600tste bericht!!!
Een normale printer kabel bevat gekleurde adres, dus als je de stekker die naar computer gaat open maakt kan je zien welke kleur draad op welke pin zit, dan kan je aan de andere kant zien welke draad je moet hebben. Je kan het ook doormeten.Op woensdag 18 juli 2001 21:02 schreef SuperLuuk het volgende:
ik snap eigenlijk nog steeds niet hoe ik weet van welke pinnetje (p-kabel) welk draadje is
kan dat alleen met een soort meter?(die ik toch niet heb)
of heb je ook van die kabels waarvan je het omhulsen eraf kan halen en dus kan ZIEN wel kabeltje aan welke pinnetje ziet..?
ik had nml een kabel omhulsel eraf gezaaft/hamert/knipt zat is daar onder heelmaal in de lijmhad ik er nog niks aan....
Nou, ik weet dus niet of degene die het schema gemaakt heeft de mannetjes kant of de vrouwtjes kant getekend heeft... als het de mannetjeskant is (dus NIET de kant die je in je pc drukt) dan kloppen bij mij de cijfertjes op de kabel niet... is dus verwarrend vind ikOp woensdag 18 juli 2001 21:03 schreef Shift het volgende:
Wat bedoel je, welke kant klopt niet ? Die weerstanden heb je echt nodig ander is de contrast heel hoog dan zie de karakter hokjes duidelijk, het moet een beetje gedimd zijn eigenlijk, Je kan ook een vaste waarde proberen in plaats van een potmeter.
Heeft ECHT niemand een turorial of howto ofzo gemaakt?
edit:
En ik kan die van mij ook niet openhalen/open schroeven
En ik kan die van mij ook niet openhalen/open schroeven
Rookworst zonder R is ook worst.
Wat op de schema staat is de stekket die je achter in je PC stopt.
Verwijderd
kan je op een LCD het weer laten zien?? locaal natuurlijk! stukje script aflezen op www.weer.nl???
Ik snap ook de ballen van die schema's
Gelukkig heb ik er 2 besteld, mocht het de eerste keer niet lukken
Maar eerst maar eens op het gemakkie alle tutorials en schema's doorworstelen. Op het schema hierboven (ergens een x-aantal posts terug) zie ik echter alleen weerstanden en geen potmeter. Moet er nou wel of geen potmeter tussen? En als je het zooitje eindelijk aan elkaar hebt gesoldeerd dan moet je die printerkabel aan je LPT1 vastmaken (duh), maar dan moet je een gat in je kast zagen voor die kabel als je de LCD inbouwd, of zie ik dat verkeerd? Nou ja, eerst maar even onder de brievenbus slapen vannacht en morgenochtend solderen. Oh nee, ik werk bij de PTT
Dat wordt dus om 7:00 even naar mijn werk en mijn pakketje scoren. Is veiliger ook, want ik weet hoe er met pakketjes omgegaan word
Doe het zelf ook namelijk

Dat kan inderdaad.Op woensdag 18 juli 2001 22:03 schreef Bill_Gatjes het volgende:
kan je op een LCD het weer laten zien?? locaal natuurlijk! stukje script aflezen op www.weer.nl???
Je moet je eigen software maken dan kan het
Voor zover ik begrepen heb is de potmeter niet nodig, maar makkelijk om em te fine-tunen zeg maar... de weerstand word gebruikt om het contrast te regelen, en een potmeter is niets meer als een regelbare weerstandOp woensdag 18 juli 2001 22:12 schreef kleinelievewolff het volgende:
Ik snap ook de ballen van die schema'sGelukkig heb ik er 2 besteld, mocht het de eerste keer niet lukken
Maar eerst maar eens op het gemakkie alle tutorials en schema's doorworstelen. Op het schema hierboven (ergens een x-aantal posts terug) zie ik echter alleen weerstanden en geen potmeter. Moet er nou wel of geen potmeter tussen? En als je het zooitje eindelijk aan elkaar hebt gesoldeerd dan moet je die printerkabel aan je LPT1 vastmaken (duh), maar dan moet je een gat in je kast zagen voor die kabel als je de LCD inbouwd, of zie ik dat verkeerd? Nou ja, eerst maar even onder de brievenbus slapen vannacht en morgenochtend solderen. Oh nee, ik werk bij de PTT
Dat wordt dus om 7:00 even naar mijn werk en mijn pakketje scoren. Is veiliger ook, want ik weet hoe er met pakketjes omgegaan word
Doe het zelf ook namelijk
Ik ga ook een potmetertje plaatsen op m'n backlight denk ik, wel zo makkelijk
Verwijderd
Misschien is het handiger om een instelbare potmeter te gebruiken, die kun je makkelijk op de juiste waarde instellen en is lang zo groot niet als een potmeter.Op woensdag 18 juli 2001 22:38 schreef BezurK het volgende:
[..]
Ik ga ook een potmetertje plaatsen op m'n backlight denk ik, wel zo makkelijk
zijn er alsvolgt uit: instelpotje.
klopt, die dingetjes ken ik... is ook handig idd
Verwijderd
oh die dingen, die zitten ook in mn playstation 2 (ombouwen enz)
nu snap ik het eindelijk!!!
wieeeee
wieeeee
Verwijderd
PS2???? neem dan een goeie PC!!! altijd beter! en de games voor PS1 en PS2 kunnen ook op een pc! dussu!Op woensdag 18 juli 2001 23:48 schreef SuperLuuk het volgende:
oh die dingen, die zitten ook in mn playstation 2 (ombouwen enz)
wieeeee
Verwijderd
oke als dat kan regel voor mij dan maar ff mgs2 gt3 stuntman wipeout(pc versies) als ik ze dan toch op mn pc kan spelen..Op donderdag 19 juli 2001 00:03 schreef Bill_Gatjes het volgende:
[..]
PS2???? neem dan een goeie PC!!! altijd beter! en de games voor PS1 en PS2 kunnen ook op een pc! dussu!
Verwijderd
als er die is en jij mij die opstuurt en hij werkt krijg je 250 gulden,,,
zweer ik.. echt.
(maar die is er niet! HAHAHA zal er ook nooit komen ps2 is heel moeilijk kraken..
maar ja genoeg erover het gaat over LCD"S!!!
zweer ik.. echt.
(maar die is er niet! HAHAHA zal er ook nooit komen ps2 is heel moeilijk kraken..
Verwijderd
[lekker oftopic mode]Op donderdag 19 juli 2001 00:34 schreef SuperLuuk het volgende:
als er die is en jij mij die opstuurt en hij werkt krijg je 250 gulden,,,
zweer ik.. echt.
kan je vinden op twilight 37!!!!!! en voor de ps2 moet je zoeken.
[edit]
of kijk op download.com en zoek daar op "bleem" dan vind je 2 progjes kies de nieuwste(is niet bleem), zoek een crackje bij pagina.nl en klaar
[/lekker oftopic mode]
wat moet ik nou kopen?
1x 10k potmeter
1x 100k potmeter
1x printerkabel
was dit het?
100 Ohm potmeterOp donderdag 19 juli 2001 11:26 schreef Bill_Gatjes het volgende:
[..]
wat moet ik nou kopen?
1x 10k potmeter
1x 100k potmeter
1x printerkabel
was dit het?
10K potmeter
printerkabel
Dat was het
Verwijderd
thanx.Op donderdag 19 juli 2001 11:30 schreef Shift het volgende:
[..]
100 Ohm potmeter
10K potmeter
printerkabel
Dat was het
kan jij fotos maken van de conectoren(4x20) met een meetlatje er bij? dat ziu wel mooi zijn. als ik dat heb dan koop ik wat onderdelen.
de lcd'tjes zijn binnen 
nou ben ik gelijk begonnen met het aansluiten van mijn 4x40. heeft deze ook een 'opstart scherm' zoals een 4x20 (2 balken zwart) ? ik zie iig niks maar hij werkt ook nog niet.
de aansluiting is volgens mij (achterkant lcd)
21
34
65
78
..
of klopt dat niet ? (1,2 en 17 zijn aangegeven dus moet het volgens mij alleen maar zo kunnen, of niet ?)
nou ben ik gelijk begonnen met het aansluiten van mijn 4x40. heeft deze ook een 'opstart scherm' zoals een 4x20 (2 balken zwart) ? ik zie iig niks maar hij werkt ook nog niet.
de aansluiting is volgens mij (achterkant lcd)
21
34
65
78
..
of klopt dat niet ? (1,2 en 17 zijn aangegeven dus moet het volgens mij alleen maar zo kunnen, of niet ?)
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
De twee zwarte balken klopt wel dat is normaal als je hem aanzet.
de aansluitingen moeten zo zijn,
21
43
65
87
109
1211
1413
1615
17 en 18 worden niet gebruikt, die moeten naar A en C.
de aansluitingen moeten zo zijn,
21
43
65
87
109
1211
1413
1615
17 en 18 worden niet gebruikt, die moeten naar A en C.
Verwijderd
waar jij je draadjes aan hebt zetet, zoon kopere vlakje , daar zit een gaatje in he? maar hoe groot zijn die gaatjes?Op woensdag 18 juli 2001 20:54 schreef BezurK het volgende:
Ok, ik ben ff bezig geweest net met solderen
Ik heb meteen wat foto's genomen die ik maar meteen ff plaats:
[afbeelding]
Hier zie je de lcd na het solderen, met alle gebruikte gereedschap erbij
[afbeelding]
Dit is een close-up, lmd...
Nu heb ik een paralelle poort kabel van een scanner over, en daar staan op de mannetjes-kant (de kant die eraf moet dus) al allemaal nummertjes, maar die kloppen totaal niet met wat in dat schema staat...
Wat moet ik nou aanhouden? die op de kabel of van het schema?
En die weerstandjes, zijn die ECHT nodig? (ik moet er namelijk nogal ver voor fietsen enzo)
Groetjes, BezurK
p.s. Als iemand het al gelukt is en toevallig foto's gemaakt heeft, plaats alsjeblieft een tutorial oid, ik ben zo bang een foutje te maken en zo mijn lcd naar de knoppen te helpen!?
._|.|_..._|.|_.
|.....|.|.....|
|..O..|.|..O..|
|.....|.|.....|
.\___/...\___/.
.tjes ff weg denken
de O is het gaatje, doe groot is zoon gaatje? groot genoeg om een
Verwijderd
Die gaatjes zijn 1 a 2 mm, die link werkt niet dus kon niet zo gauw die dingen bekijken.
ben bang dat je de gaatjes nog we liets ruimer moet maken wil je dat stripje erin bevestigen
ben bang dat je de gaatjes nog we liets ruimer moet maken wil je dat stripje erin bevestigen
Verwijderd
nou wel!Op donderdag 19 juli 2001 14:04 schreef HeNrY het volgende:
die link werkt niet dus kon niet zo gauw die dingen bekijken.
Verwijderd
Ik zat zelf aan deze te denken.Op donderdag 19 juli 2001 14:10 schreef Bill_Gatjes het volgende:
nou wel!
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0208017390995544181&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=12843&TK_PAR[MEDIUM]=
en dan die bovenste met het rondje....
Verwijderd
kan ook, maar ik(peroonlijk) vind dat niet mooiOp donderdag 19 juli 2001 14:11 schreef HeNrY het volgende:
[..]
Ik zat zelf aan deze te denken.
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0208017390995544181&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=12843&TK_PAR[MEDIUM]=
en dan die bovenste met het rondje....
Verwijderd
keej danOp donderdag 19 juli 2001 14:21 schreef HeNrY het volgende:
ben ook nog verder aan het zoeken voor een 'nettere' oplossing.
Verwijderd
Jeeeeeeujjjjj, heb het lcd'tje net in de bus gekregen..
Hardstikke bedankt Shift voor de correcte en snelle afhandeling.
/me hoopt in de toekomst nog eens goede zaken te doen met Shift
Hardstikke bedankt Shift voor de correcte en snelle afhandeling.
/me hoopt in de toekomst nog eens goede zaken te doen met Shift
Ik ben al ff bezig geweest, en het makkelijkste is een oude IDE of floppy kabel pakken, een stuk van +/- 10cm ertussenuit knippen en em 14 adertjes breed maken, past EXACT (zie mijn foto's op page 24) op de contactjes van de lcd en dan kan je daaraan dmv een printplaatje de potmetertjes en je p-kabel vast maken...Op donderdag 19 juli 2001 11:30 schreef Shift het volgende:
[..]
100 Ohm potmeter
10K potmeter
printerkabel
Dat was het
Zomaar een tip
Mmm, zo met het blote oog gok ik dat de gaatjes +/- 0.5 mm dik zijn (ik heb geen schuifmaat hier dus ik weet het niet zeker).Op donderdag 19 juli 2001 13:59 schreef Bill_Gatjes het volgende:
[..]
waar jij je draadjes aan hebt zetet, zoon kopere vlakje , daar zit een gaatje in he? maar hoe groot zijn die gaatjes?
._|.|_..._|.|_.
|.....|.|.....|
|..O..|.|..O..|
|.....|.|.....|
.\___/...\___/.
.tjes ff weg denken
de O is het gaatje, doe groot is zoon gaatje? groot genoeg om een [afbeelding] in te stoppen?
Aardig klein dus.
Verwijderd
das mooi k*tOp donderdag 19 juli 2001 15:58 schreef BezurK het volgende:
[..]
Mmm, zo met het blote oog gok ik dat de gaatjes +/- 0.5 mm dik zijn (ik heb geen schuifmaat hier dus ik weet het niet zeker).
Aardig klein dus.
Bill, dat aansluit pins zijn de goede, want ik heb ze ook gebruikt voor al mijn L2014 LCD's.
Verwijderd
dus het past wel? dat mooiOp donderdag 19 juli 2001 18:00 schreef Shift het volgende:
Bill, dat aansluit pins zijn de goede, want ik heb ze ook gebruikt voor al mijn L2014 LCD's.
Zaterdag komen aantal bestellingen naar de eigenaars :
Area53
Graver
J.Verbree
Superluuk
Bill_Gatjes
Area53
Graver
J.Verbree
Superluuk
Bill_Gatjes
Verwijderd
zo snel alOp donderdag 19 juli 2001 18:04 schreef Shift het volgende:
Zaterdag komen aantal bestellingen naar de eigenaars :
Area53
Graver
J.Verbree
Superluuk
Bill_Gatjes
edit:
typo
typo
Haha, ik ben net ff naar de elektronica winkel geweest 
1,5 uur voor moeten fietsen maar dan heb je ook wat
ff de potmetertjes gekocht (instelpotmeters), wat krimphoes (had ik toch nog nodig) een printplaatje (handig voor't monteren van alle draden), 3 blauwe ledjes
(voor mijn power, HDD en backlight switch) en een switchje voor het aan/uit zetten van de backlight...
Lekker inkopen gedaan dus, ik heb morgen vrij dus ik ga lekker de nico uithangen!
1,5 uur voor moeten fietsen maar dan heb je ook wat
ff de potmetertjes gekocht (instelpotmeters), wat krimphoes (had ik toch nog nodig) een printplaatje (handig voor't monteren van alle draden), 3 blauwe ledjes
Lekker inkopen gedaan dus, ik heb morgen vrij dus ik ga lekker de nico uithangen!
Verwijderd
ahhh, joy 
heb me 2 schermpjes binnen
wel iets kleiner dan ik in me gedachten had, maar ze zien er super goed uit...
THX!
Nu dus beginnen aan een SUPER baybus
zie: [topic=165281]
heb me 2 schermpjes binnen
wel iets kleiner dan ik in me gedachten had, maar ze zien er super goed uit...
THX!
Nu dus beginnen aan een SUPER baybus
zie: [topic=165281]
Verwijderd
ja dat moest ik hier nog doen! maar ik werd gebeld!Op donderdag 19 juli 2001 20:45 schreef e-X-hale het volgende:
[..]
Bill_Gatjes, heb nergens last van
edit:
[quote]
Op woensdag 20 juni 2001 16:29 schreef jwbagger het volgende(in een ander topic):
een 'screensaver'?
bijvoorbeeld random puntjes aan&uit op je display ofzo, of bewegende vormpies ofzow... dat lijkt me wel
[/quote]
als dit zou kunnu, dan zou het wel mooi zijn
[quote]
Op woensdag 20 juni 2001 16:29 schreef jwbagger het volgende(in een ander topic):
een 'screensaver'?
bijvoorbeeld random puntjes aan&uit op je display ofzo, of bewegende vormpies ofzow... dat lijkt me wel
[/quote]
als dit zou kunnu, dan zou het wel mooi zijn
Verwijderd
ja, dat kan, zal er niet mooi uit zien aangezien het geen grafish display is...
maar random stippels = geen probleem
Verwijderd
kikke!Op donderdag 19 juli 2001 20:58 schreef e-X-hale het volgende:
ARGHHHH
Heb ik eindelijk alles bij elkaar, klaar om te gaan solderen, blijkt m'n multimeter kapot
(nee, niet de zekering of de batterijen
)
Morgen dus maar multimeter gaan halen...
Zou iemand die dat schema goed begrijpt een iets duidelijkere willen tekenen? Want ik doe geen elektro opleiding ofzo, dus ik heb die schema's nooit geleerd, solderen en alles is geen probleem voor me, dat doe ik al van kleins af aan, maar schema's... *zuch*
Heb ik eindelijk alles bij elkaar, klaar om te gaan solderen, blijkt m'n multimeter kapot
Morgen dus maar multimeter gaan halen...
Zou iemand die dat schema goed begrijpt een iets duidelijkere willen tekenen? Want ik doe geen elektro opleiding ofzo, dus ik heb die schema's nooit geleerd, solderen en alles is geen probleem voor me, dat doe ik al van kleins af aan, maar schema's... *zuch*

Verwijderd
Hoe wil je dat gaan doen dan? want een hd44780 kan volgens de specs maar 8 custom chars van 5x8?Op donderdag 19 juli 2001 20:58 schreef e-X-hale het volgende:
Verwijderd
XXXXXOp donderdag 19 juli 2001 22:24 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan doen dan? want een hd44780 kan volgens de specs maar 8 custom chars van 5x8?
XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXXXX
zo, dat waren 2 van de 8 tekens! en zo kan je er zat maken.
Verwijderd
Ehh wow geniaal kustwerk.. wat wil je er psies mee duidelijk maken?
Met random stippels ging ik er vanuit dat je iedere pixel apart aan wou sturen, en niet niet 8 karaktertjes...
Met random stippels ging ik er vanuit dat je iedere pixel apart aan wou sturen, en niet niet 8 karaktertjes...
Verwijderd
dat kan dus niet(vorgens mijOp vrijdag 20 juli 2001 00:00 schreef Yarvieh het volgende:
Ehh wow geniaal kustwerk.. wat wil je er psies mee duidelijk maken?
Ik heb net mijn LCD'tje in elkaar gezet... nou wil ik hem ff testen.. iemand een suggestie voor een programma dat ZEKER werkt onder win2k ?
Have a wheelie good weekend!
jah die LCDInf heb ik al draaiend gehad, maar vinnik zelf niet echt supergaaf..
Smartie heb ik ook al werkend gehad, maar ook daarvan was ik niet echt impressed..
moet ik toch zelf wat bouwen ??
Smartie heb ik ook al werkend gehad, maar ook daarvan was ik niet echt impressed..
moet ik toch zelf wat bouwen ??
Bill_Gatjes Jou betaling is ook binnen !
Bill.. dat is toch geen serieuze vraag he. je hebt toch ooit in je leven wel es een videoband gezien ??
Verwijderd
LOp vrijdag 20 juli 2001 15:15 schreef Bill_Gatjes het volgende:
doe groot is zoon videodoos?
Bill heeft ook last van zijn zenuwen, net als ik.Op vrijdag 20 juli 2001 15:15 schreef Bill_Gatjes het volgende:
doe groot is zoon videodoos?
Ik ben ook al aan het plannen hoe ik beneden in de hal (ik woon in een flat) ga overnachten.

Kan niet wachten tot de postbode met mijn LCD er is.
Jongens heb een beetje vertrouwen in Shift.. hij heeft die LCD's zo goed verpakt in die mooie videobandhoezen dat ze gewoon in je brievenbus gaan en dat je LCD's onmogelijk kunnen beschadigen.. ( naja. alles kan kapot natuurlijk
)
Verwijderd
ja, duhhhh, ik heb zat videos gezien. maar het zou best kunne dat onze brievenbus net te klein is voor zoon doosOp vrijdag 20 juli 2001 15:22 schreef FragDaddy het volgende:
Bill.. dat is toch geen serieuze vraag he. je hebt toch ooit in je leven wel es een videoband gezien ??
ok het werkt nu allemaal bij mij 
alleen zijn er nog al veel verschillende schema's voor een 4x40 lcd.
ik gebruik nu pin 14 voor r/w en 16 voor rs maar lcdplugin voor winamp moet dit net andersom.
en bij smartie 2.0 is e2 niet goed (ik gebruik pin 17,maar die is voor smartie iig niet goed)
Ik ben toch van plan zelf een programma te schrijven maar wat is nu het handigst om te gebruiken voor een 4x40 (welke pinnen)
ik gebruik nu dus het schema van eio.com
alleen zijn er nog al veel verschillende schema's voor een 4x40 lcd.
ik gebruik nu pin 14 voor r/w en 16 voor rs maar lcdplugin voor winamp moet dit net andersom.
en bij smartie 2.0 is e2 niet goed (ik gebruik pin 17,maar die is voor smartie iig niet goed)
Ik ben toch van plan zelf een programma te schrijven maar wat is nu het handigst om te gebruiken voor een 4x40 (welke pinnen)
ik gebruik nu dus het schema van eio.com
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Verwijderd
he shift.. ik heb mijn loon eindelijk binnen.. (eerder dan verwacht
) Heb je nog zo'n lcdtje over? zo'n L2014.
stuur ff een mailtje naar: jimius_futura@hotmail.com
Stuur mij een mailtje, en maak het juiste badrag over. Dan stuur ik je eentje.Op vrijdag 20 juli 2001 20:36 schreef jimius het volgende:
he shift.. ik heb mijn loon eindelijk binnen.. (eerder dan verwacht) Heb je nog zo'n lcdtje over? zo'n L2014.
Verwijderd
wat is je mail dan? Het staat niet in je profile...Op vrijdag 20 juli 2001 20:42 schreef Shift het volgende:
[..]
Stuur mij een mailtje, en maak het juiste badrag over. Dan stuur ik je eentje.
Aaaah, terug van vakantie en wat zien ik... GEEN LCD!?!? 
maar goed, hopen dat 'ie er dan morgen bij zit.
en hoe zit het met de :
- lcd software, zijn daar al aktiviteiten in ontplooit?
- de lcd-users voor lcd-users site?, is die al in de lucht?
p.s. thanks Shift sorry voor de problemen met de overboeking ( zenuwen van de spanning he
)
en hoe zit het met de :
p.s. thanks Shift sorry voor de problemen met de overboeking ( zenuwen van de spanning he
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
He, ik had jou LCD al verstuurt, vreemd mischien komt hij morgen anders effe doorgeven okeOp vrijdag 20 juli 2001 20:44 schreef MrE het volgende:
Aaaah, terug van vakantie en wat zien ik... GEEN LCD!?!?
en hoe zit het met de :
p.s. thanks Shift sorry voor de problemen met de overboeking ( zenuwen van de spanning he)
Over die lcd site heb ik nog reacties ontvangen.
Jongens heeft iemand een LCD teveel ontvangen ? Als het zo is wil je a.u.b aan mij doorgeven bedankt !
Shift, thanx man! Ik ben vandaag aan het solderen geslagen en het is me nog gelukt ook
Ik had al maar vast 2 lcd's besteld, omdat ik mijn soldeerkunsten ondertussen wel ken. Het is een lekker zooitje geworden met klodders tin en plakbandjes enzo, maar het werkt. Toen ik hem aan het testen was, zag ik na een half uur ineens wat rookontwikkeling
Gauw de stroom eraf, bleek een kabeltje van de 5V naar een potje helemaal gesmolten te zijn. Was waarschijnlijk een iets te dun draadje. Vervangen door een dikkere en op hoop van zegen alles weer aangezet. Doet alles het gewoon nog
Gelijk dat ding ingebouwd (wat een karwei is dat zeg!) en wat programmaatjes erop losgelaten. De meeste werken goed, alleen Lorty's MP3 plugin geeft een beetje verneukt beeld op mijn 4*20. De vu-meters (?) staan zowel half op de 2e als op de 4e regel en alles is net niet leesbaar. Kan dit komen doordat Lorty zijn LCD volgens een iets ander schema aangesloten heeft of heeft iemand een oplossing? Ik zal wel een keer wat pikkies plaatsen. Ga nu weer fijn voor mijn LCD liggen
en even bedenken wat ik met dat LCDtje ga doen die ik over heb. Misschien kan ik hem waterdicht maken en op mijn surfplank bevestigen icm een windmeter en dan lekker aflezen hoe hard de windstoten zijn
Nee, ik heb geen geld teveel ontvangen maar ik denk dat ik verkeerd opgestuurd heb, maar dat zien we nog wel. En ik ben blij dat jou LCD al werkt.
Dan kan je alleen die proggie gebruiken, want die schema is anders. De andere programma's zullen niet werken.
Verwijderd
kan iemand ff links geven naarOp zaterdag 21 juli 2001 03:25 schreef Shift het volgende:
Dan kan je alleen die proggie gebruiken, want die schema is anders. De andere programma's zullen niet werken.
de Winamp plugin?
en een progje voor buiten winamp?
ja ik weet het, ik ben lui om al die paginas door te lezen
Shift,
vandaag nada lcd in de post. ik begin 'm een beetje te knijpen nu.
zou je er anders voor mij nog een willen bestellen met de nieuwe zending?
Verwijderd
als 1e besteld als laatste gehad!! LOp zaterdag 21 juli 2001 12:35 schreef SuperLuuk het volgende:
KLote!! ik heb hem niet! en hij zou vandaag komen( JA DE POSTBODE IS WEL AL GEWEEST )
Verwijderd
Ah ben extra vroeg opgestaan ren naar de brievenbus helemaal door de regen gooi ik die brieven eruit en ik zie NIKS! argh! ik moet nu tot dinsdag wachten
maar hopen dat ie er dan wel is..
Ik heb de LCD wel opgestuurt, tegerlijkertijd met die van Bill_Gatjes, en MrE ook. Vreemd.Op zaterdag 21 juli 2001 12:35 schreef SuperLuuk het volgende:
KLote!! ik heb hem niet! en hij zou vandaag komen( JA DE POSTBODE IS WEL AL GEWEEST )
MrE, jou pakket moest eigenlijk donderdag of vrijdag bij je zijn, ik heb het wel opgestuurt, je woonde toch in schiendam ? Als het volgende week ook niet binnen komt dan doen we het anders.Op zaterdag 21 juli 2001 11:18 schreef MrE het volgende:
Shift,vandaag nada lcd in de post. ik begin 'm een beetje te knijpen nu.
Ik wacht ook even aanstaande dinsdag af en dan neem ik wel contact met je op via e-mail. dat is denk ik wat praktischer.
(ik heb een vermoeden dat er iets niet goed zit met de postcode of zo, of anders is er nu een ptt'er erg blij aan het zijn met mijn lcd
)
(ik heb een vermoeden dat er iets niet goed zit met de postcode of zo, of anders is er nu een ptt'er erg blij aan het zijn met mijn lcd
Waarschijnlijk is dit oud nieuws enzo voor jullie omdat de meesten hun lcd al af hebben, maar ik ben nogal aan't klooien geweest met de printerkabel en het uitzoeken welk adertje nou bij welk pinnetje hoort enzo.
Zelfs zo erg dat ik er GEK van werd en ben gaan zoeken naar een alternatief, en die heb ik gevonden
Het volgende: Ga naar de betere elektrozaak (dus niet de expert of electro world ofzo
) en haal een metertje (of meer) 26 aderig flatcable en, hier komt het, een mannetje printerpoort plug... Die zijn als je de goeie koopt namelijk precies geschikt voor het aansluiten op een flatcable... Lekker makkelijk met solderen nog ook! 
(nogmaals, voor velen is dit waarschijnlijk nogal "duh!", maar ik wilde het toch even mededelen
)
Zelfs zo erg dat ik er GEK van werd en ben gaan zoeken naar een alternatief, en die heb ik gevonden
Het volgende: Ga naar de betere elektrozaak (dus niet de expert of electro world ofzo
(nogmaals, voor velen is dit waarschijnlijk nogal "duh!", maar ik wilde het toch even mededelen
Verwijderd
Hahahahaha lol je moet denk ik toch die kat van je een klap gevenOp zaterdag 21 juli 2001 11:18 schreef MrE het volgende:
Shift,vandaag nada lcd in de post. ik begin 'm een beetje te knijpen nu.
Zoals Marco Borsato ooit song: "Binnen" 
Thanks, Shift...
Thanks, Shift...
Verwijderd
wat voor weersatand(de lcd, niet voor de backlighgt) moet er tussu?? want hij wordt HEEEEEEEET!!!(aangesloten op 5v)