Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleine Home Server

Pagina: 1
Acties:

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-11 14:40
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
het systeem zal aan de tv gehangen worden en komt dus in de tv kast te staan, op dit systeem wil ik een plex server runnen, TeamSpeak hosten en enkele game servers draaien indien ik daar behoefte aan heb (gmod, CS GO, Terraria, Minecraft,...) ook dient hij om Netflix te streamen naar m'n tv. Dit is een 1080p toestel dus ik reken geen gpu. Als laatste wil ik ook steam streaming doen vanaf mijn game pc, deze is met een ethernet draad verbonden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/-600

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een stevige HDD (WD RED), een ssd voor opstart en enkele servers, een voeding van 300w lijkt me ruimschoots voldoende.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Western Digital. Goede recensies

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet te groot. Ga de afmetingen in de kast nogeens nemen maar denk dat de cm 110 er ruim inpast. Niet te fancy, geen leds of weet ik veel.

Ga je overklokken?
misschien. Enkel stock ventilator genomen nu.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben nieuw to servers en wil gewoon een simpel systeem dat draait op Windows 10 en ik remote kan aansturen of via BT. Het is vooral om de werklast van hosten enz van mijn main pc te halen die anders constant moet draaien voor kleinere dingen. Ook zat ik met volgende vraag: zou ik servers hosten op de SSD of op de HDD? Aangezien veel schrijven op SSD niet goed schijnt te zijn... Ook twijfel in of i3 6100+ddr4 ram niet overdreven is en ik een last gen i3 kan nemen (4170) + DDR3. dit maakt het wat goedkoper.

Hierbij een lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 116,15€ 116,15
1MSI H110M PRO-VD€ 56,-€ 56,-
1WD Red WD30EFRX, 3TB€ 108,95€ 108,95
1Cooler Master Elite 110€ 42,47€ 42,47
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 87,95€ 87,95
1be quiet! System Power B8 300W€ 33,95€ 33,95
1Crucial BX200 240GB€ 72,60€ 72,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 518,07

Edit: lijst bijgewerkt, overbodige hdd verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Ch3ckmate op 21-11-2016 13:56 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik zou me verdiepen in virtualisatie, of beter gezegd een core toewijzen per server/service.
en hierom bv een onboard 4 of zelfs 8 core moederbord.

Niet alleen heb je na inrichten geen last van een "server" die teveel kracht wegtrekt terwijl je film zit te kijken, maar alles blijft stabieler draaien.

Zuinige (idle) Game/Server/Film PC

Bijkomend voordeel is dat je stroomverbruik dramatisch minder kan. kijk voor dergelijke boardjes in
Het grote zuinige server topic - deel 2

Tja vanalles

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-11 10:37
Ik zou je moederbord veranderen in een pricewatch: MSI H110M ECO. Lagere stroomverbruik en betere netwerkcontroller.
Jouw uitgekozen RAM draait op 2.400Mhz, met een H110 moederbord wordt dat terug geklokt naar 2133 Mhz. Dus een pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 voldoet.
Voeding veranderen in een efficientere en kwalitatief betere pricewatch: Seasonic G-series 360 watt. Deze heeft tevens 2 jaar langer garantie.
En een nieuwere SSD pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB

• Ch3ckmate
vso schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:22:
ik zou me verdiepen in virtualisatie, of beter gezegd een core toewijzen per server/service.

Niet alleen heb je na inrichten geen last van een "server" die teveel kracht wegtrekt terwijl je film zit te kijken, maar alles blijft stabieler draaien.

Zuinige (idle) Game/Server/Film PC

Bijkomend voordeel is dat je stroomverbruik dramatisch minder kan. kijk voor dergelijke boardjes in
Het grote zuinige server topic - deel 2
Beste, ik ken niets van virtualisatie al interesseert het me wel. Misschien kan ik mettertijd de CPU van m'n game pc overzetten naar de server. Ik denk jammer genoeg dat dit overkill zal zijn, het is voor een huishouden met 2 personen. Worst case scenario: 1 server, 1 Netflix stream en 1 plex video, plex wordt ook pas zwaar als de server moet decoden, ik denk niet dat dit vaak gaat gebeuren dus betwijfel ook of dat veel problemen zou geven 'de suggesties die verder gegeven zijn ga ik wel toepassen denk ik (upgrade PSU enz)
ndthien schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:27:
Ik zou je moederbord veranderen in een pricewatch: MSI H110M ECO. Lagere stroomverbruik en betere netwerkcontroller.
Jouw uitgekozen RAM draait op 2.400Mhz, met een H110 moederbord wordt dat terug geklokt naar 2133 Mhz. Dus een pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 voldoet.
Voeding veranderen in een efficientere en kwalitatief betere pricewatch: Seasonic G-series 360 watt. Deze heeft tevens 2 jaar langer garantie.
En een nieuwere SSD pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB
OK. Deze wijzigingen pas ik vanavond even toe :)

[ Voor 29% gewijzigd door Ch3ckmate op 21-11-2016 14:58 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

vso schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:22:
Wat? Cores zijn per CPU en niet per moederbord. En door virtual machine limits kan je zelfs een single-core CPU gebruiken voor bijvoorbeeld VT-d en Hyper-V en nog steeds geen greintje pijn hebben als jij een film wil kijken terwijl de MineCraft-server dan ineens langzamer gaat lopen.

Ook zonder virtualisatie kan je middels affinity gewoon een splitsing maken per proces over welke core/cores wel/niet gebruikt mogen worden. De i3 uit de topicstart heeft 2 cores met HT oftewel 4 "CPU's" herkend door Windows waarvan je er dus eentje zou kunnen toewijzen aan exclusief NetFlix, bijvoorbeeld.

Als we ons dan toch moeten verdiepen in virtualisatie, laten we het dan meteen correct zeggen.

@topicstarter: heb je een zeer specifieke wens of het een tower moet zijn? Want met uitzondering van de 3.5" HDD, kan je ook alles in een mooie BRIX/NUC kwijt. Is een stuk kleiner, net zo snel, zuiniger en ook makkelijker weg te werken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

MAX3400 schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:24:
Wat? Cores zijn per CPU en niet per moederbord. En door virtual machine limits kan je zelfs een single-core CPU gebruiken voor bijvoorbeeld VT-d en Hyper-V en nog steeds geen greintje pijn hebben als jij een film wil kijken terwijl de MineCraft-server dan ineens langzamer gaat lopen.

Ook zonder virtualisatie kan je middels affinity gewoon een splitsing maken per proces over welke core/cores wel/niet gebruikt mogen worden. De i3 uit de topicstart heeft 2 cores met HT oftewel 4 "CPU's" herkend door Windows waarvan je er dus eentje zou kunnen toewijzen aan exclusief NetFlix, bijvoorbeeld.

Als we ons dan toch moeten verdiepen in virtualisatie, laten we het dan meteen correct zeggen.

@topicstarter: heb je een zeer specifieke wens of het een tower moet zijn? Want met uitzondering van de 3.5" HDD, kan je ook alles in een mooie BRIX/NUC kwijt. Is een stuk kleiner, net zo snel, zuiniger en ook makkelijker weg te werken.
Als je die vraag stelt moet je wel even zijn post lezen, hij wil nog 3tb disk toevoegen..

Over lezen gesproken, ik adviseer een onboard cpu dus niet verwisselbaar ;) dus moederbord maakt wel uit.

Tja kan ook met een dubbeltje de wereld rond, of je reist met een ruimer budget. in de wereld van virtualisatie is mhz erg ondergeschikt en van prio hoog naar laag als volgt:
1) ram
2) iops (disk access tijden)
3) cores (meer is beter)
4) HT
5) mhz

En het is niet handig om je hypervisor die alles aanstuurt te ontnemen van cpu tijd, en daarom wil je de overige cores benutten voor VM's. en zover ik weet is HT niet bedoelt als core verdubbelaar. dus die visie klopt volgens mij niet helemaal. Maar goed ik heb met mijn setups die ik tot nu toe gemaakt hebt (100+) nog nooit last gehad .omdat ik nooit onder 4 cores kom per fysieke cpu en nooit meer core's toewijs dan 1 als stelregel.

Tja vanalles

• Ch3ckmate
MAX3400 schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:24:
[...]

Ik zou een mini tower prefereren wegens de uitbreidingsmogelijkheden. Indien mijn eisen later veranderen kan ik dit gewoon doen naar wens. Een brix of NUC is mooi maar ik vrees dat dit wat beperkt gaat zijn en je mss meer betaalt om alles in die form factor te hebben.
Pagina: 1