Het grote snowboard topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ULWCOgUq30hUW9j8ML0OgcXL/full.jpg

Het grote snowboard topic

Welkom bij het nieuwe Grote snowboard topic!
Dit topic is zowel voor de beginnende snowboarder als de boarders met jaren ervaring. Je kan hier terecht om je ervaringen met boards, gear en wintersport gebieden te delen maar uiteraard ook als je wil beginnen met deze verslavende sport. zoals jullie zien is deze TS nog in aanbouw, en als je tips, of aanvullende info hebt dan kan je me bereiken via PM.

Snowboard styles

Er zijn vele verschillende soorten snowboards, hieronder beschrijf ik de meest gebruikte. Uiteraard zijn ook veel boards die in meerdere categorien vallen. Om het board te kiezen die het beste bij je past kan je het beste wat boards uit proberen. Een aantal winkels en fabrikanten organiseren hiervoor speciale dagen en het is echt een aanrader om eens een aantal compleet verschillende boards te testen.
Freestyle / Park
<insert image>
Een freestyle board is uiteraard bedoeld voor in het snowboard park. Deze zijn vaak flexibel, kort en licht. Dit is uiteraard makkelijk met alle obstakels. Ook is een kort licht board makkelijker te roteren in de lucht. De zogenaamde Jib boards zijn de Flexibelste variant.
LengteKort
FlexSoft - medium/soft
Voorbeelden

All Mountain
<insert image>
All mountain boards zijn allround maar het spectrum is heel breed. Sommigen zijn net even wat beter in het park en andere doen het net wat beter met carven of in de poeder. Je kan er alles mee maar ze blinken nergens echt in uit. Dit type is het beste geschikt voor beginners, maar niet elk all-mountain board is een beginner board.
LengteMedium
FlexMedium - stijf
Voorbeelden

Aggressive All Mountain
<insert image>
Een subgroep van de all mountain boards zijn de Aggressive All mountain boards. Deze zijn stijver en vaak getailleerder. Het gevolg is dat je met dit board snel kan carven maar een klein foutje kan hard afgestraft. De boards zijn vaak directional en in tegenstelling tot de meeste all mountain boards is dit type bedoeld voor de gevorderde rijder. worden.
LengteMedium - lang
FlexMedium/stijf - stijf
VoorbeeldenBurton Custom X, Burton T6

Freeride
<insert image>
Een Freeride board is een beetje een compromis. Dit board staat zijn mannetje in de poeder maar is ook op een geprepareerde piste goed te berijden. Deze boards zijn meestal directional.
LengteMedium - lang
FlexMedium - stijf
VoorbeeldenJones Flagship

Powder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RYGhatyRsspPaMQ5cKi70QxD/full.jpg
Een powder board is zoals de naam al aangeeft echt gemaakt voor de poeder sneeuw. De bindingen zijn vaak een aantal centimeter naar achteren geplaatst en de voorkant is vaak breder dan normaal. Hierdoor blijft de nose makkelijker "drijven". Op de piste vallen deze boards vaak tegen, vooral omdat je gewicht ver achterop staat. De boards zijn nagenoeg altijd directional.
LengteMedium - lang
FlexMedium/stijf - stijf
VoorbeeldenBurton Fish

Backcountry / Split boards
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i5v9AoI2B1IY3r4KZmOKX7M5/full.jpg
Backcountry / Split boards zijn vaak freeride of powder boards met als aanpassing dat ze uit elkaar gehaald kunnen worden om mee te lopen.
LengteMedium - lang
FlexMedium/stijf - stijf
VoorbeeldenJones Solution

Alpine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ATYiizb9lNXYqR0NZjJfYzs7/full.jpg
Als laatste heb je nog de alpine boards. Dit zijn de echte race boards die vaak ook in combinatie met hard-boots (ski-schoenen) worden gebruikt. Je ziet ze tegenwoordig bijna niet meer.
LengteLang
FlexStijf
Voorbeelden

Uiteraard kan je de board ook onderverdelen aan de hand van het profiel van het board, hier zijn de meest gebruikte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XPmr5GoPnC9knPwddhPffIJ4/full.jpg
De benamingen kunnen verschillen per fabrikant, maar de termen camber en rocker worden wel door de meeste fabrikanten gebruikt. Uiteraard geld ook hier dat er tientallen tussenvormen zijn waardoor je niet alle boards in 1 hokje kan zetten.

Eerste snowboard

Dus je wil gaan beginnen met snowboarden.

Afstelling

De eerste vraag die je gaat krijgen is met wel been je voor staat. Dit kan je het makkelijkste bepalen door op een gladde vloer een stukje te glijden op je sokken. Neem een aanloopje, zorg dat je moeder niet kijkt en glij dan een stuk je op je sokken. Het ben die je voor zet met glijden is in 99,9 procent van de gevallen het been die ook voor moet bij het boarden.

Als je bepaald hebt met wel been je voor staat kan je de bindingen plaatsen. De bindingen kan je verdraaien en verschuiven op het board, Je bepaald eerst hoe ver je gedraaid wil staan. Een goede uitgangswaarde is dat er tussen de 24 en 30 graden tussen de bindingen in moet zitten. Voor beginners raad ik tegenwoordig aan om voor op 21 graden te staan en achter op -6 of -9. Zowel voor als achter wijzen ze tenen dan naar buiten, maar aan de voorkant meer dan aan de achterkant. Je kan er wat mee spelen maar het belangrijkse is dat je relaxt staat met je boots in je bindingen. Als je het gevoel hebt dat je een van de benen extreem naar buiten moet draaien dan moet je die binding uiteraard een tandje terug zetten.

De plaats van de bindingen. De bindingen kunnen op de meeste boards op een aantal plaatsen worden gezet. Begin in de lengte richting met de midden stance, dit is bij een directional board niet altijd het echte midden van het board, maar een aantal cm naar achteren. Meestal staat er bij die montage positie wel een strep of markering. Als je lang ben kan je de bindingen wat verder uit elkaar zetten en als je wat korter ben je ze ze iets dichter bij elkaar. Als je relaxt staat moeten je onderbenen verticaal staan. Ook kan de je meeste bindingen in de breede van het board verschuiven. Heet belangrijkste is hier bij dat je schoenen aan beide kanten net zoveel uitsteken. Als je tenen of hakken te veel uitsteken kan je in een bocht de kant uit de sneeuw tillen waardoor je onderuit glijd.

Onderhoud

Off-piste

Links

Bataleon
Burton
Flow
Gnu
Jones
Lib Tech
Never Summer
Ride
Sims
YES

Termen

Directional boardDit houdt in dat het board gemaakt is om voornamelijk 1 kant op de gaan, switch rijd het board anders dan normaal.
SwitchRijden met je "verkeerde" been voor
Goofy stanceRechter been voor
Regular stanceLinker been voor
Twin tipTegenovergestelde van Directional. Dit board is symetrisch, de voor en achterkant zijn gelijk kwa vorm en de bindingen staan in het midden.

Versie:
0.1 Topic aangemaakt

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
cdoens schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:33:
[...]

Na 20 jaar lang snowboarden lijkt mij de tijd aangebroken om nu ook zelf te gaan slijpen en waxen.
Maar ik vroeg me af of je ten allen tijde die fluor-wax kan gebruiken, ook al is je board nog niet van stap 1 en 2 voorzien? Voordat ik op wintersport ga, wil ik alle stuff bij elkaar hebben om mijn board netjes te kunnen maken maar wellicht dat ik vantevoren nog een dagje Winterberg of Bottrop wil doen. Juist dan is een beetje sneller board geen overbodige luxe.

Verder ben ik al aan het zoeken naar een basis-set met waxijzer, zag dat voor ong 40 euro een waxijzer hebt en voor rond de 50 euro een basisset met wax etc. Iemand nog goedkopere adressen waar je alles in 1 keer kan bestellen/afhalen?
Ik gebruik al een jaar of 15 een goedkoop strijkijzer van de Hema, ik dacht dat hij toen een tientje was. Ik heb gewoon de goedkoopste gehaald zonder stoom functie.

Wat je minimaal nodig hebt zijn:

Wax (duh!)
Een wax ijzer
Schraper
Borstel
Polijst pad. Hiervoor kan je het dure Scotch Brite gebruiken maar een standaard schuursponsje die je met 10 in een pakje haalt in de supermarkt is echt net zo goed.

Wax remover is totaal overbodig en als je daar je hele board mee cleaned dan doet het meer kwaad dan goed (imho). Je board wordt er te droog van en je zal zien dat na het cleanen de wax er sneller afgaat. Ik gebruik alleen wax remover als ik gaten in de base moet dichten. Om schoon te maken voor ik ga waxen gebruik ik een hot scrape techniek om het vuil uit het board te halen, hierdoor blijft er een basis wax laag achter en wordt je base niet kurk droog.

Je kan altijd direct waxen met fluor wax, veel moderne waxen hebben al een deel flour wax in gemixt. Zelf gebruik ik een basis wax zonder fluor en gebruik dan een pure fluor wax toplaag. De reden waarom ik niet direct met fluor wax is gewoon een kosten overweging. Een staaf van mijn flour wax kost tegen de 40 euro en mijn normale wax is een tientje. Als je de fluor alleen als top laag gebruikt dan gebruik je maar heel weinig van de fluor wax.

Voor kunstsneeuw, en met name de indoor variant, heb je speciale wax. Kunst sneeuw is scherper dan normale sneeuw en daardoor erg aggresief voor je wax laag.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mooie TS d:)b

Misschien nuttig voor de TS, een linkje naar mijn favoriete review site http://thegoodride.com/

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 15:26

cdoens

Peugeot-gek

Dank je wel, SnowDude.
Op die manier kan ik nog goedkoper de spullen bijeen sprokkelen... :)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47

jelle.

Product Owner
Weet niet of deze vraag beter hier of in het GoPro-topic past, maar laat ik het eerst hier proberen.

Wie van jullie gebruikt een GoPro met snowbarden en zoja, hoe? Na mijn GoPro 9,5 maand mee op reis te genomen hebben, mag ie aankomende kerst mee op wintersport. Filmen vanaf een pole/stick levert zo te zien de meest spectaculaire beelden op, maar voor de afwisseling lijkt POV me ook tof. Ik heb een chest mount, maar dat lijkt me voor snowboarden niet zo handig (vooral zijwaarts gericht). Dan wordt het dus op de helm. Zij daar verschillende oplossingen voor? Hoe doen jullie dat :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 10:55
Ik heb mij oude t6 verkocht en er een nitro team exposure gullwing voor terug gekocht. Doel is gewoon relaxter rijden. Ik ga niet zo hard meer.
Nou ga ik waarschijnlijk mijn burton co2's (uit 2007) vervangen door een paar flow five's...
Maar iemand ervaring me de flow bindingen van de laatste paar jaren.
Vroeger waren ze toch echt minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

DarkChylde schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:23:
Ik heb mij oude t6 verkocht en er een nitro team exposure gullwing voor terug gekocht. Doel is gewoon relaxter rijden. Ik ga niet zo hard meer.
Nou ga ik waarschijnlijk mijn burton co2's (uit 2007) vervangen door een paar flow five's...
Maar iemand ervaring me de flow bindingen van de laatste paar jaren.
Vroeger waren ze toch echt minder.
Yes, ik heb sinds vorig seizoen een setje nx2, nieuwe flows dus. Ervaring is goed maar wat me opvalt is dat de kabel die van het vaste deel naar de back van je binding loopt 'klem' kan komen te zitten. Ik moet daar zelf nog even een blik op werpen voor komend seizoen maar het gevolg kan zijn dat de bovenste strap beschadigd raakt.

Verder voelen ze stabiel en stijf genoeg. Ik rij een lib tech skunk ape hp en daar spring en klooi en rommel ik net zo veel mee als dat ik het gas erop heb op de piste. Wat mij betreft goed allround dus. Offpiste wel wat lastiger aan te trekken dan op harde sneeuw.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• DarkChylde
Toch burton gemaild of er nog nieuwe 4x4 disc's voor mijn bindingen te bestellen waren.
Krijg nu als service een setje toegestuurd _/-\o_ Burton..
Goede klantservice.

Eerst dus maar mijn oude co2's gebruiken..

• SnowDude
DarkChylde schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:47:
Toch burton gemaild of er nog nieuwe 4x4 disc's voor mijn bindingen te bestellen waren.
Krijg nu als service een setje toegestuurd _/-\o_ Burton..
Goede klantservice.

Eerst dus maar mijn oude co2's gebruiken..
Dat is ook een van de belangrijkste redenen dat ik Burton bindingen gebruik. De support is erg goed. Ik heb ooit 1 keer een strap gebroken tijdens een afdaling op vakantie. Die binding was al een jaar of 8 a 9 oud en ik ging naar de eerste de beste snowboard shop in het dorp en voordat ik mijn handschoenen uit had lang mijn board al op de toonbank met een gratis verse strap. Dus toen mijn bindingen aan vervanging toe waren heb ik weer Burtons er op gezet, ik heb nu een set Cartels op mijn board staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

.

[ Voor 99% gewijzigd door Help!!!! op 07-12-2016 15:13 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 14:45
Jongens,

Ik ben op zoek naar mijn eerste eigen snowboard. Ik heb de afgelopen dagen zelf wat winkels hier in de buurt gedaan maar nooit echt een goed gevoel aan overgehouden op vlak van service dus kom ik hier even advies vragen of er hier iemand is die mij een board kan aanraden...

Ikzelf ben een "gemiddelde" boarder met te weinig kennis. Jarenlang mijn materiaal gehuurd en nooit stil gestaan bij het materiaal.

Ondertussen heb ik zelf al onderstaande aangeschaft:
Bindingen: Ride Capo Olive 26-30cm
Boots: Ride Lasso Boa maat 44

Gewicht: 80-85kg
Lengte: +-180cm
Stijl: van top naar beneden, binnen de piste blijven, "all-mountain" heet zoiets zeker?
Level: eerste dag beginner, dan gemiddeld :P

Iemand advies, tips voor een board tussen de 300 en 500€?

Ben benieuwd of ik hier beter geholpen zal worden dan in de fysieke winkels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:03

KipCurreh

Nightcrawler

Met je lengte en gewicht val je perfect in de 154 - 160 cm categorie, al kan je hier ook nog net iets ruimer in gaan hoor.. Anyway algemeen gezien is 'hoe kleiner hoe makkelijker' de regel, maar dit zegt ook lang niet alles..
Met jouw verhaal zou ik dus rond de 158 of 160 gaan, die enkele cm's gaan heus het verschil niet maken.. (fyi, ik ben 170 en ik heb een 154 plank)

Verder zit je idd met de all-mountain wel goed, basis zit er een hardere plaat tussen de bindingen (net iets meer rigide dan een freestyle) maar is er toch nog genoeg flexibiliteit om foutjes niet keihard te bestraffen..

Met je bindingen trouwens heb je zelf je keuze al iets nauwer gezet, aangezien ik denk dat deze niet zullen passen op het Burton Channel systeem (het lijntje, 2 vijzen). Hierbij veronderstel ik dat jouw bindingen gebruiken maken van een disc met 4 vijzen, ik kan ook verkeerd zijn

Maak ook dat het board net breed genoeg is om de bindingen (en je boots) er op te passen, als ze er te ver uitsteken is dit ook niet zo aan te raden..

Vraag in de winkels in je buurt ook of ze nog onverkochte boards van vorige jaargangen hebben staan, kan serieus schelen in de prijs.. Hier in de buurt hebben ze meestal redelijk wat liggen in hun stockageruimte :)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Bedankt voor je feedback, KipCurry ;)

Ondertussen heb ik een Jones Explorer 2017 gekocht in maatje 159, regular wide:

Afbeeldingslocatie: https://images.evo.com/imgp/700/105707/458028/jones-explorer-snowboard-2017-152.jpg

Morgen binnen als alles goed gaat.

En zondag vertrekken naar Tignes _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
KipCurreh schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:19:
Met je bindingen trouwens heb je zelf je keuze al iets nauwer gezet, aangezien ik denk dat deze niet zullen passen op het Burton Channel systeem (het lijntje, 2 vijzen). Hierbij veronderstel ik dat jouw bindingen gebruiken maken van een disc met 4 vijzen, ik kan ook verkeerd zijn
Ook 4 gats bindingen passen 99 van de 100 keer op een Burton channel board.

Ik zou een standaard all mountain board nemen en er alleen op letten dat het geen specifiek board is voor ver gevorderde rijders (maar die vind je toch niet echt in jouw prijs klasse). Alle normale boards voor de gemiddelde rijders zijn redelijk gelijk en jij zal waarschijnlijk niet heel veel verschil merken, ze rijden allemaal beter dan een afgeragt huurboard ;)

Kwa lengte zou ik met jouw gewicht inderdaad richting de 158 - 160 gaan maar dat ligt ook aan het merk. Het komt echt niet op de centimeter aan. Zelf heb ik met mijn 95 kilo 2 boards van 156, 1 van 158 en een van 162. Je zal merken dat op de piste de langere boards wat stabieler blijven en dat de kortere boards wat makkelijker draaien. Het grote verschil zit in de poeder sneeuw, daar zal een groter board beter drijven en minder kracht kosten om te rijden. Maar ook daar zijn uitzonderingen op, mijn Burton Fish poederboard is maar 156, maar omdat die heel breed is en de bindingen bijna achterop staan rijd die heerlijk in de poeder.

Niet elk board van 160 is ook effectief even lang, als bijvoorbeeld de neus en tail meer omhoog curven dan is het deel dat plat op de sneeuw ligt veel korter.

Wil je wat meer carven dan zou ik een iets stijver board nemen, maar wil je meer spelen op de piste dan kan je beter een board met een rocker nemen. Als je veel switch rijd zijn er ook nog opties met twin tip.

Als je een board kiest moet je wel even op de zijkant letten. Er zijn 2 soorten zijkanten:

Als het top sheet is omgevouwen en tot de staalkant loopt dan heb je een zo genaamd capped board.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PCLLgQ3bMqD5ASbKy8VWlDoA/full.jpg

Als de topsheet gewoon helemaal vlak is en er zit een stuk polymeer tussen topsheet en staalkant dan heb je een board met sidewall zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/49jymVaaZrHHE1Uubs6D6LUj/full.jpg

Je wil de laatste van de twee hebben. Een capped board is in principe wat sterker en goedkoper maar een sidewall geeft wat demping, meer grip en een fellere kanten wissel.
Stancke schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:31:
[...]

Bedankt voor je feedback, KipCurry ;)

Ondertussen heb ik een Jones Explorer 2017 gekocht in maatje 159, regular wide:

[afbeelding]

Morgen binnen als alles goed gaat.

En zondag vertrekken naar Tignes _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Sniper post :+ maar mooi board _/-\o_ Mijn volgende wordt ook een Jones :9

[ Voor 9% gewijzigd door SnowDude op 13-12-2016 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stancke
Boardje gisteren binnen gekregen, sta Duck stance op +13° en -13°, eens zo proberen. Ik kan al niet wachten om te vertrekken zondag, sneeuw is niet echt top top maar ik ga helemaal alleen dus hoop wel een hele week veel kilometers te malen!

Afbeeldingslocatie: https://www.autominded.be/forums/uploads/monthly_2016_12/5851a43d51229_imageproxy(12).jpg.89dc6d1837f2c632788bb85a8ce53d0e.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.autominded.be/forums/uploads/monthly_2016_12/5851a43f62acc_imageproxy(13).jpg.a9d8155057501cd1d35e7f28e8f44470.jpg

• DarkChylde
Nice, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-03 21:06

wickedm3n

Always having fun!

Goed bezig! :*)
Ik heb de Jones Explorer uit 2016. Omdat ik er ook niet veel verstand van heb, heb ik mij vorig jaar zelf eerst een beetje ongelezen wat voor type board ik zou willen. Daarna heb ik me laten informeren bij een winkel, daar kwamen ze ook op de Explorer uit. Echt een top boardje vind ik het 8) zeker voor het geld.
Ga je zeker geen spijt van krijgen. :*)

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

Toevallig heb ik vandaag ook een Jones Explorer (2016 model, want aanbieding) gekocht. Lengte 159 ondanks mijn 70kg, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen, met name rode buckel pistes zullen lastig worden, maar daarentegen zal het vloeiend gaan op egale (poeder)stukken met hoge snelheid!! Twijfelde tussen de Aviator en deze, maar de Explorer kwam net wat beter in reviews naar boven.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Sport_Life schreef op zondag 25 december 2016 @ 23:44:
Toevallig heb ik vandaag ook een Jones Explorer (2016 model, want aanbieding) gekocht. Lengte 159 ondanks mijn 70kg, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen,
Gefeliciteerd!
met name rode buckel pistes zullen lastig worden,
Ik ben echt oprecht geintereseerd waarom je dat denkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Thanks!!
[...]

Ik ben echt oprecht geintereseerd waarom je dat denkt?
Daar heb ik soms al moeite mee op mijn huidige 155 camber board om de bochten snel te nemen, ik denk dat een langer board het nog lastiger maakt om snel om een buckel heen te sturen. Het ligt dus niet zozeer aan dit type snowboard, maar 159 is voor mij relatief lang. Dat is een bewuste keuze (meer stabiliteit op snelheid).

Wellicht dat de rocker aan beide zijden iets helpt.

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 26-12-2016 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
De sidecut-radius heeft daarop juist veel impact. Die Jones heeft volgens mij een sidecut-radius van 7.5m en dat is echt voldoende om goed agressief te sturen. Op mijn T6 zit een radius van 8.5 ofzo en dan merk je dat je wat meer snelheid nodig hebt omdat die plank anders niet stuurt.

Tip om je kanten wissel wat aggresiever te maken:

Als je een heelside turn maakt dan moet je vlak voor de kanten wissel je tenen van je voorste voet iets optillen. Hierdoor tordeer je het board en stuurt hij eigenlijk nog iets verder in, hierdoor wordt je lichaam een beetje over je board heen gelanceerd waardoor je een snelle kanten wissel hebt. Bij een frontside turn til je natuurlijk je hiel een beetje op.

Dit werkt natuurlijk alleen bij een carve bocht, als je nog aan het driften ben dan werkt dit niet. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door SnowDude op 26-12-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tnx voor de tip! Ik lift wel altijd mijn tenen cq hielen van beide voeten. En bij hele snelle bochten een klein hupje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Enne buckel pistes en snowboards zijn sowieso geen goede combi. Ik heb nog nooit een snowboarder gezien die ze echt helemaal te gek vind. Ik vind ze lekker om af en toe mijn techniek te testen, maar verder probeer ik ze te vermijden als het kan. Sleep liften idem trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Sleepliften heb ik niet zo'n problemen mee, behalve die in Zoetermeer. Leuk zo'n verlengde baan, maar de sleeplift is imo daarvoor niet geschikt voor boarders. In de Alpen nooit echt last gehad van een sleeplift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Sport_Life schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:16:
Sleepliften heb ik niet zo'n problemen mee, behalve die in Zoetermeer. Leuk zo'n verlengde baan, maar de sleeplift is imo daarvoor niet geschikt voor boarders. In de Alpen nooit echt last gehad van een sleeplift.
Ik heb die in Zoetermeer voor de verlenging ooit meer dan 100 keer op een dag gedaan tijdens een cursus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Wie gaan er komende week allemaal richting de alpen?

Beetje een teleurstelling qua hoeveelheid sneeuw, maar we doen het maar met de kunstsneeuw.
Aan de techniek werken op de pistes (slalommen door de drukte heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Bij de worldcup wedstrijd die nu in oostenrijk aan de gang is sneeuwt het anders best lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Jaja, vorige week aan die tijd...

Afbeeldingslocatie: https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15442136_10154316215042736_444014770261268711_n.jpg?oh=56cf81246adaa2f5c2c280040b73577e&oe=58E35F58

Ma/di/woe was wat bewolkt met af en toe zon en vanaf donderdag stralend weer... Was een fantastische reis, heb alle pistes gedaan in Tignes/Val d'Isere, buiten de zwarte. Ieder dag van 09u30 tot 16u30 op de plank gestaan (zonder middagpauze).

Board heeft het super gedaan... Beste skireis tot nu toe op vlak van techniek, vertrouwen, maar zal ook wel te maken hebben met mijn skills die beter worden en niet alleen door het board.

Ik wil terug :(

Gelukkig heb ik nog een weekje La Rosiere staan in maart _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ondergetekende gaat dit jaar niet op wintersport, momenteel bezig met een ander huis en in april 4 weken duiken in het verre oosten en tussendoor moet er ook nog een nieuwe auto komen.

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:38
Iemand ervaring met de Burton Cartel bindingen? Neig erg om deze onder mijn Jones Ultra Mountain Twin te zetten. Volgens mij zijn het bindingen die overal goed uit de voeten kunnen. Ze krijgen ook vaak goede beoordelingen..

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ja, zeer tevreden over. Op zich prima allround bindingen. Ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt doen. Zit je de hele dag in het park dan zijn er betere verwacht ik.

PC Specs

• ThijsM
Help!!!! schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:09:
Ja, zeer tevreden over. Op zich prima allround bindingen. Ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt doen. Zit je de hele dag in het park dan zijn er betere verwacht ik.
Overal ben ik te vinden, maar zeker niet de hele dag in het park. Alleen als we er langs rijden gaan we erdoor. Veel off piste aan het springen, schansen bouwen, ook dagen op de pistes. Gewoon allround.
Ook nog ervaringen met andere bindingen? Zo veel keus. Kijk al dagelijks op thegoodride maar keuze maken blijft lastig.

Zie elders de Rome 390 Boss 2016 voor €140 staan. Lijken mij redelijk vergelijkbare bindingen?

* Edit: Rome besteld, werd opgebeld dat het niet om het 2016 model ging, maar om het 2015 model. Als verontschuldiging kon ik deze overnemen voor €90,-. Dit gedaan. Nu in afwachting van de bezorging.

[ Voor 19% gewijzigd door ThijsM op 30-12-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:54
Ik heb een snowboard van een jaar of 13 oud maar die gaat nog best prima. Is wel minder getailleerd en wat langer dan de boards van tegenwoordig volgens mij maar die gaat nog best prima. Heb er ooit Flow bindingen voor gekocht die me goed bevallen. Schoenen zijn over die tijd toch wel versleten en uitgedroogd geraakt. Iemand een tip voor een winkel in de buurt van Amsterdam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
The old man in Amsterdam heb ik wel goede ervaringen mee qua aanbod en advies van rugzakken en ik weet dat ze ook wel bindingen en boots verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-05 09:22
Ik heb wat advies nodig :)

Ik snowboard al 7 jaar ongeveer nu, ik vermaak me heerlijk op en net naast de piste. Nu heb ik zelf een 2013 ride machete welke me fantastisch bevalt. De stijfheid van het bord betekent voor mij veel controle op middel/hoge snelheid. Maar dit komt ook met een groot nadeel.

Ik zou heel graag ground tricks willen doen en spelenderwijs leren butteren, maar mijn bord is te stijf hiervoor. Ik heb een dag het board van een vriend geleend en hiermee ontzettend vermaakt op platte stukken(het goedkoopste flexibele leenboard). Wat ik wil: een extra butter board meenemen op wintersport voor 1-2 dagen spelen.

Mijn issue: Waar vind ik een goedkoop butter board zonder bindingen, marktplaats heeft me tot nu toe niet geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
plakpot schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:34:

Ik snowboard al 7 jaar ongeveer nu, ik vermaak me heerlijk op en net naast de piste. Nu heb ik zelf een 2013 ride machete welke me fantastisch bevalt. De stijfheid van het bord betekent voor mij veel controle op middel/hoge snelheid. Maar dit komt ook met een groot nadeel.

Ik zou heel graag ground tricks willen doen en spelenderwijs leren butteren, maar mijn bord is te stijf hiervoor. Ik heb een dag het board van een vriend geleend en hiermee ontzettend vermaakt op platte stukken(het goedkoopste flexibele leenboard). Wat ik wil: een extra butter board meenemen op wintersport voor 1-2 dagen spelen.

Mijn issue: Waar vind ik een goedkoop butter board zonder bindingen, marktplaats heeft me tot nu toe niet geholpen?
Goedkoop is een relatief begrip natuurlijk. Kijk eens voor een Burton Nug (van vorig jaar misschien voor wat extra voordeel). Die rijd je 8 tot 10 cm korter dan gebruikelijk en zijn mede daardoor ontzettend speels. Goede pop en prima om mee te butteren.
Bijkomend voordeel is dat het maar een klein bordje is dus makkelijk mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
plakpot schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:34:

Blue-tomato heeft nu nog wat aanbiedingen, misschien zit daar wat bij voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Heb inmiddels de Rome 390 Boss bindingen ontvangen. Wat een aanpas mogelijkheden zeg. Voelt erg solide aan. Kan niet wachten om weer in de sneeuw te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Bindingen zijn het meest onderschatte onderdeel van een snowboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 23:13

J-P

Syntax erro....

Zijn er Tweakers die ervaring hebben met deze snowboard broek:
https://nl.aliexpress.com...boarding/32455300580.html

Ziet er wel tof uit, en voor een nette prijs als 2de broek.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

SnowDude schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:49:
Veel meer onderdelen zitten er ook niet op ;)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
SnowDude schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:49:
In welke zin zitten er daar verschillen in?

(Toch al paar jaar ervaring met snowboarden maar technische kennis is 0, dus teach me!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 21:41
Stancke schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:28:
[...]

(Toch al paar jaar ervaring met snowboarden maar technische kennis is 0, dus teach me!)
Stijfheid, demping, bindingen (kwaliteit van de ratels etc) en materiaalgebruik

[ Voor 4% gewijzigd door Balboa op 14-01-2017 20:53 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Instelmogelijkheden

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Stancke schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:28:
[...]

Zoals hier boven al gezegt, materiaal keuze, stijfheid, instel mogenlijkheden en pasvorm. Goedkopere bindingen gaan vaak wat lastiger vast en los en hebben ook wat meer last van bevriezen. Hoewel alle bindingen kunnen bevriezen onder de juiste omstandigheden, maar een spuitbus siliconen spray doet wel wonderen. :)

Persoonlijk snap ik niet dat mensen gewoon ergens bindingen kopen en dan hun schoenen thuis laten. De ene schoen is wat breder dan de andere en dat geld ook voor bindingen. Ik zie vaak dat bindingen net even te groot zijn, waardoor ze veel speling hebben bij de hiel. Als ik mijn schoen in mijn binding zet zonder vast te ratelen dan kan ik mijn board op zijn kop houden zonder dat mijn schoen er direct uit valt, zo precies past de hiel van mijn schoen in de binding.

Ook heeft het natuurlijk van invloed hoe je board, als je veel in het park hangt dan wil je een wat flexibelere binding omdat je dat de grabs wat extremer kan doen. Als je van hard knallen houd en een stijve plank heb dan wil je ook een stijvere binding. Ik heb zelf een medium-stijf binding (Burton Cartel), ik vind het heerlijk dat als ik ook maar een beetje met mijn tenen beweeg mijn board al om wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
SnowDude schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:35:
[...]

Hoewel alle bindingen kunnen bevriezen onder de juiste omstandigheden, maar een spuitbus siliconen spray doet wel wonderen. :)
Siliconenspray? Serieus, waar spuit je die dan op? De straps?

Handtekening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Balboa schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:02:
[...]

Siliconenspray? Serieus, waar spuit je die dan op? De straps?
Op de ratels zelf en dan me name het mechanisme en de veertjes. Een bevroren binding houdt meestal in dat er wat water in het ratel mechanisme zit en dat is dan gaan bevriezen. Door het mechanisme een beetje in de spuiten met siliconen spray blijft het ijs minder plakken waardoor de binding minder last heeft van bevriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Heuj, kan niet wachten tot mijn examens gedaan zijn, dan ga ik eindelijk weer eens indoor snowboarden.
Ben maar een beginnertje (van begin augustus) maar mijn techniek is zich alleen maar aan het verbeteren.
In augustus een snowboard gekocht (overjaars model K2 Vandal) en vind het een prachbord :)

Heb geen budget voor winterkledij, dus pak ik maar mijn textiel motorjas-en broek, doet ook minder pijn zo met het vallen :')

Het probleem dat ik wel heb met mijn bindingen is dat deze altijd loskomen, niet aan de ratelkant maar aan de klemmende kant, maar eenmaal ik ze 5x aangespannen heb zit alles goed.
Gelukkig altijd een zwitsers zakmes op zak met een schroevendraaier erin om mijn bindingen vast te zetten :)

Ik ga altijd snowboarden buiten het seizoen, dan is het altijd lekker leeg, en heb ik het meeste tijd :D

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:41

Investig8or

What goes up, could come down

Ik kom ook even advies vragen :P

Ik ben ooit in mijn tienerjaren overgestapt op snowboarden omdat skieen me te saai werd (in de tijd van langere latten). Ik ben gaan lessen en heb een jaar of 10 geboard, eerst op een Nidecker en later op een Burton Motion. Ik ben nooit echt aan het springen en truken gegaan, maar kan (kon ondertussen?) overal wel vanaf komen en met een aardig tempo en controle (geen expert, maar wel gevorderd). Toen de carve ski's opkwamen kon ik (werkende bij een sportzaak) mijn setje omwisselen en sindsdien heb ik slalomski's. Ik heb wel mijn eigen snowboots "teruggekocht" omdat die erg fijn zaten.

Dat was de intro, de vraag is nu: ik wil een tweedehands board/binding set kopen omdat ik over twee maanden naar Les Arcs ga met twee snowboarders (dus liever mee ga boarden dan skieen). Ik struin marktplaats af en heb wel wat gevonden, maar heb helemaal geen idee meer van types (sommige merken ken ik niet eens :S ). Ik probeer de beginners/soepele boards te ontwijken want ik denk dat ik vrij snel weer wat tempo erin heb een dan moet het wel stabiel blijven. Twee boards die ik op het moment gezien heb: Option Summit (Option is falliet?) of een Ride Timeless, beiden uit 2007 ongeveer.

Heeft iemand een idee van die twee (ik denk dat de Ride stug is en misschien wat teveel, de Option geen idee...) of andere ideeen? Omdat het voor een weekje is kijk ik naar de goedkopere /oudere boards, die zijn net zo duur als een weekje huren...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Heeft iemand hier ervaring met de garantie van Flow? Ik heb nx2 bindingen gekocht een jaar terug waar nu twee defecten aan zijn; vanmiddag brak de schuimen voetplaat van een van de bindigen, gister raakte een van de ratels los uit de band. Dat laatste lijkt een productiefout omdat de kabel die je binding spant kracht zet op aansluitpunt tussen ratel en band...

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vandaag dan begonnen met slijpen en waxen. Wat een gedoe allemaal. Maar ja, je moet wat overhebben voor de wintersport en lekker lang glijden. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vb9ScDHbGTBAnWd3EvblMiZj/full.jpg

@Investig8or
Wel lastig om iets te zeggen zonder budget en zonder je voorkeuren qua boarden.

Ride is een "goed" merk dat klinkt beter dan die "Option". Behalve de overgang van camber shapes naar rocker en allerlei hybride shapes verandert er binnen (langerlopende) modellen naar mijn gevoel maar weinig.

Een klassieker als de burton custom (camber) uit 2010 board echt niet heel anders dan model 2017. Dus het goede nieuws is dat je imho niet altijd perse een heel recent board nodig hebt om leuk te boarden. :)

Bepaal wat je in een board zoekt, lees tests, ga naar 2e hands of aanbiedingen van je favoriete boards op zoek en check voor aankoop of de kanten (heel, niet teveel verroest, strak) en de base (niet uitgedroogd) nog goed zijn.

[ Voor 71% gewijzigd door Help!!!! op 21-01-2017 17:15 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Wat heb je zoveel spul om je board te waxen en te slijpen :')
Mijn onderhoud doe ik met de volgende spulletjes:
- Opklapbaar strijkijzertje van nog geen 10 euro
- Wat goedkope wax van de Decathlon
- Schuursponsje van de action en een schoenenborstel
- een plastic meetlat als schraper
- metaalvijltje (maar ik ben wel nog op zoek naar een cheap boardslijpertje)
- Vola (decathlon) braamsteentje
Werkt allemaal perfect :)

Ik heb ook toko waxremover, 1 keer moeten gebruiken omdat er een stukje metaal in m'n base zat, maar was niet de moeite om op te vullen met Ptex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Help!!!! schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:48:
Vandaag dan begonnen met slijpen en waxen. Wat een gedoe allemaal. Maar ja, je moet wat overhebben voor de wintersport en lekker lang glijden. :P

[afbeelding]

@Investig8or
Wel lastig om iets te zeggen zonder budget en zonder je voorkeuren qua boarden.

Ride is een "goed" merk dat klinkt beter dan die "Option". Behalve de overgang van camber shapes naar rocker en allerlei hybride shapes verandert er binnen (langerlopende) modellen naar mijn gevoel maar weinig.

Een klassieker als de burton custom (camber) uit 2010 board echt niet heel anders dan model 2017. Dus het goede nieuws is dat je imho niet altijd perse een heel recent board nodig hebt om leuk te boarden. :)

Bepaal wat je in een board zoekt, lees tests, ga naar 2e hands of aanbiedingen van je favoriete boards op zoek en check voor aankoop of de kanten (heel, niet teveel verroest, strak) en de base (niet uitgedroogd) nog goed zijn.
Nouja, ik had subtiel al wel budget en doel vermeld, maar het is eigenlijk goed om even over na te denken want daar ga ik ook gerichter van zoeken. :Y

Budget ligt tot €150 voor de set, ik merk op marktplaats dat er daarvoor genoeg spul te koop is zonder dat het gelijk antiek is. Voorkeur vind ik wat lastiger, maar ik weet wel dat ik niet de hele dag in het funpark ga zitten of hard de piste af wil carven (daar heb ik mijn ski's voor) dus ik denk all-mountain? Want een beetje switch rijden is wel leuk, poedersneeuw in is ook leuk (met wat voorzichtige sprongen). Wordt het al een stuk concreter: een all-mountain board met bindingen voor max €150 :). Goeie punten ook om op te letten bij 2ehands, kanten kom ik wel uit maar hoe zie je dat de base uitgedroogd is? Tests lezen heb ik ook al gedaan en zal ik zeker gebruiken, die goodride link had ik nog niet dus bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CDA441 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:54:
Wat heb je zoveel spul om je board te waxen en te slijpen :')
Mijn onderhoud doe ik met de volgende spulletjes:
- Opklapbaar strijkijzertje van nog geen 10 euro
- Wat goedkope wax van de Decathlon
- Schuursponsje van de action en een schoenenborstel
- een plastic meetlat als schraper
- metaalvijltje (maar ik ben wel nog op zoek naar een cheap boardslijpertje)
- Vola (decathlon) braamsteentje
Werkt allemaal perfect :)

Ik heb ook toko waxremover, 1 keer moeten gebruiken omdat er een stukje metaal in m'n base zat, maar was niet de moeite om op te vullen met Ptex.
Waxremover gebruik ik vrijwel nooit. Schijnt helemaal niet zo goed te zijn voor je base. Je kunt beter hotwaxen.

Waxremover Spraywax is wel handig om bovenkant van je board glad te maken, glijd sneeuw snel van je board af.

Ben wel beetje een snob op dit gebied en kan het me enigzins veroorloven. Het is niet perse economisch :X . Je hoeft het echt niet zo gek te maken. :)

Waar zou ik wel in investeren:
  • Goede basiswax. Holmenkohl Betamix Red.
  • Goede borstels. Paardenhaar en koper. Koper gebruiken voor het waxen. Paardenhaar na het waxen.
  • Paar diamondstones. Grof en medium. Ideaal om bramen weg te halen (op de pistes en voor het slijpen) en je kanten veel langer goed te houden. Deze neem je mee de piste op en bij een break doe je er wat sneeuw op en haal je de braampjes weg.
  • Goede medium file en fileholder voor je side edges.
Goedkoop strijkijzer is prima zolang je maar zorgt niet te lang op dezelfde plek te blijven en hem niet te heet instelt.
Investig8or schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:14:
[...]

Nouja, ik had subtiel al wel budget en doel vermeld, maar het is eigenlijk goed om even over na te denken want daar ga ik ook gerichter van zoeken. :Y

Budget ligt tot €150 voor de set, ik merk op marktplaats dat er daarvoor genoeg spul te koop is zonder dat het gelijk antiek is. Voorkeur vind ik wat lastiger, maar ik weet wel dat ik niet de hele dag in het funpark ga zitten of hard de piste af wil carven (daar heb ik mijn ski's voor) dus ik denk all-mountain? Want een beetje switch rijden is wel leuk, poedersneeuw in is ook leuk (met wat voorzichtige sprongen). Wordt het al een stuk concreter: een all-mountain board met bindingen voor max €150 :). Goeie punten ook om op te letten bij 2ehands, kanten kom ik wel uit maar hoe zie je dat de base uitgedroogd is? Tests lezen heb ik ook al gedaan en zal ik zeker gebruiken, die goodride link had ik nog niet dus bedankt!
Alhoewel de snowboardmarkt volgensmij nogal onder druk staat is je budget volgensmij behoorlijk miniem.
Is dit alleen board of ook incl . bindingen en schoenen?

Als je switch wil rijden kun je iig het beste voor twintip gaan of evt directional twin.

Ben misschien niet helemaal de juiste persoon om je te adviseren. Een Jones mountain twin zou wel mooi zijn maar zeer waarschijnlijk (ver) buiten je budget.

Uitgedroogde base kun je wel zien door verglaasde of witte plekken. Soms kun je het nog goed krijgen maar vaak is de base beschadigd en neemt geen wax meer op. Paar plekken is niet erg natuurlijk.

Daarom is het belangrijk om niet door te rijden op een board dat gewaxed moet worden. En tijdig te waxen.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 22-01-2017 09:05 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Investig8or schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:47:
Ik kom ook even advies vragen :P

Twee boards die ik op het moment gezien heb: Option Summit (Option is falliet?) of een Ride Timeless, beiden uit 2007 ongeveer.

Heeft iemand een idee van die twee (ik denk dat de Ride stug is en misschien wat teveel, de Option geen idee...) of andere ideeen? Omdat het voor een weekje is kijk ik naar de goedkopere /oudere boards, die zijn net zo duur als een weekje huren...
Wat is je budget? Voor rond de 200 euro kun je op MP best een leuk setje scoren en nieuwe dan 2007. Ik zou zelf nooit kiezen voor een board van 10 jaar oud. Zeker niet als je zelf al wat gewend bent met boarden. Dan zou ik gewoon huren en weet je zeker dat je goed spul hebt.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Balboa schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:05:
[...]

Wat is je budget? Voor rond de 200 euro kun je op MP best een leuk setje scoren en nieuwe dan 2007. Ik zou zelf nooit kiezen voor een board van 10 jaar oud. Zeker niet als je zelf al wat gewend bent met boarden. Dan zou ik gewoon huren en weet je zeker dat je goed spul hebt.
Oorspronkelijk was het budget €150, eigenlijk gestaafd op wat ik op MP kon vinden aan de wat gevorderde boards en niet compleet afgetrapt of schade. Maar idd, 2007 is me te oud. Zo kwam ik al snel op boards uit 2011/2012, die met bindingen rond de €200 uit komen. En als je dan wat aanbiedingen ziet van overjarige modellen, dan is die stap ook niet zo groot meer. Dit is een lange manier om te zeggen dat ik niet een harde budget grens heb, maar ook niet wil overdrijven en vooral een leuke aanbieding zoek :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Jeuj, vandaag lekker gesnowboard :)
Was niet erg veel volk, maar dat komt zeker omdat ik er ook om openingstijd aan kwam.
Eerst een paar keer op mijn gezicht gevallen, daarna kreeg ik het weer onder de knie.
Ging veel beter dan de andere keren en heb eens switch gereden voor de verandering.

Wel heb ik last van mijn been die naar boven staat gericht als ik de lift neem (is een sleeplift).
Iemand tips? Ik word daar sneller van uitgeput, en dat vind ik niet zo leuk :')

Ook zo even boardje gewaxt en geschraapt. Hangt weer aan de muur tot de volgende keer (misschien nog deze of volgende week :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47

jelle.

Product Owner
CDA441 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:30:
Wel heb ik last van mijn been die naar boven staat gericht als ik de lift neem (is een sleeplift).
Achterstevoren is mijn oplossing bij dat soort dingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
jelle. schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:43:
[...]

Achterstevoren is mijn oplossing bij dat soort dingen :+
Jep, doe ik ook : ;)
Doet dan pijn aan de andere kant :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
CDA441 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:30:

Gewoon de stoeltjes lift pakken :+ Ik mijd sleepliften echt als de pest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
SnowDude schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:52:
[...]

Gewoon de stoeltjes lift pakken :+ Ik mijd sleepliften echt als de pest.
Hebben ze op de indoor baan niet :')
Geen geld en tijd om op skivakantie te gaan, ben binnen een half uur toch al bij een indoor baan en na 2 uur toch kapot. (ook door die sleeplift :'))
Natuurlijk is het wel leuker om in de echte sneeuw bezig te zijn, maar zo ver ben ik nog niet :)

Zal dan maar verder leven met sleepliften :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Iemand die mij nog een skigebied kan voorstellen voor volgende week? Niveau gevorderd, snowboard, geen off-piste. Zou voor een dag of 3 zijn.

Ik dacht aan Engelberg in Zwitserland (prijs lijkt goed mee te vallen) maar al 3/4 van de pistes gesloten.

Max. 1000km weg...

Tips? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:18
Stancke schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:08:
Iemand die mij nog een skigebied kan voorstellen voor volgende week? Niveau gevorderd, snowboard, geen off-piste. Zou voor een dag of 3 zijn.

Ik dacht aan Engelberg in Zwitserland (prijs lijkt goed mee te vallen) maar al 3/4 van de pistes gesloten.

Max. 1000km weg...

Tips? :(
Snowworld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Uiteindelijk nergens meer geraakt... Goeie sneeuw maar amper pistes meer open.

Zal mij maar voorbereiden op een weekje wintersport eind december en terug een weekje in maart.

Komt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Het begint weer te kriebelen :o :9

Iemand nog tips voor goede boots? MIjn driverX uit 2010 zijn helaas overleden, dus ik moet opzoek naar nieuwe. Ik wil iets meer flexibiliteit dan ik had, gezien ik toch wat meer de jib kant op ben gegaan :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

M3rcury schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:57:
Het begint weer te kriebelen :o :9

Iemand nog tips voor goede boots? MIjn driverX uit 2010 zijn helaas overleden, dus ik moet opzoek naar nieuwe. Ik wil iets meer flexibiliteit dan ik had, gezien ik toch wat meer de jib kant op ben gegaan :)
Kriebelen? Keiharde jeuk al sinds de zomervakantie over is. Heeft mogelijk ook te maken met mijn snowboard dat in de woonkamer woont sinds die tijd O-)

Ik heb boots van ThirtyTwo, erg tevreden over. Zijn aangepast aan mijn voeten en dat is heerlijk. Wel strak en stevig, geen koude tenen. Die van mij komen bij MK Skiservice vandaan, maar denk dat er wel meer plekken in nederland zijn om die dingen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Yes! Ook weer zin in de sneeuw.

Ik heb K2 raider boots met boa sluiting. Dat is wel erg fijn, maar bij mijn volgende boots zou ik gaan voor een dubbele onafhankelijke sluiting tussen onder en boven, het liefst ook met de boa sluiting. Inmiddels ook wel toe aan nieuwe boots qua leeftijd en slijtage, maar ze zitten nog als gegoten.

Een zaak die er verstand van heeft en waar ze de boots kunnen vormen naar je voet is fijn. Het liefst ergens waar je ook meteen kan testen op je board en in de sneeuw, maar dat is wel veel gevraagd natuurlijk.. Heb verder goede ervaringen met Downtown in Den Bosch.

Waar en wanneer staan jullie trips gepland? Ik ben benieuwd naar dit seizoen en hoe snel/langzaam het op gang gaat komen met de sneeuwval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Reynouts schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:35:
Yes! Ook weer zin in de sneeuw.

Ik heb K2 raider boots met boa sluiting. Dat is wel erg fijn, maar bij mijn volgende boots zou ik gaan voor een dubbele onafhankelijke sluiting tussen onder en boven, het liefst ook met de boa sluiting. Inmiddels ook wel toe aan nieuwe boots qua leeftijd en slijtage, maar ze zitten nog als gegoten.

Een zaak die er verstand van heeft en waar ze de boots kunnen vormen naar je voet is fijn. Het liefst ergens waar je ook meteen kan testen op je board en in de sneeuw, maar dat is wel veel gevraagd natuurlijk.. Heb verder goede ervaringen met Downtown in Den Bosch.

Waar en wanneer staan jullie trips gepland? Ik ben benieuwd naar dit seizoen en hoe snel/langzaam het op gang gaat komen met de sneeuwval.
De raiders had ik al aangehad, maar die zijn mij niet stijf genoeg. Ik zoek wel iets dat nog steeds redelijk stijf is (ook mijn snowboards helpen daar aan mee, K2 Slayblade, en een K2 Parkstar), maar wel iets dat minder extreem is dan de Burton DriverX. Ik zat zelf te kijken naar Burton Ion, K2 Thraxis, maar moet nog wat passen.

Mijn reis gaat naar Sölden dit jaar, met een groep van 20 man 8) Ook ga ik nog een weekendje met werk naar WIllingen, en waarschijnlijk nog een lang weekend ergens anders heen :D

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 23-01 06:50
Wat vinden we van de nieuwe bindingen van Burton? https://www.burton.com/nl/en/step-on Ben wel benieuwd of dat een beetje houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ravenger schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:57:
Wat vinden we van de nieuwe bindingen van Burton? https://www.burton.com/nl/en/step-on Ben wel benieuwd of dat een beetje houdt :)
Ik ben ook erg benieuwd, en ook hoe ze het doen met sneeuw in je binding.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Ik zie er niet zoveel (vernieuwends) in. Nieuwe boots en bindingen kopen voor een oud snufje in een nieuw jasje.

Wat ik in de reviews lees is de "entry-time" niet veel sneller dan gewone straps en heb je inderdaad last van sneeuw in de binding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
18 tot en met 22 December Ischgl _/-\o_

Ben benieuwd, eerste keer naar Oostenrijk dus geen ervaring met de skipistes (ga altijd naar Frankrijk). Ik neem aan dat een skipass "SILVRETTA" the way to go is? :)

Can't wait!

[ Voor 3% gewijzigd door Stancke op 19-11-2017 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Ben 3x in Ischgl geweest. Geweldig gebied, heel veel pistes die erg hoog liggen, waardoor je grote kans hebt op sneeuw. Vind het samen met Trois Vallees de toppers van waar ik geweest ben.

Het funpark is ook echt goed en groot als dat je ding is. Mooie tochten kun je ook maken, naar Samnaun en terug met de grote lift (wel redelijk vlak stuk..) .

De dalafdalingen zijn wel vaak slecht, maar als er genoeg sneeuw ligt, leuk om aan het begin van de dag te doen.

Na het boarden natuurlijk even de Kuhstall in voor een biertje oOo

Ben zelf gebonden aan schoolvakanties. Ga met kerst naar Serfaus en met carnaval naar Grand Massif. Heb er zin in! Ook een "nieuw" tweedehands plankje erbij gehaald (Yes the Greats).

[ Voor 14% gewijzigd door Reynouts op 19-11-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solax
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07-2021
Binnenkort ga ik mijn eerste wintersport ervaring opdoen, het meeste van mijn gear is compleet. Ik ben alleen nog op zoek naar lekkere handschoenen, alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. €100-150 euro voor handschoenen vind ik waanzin, maar het is wel het enige waar ik nog op zoek naar ben. Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Ik denk dat je er niet te moeilijk over moet doen en gewoon basic handschoenen kopen zoals deze. Zit natuurlijk geen fancy gore-tex in etc. maar zijn prima handschoenen.

Eventueel is het handig om ze te combineren met onderhandschoenen voor wat extra warmte op koude dagen.

Een tijd geleden had Decathlon ook een hele mooi want, die eigenlijk voor "vissen" bestemd was. Deze was waterdicht en heerlijk warm, daarbij maar 25 euro. Draag hem al een tijd met de wintersport als het echt koud wordt. Deze was het, maar niet meer in NL te krijgen op dit moment. Misschien dat je hem nog ergens kunt vinden. Ik ben er voor die prijs erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496530

Dag allemaal,

Heb altijd op ski's gestaan en dat gaat me redelijk goed af. Nu wil ik echter leren snowboard maar ik weet niet waar te beginnen. Het liefst begin ik met het nemen van een aantal lessen in Nederland. Waar kan ik het beste beginnen? Op een rollerbaan / indoor skihal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 20:53
@Anoniem: 496530 Ik zou een snowboard huren en zorgen dat je de juiste bescherming hebt. Even het weitje in gaan om zelf een beetje balans te vinden. Vooral naar voren leunen(je neigt naar achter te leunen). Daarna vooral te oefenen. Les leer je echt vrij weinig vind ik, dan zit je meer te wachten. Ik kon zelf na 3 dagen redelijk van de berg af komen. Al durf ik zwarte pistes op het bord nog niet.
Indoor vind ik altijd zo slecht dat wens ik niemand toe.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 23-01 06:50
Clifdon schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:43:
@Anoniem: 496530 Ik zou een snowboard huren en zorgen dat je de juiste bescherming hebt. Even het weitje in gaan om zelf een beetje balans te vinden. Vooral naar voren leunen(je neigt naar achter te leunen). Daarna vooral te oefenen. Les leer je echt vrij weinig vind ik, dan zit je meer te wachten. Ik kon zelf na 3 dagen redelijk van de berg af komen. Al durf ik zwarte pistes op het bord nog niet.
Indoor vind ik altijd zo slecht dat wens ik niemand toe.
Mwa ligt er aan hoor. Ik heb ooit 10 of 12 lessen in Snow Planet gedaan in een klasje van 4, dus wachten was er niet bij. Veel geleerd. Op het einde zelfs paar funpark boxen en schansjes gepakt.

[ Voor 5% gewijzigd door ravenger op 11-12-2017 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Goede eerste lessen zijn juist goud waard op de lange termijn. Misschien kun je jezelf wel aanleren om de berg af te komen en daar zelf tevreden mee zijn, maar geheid dat je de techniek verkeerd aanleert en binnen een aantal jaar tegen een plafond aanloopt en alle slecht aangeleerde technieken af moet leren.

Ga je daarna naar de echte bergen toe met allerlei verschillende sneeuwcondities, stijlheid en buckles, denk ik dat je veel plezier gaat hebben van een goede basistechniek.

Het scheelt dat je al skiervaring hebt, maar dat zou ik niet overschatten. Indoor lessen in snowworld/planet kan je wel helpen. Op een rollerbaan is ook een optie, alleen is die leercurve nog veel stijler: alle foutjes worden afgestraft en het kan even duren voordat het lukt (zelfs gevorderde snowboarders die naar de rollerbaan gaan hebben hier veel moeite mee in het begin).

tl;dr: Neem een paar lessen in een indoor skihal. Daar heb je in de bergen dubbel en dwars plezier van.
M3rcury schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:23:
[...]

De raiders had ik al aangehad, maar die zijn mij niet stijf genoeg. Ik zoek wel iets dat nog steeds redelijk stijf is (ook mijn snowboards helpen daar aan mee, K2 Slayblade, en een K2 Parkstar), maar wel iets dat minder extreem is dan de Burton DriverX. Ik zat zelf te kijken naar Burton Ion, K2 Thraxis, maar moet nog wat passen.
Heb je inmiddels nieuwe boots gevonden?

Ik ben een hele middag zoet geweest bij Burnside. En de enige manier om boots te vinden is te gaan passen. Je kan van alles in je hoofd hebben, maar als je voet er niet bij past, houdt het op.

Heb daar bijna alle boots aangehad. Uiteindelijk uitgekomen op een ThirtyTwo Zephyr, die ik iniet op mijn shortlist had staan, want niet stijf genoeg en traditional lacing. Maar pasvorm was uiteindelijk toch belangrijker en doorslaggevend dan stijfheid en double boa.

Over twee weken naar de bergen (Serfaus) met nieuwe boots en een extra plank: Yes The Greats, naast Burton Easy Livin.

[ Voor 35% gewijzigd door Reynouts op 11-12-2017 19:53 ]

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

@Anoniem: 496530 Zelf jarenlang geskied totdat ik me verveelde en wat anders wilde gaan doen zo'n kleine 20 jaar geleden.
Toen ben ik begonnen met het huren van een snowboard (met ski schoenen aan *blegh*) en les nemen tijdens de wintersport vakantie. Gelukkig steeds in kleine groepjes. 2 of 3 jaar les gehad en vanaf dat moment zelf gewoon mee met de groep skiërs. Nooit spijt van gehad, altijd lol mee beleefd. Zolang de groepjes maar klein zijn.

Voordeel zal misschien ook wel zijn dat ik er mee ben begonnen toen het allemaal net op kwam en de meeste mensen nog hun neus ervoor op trokken. :D

Aankomend weekend paar dagen naar de Harz met het eerste nieuwe board sinds 20 jaar (jajaja, mijn eigen snowboard is van 1997 en net een week of 2 geleden een nieuwe gekocht). Ben benieuwd, de stance is flink verandert in ieder geval.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Even een trapje O-)

Mijn sjaal is aan vervanging toe. Op zoek naar een nieuwe kwam ik bij Buff uit. Nu hebben ze gigantisch veel keuze waardoor ik er niet meer uitkom :')

Wanneer ik al die berg sjaals op een rijtje zet dan zie ik drie soorten materialen:

- Polyester
- Merinowol
- Fleece

Ik neem aan dat merinowol en fleece warmer zijn dan polyester, en dat fleece wellicht de warmste stof is?

Keuzestress :')

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:45

TNO

cake.

Ik ben zelf wel fan van merinowol, warm genoeg, kriebelt niet en schijnt ook geurarm te zijn. Met die Buffs, neem een wat langere voor als je 'm als soort-van balaclava wil gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb redelijk wat merino shirts gehad. Heerlijk spul en stinkt na een week nog niet.

Enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat het vrij snel slijt. Ik zou zelf gewoon voor fleece gaan.

Warm, licht, snel droog, stinkt ook niet echt, slijtvast, niet duur.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-04 08:08
Andere vraag... Vorige vakantie mijn veter stuk getrokken, maar even een nieuwe kopen blijkt niet zo makkelijk, behalve dan van die gruwelijk lelijke oranje units. Aangezien ik geen zin heb om 200+ voor nieuwe schoenen uit te geven... Iemand tips waar ik nog snel voor vrijdag een paar veters vandaan haal? Omgeving Leiden/Amsterdam/Schiedam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DutchDisturbed schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:09:
Andere vraag... Vorige vakantie mijn veter stuk getrokken, maar even een nieuwe kopen blijkt niet zo makkelijk, behalve dan van die gruwelijk lelijke oranje units. Aangezien ik geen zin heb om 200+ voor nieuwe schoenen uit te geven... Iemand tips waar ik nog snel voor vrijdag een paar veters vandaan haal? Omgeving Leiden/Amsterdam/Schiedam.
Zijn het gewone veters? Dus geen speedlace oid?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-04 08:08
Nee gewone ouderwetse. Ik heb nu van die nylon dunne veters ter vervanging, maar daar sloop je je handen vooral mee en vervolgens blijft het niet echt strak zitten.

Moet dus zoiets hebben: https://www.revert95.nl/mr.-lacy/snowies-white-laces

Maar liefst zwart en niet uitverkocht...

[ Voor 27% gewijzigd door DutchDisturbed op 05-03-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DutchDisturbed schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:09:
Nee gewone ouderwetse. Ik heb nu van die nylon dunne veters ter vervanging, maar daar sloop je je handen vooral mee en vervolgens blijft het niet echt strak zitten.

Moet dus zoiets hebben: https://www.revert95.nl/mr.-lacy/snowies-white-laces

Maar liefst zwart en niet uitverkocht...
Je kan Siem funsports in Delft proberen? Die hadden iig de speedlaces van Burton op voorraad.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Laatst een leuk programma gezien op tv; https://www.npostart.nl/f...d/01-02-2018/BV_101385625

Ex snowboard kampioen van de jaren 90 die nu ('s winters) in een hutje woont :).

Floortje moet nog wel wat aan d'r snowboard skills doen O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 06-03-2019 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05:57
Erg gaaf en inspirerend om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Doe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09-2021
Is dit forum nog aktief voor winter 2019-2020??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nu wel ;)

Ik ga naar Saalbach met een groep vrienden en naar Sölden met een andere groep, heb er echt zin in. Nog even mijn boards laten waxen voor die tijd alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:25

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Jan Doe schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 00:59:
We hebben we een topic voor wintersport in 't algemeen..? ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Jan Doe schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 00:59:
Tuurlijk!

Ik heb 2 weken geleden een bataleon Goliath gekocht :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Altijd lekker een nieuw board! Waarom specifiek voor de Goliath gegaan? Wanneer mag je hem echt gaan gebruiken? :)

Ik zit te eyeballen op een GNU space case van vorig jaar of toch een neversummer proto type 2. Zoek een opvolger voor mijn alleskunner Yes The Greats, maar dan ietsjes speelser (de Greats is voor mij relatief gezien iets te lang om ook nog een beetje speels te zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Reynouts schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:21:
Altijd lekker een nieuw board! Waarom specifiek voor de Goliath gegaan? Wanneer mag je hem echt gaan gebruiken? :)

Ik zit te eyeballen op een GNU space case van vorig jaar of toch een neversummer proto type 2. Zoek een opvolger voor mijn alleskunner Yes The Greats, maar dan ietsjes speelser (de Greats is voor mij relatief gezien iets te lang om ook nog een beetje speels te zijn).
Goede vraag. Ik ben eigenlijk al jaren op zoek naar wat anders, maar eigenlijk kon ik gewoon niks vinden. Toen eigenlijk besloten dat ik geen 2 boards meet wil. Geen zin om mijn bindingen te wisselen, en eigenlijk hang ik geen dagen in het park. Ik vind het eigenlijk leuker om een beetje langs de piste te spelen, en af en toe een rondje door het park te doen.

Ik was dus opzoek naar een alleskunner, en eigenlijk iets totaal anders dan wat ik nu heb. Uiteindelijk bij de Goliath uitgekomen. Ik kreeg hem vorig jaar mee van de boardwinkel hier, en eigenlijk was het precies wat ik zocht. Stijf genoeg om serieus mee te Carven, speels genoeg om een beetje mee te spelen (eigenlijk te stijf, maar het werkt prima), en dus een prima all mountain board. Totaal geen uitblinker in iets, maar toch. Alleen paden blijven doodeng. Na een week op de Goliath, kon ik daar nog geen vriendjes worden (ik hou van controle).

Dus daarom maar gewoon gekocht :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Doe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09-2021
M3rcury schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:07:
[...]

Tuurlijk!

Ik heb 2 weken geleden een bataleon Goliath gekocht :)
Gefeliciteerd! :*)
Ik glij zelf naar beneden op een Burton dump truck.
Ga je nog op vakantie dit seizoen?

Ik zit eraan te denken een paar dagen naar Winterberg te gaan. Een 'echte' snowboard vakantie zit er dit jaar niet in. Dus de vraag is : Is Winterberg nog wat voor een snowboarder?

[ Voor 23% gewijzigd door Jan Doe op 10-12-2019 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05:57
Winterbergen is leuk voor een - lang - weekend maar dan ook niet meer dan dat, als je het mij vraagt.

Maar dat hangt vooral af van je skills en je verwachtingen. Beginnende boarders is het meer dan prima, ben je ervaren en bekend met de bergen, dan kan je beter pakweg 600km verder rijden ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Jan Doe schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:29:
[...]

Gefeliciteerd! :*)
Ik glij zelf naar beneden op een Burton dump truck.
Ga je nog op vakantie dit seizoen?

Ik zit eraan te denken een paar dagen naar Winterberg te gaan. Een 'echte' snowboard vakantie zit er dit jaar niet in. Dus de vraag is : Is Winterberg nog wat voor een snowboarder?
Ik ga dit jaar op vakantie naar Zell am ziller, en nog een paar dagen naar Willingen met een paar collega's.

Als je echt wilt toeren, moet je niet naar Winterberg gaan, maar je kan je daar prima vermaken. Ik weet niet hoe je niveau is, maar je kan bijvoorbeeld ook olies leren maken, 180s, board grabs. Daar heb je echt geen groot gebied voor nodig :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27

Damian

Insane Obtrusion

Deze kerst weer naar Kaltenbach (Zillertal, dus Mayrhofen en Zell am Ziller e.d.)

Vorig jaar op dag 1, afdaling nummer 2 mijn sleutelbeen door tweeën, dus ff kijken of het dit jaar wat rustiger aan doen ;)

Ik heb om mijn board te fixen wat Ptex gekocht, maar ik wil hem ook wel zelf gaan waxen. Met dat altijd met zon strijkijzertje e.d.?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Damian schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:55:
Deze kerst weer naar Kaltenbach (Zillertal, dus Mayrhofen en Zell am Ziller e.d.)

Vorig jaar op dag 1, afdaling nummer 2 mijn sleutelbeen door tweeën, dus ff kijken of het dit jaar wat rustiger aan doen ;)

Ik heb om mijn board te fixen wat Ptex gekocht, maar ik wil hem ook wel zelf gaan waxen. Met dat altijd met zon strijkijzertje e.d.?
Gewoon een oud strijkijzer, zonder stoomgaten, werkt ook prima :)

No signature required.

Pagina: 1 2 Laatste