Hotmail site onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo Tweakers-vrienden,

Ik heb een nieuwe computer na lang zoeken *O*

Het vreemde is dat als ik in internet explorer naar Hotmail.com ga (of mail.live.com), de site niet laadt.

Ik heb al op internet gekeken en meerdere mensen hebben hier in voorgaande jaren last van gehad. Ik lees dat SSL uitschakelen helpt, maar dat vind ik allemaal zo eng klinken, ik weet niet of ik daar goed aan zou doen. :X

Kan iemand mij helpen? ;(

Groetjes,

Negena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:08
Verander je DNS servers eens naar die van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
Dan moet je eerst naar netwerkcentrum, toch? Ik heb erop geklikt, maar het opent maar niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Hotmail bestaat niet meer, dit is nu outlook.
Probeer https://outlook.live.com/owa/ en gebruik daar je reguliere hotmail of live account.
Outlook.com is overigens ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
rolandos582 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:47:
Hotmail bestaat niet meer, dit is nu outlook.
Probeer https://outlook.live.com/owa/ en gebruik daar je reguliere hotmail of live account.
Outlook.com is overigens ook prima.
Ook als ik daar op aanmelden klikt, lukt het niet.

EDIT:

Ik wilde opnieuw opstarten en ik kreeg continu dat blauwe scherm met 'opnieuw opstarten'.

Toen heb ik de computer uitgedrukt en weer opgestart en ik kan op Hotmail en ik kan naar netwerkcentrum.

Wat is er gebeurd? Is er iets mis met de software ofzo? Moet ik me zorgen maken of kan zoiets gewoon gebeuren? :'(

[ Voor 32% gewijzigd door negena op 16-11-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
negena schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:48:
[...]
Ook als ik daar op aanmelden klikt, lukt het niet.
Nu kaart je alweer iets anders aan, wat is nu exact je probleem.
- De complete website, outlook,hotmail oid laden niet?
- De website laad prima maar je kunt niet inloggen?

Andere DNS / cookies legen / andere browser lijkt me stap 1. Anders eventueel een tracert uitvoeren op de website om te kijken waar hij hem tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
rolandos582 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:53:
[...]

Nu kaart je alweer iets anders aan, wat is nu exact je probleem.
- De complete website, outlook,hotmail oid laden niet?
- De website laad prima maar je kunt niet inloggen?

Andere DNS / cookies legen / andere browser lijkt me stap 1. Anders eventueel een tracert uitvoeren op de website om te kijken waar hij hem tegenhoud.
Ik kwam niet op de website waar je je mailadres en wachtwoord in moet voeren, maar nu dus weer wel, zie mijn rectie hierboven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
negena schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:54:
[...]
Ik kwam niet op de website waar je je mailadres en wachtwoord in moet voeren, maar nu dus weer wel, zie mijn rectie hierboven :X
Beetje voorbarig topic aanmaken dus maar goed problem solved. Druk maken is onnodig, bugs gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
rolandos582 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:56:
[...]

Beetje voorbarig topic aanmaken dus maar goed problem solved. Druk maken is onnodig, bugs gebeuren.
ja, raakte beetje in paniek. Gisteren pas de computer gekocht en nu gaat al wat mis, maar als je zegt dat zoiets kan gebeuren, dan ben ik helemaal gerustgesteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Lijk mij eerder dat je Windows updates hebt ontvangen en een reboot nodig had ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
Breezers schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:58:
Nee er is niets geinstalleerd (voor zover ik weet). De pc heb ik gisterenavond van mediamarkt gekregen en geinstalleerd. Vandaag was de eerste keer dat ik naar Hotmail ging en de eerste keer dat ik probeerde het netwerkcentrum te openen. :?

Maar ja, alles werkt weer, dus ik ga ervan uit dat er niks aan de hand is.

• negena
Breezers schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:58:
rolandos582 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:56:
[...]

Het is weer gebeurd!!! Hotmail was onbereikbaar en netwerkcentrum ging niet open!! ;(

Wat moet ik nu doen, na het opnieuw opstarten ging alles weer goed. Maar opnieuw opstarten lukte niet, ik moest de computer uitdrukken. :X

Moet ik de dns-server veranderen?

[ Voor 6% gewijzigd door negena op 17-11-2016 15:42 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37
Kijk eens bij je windows updates of die niet bezig is op de achtergrond zoals hierboven vermeld

Cloud ☁️

Verwijderd

Teruglopen naar de winkel. Om dit te gaan troubleshooten is er toch iets meer kennis van zaken nodig gok ik. Zoals, wat gebeurd er, welke pagina wordt er getoond, doen andere sites het wel, enz.

Allemaal dingen waar ik als je zo hoor niet aan zou beginnen, je hebt hem net een dag. Nu kan je nog makkelijk terug.
negena schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:40:
[...]

[...]

Het is weer gebeurd!!! Hotmail was onbereikbaar en netwerkcentrum ging niet open!! ;(

Wat moet ik nu doen, na het opnieuw opstarten ging alles weer goed. Maar opnieuw opstarten lukte niet, ik moest de computer uitdrukken. :X

Moet ik de dns-server veranderen?

• negena
Downloader_NL schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:43:
Kijk eens bij je windows updates of die niet bezig is op de achtergrond zoals hierboven vermeld
Waar zie ik mijn updates? Gisteren was er wel een update geinstalleerd.
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:43:
Teruglopen naar de winkel. Om dit te gaan troubleshooten is er toch iets meer kennis van zaken nodig gok ik. Zoals, wat gebeurd er, welke pagina wordt er getoond, doen andere sites het wel, enz.

Allemaal dingen waar ik als je zo hoor niet aan zou beginnen, je hebt hem net een dag. Nu kan je nog makkelijk terug.

[...]
Alles werkt, ik kan naar elke site, maar als ik Hotmail.com intik (of mail.live.com), dan blijft de pagina wit en zie ik dat ie bezig is met het zoeken naar de pagina. Je weet wel, dat cirkeltje met bolletjes is continu bezig in het tabblad.

Waar kan het aan liggen? Als het blijft gebeuren, dan ga ik gewoon terug.

Misschien kan ik dat meteen vragen: Hoe zorg ik ervoor dat alles weer 'als nieuw' terug wordt gezet? Dus als ie aangaat, dat ie dan weer vraagt naar taalinstelling en de naam van de gebruiker etc.?

Het was een internetaankoop, dus volgens mij mag je gewoon uitproberen, maar soms doet Mediamarkt daar moeilijk over.

• HKLM_
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:43:

[...]
Terug naar de winkel en dan ? zeggen dat hotmail.com en netwerkcentrum niet openen :P
En dan je geld terug.....

Wat je ook nog kan doen is windows opnieuw installeren zodat je weer even opnieuw begint. Ik weet niet of je al veel software had geinstalleerd maar dat moet dan even opnieuw

Cloud ☁️

• HKLM_
negena schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:48:
[...]

Waar zie ik mijn updates? Gisteren was er wel een update geinstalleerd.

[...]

Alles werkt, ik kan naar elke site, maar als ik Hotmail.com intik (of mail.live.com), dan blijft de pagina wit en zie ik dat ie bezig is met het zoeken naar de pagina. Je weet wel, dat cirkeltje met bolletjes is continu bezig in het tabblad.

Waar kan het aan liggen? Als het blijft gebeuren, dan ga ik gewoon terug.

Misschien kan ik dat meteen vragen: Hoe zorg ik ervoor dat alles weer 'als nieuw' terug wordt gezet? Dus als ie aangaat, dat ie dan weer vraagt naar taalinstelling en de naam van de gebruiker etc.?

Het was een internetaankoop, dus volgens mij mag je gewoon uitproberen, maar soms doet Mediamarkt daar moeilijk over.
Dat opnieuw instellen kan iedereen tegenwoordig in windows 10 die wat moeite doet om het even te googlen.

https://computertotaal.nl...-opnieuw-instellen-67096/

Cloud ☁️

• negena
Downloader_NL schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:48:
[...]

Terug naar de winkel en dan ? zeggen dat hotmail.com en netwerkcentrum niet openen :P
En dan je geld terug.....

Wat je ook nog kan doen is windows opnieuw installeren zodat je weer even opnieuw begint. Ik weet niet of je al veel software had geinstalleerd maar dat moet dan even opnieuw
Nee, Windows opnieuw installeren klinkt al te ingewikkeld.

Ik kan iets nieuws vermelden: Als de computer wordt afgesloten, dus 'normaal'' op afsluiten klikken en je drukt m weer aan, dan doet Hotmail het niet. Dus elke keer als de computer voor de eerste keer is opgestart moet ik m opnieuw opstarten en dan pas doet Hotmail het. Vreemd, toch?

• HKLM_
negena schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:51:
[...]

Nee, Windows opnieuw installeren klinkt al te ingewikkeld.

Ik kan iets nieuws vermelden: Als de computer wordt afgesloten, dus 'normaal'' op afsluiten klikken en je drukt m weer aan, dan doet Hotmail het niet. Dus elke keer als de computer voor de eerste keer is opgestart moet ik m opnieuw opstarten en dan pas doet Hotmail het. Vreemd, toch?
Serieus Windows opnieuw installeren klinkt ingewikkeld dus daarom doen we het niet, Het is in windows 10 serieus max 5 klikken (check mijn eerdere link) maargoed je moet het natuurlijk zelf weten :+

Wat verwacht je nu nog van ons ?

Cloud ☁️

• negena
Downloader_NL schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:53:
[...]

Serieus Windows opnieuw installeren klinkt ingewikkeld dus daarom doen we het niet, Het is in windows 10 serieus max 5 klikken (check mijn eerdere link) maargoed je moet het natuurlijk zelf weten :+

Wat verwacht je nu nog van ons ?
Ik ben nu bij instellingen, ik zie dat windows naar updates aan het zoeken is. Is dat normaal?

Als ik m wil herstellen naar de situatie toen ie uit de doos kwam, dan moet ik neem ik aan kiezen voor deze pc opnieuw instellen? (Dat is overigens de enige optie die er is.)

Dat ga ik sowieso doen als ik m ga retourneren. Maar aangezien het zo makkelijk is, zou ik het eerst kunnen doen om te kijken of mn probleem opgelost wordt, toch? En als het niet lukt, dan nog een keer opnieuw instellen en dan maar retourneren, toch :D

• HKLM_
Ja dat windows naar updates aan het zoeken is is normaal, zeker na het opnieuw installeren / bij het eerste gebruik.

En ja je kan je PC opnieuw installeren nu, de pc zal daarna ook weer gaan zoeken naar de updates

Cloud ☁️

• negena
...

[ Voor 99% gewijzigd door negena op 17-11-2016 16:13 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En je weet helemaal zeker dat het allemaal niks te maken heeft met HDD SSD lange termijn Windows & vraag over snelheid i5 8gb/Acer xc780 & [win10] Externe harde schijf onzichtbaar

Sorrry maar als ik de topics zo eens doorlees, vraag ik me af of je voldoende kennis hebt van PC's en het wel/niet deductief troubleshooten van zaken. Je PC lijkt al dagen niet goed te functioneren, je zit zelf hardware in te bouwen en "random" directories te verplaatsen zoals Temp & Downloads. Met een beetje alles bij elkaar optellen lees ik eigenlijk over de afgelopen dagen: "Mijn Aces moest nog 12GB aan updates installeren maar omdat ik dat niet wist, ben ik maar hardware gaan bijbouwen en software gaan herconfigureren ondanks dat de machine vanaf dag 1 al traag was".

Mijn mening: breng dat ding terug en/of laat de verkoper de machine helemaal nalopen (want daar adverteren ze per slot van rekening mee).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• negena
MAX3400 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:10:
En je weet helemaal zeker dat het allemaal niks te maken heeft met HDD SSD lange termijn Windows & vraag over snelheid i5 8gb/Acer xc780 & [win10] Externe harde schijf onzichtbaar

Sorrry maar als ik de topics zo eens doorlees, vraag ik me af of je voldoende kennis hebt van PC's en het wel/niet deductief troubleshooten van zaken. Je PC lijkt al dagen niet goed te functioneren, je zit zelf hardware in te bouwen en "random" directories te verplaatsen zoals Temp & Downloads. Met een beetje alles bij elkaar optellen lees ik eigenlijk over de afgelopen dagen: "Mijn Aces moest nog 12GB aan updates installeren maar omdat ik dat niet wist, ben ik maar hardware gaan bijbouwen en software gaan herconfigureren ondanks dat de machine vanaf dag 1 al traag was".

Mijn mening: breng dat ding terug en/of laat de verkoper de machine helemaal nalopen (want daar adverteren ze per slot van rekening mee).
Nee :D

Ik heb de Acer geruild, dit is een Lenovo :) En ik durfde het toch niet aan om hardware in te bouwen.

Wat ik net zei klopte niet helemaal:
Opnieuw opstarten lukt wel TENZIJ Hotmail en netwerkcentrum niet reageren.

Ik zei dat Hotmail het niet doet bij de eerste keer opstarten, maar ook dat klopt niet. Ik heb het nu al meerdere keren normaal afgesloten en dan doet Hotmail het wel.

Het lijkt wel op willekeurig Hotmail het wel en niet doet .... :X

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 16:45

Rub3s

+3 , omdat het kan

Op mijn werkpc heb ik wel eens iets vergelijkbaars (vage netwerkproblemen) en dan ligt het aan de virusscanner die zit te flippen.

Maar het kan natuurlijk aan veel meer dingen liggen.

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Staat je DNS van je computer wel ingesteld op Google of iets anders dan je router? Lijkt wel alsof die problemen heeft en wellicht op de DNS van je provider staat ingesteld? Anders dan dat: Problemen met je netwerkkaart drivers misschien?

Wanneer je zelf de kennis ontbreekt dit uit te vogelen (m.b.v googlen), laat die pc inderdaad doorlichten bij de pc-boer...

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Verwijderd

Switch naar gmail, veel beter dan hotmail.

• negena
Rub3s schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:15:
Op mijn werkpc heb ik wel eens iets vergelijkbaars (vage netwerkproblemen) en dan ligt het aan de virusscanner die zit te flippen.

Maar het kan natuurlijk aan veel meer dingen liggen.
De volgende keer dat het gebeurt ga ik pc opnieuw instellen en als het dan weer gebeurt, dan ruil ik het.
Jivebunny schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:16:
Staat je DNS van je computer wel ingesteld op Google of iets anders dan je router? Lijkt wel alsof die problemen heeft en wellicht op de DNS van je provider staat ingesteld? Anders dan dat: Problemen met je netwerkkaart drivers misschien?

Wanneer je zelf de kennis ontbreekt dit uit te vogelen (m.b.v googlen), laat die pc inderdaad doorlichten bij de pc-boer...
Ik zie staan: automatisch ip en automatisch dns server

[ Voor 39% gewijzigd door negena op 17-11-2016 16:22 ]

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

negena schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:17:
Ik zie staan: automatisch ip en automatisch dns server
Netwerkcentrum > Adapterinstellingen wijzigen > Rechtsklik je adapter voor je LAN verbinding (of wifi als je daar op zit) > Status > Details.

Wat staat daar als IP-adres voor de DNS-servers?

[ Voor 31% gewijzigd door Jivebunny op 17-11-2016 16:28 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• negena
Jivebunny schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:26:
[...]

Netwerkcentrum > Adapterinstellingen wijzigen > Rechtsklik je adapter voor je LAN verbinding (of wifi als je daar op zit) > Status > Details.

Wat staat daar als IP-adres voor de DNS-servers?
84.116.46.21 en 84.116.46.20 Is daar iets mis mee?

En hoe kan ik checken of er wat is met de netwerkdrivers?

[ Voor 10% gewijzigd door negena op 17-11-2016 17:28 ]

• negena
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:16:
Switch naar gmail, veel beter dan hotmail.
ja, maar wat als iemand ander op deze computer op Hotmail wil inloggen? Moet ik hem dan maar adviseren om naar gmail te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

negena schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:29:
[...]

84.116.46.21 en 84.116.46.20 Is daar iets mis mee?

En hoe kan ik checken of er wat is met de netwerkdrivers?
Niet veel mis mee, behalve dat het de DNS servers van Ziggo zijn. Probeer op je router eens in te stellen dat de DNS van Google wordt gebruikt. 8.8.8.8 en/of 8.8.4.4.

Heb vroeger ook UPC gehad en er was nogal eens wat mis met hun DNS servers. Na overstap naar Google geen problemen meer gehad. Maar goed dat was een paar jaar geleden.

Probeer dit eerst eens voordat je met de drivers gaat rommelen. Hoe je dat op je router gaat aanpassen kan ik je niet zeggen, dat staat vast in de manual van je router (als je die gebruikt). Wanneer je direct op je modem zit aangesloten zou ik je Automatische DNS server instellingen eens op handmatig zetten en die adressen (8.8.8.8 en/of 8.8.4.4) invoeren om het eens te proberen. Als dat niet uitmaakt, kun je de volgende stap proberen en kijken of het aan je netwerkdrivers zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
Iemand in de topic zei toch iets over n update die vast de boosdoener zou zijn en da reboot genoeg is? Toen ik update 607 zag en las dat t n grote update is heb ik t laten bijwerke en afgesloten

Vandaag opgestart en meteen naar hotmail gegaan en guess what pagina laadde gewoon. :)

Waarschijnlijk lag t aan update. Maar ik let erop. Vertrouw t nog steeds niet :X
Pagina: 1