vraag over snelheid i5 8gb/Acer xc780

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik heb laatst deze desktop gekocht:
http://www.mediamarkt.nl/...780-i5612-nl-1472803.html

Ssd, 8gb ram, i5.

Als ik op de site van Mediamarkt ben, dan merk ik dat hij best wel traag is.

Ik ga bijvoorbeeld hier laptops zoeken:

http://www.mediamarkt.nl/...ce&view=PRODUCTLIST&page=

Als ik dan links een optie selecteer (bv. i5 of full hd), dan gaat ie zoeken, het scherm wordt een beetje wit en pas na 3 a 4 seconden zie ik de nieuwe selectie laptops.

Als ik dan snel naar beneden scroll, dan laden de plaatjes tegelijkertijd.

Vraag 1: ligt dit aan de site of aan mijn nieuwe computer?
Vraag 2: wat vinden jullie van de computer? Is het een goede keus (voor een beetje downloaden, YouTube kijken, documenten tikken, al dan niet tegelijkertijd.)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 20:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dat ligt aan de site van Mediamarkt. Met je PC is weinig mis.
Met een i7 6700K op 4.5Ghz heb ik ook dat hij de plaatjes pas laat weergeeft, maar als ik een optie selecteer duurt het ~0.2 seconden voordat hij die heeft toegepast. Ik denk dus dat het een combinatie is van een trage webserver en wellicht de verbindingssnelheid van jezelf.

Heb je hier op andere site's ook last van? Anders had je het zelf ook wel kunnen uitsluiten :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Slechte site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Ja, ik had al op YouTube gekeken naar een full hd trailer en die werkte gewoon.

Weet je wat t is? Deze computer ging net op slaapstand en kwam er niet weer uit. En nu is het de hele tijd zo dat hij af en toe uit slaapstand komt en af en toe niet. Ik hou er echt niet van als dingen niet goed werken en nu ga ik dus aan alles twijfelen.

Ik las overigens dat het een windows 10 probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 20:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

negena schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:36:
Ja, ik had al op YouTube gekeken naar een full hd trailer en die werkte gewoon.

Weet je wat t is? Deze computer ging net op slaapstand en kwam er niet weer uit. En nu is het de hele tijd zo dat hij af en toe uit slaapstand komt en af en toe niet. Ik hou er echt niet van als dingen niet goed werken en nu ga ik dus aan alles twijfelen.

Ik las overigens dat het een windows 10 probleem is.
Windows 10 is een ontzettend fijn stuurprogramma maar ook ontzettend zwaar met ontiegelijk veel achtergrondprocessen. Ik heb altijd wel 1-2% CPU gebruik aan alleen achtergrondprocessen. Hij update nu iedere week automatisch, dan slaat dus opeens mijn PC aan om 2:00 in de nacht. Gelukkig niet meer de Corsair high-performance 120MM fans op de H80i waterkoeler, want anders was heel het huis een willekeurige dag van de week wakker. Daarnaast gaat hij af en toe wel in slaapstand en een andere keer weer niet, zwaar irritant. Tip is om het energieprofiel aan te passen.

Er is trouwens een verschil met de slaapstand en sluimerstand. Slaapstand hoeft ook niet altijd te betekenen dat je de PC met muis/toetsenbord kan wekken en het kan heel goed dat je daarvoor gewoon op de aanknop moet duwen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kuusj op 04-11-2016 23:42 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74