Ja idd, heb het hier gisteravond ook ontdekt, wel een leuke verrassing, zit i.i.g. wat leuks tussen.
Hier overigens nog een mooie tip om ook o.a. hoogte te kunnen inzien:
1) ga naar 'Compass' en calibreer
2) druk langdurig op het scherm dan zie je o.a. hoogte meters
Thanx! maar echt gebruiken doe ik die kompas niet
Ik gebruik de Pace alleen voor hardlopen eens per paar dagen en gebruik alleen dan GPS en muziek tijdens zo'n 30 minuten lopen. Dit verbruikt zo'n 9 a 10% van mijn accu. Mijn Pace redt 5 dagen als ik deze omdoe en niet ga hardlopen. Ik zou m dan echter puur gebruiken als klassiek horloge. Ik heb standaard bluetooth uitstaan op mijn smartphone dus geen verbinding met de Pace. Zodoende wordt er ook niet gedurende dag data verstuurd tussen smartphone en watch.
Goeie tip, ik ga het nu nog een paar dagen afwachten, ik heb o.a. hier gelezen dat ie pas z'n eigenlijke accuduur heeft na 4 à 5 keer opladen, maar sowieso is het een goeie tip gezien je de pace even goed kan gebruiken zonder smartphone in je buurt.
Met een beetje gebruik van notificaties en een constante verbinding kom je denk ik met de Pace eerder aan 2 dagen. Zoek je echt lange accuduur dan moet je ofwel niet meer notificaties gebruiken of kijken naar de Bip. De Pace is vooral bedoelt voor sporten en de mooie optie om via bluetooth muziek te luisteren tijdens het sporten.
Ik gebruik overigens ook niet de sleep tracking.
Goh, eigenlijk gebruik ik de muziekfunctie ook totaal niet, heb geen bluetooth oortjes en ik hou er niet van om iets in m'n oren te stoppen tijdens het fietsen, in de trein luister ik gewoon via smartphone en m'n gewone hoofdtelefoon naar muziek.
Vind de notificaties van smartphone wel leuk maar zeker niet noodzakelijk, als ik aanzienlijk op accu kan besparen dan zie ik me de notificaties nog terug uit zetten.
Accuduur is altijd leuk, uiteindelijk was het me daar ook niet echt om te doen gezien ik al een Xiaomi Mi Band 2 heb die het nog steeds bijna een maand lang volhoudt op één lading en dan heb ik nog m'n Citizen SkyHawk Titanium die ik in bijna 10 jaar nog nooit heb moeten opladen of accu vervangen.
De activity-tracking vind ik dan weer wel leuk en gebruik ik ook, het geeft me een goed zicht op mijn traject tot in -redelijk- detail, hoogte, min, max en gemiddelde snelheden, taartdiagram van vlak, bergop, bergaf, traject volgens GPS tracking en daarop een overlay van m'n hartritme en calorieverbranding etc... vind ik allemaal wel interessant.
Maar ik kocht de Amazfit eigenlijk vooral omdat ik wou afwisselen, en ik het wel interessant vond om tegelijk een smartwatch te bezitten met verschillende watch faces voor de afwisseling, zonder dat ik er 400 euro aan kwijt was.
Ik wist op voorhand dat het de accuduur van m'n Mi Band niet ging kunnen evenaren maar 5 dagen zou hij het nou toch wel mogen uithouden vind ik... Met 4 neem ik ook nog genoegen.
Opmerking: zondagmiddag bij het unboxen heb ik denk ik wel 4 of 5 firmware-updates gedaan dus dat heeft natuurlijk ook wel wat accu opgeslorpt...
Edit (en een blije):
Ondertussen heb ik m'n Pace al even in gebruik, probleem met batterijduur bleef tot een paar dagen geleden duren... maar is nu verleden tijd.
Ik ontdekte dat het lag aan 4 geïnstalleerde APK's voor watchfaces, heel knappe watchfaces, echt Kudo's aan de dev... maar de dingen trokken de batterij leeg als een
-zoekt even naar een fatsoenlijk spreekwoord- ...zoals een spons water opzuigt.
Anyhow, u get the picture, heb de dingen geuninstalled en het probleem is ook weg, mijn Pace heeft nu een normale accuduur; terwijl ik dit typ toont ie: "2 days 21 hours since last charge" dat is dus op 3 uurtjes na 3 volle dagen en hij heeft nog 37% resterende accucapaciteit... ik vermoed dat dat compleet normaal is en ik zie me nu dus ook de geclaimde 4, misschien zelfs 5 dagen halen.
[
Voor 18% gewijzigd door
PinusRigida op 19-09-2018 14:26
]