KipCurreh schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:19:
Met je bindingen trouwens heb je zelf je keuze al iets nauwer gezet, aangezien ik denk dat deze niet zullen passen op het Burton Channel systeem (het lijntje, 2 vijzen). Hierbij veronderstel ik dat jouw bindingen gebruiken maken van een disc met 4 vijzen, ik kan ook verkeerd zijn
Ook 4 gats bindingen passen 99 van de 100 keer op een Burton channel board.
Ik zou een standaard all mountain board nemen en er alleen op letten dat het geen specifiek board is voor ver gevorderde rijders (maar die vind je toch niet echt in jouw prijs klasse). Alle normale boards voor de gemiddelde rijders zijn redelijk gelijk en jij zal waarschijnlijk niet heel veel verschil merken, ze rijden allemaal beter dan een afgeragt huurboard
Kwa lengte zou ik met jouw gewicht inderdaad richting de 158 - 160 gaan maar dat ligt ook aan het merk. Het komt echt niet op de centimeter aan. Zelf heb ik met mijn 95 kilo 2 boards van 156, 1 van 158 en een van 162. Je zal merken dat op de piste de langere boards wat stabieler blijven en dat de kortere boards wat makkelijker draaien. Het grote verschil zit in de poeder sneeuw, daar zal een groter board beter drijven en minder kracht kosten om te rijden. Maar ook daar zijn uitzonderingen op, mijn Burton Fish poederboard is maar 156, maar omdat die heel breed is en de bindingen bijna achterop staan rijd die heerlijk in de poeder.
Niet elk board van 160 is ook effectief even lang, als bijvoorbeeld de neus en tail meer omhoog curven dan is het deel dat plat op de sneeuw ligt veel korter.
Wil je wat meer carven dan zou ik een iets stijver board nemen, maar wil je meer spelen op de piste dan kan je beter een board met een rocker nemen. Als je veel switch rijd zijn er ook nog opties met twin tip.
Als je een board kiest moet je wel even op de zijkant letten. Er zijn 2 soorten zijkanten:
Als het top sheet is omgevouwen en tot de staalkant loopt dan heb je een zo genaamd capped board.
Als de topsheet gewoon helemaal vlak is en er zit een stuk polymeer tussen topsheet en staalkant dan heb je een board met sidewall zoals dit:
Je wil de laatste van de twee hebben. Een capped board is in principe wat sterker en goedkoper maar een sidewall geeft wat demping, meer grip en een fellere kanten wissel.
Sniper post

maar mooi board

Mijn volgende wordt ook een Jones
[
Voor 9% gewijzigd door
SnowDude op 13-12-2016 20:38
]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.