Kijk naar 4FA, momenteel legaal.
Maar vraag me af hoe lang het duurt voordat ze dat ook op de zwarte lijst zetten onder de mom van 'gevaarlijk en er vallen doden'.
http://www.drugsenuitgaan...euws/detail/?bericht=2166
Beetje jammer vind ik dat wel (let wel, ik wil niet perse drugs promoten, maar er moet gewoon veel beter mee omgegaan worden, zo ook de voorlichting en eventuele gedoogbeleid).
Kijk naar de conclusies getrokken in dat artikel:
Een indicatie voor 4FA. Deze symptomen komen uiteraard alleen maar voor bij 4FA
het zou dus niet een andere drug of eventuele combi zijn die deze symptomen veroorzaken.
Je gaat niet eerder dood aan een dosis 4FA dan een dosis coke of XTC.
Maar toch moeten ze het (mark my words) in de opiumwet opnemen.
Het punt/gevaar zit hem er een beetje in dat de meeste mensen (waar het mis mee gaat) of niet weet waar ze mee bezig zijn, of wel bewust de rand opzoeken of eroverheen willen gaan.
Naja, die laatste ga je toch bijna niet tegenhouden. Net zo min hoe je coma-zuipende jongeren tegenhoudt (hier of op hun jeugdvakanties).
Goed inlichten en risico's beperken echter wel.
Mensen krijgen 4FA (in de veronderstelling dat ze XTC hebben) en gebruiken het op de manier zoals ze XTC gebruiken. Dan kun je problemen verwachten.
Mensen gaan het mixen met andere drugs of alcohol, dan kun je problemen verwachten.
Mensen hydrateren of koelen te weinig af, ook dan kun je problemen verwachten.
Er is echt niks ergs of gevaarlijk aan een keertje drugs doen.
Er is zelfs een recent onderzoek geweest waaruit is gebleken dat XTC toch stukken minder schadelijk is als men voorheen altijd dacht en zei.
Nederland is 1 van de beste plekken om XTC te kopen.
Nette inhoud, nette prijs en over het algemeen gewoon zuiver.
Er is altijd een enkeling die het moet 'verpesten', dat kan zowel zijn:
- de labrat (die er bewust?? troep ingooit);
- als de dealer (die het bewust als iets anders verkoopt: zie 4FA - XTC), echter kan het bij hem ook totale naïviteit zijn. Als het een Johnny om de hoek is, die zijn bron blind gelooft en alles voor de knaken doet;
- maar ook de gebruiker zelf. Weet gewoon gvd wat je koopt en wat je gebruikt.
We hebben allerlei plichten voor kopers/gebruikers hier in Nederland.
Maar omdat drugs een beetje taboe en illegaal zijn, is voor veel gebruikers die drempel veel te hoog om er op een normale manier mee om te gaan.
Want het moet allemaal stiekem.
Nederland heeft gewoon testcentra, door het hele land heen. Volkomen anoniem en gratis.
Laat gewoon je shit testen en gebruik verantwoord.
Mijn vriendin werkt met probleemjongeren vanaf 13.
Wat ze daar als verhalen hoort vinden we beiden zeer verontrustend.
Dat zijn bv meisjes van 13 jaar, die vertellen over hun gebruik van verschillende soorten drugs. Zonder enig besef wat ze slikken en wat de werking is. Laat staan of ze weten wat een 'veilige dosis' is en of het dus schoon is wat ze kopen/krijgen.
Wij zijn laatst naar een feestje gegaan (ondanks dat het 16+ was
), puur omdat er een goede groep was.
We hebben onze ogen uitgekeken. Als je ziet hoeveel jeugd daar gewoon aan de drugs zit. Is gewoon niet meer normaal.
Sowieso XTC-gebruik, midden op de zaal MDMA likken, elke keer als ik de wc opliep stonden ze op een rij te snuiven.
En dan kom je weer op bovenstaande:
Weten ze wat ze gebruiken? Weten ze hoe te gebruiken? Mixen ze niet (sws wel met alcohol)?
Als de jeugd (zelfs rond de 13 jaar!!) al aan harddrugs kan komen, dan doe je toch iets niet goed als overheid.
Maar vraag me af hoe lang het duurt voordat ze dat ook op de zwarte lijst zetten onder de mom van 'gevaarlijk en er vallen doden'.
http://www.drugsenuitgaan...euws/detail/?bericht=2166
Beetje jammer vind ik dat wel (let wel, ik wil niet perse drugs promoten, maar er moet gewoon veel beter mee omgegaan worden, zo ook de voorlichting en eventuele gedoogbeleid).
Kijk naar de conclusies getrokken in dat artikel:
Een indicatie voor 4FA. Deze symptomen komen uiteraard alleen maar voor bij 4FA

Je gaat niet eerder dood aan een dosis 4FA dan een dosis coke of XTC.
Maar toch moeten ze het (mark my words) in de opiumwet opnemen.
Het punt/gevaar zit hem er een beetje in dat de meeste mensen (waar het mis mee gaat) of niet weet waar ze mee bezig zijn, of wel bewust de rand opzoeken of eroverheen willen gaan.
Naja, die laatste ga je toch bijna niet tegenhouden. Net zo min hoe je coma-zuipende jongeren tegenhoudt (hier of op hun jeugdvakanties).
Goed inlichten en risico's beperken echter wel.
Mensen krijgen 4FA (in de veronderstelling dat ze XTC hebben) en gebruiken het op de manier zoals ze XTC gebruiken. Dan kun je problemen verwachten.
Mensen gaan het mixen met andere drugs of alcohol, dan kun je problemen verwachten.
Mensen hydrateren of koelen te weinig af, ook dan kun je problemen verwachten.
Er is echt niks ergs of gevaarlijk aan een keertje drugs doen.
Er is zelfs een recent onderzoek geweest waaruit is gebleken dat XTC toch stukken minder schadelijk is als men voorheen altijd dacht en zei.
Nederland is 1 van de beste plekken om XTC te kopen.
Nette inhoud, nette prijs en over het algemeen gewoon zuiver.
Er is altijd een enkeling die het moet 'verpesten', dat kan zowel zijn:
- de labrat (die er bewust?? troep ingooit);
- als de dealer (die het bewust als iets anders verkoopt: zie 4FA - XTC), echter kan het bij hem ook totale naïviteit zijn. Als het een Johnny om de hoek is, die zijn bron blind gelooft en alles voor de knaken doet;
- maar ook de gebruiker zelf. Weet gewoon gvd wat je koopt en wat je gebruikt.
We hebben allerlei plichten voor kopers/gebruikers hier in Nederland.
Maar omdat drugs een beetje taboe en illegaal zijn, is voor veel gebruikers die drempel veel te hoog om er op een normale manier mee om te gaan.
Want het moet allemaal stiekem.
Nederland heeft gewoon testcentra, door het hele land heen. Volkomen anoniem en gratis.
Laat gewoon je shit testen en gebruik verantwoord.
Mijn vriendin werkt met probleemjongeren vanaf 13.
Wat ze daar als verhalen hoort vinden we beiden zeer verontrustend.
Dat zijn bv meisjes van 13 jaar, die vertellen over hun gebruik van verschillende soorten drugs. Zonder enig besef wat ze slikken en wat de werking is. Laat staan of ze weten wat een 'veilige dosis' is en of het dus schoon is wat ze kopen/krijgen.
Wij zijn laatst naar een feestje gegaan (ondanks dat het 16+ was

We hebben onze ogen uitgekeken. Als je ziet hoeveel jeugd daar gewoon aan de drugs zit. Is gewoon niet meer normaal.
Sowieso XTC-gebruik, midden op de zaal MDMA likken, elke keer als ik de wc opliep stonden ze op een rij te snuiven.
En dan kom je weer op bovenstaande:
Weten ze wat ze gebruiken? Weten ze hoe te gebruiken? Mixen ze niet (sws wel met alcohol)?
Als de jeugd (zelfs rond de 13 jaar!!) al aan harddrugs kan komen, dan doe je toch iets niet goed als overheid.