Joepla schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:59:
[...]
Gezien de grote kans dat je getild wordt, snap ik dat toch wel. De (ongeschreven) regels zijn al sinds de start van MP eenvoudig: vooraf betalen via bank of contant bij afhalen. Zoniet, dan neem ik het risico niet.
Jammer voor de eerlijke koper, maar ik heb mijn lesje geleerd (=
altijd afhalen bij "grotere" bedragen, contant bij ophalen/niet in zielige verhalen/excuses trappen).
Punt is..
Indien zowel de verkoper als de koper op die manier denken, dan wordt er niks meer verkocht op die pruts dingetjes van enkele euro's na.
- Ik als koper zal nooit met een groot bedrag contant over straat gaan, ook zal ik geen groot bedrag overmaken alvorens ik het product in handen heb.
- Ik als verkoper zal geen digitaal geld willen ontvangen maar contant. Tenzij het realtime gebeurt (ik heb weleens via tweakers.net een laptop verkocht, de tweaker maakte het geld over via de rabo app en ik had het 1 minuut later bij mij erop staan. Dit terwijl hij bij mij in de woonkamer stond).
Het is jammer dat bepaalde groepen (oplichters) het verpesten voor alle eerlijke mensen.
Indien je mijn gedachten zielig vind, tsja dan is dat toch echt jou probleem maar niet de mijne

Dan koop ik je product gewoon niet, zo simpel is dat.. Voor jou 10 andere verkopers (net als dat jij kan denken: voor jou 10 andere kopers)...
Ik vind jouw gedachten trouwens niet zielig, ik begrijp het wel.. Want die gedachten had ik ook toen ik nog weleens iets wilde verkopen via marktplaats. Mja de koper zit tegenwoordig met dezelfde gedachten, de koper wilt niet bestolen worden.
Conclusie: marktplaats ontlopen en niet gebruiken...
@
Martinusz
Nee, dit is een beetje het punt, sommige tweakers (lijkt wel een trend te worden), begrijpen maar 1 kant..
Enige wat ik doe, is ook de andere kant toelichten (de kant van de koper).
Zowel de verkoper als de koper kunnen opgelicht worden. Het is niet dat de verkoper lief en per definitie eerlijk en trouw is. Net als dat de koper tegenwoordig niet lief, eerlijk en trouw kan zijn.
Ik doe gewoon niks meer met marktplaats en ik heb ook totaal geen last van deze oplicht praktijken..
[
Voor 12% gewijzigd door
LopendeVogel op 15-06-2017 11:17
]