Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:54

Chocoball

瞧好吧!

Schijnt dat de Mi Mix in het wit uitkomt: http://news.mydrivers.com/1/512/512737.htm

Afbeeldingslocatie: http://img1.mydrivers.com/img/20161221/90a8717bf62842daa922cc6a35d0ac10.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:43
Update na dat ik deze telefoon nu iets meer dan een week in gebruik heb.

Cons:

- Back camera is inderdaad teleurstellend, ik heb nog geen omgeving gevonden waar hij ook maar in de buurt komt van mijn iPhone 6s. Acceptabele foto's maar voor de prijs van deze telefoon had iets meer wel gemogen

- Edge rejection werkt goed in de meeste apps, maar bij veel games merk ik dat hij toch mijn Palm registreert en dat zorgt voor veel verwarring. Beetje je grip aanpassen lost dit op, toch jammer dat het niet system wide is

- Niet echt een probleem met de hardware, maar MIUI moet imo veel agressiever switchen naar 4G. Als ik even 4G verlies gaat hij terug naar 3G en enkel bij het verliezen van 3G signaal switchen hij soms terug. Ik heb liever 3 balkjes 4G dan 5 balkjes 3G, het verschil in snelheid is enorm! (4Mbps vs 30Mbps). Vliegtuig modes aan en uit zorgt vaak weer voor het overgaan op 4G.

Pros:

- Hij is snel!! Multitasking werkt prachtig en alles laad met snelheid. Maar dat mag ook wel met de Snapdragon 821 en 6GB ram

- Gruwelijk mooi scherm, de bezels verbazen me gewoon iedere keer weer. De kijkhoeken zijn goed en de kleuren zijn prachtig. Het is misschien geen OLED maar het IPS sherm doet ook wonderen.

- Meningen verschillen, maar software Buttons. Wanneer ik iets lees kan ik ze gewoon wegslepen (veeg naar benden hide ze) en win zo weer extra ruimte op mijn scherm

- WiFi is snel (>100Mbps) en 4G haalt ook gewoon 50Mbps makkelijk.

- De speaker klinkt voor een telefoon zeker acceptabel. Raad het wel af om hoger dan 60% volume te gaan, dan doet het je oren misschien wat minder plezier

Overig:

- Hoewel de achterkant van sterk ceramisch materiaal is heb ik op de randen van het neer leggen van de telefoon op tafel al redelijk wat scuffing. Je ziet het niet heel goed, maar de achterkant beschadigd zeker wel zonder hoesje bij normaal gebruik.

- De camera app gebruikt de fingerprint reader als schutter button. Druk dat klote ding voortdurend in omdat mijn grip altijd in de buurt van die knop zit, heb meer perongelukke foto's gemaakt dan echte foto's Hierdoor. Tamelijk vervelend

- Als je tijdens normaal gebruik je vinger op de fingerprint reader hebt gaat 1 CPU Core 100% draaien. Ik verwacht dat dit gefixt kan worden met een update, voor de tussentijd goed opletten dat je niet perongleuk je vinger rust op de scanner of je batterijtijd gaat met bakken naar benden.

Conclusie: Mooie looks, de telefoon heeft zijn sterke kanten maar ook zeker zo zijn irritatiepunten. Ik verwacht dat updates over de tijd veel verbeteren.

(Zouden mensen het waarderen als ik anders een complete review schijf?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
smiba schreef op zondag 25 december 2016 @ 14:58:
Retorische vraag dunkt me, mag altijd natuurlijk!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smiba schreef op zondag 25 december 2016 @ 14:58:
Update na dat ik deze telefoon nu iets meer dan een week in gebruik heb.

Cons:

- Back camera is inderdaad teleurstellend, ik heb nog geen omgeving gevonden waar hij ook maar in de buurt komt van mijn iPhone 6s. Acceptabele foto's maar voor de prijs van deze telefoon had iets meer wel gemogen

- Edge rejection werkt goed in de meeste apps, maar bij veel games merk ik dat hij toch mijn Palm registreert en dat zorgt voor veel verwarring. Beetje je grip aanpassen lost dit op, toch jammer dat het niet system wide is

- Niet echt een probleem met de hardware, maar MIUI moet imo veel agressiever switchen naar 4G. Als ik even 4G verlies gaat hij terug naar 3G en enkel bij het verliezen van 3G signaal switchen hij soms terug. Ik heb liever 3 balkjes 4G dan 5 balkjes 3G, het verschil in snelheid is enorm! (4Mbps vs 30Mbps). Vliegtuig modes aan en uit zorgt vaak weer voor het overgaan op 4G.

Pros:

- Hij is snel!! Multitasking werkt prachtig en alles laad met snelheid. Maar dat mag ook wel met de Snapdragon 821 en 6GB ram

- Gruwelijk mooi scherm, de bezels verbazen me gewoon iedere keer weer. De kijkhoeken zijn goed en de kleuren zijn prachtig. Het is misschien geen OLED maar het IPS sherm doet ook wonderen.

- Meningen verschillen, maar software Buttons. Wanneer ik iets lees kan ik ze gewoon wegslepen (veeg naar benden hide ze) en win zo weer extra ruimte op mijn scherm

- WiFi is snel (>100Mbps) en 4G haalt ook gewoon 50Mbps makkelijk.

- De speaker klinkt voor een telefoon zeker acceptabel. Raad het wel af om hoger dan 60% volume te gaan, dan doet het je oren misschien wat minder plezier

Overig:

- Hoewel de achterkant van sterk ceramisch materiaal is heb ik op de randen van het neer leggen van de telefoon op tafel al redelijk wat scuffing. Je ziet het niet heel goed, maar de achterkant beschadigd zeker wel zonder hoesje bij normaal gebruik.

- De camera app gebruikt de fingerprint reader als schutter button. Druk dat klote ding voortdurend in omdat mijn grip altijd in de buurt van die knop zit, heb meer perongelukke foto's gemaakt dan echte foto's Hierdoor. Tamelijk vervelend

- Als je tijdens normaal gebruik je vinger op de fingerprint reader hebt gaat 1 CPU Core 100% draaien. Ik verwacht dat dit gefixt kan worden met een update, voor de tussentijd goed opletten dat je niet perongleuk je vinger rust op de scanner of je batterijtijd gaat met bakken naar benden.

Conclusie: Mooie looks, de telefoon heeft zijn sterke kanten maar ook zeker zo zijn irritatiepunten. Ik verwacht dat updates over de tijd veel verbeteren.

Waar is je complete review ? ;)

Ik ben sinds dit weekend in het bezit van een gloednieuwe Mi Mix 1.
Bewust deze gekocht, de Mix 2 heeft kleiner scherm, dikkere bezels en ik hou niet van 18:9.

Ik zit bij Vodafone, heb ik dus nooit 4G of soms wel?

Zijn er mensen die hem ook nog pas in 2017 hebben gekocht?

Ik was 403 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, hu heeft een score van 152000, de mijn maar 120.000. Hoe kan dat?

En ik heb nog geen een keer 4G gezien op mijn Vodafone :'( :| :/ ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel54
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 11:36
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:24:
[...]

Waar is je complete review ? ;)

Ik ben sinds dit weekend in het bezit van een gloednieuwe Mi Mix 1.
Bewust deze gekocht, de Mix 2 heeft kleiner scherm, dikkere bezels en ik hou niet van 18:9.

Ik zit bij Vodafone, heb ik dus nooit 4G of soms wel?

Zijn er mensen die hem ook nog pas in 2017 hebben gekocht?

Ik was 403 euro kwijt.
Heb de mijne net voor de officiele aankondiging van de mi mix 2 gekocht voor 500 euries. (256gb) Hoofdzakelijk voor de headphone jack maar het grotere scherm is heel mooi meegenomen. Heb ook al de nightly global stable build van miui 9 met android 7 gekregen en die draait zeer vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miel54 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 02:01:
[...]

Heb de mijne net voor de officiele aankondiging van de mi mix 2 gekocht voor 500 euries. (256gb) Hoofdzakelijk voor de headphone jack maar het grotere scherm is heel mooi meegenomen. Heb ook al de nightly global stable build van miui 9 met android 7 gekregen en die draait zeer vlot.
Wat een geweldig mooie phone is dit toch, nietwaar? Geweldig mooi scherm en lekker 16:9 ipv dat rare 18:9 !

Ok, vooruit dan, 17:9 maar gewoon groot bijna oled kwaliteit scherm. Mijn favoriete toestel ooit.

Waarom ben jij voor de 1 gegaan en ook niet voor de 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel54
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 11:36
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 03:27:
[...]

Wat een geweldig mooie phone is dit toch, nietwaar? Geweldig mooi scherm en lekker 16:9 ipv dat rare 18:9 !

Ok, vooruit dan, 17:9 maar gewoon groot bijna oled kwaliteit scherm. Mijn favoriete toestel ooit.

Waarom ben jij voor de 1 gegaan en ook niet voor de 2?
Vooral de headphone jack eigenlijk. De 17:9 vindt ik best wel handig eigenlijk. Met je onscreen knoppen erbij komt hij mooi op 16:9 uit. Verder koop ik xiaomi toch wel voor hun miui. Sinds mijn eerste smartphone (s2) gebruik ik deze als costum rom. En terwijl ik stock android ondertussen prima bruikbaar vindt heb ik miui wel heel hard gemist op mijn nexus 6p.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: [Xiaomi Mi Mix 'concept'] Levertijden & Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken