Op zondag 19 augustus 2001 14:15 schreef Bramiozo het volgende:
Geen enkele reden inderdaad, maar...
niks te maren .. er is geen is reden om de mogelijkheid op buitenaardse oorsprong uit te sluiten
Theoretiseren is verzinnen en MEER, theoretiseren en verzinnen zijn geen synoniemen van elkaar.
Niet van toepassing.. dit is doormalen op gebruik van bewoording
In het
geval van de U.F.O.'s mist de kennis.
mja en men blijft de kennis missen als men het niet onderzoekt of bepaalde mogelijkheden op voorhand niet eens wil overwegen..
Ja precies, "..die allemaal.." wat is dat dan he, hoeveel
verklaringen zijn er dan , volgens jou simpele redenatie, mag ik iets verzinnen en dat beschouwen als mogelijke verklaring en dat beschouwen als oplossing als er al het andere niet klopt. O jee daar hebben we em weer, al het andere, wat is dat? Ik mag alles verzinnen (the point being als ik dat doe he) en beschouwen als verklaring, ik hoef het alleen maar overeen te doen komen met de waarnemingen...er zijn dus volgens JOU(!!!) theorie oneindig veel verklaringen en dan is het onmogelijk om alles weg te strepen.....eh wacht..dat vind ik ook.-->we kunnen niet alles uitsluiten zelfs als er een eindig aantal verklaringen zijn en als we Ockham's scheermes gaan toepassen dan zal er niet uitkomen dat het exotische ras ecekisbf van de planeet cyclotron ons anaal komt proben(jaja ik weet het, het zegt alleen dat het buitenaards is en het zegt niet van welke planeet)

mja je mag van mij wel mogelijkheden verzinnen hoor.. we zullen wel zien of het stand houd
verklaar voor mij maar die ufo die dat turkse vliegtuig omcirkelde
1) Analyzeren doe je met solide gegevens over grootheden,
--> met erkend meetapparatuur dingen als de snelheid, de hoogte en bijv de warmte meten en dan bekijken hoe betrouwbaar de gegevens zijn, kloppen de gegevens dan ga je kijken of je bevestiging van andere bronnen (niet jan met de pet) kan krijgen, dan ga je bekijken welk natuurfenomeen hiervan de oorzaak kan zijn, je gaat theorieen opstellen aan de hand van bestaande kennis en je gaat die theorieen proberen te ondersteunen enz..enz. zoals je ziet komt er in dit proces geen afstrepen aan te pas!! Zo werkt het in de wetenschap, je hebt een stelling en je bewijst die stelling, je gaat helemaal niks afstrepen.
er komt wel degelijk af strepen aan te pas ..
je geeft zelf al aan dat je gaat bekijken welk natuurfenomeen dit kan zijn.. en dan gaan er een hoop natuurfenomenen afgestreept worden
Zelfs als het dat wel deed, dan betekent buitenaards niet meteen buitenaardse technologie. Dingen als meteorieten zijn gemakkelijk te onderscheiden en zijn duidelijk buitenaards (dingen vallen immers niet van de aarde af)
, bij een gebrek aan referentiepunten (pikkedonker en geen duidelijke objecten op de grond) zal die modderfokker dansen in lucht als een..nou ja..modderfokker en dan...tja..the Eagle has landed.
dingen als meteorieten maken geen bochten van 90 of 180 graden en hangen niet stil, en volgen geen vliegtuigen.. of het nou pikdonker is of niet..
3)dingen als natuurkundige fenomenen kun je niet afschrijven als mogelijke verklaringen omdat wij niet de bevestiging krijgen dat het gaat om een technologie, en dan zeg ik dus niet automatisch buitenaardse technologie.
sommige ufo's zijn inderdaad natuurlijke fenomenen en zijn inderdaad geen buitenaardse technologie..
andere wel
- Ok, het is buitenaards, dat zou je soms met een zeker grenzende waarschijnlijkheid kunnen zeggen..mee eens, de plaats van oorsprong is inderdaad irrelevant en waarschijnlijk niet te achterhalen, o.k.
maar - We weten niet of het door intelligente wezens is bestuurd. Jij gaat er vanuit(!) dat het gaat om, door intelligentie ingegeven manoeuvres, en daardoor kom je tot de conclusie dat het om buitenaardse leven gaat.
De "manoeuvres" zijn vaak chaotisch en plotseling, niet duidend op een intelligent wezen dat met een subtiele beweging, de mogelijke interceptie voorkomt. Die "manoeuvres" gebeuren niet alleen bij intercepties, hoevaak wordt niet beschreven door een Jan met pet dat "..het apparaat schoot wild heen en weer en deed dingen die geen enkel vliegtuig kan uitvoeren, onmenselijk zeg ik je.." of iets dergelijks.
en wat is er mis met Jan met de pet ? is de gemiddelde burger zonder dr. titel een randdebiel ofzow ? niet in staat om een betrouwbare getuigenverklaring te geven ?
omdat jan het zegt is het ineens raar of fantasie en zijn alle andere waarnemingen door mensen met hogere opleidingen ook ineens niet meer van waarde ?
btw zijn die manoeuvres totaal niet chaotisch, maar wel degelijk gecontroleerd
ze zijn voor ons alleen ongewoon omdat we geen vliegtuigen hebben die zulke manoeuvres ivm aerodynamica na kunnen doen
Je mag best iets veronderstellen, dat recht heb je natuurlijk, maar dan moet je wel kunnen onderbouwen waarom die veronderstellng klopt. En wel op zo'n manier dat andere opties uitgesloten worden.-->kan nie of wel?
ja dat kan wel anders had ik niet voor deze mogelijkheid gekozen
"Waarom niet" als reactie op "waarom"...heerlijk deze discussie.
Kan dat niet subtiel dan?
in de zin van .. "ik zie geen enkele reden waarom het niet zou kunnen of om die optie uit te sluiten.. jij mag me dus vertellen waarom ik dat zou moeten doen.." dat heb ik dus samengevat in 2 woorden "waarom niet" scheelt wat type werk enzo..
"...effe met ze te spelen..." yeah right, dit is toch een inkoppertje Flamez, ik bedoel waarom niet effe versnellen tot mach 10 in 1 sec,..ben je ze zo kwijt, ik bedoel die G-krachten worden opgeheft door hun anti-zwaartekracht....
kom op hee!
als je wat meer informatie had gewonnen over dit onderwerp dan had je geweten dat versnellen tot mach 10 ( en sneller ) ook voorkomt om achtervolgers af te schudden..
wie weet wat de motieven zijn om kat en muis te spelen voor die ufo ? voor de lol ? voor bestudering van piloot, gedrag en tactieken ? testen van capaciteiten van het vliegtuig ?
Mensen hebben maar beperkte zintuigen, we kunnen in ieder geval niet zeggen van een vliegtuig (leken zowieso niet) hij ging met 90o een bepaalde kant op, dat is onmogelijk te bepalen met de ogen. Ook het stilhangen is twijfelachtig, vaak worden waarnemingen gedaan van stilhangende objecten terwijl het vaak een licht is in van toren of in ieder geval dat het object van grote afstand recht naar je toe komt.
ja optische illusie bestaat maar mensen en ook leken zijn geen hersenloze debielen ( uitzonderingen daargelaten ) ik vind de stelling dat mensen incapabel zijn om te observeren volslagen idioot.. mensen kunnen van alles maar bij dit soort onderwerpen kunnen ze ineens niks
zoals bij disclosure project al werd gemeld .. iemand is pyschologisch gezond genoeg om verantwoording te dragen over nucleare wapens, maar als ze beginnen te praten over Ufo's dan zijn ze ineens psychologisch niet meer in orde
Als je mijn posts goed had gelezen dan wist je dat ik allang overtuigd ben het bestaan van buitenaards leven.
mmmz wat is dan je probleem
Maar intelligent leven is zowieso niet in onze nabijheid aangetoond.
jaja alsof wij daar al toe in staat zijn, we kunnen net sinds een paar jaar planeten ontdekken buiten ons eigen zonnestelsel
we hebben net 50 jaar tv en denken nu al te kunnen vertellen hoe het heelal in elkaar steekt

Moet die laatste nou een gevatte afsluiter zijn ofzo,
ik ben neutraal en objectief tot in mijn graf.
...op geen enkele manier kun je nog beweren dat ik dit uitsluit. Ik hoop dat het zo is, als het zo is dan streef ik ernaar om dat op een empirische, wetenschappelijk verantwoorde manier te bewijzen.
Ik zal het eens vragen, als ik bij de NASA werk.
ja wachten en wachten tot dat eens iemand je van Nasa het komt vertellen...
doe eens wat moeite, zoek zelf naar bestaand bewijs ,luister naar getuigen, lees wetenschappelijke documenten, etc..
afsluiten met een kwootje
Unknown objects are operating under intelligent control... It is imperative that we learn where UFOs come from and what their purpose is... "
"It is time for the truth to be brought out in open Congressional hearings. Behind the scenes high ranking Air Force officers are soberly concerned about the UFOs. But through official secrecy and ridicule, many citizens are led to believe the unknown flying objects are nonsense."
Admiral Roscoe Hillenkoetter,- first Director of the CIA (1947-50). In 1957, he joined the Board of Governors of the National Investigations Committee on Aerial Phenomenon (NICAP), a UFO investigating group.