Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
het systeem zal aan de tv gehangen worden en komt dus in de tv kast te staan, op dit systeem wil ik een plex server runnen, TeamSpeak hosten en enkele game servers draaien indien ik daar behoefte aan heb (gmod, CS GO, Terraria, Minecraft,...) ook dient hij om Netflix te streamen naar m'n tv. Dit is een 1080p toestel dus ik reken geen gpu. Als laatste wil ik ook steam streaming doen vanaf mijn game pc, deze is met een ethernet draad verbonden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/-600
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een stevige HDD (WD RED), een ssd voor opstart en enkele servers, een voeding van 300w lijkt me ruimschoots voldoende.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Western Digital. Goede recensies
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet te groot. Ga de afmetingen in de kast nogeens nemen maar denk dat de cm 110 er ruim inpast. Niet te fancy, geen leds of weet ik veel.
Ga je overklokken?
misschien. Enkel stock ventilator genomen nu.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben nieuw to servers en wil gewoon een simpel systeem dat draait op Windows 10 en ik remote kan aansturen of via BT. Het is vooral om de werklast van hosten enz van mijn main pc te halen die anders constant moet draaien voor kleinere dingen. Ook zat ik met volgende vraag: zou ik servers hosten op de SSD of op de HDD? Aangezien veel schrijven op SSD niet goed schijnt te zijn... Ook twijfel in of i3 6100+ddr4 ram niet overdreven is en ik een last gen i3 kan nemen (4170) + DDR3. dit maakt het wat goedkoper.
Hierbij een lijstje:
Edit: lijst bijgewerkt, overbodige hdd verwijderd
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
het systeem zal aan de tv gehangen worden en komt dus in de tv kast te staan, op dit systeem wil ik een plex server runnen, TeamSpeak hosten en enkele game servers draaien indien ik daar behoefte aan heb (gmod, CS GO, Terraria, Minecraft,...) ook dient hij om Netflix te streamen naar m'n tv. Dit is een 1080p toestel dus ik reken geen gpu. Als laatste wil ik ook steam streaming doen vanaf mijn game pc, deze is met een ethernet draad verbonden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/-600
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een stevige HDD (WD RED), een ssd voor opstart en enkele servers, een voeding van 300w lijkt me ruimschoots voldoende.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Western Digital. Goede recensies
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet te groot. Ga de afmetingen in de kast nogeens nemen maar denk dat de cm 110 er ruim inpast. Niet te fancy, geen leds of weet ik veel.
Ga je overklokken?
misschien. Enkel stock ventilator genomen nu.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben nieuw to servers en wil gewoon een simpel systeem dat draait op Windows 10 en ik remote kan aansturen of via BT. Het is vooral om de werklast van hosten enz van mijn main pc te halen die anders constant moet draaien voor kleinere dingen. Ook zat ik met volgende vraag: zou ik servers hosten op de SSD of op de HDD? Aangezien veel schrijven op SSD niet goed schijnt te zijn... Ook twijfel in of i3 6100+ddr4 ram niet overdreven is en ik een last gen i3 kan nemen (4170) + DDR3. dit maakt het wat goedkoper.
Hierbij een lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 116,15 | € 116,15 |
| 1 | MSI H110M PRO-VD | € 56,- | € 56,- |
| 1 | WD Red WD30EFRX, 3TB | € 108,95 | € 108,95 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 42,47 | € 42,47 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | be quiet! System Power B8 300W | € 33,95 | € 33,95 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 72,60 | € 72,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 518,07 | |
Edit: lijst bijgewerkt, overbodige hdd verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Ch3ckmate op 21-11-2016 13:56 ]