Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-06 10:14
Ik vind er niet meteen een duidelijk antwoord op en ik heb de indruk van niet, maar kan je ook routes inladen om te lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:18

4POX

Everybody is wired

Zoals velen ben ik erg blij met mijn Pebble. Een horloge wat vrij simpel notificaties toont en dagen op een accu werkt. Helaas beginnen er kraakjes te ontstaan. Verbindingen die wegvallen. Als ik de iphone herstart dan moet ik het horloge opnieuw instellen. Plus de angst dat op een dag de stekker eruit gaat.

Ik zie de Amazfit als een serieuze vervanger voor de Pebble.

1. Kan ik de Amazfit gebruiken zonder registratie?
2. Kan ik de loopgegevens van twee jaar Xiaomi mi fit band importeren?
3. Is dragen tijdens douchen nu wel of niet verstandig? Hoe erg is een incidenteel volledige onderdompeling.
4. Kan ik met de USB kabel de bestanden op het horloge benaderen.
5. Onthoudt de mp3 speler waar je was? (handig voor audiobooks)
6. Werkt de dubbeltap to unlock in reallife?
7. Kan de silent mode ook sneller/makkelijker aan?
8. Werkt de beweging reminder naar tevredenheid?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Kiswum schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:31:
Ik hoop vandaag/morgen mijn Amazfit Pace + Monster BT headset binnen te krijgen. Ik heb het vorige week direct bij de leverancier in Amerika besteld en het pakketje is vandaag in Amsterdam geland.
Ik ben benieuwd naar de accuduur van beide apparaten, tevens probeer ik het voor elkaar te krijgen om alles tegelijktijd op mijn Xiaomi Redmi 4 Pro aan te sluiten.
Heb jij $ 120 aan verzendkosten betaald. Dat is de enige verzendoptie die de website mij aanbied.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
4POX schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:25:
Zoals velen ben ik erg blij met mijn Pebble. Een horloge wat vrij simpel notificaties toont en dagen op een accu werkt. Helaas beginnen er kraakjes te ontstaan. Verbindingen die wegvallen. Als ik de iphone herstart dan moet ik het horloge opnieuw instellen. Plus de angst dat op een dag de stekker eruit gaat.

3. Is dragen tijdens douchen nu wel of niet verstandig? Hoe erg is een incidenteel volledige onderdompeling.
Of het een serieuze vervanger is voor een Pebble is natuurlijk afhankelijk van je gebruik. Zowel de Amazfit als de Pebble zijn als sporthorloge natuurlijk niet echt fantastisch (niet vergelijkbaar met een Garmin ofzo), maar wel leuk om je activity te tracken. Voor de Pebble is er dan nog een hele goede fiets-app (Vento), iets wat op de Amazfit veel beperkter is in functionaliteit. Echter, voor andere smartwatchfuncties is een Pebble natuurlijk wat breder inzetbaar, ook vanwege de thirdparty apps.

De Amazfit is een leuke gadget, maar geen serieus sporthorloge. Als je dan ziet dat je voor hetzelfde geldt een Garmin Vivosmart HR koopt, waarmee je je inkoopt in Garmin Connect, dan lijkt dat een betere optie als je echt sport wilt gaan tracken.

Zelf heb ik mijn Pebble Time onlangs vervangen voor een Garmin Vivoactive, omdat ik al mijn sportactiviteiten beter wilde gaan tracken en de Pebble daarin tekort schoot. Een stukkie duurder, maar als sporthorloge zo veel beter. Maar goed, het is maar net hoe serieus je dat aspect neemt. Overigens heb ik die Time nog wel te koop, dus als je toch nog even door wilt met Pebble, dan PM me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 18:07

Kiswum

Gadget reviewer

4POX schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:25:

De reden waarom ik voor Amazfit ben gegaan, dat komt doordat mijn Pebble Time Steel bestelling is geannuleerd en ik geen vertrouwen heb in de toekomst van Pebble bij Fitbit.
Nee, je kunt pas gebruik maken van Amazfit als hij is gekoppeld aan de Amazfit app. Om die app te gebruiken, moet je een account aanmaken.
Ik heb zo snel geen import gegevens kunnen zien. Je kunt de gegevens alleen synchroniseren met Strava. Persoonlijk heb ik daar (nog) niet zoveel mee, doordat het aanvoelt als een sport-only app. Wellicht kan ik daarin ook gewoon routes laten weergeven bij een wandeling door het park of een onbekende stad. Kun je de gegevens van de Mi Fit ook kwijt op Strava? Als dat het geval is, dan heb je alles bij elkaar.
Volgens Huami: Water resistance: IP67, resistant to water and dust
Dat zou betekenen dat je hem zou kunnen onderdompelen tot 1 meter. Hoe dit in de praktijk zit weet ik niet, maar afspoelen en douchen zou mogelijk moeten zijn. Ik zou contact met water zoveel mogelijk vermijden.
Nog niet geprobeerd, maar volgens mij is dat verplicht om er muziek op te zetten.
Nog niet getest, maar staat wel op mijn lijst. Ik wil nog wel kijken hoe ik de mediaspeler actief krijg wanneer ik gebruik maak van Spotify. De nummers worden getoond, maar het is puur een weergave en ik kan geen nummers skippen via mijn Pace
Werkt redelijk goed, maar ik merk niet altijd dat je hem activeert. De screensaver en het live-scherm zien er eigenlijk wel hetzelfde uit, op de seconde-weergave na dan.
Ga naar het bericht toe die je binnenkrijgt en swipe naar rechts om silent mode voor die app in te schakelen. Ik heb het nog niet in de praktijk getest.
Ik krijg hem regelmatig te zien. Je moet dan een minuut opstaan, maar het is niet irritant.
9. Heb jij $ 120 aan verzendkosten betaald. Dat is de enige verzendoptie die de website mij aanbied.
Nee op het moment van bestellen was het nog $40,00 en daar moest ik wel even goed over nadenken. Gelukkig is mijn pakketje er niet tussenuit gepikt bij de douane, want anders kon ik dat bedrag ook weer neerleggen voordat ik mijn pakketje mocht ontvangen (de douane rekent met het totaalbedrag als de importkosten worden berekend). Helaas is het momenteel inderdaad $120.00 en mede daardoor zou ik een bestelling niet meer aanraden. Check de prijzen regelmatig op de site voor acties en eventueel andere verzendkosten.

Hier zie je trouwens de FAQ van de Pace:
https://huami.zendesk.com...requently-Asked-Questions

Met de Watchface die ik momenteel gebruik, zie ik helaas geen icoontjes op het scherm waarbij ik snel kan zien wat ik binnen heb gekregen. Als ik naar beneden swipe, dan zie ik alleen de afzonderlijke berichten en soms incl. inhoud. Dit kan aan mezelf liggen, want ik heb de Pace pas sinds afgelopen vrijdag in gebruik.

De accuduur is goed als de hartslagmeter continu aan staat. Ik heb er nu zo'n 2,5 dag mee gedaan, maar de accu is pas voor de 2e keer opgeladen en na 3-4 keer volledige ladingen is de accuduur pas accuraat. Ik kan me voorstellen dat de accu 2x zo lang mee gaat als de hartslagmeter niet aan staat.

Goed om te weten, als de Pace op 4% of lager zit, dan is er geen synchronisatie meer mogelijk met de telefoon. Wellicht om de tijd nog netjes aan te kunnen geven totdat de lader in de buurt is.

@Hoppa! je hebt je analyse uitgevoerd vanuit een sporthologe standpunt. Zou je eventueel dingen kunnen aanstippen waarbij je beide horloges ziet als een smartwatch ipv een sporthorloge? Ik ben daar zelf wel benieuwd naar, maar @4POX wellicht ook wel (ik zie niet direct dat hij/zij het direct en vooral tijdens het sporten zou willen gebruiken).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Kiswum schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:18:

[...]

Werkt redelijk goed, maar ik merk niet altijd dat je hem activeert. De screensaver en het live-scherm zien er eigenlijk wel hetzelfde uit, op de seconde-weergave na dan.
Wat bedoel je precies met "maar ik merk niet altijd dat je hem activeert"? Activeer je dan per ongeluk iets op het scherm?
Ik vind het persoonlijk altijd erg irritant van smartwatches met een touchscreen dat je per ongeluk zaken kunt aanzetten...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
@Kiswum Ik heb de analyse vanuit sporthorloge-oogpunt uitgevoerd omdat dat het perspectief is dat voor mij interessant is. Voor het overige heb ik me er niet echt in verdiept.

Wat ik voor een smartwatch (maar ook voor een sporthorloge) wel interessant vind is dat ik zelf kan bepalen welke notificaties ik wanneer kan ontvangen en welke notificaties ik wel op mijn telefoon wil zien, maar niet op mijn horloge. Bij de Pebble is dat eenvoudig en gebruiksvriendelijk en bij mijn nieuw Vivoactive HR ook.

Daarnaast moet ik de muziek op mijn telefoon kunnen bedienen, muziek op het apparaat zelf vind ik niet interessant tenzij er native Spotify ondersteuning is.

En natuurlijk moeten er voor een smartwatch apps zijn die aansluiten bij je persoonlijke gebruik. En met thirdparty developers is die kans een stuk groter. Bij de Amazfit is 'what you see, what you get'. Is er inmiddels bijvoorbeeld turn-by-turn navigatie beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

darkrain schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:32:
[...]

Wat bedoel je precies met "maar ik merk niet altijd dat je hem activeert"? Activeer je dan per ongeluk iets op het scherm?
Ik vind het persoonlijk altijd erg irritant van smartwatches met een touchscreen dat je per ongeluk zaken kunt aanzetten...
Hij wordt niet vanzelf geactiveerd, maar je merkt niet altijd of je al kunt scrollen. Door het Always-on display blijft het scherm bij mij altijd aan, maar dat betekend niet automatisch dat je hem kunt bedienen. Dat kan met de knop aan de zijkant of door 2x op het scherm te tikken (mits je het hebt ingeschakeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik ben niet op zoek naar een volledig sporthorloge. Maar een horloge wat ik niet elke dag hoef te laden. De Pebble was een uniek horloge wat waterdicht is. Lang op de accu gaat en zeer simpel werkt. Ik heb ook de time 2 gebacked op Kickstarter.

Ik twijfel. Blijf ik de Time Steel gebruiken tot ze bij Fitbit de stekker eruit trekken. Of verkoop ik de Time Steel (en time normaal) nu ik er nog een beetje geld voor kan krijgen.

Wel moet ik het idee loslaten dat je een smartwatch koopt voor het leven. Een Casio of een Seiko koop je voor het leven. Maar ik zal rekening gaan houden dat de horloges met een beetje intelligentie maximaal vijf jaar meegaan.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Inmiddels heb ik de chinese firmware versie 1.2.11c draaien in het Engels. Alleen de laatste menu's zijn nog in het chinees en tijdens een spinningles zie ik ook nog wat Chinese tekens.

Maar de basismenu's zijn prima, syncen met Strava werkt. Voor mij is er geen reden meer om te flashen naar de Engelse firmware.. Het is m'n eerst smartwatch / fitnesstracker. Ben momenteel al zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossiej
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-05 18:55
Misschien een handige toevoeging (correct me if I'm wrong):

als je wilt dat alle data gesynct wordt naar de cloud, kan je de Chineze Amazfit app in combinatie met de Chineze Mi Fit app gebruiken (te downloaden via de Xiaomi App Store). Nadeel is wel dat je niet meer kan syncen naar Strava en ook de kaartenservice van Mi Fit is ontzettend traag. Als je switcht van de Playstore app: de Amazfit app van de Playstore gaat via een ander account (i.p.v. Mi account), grote kans dat alle data weg zal zijn.

Edit: de Chineze apps zijn na installatie in het Engels.

[ Voor 5% gewijzigd door jossiej op 30-03-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06 19:08
En weer een update :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeffreyGorissen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:55

JeffreyGorissen

Do or do not, there is no try.

Het heeft even geduurd maaaar, men eerste review staat op tweakers en zoals beloofd is het de Amazfit Pace. Tips en Tricks voor reviews mag altijd :3
productreview: Xiaomi Amazfit Zwart (Rood) review door JeffreyGorissen

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

JeffreyGorissen schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:05:
Het heeft even geduurd maaaar, men eerste review staat op tweakers en zoals beloofd is het de Amazfit Pace. Tips en Tricks voor reviews mag altijd :3
productreview: Xiaomi Amazfit Zwart (Rood) review door JeffreyGorissen
De review ziet er goed uit, ik ga binnenkort ook aan mijn eigen review beginnen en er is nog een Tweaker die binnenkort zijn review online gaat gooien.
Wat mij betreft ben je nu al de nieuwkomer van de maand, maar de maand is nog jong :)
Gebruikersreview/blog van de Maand: april 2017

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 07-04-2017 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeffreyGorissen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:55

JeffreyGorissen

Do or do not, there is no try.

Oh dankjewel! Had ik niet gedacht :p, zou wel geweldig zijn ja!

[ Voor 27% gewijzigd door JeffreyGorissen op 08-04-2017 19:01 ]

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 13:00

Niwla

dat dus....

Ook ik heb deze smartwatch in het vizier als opvolger voor mijn Pebble Time.
Voornamelijk als horloge maar als extra voor het hardlopen waardoor ik mijn telefoon thuis kan laten.

Zoals de vraag hier al eerder gesteld is ben ik ook erg benieuwd naar de functionaliteit i.c.m. iOS.

iemand hier ervaring mee?

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik vond de Engelse versie voor 109 euro in de mail: http://www.gearbest.com/s...html?wid=21&lkid=10637449

Dit wekte mijn interesse en zo vond ik dit topic...

Klopt het dat je dus geen telefoon meer verbonden hoeft te houden? Dus telefoon hoeft niet meer mee tijdens het rennen, omdat er GPS ingebouwd zit? Maar hoe zit dat met apps als runkeeper? Kunnen die hierop draaien, of is dat het doel niet van zo'n watch?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06 19:08
Telefoon hoeft niet meer mee inderdaad. Er zit een GPS in het horloge ingebouwd. Dit horloge synced momenteel alleen met Strava. Ook voor muziek is het fijn dat je dit kunt afspelen via het horloge naar je bluetooth oordopjes. Je kunt geen 3rd party apps draaien op het horloge. Wat ook een leuke feature is dat bij de laatste update er een trainingscenter bijgekomen is. Hier stel je bijvoorbeeld in dat je beginner bent of al meer gevorderd 5/10 km volgens mij kun je zelfs instellen dat je een marathon wil gaan lopen. Aan de hand hiervan krijg je een programma te zien van een x aantal weken waarmee je langzaam naar dit doel streeft. Met elke update krijg ik meer plezier van dit horloge, nog geen moment spijt gehad van aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

dfrenner schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:34:
Ik vond de Engelse versie voor 109 euro in de mail: http://www.gearbest.com/s...html?wid=21&lkid=10637449

Dit wekte mijn interesse en zo vond ik dit topic...

Klopt het dat je dus geen telefoon meer verbonden hoeft te houden? Dus telefoon hoeft niet meer mee tijdens het rennen, omdat er GPS ingebouwd zit? Maar hoe zit dat met apps als runkeeper? Kunnen die hierop draaien, of is dat het doel niet van zo'n watch?
Bedankt voor de link! Ik zit er ook sterk aan te denken mijn pebble time te vervangen door deze watch.
Hij synchroniseert inderdaad standaard met Strava, maar via onderstaande link kan je deze gegevens ook weer uitwisselen met onder andere runkeeper.

https://tapiriik.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:50
Ik heb ook wel interesse in de Amazfit. Zie ook mijn topic Opvolger Mi Band 2

Kunnen de mensen die hem hebben wat praktische dingen voor me bekijken/beantwoorden?
Ik heb een Miband 2 en op mijn werk waar de telefoon op stil moet staan is het erg fijn dat bij binnenkomst van een Whatsapp de Miband trilt en de app laat zien. De app lezen gaat echter amper vanwege het kleine en onduidelijke scherm. Hoe is dit bij de Amazfit? Trilt deze ook en is de app goed te lezen, of moet je nog veel handelingen doen? Hoe gaat het lezen van een app op de Amazfit als je bijvoorbeeld 10 minuten later pas kijkt, snel en zonder teveel handelingen goed te lezen? Hoe is aflezen buiten in zonlicht?
Ik lees op verschillende plekken dat als je meerdere apps kort na elkaar krijgt de Amazfit dit niet goed laat zien. Is dat nog steeds zo of is dat ondertussen opgelost met een update?

Hoe is de GPS ontvangst als de Amazfit onder een mouw zit?

Iemand de Amazfit al gebruikt op een crosstrainer en/of hometrainer, ervaringen?

Iemand de Amazfit kunnen vergelijken met de Garmin Vivosmart HR+. De Garmin heeft als grote voordeel in vergelijk met de Amazfit dat de Garmin goed waterdicht is. De Garmin is me echter te dik.

Ik ben benieuwd, 109 euro (en ik heb nog wat open staan op Gearbest dus waarschijnlijk voor mij <100 euro) is gene geld voor zo'n uitgebreid en mooi apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Besteld ;)

Misschien wordt het de vervanger voor mijn Pebble Time, misschien gebruik ik hem alleen tijdens hardlopen. We gaan het zien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Hoe is dit bij de Amazfit? Trilt deze ook en is de app goed te lezen, of moet je nog veel handelingen doen? Hoe gaat het lezen van een app op de Amazfit als je bijvoorbeeld 10 minuten later pas kijkt, snel en zonder teveel handelingen goed te lezen? Hoe is aflezen buiten in zonlicht?
Ik lees op verschillende plekken dat als je meerdere apps kort na elkaar krijgt de Amazfit dit niet goed laat zien. Is dat nog steeds zo of is dat ondertussen opgelost met een update?
De Amazfit Pace trilt ook en laat het Whatsapp bericht op je scherm zien. Na een seconde of 10 verdwijnt het bericht/e-mail/sms uit je beeld en springt de tijd weer aan. Als je je berichten op je smartwatch bekijkt, dan kun je ze gewoon lezen. Tenzij er van die ene app een nieuw bericht binnen is gekomen, dan zie je slechts het aantal berichten/e-mails/etc.

Vandaag merkte ik dat Buienalarm ook een notificatie laat zien op het horloge. Van de ingebouwde weer-app heb ik nog geen berichten mogen ontvangen (komt dat doordat het al enkele weken niet heeft geregend in NL?)

Aflezen in direct zonlicht is geen probleem, mits de achtergrondverlichting aan staat. Je kunt het scherm automatisch laten oplichten als je je arm draait. Dit mag wel iets fijner worden afgesteld, want ik moet mijn arm soms best wel ver doordraaien om het scherm op te laten lichten (het scherm staat bij mij omhoog op mijn pols en bevind zich niet aan de binnenkant van mijn pols).

Ik heb de Amazfit Pace nu ongeveer 4 weken in bezit en gelukkig wordt de smartwatch na elke update steeds beter, maar perfect is hij helaas nog niet. De accuduur daarentegen is goed. Ik red het met gemak 4.5 dag en over het algemeen zit ik op 5 dagen gebruiksduur. Wat mij betreft hoort dit dit standaard te zijn net als bij wijlen Pebble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Chapo
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-02-2024
Iemand interesse om dit horloge over te nemen? Zo goed als nieuw alleen ik ben simpel weg geen horloge drager.... Bij interesse contact me ff

El Chap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Lachen.

Je kan op het horloge een map aanmaken met de naam WatchFace. Daar sleep je custom watchfaces in en het werkt. Geen rare hacks ofzo.

Ik hou niet van die drukke watchfaces met te veel informatie. Dit maakt me erg blij.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 19:51

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ik weet niet hoe jullie het voor elkaar krijgen, maar bij mij lukt de sync naar Strava niet..
Nu: laatste versie Chinese amazfit app (anders wil de watch niet pairen), en laatste versie pacefied op de watch.
In de amazfit app krijg ik de sync optie naar Strava echter niet te zien.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Lord_Nemesis schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:05:
Ik weet niet hoe jullie het voor elkaar krijgen, maar bij mij lukt de sync naar Strava niet..
Nu: laatste versie Chinese amazfit app (anders wil de watch niet pairen), en laatste versie pacefied op de watch.
In de amazfit app krijg ik de sync optie naar Strava echter niet te zien.
Dat lees ik inderdaad meer. Zeker I.c.m. iOS. Hier heb ik via support navraag naar gedaan maar nog geen reactie mogen ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timminator
Gisteren mijn Amazfit binnen gekregen.
Het is wat ik ervan verwacht had. Helaas niet mijn verwachtingen overtroffen wat ik wel een beetje gehoopt had.

Ik ben niet ontevreden over de Amazfit, het is een mooi horloge en hij doet precies wat erover gezegd wordt.
Echter na het dragen van nacht en een halve dag ben ik er wel van overtuigd dat de Amazfit niks voor mij is.
De afmetingen zijn voor mijn toch wel smalle pols te fors, zit bij mij niet lekker.
Het beeldscherm is voor mijn slechte luie ogen toch vaak niet lekker afleesbaar.
De mogelijkheden binnen de app van Amazfit vallen tegen. Waarom niet een history van je stappen en je slaap zoals in de Mi Fit app bij de MiBand 2? Kan natuurlijk op het horloge zelf maar ja voor mij kijkt het toch wat lekkerder weg op een mooi helder 5 inch scherm van mijn telefoon dan op t kleine zwakke schemrpje van het horloge. Ook enkel de koppeling met Strava is wat zwak.

Nu klink ik erg negatief, dat mag ik eigenlijk niet zijn, want al deze punten wist ik van tevoren wel. Toch kon ik het niet laten en heb ik hem gekocht. Ach ja, you win some, you lose some. Ik kan misschien best wennen aan de afmetingen en met toekomstige updates wordt de app misschien ook wel beter. Toch ben ik hem nu liever kwijt.

Wil iemand hem van mij overnemen en zo een vrijwel nieuwe (op moment van schrijven 18 uur gedragen) Amazfit krijgen zonder het risico van een china import of een duurdere westerse prijs? DM me dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Timminator schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:04:
Gisteren mijn Amazfit binnen gekregen.
Het is wat ik ervan verwacht had. Helaas niet mijn verwachtingen overtroffen wat ik wel een beetje gehoopt had.
Dank je wel voor je review!
Ben je wel een horlogedrager of was dit weer je eerste horloge sinds lange tijd?
En was jouw doel het hebben van een smartwatch of een horloge voor tijdens het sporten?

Ik hoop de mijne deze of begin volgende week binnen te krijgen (engelse versie via aliexpress). Ik heb zelf ook niet heel erg brede polsen maar draag wel een Pebble Time op dit moment dus ben een horloge gewend.

Ik denk ook niet dat de Amazfit mijn pebble kan vervangen. Ik denk daarom ook dat ik ze naast elkaar ga gebruiken. Amazfit voor tijdens het hardlopen, Pebble voor het werk.

Dat hij alleen synt met strava vind ik geen probleem. Via https://tapiriik.com/ sync ik sowieso mijn runkeeper al met strava en vice versa.

Natuurlijk hoop ik dat de Amazfit mij positief verrast en ik hem alle dagen ga dragen en hij mijn pebble zal vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
Niwla schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:57:
[...]

Dank je wel voor je review!
Ben je wel een horlogedrager of was dit weer je eerste horloge sinds lange tijd?
En was jouw doel het hebben van een smartwatch of een horloge voor tijdens het sporten?

Ik hoop de mijne deze of begin volgende week binnen te krijgen (engelse versie via aliexpress). Ik heb zelf ook niet heel erg brede polsen maar draag wel een Pebble Time op dit moment dus ben een horloge gewend.

Ik denk ook niet dat de Amazfit mijn pebble kan vervangen. Ik denk daarom ook dat ik ze naast elkaar ga gebruiken. Amazfit voor tijdens het hardlopen, Pebble voor het werk.

Dat hij alleen synt met strava vind ik geen probleem. Via https://tapiriik.com/ sync ik sowieso mijn runkeeper al met strava en vice versa.

Natuurlijk hoop ik dat de Amazfit mij positief verrast en ik hem alle dagen ga dragen en hij mijn pebble zal vervangen.
Het was mijn eerste horloge sinds ongeveer 20 jaar. Ik had voor de Amazfit wel al een paar maanden een Miband 2 gedragen wat me heel erg beviel. Ik wilde de Amazfit gaan gebruiken hoofdzakelijk als smartwatch met een beetje sporten erbij. Sporten moet wel meer gaan worden en ik zie/zag de Amazfit ook een beetje als stok achter de deur om meer te gaan sporten.
Draagcomfort is echt mijn grootste probleem met de Amazfit. Strak zit die wel ok maar vind ik niet prettig. Wat losser is prettiger maar dan verschuift de kast van het toestel in een vervelende hoek wat drukt. Ik had dat vroeger volgens mij ook met horloges dus dat ligt niet perse aan de Amzfit. Ik gooi hem dus in de verkoop en ga op zoek naar een andere activity tracker/ smart watch achtig ding die wat uitgebreider is dan de Miband 2 en wel lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritzinat0r
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-12-2020
Timminator schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:10:
[...]

Het was mijn eerste horloge sinds ongeveer 20 jaar. Ik had voor de Amazfit wel al een paar maanden een Miband 2 gedragen wat me heel erg beviel. Ik wilde de Amazfit gaan gebruiken hoofdzakelijk als smartwatch met een beetje sporten erbij. Sporten moet wel meer gaan worden en ik zie/zag de Amazfit ook een beetje als stok achter de deur om meer te gaan sporten.
Draagcomfort is echt mijn grootste probleem met de Amazfit. Strak zit die wel ok maar vind ik niet prettig. Wat losser is prettiger maar dan verschuift de kast van het toestel in een vervelende hoek wat drukt. Ik had dat vroeger volgens mij ook met horloges dus dat ligt niet perse aan de Amzfit. Ik gooi hem dus in de verkoop en ga op zoek naar een andere activity tracker/ smart watch achtig ding die wat uitgebreider is dan de Miband 2 en wel lekker zit.
Hey, als je hem in de verkoop gooit; ik heb zeker interesse, zou je me een PM willen schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Ik heb de mijne sinds afgelopen vrijdag in gebruik en eerste reactie is erg positief!

Ik had verwacht deze voor het hardlopen/fietsen te gebruiken en mijn Pebble Time voor de rest van de tijd.
Formaat valt me ontzettend mee en het draagcomfort is prima! Hij is minder nadrukkelijk aanwezig om mijn pols dan mijn Pebble, maar dat komt mede omdat mijn Pebble een stalen band heeft en ik deze minder strak draag dan mijn Amazfit.

Basisfunctionaliteit is prima. Alles doet wat het moet doen. Synchronisatie Strava i.c.m. iOS werkt bij mij naadloos! "tap to wake" is (als je deze optie aan hebt staan) even wennen. Als je niet te snel achter elkaar twee keer op het scherm tikt unlocked het scherm. Backlight op "auto" werkt ook goed. In weinig licht schiet de backlight aan als je wilt weten hoe laat het is. Uiteraard gebeurt dit ook onbedoeld bij bepaalde bewegingen.

Batterijduur valt niet tegen. Na 1 dag en 17 uur gebruik, met meerdere keren GPS en hartslag aan zit de batterij op de helft en kan ik volgens de Watch nog 17 uur vooruit bij gebruik van GPS en hartslagmonitor.

Natuurlijk mis ik ook zaken ten opzichte van mijn Pebble. De agenda voor de aankomende dagen, het bedienen van de muziek op m'n telefoon en de buienalarm-app die ik op mijn Pebble had. Maar deze zaken wist ik van te voren.

Gelukkig kan ik naadloos schakelen tussen de Pebble en de Amazfit, mocht ik dat willen.

Wat ik minder vind aan de Amazfit zelf is dat de notificatie die je krijgt weg is zodra je het scherm unlocked. Dan moet je van onder naar boven swipen om deze weer in beeld te krijgen. Ook staat de notificatie redelijk kort op het gelockte scherm en schiet het scherm tijdens gebruik weer snel terug in zijn screenlock. Hieraan valt nog niks in te stellen.
Ook is aan de Amazfit zelf niks te merken mocht de BT-verbinding met de telefoon wegvallen. Dit heb ik in de praktijk nog niet meegemaakt maar heb wel handmatig de BT-verbinden op mijn telefoon verbroken en de Amazfit gaf hier helemaal geen feedback op.

Maar gezien het tempo waarmee de app geüpdatet wordt en het feit dat er aan alle kanten gewerkt wordt aan de firmware heb ik het het volste vertrouwen in dat veel van deze zaken opgelost gaan worden en denk ik dat dit nog best groots kan gaan worden. Zeker als je dit afzet tegen de prijs van de Amazfit. Ik had hem in huis voor 109,- (geen invoerrechten gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:00
Kan iemand me adviseren.

Ik ben aan het twijfelen om een smartwatch met GPS en continue hartslagmeter aan te schaffen.
ik heb nu een miband 2, ben al een tijd geintereseerd in de Amazfit & heb mogelijk een alternatief op het oog.

Ik wilde al een tijdje de Amazfit kopen, de accuduur is goed, software goed. Alleen het scherm wat slechter leesbaar?

Ik heb ok de LEMFO LEM5 op het oog met OLED scherm:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1FTEePXXXXXaXXXXXq6xXFXXXQ/Top-1-lemfo-lem5-smart-watch-android-5-1-os-1-39-IPS-oled-scherm-1.jpg_640x640.jpg

Nu jullie de Amazfit in gebruik hebben, zien jullie voordelen naar een android 5.1 horloge met dunne bezle & OLED scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritzinat0r
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-12-2020
Hey maurits,

Ik heb de mijne nu een weekje en ben er zeer tevreden over. Echter; het is voornamelijk een watch voor rennen. Weinig "smart" functies maar goede gps, degelijke standalone muziel speler (kan beter) en de app werkt ook redelijk ( wordt continue geupdatet, zo komen stappen en slaap nu ook in de app).

Het scherm is voor.mij goed leesbaar en heb de backlight alleen aan wanneer nodig.

Syncen doe ik naar strava en runkeeper met een app die tapiriik heet. Batterij duur is ook goed. 3 dagen op een lading met 1,5 uur rennen met gps en bluetooth muziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 12:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Goede tip! Thanx!

Ik ben de mijne zeker al een week kwijt. Mijn vrouw (die normaal een Pebble Time Round draagt) wilde mijn Amazfit ook wel eens proberen en sinds dien heeft ze hem niet meer afgedaan. Gelukkig is ze binnenkort jarig dus bestel ik vandaag via Gearbest haar eigen.

Ik ben er (als ik hem draag >:) ) nog steeds erg happy mee. Ik blijf erbij dat het niet zo'n uitgebreide en verfijnde notificatie-machine is als de Pebble, maar in de basis doet hij qua notificaties wat hij moet doen. Daarvoor krijg je HR, GPS, mooier/groter scherm en ontzettend hoog draagcomfort terug. De tijd dat hij hier in gebruik is (nu ruim een maand) heb ik nog geen gebruikerssporen opgelopen terwijl hij al best serieuze tikken gehad heeft. Dat doet mijn Pebble Time hem zeker niet na 8)
Ook qua software verwacht ik dat er nog wel de nodige functionaliteit bij gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:54

Fioravanti

Fioravantastisch!

Topicstarter
Vandaag mijn Amazfit weer een aangeslingerd. 4 updates later zit ik nu op 1.2.20k. Ik had hem via aliexpress besteld, blijft een mooi klokje!

Net ook weer deze actie uitgevoerd, om de taal van chinees naar engels te zetten. Het horloge is nu bijna compleet in het engels :D (http://www.gizbeat.com/11...t-watch-to-english-guide/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Bizar (vind ik als leek) dat ze onderscheid blijven maken tussen chinees en engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 01-07 20:28
Ben door een collega ook geinteresseerd geraakt in deze watch. Gebruik nu een Miband2, maar wat uitgebreidere functies zijn wel welkom :)
Net besteld bij Gearbest. Erg benieuwd! Meld me over een maandje wel weer in dit topic :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy1972
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-04 11:15
Zou iemand mij een enorm plezier willen doen en mij enkele screen shots bezorgen van de cardio mode. Ik zou vooral willen weten of ik tijdens fietsen bv de snelheid ik km/uur kan aflezen. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Sammy1972 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:16:
Zou iemand mij een enorm plezier willen doen en mij enkele screen shots bezorgen van de cardio mode. Ik zou vooral willen weten of ik tijdens fietsen bv de snelheid ik km/uur kan aflezen. Alvast bedankt
Het lockscreen tijdens een workout (in dit voorbeeld fietsen) kan er als volgt uitzien. Je hebt namelijk de keus tussen 4 of 6 velden.

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/5fytl0g7x/IMG_5040.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/nu9cozsil/IMG_5041.jpg

Wat er precies in die velden moet komen staan kan je volgens mij in de app nog aanpassen.

Als het scherm niet gelocked is kan je door naar boven en onder te swipen meer info krijgen of door naar links te swipen je GPS/kompas zien en je music-player bedienen.

Hopelijk heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 12:30
Weet iemand of het mogelijk is in de Running mode de snelheden te veranderen in KM/H in plaats van tijd per kilometer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Hm beetje onhandig dit. Ik had de android app met Strava gekoppeld, wat ik niet meer wilde.
Ik heb daarom de app data gewist zodat ik opnieuw kon inloggen.
Maar nu is het nie tmeer mogelijk om de watch te koppelen aan de app. De app zegt dat ik de QR code opnieuw moet gebruiken om te koppelen, maar die krijg ik niet meer te zien.

Oplossing volgens de site van amazfit is factory reset uitvoeren.. dat ben ik nu dus aan het doen, maar wat een gedoe. Als het goed is wordt alle data wel weer terug gesynct.

-edit-
niet dus... alle data weg.

-edit-
foutje van mij... ik logde in met google, maar dat is een andere account dan mijn email adres van google die ik gebruik om in te loggen...
data van vandaag is pleite, van voor vandaag is er weer.

[ Voor 18% gewijzigd door FunFair op 10-07-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:59
Prijs van de internationale versie is de komende ca. 14,5 uur nog €91,61 bij Gearbest. Dit is excl. verzendkosten van 5 euro voor Priority, waarmee je als het goed is douanekosten kan voorkomen. Heb nu naar volle tevredenheid een Mi Band 2 maar mis wat functies zoals GPS en intern geheugen om zonder telefoon op pad te kunnen (hardlopen en wielrennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Goede prijs inderdaad en het updatebeleid van Xiaomi is ook wel goed. Alleen vind ik het horloge niet zo mooi, kan er elk willekeurig horlogebandje omheen gedaan worden? (al vind ik dan die zwarte ronde rand ook niet zo mooi, niet op de foto's in elk geval).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djkahn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-04-2024
@Marzman,
Smaken verschillen. Persoonlijk vind ik het horloge erg mooi. De originele band is bovendien van exceptionele kwaliteit. Mocht je echter graag een andere hebben, elke 22 millimeter band past. De Amazfit bevalt me uitstekend. De gps is erg nauwkeurig en de koppeling met Strava werkt ook goed. Erg opvallend is de enorme batterij duur bij het gebruik van gps. Wat daarintegen weer een beetje tegenvalt is het hoge energie gebruik bij het luisteren naar muziek. Hiervoor gebruik ik de Meizu ep-51 bluetooth earphones.

Ik heb hardlopen als hobby. Het horloge is vooral gericht op hardlopers. Echter, er is 1 groot gemis en dat is het ontbreken van intervaltimers.
Daarnaast zijn er een paar kleine ergenissen. Zo heb je tijdens het afspelen van muziek geen controle over de volgorde hiervan.
Het kunnen importeren van een track is een van de laatste toevoegingen in de firmware, maar in de praktijk heb je er niet al te veel aan omdat het scherm waarop je de route kunt volgen telkens terugspringt naar het basisinformatie scherm.
Ik was een beetje sceptisch over het nut van notificaties op een horloge. In de praktijk blijkt het erg handig te zijn. Het bluetooth bereik is erg groot en vaak krijg ik wel een melding terwijl mijn telefoon elders ligt.

Ik heb nog een waslijst van op en aanmerkingen want er kan nog veel verbeterd worden. Er word overigens regelmatig een software update voor zowel de watch als de app uitgebracht. Iedere keer word de Amazfit beter.
Als je de prijs afzet tegen de kwaliteit en de mogelijkheden van deze smartwatch dan kun je daar alleen maar heel erg blij van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Na net iets meer dan een week vandaag ook de trotse bezitter geworden van dit schitterende horloge (de internationale versie)! Helaas wel duurder uitgevallen dan gehoopt door de douanekosten van bijna 50 euro...

Als opvolger van respectievelijk een Sony SW3, een Samsung Gear Fit 2 en een Xiaomi Mi Band 2 nu erg benieuwd naar hoe deze samen zal werken met mijn Xiaomi Mi6.

Tot nu toe wat kleine dingen waar ik echt even naar heb moeten zoeken, vooral doordat ik er met de Band aan gewend ben geraakt om alles via de applicatie te moeten doen. Maar opzich alles soepel kunnen vinden en meteen een update gehad naar 1.3.3a.

Toen ik een testritje ging maken en de activiteit 'Bike' opstarte kreeg ik de volgende melding "AGPS has expired, gps searching will be slow Please connect the Amazfit watch app to update it". Deze kan je negeren en de GPS werkt daarna gewoon. Ik heb alleen geen idee waar ik dit kan updaten. Niks te vinden in de applicatie of op het horloge...

Verder ben ik tevreden en erg benieuwd wat de toekomst gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilesmiles
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik heb al een tijdje de Miband 2 en ben nu van plan over te stappen naar een smartwatch, de drie alternatieven die ik op het oog heb zijn:

- Ticwatch S E (kickstarter)
- Amazfit Bip BIT PACE Lite

http://www.huami-usa.com/

Je word werkelijk helemaal gek van alle bedrijfjes die Xiaomi heeft. Huami, Amazfit etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 09:54
Ik heb ook al een aardige tijd een Miband 2 ben er heel erg tevreden mee alleen wil ik voor het hardlopen enzo net iets meer info kunnen zien.

Nu kwam ik ook al de Amazfit Bip tegen.
Deze wil ik ook wel erg graag halen maar wil dan wel graag een Engelse versie hebben. Maar deze kom ik nog niet tegen. Iemand hier al een Engelse versie gezien? Want Chinees is niet echt mijn beste taal :p

PSN: CobusNL

• TomF
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 16:53
Cobus_NL schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:01:
Ik heb ook al een aardige tijd een Miband 2 ben er heel erg tevreden mee alleen wil ik voor het hardlopen enzo net iets meer info kunnen zien.

Nu kwam ik ook al de Amazfit Bip tegen.
Deze wil ik ook wel erg graag halen maar wil dan wel graag een Engelse versie hebben. Maar deze kom ik nog niet tegen. Iemand hier al een Engelse versie gezien? Want Chinees is niet echt mijn beste taal :p
Ik heb deze besteld: https://www.aliexpress.co...627&productId=32824606173

Zou de originele Engelse moeten zijn

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 09:54
Ik ben benieuwd! ik moet toch nog even wachten met bestellen aangezien in binnenkort op vakantie ga.
wil hem daarna pas gaan bestellen in hoor graag hoe hij bevalt :)

PSN: CobusNL

• Peeetor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08-2024

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Ook mijn interesse in de AmazFit is behoorlijk groot.
Na wat reviews en YouTube filmpjes overweeg ik om op korte termijn deze smartwatch aan te schaffen.
Toch heb ik nog een paar vragen waar ik tot op heden geen duidelijk antwoord op heb. Hopelijk hebben ervaren AmazFit- bezitters hier een antwoord?

- Wat zijn de afmetingen van het klokje zelf? Ik heb niet erg dikke polsen en ben bang dat het een enorm ding is.
- Is er iemand die de Amazfit gebruikt bij het wielrennen? Ik lees dat het ding geschikt is voor hardlopers, maar zijn er ook ervaringen (en zo ja, welke) tijdens het gebruik van een toertocht op de racefiets.

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Peeetor schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:00:
Ook mijn interesse in de AmazFit is behoorlijk groot.
Na wat reviews en YouTube filmpjes overweeg ik om op korte termijn deze smartwatch aan te schaffen.
Toch heb ik nog een paar vragen waar ik tot op heden geen duidelijk antwoord op heb. Hopelijk hebben ervaren AmazFit- bezitters hier een antwoord?

- Wat zijn de afmetingen van het klokje zelf? Ik heb niet erg dikke polsen en ben bang dat het een enorm ding is.
- Is er iemand die de Amazfit gebruikt bij het wielrennen? Ik lees dat het ding geschikt is voor hardlopers, maar zijn er ook ervaringen (en zo ja, welke) tijdens het gebruik van een toertocht op de racefiets.
De eerste vraag vind ik moeilijk te beantwoorden, hij is voor mij niet heel groot. Beetje formaat van een normaal horloge, misschien iets dikker.

Gisteren heb ik toevallig mijn eerste rondje op de racefiets gereden met de Amazfit om. Hier de resultaten: https://goo.gl/photos/M4xhqBkyRaGQbDtT6 . Voldoet voor mij prima en elke km krijg je een melding met de gemiddelde snelheid in die km (soms wat irritant vaak maar niet anders in te stellen volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:39
Ook ik zit aan deze smartwatch te denken als toekomstige vervanger van mijn fitbit2. Ik vind een rond klokje als horloge toch mooier namelijk.

Een paar vragen:

1. Kan dit horloge met IP67 gebruikt worden tijdens zwemmen? In dit filmpje (+/- 1:50) wordt het horloge helemaal ondergedompeld in laag water dat dan weer wel.

2. Heeft de Engelse variant de mogelijkheid om afstand in Kilometers bij te houden?

Alvast bedankt.

[ Voor 53% gewijzigd door FJP84 op 14-08-2017 23:57 . Reden: Vraagstelling was niet juist (oude versie) nu klopt deze wel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
FJP84 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:27:
Ook ik zit aan deze smartwatch te denken als toekomstige vervanger van mijn fitbit2. Ik vind een rond klokje als horloge toch mooier namelijk.

Een paar vragen:

1. Kan dit horloge met IP67 gebruikt worden tijdens zwemmen? In dit filmpje (+/- 1:50) wordt het horloge helemaal ondergedompeld in laag water dat dan weer wel.

2. Heeft de Engelse variant de mogelijkheid om afstand in Kilometers bij te houden?

Alvast bedankt.
Volgens mij zou zwemmen voor kortere tijd wel kunnen met de IP67-rating maar de site van Amazfit is niet heel duidelijk (om schadeclaims tegen te gaan waarschijnlijk). Ik doe het voor de zekerheid maar niet, net als dat ik hem af doe bij het douchen.

De afstandseenheid kan inderdaad worden ingesteld op kilometers.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ook de gok maar genomen en een amazfit pace besteld voor €85 bij Gearbest. Was niet erg scherp want bleek de Chinese versie te zijn. Maar je schijnt de taal gemakkelijk aan te kunnen passen, dus vermoed geen problemen.

Ik heb al een Garmin Fenix 5s, dus ik Ben benieuwd hoe het zich tot elkaar verhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
Ik zou het apparaat graag samen met mijn vrouw gebruiken om te hardlopen, dat betekent dat we thuis gemakkelijk voor het hardlopen moeten kunnen switchen van Strava account zodat we onze eigen data hebben, weet iemand die het apparaat gebruikt of dit simpel te doen is? Of dat het apparaat dan wellicht voor ons niet geschikt is en we het beter kunnen houden bij een hardloopband met telefoon erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:54

Fioravanti

Fioravantastisch!

Topicstarter
Ik zat er laatst aan te denken om hem weer te verkopen. Had hem een tijdje niet om gehad. Nu weer 4 dagen om, en het blijft toch een leuk klokkie. Al moet ik wel bekennen dat ik hem bij het sporten juist niet gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fopstra
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 13:44
Ik zag bij Dealextreme de Xiaomi AMAZFIT Youth Edition. Elders vond ik Xiaomi AMAZFIT Bip (sorry geen link, sinds enkele minuten kan ik niets meer met links en rechts klikken met de muis en/of touchpad).
Beide zijn erg aantrekkelijk geprijsd. Beide hebben een IP 68, je kunt er dus mee zwemmen. De Mi band 2 had ik voor het zwemmen afgedaan en niet goed genoeg opgeruimd en iemand anders heeft m meegenomen :(
er is geen ruimte voor muziek, opslag van 128 mb

De Youth Edition heeft chinese software en de Bip heeft ook internationale software, alhoewel dat onderscheid niet overal duidelijk wordt gemaakt.
Voor zover ik kan zien is dat ook het enige verschil.
Extra info http://en.miui.com/thread-677795-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
JdJtA schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 06:28:
[...]

Volgens mij zou zwemmen voor kortere tijd wel kunnen met de IP67-rating maar de site van Amazfit is niet heel duidelijk (om schadeclaims tegen te gaan waarschijnlijk). Ik doe het voor de zekerheid maar niet, net als dat ik hem af doe bij het douchen.
Douchen en zwemmen zijn echt heel erg verschillend qua druk op het horloge. Volgens de rating (als die klopt) zou je hem een minuut moeten kunnen onderdompelen. Echter, bij zwemmen komt er veel meer druk op een horloge en daarbij is zout of chloorwater ook weer een stuk belastender.

Als een Chinese fabrikant een IP67-rating promoot, dan zou ik nog niet misschien overwegen om er mee te gaan zwemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik heb de Amazfit gewoon gebruikt in het zwembad en in glijbanen op vakantie. Dit gaf geen problemen met het horloge. Dit biedt echter geen garantie voor de toekomst, maar het zijn mijn eigen bevindingen ;)

Ik kom net terug van de IFA en het lijkt erop dat er geen enkele smartwatch fabrikant een accuduur van +4 kan garanderen bij smartwatches met een HR sensor. Het enige wat er overheen gaat, zijn horloges met enkele smart features zoals de nieuwe Fossil lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb de titel even aangepast, zodat die in lijn is met de rest van de topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 21:50
Fopstra schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:54:
Ik zag bij Dealextreme de Xiaomi AMAZFIT Youth Edition. Elders vond ik Xiaomi AMAZFIT Bip (sorry geen link, sinds enkele minuten kan ik niets meer met links en rechts klikken met de muis en/of touchpad).
Beide zijn erg aantrekkelijk geprijsd. Beide hebben een IP 68, je kunt er dus mee zwemmen. De Mi band 2 had ik voor het zwemmen afgedaan en niet goed genoeg opgeruimd en iemand anders heeft m meegenomen :(
er is geen ruimte voor muziek, opslag van 128 mb

De Youth Edition heeft chinese software en de Bip heeft ook internationale software, alhoewel dat onderscheid niet overal duidelijk wordt gemaakt.
Voor zover ik kan zien is dat ook het enige verschil.
Extra info http://en.miui.com/thread-677795-1-1.html
Zijn toch exact dezelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMiggel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07 09:59
Ik kan het online niet vinden, maar ik ben eigenlijk benieuwd of de koppeling met spotify en telefoon al gemaakt is. Dwz, of ik naar een volgend nummer kan gaan tijdens het hardlopen. Klinkt gek, maar dat is beetje een dealbreaker...

• ronald1989
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-01 22:17
TheMiggel schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:30:
Ik kan het online niet vinden, maar ik ben eigenlijk benieuwd of de koppeling met spotify en telefoon al gemaakt is. Dwz, of ik naar een volgend nummer kan gaan tijdens het hardlopen. Klinkt gek, maar dat is beetje een dealbreaker...
Dat is (nog) niet mogelijk, er kan alleen muziek worden afgespeeld van het geheugen op de watch zelf.

Ik heb de Amazfit nu 2 weken in gebruik en kan er finaal overheen kijken maar ik kan nergens vinden hoe het aantal stappen van de pedometer omgezet kunnen worden in afstand. Voorheen had ik een Mi Band 2 en daar gaf de pedometer ook de afstand aan. Het is misschien niet 100% betrouwbaar maar was wel leuk om te zien.

De Amazfit kan dit volgens mij alleen als het programma Walk wordt gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 675012

TheMiggel schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:30:
Zou moeten werken in de laatste dev versie. Ik heb het zelf nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy1972
Even laten weten dat ik mijn amazfit verkoop. Perfecte staat, 2x gebruikt en garantie via Gearbest. V&A aangeboden: Amazfit Pace Zwart (Rood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Net kreeg ik op mijn Engelse versie een nieuwe update, 1.3.4f met de volgende wijzigingen na installatie:

- Updated GPS firmware to V3.12
- Added Countdown timer
- Track floors climbed through daily activities
- New blacklight brightness level and mode settings
- Added support to control media playback on the phone from Pace*
- Added "Night runner" and "1st generation": original watchfaces
- Added auto-pause option for outdoor running and cycling
- Support high resolution mode in "I'm Runner" and "Night runner" watchface when wrist up is detected.
- Optimized heart rate and sleep tracking algorithms
- Fixed innacurate elevation output in certain sport types
- Improved realtime speed in outdoor cycling
- Fixed the issue of showing misaligned per mile marker and innacurate pace when there's pause during an outdoor activity.
- Optimized customized watch faces
- Optimized system stability
- Other bug fixes

Tot dusver zelf gezien: je hebt nu 6 stappen in de helderheid (5 stappen en automatische helderheid) en het aantal trappen staat nu bij mijn dagelijkse activiteit vermeld.

*NB: Voor het zichtbaar maken van de mediatoetsen tijdens het afspelen van muziek (youtube werkt ook) is ook de laatste versie (1.7.4.2) van de applicatie noodzakelijk. Deze is vanaf heden te downloaden in de playstore. Daarnaast moet je bij de notificaties de applicaties waarvoor je dit wil gebruiken deze inschakelen.

[ Voor 12% gewijzigd door JdJtA op 13-10-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

JdJtA schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:17:
Net kreeg ik op mijn Engelse versie een nieuwe update, 1.3.4f met de volgende wijzigingen na installatie:

- Updated GPS firmware to V3.12
- Added Countdown timer
- Track floors climbed through daily activities
- New blacklight brightness level and mode settings
- Added support to control media playback on the phone from Pace
- Added "Night runner" and "1st generation": original watchfaces
- Added auto-pause option for outdoor running and cycling
- Support high resolution mode in "I'm Runner" and "Night runner" watchface when wrist up is detected.
- Optimized heart rate and sleep tracking algorithms
- Fixed innacurate elevation output in certain sport types
- Improved realtime speed in outdoor cycling
- Fixed the issue of showing misaligned per mile marker and innacurate pace when there's pause during an outdoor activity.
- Optimized customized watch faces
- Optimized system stability
- Other bug fixes

Tot dusver zelf gezien: je hebt nu 6 stappen in de helderheid (5 stappen en automatische helderheid) en het aantal trappen staat nu bij mijn dagelijkse activiteit vermeld.
Binnenkort maar even testen. Zien of de GPS me op de weg blijft tracken en niet een straat verderop. En natuurlijk de hartslag meting. Ik spring van 100 naar 80 en weer terug naar 100.

Ik blijf het een leuk horloge vinden. Maar de onnauwkeurigheid doet me soms lonken naar een Apple Watch of een Garmin.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy1972
Ik heb vandaag hartslag nogmaals getest. Leek aanvankelijk heel goed te gaan tijdens 1ste cardiosessie. Hr meting was hetzelfde als de conventionele meting met borstband. Maar vanaf het moment dat ik ook maar een klein beetje zweet begint de ellende. Dan geeft de Amazfit een veel te lage hr aan. 20 tot 30 slagen per minuut. Tijdens krachttraining werd het nog erger. Raar maar waar, tijdens mijn cardiosessie de laatste 20 minuten was de meting weer perfect....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy1972
Dubbele post

[ Voor 96% gewijzigd door Sammy1972 op 13-10-2017 21:44 . Reden: Dubbele post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:39
Jongens, ik ben verward, wat is dit dan weer voor model? Wordt ook Amazfit genoemd:

https://m.gearbest.com/sm...465.html?utm_source=tt_de

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Brammos85 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:05:
Jongens, ik ben verward, wat is dit dan weer voor model? Wordt ook Amazfit genoemd:

https://m.gearbest.com/sm...465.html?utm_source=tt_de
Dat is deze: https://www.igeekphone.co...-yuan-30-unboxing-review/

De 'versie 2.0', als ik het zo mag noemen. Ik heb er wel interesse in eigenlijk, ziet er goed uit namelijk, nu ook 50m waterproof. Hoor het graag als er iemand is die er al meer over gehoord/gelezen heeft :).

Edit:
Hier nog een unboxing video: YouTube: Unboxing newest Xiaomi Huami Smartband【开箱&#1230...
Hij gaat volgens mij onder de noemer 'Amazfit Midong'.

[ Voor 33% gewijzigd door Majesty op 16-10-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Majesty schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Dat is deze: https://www.igeekphone.co...-yuan-30-unboxing-review/

De 'versie 2.0', als ik het zo mag noemen. Ik heb er wel interesse in eigenlijk, ziet er goed uit namelijk, nu ook 50m waterproof. Hoor het graag als er iemand is die er al meer over gehoord/gelezen heeft :).

Edit:
Hier nog een unboxing video: YouTube: Unboxing newest Xiaomi Huami Smartband【开箱&#1230...
Hij gaat volgens mij onder de noemer 'Amazfit Midong'.
Thanks! Kan er verder verdomd weinig over vinden. Lijkt dat er alleen nog een Chinese versie van is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Brammos85 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:37:
[...]

Thanks! Kan er verder verdomd weinig over vinden. Lijkt dat er alleen nog een Chinese versie van is...
Inderdaad, ik ga er ook nog wat verder naar kijken. Ik kwam nu ook nog deze tegen, om de verwarring nog groter te maken :D : https://www.cafago.com/en/p-pb0033b.html

Edit: is een oud(er) model zie ik. En geheel andere prijsklasse natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Majesty op 16-10-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Brammos85 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:37:
[...]

Ik zie hier dat er al een Nederlandse koper is die een review heeft geschreven, blijkbaar wordt hij al geleverd dus. Zou leuk zijn als we in contact konden komen met die persoon :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Mja, maar die geeft ook aan dat het allemaal in het Chinees is, daar pas ik toch voorlopig even voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 22:45
Zou dat model ook als 'opvolger' dienen voor de Xiaomi miband 2 gezien de prijsklasse?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die band ziet er netjes uit. Ik vind het ook een mooie upgrade voor de band2. Als ze het als horloge marketen kunnen ze er beter voor zorgen dat er ook normale horlogebandjes op kunnen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik hoop vooral dat er een variant (of firmware) komt met de Engelse taal erop, dan wordt het interessant. Hier nog een hands-on video van 25 september trouwens. Daarin geeft hij wel aan dat Engelse taal in de app wel gewoon beschikbaar is (Mi Fit), waardoor je het apparaat eigenlijk prima kunt gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door Majesty op 18-10-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 01:37
Is dat dan de ARC of is dit nog iets anders?

edit: Ah neen, de Arc is ouder. Waarschijnlijk is deze nieuwe dan de Cor als opvolger van de Arc?
https://twitter.com/huami_inc/status/910582368083128320

[ Voor 44% gewijzigd door D-Three op 23-10-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
D-Three schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:00:
Is dat dan de ARC of is dit nog iets anders?

edit: Ah neen, de Arc is ouder. Waarschijnlijk is deze nieuwe dan de Cor als opvolger van de Arc?
https://twitter.com/huami_inc/status/910582368083128320
Hmm goed gespot inderdaad, dat lijkt hem te zijn.
Had mooi geweest als ze hier GPS in hadden kunnen verwerken, maar dat werd hem niet voor die prijs denk ik.

Grappig is dat hij op hun eigen website ook weer als 'midong' wordt aangeduid in de URL:
http://cn.amazfit.com/midong-band.html

[ Voor 10% gewijzigd door Majesty op 25-10-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:00
Wat vinden jullie van de Amazfit Bip Youth Edition?

Lijkt op een beperktere versie van de PACE te gaan, maar weet niet precies wat er mist. Er is nog niet heel veel info over te vinden. Ook is het me niet helemaal duidelijk of je GPS zonder telefoon, bij het hardlopen, kunt gebruiken. Prijs is gunstig, rond de € 60,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
https://www.gearbest.com/...2A0gKuEAAYASAAEgKhS_D_BwE Wel erg goedkoop nu toch?

Is de amazfit voor 77 euro nog steeds een intessante aankoop? Gezien hij alweer een jaar oud is? Ik wil er gewoon af en toe even mee hardlopen en mijn routes + km’s bijhouden dus, mijn stappen tellen en een muziekje afspelen is een leuke extra.
Batterijduur moet lang zijn en een rond horloge achtig design hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
duncanvdlinden schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:55:
https://www.gearbest.com/...2A0gKuEAAYASAAEgKhS_D_BwE Wel erg goedkoop nu toch?

Is de amazfit voor 77 euro nog steeds een intessante aankoop? Gezien hij alweer een jaar oud is? Ik wil er gewoon af en toe even mee hardlopen en mijn routes + km’s bijhouden dus, mijn stappen tellen en een muziekje afspelen is een leuke extra.
Batterijduur moet lang zijn en een rond horloge achtig design hebben.
Hier staat hij voor ca. 100 euro op de pagina?

Ik ben er heel blij mee. Opladen valt heel erg mee. 1 keer per 4-5 dagen als ik hem elke dag gebruik. Soms heb ik hem een paar dagen niet om en dan gaat hij een week mee. Ofwel als je hem niet gebruikt en niet met bluetooth verbind is de batterij duur prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
FunFair schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:41:
[...]

Hier staat hij voor ca. 100 euro op de pagina?

Ik ben er heel blij mee. Opladen valt heel erg mee. 1 keer per 4-5 dagen als ik hem elke dag gebruik. Soms heb ik hem een paar dagen niet om en dan gaat hij een week mee. Ofwel als je hem niet gebruikt en niet met bluetooth verbind is de batterij duur prima.
Klinkt goed! Gisteren was een actie bij gearbest waarbij ze 35% korting gaven. Heb hem besteld 😊 kwam op 80 euro uit met de extra zekerheid optie, voor dat geld dacht ik, ik probeer het gewoon 😝

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kinjiru
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-06-2023
helpme schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:04:
Wat vinden jullie van de Amazfit Bip Youth Edition?

Lijkt op een beperktere versie van de PACE te gaan, maar weet niet precies wat er mist. Er is nog niet heel veel info over te vinden. Ook is het me niet helemaal duidelijk of je GPS zonder telefoon, bij het hardlopen, kunt gebruiken. Prijs is gunstig, rond de € 60,-
Ik heb de Bip nu net een week, tot nu toe bevalt deze goed.
GPS zonder telefoon werkt gewoon, hij heeft GPS+GLONASS en een fix duurt een paar minuten (niet zo snel als een Garmin ofzo)

De sterkste punten vind ik het transflective display, dus altijd leesbaar, en de accuduur van 45 dagen.
Na exact een week 24/7 om te hebben gehad met 's nachts continue HRM had ik nog 80% accu :*)
Hoe snel het met GPS aan gaat heb ik nog niet getest, en ook accuraatheid van HRM nog niet (misschien eens tegelijk met een Garmin band uittesten)
Verder is het een redelijk simpele smartwatch, dus berichten tonen, het weer, call weigeren en een paar alarmen, that's it. Geen music control, en maar enkele ingebakken watchfaces (meeste erg lelijk, alleen die Casio LCD lookalike vind ik geniaal)

De Bip wordt ook ondersteund door de Cloudless OSS App Gadgetbridge (https://github.com/Freeyo...dge/blob/master/README.md).
Ik heb een Bip met Chinese firmware gekocht, en deze zelfs met Gadgetbridge kunnen flashen met Engelse firmware v0.0.9.40!
Gadgetbridge support is nog niet volledig, maar de ontwikkeling gaat snel. GPS sync doet het in Gadgetbridge nog niet. Custom watchfaces uploaden schijnt met de nieuwe FW nu wel te kunnen trouwens, ik zoek nog een file daarvoor.

De behuizing voelt wel degelijk, maar persoonlijk had ik nog wel wat over gehad voor een stalen versie.

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:31
@kinjiru, thanks voor je update.

Misschien een rare vraag, maar heb je toevallig hiervoor een Pebble gehad?
Zo ja, zie je overeenkomsten/verschillen?

Zit namelijk nog op de eerste Pebble mijn notificaties te checken, maar deze begint half te overlijden.
Ik zoek een vervanging voor mijn Pebble en de Bip lijkt mij wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kinjiru
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-06-2023
@ezra070: Nee, hiervoor had ik deze verre voorouder van de smartwatch :)

Maar de Bip moet je volgens mij wat meer zien als een activity tracker met enkele sport/smartwatch functies.
Dus alleen een horloge en HRM/stappenteller die ook wat notificaties van je telefoon kan weergeven, en simpele GPS tracking heeft.
Maar dus geen installeerbare apps (music control / navigatie / POI / ...), een simpele UI en geen programmeerbare workouts bijvoorbeeld.

Ik vond de accuduur en het always on scherm belangrijker dan de meer geavanceerde features.
Als je zulke notificaties goed genoeg vindt en verder niet veel hoeft, kan het een optie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:31
@kinjiru, dank je voor je info.

De notificatie die je laat zien is duidelijk zat.
Music control gebruik ik steeds minder op mijn Pebble, dus dat is voor mij geen ramp.

Ga hem binnenkort maar halen :) d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdJtA
Gisteren weer een update (1.3.5) voor dit fijne horloge (internationale versie) mogen ontvangen.

Changelog na installatie:

- Supports mountaineering activity tracking
- Removed occasional chinese voice prompt from lap alert.
- Fixed small difference of displayed time when screen is locked vs unlocked
- Fixed the weekday rendering issue in some watch faces
- Fixed off-by one hour issue in tracked sleep time in daily overview widget
- Fixed pairing issue with some smartphones running android 8.0 and above
- Optimized system power consumption

[ Voor 1% gewijzigd door JdJtA op 30-11-2017 08:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

JdJtA schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:04:
Gisteren weer een update (1.3.5) voor dit fijne horloge (internationale versie) mogen ontvangen.

Changelog na installatie:

- Supports mountaineering activity tracking
- Removed occasional chinese voice prompt from lap alert.
- Fixed small difference of displayed time when screen is locked vs unlocked
- Fixed the weekday rendering issue in some watch faces
- Fixed off-by one hour issue in tracked sleep time in daily overview widget
- Fixed pairing issue with some smartphones running android 8.0 and above
- Optimized system power consumption
Ik heb de Huami Pace (US versie) sinds het voorjaar in bezit, maar sinds kort heb ik het onderstaande:

Het lijkt erop dat ik sinds de laatste update een batterydrain heb, waardoor de accu soms al na 2 dagen leeg is. Dit is echter niet altijd zo, want laatst kon ik er gewoon 4-5 dagen mee doen. Gisteren merkte ik weer dat de accu na een dag gebruik op 48% zat. Normaal staat de accu na 4 dagen op zo'n 20%, het verschil is dus zeer groot.

Het kan wellicht aan de smartphone liggen die ik sinds kort in gebruik heb (Xiaomi Mi A1), maar bij andere smartphones herken ik dit probleem niet.

Ik heb nog geen harde reset gedaan, maar ik vraag me af of andere mensen dit probleem ook ervaren.
(er is een topic op XDA, maar daarbij was het probleem van de accu al in juli aanwezig en staat los van de laatste release: https://forum.xda-develop...ery-drain-issues-t3636166)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Kiswum schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:52:
[...]

Ik heb de Huami Pace (US versie) sinds het voorjaar in bezit, maar sinds kort heb ik het onderstaande:

Het lijkt erop dat ik sinds de laatste update een batterydrain heb, waardoor de accu soms al na 2 dagen leeg is. Dit is echter niet altijd zo, want laatst kon ik er gewoon 4-5 dagen mee doen. Gisteren merkte ik weer dat de accu na een dag gebruik op 48% zat. Normaal staat de accu na 4 dagen op zo'n 20%, het verschil is dus zeer groot.

Het kan wellicht aan de smartphone liggen die ik sinds kort in gebruik heb (Xiaomi Mi A1), maar bij andere smartphones herken ik dit probleem niet.

Ik heb nog geen harde reset gedaan, maar ik vraag me af of andere mensen dit probleem ook ervaren.
(er is een topic op XDA, maar daarbij was het probleem van de accu al in juli aanwezig en staat los van de laatste release: https://forum.xda-develop...ery-drain-issues-t3636166)
Altijd moeilijk om hier een goed oordeel over te geven. Bij mij is het batterijverbruik ook wel enigszins wisselvallig maar minder dan 3 dagen is het bij mij nog niet geweest. Het verloop is soms wel bijzonder, dan staat hij een halve dag op bijvoorbeeld 40% terwijl er het uur daarna opeens 5 tot 9 procent verdwenen is als sneeuw voor de zon. Bij mij heeft het horloge al minstens 4 smartphones overleefd, waaronder 2 Xiaomi's (Note4X Global en Mi6) en tot nu toe dus geen noemenswaardige problemen gehad.

Gisteren is trouwens de opvolger aangekondigd van de Amazfit Pace:Amazfit Pace 2

En er is een update van de applicatie, ook V2 (vanaf 1.7.4.2) geworden met een nieuwe UI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

JdJtA schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:00:
[...]

Altijd moeilijk om hier een goed oordeel over te geven. Bij mij is het batterijverbruik ook wel enigszins wisselvallig maar minder dan 3 dagen is het bij mij nog niet geweest. Het verloop is soms wel bijzonder, dan staat hij een halve dag op bijvoorbeeld 40% terwijl er het uur daarna opeens 5 tot 9 procent verdwenen is als sneeuw voor de zon. Bij mij heeft het horloge al minstens 4 smartphones overleefd, waaronder 2 Xiaomi's (Note4X Global en Mi6) en tot nu toe dus geen noemenswaardige problemen gehad.

Gisteren is trouwens de opvolger aangekondigd van de Amazfit Pace:Amazfit Pace 2

En er is een update van de applicatie, ook V2 (vanaf 1.7.4.2) geworden met een nieuwe UI
Het is inderdaad lastig te achterhalen waar zo'n probleem vandaan komt. Ik zal het in de gaten houden en de software/firmware up to date houden.
Ik had gisteren de Amazfit Bip binnengekregen en op basis daarvan bezocht ik de Amazfit website. Het eerste dat me opviel was een nieuwe smartwatch, maar ik wist niet dat die echt gloednieuw was. Ik denk dat ik de Bip terugstuur en overga op de Pace 2 :D

p.s. inmiddels zit ik op 72% na 4 uur. Het scherm heb ik nauwelijks bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Kiswum schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:59:
[...]

Het is inderdaad lastig te achterhalen waar zo'n probleem vandaan komt. Ik zal het in de gaten houden en de software/firmware up to date houden.
Ik had gisteren de Amazfit Bip binnengekregen en op basis daarvan bezocht ik de Amazfit website. Het eerste dat me opviel was een nieuwe smartwatch, maar ik wist niet dat die echt gloednieuw was. Ik denk dat ik de Bip terugstuur en overga op de Pace 2 :D

p.s. inmiddels zit ik op 72% na 4 uur. Het scherm heb ik nauwelijks bekeken.
Heb je niet je GPS continu aanstaan op de een of andere manier? Dat zou ik als enige reden kunnen bedenken dat je zo snel door de batterij heen gaat. Ik zit na 4 dagen op 24% (vanochtend stond hij op 40% toen ik van huis ging).

De Pace 2 ziet er veelbelovend uit maar is intern qua hardware weinig veranderd. De grootste wijzigingen zijn het materiaal van de behuizing en de verbeterde waterdichtheid (IP67 naar 5 ATM). Verder zie ik op de plaatjes dat de HR-sensor nu uitsteekt aan de achterkant. Als dat klopt zou ik het wel een achteruitgang vinden. De Bip vind ik zelf ook wel interessant, zeker vanwege de 45 dagen batterijduur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

JdJtA schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:21:
[...]

Heb je niet je GPS continu aanstaan op de een of andere manier? Dat zou ik als enige reden kunnen bedenken dat je zo snel door de batterij heen gaat. Ik zit na 4 dagen op 24% (vanochtend stond hij op 40% toen ik van huis ging).
Ik dacht daar ook aan, het enige wat ik enkele dagen geleden had ingesteld was constante hartslagmeting. 's Avonds was mijn smartwatch uit, mogelijk daardoor. Daarna had ik het uitgeschakeld, dit is te zien in de Amazfit app. Ik zag nog wel dat ik de experimentele Huami Lab hartslagmeter nog aan had staan. Die heb ik zojuist uitgeschakeld.

Toen ik de smartwatch net had, schakelde ik de Huami Lab pptg ook al in. Toen had ik niet echt het gevoel dat de hartslagmeter continu aan het werk was. Alleen het groene ledje stond aan, aan de onderkant. Dit gaf overigens korte accuduur aan. Toen zat ik ook al netjes rond de 4-5 dagen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 13-12-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Kiswum schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:31:
[...]

Ik dacht daar ook aan, het enige wat ik enkele dagen geleden had ingesteld was constante hartslagmeting. 's Avonds was mijn smartwatch uit, mogelijk daardoor. Daarna had ik het uitgeschakeld, dit is te zien in de Amazfit app. Ik zag nog wel dat ik de experimentele Huami Lab hartslagmeter nog aan had staan. Die heb ik zojuist uitgeschakeld.

Toen ik de smartwatch net had, schakelde ik de Huami Lab pptg ook al in. Toen had ik niet echt het gevoel dat de hartslagmeter continu aan het werk was. Alleen het groene ledje stond aan, aan de onderkant. Dit gaf overigens korte accuduur aan. Toen zat ik ook al netjes rond de 4-5 dagen :)
Bij mij staat constante hartslagmeting ook aan maar de optie in Huami Lab heb ik maar niet aangezet. Misschien dat daar dan toch een aanpassing in is geweest in recentere updates. Ik draai overigens gewoon de laatste stabiele versie (1.3.5) en de laatste versie van de applicatie (sinds gisteren, Chineze app-update 2.0, via apk geinstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:26
https://youtu.be/xzMHDJdATgw

Nieuwe versie .

Amazfit 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Nog even een update m.b.t. mijn Amazfit Pace. Ik had hem een halve dag in gebruik en tot was hij gezakt tot zo'n 88%. Nu, zo'n 2 dagen later, zit de accu nog op zo'n 80% zonder gekoppelde smartphone. Ik denk dat het een bug is tussen mijn Xiaomi Mi A1 en de Pace.

Momenteel heb ik de Bip in gebruik.
Volgens mij geeft de accu de verkeerde stand aan. De accupercentage gaf zo'n 1,5 dag 33% aan. Vannacht heb ik de Bip op de lader gelegd, zodat ik de accu beter kan testen. Sinds vanochtend staat hij nog steeds op 100% (normale accuduur is ongeveer 45 dagen).

Tot op heden mis ik de Pace nauwelijks voor mijn doeleinden: Tijd en notificaties zien. De Mi Fit app vind ik beter dan de Amazfit Pace app. 2 dingen die ik mis zijn: een langere weergave van de notificatie (het is nu slechts 3 sec. zichtbaar ofzo) en de weergave van de accupercentage via de app.

De bandjes van beide smartwatches zijn verwisselbaar, maar helaas niet met elkaar vanwege het verschil in formaat: 21mm vs 18mm uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1013983

Ik zoek me suf op internet, heb xiaomi zelf ook gecontacteerd, maar daar wisten ze het antwoord niet, dus ik hoop dat ik hier hulp kan vinden. Een vriend van me heeft een redmi note 4 (door mij geflasht naar eu-rom), mi scale en mi band 2. Die laatste twee zijn gekoppeld aan de mi fit app. Nu wil hij toch wat stevigers om zijn pols en denkt dus aan de amazfit.. Mijn vraag is dus aan de gebruikers hier of de amazfit te synchroniseren is met de mi fit app? Ik lees daar tegenstrijdige verhalen over, ook omdat amazfit een eigen app heeft en ik hoop dat een gebruiker hier uitsluitsel kan geven.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de Amazfit Pace, andere toestellen mogen besproken worden in:
- Amazfit Bip: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie
- Amazfit Stratos: [Xiaomi Amazfit Stratos] Ervaringen & Discussie