Ik ben in de markt voor een auto om 60.000km per jaar mee af te leggen. Wat zijn mijn eisen?
Waar ik vooral ook benieuwd naar ben is verschillende ervaringen van jaarlijkse onderhoudskosten bij auto's met dit jaarkilometrage, en een leeftijd die bij het budget past.
Om alvast wat reacties voor te zijn, verhuizen is geen optie, het OV is geen optie, en een hoger budget is ook geen optie
- Totaal aankoopbudget is ma-xi-maal 5000 euro. Bij voorkeur is de auto 3 a 4000 euro, en houd ik de rest achter de hand voor eventueel initieel onderhoud.
- Prioriteit 1 is maandlasten. Alles telt al hard genoeg op met dergelijke kilometers. Een zuinige diesel of LPG is een must. Ik betaal Belgische LPG prijzen, die zijn significant lager dan in NL.
- Prioriteit 2 is rijplezier. Ik ben van nature een autoliefhebber, en heb graag een fijn sturende auto. Natuurlijk besef ik dat dat typisch niet compatibel is met prioriteit 1, maar als een leuk rijdende LPG auto dezelfde maandlasten benadert van een diesel koekblik. dan is de keuze snel gemaakt.
- Dat zijn eigenlijk de belangrijkste eisen. Ik heb geen eisen aan formaat, veiligheid of leeftijd. Moest ik een derde prioriteit kiezen, dan zou het zijn dat het een prettige snelwegauto moet zijn. Sportiviteit mag ten koste gaan van comfort, ik bedoel dus niet dat ik een zwevende auto wil. Liever niet zelfs.
Waar ik vooral ook benieuwd naar ben is verschillende ervaringen van jaarlijkse onderhoudskosten bij auto's met dit jaarkilometrage, en een leeftijd die bij het budget past.
Om alvast wat reacties voor te zijn, verhuizen is geen optie, het OV is geen optie, en een hoger budget is ook geen optie