurt, je woonde toch in schiendam ? Als het volgende week ook niet binnen komt dan doen we het anders.Op zaterdag 21 juli 2001 11:18 schreef MrE het volgende:
Shift,vandaag nada lcd in de post. ik begin 'm een beetje te knijpen nu.
Ik wacht ook even aanstaande dinsdag af en dan neem ik wel contact met je op via e-mail. dat is denk ik wat praktischer.
(ik heb een vermoeden dat er iets niet goed zit met de postcode of zo, of anders is er nu een ptt'er erg blij aan het zijn met mijn lcd
)
(ik heb een vermoeden dat er iets niet goed zit met de postcode of zo, of anders is er nu een ptt'er erg blij aan het zijn met mijn lcd
Waarschijnlijk is dit oud nieuws enzo voor jullie omdat de meesten hun lcd al af hebben, maar ik ben nogal aan't klooien geweest met de printerkabel en het uitzoeken welk adertje nou bij welk pinnetje hoort enzo.
Zelfs zo erg dat ik er GEK van werd en ben gaan zoeken naar een alternatief, en die heb ik gevonden
Het volgende: Ga naar de betere elektrozaak (dus niet de expert of electro world ofzo
) en haal een metertje (of meer) 26 aderig flatcable en, hier komt het, een mannetje printerpoort plug... Die zijn als je de goeie koopt namelijk precies geschikt voor het aansluiten op een flatcable... Lekker makkelijk met solderen nog ook! 
(nogmaals, voor velen is dit waarschijnlijk nogal "duh!", maar ik wilde het toch even mededelen
)
Zelfs zo erg dat ik er GEK van werd en ben gaan zoeken naar een alternatief, en die heb ik gevonden
Het volgende: Ga naar de betere elektrozaak (dus niet de expert of electro world ofzo
(nogmaals, voor velen is dit waarschijnlijk nogal "duh!", maar ik wilde het toch even mededelen
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Hahahahaha lol je moet denk ik toch die kat van je een klap gevenOp zaterdag 21 juli 2001 11:18 schreef MrE het volgende:
Shift,vandaag nada lcd in de post. ik begin 'm een beetje te knijpen nu.
Zoals Marco Borsato ooit song: "Binnen" 
Thanks, Shift...
Thanks, Shift...
Verwijderd
wat voor weersatand(de lcd, niet voor de backlighgt) moet er tussu?? want hij wordt HEEEEEEEET!!!(aangesloten op 5v)
Mensen, die 5v he?
Moet je die per se van je pc voeding afhalen? Kan dat niet gewoon 'uit' de printerkabel? Moet toch haast wel dat er een 5v en ground adertje in zitten?
Is wel zo makkelijk als je de lcd alleen aan printerpoort heb hangen ipv printerpoort + 2 draadjes naar molex connector...
p.s. Bijna klaar met solderen, alleen de 5v en ground moet ik dus nog doen, dan ben ik klaaaaaaaaar
Moet je die per se van je pc voeding afhalen? Kan dat niet gewoon 'uit' de printerkabel? Moet toch haast wel dat er een 5v en ground adertje in zitten?
Is wel zo makkelijk als je de lcd alleen aan printerpoort heb hangen ipv printerpoort + 2 draadjes naar molex connector...
p.s. Bijna klaar met solderen, alleen de 5v en ground moet ik dus nog doen, dan ben ik klaaaaaaaaar
Verwijderd
Als dat zou kunnen zou niet iedereen dat doen denk je?Op zaterdag 21 juli 2001 17:43 schreef BezurK het volgende:
Mensen, die 5v he?
Moet je die per se van je pc voeding afhalen? Kan dat niet gewoon 'uit' de printerkabel?
Dat kan absoluut niet, De printer poort is TTL based in/out, ze zeijn juist gevoelig, en de maximale stroom wat je uit een lpt poort kan trekken is 2,5mA, die LCDŽs verbruiken meer dan 100mA. Dus niet doen.
oh, ok 
Dan maar ff een molex eraf trekken die ik niet gebruik en een kroonsteentje erop doen ofzo, ik zie wel...
Hoe doen jullie dat allemaal?
Krokodilleklemmetjes kunnen natuurlijk ook gewoon...
Dan maar ff een molex eraf trekken die ik niet gebruik en een kroonsteentje erop doen ofzo, ik zie wel...
Hoe doen jullie dat allemaal?
Krokodilleklemmetjes kunnen natuurlijk ook gewoon...
Whueeeeeeeeeee hij doet het 
Ik heb iig de 2 balkjes in beeld dus ik heb em goed aangesloten, dat scheelt
Ik draai win2k trouwens, wat moet ik behalve die winamp plugin nog allemaal hebben om em aan de praat te krijgen? Drivers ofzo nog?
Groetjes
Ik heb iig de 2 balkjes in beeld dus ik heb em goed aangesloten, dat scheelt
Ik draai win2k trouwens, wat moet ik behalve die winamp plugin nog allemaal hebben om em aan de praat te krijgen? Drivers ofzo nog?
Groetjes
Gewoon een van een fan de molex afrukken en daar de rooie en zwarte draden van gebruiken, eventueel kan je de de gele en de andere zwarte ook nog voor je fan blijve gebruiken. (een enermax 650watt voeding zou wel makkelijk zijn, 12molex aansluitingen
zit nu al vol van binnen, moet gewoon me cd rom disconnecte om me lcd te gebruiken
)
Shift, jij heb een poosje terug al foto's op dit forum gezet, met welk progje/drivers heb je die lcd aan de praat kunnen krijgen?
LCDriver kan wel, maar ondersteund nog geen paralelle interfaces
Onder real dos heb ik em al uitgeprobeerd met lcdprint.exe en hij deed het wel, alleen ik weet dus niet wat ik moet hebben om em onder win2k aan de praat te krijgen...
Please help, ook anderen als shift natuurlijk
LCDriver kan wel, maar ondersteund nog geen paralelle interfaces
Onder real dos heb ik em al uitgeprobeerd met lcdprint.exe en hij deed het wel, alleen ik weet dus niet wat ik moet hebben om em onder win2k aan de praat te krijgen...
Please help, ook anderen als shift natuurlijk
Sorry voor de evt. spam maar ik heb ff lcdinf erop losgelaten en meteen ff wat foto's gemaakt van (de nog niet ingebouwde) lcd en de bedrading... 
Hier zie je het hele gebeuren op m'n buro liggen, aangesloten en wel

Close-Up van het schermpje:

Waarschijnlijk voor jullie wat interessanter, de close-up van mijn bedrading:

Rechts zie je de flatcable die van de printerpoort afkomt, onder de kleinere flatcable naar de lcd toe, boven de voedings kabeltjes met krimphoes eromheen en op het printje zie je de 2 potmetertjes
Die gekke witte dingetjes om mijn draden heen zijn geen stukjes plakband hoor, dat is krimphoes (krimpkous voor sommigen), dat heb ik voor extra stevigheid en netheid (en voorkoming van kortsluiting natuurlijk) er maar omheen gedaan...
nogmaals, shift, you're the best!
Rechts zie je de flatcable die van de printerpoort afkomt, onder de kleinere flatcable naar de lcd toe, boven de voedings kabeltjes met krimphoes eromheen en op het printje zie je de 2 potmetertjes
Die gekke witte dingetjes om mijn draden heen zijn geen stukjes plakband hoor, dat is krimphoes (krimpkous voor sommigen), dat heb ik voor extra stevigheid en netheid (en voorkoming van kortsluiting natuurlijk) er maar omheen gedaan...
Verwijderd
war voor progje kan ik gebruiken ipv LCDinf???
plaats morgen of overmorgen wel pics!
leuk dat het werkt! maar mijn soldeer kunsten zijn beterOp zaterdag 21 juli 2001 22:33 schreef BezurK het volgende:
Sorry voor de evt. spam maar ik heb ff lcdinf erop losgelaten en meteen ff wat foto's gemaakt van (de nog niet ingebouwde) lcd en de bedrading...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is niet zo gekOp zaterdag 21 juli 2001 22:50 schreef Bill_Gatjes het volgende:
leuk dat het werkt! maar mijn soldeer kunsten zijn beterplaats morgen of overmorgen wel pics!
Ik soldeer niet zo vaak, en al helemaal niet van die kleine spul

En jij mag zo vroeg helemaal het internet niet op VRIEND!!, laat me niet je moeder gaan bellen. Zal ik zorgen dat ik jouw lcd'tje van haar krijgt omdat jij je niet gedraagdOp zaterdag 21 juli 2001 14:27 schreef Darkstorm2001 het volgende:
[..]
Hahahahaha lol je moet denk ik toch die kat van je een klap geven
Verwijderd
hij gaat altijd van het internet af als zn moeder er aan komtOp zaterdag 21 juli 2001 23:58 schreef MrE het volgende:
[..]
En jij mag zo vroeg helemaal het internet niet op VRIEND!!, laat me niet je moeder gaan bellen.
Verwijderd
Heej Shift........
Heb jij een proggie waarmee ik mijn 4x40 kan testen (was in turbopascal ofsow). Krijg um met geen mogelijkheid aan de praat met alle gangbare lcdproggies.
Heb jij een proggie waarmee ik mijn 4x40 kan testen (was in turbopascal ofsow). Krijg um met geen mogelijkheid aan de praat met alle gangbare lcdproggies.
Weet iemand een winamp plugin die werkt onder win2k ?
of andere win2k lcd progsels..
ik heb alleen smartie werkend en nog geen tijd om zelf wat te proggen
Verwijderd
lcd smartieOp zondag 22 juli 2001 23:41 schreef FragDaddy het volgende:
Weet iemand een winamp plugin die werkt onder win2k ?

hoe bedoel je verneukt je beeld? voorgoed of alleen tijdens het gebruik?Op zondag 22 juli 2001 23:51 schreef Bill_Gatjes het volgende:
[..]
lcd smartie![]()
mooie dingen kan je er mee
maar het beeld verneukt ie
het schiet niet op met die NTport.. die flikkert zichzelf er elk kwartier ontzettend irritant uit
maar ik ben nogsteeds opzoek naar een winamp plugin voor win2k
kan Iemand me ff helpen plz ?
maar ik ben nogsteeds opzoek naar een winamp plugin voor win2k
Verwijderd
tijdens gebruik! tekens lopen in elkaar over, V.B.(4x20)Op maandag 23 juli 2001 00:04 schreef MrE het volgende:
[..]
hoe bedoel je verneukt je beeld? voorgoed of alleen tijdens het gebruik?
doet ie het goed
code:
1
| het weer vandaag, +/ |
doet ie het niet goed
code:
1
| ñ vg34h ogandaag, +. |
(ik hoop dat het gesnapt wordt)
dus t is gaar
Verwijderd
ff een ideetje(weet niet of het werkt)Op maandag 23 juli 2001 00:11 schreef FragDaddy het volgende:
het schiet niet op met die NTport.. die flikkert zichzelf er elk kwartier ontzettend irritant uit![]()
maar ik ben nogsteeds opzoek naar een winamp plugin voor win2kkan Iemand me ff helpen plz ?
http://www.mp3car.com
en anders klik je op search en type
lcd winamp
lcd winamp win 2000
of zoiets
suc6
sorry Bill. die mp3car plugin leek me wel gaaf, maar die werkt dus NIET onder win2k..
en verder kan ik op GoT ook geen aanwijzingen vinden
ik ben toch niet de enige die win2k draait met een LCD ?
en verder kan ik op GoT ook geen aanwijzingen vinden
ik ben toch niet de enige die win2k draait met een LCD ?
Ik heb wel eentje voor je, wat ik zelf gebruik.
http://www.markuszehnder.ch/projects/lcdplugin/download.html
Shift, bedankt had zaterdag mijn LCDtje binnen. 
Ik ben daarna meteen aan de slag gegaan.]
Wil je weten hoe het ging kijk hier maar: http://home.hccnet.nl/bja.droppers/
voor een overzicht.
Voor iedereen die foto's wil: http://home.hccnet.nl/bja.droppers/foto.htm
voor een overzicht.
url werkt niet...Op maandag 23 juli 2001 06:00 schreef Shift het volgende:
Ik heb wel eentje voor je, wat ik zelf gebruik.
edit:
nu wel
nu wel
hoe installeer ik die dan ? eerst portIO installeren en dan die plugin ??
ik wil echt een mooie MP3 plugin hebben
ik wil echt een mooie MP3 plugin hebben
Ja, installeer eerst DLPortIO, en dan je PC opnieuwstarten, zet de juiste DLL's in winamp plugin map, ga naar winamp en druk ctrl-k en dan naar general purpose, daar moet de plugin staan dubbel klik en pas je instellingen aan en dan close. Dat is het een beetje.
Verwijderd
Hee Area53, mooie muismat (Silicon Graphics)Op maandag 23 juli 2001 10:52 schreef Area53 het volgende:
Shift, bedankt had zaterdag mijn LCDtje binnen.
voor een overzicht.
Gebruik hier dezelfde
Euh, lekker belangrijk verder
Mooi gedaan, die tuto van jou, ik denk dat het een hoop mensen hier een goed idee geeft hoe je op een nette manier je LCD aan kan sluiten. Tnx.
Verwijderd
w98 / ME / w2k heb ze allemaal draaien duszzOp zondag 22 juli 2001 23:38 schreef Shift het volgende:
Onder wat voor OS ?
ik word een beetje moe van al dat vrolijke gedoe over die lcd's die werken. Ik zit nog steeds te wachten tot die ptt'er bij mij langs komt 
maar ja, mischien morgen (heeeel misschien
)
maar ja, mischien morgen (heeeel misschien

Jah. en dat werkt dus nietOp maandag 23 juli 2001 15:30 schreef Shift het volgende:
Ja, installeer eerst DLPortIO, en dan je PC opnieuwstarten, zet de juiste DLL's in winamp plugin map, ga naar winamp en druk ctrl-k en dan naar general purpose, daar moet de plugin staan dubbel klik en pas je instellingen aan en dan close. Dat is het een beetje.
moet ik soms eerst DLportIO apart starten ofzo ?
edit:
Ow. ok. ik moest wel de nieuwste versie downloaden
sorry 
Ow. ok. ik moest wel de nieuwste versie downloaden
Je kan (nog) ze bestellen via het volgende topic Letsbuyit Together EIO LCD's actie take 6Op maandag 23 juli 2001 16:35 schreef tweakerrrr het volgende:
Zijn er nog LCD's over?
-
Verwijderd
LOp dinsdag 24 juli 2001 11:48 schreef SuperLuuk het volgende:
WIEE mijn LCD is binnen!!!
JOEPIEE!!
that's all i want to say about it
to: SuperLuuk,
ik wil er niet meer over praten!
@$#%, doe ik het toch!!
nou goed dan, ik heb inderdaad niets binnen, ik ga 'm weer opnieuw bestellen (of Shift moet er nog een hebben liggen)
Verwijderd
dat is te hopen voor hem, ik leef met je mee(ook ooit iets besteld van 225,- en nooit meer gezienOp woensdag 25 juli 2001 00:33 schreef SuperLuuk het volgende:
naja mischien komt ie nog..
Shift als je dit eerder leest als je e-mail -> check je e-mail
Jouw scherm is morgen bij je.
(twee de keer)
vind je het erg als ik niet mijn adem inhoud tot 'ie er is 
ik stort het geld ASAP.
ik stort het geld ASAP.
Yep, jij krijgt'm ook donderdag thuis.Op donderdag 26 juli 2001 01:05 schreef Sine het volgende:
shift had je die van mij ook al opgestuurd ??
kan ik er in het weekend es mee gaan rotzooien
Donderdag !? .. Vandaag dus !Op donderdag 26 juli 2001 01:07 schreef Shift het volgende:
[..]
Yep, jij krijgt'm ook donderdag thuis.Suc6
YepOp donderdag 26 juli 2001 01:09 schreef Sine het volgende:
[..]
Donderdag !? .. Vandaag dus !
In den beginne there was Femme, and he had a lot of followers.
one of those followers was Shift, and Shift said let there be a message.
But no message came.
and Shift again said there SHALL be a message!
And it came, on a 4x40 LCD.
So from now on let all the keyboards praise the name of Shift!
met andere woorden hij is BINNEN!! ( dansje rond de koffietafel )
thanks Shift!
[jubileum mode]100ste post van mij, HK here i come
[/jubileum mode]
But no message came.
thanks Shift!
[jubileum mode]100ste post van mij, HK here i come

Verwijderd
leuk dat je hem hebt!!!!! ik d8 hat darkstorm2001 hem eerder zou hebben!Op donderdag 26 juli 2001 17:17 schreef MrE het volgende:
In den beginne there was Femme, and he had a lot of followers.
But no message came.
thanks Shift!
[jubileum mode]100ste post van mij, HK here i come[/jubileum mode]
[oftopic]
zo wijnig posts? al die tijd? jongejonge niet GoT verslaafd
Aantal posts: 101
Gem. aantal posts/dag: 1
neem een voorbeeld aan mij, als GoT verslaafde
Aantal posts: 618
Gem. aantal posts/dag: 12
[/oftopic]
Werkte dat USB experiment nog?
(ja heb zoveel mogelijk pages bekeken voor antwoord
LCDs zonder die "vakjes" en dus zeg maar traploos zijn, zijn zeker veel duurder?
Waarom hebben jullie liever op printerpoort
dan op com- poort?
Is zon print plaatje benodigd? Zo ja waar laat je het?
THnx
Menn0
(ja heb zoveel mogelijk pages bekeken voor antwoord
LCDs zonder die "vakjes" en dus zeg maar traploos zijn, zijn zeker veel duurder?
Waarom hebben jullie liever op printerpoort
dan op com- poort?
Is zon print plaatje benodigd? Zo ja waar laat je het?
THnx
Menn0
Ik zal je zeggen waarom ik kies voor printerpoort in plaats van serieel.
Parallel poort is sneller dan serieel voor een lcd aansturing dat is de belangerijkste reden. Seriele lcdŽs draaien max op 19200 Baud en de parallel op 8 bit draait op 115200 baud.
Parallel poort is sneller dan serieel voor een lcd aansturing dat is de belangerijkste reden. Seriele lcdŽs draaien max op 19200 Baud en de parallel op 8 bit draait op 115200 baud.
Ik heb besloten mijn lcd in een stand-alone kastje te bouwen, zodat ik 'm op meerdere pc's kan gebruiken als ik dat wil. Daar stop ik ook dat printplaatje in (of als je 'm in je pc stopt kan je je printplaat daarin stoppen).
Je kan er ook voor kiezen alle onderdelen los aan elkaar te solderen, maar dat word nog al kwetsbaar.
Een foto van hoe ik de mijne wil staat een stukje terug in dit topic.
Je kan er ook voor kiezen alle onderdelen los aan elkaar te solderen, maar dat word nog al kwetsbaar.
Een foto van hoe ik de mijne wil staat een stukje terug in dit topic.
Yep zag het, weet ik ff genoeg
neem aan dat dat USB converter dingetje niks geworden is.
Ik ga ook zeker voor een los kastje de big tower hier staat uiteraard ONDER het bureau dus in kast leuk, maar niet useful. Bovendien als ik ooit nog een Baby ATX mp3 speler van hoge kwaliteit ga maken voor bij stereo. Dan kan ik hem zo uit het kastje halen en daar inbouwen.
Ik maak het van hout, en met 1mm dik dubbelzijdig tape van dat lekker dikke foam achtige spul gaat de LCD in de houten omlijsting. KAstje zwart voorkant tape zwart printplaatje erin. Aan de achterkant nette printerpoort kabel. En er komt een pentium proc fannetje aan de bovenkant om de inhoud lekker koel te houden.
neem aan dat dat USB converter dingetje niks geworden is.
Ik ga ook zeker voor een los kastje de big tower hier staat uiteraard ONDER het bureau dus in kast leuk, maar niet useful. Bovendien als ik ooit nog een Baby ATX mp3 speler van hoge kwaliteit ga maken voor bij stereo. Dan kan ik hem zo uit het kastje halen en daar inbouwen.
Ik maak het van hout, en met 1mm dik dubbelzijdig tape van dat lekker dikke foam achtige spul gaat de LCD in de houten omlijsting. KAstje zwart voorkant tape zwart printplaatje erin. Aan de achterkant nette printerpoort kabel. En er komt een pentium proc fannetje aan de bovenkant om de inhoud lekker koel te houden.