Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 09:44
Xiaomi Mi Mix 'concept'
Ervaringen & Discussie

Inleiding

Op 25 oktober 2016 heeft Xiaomi een live event gehouden in Bejing waarbij de Xiaomi Note 2 gepresenteerd zou worden. Wonderbaarlijk genoeg kwam Xiaomi met nog een telefoon: Mix. Hierbij werd duidelijk vermeld dat het een concept zou zijn. Deze futuristische telefoon is mede-ontworpen door designer Philippe Starck. Het mooie aan deze conceptphone is dat er géén bezels een de boven- en zijkanten zijn. Dit is opgelost door de front-facing camera te verplaatsen naar de onderkant. De speaker is hierbij vervangen door een vernuftig systeem wat Xiaomi 'cantilever piezoelectric ceramic acoustic technology' noemt. De proximitysensor is vervangen voor een ultrasoonsensor. Door deze onderdelen te verplaatsen/vervangen is er nu ruimte gemaakt voor het enorme scherm van 6,4", terwijl de telefoon niet groter zou zijn dan de iPhone 7 Plus, welke een 5,5" scherm heeft.

18K
Er zijn twee verschillende versies aangekondigd. De meest luxe variant is uitgevoerd met echt 18 karaats goud rondom de vingerprint sensor en de camera

Inhoudsopgave

Specificaties

OSAndroid 6.0.1
SkinMIUI V8
CPU Qualcomm® Snapdragon™ 821
GPUQualcomm® Adreno™ 530 GPU
RAM4GB/6GB LPDDR4 dual-channel
ROM128GB/256GB UFS2.0
Scherm6,4" (2040x1080)
PPI362 PPI
Camera rear16 MP f2.0
Camera front5 MP
Micro SDNee
SIMDual nano SIM
USBUSB type C
Batterij4400mAh (Quick Charge 3.0)
Afmetingen (lxbxh)158.8x81.9x7.9
Gewicht209 g

Deze specificaties zijn afkomstig van de productpagina van Mi Mix

Foto's en video's

Levertijden en prijzen

Xiaomi heeft duidelijk aangegeven dat het om een concept gaat. Maar de geruchten gaan dat de telefoon op 4 november in de chinese schappen zou liggen. Hierbij zijn er twee versies:
  • 4G / 128GB voor RMB3499 (~€475)
  • 6G / 256GB/18k voor RMB3999 (~€545)
Of er een verschil is in kloksnelheden bij de verschillende versies (wat wel bij de Mi5 en Mi5S (plus) aan de orde is, is niet bekend) Beide modellen hebben een kloksnelheid van 2,35GHz

Zie voor meer informatie het Xiaomi Mi Mix 'concept'] Levertijden & Prijzen topic

4G ondersteuning

Wie het zegt mag het zeggen. De enige betrouwbare bron is Ibuygou. Zij geven het volgende op:
Specificaties volgens Xiaomi zelf
  • FDD-LTE:B1/B3/B5/B7/B8
  • TDD-LTE:B38/B39/B40/B41
  • WCDMA:B1/B2/B5/B8
  • TD-SCDMA:B34/B39
  • GSM:B2/B3/B5/B8
Dit zou betekenen dat Band 20 niet ondersteunt word. Band 20 is de welbekende 800MHz band welke in Nederland gebruikt wordt door KPN en Vodafone voor voornamelijk buiten het stedelijk gebied om. Masten in de stad van deze providers maken gebruik van zowel 800Mhz als 1800Mhz, hierdoor kan de telefoon terugvallen op 1800MHz. In het buitengebied hebben zij masten met alleen 800MHz, deze kan de telefoon niet ontvangen en zal hierbij terugvallen op 3G.

LoeWnn is momenteel nog bezig met de openings post. have patience :+

LoeWn wijzigde deze reactie 19-04-2017 10:12 (49%)

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 09:20

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
LoeWn schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:32:
Ja. 128GB rom verschil bij het topmodel

verder weet ik het nog niet. Xiaomi benadrukte wel 100x dat het om een concept ging, maar later tijdens het event werd er toch steeds meer gehint dat het werl op de markt komt. Daarbij hebben ze natuurlijk ook specificieke prijzen genoemt wat toch aangeeft dat het daadwerkelijk in de winkels komt te liggen.

Elke nieuwswebsite interperteert het weer anders. Maar de meeste gaan toch uit van 4 november

[...]
Xiaomi kennende gooien ze de Mi Mix op de Mi Home app (niet de app voor de smart home maar de crowfunding app waar ook de drone en nieuwe camera te koop zijn).

Zodoende krijgen ze geld van te voren (je moet vooruit betalen) en kunnen ze produceren naar behoefte.
Je moet wat als het niet lekker loopt.

Staying alive in China

• Warapapaba
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13-04 05:39

Warapapaba

Hocus Pocus!

Wel echt een supergaaf ding. eindelijk eens iets compleet anders!
Ik ga dit draadje zeker even volgen, en wellicht dat ik dr eentje ga bestellen

~ Optiplex 745 ~ Latitude 7450 ~ Galaxy Note 4 ~

• WeZZeY
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11-04 18:59
Ik vraag me af hoe makkelijk het wordt om deze telefoon naar NL te kunnen krijgen, misschien mensen hier die meer ervaring in dit gebied hebben? Of dat het interessant is om met een grotere groep een bestelling te kunnen realiseren?

Misschien eerst maar wachten tot hij daadwerkelijk verkocht gaat worden :)

iemand al iets gehoord over het display type? zou enorm gaaf zijn als het ook nog een oled scherm betreft!

• Warapapaba

Warapapaba

Hocus Pocus!

Nee het betreft helaas een LCD IPS variant: http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_mix-8400.php

Om dat ding naar Nederland te krijgen moeten we inderdaad aardig wat invoerrechten betalen. Gaat volgens mij voor pakketten van een waarde boven de 150 euro, om 21%, waarbij over de verzendkosten ook nog eens 21% komt. Wat bij de MIX dus al snel neer komt op zon 180 euro, exclusief de verzending binnen Nederland. Denk aan PostNL etc.

Warapapaba wijzigde deze reactie 25-10-2016 13:10 (65%)

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

Prachtige telefoon. Echt vreselijk mooi. Maar jammer dat het ding zo gigantisch is :-(

'); DROP TABLE users;--

• creon
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:28
quote:
anandus schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:08:
Prachtige telefoon. Echt vreselijk mooi. Maar jammer dat het ding zo gigantisch is :-(
laat ze er aub ook een maken met een 5,5" scherm
ik zit al een half jaar te zoeken naar een opvolger voor m'n Mi2s, maar alles is zo groot

• LoeWn
Precies. Same here. Telefoons worden steeds groter, omdat mensen een groter scherm willen.. Is er eindelijk een manier om een groot scherm te nemen in een compacte telefoon... Gaan ze een grote telefoon uitbrengen met een huge scherm. 8)7

Ik heb net een hands-on video geplaatst in de OP. Ik ben benieuwd of MIUI 9 er zo uit gaat zien, of dat het een icon thema is. Hij komt me iig bekend voor.. Ik heb zulke strakke icoontjes al ooit gehad onder MIUI

• weebeast
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10:33
Ziet er echt goed uit. Zit te twijfelen of ik mijn iphone 7 plus bestelling moet annuleren haha:P

• Warapapaba

Warapapaba

Hocus Pocus!

quote:
weebeast schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:18:
Ziet er echt goed uit. Zit te twijfelen of ik mijn iphone 7 plus bestelling moet annuleren haha:P
Ik denk dat dat wel een hele vroege actie is...
Het is ook nog maar de vraag of dit toestel de 800Mhz band van de 4g in nederland gaat ondersteunen. En of er goede roms op te installeren zijn, ipv alleen een chinese etc. Er is nog veel te weinig bekend over deze telefoon.

Tegen de tijd dat hij hier een beetje te verkrijgen is zijn we wel een aantal maanden verder gok ik.

• Jannibal23
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 23:25
quote:
creon schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

laat ze er aub ook een maken met een 5,5" scherm
ik zit al een half jaar te zoeken naar een opvolger voor m'n Mi2s, maar alles is zo groot
quote:
LoeWn schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:14:
Precies. Same here. Telefoons worden steeds groter, omdat mensen een groter scherm willen.. Is er eindelijk een manier om een groot scherm te nemen in een compacte telefoon... Gaan ze een grote telefoon uitbrengen met een huge scherm. 8)7
Helemaal mee eens.

Jannibal23 wijzigde deze reactie 25-10-2016 13:33 (26%)

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wauw, de telefoon ziet er goed uit, maar dat zijn zoveel concepts. Had niet verwacht dat er al een hands-on zou verschijnen en de telefoon dus gewoon echt bestaat.

39

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:54

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
LoeWn schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:14:

Ik heb net een hands-on video geplaatst in de OP. Ik ben benieuwd of MIUI 9 er zo uit gaat zien, of dat het een icon thema is. Hij komt me iig bekend voor.. Ik heb zulke strakke icoontjes al ooit gehad onder MIUI
Serieus? Ik ben blij dat het eindelijk groter gaat dan 5,5". De keren dat het toestel aan mijn oor zit, is op één hand te tellen.

Maar LCD...? Why?! :N

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• frankyboy707
  • Laatst online: 00:15
Echt een vet toestel!
Hij toont op het filmpje wat dikker dan hij in het echt is (7.9mm).

Zie wel 2 zorgenpuntjes: Toesten is redelijk zwaar > 200g en het scherm is "slechts" fullHD op 6,4 inch.

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19-04 16:50

Richh

HODL

Wat een extreem vet toestel! Jammer dat ze 'm niet net een slagje kleiner hebben kunnen maken, rond de 6" moet al haast prima zijn voor wie 5,5" gewend is. De resolutie en het paneeltype zijn inderdaad wel jammer.

Mijn PC

• Diederik-Jan
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 04-01-2017
Deze zal volgens mij alleen de Chinese bands ondersteunen. Niet echt handig voor Europese gebruikers.

• pino85
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:56

pino85

Im just a Bird in the Sky

Hele mooie concept phone, ook voor mij helaas te groot met mijn kleinere handen.
Toch ga ik dit topic zeker volgen want vind het wel prachtig wat men heeft neer gezet,nu hopen op kleinere varianten in de toekomst. _/-\o_

• LoeWn
quote:
Diederik-Jan schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:15:
Deze zal volgens mij alleen de Chinese bands ondersteunen. Niet echt handig voor Europese gebruikers.
Ik verwacht het ook.
Aangezien Xiami nu voor het eerst bij een aankonding praat over een global edition met alle banden.. Hadden ze dat ook wel gedaan bij de Mix als die dat zou hebben..

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19-04 21:38
quote:
LoeWn schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:40:
[...]

Ik verwacht het ook.
Aangezien Xiami nu voor het eerst bij een aankonding praat over een global edition met alle banden.. Hadden ze dat ook wel gedaan bij de Mix als die dat zou hebben..
?? Alle vorige xiaomis doen het ook gewoon op het Nederlandse netwerk, alleen ze missen de 800 mhz band voor 4 g, als je tmobile hebt heb je zelfs bijna overal in Nederland 4g met een xiaomi phone.

• Vlizzjeffrey
quote:
Warapapaba schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:08:
Nee het betreft helaas een LCD IPS variant: http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_mix-8400.php

Om dat ding naar Nederland te krijgen moeten we inderdaad aardig wat invoerrechten betalen. Gaat volgens mij voor pakketten van een waarde boven de 150 euro, om 21%, waarbij over de verzendkosten ook nog eens 21% komt. Wat bij de MIX dus al snel neer komt op zon 180 euro, exclusief de verzending binnen Nederland. Denk aan PostNL etc.
Zal wel meevallen, van de ongeveer 80 telefoons die ik heb besteld uit china, welgeteld 1 keer moeten bijbetalen.

• LoeWn
quote:
Vlizzjeffrey schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:50:
[...]

?? Alle vorige xiaomis doen het ook gewoon op het Nederlandse netwerk, alleen ze missen de 800 mhz band voor 4 g, als je tmobile hebt heb je zelfs bijna overal in Nederland 4g met een xiaomi phone.
Daar heb ik het ook over. ik zeg toch alle banden ;)

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 05:32

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

quote:
Señor Sjon schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:41:
[...]

Serieus? Ik ben blij dat het eindelijk groter gaat dan 5,5". De keren dat het toestel aan mijn oor zit, is op één hand te tellen.

aan je oor is nog wel te doen met 6.4" zonder randen, maar in je broekzak (waar de meeste hun toestel nog vaker hebben dan in hun handen wordt het wellicht te krap..

• Byron010
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23-01 15:23
quote:
Prulleman schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:12:
[...]

aan je oor is nog wel te doen met 6.4" zonder randen, maar in je broekzak (waar de meeste hun toestel nog vaker hebben dan in hun handen wordt het wellicht te krap..
Realiseer je even dat die even groot is als de Iphone 7 plus (5,5")
Het verschil licht hem dat deze een 90+% screen to body ratio heeft en de iphone maar 67.
Denk dat de meeste telefoons ergens rond de 65-75 zitten dus dit verschilt echt heel veel.
Zo super veel groter is die dus niet, zeker niet als je het vergelijkt met een Nexus 6P die 6" is en dan nog steeds een stuk lager screen to body ratio heeft dan de Mi Mix.

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

quote:
[...]

Zodat het 'maar' €475,- kost?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

quote:
Byron010 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

Realiseer je even dat die even groot is als de Iphone 7 plus (5,5")
Het verschil licht hem dat deze een 90+% screen to body ratio heeft en de iphone maar 67.
Denk dat de meeste telefoons ergens rond de 65-75 zitten dus dit verschilt echt heel veel.
Zo super veel groter is die dus niet, zeker niet als je het vergelijkt met een Nexus 6P die 6" is en dan nog steeds een stuk lager screen to body ratio heeft dan de Mi Mix.
ja klopt, maar bij zo goed als elke toestel boven de 5.2, of zelfs 5.0" wordt er gezeurd over broekzakken. Nu is dat ook deels persoonlijk en afhankelijk van het type broek en hoe groot je zelf bent. zelf heb ik een OP3, met 5.5 en een behoorlijke screen ratio (73%). en nergens last van (broek, hand of oor), maar daarover zijn de meningen wel verdeeld, deze is qua formaat al weer groter, dus ik begrijp wel dat er vraag is naar een 5.5"scherm in een minimale behuizing

had even gemist dat het formaat vergelijkbaar is met de iPhone 7 plus, maar dat doen ze erg netjes dan! kunnen ze mooie marketing op los laten :)

Prulleman wijzigde deze reactie 25-10-2016 15:24 (9%)

• LoeWn
Persoonlijk vind ik ook aan het oor of in de broekzak niet belangrijk.Het gaat mij om het bedienen met één hand. Bij mij is het een pré dat ik met één hand met de duim linksboven in het hoekje kan komen.

Volgens de specs op de productpagina van de Mi Mix wordt band 20 niet ondersteund

en nog iets leuks gevonden met betrekking tot garantie:

Helaas alleen bij direct kopen van Xiaomi

LoeWn wijzigde deze reactie 25-10-2016 15:42 (22%)

• Byron010
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23-01 15:23
Ik heb nog nooit een telefoon bij release gekocht, maar denk dat deze of de Mi Mix toch wel de eerste zal zijn.

Het is alleen even kijken of er nog andere verschillen zijn tussen de twee behalve de MP van de camera, Scherm type en grote.

Persoonlijk zie ik niet waarom ze niet gewoon de Mi note 2 en de Mi note 2(s, x, p?) zijn, zelfde specs maar andere groote/display.
Denk dat het met de prijs te maken heeft maar vooral in de globale markt denk ik wel dat mensen meer willen betalen voor goeie specs en zo'n scherm van de Mi Mix.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:18

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

quote:
[...]

Omdat Sharp deze panelen alleen kan leveren met hun IGZO techniek, en die is LCD.

Xiaomi is ook gewoon afhankelijk van wat er te koop is in de markt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Warapapaba

Warapapaba

Hocus Pocus!

quote:
LoeWn schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:36:
Persoonlijk vind ik ook aan het oor of in de broekzak niet belangrijk.Het gaat mij om het bedienen met één hand. Bij mij is het een pré dat ik met één hand met de duim linksboven in het hoekje kan komen.

Volgens de specs op de productpagina van de Mi Mix wordt band 20 niet ondersteund

Helaas alleen bij direct kopen van Xiaomi
Dit was te verwachten, maar wel heel erg jammer... Ik heb KPN, dus ik ga dan wel degelijk problemen ondervinden.
Was een mooie vervanger geweest voor mijn note 4

• spacer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17-04 14:41

spacer

SAP nerd

Mooi high end toestel zeg, ben benieuwd of het bij een concept blijft.

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:05
Vergeet niet day de mi mix niet alle banden heeft voor 4g in Nederland. Zo mis je KPN en VF

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

• zap8
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10-03 16:18

zap8

do ya wanna bump

Wellicht nog interessant even de maten met vergelijk. Ondanks z'n 6.4 inch scherm is hij bijna even groot aks de iPhone 7 Plus.

Mi Mix: 158.8 × 81.9 × 7.9 mm (6.25 × 3.22 × 0.31 in)
Nexus 6: 159.3 × 83 × 10.1 mm (6.27 × 3.27 × 0.40 in)
iPhone 7 Plus: 158.2 × 77.9 × 7.3 mm (6.23 × 3.07 × 0.29 in)

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:47
quote:
*knip*. Goed bedoeld, maar maak de volgende keer even een TR aan, dan kunnen we de berichten verplaatsen.

rens-br wijzigde deze reactie 26-10-2016 09:30 (17%)

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Ted_W
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-04 20:13
quote:
spacer schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:32:
Mooi high end toestel zeg, ben benieuwd of het bij een concept blijft.
Blijft niet bij een concept, want het is al te koop vanaf 3 november. Bekende (Chinese) webshops nemen nu al pre-orders aan en prijzen zijn ook al bekend.

Ik wacht nog even totdat, hopelijk, een internationale versie uitkomt.

• tunecab
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2016
Mooi toestel, mooie specs. Maar zou het de gok waard zijn om hem te bestellen via de pre-order?
Ik maak gebruik van 4G van Simyo, ofwel KPN.

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
Wow! Mooiste ontwerp tot nu toe wat ik heb gezien.

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:05
quote:
tunecab schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:44:
Mooi toestel, mooie specs. Maar zou het de gok waard zijn om hem te bestellen via de pre-order?
Ik maak gebruik van 4G van Simyo, ofwel KPN.
Begreep dat die geen 4g ondersteunt van KPN.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Whow dat randloze design is wel heel gaaf zeg, wat een gaaf ding.

Heel snel in Europa uitbrengen dan koop ik er een voor naast mijn iPhone.

Is er al bekend welke camera er gebruikt wordt en of dat wat is?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• BamBamBam59
  • Registratie: december 2010
  • Niet online
MKBHD: YouTube: The Bezel-less Smartphone: Xiaomi Mi Mix!

Ik hoop dat het ontwerp snel mainstream wordt.
Laat je niet leiden door de marketingrenders trouwens.
Bezel van paar millimeter is wel degelijk aanwezig in reallife.

Niet zo lief van Xiaomi, neemt niet weg dat het natuurlijk vet is.
Net zoals de Sharp Aquos-devives die al sinds 2014 bestaan.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

quote:
CLB schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 06:24:
Laat je niet leiden door de marketingrenders trouwens.
Bezel van paar millimeter is wel degelijk aanwezig in reallife.

Niet zo lief van Xiaomi, neemt niet weg dat het natuurlijk vet is.
Net zoals de Sharp Aquos-devives die al sinds 2014 bestaan.
Ik vind het wel zo lief. Ik heb kleinere bezels aan de zijkanten van mijn Note 5, en dan raak je stiekem toch best vaak je scherm per ongeluk aan.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• LoeWn
Ik kan zo even geen bron vinden, want ik heb inmiddels alle hands-on video's op YouTube bekeken. Maar bij ééntje gaf de reviewer aan dat er softwarematige detectie op zit om niet bedoelde 'edge-touches' te onderscheppen en dat zou redelijk goed werken.

• kahraman11
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:18
quote:
LoeWn schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:00:
Ik kan zo even geen bron vinden, want ik heb inmiddels alle hands-on video's op YouTube bekeken. Maar bij ééntje gaf de reviewer aan dat er softwarematige detectie op zit om niet bedoelde 'edge-touches' te onderscheppen en dat zou redelijk goed werken.
MKBHD:

• Walkman
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Mooi toestel en nice dat MKBHD laat zien dat hij wat betreft de grootte bijna hetzelfde is als toestellen met een 5.5 inch scherm. Wacht de recensies nog af, maar dit zou wel eens m'n volgende telefoon kunnen worden.

• Danny.G
  • Laatst online: 23:26
quote:
Chester schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

Zodat het 'maar' €475,- kost?
De tijd dat AMOLED echt duurder was dan een LCD scherm is verleden tijd. Prijzen gaan nu redelijk gelijk op. :) Heck, volgens een artikel op Android Authority zijn ze zelfs goedkoper. Al zal dat voor een dergelijk scherm wellicht niet zo zijn.

Danny.G wijzigde deze reactie 26-10-2016 12:09 (29%)

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

quote:
Danny.G schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:08:
Al zal dat voor een dergelijk scherm wellicht niet zo zijn.
Hmm inderdaad... Zeer vreemde resolutie en afgeronde hoeken, lijkt wel custom-made :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
[...]

Ben zelf uitermate tevreden over het IPS scherm op mijn OPO dus ik zie dat niet direct als een nadeel als de prijs daarmee binnen de perken blijft.

Dit zou weleens een volgende telefoon kunnen worden als hij opgepakt gaat worden door de community, Cyanogen ik kijk naar jou :+

• Catch22
quote:
Danny.G schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:08:
[...]

De tijd dat AMOLED echt duurder was dan een LCD scherm is verleden tijd. Prijzen gaan nu redelijk gelijk op. :) Heck, volgens een artikel op Android Authority zijn ze zelfs goedkoper. Al zal dat voor een dergelijk scherm wellicht niet zo zijn.
Leverbaarheid is alleen wel een beetje lastig volgens mij. Althans, dat voert OnePlus als reden aan voor de vertragingen

• Danny.G
  • Laatst online: 23:26
quote:
Catch22 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:00:
[...]

Leverbaarheid is alleen wel een beetje lastig volgens mij. Althans, dat voert OnePlus als reden aan voor de vertragingen
Klopt, alleen schijnt dat voornamelijk te gelden voor de 1080p panelen van Samsung, aangezien de meeste fabrikanten of een hogere resolutie nemen, of ze in dit geval bij bijvoorbeeld Sharp aankloppen. Ach, een goed IPS scherm kan ook erg vet zijn. Een iPhone 7 Plus heeft immers ook een IPS scherm die erg mooi is. :)

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

misschien heeft het ook nog met het formaat en de plaatsing van de aansturing hardware te maken, (hoewel ik zou vermoeden dat een amoled scherm makkelijker edgeless te maken is). Misschien past een LCD scherm makkelijker in dit . Hoewel de beschikbaarheid van AMOLED ook aannamelijk is, of wellicht willen ze niet afhankelijk zijn van samsung

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 09:52
Zo wat een mooi ding, even afwachten en dit word ook mijn volgende toestel! Alleen hoe werkt het bellen? Kan dat namelijk nergens terugvinden las iets over super sonisch gedoe?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
Pukson schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:48:
Zo wat een mooi ding, even afwachten en dit word ook mijn volgende toestel! Alleen hoe werkt het bellen? Kan dat namelijk nergens terugvinden las iets over super sonisch gedoe?
De bovenste rand van de behuizing trilt en geeft zo het geluid door

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 09:52
Oh oké, dat is bijzonder dan

• pprs
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18-04 06:39
Eindelijk weer een keer compleet verliefd op een telefoon! Nu hopen dat hij niet óók tegenvalt in de praktijk, net als mijn laatste liefde.. de Xperia Z van Sony.

Uiteraard alsnog gekocht en geprobeerd er tevreden over te zijn :)

• Extace666
  • Laatst online: 26-02 17:20
Zojuist de Mi Mix besteld ~48 dagen levertijd geeft hij momenteel aan.

• x-boxer
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 21:19
Ik ga deze denk ik ook bestellen, maar wacht er nog even mee omdat ik eerst wil zien wat de Huawei Mate 9 gaat worden ook qua prijs.
Vind deze telefoon echt zeer mooi 😎

Grover!

• Kenzi

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
Extace666 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:03:
Winkels die nu al met levertijden gooien is onzin. Aangezien hij nog niet te krijgen is en de levering beperkt gaat worden is er geen zinnig woord over te zeggen behalve dit:

11月4日早10点首卖

Staying alive in China

• rens-br
  • Laatst online: 19-04 16:36

rens-br

Moderator Mobile & IN
Modbreak:
Levertijd en Prijzen bespreken hier is offtopic en horen thuis in een los topic. Dus als iemand zich geroepen voelt.

• Catch22
quote:
Er zijn nu steeds meer alternatieven voor het overbrengen van geluid. Er komen ook steeds meer oordopjes die via trillingen rechtstreeks op je schedel werken, de Google Glass doet dat ook al

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
*knip*. Géén levertijd en prijzen, staat nota bene 2 posts boven deze.
quote:
Extace666 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:03:

rens-br wijzigde deze reactie 28-10-2016 09:58 (16%)

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-04 22:00

Bezulba

Formerly known as Eendje

Even een rondvraag gedaan bij de verschillende aanbieders.

Tele 2, Vodafone, KPn en T-mobile geven allemaal aan geen idee te hebben of ze het gaan doen.

Belsimpel geeft aan (aangezien ze ook de aankondiging op hun twitter hadden gepost van de launch) dat ze druk bezig zijn om deze ook naar Nederland te krijgen. Zij leveren momenteel ook al de andere telefoons van Xiaomi dus op dit moment lijken zij de meest logische kandidaat om ook deze telefoon te verkopen in Nederland

Géén levertijd en prijzen, staat nota bene 4 posts boven deze.

rens-br wijzigde deze reactie 28-10-2016 09:59 (7%)

blup

• tunecab
  • Laatst online: 18-11-2016
quote:
Bezulba schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:52:
Even een rondvraag gedaan bij de verschillende aanbieders.

Tele 2, Vodafone, KPn en T-mobile geven allemaal aan geen idee te hebben of ze het gaan doen.

Belsimpel geeft aan (aangezien ze ook de aankondiging op hun twitter hadden gepost van de launch) dat ze druk bezig zijn om deze ook naar Nederland te krijgen. Zij leveren momenteel ook al de andere telefoons van Xiaomi dus op dit moment lijken zij de meest logische kandidaat om ook deze telefoon te verkopen in Nederland
Het toestel is dan dus te gebruiken in NL zonder de 4G ondersteuining?

• eXtAc3
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 14-10-2018
Ik heb zelf momenteel een abonnement bij Ben, ik zal t.z.t. laten weten of 4g het hier doet.

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18-04 07:57
quote:
tunecab schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:01:
[...]

Het toestel is dan dus te gebruiken in NL zonder de 4G ondersteuining?
Alleen bij t-mobile en bij de rest op sommige plaatsen in bepaalde steden.. in t buitengebied / niet in de stad heb je (als je niet bij tmobile zit) zonder 4G

kijkend naar de video van MKBHD (al 10 * op 4K bekeken :9~ ) man.. ik wil dit.. mijn s7 edge is opeens van 2 jaar terug vergeleken met dit.. :D

laten we hopen dat dit een nieuwe evolutie inzet.. dat ze alle telefoons zo maken voortaan :) _/-\o_

en dan nog niet te beginnen over de specs.. voor die prijs en 128GB opslag :'(

O+ O+ O+ O+

tip: XDA topics

hier al pre-order: Knip

of: Knip

Ik weet dat ik nu te enthousiast ben en dat er adders ander het gras gaan zitten maar laat me maar ff

Géén levertijd en prijzen, staat nota bene 2 posts boven deze.

l3art wijzigde deze reactie 28-10-2016 19:15 (84%)

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• Ik ben het!
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-04 22:21
*knip*. Géén levertijd en prijzen, staat nota bene 5 posts boven deze.

rens-br wijzigde deze reactie 28-10-2016 10:03 (76%)

• Extace666
  • Laatst online: 26-02 17:20
quote:
Ik ben het! schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:00:
Iemand de telefoon al durven pre-orderen? Of toch even de launch afwachten? Bij ibuygou is hij nu trouwens 616E.
*knip*. Géén levertijd en prijzen, staat nota bene 6 posts boven deze.

rens-br wijzigde deze reactie 28-10-2016 10:03 (22%)

• Chocoball
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:39

Chocoball

瞧好吧!

quote:
Kenzi schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:13:
[...]

Xiaomi kennende gooien ze de Mi Mix op de Mi Home app (niet de app voor de smart home maar de crowfunding app waar ook de drone en nieuwe camera te koop zijn).

Zodoende krijgen ze geld van te voren (je moet vooruit betalen) en kunnen ze produceren naar behoefte.
Je moet wat als het niet lekker loopt.
Inderdaad hij staat erbij http://home.mi.com/shop/detail?gid=325

• spartacusNLD
quote:
rens-br schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:48:
[modbreak] Levertijd en Prijzen bespreken hier is offtopic en horen thuis in een los topic. Dus als iemand zich geroepen voelt.[/]
[Xiaomi Mi Mix 'concept'] Levertijden & Prijzen

done!

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• Chocoball
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:39

Chocoball

瞧好吧!

Een van de eerste reviews in het Chinees http://mobile.it168.com/a2016/1027/2997/000002997146.shtml en cameratest uit dezelfde review http://mobile.it168.com/a2016/1027/2997/000002997146_4.shtml. Volgens het artikel is het display van Sharp maar is het geen (S)AMOLED display.

• JarlSX
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09-04 14:21
leuk, geen bezels, maar dan is er helemaal geen ruimte meer voor front speaker(s)
daar moeten ze dan ook nog iets voor verzinnen

en nee, oortjes zijn voor mij niet de oplossing, ding moet gewoon leuke speakers hebben, zeker met een 6.4 inch scherm

toch een mooi concept, zou m bijna (proberen) aan te schaffen gewoon om iets bijzinders te hebben
vraag echt af of de diverse shops die m nu aanbieden echt kunnen leveren
of Xiaomi moet nu denken *katching( vol in productie dat ding met zoveel interesse :)

Huawei Mate 10 Pro || Gear S3 || Pixel C || nVidia Shield LTE

• x-boxer
Leverbaar vanaf 30 December zie me post in levertijden.

Grover!

• Zelpex
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 17-04 13:52
Ik vroeg me af of de Mi MIX compatible was met onze internet en telefonische frequenties.
Weet iemand of ik gewoon met mijn simpel abonoment kan bellen/internetten?

Dit is de range die de Mi MIX support:

Wireless Connectivity: 2.4GHz/5GHz WiFi,3G,4G
WIFI: 802.11a/b/g/n/ac wireless internet
Network type: GSM+CDMA+WCDMA+TD-SCDMA+FDD-LTE+TD-LTE
2G: GSM B2/B3/B5/B8
CDMA: CDMA 1X/EVDO BC0
3G: WCDMA B1/B2/B5/B8
TD-SCDMA: TD-SCDMA B34/B39
4G: FDD-LTE: B1/B2/B3/B4/B5/B7/B8
TDD/TD-LTE: TD-LTE B38/B39/B40/41

• LoeWn
quote:
Chocoball schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:04:
Een van de eerste reviews in het Chinees http://mobile.it168.com/a2016/1027/2997/000002997146.shtml en cameratest uit dezelfde review http://mobile.it168.com/a2016/1027/2997/000002997146_4.shtml. Volgens het artikel is het display van Sharp maar is het geen (S)AMOLED display.
Alle reacties: bad camera :+ zonde..
quote:
othergamers schreef op woensdag 02 november 2016 @ 07:59:
Ik vroeg me af of de Mi MIX compatible was met onze internet en telefonische frequenties.
Weet iemand of ik gewoon met mijn simpel abonoment kan bellen/internetten?

Dit is de range die de Mi MIX support:

Wireless Connectivity: 2.4GHz/5GHz WiFi,3G,4G
WIFI: 802.11a/b/g/n/ac wireless internet
Network type: GSM+CDMA+WCDMA+TD-SCDMA+FDD-LTE+TD-LTE
2G: GSM B2/B3/B5/B8
CDMA: CDMA 1X/EVDO BC0
3G: WCDMA B1/B2/B5/B8
TD-SCDMA: TD-SCDMA B34/B39
4G: FDD-LTE: B1/B2/B3/B4/B5/B7/B8
TDD/TD-LTE: TD-LTE B38/B39/B40/41
Simpel werkt op het netwerk van T-mobile. Jij zult dus gewoon qua connectiviteit volledig compatible zijn. Je zult geen verschil merken met een 'westers'-model

LoeWn wijzigde deze reactie 02-11-2016 08:54 (48%)

• spartacusNLD
https://www.telefoonabonn...che-xiaomi-mi-mix-vallen/

1 keer laten vallen = ;w 700 euro

:/ nee ik hou mijn s7 edge wel ff :+

spartacusNLD wijzigde deze reactie 07-11-2016 14:27 (22%)

quote:
Want n=1 = de waarheid :+

• Catch22
quote:
Ik denk toch dat iedereen wel in ziet dat deze constructie niet heel sterk is...

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Uit de serie water = nat? Genoeg valbestendige telefoons die dankzij die fijne Edges alsnog makkelijk kapot gaan. Niet zo heel raar als iets voornamelijk van glas is, mijn borden thuis overleven een val ook niet.

• Catch22
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:17:
Uit de serie water = nat? Genoeg valbestendige telefoons die dankzij die fijne Edges alsnog makkelijk kapot gaan. Niet zo heel raar als iets voornamelijk van glas is, mijn borden thuis overleven een val ook niet.
Dit toestel is all-around gemaakt van zwak materiaal natuurlijk.

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 04:08
Ik ben dit toestel pas net tegengekomen tijdens wat browsen, en zoals veel gadget liefhebbers heb ik ook zin om direct m'n portemonnee open te trekken :+ . Beetje jammer dat de beschikbaarheid zo dramatisch is, maar ik blijf dit topic en het levertijden topic wel even in de gaten houden of het nog wat beter gaat worden. Als er zoveel reactie op is zal Xiaomi toch ook wel inzien dat het misschien loont om te blijven produceren.

• spartacusNLD

ik heb ondertussen besloten deze telefoon niet te halen.. maar ik verwacht dat we nu over een jaar of 1.5 vrijwel niets anders zien dan dit soort telefoons.. ik kan niet wachten :)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 14-11-2016 21:56 (27%)

• matroosoft
  • Laatst online: 09:00

matroosoft

Lone Christian

quote:
Catch22 schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:58:
[...]

Ik denk toch dat iedereen wel in ziet dat deze constructie niet heel sterk is...
Hier de durability test van JerryRigEverything:

Conclusie: een van de beste telefoons in zijn test toe nu toe. Hij heeft overigens nog geen droptest gedaan, maar die komt er waarschijnlijk nog aan.

• Catch22
quote:
matroosoft schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:16:
[...]

Hier de durability test van JerryRigEverything:

[video]

Conclusie: een van de beste telefoons in zijn test toe nu toe. Hij heeft overigens nog geen droptest gedaan, maar die komt er waarschijnlijk nog aan.
Ja die drop is het kwetsbare. Dat het glas en keramiek niet krast is leuk, maar ik denk dat elke val op hard materiaal hem breekt

YouTube: Our Xiaomi Mi MIX Edgeless Display Cracked from 1 Ft Drop - PhoneRadar

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:04
Wederom een prachtige telefoon. We komen straks nog eens op het punt dat je plavuizen breken als je je telefoon erop laat vallen. Ben het overigens wel met Catch eens, dat dat harde materiaal ook een nadeel kan zijn. Ik heb toch nog altijd liever een kras op de achterkant, dan een barst in het scherm.

• Catch22
Het is vrij simpele natuurkunde. Als hij valt moet de energie ergens naartoe. Als de case keihard is, zal het scherm het moeten verwerken. En die zijn daar niet zo goed in

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Tsja, die val van 30cm kan voor elk toestel funest zijn. Helaas is het ook een kwestie van geluk hebben.

• Milo
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 06-07-2018
De bijgevoegde case lijkt me een redelijke bescherming bieden. Ik heb het liefst overdreven pantsercases, maar dat lijkt bij deze telefoon lastig.

Weet iemand bij benadering hoe lang Nougat gaat duren? (iig lcd density ga ik missen, multi-window ook een beetje)

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• LoeWn
quote:
Milo schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:03:
De bijgevoegde case lijkt me een redelijke bescherming bieden. Ik heb het liefst overdreven pantsercases, maar dat lijkt bij deze telefoon lastig.

Weet iemand bij benadering hoe lang Nougat gaat duren?
Bedoel je MIUI met als basis Android 7?
Het is nog niet eens bekend óf de Mix deze upgrade gaat krijgen. Ja Xiaomi brengt veel updates uit van zijn telefoons, maar de achterliggende Android versie wordt niet snel opgehoogd. Er is momenteel officieel geen een Xiaomi device met Android 7. Er is alleen een beta alpha gestart voor Nougat voor de Mi5. Het zal dan nog zeker een maand duren voordat de eerste dev ROM op 7.0 uit zou komen. Ik verwacht dat het voor de Mix nog zeker een half jaar zal duren voordat Xiaomi een 7.0 ROM gaat lanceren voor de Mix. Verder is het natuurlijk de vraag of dit uberhaupt gaat gebeuren.

Of als in vorm van custom ROM?
Dat zal wel een paar/veel weken duren
quote:
(iig lcd density ga ik missen, multi-window ook een beetje)
Indien MIUI als onderliggende laag Android 7 gaat gebruiken, betekent dat niet dat de features van deze Android versie ook beschikbaar zijn. Je moet MIUI zien als meer dan een schilletje. Je merkt er dan nagenoeg ook niets van als de onderliggende versie veranderd. De enige veranderingen die je zou kunnen merken is in prestaties of batterijduur. Overigens is elke geroote ROM wel mogelijk om de lcd density aan te passen, rechtstreeks in de build.prop of met een app of last option Xposed. Natuurlijk is het ook mogelijk dat MIUI later ondersteuning krijgt voor deze twee functies, waarbij de kans aanwezig is dat Xiaomi het of zelf opbouwt, of de feature hevig modificeert naar hun eigen implementatie.

LoeWn wijzigde deze reactie 18-11-2016 09:52 (29%)

• matroosoft
  • Laatst online: 09:00

matroosoft

Lone Christian

Hierbij de droptest van JerryRigEverything:

Conclusie: 15cm/30cm hoogte op beton niets te zien, zelfs geen krasje. 60cm: hoek barst en twee barsten in het touchscreen. Toestel werkt overigens nog prima. Zijn advies: laat hem niet vallen of stop hem in een hoesje. :)

• x-boxer
Heb hem besteld hoop hem midden eind December te ontvangen 😎😊

Er komt waarschijnlijk ook een 5,5 inch versie:
http://m.gsmarena.com/55i...edly_leaks-news-21690.php

x-boxer wijzigde deze reactie 17-11-2016 21:19 (73%)

Grover!

• Vlizzjeffrey
quote:
x-boxer schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:17:

een 5.5 inch versie, als die er echt komt dan wordt dat zeker mijn volgende telefoon, 5.5 inch in een behuizing even groot als een 4.7 inch '' normale'' smartphone, met goede specs, denk dat iedereen die wel wilt als die komt.

• tobias93
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online
Ars heeft hem ook gereviewed: http://arstechnica.com/ga...f-smartphones-looks-like/

Camera is niet al te best, MIUI is gewoon bagger, maar voor de rest is het een perfecte telefoon _/-\o_

Vind het alleen jammer dat hij, zelfs hier in China, praktisch niet verkrijgbaar is en ik hem niet ga kunnen kopen (en daadwerkelijk ontvangen) voor ik weer terug moet naar Nederland |:(

• Kenzi

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
tobias93 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 03:09:
Ars heeft hem ook gereviewed: http://arstechnica.com/ga...f-smartphones-looks-like/

Camera is niet al te best, MIUI is gewoon bagger, maar voor de rest is het een perfecte telefoon _/-\o_

Vind het alleen jammer dat hij, zelfs hier in China, praktisch niet verkrijgbaar is en ik hem niet ga kunnen kopen (en daadwerkelijk ontvangen) voor ik weer terug moet naar Nederland |:(
Dan lees jij toch een iets andere review dan ik. Het is verre van perfect. Zoals ook in deze review staat moet je er gewoon een hoesje om heen doen omdat hij te kwetsbaar is. Ook trekt hij enorm veel vingerafdrukken aan, demo model in de winkel hier zag er niet al te fris meer uit (hebben ze later laten stuiteren :X , is filmpje van).

Ook is die speaker op zich een goed idee, en eenmaal uitgewerkt een goede uitvinding maar voor nu, het is nu al een teringherrie met al die mensen die hun telefoon op het hardste volume zetten, laat staan als het omni-directioneel geluid is. :( (loop een willekeurige publieke spot op in China en er staat wel iemand te bellen alsof hij / zij wil dat de rest van de wereld meeluisterd)

Als concept is het een toffe telefoon, maar er zijn nog teveel dingen die uitgewerkt moeten worden.

ps. je kan hem gewoon bestellen via http://home.mi.com/shop/detail?gid=325 in de app

Staying alive in China

• tobias93
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online
quote:
Kenzi schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 06:50:
[...]

Dan lees jij toch een iets andere review dan ik. Het is verre van perfect. Zoals ook in deze review staat moet je er gewoon een hoesje om heen doen omdat hij te kwetsbaar is. Ook trekt hij enorm veel vingerafdrukken aan, demo model in de winkel hier zag er niet al te fris meer uit (hebben ze later laten stuiteren :X , is filmpje van).

Ook is die speaker op zich een goed idee, en eenmaal uitgewerkt een goede uitvinding maar voor nu, het is nu al een teringherrie met al die mensen die hun telefoon op het hardste volume zetten, laat staan als het omni-directioneel geluid is. :( (loop een willekeurige publieke spot op in China en er staat wel iemand te bellen alsof hij / zij wil dat de rest van de wereld meeluisterd)

Als concept is het een toffe telefoon, maar er zijn nog teveel dingen die uitgewerkt moeten worden.

ps. je kan hem gewoon bestellen via http://home.mi.com/shop/detail?gid=325 in de app
Ok, dat hij kwetsbaar is klopt wel. Maar ja, ik heb mijn huidige telefoon ook een keer op straat laten kletteren en toen was ie ook stuk 8)7
De speaker lijkt niet noemenswaardig extra geluid te maken t.o.v. een normale speaker:
quote:
There really doesn't seem to be much "directionality" to the sound generation. At a normal listening volume, the sound doesn't travel very far—I'd say it's about as "private" as a normal earpiece. A 3rd party will be able to eavesdrop on your call in a quiet room, but outsiders will struggle to hear your conversation in a noisy area.
dus daar zou ik me niet teveel zorgen over maken.
Ben zelf wel overtuigd dat het iets teveel concept is op een aantal fronten, dus voor nu maar een andere kopen en kijken wat de technologie ons brengt het komende jaar :9~

• LoeWn
edit: oops dubbel post

LoeWn wijzigde deze reactie 18-11-2016 09:55 (94%)

• LoeWn
quote:
x-boxer schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:17:

Kijk. dit is voor mij de droom

LoeWn wijzigde deze reactie 18-11-2016 09:54 (11%)

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:58
Wat is de introductieprijs van dit apparaat? Want via Aliexpress kom ik uit op €930,- en voorkom ''douanekosten'' Maar is het een geval van iets nieuws op de markt of.??
Want 4G-B2 ondersteunt het ook niet.

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:58
quote:
matroosoft schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:37:
Hierbij de droptest van JerryRigEverything:

[video]

Conclusie: 15cm/30cm hoogte op beton niets te zien, zelfs geen krasje. 60cm: hoek barst en twee barsten in het touchscreen. Toestel werkt overigens nog prima. Zijn advies: laat hem niet vallen of stop hem in een hoesje. :)
In zijn algemeenheid zijn alle Xiaomi toestellen qua droptest bagger/magertjes.
Al meerdere keren scherm moeten vervangen van verschillende types Xiaomi toestellen.

• Catch22
quote:
theduke1989 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:08:
Wat is de introductieprijs van dit apparaat? Want via Aliexpress kom ik uit op €930,- en voorkom ''douanekosten'' Maar is het een geval van iets nieuws op de markt of.??
Want 4G-B2 ondersteunt het ook niet.
[Xiaomi Mi Mix 'concept'] Levertijden & Prijzen
quote:
theduke1989 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:11:
[...]

In zijn algemeenheid zijn alle Xiaomi toestellen qua droptest bagger/magertjes.
Al meerdere keren scherm moeten vervangen van verschillende types Xiaomi toestellen.
graag niet dubbelposten.

• rens-br
  • Laatst online: 19-04 16:36

rens-br

Moderator Mobile & IN
Modbreak:
In overleg met jullie hebben we besloten om vanaf nu de volgende Xiaomi onderwerpen te bespreken in:
- Unlocken Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
- Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic

• smiba
  • Laatst online: 13-04 13:08
Ik heb deze telefoon inmiddels al enkele dagen in gebruik en wat is het toch een prachtig scherm.

De kleuren zijn mooi, de ronde hoeken in het scherm zelf zijn mooi, de bezels (of het niet bestaan van) zijn mooi.

Wat het probleem was met dat hij glad is weet ik niet helemaal. Ja, hij glijd heel langsaam uit mijn hand als ik hem niet ondersteun, maar wie pakt dan ook een >200g telefoon op zonder zijn pink onder de telefoon te leggen of hem gewoon horizontaal te houden. De telefoon heeft als je hem op meer dan zijn zijkanten ondersteunt (zoals gewoon de onderkant) prima grip. Ik heb dan wel altijd wat vettere handen, met droge handen kan ik het misschien nog wel begrijpen.

Ik moet wel toegeven dat de camera echt heel zwaar tegenvalt. Ik kwam van een iPhone 6s en in vrijwel alle lichtomstandigheden ziet de foto er gewoon cheap uit. Kleuren zijn erg slecht en echt volledig scherp krijg ik ze ook niet. Jammer, gemiste kans van Xiaomi.
Echter zijn de foto's gelukkig wel acceptabel genoeg voor Facebook, Social media of soortgelijke doeleinden.

Zou ik hem aanraden? Ja, zolang de camera niet een top prioriteit voor je is, verder is het een geweldige smartphone.
Pagina: 1 2 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True