[F1 2016] Race 20 - GP van Brazilië REGENGOD MAX!!!!!!!!!!!! Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste
Acties:
  • 106.583 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verstappen DotD maar, ik zou wel eens willen zien met hoeveel stemmen en waar vandaan. Is er zoiets als een ranglijstje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
ThomasG schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:38:
[...]
Vergeet niet dat het moederbedrijf van Ziggo in feite de hele F1 heeft gekocht.
Niet helemaal waar. Ziggo valt onder Liberty Global en de F1 is gekocht door Liberty Media. Zijn zusterbedrijven.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:52
Rivanov schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:41:
[...]

Niet helemaal waar. Ziggo valt onder Liberty Global en de F1 is gekocht door Liberty Media. Zijn zusterbedrijven.
Ziggo valt eigenlijk maar half onder Liberty Global. De andere helft valt onder Vodafone als die Joint venture afgerond is.

* SnowDude heeft al 1000 keer moeten vertellen dat zijn werkgever (Liberty Global) niet de F1 heeft op gekocht

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:40:
Verstappen DotD maar, ik zou wel eens willen zien met hoeveel stemmen en waar vandaan. Is er zoiets als een ranglijstje?
Ik mag toch hopen vanuit heel de wereld. Op Engeland na misschien want ik heb op de website van de BBC
reacties gezien die HAM magistraal vonden rijden. En geen woord over Max. Hebben die een andere race zitten kijken ? Gelukkig waren er ook daar mensen die Max goed vonden. Net als dat ik Ham zeker niet slecht vond, maar hij reed wel in de minste spray en met de beste auto.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gé Brander schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:44:
[...]

Ik mag toch hopen dat de komende 10-15 jaar Max ons nog blijft verbazen ;)
Met senna en Schumacher als voorbeelden is het niet zeker dat max gezond oud gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

Gé Brander schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:11:
[...]

Terwijl 1 of 2 bochten daarvoor Verstappen dezelfde situatie had en gewoon van het gas af ging. Maar Vettel merkte nog wel op dat hij met zijn neus net even ervoor zat... Ja, ongeveer 10cm...

Weet je... Vettel... Moet weer gewoon gaan rijden en stoppen met zeuren.
Vettel is een jankert. Hij deed daarvoor hetzelfde bij Alonso.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
JB schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:54:
[...]

Vettel is een jankert. Hij deed daarvoor hetzelfde bij Massa Alonso.
FTFY.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

En bij Max....

@Rivanov: Thanks man voor alle beelden. Kreeg weer even kippenvel bij die Brazilero die Jack interviewde.

[ Voor 79% gewijzigd door albino71 op 15-11-2016 14:58 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 16:57
groggy schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:51:
[...]

Met senna en Schumacher als voorbeelden is het niet zeker dat max gezond oud gaat worden.
Dat je Senna noemt kan ik nog enigzins begrijpen. Die is in de F1 overleden. Als is het nu al vele malen veiliger. Maar dat je Schumacher noemt raakt kant nog wal. Dat ongeluk staat natuurlijk totaal los van de F1. Iedereen kan een ski ongeluk krijgen. Of van z'n fiets vallen en bijvoorbeeld z'n nek breken.

[ Voor 7% gewijzigd door XNL073 op 15-11-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:43
SnowDude schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:46:
[...]

Ziggo valt eigenlijk maar half onder Liberty Global. De andere helft valt onder Vodafone als die Joint venture afgerond is.

* SnowDude heeft al 1000 keer moeten vertellen dat zijn werkgever (Liberty Global) niet de F1 heeft op gekocht
Dat kan wel zijn, maar Liberty Global is ontstaan uit Liberty Media. En hebben nog steeds exact dezelfde Chairman. Dus in hoeverre dat in de praktijk uitmaakt..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Malt007 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:53:
[...]

Denk overigens ook dat Max inderdaad Vettel maximaal probeerde te vernederen binnen de regels. Hij is dit seizoen toch al de morele winnaar in hun tweestrijd en dit was een soort van kers op de taart.
Denk je echt dat de drivers dezelfde obsessies/vetes hebben als de fans? Dat Max in z'n vrije tijd op Twitter grappige memes van Vettel aan het zoeken is? Of denk je dat ie vooral met zichzelf en zijn auto bezig is?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
fsfikke schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:22:
[...]

Denk je echt dat de drivers dezelfde obsessies/vetes hebben als de fans? Dat Max in z'n vrije tijd op Twitter grappige memes van Vettel aan het zoeken is? Of denk je dat ie vooral met zichzelf en zijn auto bezig is?
Ik zeg niet dat hij obsessief was op dat moment maar denken dat topsporters zich daar niet mee bezig houden is ook wel naïef. Het is niet dat het geen mensen zijn (Prost-Senna...) en het lijkt me duidelijk hoe druk Vettel zich maakt tijdens de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Jackson6 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:31:
Het is inderdaad ook zwaar overdreven hem even te vergelijken met Senna, Ik snap dat mensen dat niet inzien omdat de bekende roze bril op staat maar echt objectief zijn er maar weinig hier.
Vergelijken is niet hetzelfde als zeggen dat ze al op gelijk niveau zijn..
Maargoed, in dit geval is het niet alleen het roze bril publiek die deze vergelijking maakt..
http://www.f1today.net/en...s-senna-in-max-verstappen?
fsfikke schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:22:
Nee, dat niet (al krijgen de rijders ook sommige memes wel mee).
Maar een vrij fors gedeelte van het rijden is wel degelijk psychologisch. Dus effe Vettel buiten de baan zetten kan wel degelijk bewust zijn. Dat is toch iets wat bij Vettel in zijn hoofd blijft zitten als hij de volgende keer weer een actie wil uithalen.

[ Voor 36% gewijzigd door Twynn op 15-11-2016 15:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 06:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Met nadruk op low..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
voor de mensen zonder facebook https://twitter.com/redbullracing/status/798528795753861120

@rivanov: jouw laatste 3 video's Met Jos, Horner en de RB-meneer. waren al eerder in het topic te zien.. :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CxT2djUXEAAUSjR.jpg:large

[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 15-11-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
XNL073 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:57:
[...]

Dat je Senna noemt kan ik nog enigzins begrijpen. Die is in de F1 overleden. Als is het nu al vele malen veiliger. Maar dat je Schumacher noemt raakt kant nog wal. Dat ongeluk staat natuurlijk totaal los van de F1. Iedereen kan een ski ongeluk krijgen. Of van z'n fiets vallen en bijvoorbeeld z'n nek breken.
Je weet dat max ook meer is dan alleen F1 coureur?

En je hebt dus helemaal gelijk, iedereen kan een ski ongeluk krijgen, iedereen kan van z'n fiets vallen en bijvoorbeeld z'n breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
wrong topic..

[ Voor 94% gewijzigd door Rivanov op 15-11-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 16:57
groggy schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:19:
[...]

Je weet dat max ook meer is dan alleen F1 coureur?

En je hebt dus helemaal gelijk, iedereen kan een ski ongeluk krijgen, iedereen kan van z'n fiets vallen en bijvoorbeeld z'n breken.
Dat begrijp ik, maar die vergelijking met Schumacher zou voor elke coureur gelden. Evenals ieder ander persoon op de wereld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:54
Dat Ricciardo zo weinig over Max zegt is natuurlijks significant, maar het valt me wel op dat hij overal zijn helm noemt. Nu is dat natuurlijk erg begrijpelijk dat, wanneer je visor beslaat, het je race verpest maar misschien lezen we daardoor wel teveel in zijn reacties dat hij down is vanwege Max.

Wellicht is het een combi, dat hij er enorm van baalt dat zijn equipment niet goed was waardoor hij een bagger race reed terwijl zijn team genoot de race van zijn leven rijdt. Wellicht heeft hij wel zoiets van, kak waarom nu, ik had dat ook gekund, ik had daar wellicht samen met max kunnen staan/ ik had ook op het podium kunnen staan.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
melantrix schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:49:
Dat Ricciardo zo weinig over Max zegt is natuurlijks significant, maar het valt me wel op dat hij overal zijn helm noemt. Nu is dat natuurlijk erg begrijpelijk dat, wanneer je visor beslaat, het je race verpest maar misschien lezen we daardoor wel teveel in zijn reacties dat hij down is vanwege Max.

Wellicht is het een combi, dat hij er enorm van baalt dat zijn equipment niet goed was waardoor hij een bagger race reed terwijl zijn team genoot de race van zijn leven rijdt. Wellicht heeft hij wel zoiets van, kak waarom nu, ik had dat ook gekund, ik had daar wellicht samen met max kunnen staan/ ik had ook op het podium kunnen staan.
Wat ik me afvraag over Ricciardo zijn helm. Waarom hebben ze die niet gewisseld tijdens de rode vlaggen? Hamilton had ook last van druppels die via zijn vizier naar binnen kwamen. En die heeft gewoon een andere helm opgezet. Volgens mij zoeken ze gewoon een 'out' voor hem. Hij is, begrijpelijk, teleurgesteld over de uitkomst van de race.

En dat is Lewis trouwens ook. Had RBR geen strategische fouten gemaakt was Rosberg op zijn best vierde geworden. En hadden wij niet de beste vijftien rondes van de recente F1 historie meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:06
BlauweFles schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:04:
[...]

Wat ik me afvraag over Ricciardo zijn helm. Waarom hebben ze die niet gewisseld tijdens de rode vlaggen? Hamilton had ook last van druppels die via zijn vizier naar binnen kwamen. En die heeft gewoon een andere helm opgezet. Volgens mij zoeken ze gewoon een 'out' voor hem. Hij is, begrijpelijk, teleurgesteld over de uitkomst van de race.

En dat is Lewis trouwens ook. Had RBR geen strategische fouten gemaakt was Rosberg op zijn best vierde geworden. En hadden wij niet de beste vijftien rondes van de recente F1 historie meegemaakt.
Volgens mij had hij het pas na de laatste rode vlag...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 06:52
Ach ja, nu hebben wij nog een spannende race in Abu Dhabi tussen de Mercedessen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 12-09 22:54
BlauweFles schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:04:
[...]

martinusz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:05:
[...]

Dat was volgens mij ook het geval, maar ik denk dat het sowieso niet een 'out' is. Je hoort hem daar ook tijdens de race over de boordradio over klagen. Ik denk dat equipment failure in dit geval wel erg mee speelt en ik denk dus ook dat dat een groot deel van zijn huidige stemming bepaalt.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024

Harrie21

Damn..

Wat ik niet begrijp is dat Ricciardo niet van helm / vizier is gewisseld tijdens één van de rode vlaggen (als hij er zoveel last van had O-) )

Edit: zie dat dit net al gepost was..

[ Voor 13% gewijzigd door Harrie21 op 15-11-2016 17:22 ]

Sup

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

melantrix schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:08:
Dat was volgens mij ook het geval, maar ik denk dat het sowieso niet een 'out' is. Je hoort hem daar ook tijdens de race over de boordradio over klagen. Ik denk dat equipment failure in dit geval wel erg mee speelt en ik denk dus ook dat dat een groot deel van zijn huidige stemming bepaalt.
Ik heb hier eerder een foto gedeeld waar Verstappen vlak achter Ricciardo zit, en zijn ogen zijn daar prima zichtbaar. Ik kan me maar één moment in de race herinneren dat beiden zo kort bij elkaar zaten, maar mogelijk vergis ik mij?

Let wel, het gaat eigenlijk maar over één persoon deze laatste race. Dat moet sowieso erg frustrerend zijn als je team-maat zo verschrikkelijk positief in het nieuws komt? Vooral omdat diezelfde team-maat je behoorlijk op je nummer heeft gezet onder die buitengewone omstandigheden. Maar die omstandigheden komen (helaas) zelden voor, dus volgende keer staat ie weer met zijn mond vol tanden, in positieve zin bedoel ik dan ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Ik heb het al eerder gezegd in eerdere posts hier, maar ook in dit blog van een C4f1 verslaggever gaat het over het belang van de temperatuur van de regenbanden. http://f1.channel4.com/news/view-from-the-pit-lane-brazil/

volgens mij is regen niet gelijk aan geen toegevoegde temperatuur in de banden.. Iemand argumenten/bronnen?

Afbeeldingslocatie: https://a.sidepodcast.com/content/2016/01/pirelli-wet-tyre-blue-branding.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
martinusz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:05:
[...]

Toen reed hij ook al gemiddeld dus..(voor de rode vlag)

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 15-11-2016 20:16 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:47
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen.
Het is wat haperend, maar het idee is goed.

2:57:00 begint de inhaalrace.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DMElp1XEpJ0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bedankt weer voor de mooie filmpjes.

Stoor me wel een beetje aan die Plooij, hij zou ns wat neutraler in zijn bevragingen moeten zijn en minder dingen alvast in de mond leggen. " De nieuwe Senna ?" Laat anderen er zelf mee komen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

nachtnet schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:56:
Ik heb het al eerder gezegd in eerdere posts hier, maar ook in dit blog van een C4f1 verslaggever gaat het over het belang van de temperatuur van de regenbanden. http://f1.channel4.com/news/view-from-the-pit-lane-brazil/

volgens mij is regen niet gelijk aan geen toegevoegde temperatuur in de banden.. Iemand argumenten/bronnen?

[afbeelding]
Drie factoren warmen de band voornamelijk op, namelijk vervorming, wrijving en de warmte uit de remmen. In de regen neemt wrijving met het wegdek af, omdat er een dun filmpje van water tussen zit. Daarnaast heb je door de groeven ook al minder contact oppervlak. Als je naar de details gaat kijken, zullen de remmen ook wel minder warm worden, dus de band moet zijn warmte vooral halen uit vervorming, vandaar dat zo'n band een heel stuk minder stijf is.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:31

epic_gram

undercover moderator

Ik wil nog even reageren op de posts op de vorige pagina's over Vettel:

Natuurlijk is het zo dat hij soms wat lompe dingen zegt over de boordradio, maar ik vind dat het gisteren te groot uitvergroot werd. De zin: "He pushed me off the track" is gewoon relevante informatie voor zijn team. Het team heeft geen continue videoverbinding met de auto, dus ze zien niet alles direct wat gebeurd. En het is voor het team zeker belangrijke informatie dat hij 2 seconde later over de lijn komt.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

fynrd1 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:30:
[...]

Drie factoren warmen de band voornamelijk op, namelijk vervorming, wrijving en de warmte uit de remmen. In de regen neemt wrijving met het wegdek af, omdat er een dun filmpje van water tussen zit. Daarnaast heb je door de groeven ook al minder contact oppervlak. Als je naar de details gaat kijken, zullen de remmen ook wel minder warm worden, dus de band moet zijn warmte vooral halen uit vervorming, vandaar dat zo'n band een heel stuk minder stijf is.
De inters en full wets zijn van een zachtere compound dan de ultra-soft band. Maar waar de US artificieel degradeert, blijft de wet heel onder de 'optimale' omstandigheden. Wanneer de wets en inters te warm worden breekt het rubber met hele stukken tegelijk af en moet je dus snel naar binnen.

In Engeland zag je dit heel goed, om extra life uit hun banden te halen weaven de rijders over de natte stukken om de banden af te koelen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

epic_gram schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:43:

Natuurlijk is het zo dat hij soms wat lompe dingen zegt over de boordradio, maar ik vind dat het gisteren te groot uitvergroot werd. De zin: "He pushed me off the track" is gewoon relevante informatie voor zijn team. Het team heeft geen continue videoverbinding met de auto, dus ze zien niet alles direct wat gebeurd. En het is voor het team zeker belangrijke informatie dat hij 2 seconde later over de lijn komt.
Er is een live driver tracker die ze kunnen volgen. Als ze op een gegeven moment met dicht geknepen billen nummertje 33 erg dicht bij nummertje 5 zien komen en dat 33 als eerste vanuit een bocht verschijnt dan zullen ze zelf met een beetje fantasie ook wel kunnen bedenken wat de reden voor de vertraging is in die ronde ;)

Dat Vettel zich niet beperkt tot "he pust me..." maar ook eerst aangeeft dat ie er nog net voorzat met zijn voorvleugel, is volgens mij eerder een boodschap aan de wedstrijdleiding en niet aan het team.
Maar dat zou elke coureur misschien wel gedaan hebben.

Vettel heeft veel te veel "gezeurd" de laatste maanden, en dan wordt het snel als ergerlijk en irritant opgepikt. Mogelijk ook wel door de leiding, zeker met zo'n race als gisteren waarbij de omstandigheden meer duw en trekwerk tot gevolg zal hebben dan anders.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:59
Eindelijk weten we wat Lewis aan Max liet zijn tijdens de persconferentie:

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:13
epic_gram schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:43:

Volgensmij hebben de teams wel een continue on-board feed op de pit wall. Dit gaf Horner bv aan in een interview op Sky na Monza. Waarbij de interviewer vroeg naar 1. of ze zo'n feed hadden, en 2. of ze daarop hadden gezien hoe Ricciardo reageerde naar de inhaalactie op ik meen Bottas. Horner bevestigde daarbij dus dat ze wel continu onboard beeld hebben. Echter is het wel normaal dat de coureur deze informatie doorgeeft. Alleen ook hierbij, Vettel kan wel klagen, maar bij zijn inhaalactie op Alonso gebeurde precies hetzelfde, alleen heeft Alonso vervolgens veel langer en veel verder buiten de baan gereden. Daarnaast heeft vervolgens Alonso (na de race) aangegeven dat Vettel denkt dat het circuit van hem alleen is*, en dat er ooit een moment komt dat er wel een muur staat en het gewoon echt een probleem is en iemand hem dus vol in Vettel (moet) rossen om niet in de muur te komen.

* Iets wat je IMHO ook ziet bij de starts waar Vettel nogal rare acties heeft, zoals Spa met RAI & VES aan de binnenkant en CotA waar door zo'n zelfde actie van Vettel Hulkenberg in de verdringing komt en meteen uit valt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
fynrd1 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:30:
[...]
Als je naar de details gaat kijken, zullen de remmen ook wel minder warm worden, dus de band moet zijn warmte vooral halen uit vervorming, vandaar dat zo'n band een heel stuk minder stijf is.
En de grote "blokken" op de band bewegen erg makkelijk. Die zijn veel minder stevig dan slicks.

Ik verwacht dat de remschijven ongeveer dezelfde temperatuur hebben (anders werken koolstof remmen niet). De warmte die door straling in de velgen terecht komt zal dus ongeveer gelijk zijn.

De lucht die er langs stroomt is kouder, het oppervlak koelt veel harder. De temperatuur zal dus veel lager zijn (geen 100 graden) maar wel een stuk warmer dan het asfalt.
hardware-lover schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:05:
[...]
Vettel heeft veel te veel "gezeurd" de laatste maanden, en dan wordt het snel als ergerlijk en irritant opgepikt. Mogelijk ook wel door de leiding, zeker met zo'n race als gisteren waarbij de omstandigheden meer duw en trekwerk tot gevolg zal hebben dan anders.
Dit is puur framing van de regie. De regie kiest om een "Vettel zeurt" verhaallijn te maken. Je *weet* gewoon niet hoeveel commentaar er van de andere coureurs komt omdat ze het niet uitzenden

[ Voor 27% gewijzigd door ANdrode op 15-11-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RobertMe schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:07:
[...]

Volgensmij hebben de teams wel een continue on-board feed op de pit wall. Dit gaf Horner bv aan in een interview op Sky na Monza. Waarbij de interviewer vroeg naar 1. of ze zo'n feed hadden, en 2. of ze daarop hadden gezien hoe Ricciardo reageerde naar de inhaalactie op ik meen Bottas. Horner bevestigde daarbij dus dat ze wel continu onboard beeld hebben.
Nope, ze hebben dezelfde feed die je ook op tv ziet, dus ze zijn niet blind. Maar ze hebben niet hun eigen beelden nog.
Echter is het wel normaal dat de coureur deze informatie doorgeeft. Alleen ook hierbij, Vettel kan wel klagen, maar bij zijn inhaalactie op Alonso gebeurde precies hetzelfde, alleen heeft Alonso vervolgens veel langer en veel verder buiten de baan gereden.
En daar zal Alonso vast wel wat over te zeggen hebben gehad op de boordradio :p Dat hebben ze echter niet uitgezonden dus dat hebben we niet gemerkt. Als je het gezeur van alle drivers uit zou zenden zou je niks anders meer horen :+

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 15-11-2016 21:18 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Spollie
En er staan weer wat meer onboards van Max online:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MuDl3gRXVvc]

Echt gaaf om te zien dat hij compleet andere lijnen rijdt dan zijn voorliggers en dat het inhalen zo enorm gecontroleerd gaat. Het maakt hem niet uit welke bocht, hij zet hem er gewoon naast en het is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
robpol schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:21:

[video]

Echt gaaf om te zien dat hij compleet andere lijnen rijdt dan zijn voorliggers en dat het inhalen zo enorm gecontroleerd gaat. Het maakt hem niet uit welke bocht, hij zet hem er gewoon naast en het is gedaan.
Beetje slecht beeld

[ Voor 3% gewijzigd door Formula one op 15-11-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Is bewust gedaan zodat ie niet door de algoritmes van Youtube wordt opgepikt en verwijderd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ANdrode schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:13:

Dit is puur framing van de regie. De regie kiest om een "Vettel zeurt" verhaallijn te maken. Je *weet* gewoon niet hoeveel commentaar er van de andere coureurs komt omdat ze het niet uitzenden
Dat betekent dus dat jij het ook niet weet. Toch heb je je conclusie al klaar dat het framing is.

Het kan natuurlijk best zo zijn dat er de nadruk wordt gelegd op uitspraken van Vettel. Maar dat neemt niet weg dat hij in de afgelopen tijd gewoonweg een hele hoop heeft gezeurd. Als andere coureurs dergelijke klaagzangen ten gehore zouden brengen, dan zouden we dat echt wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023

[video]

Gaaf!
Op deze beelden lijkt het er idd op dat Vettel "a little bit in front" lag toen hij van de baan reed

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Baldertt schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:52:
[...]

Gaaf!
Op deze beelden lijkt het er idd op dat Vettel "a little bit in front" lag toen hij van de baan reed
Maakt geen donder uit, hij had maar van het gas moeten gaan. Max liet genoeg ruimte.
Plus meneer deed het zelf bij Alonso.

Ik denk dat 'we' (de F1-wereld) Vetteltje gewoon even geen aandacht meer moet geven en inderdaad zoals Alonso zegt dan maar een keer het erop aan moeten laten komen op de baan. Misschien houdt ie dan een keer op met janken en zuigen en zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Op deze beelden is wel ook heel mooi te zien hoe hij, door die andere lijn te rijden, mooi uit de spray biljft en dus een stuk beter zicht blijft houden!

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 13-09 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

[video]

Super, ook gaaf om te zien voor het opdraaien rechte stuk het inhouden van het gas (en op wel meer plekken) om hem niet weer te verliezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
LA-384 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:28:
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen.
Het is wat haperend, maar het idee is goed.

2:57:00 begint de inhaalrace.

[video]
Ok.. Wat ik me nu afvraag, welke chatroom is dat en waar vind ik die :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:34:
[...]
Dat betekent dus dat jij het ook niet weet. Toch heb je je conclusie al klaar dat het framing is.
Het is per definitie framing doordat de regie de keuzes maakt over wat ze laten horen om een verhaallijn te maken. Dat volgt uit het feit dat ze die selectie maken en de informatie niet publiek beschikbaar is en daarmee een verhaallijn maken.

Stel je voor dat je de radio van Vettel niet zou horen en alleen interviews had. Dan zou hij compleet anders overkomen dit seizoen
Het kan natuurlijk best zo zijn dat er de nadruk wordt gelegd op uitspraken van Vettel. Maar dat neemt niet weg dat hij in de afgelopen tijd gewoonweg een hele hoop heeft gezeurd. Als andere coureurs dergelijke klaagzangen ten gehore zouden brengen, dan zouden we dat echt wel horen.
Ik denk dat de radio van een coureur die minder prominent aanwezig is gewoonweg de uitzending niet haalt. En een coureur die scheld via de radio is volgens reddit normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
ANdrode schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:34:
[...]
Stel je voor dat je de radio van Vettel niet zou horen en alleen interviews had. Dan zou hij compleet anders overkomen dit seizoen
Inderdaad, heel anders. Want ik vind juist Vettel altijd erg sterk in nuanceren in de pers. Helemaal flippen onboard, en dan meteen erna in een interview juist niet over de rooie gaan. En een tijdje later zelfs totale rust. Terwijl ik juist bij Max vaker denk, jongen, doe eens wat rustiger..... ;)
(niet dat het niet entertaining is, integendeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

ANdrode schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:34:
[...]

Het is per definitie framing doordat de regie de keuzes maakt over wat ze laten horen om een verhaallijn te maken. Dat volgt uit het feit dat ze die selectie maken en de informatie niet publiek beschikbaar is en daarmee een verhaallijn maken.
Ja, de FOM is bezig met een Hollywoodfilm :z

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

AzzKickah schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:15:
[...]

Maakt geen donder uit, hij had maar van het gas moeten gaan. Max liet genoeg ruimte.
Plus meneer deed het zelf bij Alonso.
Grappig dat altijd meteen het vingertje (phun intended) naar andere acties van Vettel gaan. "Zijn gezeur slaat helemaal nergens op!!" gevolgd door "Hoe durft hij dat (=precies hetzelfde) te doen bij iemand anders!" 8)7
Niemand die van mening was dat Alonso daar of Verstappen maar van het gas had moeten gaan in Mexico ipv de chicane af te snijden om voor te blijven O-) Het is maar net welke bril je op hebt :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

fsfikke schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:50:
[...]

Grappig dat altijd meteen het vingertje (phun intended) naar andere acties van Vettel gaan. "Zijn gezeur slaat helemaal nergens op!!" gevolgd door "Hoe durft hij hetzelfde te doen bij iemand anders!" 8)7
Niemand die van mening was dat Alonso daar of Verstappen maar van het gas had moeten gaan in Mexico ipv de chicane af te snijden om voor te blijven O-) Het is maar net welke bril je op hebt :p
Dat hij het zelf doet bij Alonso en vervolgens zeurt over de radio als het bij hemzelf gebeurt, draagt bij aan het zeikerd-imago van hem. Dat is wat ik probeerde te benadrukken.

Overigens ging Max van het gas in ronde 66 bij z'n eerste poging om Vettel in te halen in bocht 4. Dat had Vettel dus ook moeten doen, maar nee. En dan ook nog miepen.

Maar nee ik heb meteen weer een bril op 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door AzzKickah op 15-11-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

fsfikke schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:50:
[...]

Grappig dat altijd meteen het vingertje (phun intended) naar andere acties van Vettel gaan. "Zijn gezeur slaat helemaal nergens op!!" gevolgd door "Hoe durft hij dat (=precies hetzelfde) te doen bij iemand anders!" 8)7
Ik heb ves niet horen klagen dat Nasr hem bijna het gras op reed iig :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

RoD schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:34:
[...]

Dit is geen framing, maar een kwestie van goed werk van een regisseur die in de regiewagen bepaalt wat er op uitgezonden wordt op tv. Hij weet (moet weten) wat er speelt en wat voor het kijkpubliek relevant is. Dit heeft niets met framing te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Denk dat framing wat zwaar aangezet is, maar een goed verhaal is nooit weg voor het drama en dus de kijkcijfers. Vettel is gewoon een miepert. Pech voor hem dat hij zo wordt neergezet. Het is ook zo. Maar je maakt mij niet wijs dat anderen niet zo liggen zeiken. Daar hoor je niets van. Komt denk ik gewoon omdat hij bij de grote 3 rijdt. Klaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Zeker als gepost, maar zo niet, nog een video erbij..

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=e50k4xgdGuw]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

UltraSub schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:24:
Denk dat framing wat zwaar aangezet is, maar een goed verhaal is nooit weg voor het drama en dus de kijkcijfers. Vettel is gewoon een miepert. Pech voor hem dat hij zo wordt neergezet. Het is ook zo. Maar je maakt mij niet wijs dat anderen niet zo liggen zeiken. Daar hoor je niets van. Komt denk ik gewoon omdat hij bij de grote 3 rijdt. Klaar.
Een vergelijkbaar akkefietje tussen pak 'em beet Palmer en Wehrlein zou minder snel opgepikt worden door de regie omdat het minder relevant is voor de wedstrijd (en dus ook het kijkpubliek).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:20
Punt is gewoon dat Vettel de laatste tijd iets te vaak geklaagd heeft. Daarnaast helpt het ook niet dat hij na zijn pleidooi voor de 'niet sturen tijdens remmen' regel (omdat het te gevaarlijk was) zelf als eerste gepakt wordt. Als het over een enkele uitspraak zou gaan zou niemand er op letten, klaag je echter elke race dan wordt dat vanzelf onder een vergrootglas gelegd (zeker als je, zoals Vettel, bijna alles waar je over klaagt zelf ook doet)

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Gerhard Berger doet ook nog even een duit in het zakje..

http://www.sportsmole.co....ison-is-right_285314.html

""He was always trying new lines, even behind the safety car he was studying the circuit. Engineers from other teams were even telling their drivers to imitate him.

"He knew exactly what to do, and it's amazing at his age. He sought and found impossible lines, making the others look like schoolboys. His control of the car, as he saw in the incident on the straight was crazy."
"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ykm7uIL9fjgomqdLDy15DG7u/full.jpg
*Weet niet meer zeker waar ik deze vandaan gehaald heb, kan dit topic zijn geweest..

Niet vergeten, morgenavond (of eigenlijk vanavond) F1 report over deze toch wel legendarische race.

Daarnaast verwacht ik vandaag nog de 30 minuten compilatie van Canal+ met onboards..
Afbeeldingslocatie: http://static.programme.tv/media/cache/relative_max_355x272/upload/epgs/2014/07/on-board-au-coeur-de-la-f1_79551440_1.jpg

p0st schreef op woensdag 16 november 2016 @ 00:30:
Als iemand nog een mooie cleane wallpaper wil als "aandenken" aan deze legendarische regenrace, here you go :) beide in 2560x1440 format!
[..]
En wat als je desktop nu 5120 pixels bij 1200 meet? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door nachtnet op 16-11-2016 00:34 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• p0st
  • Laatst online: 12-09 14:33

p0st

Dutch Reefer

Als iemand nog een mooie cleane wallpaper wil als "aandenken" aan deze legendarische regenrace, here you go :) beide in 2560x1440 format!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6MID46Xh.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XhLuc0zh.png

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Ik zie hier trouwens nog de post-race persconferentie:
https://www.facebook.com/.../videos/1683976401915367/

Kom hem verder nergens tegen dus mogelijk is ie nieuw :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

KM:The track is way too wet now.
It's gone really bad now.
Pit: Do you think it's to wet for inters?
KM: I think it's just too wet, period.
http://www.ziggosporttota...trijders-vs-miauwers.html

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Your point being?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op woensdag 16 november 2016 @ 00:58:
Ik zie hier trouwens nog de post-race persconferentie:
https://www.facebook.com/.../videos/1683976401915367/

Kom hem verder nergens tegen dus mogelijk is ie nieuw :P
Nope 😉 Ik had deze ook al eerder over het hoofd gezien. Staat als sinds zondagavond in dit topic 🙂

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik vond het een grappige quote. Er was van veel coureurs commentaar dat het te nat was (Rosberg), de auto totaal niet werkte (Button), etc. Dan een Max die niet zeikt, maar gewoon de situatie beschrijft (met name met intermediates) en inhaalt als een bezetene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:11
Ware het niet dat KM voor Kevin Magnussen staat 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Laatst online: 12-09 14:33

p0st

Dutch Reefer

[...]

En wat als je desktop nu 5120 pixels bij 1200 meet? ;)
Dan plak je ze naast elkaar in paint :p

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 13-09 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Luxicon schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:41:
Zeker als gepost, maar zo niet, nog een video erbij..

[video]
Van de FIA zelf ook zo te zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wel een mooi stukje over de sfeer bij Red Bull. Dit maakt het ook zo genieten vind ik :D

"Maxie!" en "bla is the next one" zijn dingen die me bij zijn gebleven tijdens de race maar ook nadien zie je dat het echt goed zit :) Tuurlijk helpen de successen maar echt mooi om te zien en genereerde echt wel een paar kippenvel momenten O+

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 16-11-2016 08:47 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Als je ziet hoe Christian Horner kijkt naar Max als hij op het podium staat. Als je niet beter zou weten zou je denken dat een een trotse vader is :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

misschien wassie al geweest, maar omdattie zo leuk is :+

I was little bit ahead with my nose .. doh !! :+

Afbeeldingslocatie: http://www.aliettejonkers.nl/wp-content/uploads/2015/02/pinokkio.png

[ Voor 41% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-11-2016 10:04 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

paragon schreef op woensdag 16 november 2016 @ 02:31:
Ware het niet dat KM voor Kevin Magnussen staat 😜
Hoe bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
http://www.skysports.com/...-the-brazilian-grand-prix

Het is sky gelukt een zuurpruim te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als je maar lang genoeg zoekt vind je die natuurlijk wel. Zou me niks verbazen dat die man zijn moment of fame gewoon wil en die is vrij simpel te halen als je gewoon negatief gaat lopen doen. Maar goed mensen die er wel toe doen hebben en andere mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:06
Ach die gast spreekt zichzelf ook nog eens tegen in zijn eigen verhalen:
"I'm on the side of people like Vettel who just think he's a bit out of control, but in Brazil some of the moves he made were just sensational. That is one of the best drives I've seen him produce."
"Missing the wall was luck, he got onto the high grip surface on the inside and it came round just at the right moment for him.

"He did lift the throttle right at the right moment, so it was a bit of talent, bit of luck.
"He's got no finesse to his driving, he gets in the car and it is like a PlayStation game for him - he doesn't really understand what he is doing.

"But some of the moves he made around the outside on the kerbs - that was proper driving, so there is some talent there."
Etc. :O
Priestley even sees similarities between Verstappen and Lewis Hamilton after his performance in Brazil.
maar verder bakt ie er niks van :)

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 16-11-2016 09:46 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zelfs mijn broer heeft zich nog niet laten horen !! :o (lees: Villeneuve2) :')
.. alleen een post van de geweldige Lewis Hamilton!!!!111oneone

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:28:
[...]

Stoor me wel een beetje aan die Plooij, hij zou ns wat neutraler in zijn bevragingen moeten zijn en minder dingen alvast in de mond leggen. " De nieuwe Senna ?" Laat anderen er zelf mee komen.
Heb het al eerder geschreven. Stoor mij sowieso aan mensen die roepen 'een nieuwe Senna' of 'Senna 2.0'

Max is uniek en het is gewoon Max.

Dat vergelijken moet maar eens over zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:45:
[...]

Heb het al eerder geschreven. Stoor mij sowieso aan mensen die roepen 'een nieuwe Senna' of 'Senna 2.0'

Max is uniek en het is gewoon Max.

Dat vergelijken moet maar eens over zijn... :)
Een vergelijking is niet het probleem verder maar om te zeggen dat hij de nieuwe senna is das heel wat anders, Senna is Senna en Max is Max :) dat ze zelfde eigenschappen hebben dat kan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Valt me nog mee (lees: tegen) dat ze Michael Schumacher er niet wat meer bij halen .. dat was anders ook geen prutser in de regen

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pi0iW2lLRjM]

op een gegeven moment tot wel 4 seconden sneller dan nr 2 Villeneuve !!! 1:49:5 vs 1:45:5 !! :o _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-11-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:47:
[...]

Een vergelijking is niet het probleem verder maar om te zeggen dat hij de nieuwe senna is das heel wat anders, Senna is Senna en Max is Max :) dat ze zelfde eigenschappen hebben dat kan natuurlijk.
Zo bedoelde ik het ook. Dank je voor de aanvulling.

Aan de andere kant..Zou wel mooi zijn als er de volgende generatie een coureur van 19 is waarvan men zegt Max 2.0... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:59:
[[url="https://www.youtube.com/watch?v=vwSgGLxnsHI"]video/url]]
Met de hindsight makkelijk gezwam in de ruimte. Dat kunnen de meesten hier ook wel... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
Met wie werd Senna eigenlijk vergeleken toen hij een 'rising star' was? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
WeAreLegion schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:30:
[...]

Als je maar lang genoeg zoekt vind je die natuurlijk wel. Zou me niks verbazen dat die man zijn moment of fame gewoon wil en die is vrij simpel te halen als je gewoon negatief gaat lopen doen. Maar goed mensen die er wel toe doen hebben en andere mening.
Inderdaad 99% van alle reacties over deze race zijn dikke veren voor VES.

Dikke faal voor sky. (Hoewel.. We hebben het er hier met zijn allen wel over, en iedereen gaat vanavond (of later) de F1-Report (terug) kijken..)

Hier nog iemand die de race wel gezien heeft.
http://lat.motorsport.com...n-arrasa-con-todo-850652/ (spaans, of vertaalbaar via bing)
Fernando Tornello speaks of what has been done by the "young wonder" in the Grand Prix of Brazil and what comes with it.

Max Verstappen was never running to Ayrton Senna. The Dutch young was born almost three and a half years after the tragic weekend of Imola, which took Ratzenberger and Ayrton. Even so, the two names that most were heard after the Grand Prix of Brazil were Verstappen and Senna.

In the subconscious of the fans, of the heads of the team, mechanics and journalists, was about the vision that everyone believed that he would never repeat. Of a pilot flying in the rain, with their toughest opponents, controlling the car as if something superior to lead it, surpassing on the outside of the track, by the internal, above the laces, no more and no less than what we saw when Ayrton was behind the wheel.

It was incredible what we saw on the wet track of Interlagos that surrendered the vast majority, and even many who still did not believe in him, to the management of Max, that only 19 years old, is "redefining Physics", said Toto Wolff, the director of the rival team Mercedes.

At one time, few months ago, I wrote here about the 'Verstappen effect'. It is the effect that allowed them to save the Commissioners of criticisms that would have crushed them after swearing in the Interlagos race. Today, few criticize them because Verstappen covered everything.

It is the effect that saves to Ferrari, which Brazil had another race to forget, but most speak of Max and his exploits.

It is the effect that lowers decibel to the definition of the title between Rosberg and Hamilton. Everyone is talking about the StepOver from Verstappen and few about who will be the champion in Abu Dhabi.

But above all things, the 'Verstappen effect' is what the precise Formula 1 to be valued for what it always was, the best category in the world. A title that had been missing for beating, although a guy in Holland began to take care of recover.

As I said many times in transmissions from last year, Verstappen is the only one which would pay an entrance to a Grand Prix. I thought I was never going to return to feel that feeling after having seen running to Stewart, Lauda, Hunt, Prost, Senna, Schumacher, Alonso, Vettel, Hamilton and many more. Thanks Max!

de "la Coeur de la F1 - On board - Grand Prix de Brésil" video belooft weer goed te worden..
https://twitter.com/Julien_FEBREAU/status/798821058786693121
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CxX7hGIUoAAQsWB.jpg:large

[YouTube: https://youtu.be/sGMlOGBL62Q]
Hier alvast een stukje video,.. Sam Collins is koekkoek . 8)7 8)7

[ Voor 64% gewijzigd door nachtnet op 16-11-2016 10:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• UltraSub
Lol, die Collins spoort inderdaad niet helemaal. Lijkt wel alsof hij ooit een voorspelling heeft gedaan, daar op terug moet komen maar dat nooit meer wil toegeven. En dan krijg je van die krampachtige dingen zoals hier. Damn. Dit gaat niet over kritisch zijn, dit is gewoon stupide. "Hij doet maar wat". Haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Als Max alle records aan flarden rijdt dan hebben die gasten niks meer te zeuren. Max heeft iets laten zien wat ik zelden heb mogen meemaken. Max gaat die criticasters die er nog zijn weer de mond snoeren op de baan de komende jaren.

Max is de nieuwe Shumacher of Senna die de komende jaren de sport mits het juiste materiaal heeft gaat domineren. 200% van overtuigd.

[ Voor 11% gewijzigd door alwaysleft op 16-11-2016 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

alwaysleft schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:54:
[...]

Als Max alle records aan flarden rijdt dan hebben die gasten niks meer te zeuren. Max heeft iets laten zien wat ik zelden heb mogen meemaken. Max gaat die criticasters die er nog zijn weer de mond snoeren op de baan de komende jaren.
Niks mooier om dat vanuit de sport te doen. Laat ze lekker lullen! Overigens wel knap hoe hij hiermee om lijkt te gaan. Je krijgt wat shit over je heen, moet je wel sterk voor in je schoenen staan om niet te happen :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwaysleft
En die gast zegt dat hij Playstation moves deed. Wat een gelul in de ruimte, de laatste 20 minuten van de race liet Max juist zien dat die moves keer op keer maar met 1 ding te maken hadden. Talent, zoveel talent. En dat talent heb je of heb je niet.

Ook de lijnen zoeken al bij de Safety Car, waarom doet niemand dat? Omdat Max out of the box denkt en weet dat hij zo de concurrentie te slim af is. Held.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:20
Dit is toch geen faal voor Sky?

Een presentator en een gast die duidelijk pro-Max zijn...en dan 1 iemand die ook kritiek heeft en van te voren aangeeft dat hij niet echt pro-Max is...

Een beetje tegengas af en toe is niet erg, en volgens mij zijn ze bij Sky bijzonder fan van Max (ik kijk altijd F1 via Sky, en ze zijn helemaal lyrisch over het algemeen)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:11:
Dit is toch geen faal voor Sky?

...en dan 1 iemand die ook kritiek heeft en van te voren aangeeft dat hij niet echt pro-Max is...
Kritiek, welke dan ook zou in mijn optiek gebaseerd moeten zijn op feiten.

Dit lijkt meer op gescript downplayen. Een soort sidekick als Jan Mulder maar dan is Collins een graadje minder. Naja, een graadje, doe maar graden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

[...]
Max is de nieuwe Shumacher of Senna die de komende jaren de sport mits het juiste materiaal heeft gaat domineren. 200% van overtuigd.
Voor de spanning dan maar hopen dat hij net wat minder materiaal krijgt :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hou nou op! Hij is geen nieuwe Senna of Schumacher. Hij is MAX VERSTAPPEN..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:16:
[...]

Dit lijkt meer op gescript downplayen. Een soort sidekick als Jan Mulder maar dan is Collins een graadje minder. Naja, een graadje, doe maar graden....
Dit, de kritiek die de gast doet geven is kritiek geven om het kritiek geven en ongegrond. Hoe kun je zijn moves nu Playstation moves noemen>? Daar bagatelliseer je de race van Max mee.

[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 16-11-2016 11:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:16:
[...]

Je hebt kritiek en je hebt kritiek. Wat en hoe Sam Collins hier reageert is totaal ongefundeerd en raakt nergens aan wat er op de baan gebeurt. zelfs met een geblindeerde bril ziet iedereen dat het minstens bijzonder was wat er op de baan gebeurde. Dat alleen toeschrijven aan playstation, do-or-die inhalen en geluk, doet niet alleen VES tekort, maar doet de hele F1 tekort. Dat is de faal van Sky.

kan even geen betere analogie bedenken

Niemand die van de goals van Cruijf of Van Basten zegt:"Mwaohh, Die goals waren er alleen omdat hij fifa 87 heeft gespeeld. Die bal gaat alleen maar het doel in omdat "de zon in het oosten op komt." Dat hij op een unieke plek een tegenstander voorbij gaat komt omdat hij maar wat over het veld rond rent..

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:32:
[...]

[...]

Doe ik iets anders zeggen dan? Lees het even goed wat er staat.... >:)
Dat zeg ik toch ook. Ik ondersteun jouw post..+1

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 16-11-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:30:
[...]

Dit, de kritiek die de gast doet geven is kritiek geven om het kritiek geven en ongegrond. Hoe kun je zijn moves nu Playstation moves noemen>? Daar bagatelliseer je de race van Max mee.
nachtnet schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:30:
[...]

Je hebt kritiek en je hebt kritiek. Wat en hoe Sam Collins hier reageert is totaal ongefundeerd en raakt nergens aan wat er op de baan gebeurt. zelfs met een geblindeerde bril ziet iedereen dat het minstens bijzonder was wat er op de baan gebeurde. Dat alleen toeschrijven aan playstation, do-or-die inhalen en geluk, doet niet alleen VES tekort, maar doet de hele F1 tekort. Dat is de faal van Sky.
Doe ik iets anders zeggen dan? Lees het even goed wat er staat.... >:)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:20
Het is een mening, en die mag hij hebben.

De andere 2 compenseren het ruim genoeg in dat stukje.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:33:
Het is een mening, en die mag hij hebben.

De andere 2 compenseren het ruim genoeg in dat stukje.
Meningen zijn net als een sluitspier. Iedereen heeft er wel één... >:)

En sommigen praten nu éénmaal 'poep''....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2016 11:36 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nachtnet schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:30:
Je hebt kritiek en je hebt kritiek. Wat en hoe Sam Collins hier reageert is totaal ongefundeerd
Het is de enige manier waarmee hij aandacht kan krijgen voor zichzelf en voor zijn tijdschrift. Meegaan met de positieve stroming zorgt er niet voor dat hij opvalt, dus dan maar wat dom lullen en weten dat de shitstorm gaat volgen. There ain't no such thing as bad publicity.

Dat Sky dergelijke figuren niet moet uitnodigen, tja.

Maar goed, de onafhankelijkheid van Sky is nou niet echt hun sterkste kant. Lewis Hamilton ook een 10 geven voor een GP waar hij nooit onder druk heeft gestaan, de enige spray die hij had die van de SC was, en geen pitstops waar het mis kon gaan. Geen auto ingehaald, geen actie hoeven te doen, alleen maar geen fouten maken en geconcentreerd blijven. Een 8, soit, maar een 10?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Mij boeit het weinig wat Max is, hij is jong en recalcitrant, doet soms domme dingen, je kan links of rechts praten met hem. Maar 1 ding wat hij deed in Brazilië, een race maken. 2,5 uur zit je gele vlaggen, rode vlaggen, slippertjes te kijken, en dan komt iets wat niemand verwacht, zijn inhaalstrijd.

Als hij volgende race Rosberg of Hamilton van de baan maait, zal er een stortvloed aan negatieve reacties komen, boeit me net zo weinig. Hij brengt discussies los, sensatie in de F1, kijkcijfers blijven maar stijgen, dat is wat je wil hebben, een vette race om naar te kijken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1