Bedankt voor je feedback, KipCurry
Ondertussen heb ik een Jones Explorer 2017 gekocht in maatje 159, regular wide:

Morgen binnen als alles goed gaat.
En zondag vertrekken naar Tignes
Bedankt voor je feedback, KipCurry
Ook 4 gats bindingen passen 99 van de 100 keer op een Burton channel board.KipCurreh schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:19:
Met je bindingen trouwens heb je zelf je keuze al iets nauwer gezet, aangezien ik denk dat deze niet zullen passen op het Burton Channel systeem (het lijntje, 2 vijzen). Hierbij veronderstel ik dat jouw bindingen gebruiken maken van een disc met 4 vijzen, ik kan ook verkeerd zijn
Sniper postStancke schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:31:
[...]
Bedankt voor je feedback, KipCurry![]()
Ondertussen heb ik een Jones Explorer 2017 gekocht in maatje 159, regular wide:
[afbeelding]
Morgen binnen als alles goed gaat.
En zondag vertrekken naar Tignes![]()
![]()
[ Voor 9% gewijzigd door SnowDude op 13-12-2016 20:38 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
In progress: VW kever
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Gefeliciteerd!Sport_Life schreef op zondag 25 december 2016 @ 23:44:
Toevallig heb ik vandaag ook een Jones Explorer (2016 model, want aanbieding) gekocht. Lengte 159 ondanks mijn 70kg, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen,
Ik ben echt oprecht geintereseerd waarom je dat denkt?met name rode buckel pistes zullen lastig worden,
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Thanks!!
Daar heb ik soms al moeite mee op mijn huidige 155 camber board om de bochten snel te nemen, ik denk dat een langer board het nog lastiger maakt om snel om een buckel heen te sturen. Het ligt dus niet zozeer aan dit type snowboard, maar 159 is voor mij relatief lang. Dat is een bewuste keuze (meer stabiliteit op snelheid).[...]
Ik ben echt oprecht geintereseerd waarom je dat denkt?
[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 26-12-2016 11:57 ]
[ Voor 6% gewijzigd door SnowDude op 26-12-2016 12:13 ]
Ik heb die in Zoetermeer voor de verlenging ooit meer dan 100 keer op een dag gedaan tijdens een cursusSport_Life schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:16:
Sleepliften heb ik niet zo'n problemen mee, behalve die in Zoetermeer. Leuk zo'n verlengde baan, maar de sleeplift is imo daarvoor niet geschikt voor boarders. In de Alpen nooit echt last gehad van een sleeplift.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Overal ben ik te vinden, maar zeker niet de hele dag in het park. Alleen als we er langs rijden gaan we erdoor. Veel off piste aan het springen, schansen bouwen, ook dagen op de pistes. Gewoon allround.Help!!!! schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:09:
Ja, zeer tevreden over. Op zich prima allround bindingen. Ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt doen. Zit je de hele dag in het park dan zijn er betere verwacht ik.
[ Voor 19% gewijzigd door ThijsM op 30-12-2016 14:24 ]
Goedkoop is een relatief begrip natuurlijk. Kijk eens voor een Burton Nug (van vorig jaar misschien voor wat extra voordeel). Die rijd je 8 tot 10 cm korter dan gebruikelijk en zijn mede daardoor ontzettend speels. Goede pop en prima om mee te butteren.plakpot schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:34:
Ik heb wat advies nodig
Ik snowboard al 7 jaar ongeveer nu, ik vermaak me heerlijk op en net naast de piste. Nu heb ik zelf een 2013 ride machete welke me fantastisch bevalt. De stijfheid van het bord betekent voor mij veel controle op middel/hoge snelheid. Maar dit komt ook met een groot nadeel.
Ik zou heel graag ground tricks willen doen en spelenderwijs leren butteren, maar mijn bord is te stijf hiervoor. Ik heb een dag het board van een vriend geleend en hiermee ontzettend vermaakt op platte stukken(het goedkoopste flexibele leenboard). Wat ik wil: een extra butter board meenemen op wintersport voor 1-2 dagen spelen.
Mijn issue: Waar vind ik een goedkoop butter board zonder bindingen, marktplaats heeft me tot nu toe niet geholpen?
Blue-tomato heeft nu nog wat aanbiedingen, misschien zit daar wat bij voor jeplakpot schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:34:
Ik heb wat advies nodig
Ik snowboard al 7 jaar ongeveer nu, ik vermaak me heerlijk op en net naast de piste. Nu heb ik zelf een 2013 ride machete welke me fantastisch bevalt. De stijfheid van het bord betekent voor mij veel controle op middel/hoge snelheid. Maar dit komt ook met een groot nadeel.
Ik zou heel graag ground tricks willen doen en spelenderwijs leren butteren, maar mijn bord is te stijf hiervoor. Ik heb een dag het board van een vriend geleend en hiermee ontzettend vermaakt op platte stukken(het goedkoopste flexibele leenboard). Wat ik wil: een extra butter board meenemen op wintersport voor 1-2 dagen spelen.
Mijn issue: Waar vind ik een goedkoop butter board zonder bindingen, marktplaats heeft me tot nu toe niet geholpen?
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Veel meer onderdelen zitten er ook niet opSnowDude schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:49:
Bindingen zijn het meest onderschatte onderdeel van een snowboard.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
In welke zin zitten er daar verschillen in?SnowDude schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:49:
Bindingen zijn het meest onderschatte onderdeel van een snowboard.
Stijfheid, demping, bindingen (kwaliteit van de ratels etc) en materiaalgebruikStancke schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:28:
[...]
In welke zin zitten er daar verschillen in?
(Toch al paar jaar ervaring met snowboarden maar technische kennis is 0, dus teach me!)
[ Voor 4% gewijzigd door Balboa op 14-01-2017 20:53 ]
Handtekening
PC Specs
Zoals hier boven al gezegt, materiaal keuze, stijfheid, instel mogenlijkheden en pasvorm. Goedkopere bindingen gaan vaak wat lastiger vast en los en hebben ook wat meer last van bevriezen. Hoewel alle bindingen kunnen bevriezen onder de juiste omstandigheden, maar een spuitbus siliconen spray doet wel wonderen.Stancke schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:28:
[...]
In welke zin zitten er daar verschillen in?
(Toch al paar jaar ervaring met snowboarden maar technische kennis is 0, dus teach me!)
Siliconenspray? Serieus, waar spuit je die dan op? De straps?SnowDude schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:35:
[...]
Hoewel alle bindingen kunnen bevriezen onder de juiste omstandigheden, maar een spuitbus siliconen spray doet wel wonderen.
Handtekening
Op de ratels zelf en dan me name het mechanisme en de veertjes. Een bevroren binding houdt meestal in dat er wat water in het ratel mechanisme zit en dat is dan gaan bevriezen. Door het mechanisme een beetje in de spuiten met siliconen spray blijft het ijs minder plakken waardoor de binding minder last heeft van bevriezen.Balboa schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:02:
[...]
Siliconenspray? Serieus, waar spuit je die dan op? De straps?
Idiocracy: it is real!
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
[ Voor 71% gewijzigd door Help!!!! op 21-01-2017 17:15 ]
PC Specs
Nouja, ik had subtiel al wel budget en doel vermeld, maar het is eigenlijk goed om even over na te denken want daar ga ik ook gerichter van zoeken.Help!!!! schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:48:
Vandaag dan begonnen met slijpen en waxen. Wat een gedoe allemaal. Maar ja, je moet wat overhebben voor de wintersport en lekker lang glijden.![]()
[afbeelding]
@Investig8or
Wel lastig om iets te zeggen zonder budget en zonder je voorkeuren qua boarden.
Ride is een "goed" merk dat klinkt beter dan die "Option". Behalve de overgang van camber shapes naar rocker en allerlei hybride shapes verandert er binnen (langerlopende) modellen naar mijn gevoel maar weinig.
Een klassieker als de burton custom (camber) uit 2010 board echt niet heel anders dan model 2017. Dus het goede nieuws is dat je imho niet altijd perse een heel recent board nodig hebt om leuk te boarden.![]()
Bepaal wat je in een board zoekt, lees tests, ga naar 2e hands of aanbiedingen van je favoriete boards op zoek en check voor aankoop of de kanten (heel, niet teveel verroest, strak) en de base (niet uitgedroogd) nog goed zijn.
Waxremover gebruik ik vrijwel nooit. Schijnt helemaal niet zo goed te zijn voor je base. Je kunt beter hotwaxen.CDA441 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:54:
Wat heb je zoveel spul om je board te waxen en te slijpen
Mijn onderhoud doe ik met de volgende spulletjes:
- Opklapbaar strijkijzertje van nog geen 10 euro
- Wat goedkope wax van de Decathlon
- Schuursponsje van de action en een schoenenborstel
- een plastic meetlat als schraper
- metaalvijltje (maar ik ben wel nog op zoek naar een cheap boardslijpertje)
- Vola (decathlon) braamsteentje
Werkt allemaal perfect
Ik heb ook toko waxremover, 1 keer moeten gebruiken omdat er een stukje metaal in m'n base zat, maar was niet de moeite om op te vullen met Ptex.
Alhoewel de snowboardmarkt volgensmij nogal onder druk staat is je budget volgensmij behoorlijk miniem.Investig8or schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:14:
[...]
Nouja, ik had subtiel al wel budget en doel vermeld, maar het is eigenlijk goed om even over na te denken want daar ga ik ook gerichter van zoeken.
Budget ligt tot €150 voor de set, ik merk op marktplaats dat er daarvoor genoeg spul te koop is zonder dat het gelijk antiek is. Voorkeur vind ik wat lastiger, maar ik weet wel dat ik niet de hele dag in het funpark ga zitten of hard de piste af wil carven (daar heb ik mijn ski's voor) dus ik denk all-mountain? Want een beetje switch rijden is wel leuk, poedersneeuw in is ook leuk (met wat voorzichtige sprongen). Wordt het al een stuk concreter: een all-mountain board met bindingen voor max €150. Goeie punten ook om op te letten bij 2ehands, kanten kom ik wel uit maar hoe zie je dat de base uitgedroogd is? Tests lezen heb ik ook al gedaan en zal ik zeker gebruiken, die goodride link had ik nog niet dus bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 22-01-2017 09:05 ]
PC Specs
Wat is je budget? Voor rond de 200 euro kun je op MP best een leuk setje scoren en nieuwe dan 2007. Ik zou zelf nooit kiezen voor een board van 10 jaar oud. Zeker niet als je zelf al wat gewend bent met boarden. Dan zou ik gewoon huren en weet je zeker dat je goed spul hebt.Investig8or schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:47:
Ik kom ook even advies vragen
Twee boards die ik op het moment gezien heb: Option Summit (Option is falliet?) of een Ride Timeless, beiden uit 2007 ongeveer.
Heeft iemand een idee van die twee (ik denk dat de Ride stug is en misschien wat teveel, de Option geen idee...) of andere ideeen? Omdat het voor een weekje is kijk ik naar de goedkopere /oudere boards, die zijn net zo duur als een weekje huren...
Handtekening
Oorspronkelijk was het budget €150, eigenlijk gestaafd op wat ik op MP kon vinden aan de wat gevorderde boards en niet compleet afgetrapt of schade. Maar idd, 2007 is me te oud. Zo kwam ik al snel op boards uit 2011/2012, die met bindingen rond de €200 uit komen. En als je dan wat aanbiedingen ziet van overjarige modellen, dan is die stap ook niet zo groot meer. Dit is een lange manier om te zeggen dat ik niet een harde budget grens heb, maar ook niet wil overdrijven en vooral een leuke aanbieding zoekBalboa schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:05:
[...]
Wat is je budget? Voor rond de 200 euro kun je op MP best een leuk setje scoren en nieuwe dan 2007. Ik zou zelf nooit kiezen voor een board van 10 jaar oud. Zeker niet als je zelf al wat gewend bent met boarden. Dan zou ik gewoon huren en weet je zeker dat je goed spul hebt.
Achterstevoren is mijn oplossing bij dat soort dingenCDA441 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:30:
Wel heb ik last van mijn been die naar boven staat gericht als ik de lift neem (is een sleeplift).
Iemand tips? Ik word daar sneller van uitgeput, en dat vind ik niet zo leuk
Jep, doe ik ook :jelle. schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:43:
[...]
Achterstevoren is mijn oplossing bij dat soort dingen
Gewoon de stoeltjes lift pakkenCDA441 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:30:
Wel heb ik last van mijn been die naar boven staat gericht als ik de lift neem (is een sleeplift).
Iemand tips? Ik word daar sneller van uitgeput, en dat vind ik niet zo leuk
Hebben ze op de indoor baan nietSnowDude schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:52:
[...]
Gewoon de stoeltjes lift pakkenIk mijd sleepliften echt als de pest.
SnowworldStancke schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:08:
Iemand die mij nog een skigebied kan voorstellen voor volgende week? Niveau gevorderd, snowboard, geen off-piste. Zou voor een dag of 3 zijn.
Ik dacht aan Engelberg in Zwitserland (prijs lijkt goed mee te vallen) maar al 3/4 van de pistes gesloten.
Max. 1000km weg...
Tips?
No signature required.
Kriebelen? Keiharde jeuk al sinds de zomervakantie over is. Heeft mogelijk ook te maken met mijn snowboard dat in de woonkamer woont sinds die tijdM3rcury schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:57:
Het begint weer te kriebelen![]()
![]()
Iemand nog tips voor goede boots? MIjn driverX uit 2010 zijn helaas overleden, dus ik moet opzoek naar nieuwe. Ik wil iets meer flexibiliteit dan ik had, gezien ik toch wat meer de jib kant op ben gegaan
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
De raiders had ik al aangehad, maar die zijn mij niet stijf genoeg. Ik zoek wel iets dat nog steeds redelijk stijf is (ook mijn snowboards helpen daar aan mee, K2 Slayblade, en een K2 Parkstar), maar wel iets dat minder extreem is dan de Burton DriverX. Ik zat zelf te kijken naar Burton Ion, K2 Thraxis, maar moet nog wat passen.Reynouts schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:35:
Yes! Ook weer zin in de sneeuw.
Ik heb K2 raider boots met boa sluiting. Dat is wel erg fijn, maar bij mijn volgende boots zou ik gaan voor een dubbele onafhankelijke sluiting tussen onder en boven, het liefst ook met de boa sluiting. Inmiddels ook wel toe aan nieuwe boots qua leeftijd en slijtage, maar ze zitten nog als gegoten.
Een zaak die er verstand van heeft en waar ze de boots kunnen vormen naar je voet is fijn. Het liefst ergens waar je ook meteen kan testen op je board en in de sneeuw, maar dat is wel veel gevraagd natuurlijk.. Heb verder goede ervaringen met Downtown in Den Bosch.
Waar en wanneer staan jullie trips gepland? Ik ben benieuwd naar dit seizoen en hoe snel/langzaam het op gang gaat komen met de sneeuwval.
No signature required.
Ik ben ook erg benieuwd, en ook hoe ze het doen met sneeuw in je binding.ravenger schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:57:
Wat vinden we van de nieuwe bindingen van Burton? https://www.burton.com/nl/en/step-on Ben wel benieuwd of dat een beetje houdt
No signature required.
[ Voor 3% gewijzigd door Stancke op 19-11-2017 07:39 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Reynouts op 19-11-2017 12:39 ]
Anoniem: 496530
Always look on the bright side of life.
Mwa ligt er aan hoor. Ik heb ooit 10 of 12 lessen in Snow Planet gedaan in een klasje van 4, dus wachten was er niet bij. Veel geleerd. Op het einde zelfs paar funpark boxen en schansjes gepakt.Clifdon schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:43:
@Anoniem: 496530 Ik zou een snowboard huren en zorgen dat je de juiste bescherming hebt. Even het weitje in gaan om zelf een beetje balans te vinden. Vooral naar voren leunen(je neigt naar achter te leunen). Daarna vooral te oefenen. Les leer je echt vrij weinig vind ik, dan zit je meer te wachten. Ik kon zelf na 3 dagen redelijk van de berg af komen. Al durf ik zwarte pistes op het bord nog niet.
Indoor vind ik altijd zo slecht dat wens ik niemand toe.
[ Voor 5% gewijzigd door ravenger op 11-12-2017 14:52 ]
Heb je inmiddels nieuwe boots gevonden?M3rcury schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:23:
[...]
De raiders had ik al aangehad, maar die zijn mij niet stijf genoeg. Ik zoek wel iets dat nog steeds redelijk stijf is (ook mijn snowboards helpen daar aan mee, K2 Slayblade, en een K2 Parkstar), maar wel iets dat minder extreem is dan de Burton DriverX. Ik zat zelf te kijken naar Burton Ion, K2 Thraxis, maar moet nog wat passen.
[ Voor 35% gewijzigd door Reynouts op 11-12-2017 19:53 ]
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
PC Specs
Zijn het gewone veters? Dus geen speedlace oid?DutchDisturbed schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:09:
Andere vraag... Vorige vakantie mijn veter stuk getrokken, maar even een nieuwe kopen blijkt niet zo makkelijk, behalve dan van die gruwelijk lelijke oranje units. Aangezien ik geen zin heb om 200+ voor nieuwe schoenen uit te geven... Iemand tips waar ik nog snel voor vrijdag een paar veters vandaan haal? Omgeving Leiden/Amsterdam/Schiedam.
No signature required.
[ Voor 27% gewijzigd door DutchDisturbed op 05-03-2019 11:30 ]
Je kan Siem funsports in Delft proberen? Die hadden iig de speedlaces van Burton op voorraad.DutchDisturbed schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:09:
Nee gewone ouderwetse. Ik heb nu van die nylon dunne veters ter vervanging, maar daar sloop je je handen vooral mee en vervolgens blijft het niet echt strak zitten.
Moet dus zoiets hebben: https://www.revert95.nl/mr.-lacy/snowies-white-laces
Maar liefst zwart en niet uitverkocht...
No signature required.
[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 06-03-2019 10:25 ]
We hebben we een topic voor wintersport in 't algemeen..?Jan Doe schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 00:59:
Is dit forum nog aktief voor winter 2019-2020??
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Tuurlijk!Jan Doe schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 00:59:
Is dit forum nog aktief voor winter 2019-2020??
No signature required.
Goede vraag. Ik ben eigenlijk al jaren op zoek naar wat anders, maar eigenlijk kon ik gewoon niks vinden. Toen eigenlijk besloten dat ik geen 2 boards meet wil. Geen zin om mijn bindingen te wisselen, en eigenlijk hang ik geen dagen in het park. Ik vind het eigenlijk leuker om een beetje langs de piste te spelen, en af en toe een rondje door het park te doen.Reynouts schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:21:
Altijd lekker een nieuw board! Waarom specifiek voor de Goliath gegaan? Wanneer mag je hem echt gaan gebruiken?![]()
Ik zit te eyeballen op een GNU space case van vorig jaar of toch een neversummer proto type 2. Zoek een opvolger voor mijn alleskunner Yes The Greats, maar dan ietsjes speelser (de Greats is voor mij relatief gezien iets te lang om ook nog een beetje speels te zijn).
No signature required.
Gefeliciteerd!M3rcury schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:07:
[...]
Tuurlijk!
Ik heb 2 weken geleden een bataleon Goliath gekocht
[ Voor 23% gewijzigd door Jan Doe op 10-12-2019 19:37 ]
Ik ga dit jaar op vakantie naar Zell am ziller, en nog een paar dagen naar Willingen met een paar collega's.Jan Doe schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:29:
[...]
Gefeliciteerd!![]()
Ik glij zelf naar beneden op een Burton dump truck.
Ga je nog op vakantie dit seizoen?
Ik zit eraan te denken een paar dagen naar Winterberg te gaan. Een 'echte' snowboard vakantie zit er dit jaar niet in. Dus de vraag is : Is Winterberg nog wat voor een snowboarder?
No signature required.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Gewoon een oud strijkijzer, zonder stoomgaten, werkt ook primaDamian schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:55:
Deze kerst weer naar Kaltenbach (Zillertal, dus Mayrhofen en Zell am Ziller e.d.)
Vorig jaar op dag 1, afdaling nummer 2 mijn sleutelbeen door tweeën, dus ff kijken of het dit jaar wat rustiger aan doen
Ik heb om mijn board te fixen wat Ptex gekocht, maar ik wil hem ook wel zelf gaan waxen. Met dat altijd met zon strijkijzertje e.d.?
No signature required.
Wat is je definitie van beginner? Heb je nog nooit gesnowboard of al 1 of meerdere jaartjes?Wouterr! schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:48:
Goedemorgen Snowbord experts :-)
Ik ben van plan een snowboard te kopen maar komt er niet uit. Ben een beginner en wil een paar keer per jaar een weekend naar Winterberg of Oostenrijk en verder af en toe indoor. Beetje de berg op en af dus![]()
Ik ben 185 lang en weeg 72/73 kg. Mijn schoenmaat is 41.
Ik heb 2 borden gezien waarvan de reviews goed zijn en beide door kunnen voor all mountain maar weet niet wat verstandig is om te kopen en wat goed past bij mijn lengte en gewicht.
Optie 1: All road 500
158cm of 163cm lang.
Optie 2: Endzone 500
156cm of 160cm lang
Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en alvast bedankt daarvoor
No signature required.
Ik heb nog nooit gesnowboard, ik ga een aantal lessen nemen indoor en daarna wil ik lekker zelf ergens heen gaan. Ik heb wel jaren op een wakeboard gestaan achter de boot maat weet niet of dat hetzelfde is.M3rcury schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:50:
[...]
Wat is je definitie van beginner? Heb je nog nooit gesnowboard of al 1 of meerdere jaartjes?
Wat wil je graag doen, en wat zou je in de komende paar jaar willen leren? Berg op en af, betekend dat alleen pistes? Snowboarden heeft een steile leercurve, maar dat betekend ook dat als het je goed af gaat, je snel een stukje beter wordt
De vraag is of je dan niet beter eerst 1 of 2 jaartjes kan huren? Het onderhoud van je snowboard kost ook al snel 50 euro per jaar, en als je indoor wilt gaan boarden, wellicht nog meer, daarnaast heb je ook het gehannes met het materiaal in de auto / bus.Wouterr! schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:19:
[...]
Ik heb nog nooit gesnowboard, ik ga een aantal lessen nemen indoor en daarna wil ik lekker zelf ergens heen gaan. Ik heb wel jaren op een wakeboard gestaan achter de boot maat weet niet of dat hetzelfde is.
Wil wel een snowboard waar ik dan even een paar jaar mee vooruit kan dus misschien net even wat meer uitgeven?
[ Voor 30% gewijzigd door M3rcury op 30-01-2024 11:14 ]
No signature required.
Wellicht dat mijn ervaring je wat kan helpen. Ik ben vorig jaar in de zomer begonnen met snowboarden. Heb wat lesjes op zo'n rolbaan gedaan en daarna indoor gaan oefenen. Ik heb wat gevloekt, maar ondertussen kan ik makkelijk mijn vriendinnen bijhouden.Wouterr! schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:48:
Goedemorgen Snowbord experts :-)
Ik ben van plan een snowboard te kopen maar komt er niet uit. Ben een beginner en wil een paar keer per jaar een weekend naar Winterberg of Oostenrijk en verder af en toe indoor. Beetje de berg op en af dus![]()
Ik ben 185 lang en weeg 72/73 kg. Mijn schoenmaat is 41.
Ik heb 2 borden gezien waarvan de reviews goed zijn en beide door kunnen voor all mountain maar weet niet wat verstandig is om te kopen en wat goed past bij mijn lengte en gewicht.
Optie 1: All road 500
158cm of 163cm lang.
Optie 2: Endzone 500
156cm of 160cm lang
Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en alvast bedankt daarvoor
Ziet er goed uit.Wouterr! schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:58:
Heb een Nitro Prime Raw 155 gekocht met Nitro Rambler bindings, toch maar iets meer uitgegeven ;-)
[Afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door M3rcury op 14-02-2024 11:58 ]
No signature required.
[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 30-12-2024 01:34 ]
Duck stance (+15 -15) is veel minder natuurlijk. Vaak is het als beginner veel makkelijker om met een directional of forward stance te beginnen. +12 -9 kan prima. Mijn persoonlijke voorkeur zou dan zijn om iets verder nog te gaan (+18 -6) maar je kan het ook gewoon proberen.Ricmaniac schreef op maandag 30 december 2024 @ 01:34:
Ik ga over 3 weken voor het eerst sinds 15 jaar weer eens op wintersport. (in 2008 ben ik eenmalig in me leven eens geweest en lette toen totaal niet op voeten etc)
Af en toe wel eens naar Bottrop of Snowworld en dergelijke gegaan maar dit is natuurlijk hele andere koek.
Ik vraag me af wat jullie aanraden met bijbehorende argumenten waar je goed aan doet om te beginnen qua voet stance.
Als ik neutraal op de grond sta is mijn linker voet iets verder naar buiten dan rechts.
Is het raar om bijv als beginnen op een bord te gaan staan met +12 -9?
Of raad je aan om bijv met +15 -15 te beginnen (dat is wat ik veel online zie namelijk)
No signature required.
Dankje. Ja precies, denk dat het gewoon even aftasten moet worden die eerste dag dan. Paar keer naar beneden met 12/-9 om te zien hoe het voelt. en dan misschien met 15/-15 een paar keer.M3rcury schreef op maandag 30 december 2024 @ 07:17:
[...]
Duck stance (+15 -15) is veel minder natuurlijk. Vaak is het als beginner veel makkelijker om met een directional of forward stance te beginnen. +12 -9 kan prima. Mijn persoonlijke voorkeur zou dan zijn om iets verder nog te gaan (+18 -6) maar je kan het ook gewoon proberen.
Vroeger stonden er veel meer zo. Tegenwoordig is het allemaal duck. Als je niet switch rijdt, is dat eigenlijk helemaal niet zo prettig, omdat je houding toch redelijk onnatuurlijk is.
Ga je huren? Winkels zijn er ook om je te helpen. Als je aangeeft hoe veel ervaring je hebt en of je wel of geen switch rijdt, kunnen ze je ook adviseren in de stance. Dan kunnen ze gelijk even kijken hoe breed je bindingen moeten staan. Als je niet bij een masse verhuur bedrijf zit, kan dat vaak wel.Ricmaniac schreef op maandag 30 december 2024 @ 07:46:
[...]
Dankje. Ja precies, denk dat het gewoon even aftasten moet worden die eerste dag dan. Paar keer naar beneden met 12/-9 om te zien hoe het voelt. en dan misschien met 15/-15 een paar keer.
Ik weet wel dat ik van de vorige keren als ik mijn achterste voet dus inderdaad een stuk rechter had staan op het bordt dat ik veel moeilijker terug kon draaien als ik per ongeluk 180 graden draaide wat heel af en toe gebeurde
No signature required.
Ga wel huren inderdaad. Zal dat proberen te regelen. Verhuur bedrijf ligt vlakbij de accomodatie midden in saalbach-hinterglemm dus zal wel druk zijn gok ikM3rcury schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:50:
[...]
Ga je huren? Winkels zijn er ook om je te helpen. Als je aangeeft hoe veel ervaring je hebt en of je wel of geen switch rijdt, kunnen ze je ook adviseren in de stance. Dan kunnen ze gelijk even kijken hoe breed je bindingen moeten staan. Als je niet bij een masse verhuur bedrijf zit, kan dat vaak wel.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq