Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:58:
...

Die laatste twee zijn gekoppeld aan de mi fit app. Nu wil hij toch wat stevigers om zijn pols en denkt dus aan de amazfit.. Mijn vraag is dus aan de gebruikers hier of de amazfit te synchroniseren is met de mi fit app? Ik lees daar tegenstrijdige verhalen over, ook omdat amazfit een eigen app heeft en ik hoop dat een gebruiker hier uitsluitsel kan geven.
Die keuze krijg ik niet, het kan dus standaard niet. Ik kan alleen boor de Bip kiezen in de Mi Fit app.
De Amazifit is alleen aan de eigen app te koppelen voor zover ik heb gemerkt. Mocht het alsnog kunnen, dan wil ik het gerust testen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 00:08:
[...]

Die keuze krijg ik niet, het kan dus standaard niet. Ik kan alleen boor de Bip kiezen in de Mi Fit app.
De Amazifit is alleen aan de eigen app te koppelen voor zover ik heb gemerkt. Mocht het alsnog kunnen, dan wil ik het gerust testen.
Als je de bip kunt kiezen in de mi fit app, dan zou je denken dat de gegevens ook synchroniseren. Of begrijp ik je nu verkeerd omdat je tegelijkertijd zegt dat de amazfit alleen aan de eigen app is te koppelen? De bedoeling van die vriend van me (ik regel al zijn elektronicadingen) zou zijn de amazfit app helemaal niet te gebruiken/installeren, maar de Amazfit watch enkel toe te voegen aan de mi fit app en zo voortaan ook de gegevens uit te lezen, net als nu met de Mi band kan. Lijkt simpel, maar via google zag ik ineens dus allerlei verhalen dat het helemaal niet zo simpel ligt. Terwijl als je in de play store bij de mi fit app kijkt de amazfit gewoon genoemd wordt. Vandaar dat ik hoopte dat hier iemand wellicht zou zeggen: ik gebruik gewoon de mi fit app, werkt prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

@Verwijderd
Kort gezegd:
De Amazfit Bip kan via Mi Fit app werken, maar niet via Amazfit Watch app
De Amazfit Pace kan wel werken met de Amazfit Watch app, maar niet met de Mi Fit app.

Als je ziet staan dat de Amazfit Watch kan werken met de Mi Fit app, dan kunnen daarmee diverse horloges worden bedoeld, misschien zefs de MiBand 2, want die heeft een klokje (en werkt via de Mi Fit app).

Edit: in de Play store staat erbij dat Mi Fit app met de Amazfit Pace om kan gaan. Als je die smartwatch wil toevoegen, dan moet je de Amazfit Watch app downloaden en dan zal je automatisch naar die app worden begeleid.

[ Voor 22% gewijzigd door Kiswum op 20-12-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, het is me nu duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:23

Fioravanti

Fioravantastisch!

Topicstarter
Ikzelf gebruik de Amazfit Watch app,welke een flinke update heeft gekregen even geleden. Daarvoor was het niet meer dan een App om wat instellingen te doen, nu kan je daarin ook goed terugkijken naar je slaap en continues HR.

Na hem een tijdje niet gedragen te hebben, heb ik het horloge nu alweer een week of drie om. Blijft een prima klokke, waardoor mn Asus ZW3 voor nu even stof ligt te happen, maar dat kan uiteraard over een tijdje weer andersom zijn.

Wel blijf ik het bijzonder vinden dat, ondanks de regelmatige updates, ze nog steeds niet de presentatie van whatsapp berichten verbeterd hebben. Bij meerdere berichten moet je al snel naar je telefoon toe om ze allemaal te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik lees dat de Pace 2 in samenwerking met Firstbeat wordt ontwikkeld. Dat is wel echt een grote stap voorwaarts voor de serieuze sporthorlogedrager.

Firstbeat doet oa de analyses op Garmins horloges.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-09 13:05

Quellien

Excrement producer

Over deze ben ik zeer enthousiast. Nog een filmpje.

Specs:

Display: 1,34 inch IPS LCD. 320 x 300 px.
Weight: 60g
Casing: Ceramic Body + stainless steel
CPU: 1.2GHz dual-core processor
Memory: Internal Storage 4 GB
RAM: 512 MB
Connectivity: WIFI, Bluetooth 4.0BLE
Battery Capacity: 280mAh Lithium polymer, Normal Usage five days; GPS mode 36 hours
Sensors/Functions: PPG heart rate sensor, acceleration sensor, gyroscope, geomagnetic sensor, light sensor, Triaxial Accelerometer, GPS
Features: Push Notification, weather reports, messages and integrated with Alibaba’s mobile payment service AliPay. Triahtlon mode, run, walk, riding,swim, mountaineering, trial running and more, VO2 Max, Exercise load, Exercise Effect, Recovery Time
Misc: 50 meters waterproof, Tempered Glass, 2.5D Arc Glass Mirror
Other Details: compatible with .22 mm watch strap (22mm quick release), Support apps include AMAZFIT watch assistant" Or "xiaomi Sports" , "AMAZFIT watch assistant
Package Contents: Xiaomi Amazfit Smartwatch, Charging Cable, User Manual
Compatibility: Android and iOS

Hier zou een specs vergelijking moeten staan.

En alvast een linkje van geekbuying, aliexpress, nextbuying en banggood

Dan nog wat info/community: XDA, XDA Release information en Amazefitcentral

Ik was een beetje aan het twijfelen over de (originele) amazefit pace. Ik vind hem er best goed uitzien, maar deze ziet er dan weer veel beter uit, imho.Hopelijk zakt de prijs ook nog richting de 100 euro. Daan ga ik hem waarschijnlijk wel halen/laten komen. Mogelijk is de (betere/nieuwere) firmware in de toekomst ook beschikbaar voor de originele amazefit.

Iemand al een idee of dit de opvolger wordt van de originele pace voor jullie? of eventueel om deze te overwegen ipv de originele pace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 09:37

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

kinjiru schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:10:
[...]

Ik heb de Bip nu net een week, tot nu toe bevalt deze goed.
GPS zonder telefoon werkt gewoon, hij heeft GPS+GLONASS en een fix duurt een paar minuten (niet zo snel als een Garmin ofzo)

De sterkste punten vind ik het transflective display, dus altijd leesbaar, en de accuduur van 45 dagen.
Na exact een week 24/7 om te hebben gehad met 's nachts continue HRM had ik nog 80% accu :*)
Hoe snel het met GPS aan gaat heb ik nog niet getest, en ook accuraatheid van HRM nog niet (misschien eens tegelijk met een Garmin band uittesten)
Verder is het een redelijk simpele smartwatch, dus berichten tonen, het weer, call weigeren en een paar alarmen, that's it. Geen music control, en maar enkele ingebakken watchfaces (meeste erg lelijk, alleen die Casio LCD lookalike vind ik geniaal)

De Bip wordt ook ondersteund door de Cloudless OSS App Gadgetbridge (https://github.com/Freeyo...dge/blob/master/README.md).
Ik heb een Bip met Chinese firmware gekocht, en deze zelfs met Gadgetbridge kunnen flashen met Engelse firmware v0.0.9.40!
Gadgetbridge support is nog niet volledig, maar de ontwikkeling gaat snel. GPS sync doet het in Gadgetbridge nog niet. Custom watchfaces uploaden schijnt met de nieuwe FW nu wel te kunnen trouwens, ik zoek nog een file daarvoor.

De behuizing voelt wel degelijk, maar persoonlijk had ik nog wel wat over gehad voor een stalen versie.
Bedankt voor je "review"!

Vraagje over iets wat ik nergens kan terug vinden; kan deze continous heartbeat registeren of een registratie bv. elk uur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

i2Paq schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:16:
[...]

Bedankt voor je "review"!

Vraagje over iets wat ik nergens kan terug vinden; kan deze continous heartbeat registeren of een registratie bv. elk uur?
Voor zover ik heb gemerkt is dat niet mogelijk. Bij de Bip en Amazfit Pace is het mij niet gelukt om de hartslag continu te meten. Alleen als je een sport uitoefend, dan zie je dat de hartslag wordt gemeten én opgeslagen.

Ik heb nog geen reviews doorgenomen, waardoor ik niet weet of het aan mij ligt of deze 2 smartwatches :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Kiswum schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:08:
[...]

Voor zover ik heb gemerkt is dat niet mogelijk. Bij de Bip en Amazfit is het mij niet gelukt om de hartslag continu te meten. Alleen als je een sport uitoefend, dan zie je dat de hartslag wordt gemeten én opgeslagen.

Ik heb nog geen reviews doorgenomen, waardoor ik niet weet of het aan mij ligt of deze 2 smartwatches :D
Bedankt voor je snelle reactie :)

Ondertussen en na veel Googlen heb ik een review gevonden waarin staat dat hij gedurende de dag de hartslag meet.
Heb jij dat ook ervaren?

Dat is eigenlijk meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het is mij niet gelukt/gevonden om de hartslag gedurende de dag te laten meten. Staat dit toevallig beschreven in die review of kun je laten zien om welke review het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Kiswum schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:31:
Het is mij niet gelukt/gevonden om de hartslag gedurende de dag te laten meten. Staat dit toevallig beschreven in die review of kun je laten zien om welke review het gaat?
Het was even zoeken: "This smartwatch can measure your heart rate through the day.".

Source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

i2Paq schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:49:
[...]

Het was even zoeken: "This smartwatch can measure your heart rate through the day.".

Source
Thanks!
Hier is de originele review: https://www.gogi.in/xiaom...days-of-battery-life.html
Ik haat het als iemand gewoon klakkeloos een review afpakt, kopieerd en de bron niet noemt.

Dit zie ik staan onder de review:
Gajanan Funde
I am not getting heart rate in the watch. It shows only in exercise mode. Can anyone please help about it?

Reply
Gogi Rana
Yes it works in exercise more only and at night, there is option to enable at night for better sleep monitoring.
Het lijkt erop dat je een speciale functie moet instellen. Ik ga dit nog checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• milenko79
  • Laatst online: 08-11-2023
Met de laatste firmwares op de bip kun je kiezen uit hart rate monitoring uit, continue, iedere 10 minuten, of iedere 10 minuten tijdens slaap.
Tijdens een activity meet hij continue en als je naar het status scherm gaat doet hij ook direct een meting.

Zijn gewoon instellingen vanuit de mi fit app.

[ Voor 8% gewijzigd door milenko79 op 27-01-2018 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

milenko79 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 07:52:
Met de laatste firmwares op de bip kun je kiezen uit hart rate monitoring uit, continue, iedere 10 minuten, of iedere 10 minuten tijdens slaap.
Tijdens een activity meet hij continue en als je naar het status scherm gaat doet hij ook direct een meting.

Bedankt, dan zal ik de duurtest van de Bip stopzetten en de smartwatch opladen (hij stond gisteren op 9%, nu op 8% en je kan alleen updaten als je minimaal 10% over hebt. First world problems.... 😉).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Quellien schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:18:
[...]

Over deze ben ik zeer enthousiast. Nog een filmpje.

Specs:

Display: 1,34 inch IPS LCD. 320 x 300 px.
Weight: 60g
Casing: Ceramic Body + stainless steel
CPU: 1.2GHz dual-core processor
Memory: Internal Storage 4 GB
RAM: 512 MB
Connectivity: WIFI, Bluetooth 4.0BLE
Battery Capacity: 280mAh Lithium polymer, Normal Usage five days; GPS mode 36 hours
Sensors/Functions: PPG heart rate sensor, acceleration sensor, gyroscope, geomagnetic sensor, light sensor, Triaxial Accelerometer, GPS
Features: Push Notification, weather reports, messages and integrated with Alibaba’s mobile payment service AliPay. Triahtlon mode, run, walk, riding,swim, mountaineering, trial running and more, VO2 Max, Exercise load, Exercise Effect, Recovery Time
Misc: 50 meters waterproof, Tempered Glass, 2.5D Arc Glass Mirror
Other Details: compatible with .22 mm watch strap (22mm quick release), Support apps include AMAZFIT watch assistant" Or "xiaomi Sports" , "AMAZFIT watch assistant
Package Contents: Xiaomi Amazfit Smartwatch, Charging Cable, User Manual
Compatibility: Android and iOS

Hier zou een specs vergelijking moeten staan.

En alvast een linkje van geekbuying, aliexpress, nextbuying en banggood

Dan nog wat info/community: XDA, XDA Release information en Amazefitcentral

Ik was een beetje aan het twijfelen over de (originele) amazefit pace. Ik vind hem er best goed uitzien, maar deze ziet er dan weer veel beter uit, imho.Hopelijk zakt de prijs ook nog richting de 100 euro. Daan ga ik hem waarschijnlijk wel halen/laten komen. Mogelijk is de (betere/nieuwere) firmware in de toekomst ook beschikbaar voor de originele amazefit.

Iemand al een idee of dit de opvolger wordt van de originele pace voor jullie? of eventueel om deze te overwegen ipv de originele pace?
Ik denk dat de Pace 2 in een ander marktsegment zal landen. Met name de serieuze runningdynamics en de Firstbeat samenwerking zorgen ervoor dat dit een horloge wordt dat echt een budget concurrent voor Garmin kan worden. De eerdere Pace en Bips zijn dat natuurlijk geenszins.

Ik heb hoge verwachtingen, maar wacht de reviews nog even af. Momenteel ben ik fan van Garmin, maar ik vind deze Pace 2 er wel prachtig uitzien. Ik hoop eerlijk gezegd dat hij opgepakt wordt voor reviews door de serieuze sporthorlogetesters, zoals bijvoorbeeld DCRainmaker. Dan weten we echt waar hij staat in de wereld van de serieuze sportgadgets.

Ik denk dan ook dat deze Pace2 niet snel richting de € 100,- zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Kiswum schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:31:
[...]

Bedankt, dan zal ik de duurtest van de Bip stopzetten en de smartwatch opladen (hij stond gisteren op 9%, nu op 8% en je kan alleen updaten als je minimaal 10% over hebt. First world problems.... 😉).
Ik haal met heart rate om de 10 minuten meten 3.5 weken/25 dagen op een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

milenko79 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 07:52:

Enorm bedankt voor deze info!

Ik ga er meteen een bestellen voor mijn vrouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Hier kun je de hartslag instellingen inschakelen vanuit de Mi Fit app:
Ga naar Profile.
Klik op My Devices -> Amazfit Bip
Scroll naar beneden en klik op Heart rate detection.
Druk op Heart rate detection en kies in het pull-down menu voor: Automatisch heart rate detection.
Kies de gewenste frequentie (1,10 of 30 minuten). Ik heb hem nu zelf op 10 minuten staan.

Gebruikte versie:
Amazfit Bip: V0.1.0.44
Mi Fit app: 3.2.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:59
Ik heb ook een Amazfit Bip besteld. Nu nog even kijken waar in de nieuwe Mi Scale makkelijk kan laten verschepen naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
dimmak schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:32:
Ik heb ook een Amazfit Bip besteld. Nu nog even kijken waar in de nieuwe Mi Scale makkelijk kan laten verschepen naar Nederland.
Laat even weten als je een goede deal voor de scale gevonden hebt. Dat lijkt me een goede toevoeging aan de info die de bip geeft. Ik wil er ook wel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

milenko79 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:13:
[...]

Laat even weten als je een goede deal voor de scale gevonden hebt. Dat lijkt me een goede toevoeging aan de info die de bip geeft. Ik wil er ook wel 1.
Count me in!

Ik neem aan de Mi Scale 2?

[ Voor 4% gewijzigd door i2Paq op 31-01-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
i2Paq schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:13:
[...]

Count me in!

Ik neem aan de Mi Scale 2?
Lijkt me wel. Ik vind hem zelf niet onder de 40 euro. Maar even een deal afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:59
milenko79 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:13:
[...]

Ik heb de scale bij Gearbest besteld uit het Europese warenhuis (GW-4). Dat was de beste deal die ik kon vinden zonder zorgen te hoeven maken over douane kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelchange, om duidelijk te maken dat dit topic over de Pace gaat. Het bespreken van de Bip mag in: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie.

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 06-02-2018 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

rens-br schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:32:
[mbr]Titelchange, om duidelijk te maken dat dit topic over de Pace gaat. Het bespreken van de Bip mag in: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie.[/]
Ik zat er laatst aan te denken om voor te stellen om alles hier of in aparte topics te bespreken.
Vandaag wilde ik het in de groep gooien, maar het oordeel is al duidelijk.
Bedankt voor het aanmaken van het topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Kiswum schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:43:
Ik zat er laatst aan te denken om voor te stellen om alles hier of in aparte topics te bespreken.
Vandaag wilde ik het in de groep gooien, maar het oordeel is al duidelijk.
offtopic:
Onze voorkeur (mods) is eigenlijk altijd losse topics, dat is veel duidelijker en overzichtelijker

Het aanmaken van de topics heeft @Roboafca gedaan, dus die eer mag geheel naar hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:50
Nieuwe firmware (1.3.6d) voor de watch kwam hier vanochtend binnen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4L9Zys7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Topicstarter
JdJtA schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:41:

[afbeelding]
Daar zitten best wat fixes tussen waar ik last van had. Dit is denk ik de update voor de page, en niet voor de Chinese versie. Daar krijg ik nu 1.2.49k aangeboden, misschien daardoor dezelfde fixes in zitten. Zo door Google translate halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

JdJtA schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:41:

[afbeelding]
De beste verbetering die ik merk. Een nieuw font voor de notificaties. Het voelt zo rustiger aan de ogen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04

Nicap

Tsssk....

Mijn Pace 2 is onderweg. Ben benieuwd. Mijn vrouw heeft nu tijdelijk een Garmin Vivoactive 3 in gebruik. Moet zeggen dat die ook wel erg nice is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killamonkey
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 15:27
Ik heb per ongeluk onderstaande stainless steel band voor de Amazfit Pace gekocht ipv die voor de Amazfit Bip... Nu ga ik hem voor die paar euro's niet terug naar China sturen Hoewel erg goed bedoeld, is hier het forum niet voor bedoeld, maar mag dit in de V&A.

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/05/16/goods-img/1494900182738437611.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 15-03-2018 20:36 ]

"Give a man a fish and you feed him for a day. Don't teach a man to fish, and you feed yourself. He's a grown man. Fishing's not that hard."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, mijn vrouw heeft sinds een paar dagen een pace en heeft deze naast haar Fitbit flex2 gedragen om te vergelijken. Als ze met de Fitbit rond de 10.000 stappen heeft gedaan zit de pace rond de 6000. Van de week heb ik rondgelopen met de pace, mijn flex2 en een iwown i5. Ook bij mij loopt de pace ongeveer de helft achter op de iwown en flex (die meestal maar rond 150 stappen verschil hebben).

Amazfit geeft geen reactie op dit probleem. Hoe zijn jullie ervaringen?

Hebben jullie tellers naast elkaar gehad en hoe was het verschil toen?

Ik hoor het graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 08:47:
Hoi, mijn vrouw heeft sinds een paar dagen een pace en heeft deze naast haar Fitbit flex2 gedragen om te vergelijken. Als ze met de Fitbit rond de 10.000 stappen heeft gedaan zit de pace rond de 6000. Van de week heb ik rondgelopen met de pace, mijn flex2 en een iwown i5. Ook bij mij loopt de pace ongeveer de helft achter op de iwown en flex (die meestal maar rond 150 stappen verschil hebben).

Bij alle trackers die ik heb gehad heb ik het idee van stappen losgelaten. Ik zie het nu als bewegingspunten. Als ik ging schoonmaken werd dat gezien als een workout. Als ik in Vietnam achterin een bus zit wordt dat gezien als een workout. Het is allemaal een korreltje zout.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

4POX schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:29:
[...]

Bij alle trackers die ik heb gehad heb ik het idee van stappen losgelaten. Ik zie het nu als bewegingspunten. Als ik ging schoonmaken werd dat gezien als een workout. Als ik in Vietnam achterin een bus zit wordt dat gezien als een workout. Het is allemaal een korreltje zout.
Mwoah. Er zit wel veel verschil in de leveranciers. Het is maar net hoeveel r&d erin is gestopt. Bij garmin zie je toch wel dat veel activiteiten worden herkend. Zelfs bij de goedkopere vivoactive hr ziet hij het verschil in zwemmen, fietsen, hardlopen etc. Dat de stappen niet 100% accuraat zijn heb je natuurlijk nog wel. Maar allemaal een korreltje zout wil ik niet meteen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat de stappen geen exacte wetenschap zijn, maar het valt me dus op dat twee trackers ongeveer de zelfde waarde geven en de pace soms maar de helft geeft. Kinda defeats the purpose nu...
Het gekke is dat ik dit probleem verder nergens kan terugvinden op andere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Heb de mijne vandaag binnengekregen :9~

Ziet er top uit. Het is de 1619 versie, dus de internationale. Verpakking was ook allemaal Engels. Dus geen geklooi met roms en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Kan iemand aangeven hoe dik de Pace (en eventueel de Stratos) is? Ik kan dit namelijk nergens vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

kdbruin schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:59:
Kan iemand aangeven hoe dik de Pace (en eventueel de Stratos) is? Ik kan dit namelijk nergens vinden.
De stratos is ongeveer 13mm dik, waarbij de hartslagsensoren nog iets uitsteken, halve mm ongeveer.
Breedte tot en met het knopje is 50mm, zonder knopje 47mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ervaren jullie ook dat notificaties (in mijn geval whatsapp) zonder emoticons weergegeven worden op het moment dat ze voor het eerst op je scherm verschijnen? Maar kijk je terug naar je ontvangen en onbekeken notificaties dan zie je wel de emoticons. Vooral niet handig als je een bericht met alleen een emoticon ontvangt of een foto (dan zie je een foto icoontje normaliter), dan krijg je een lege notificatie te zien als het bericht binnenkomt... kijk je oude notificaties terug dan zie je netjes een foto icoontje....
Ervaren mensen hetzelfde en is het op te lossen?

Zit je te kijken in de menu’s van de pace en ontvang je een notificatie, dan kan je hem omhoog swipen om hem volledig te bekijken, dan ook gewoon icoontjes te zien...

Ik heb de laatste firmware 1.3.6d en een iPhone.

[ Voor 12% gewijzigd door duncanvdlinden op 19-04-2018 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43
Mijn vriendins Pace heeft her probleem dat de bluetooth verbinding wordt vebroken als er een GPS fix is, en de GPS fix verdwijnt als je dan weer de bluetooth verbinding maakt. Heb hem al een een factory reset gegeven, maar dat heeft niet geholpen. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 08:47:

Ik denk dat het de manier van tellen is van Xiaomi en niet dat hij slechter telt. Ik heb zelf een veel goedkopere Miband 2 en die telt ook veel minder als andere bandjes, maar als ik het 100 stappen meetel klopt het altijd wel. Ik denk dat het komt omdat hij pas vanaf een aantal stappen het telt als stappen dus je voeten verzetten tijdens het afwassen in de keuken en dat soort dingen dat telt dan niet. Dat zullen die duurdere banden/horloges dan ook wel hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 18:44
Weet iemand toevallig of er verschil zit in de manier waarom de bip en stratos de vo2max meet + berekend?

Edit: Ben eruit, zit wel degelijk een verschil in las ik (was even zoeken, de meeste sites zijn hierover erg onduidelijk)

[ Voor 37% gewijzigd door 2green op 10-05-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Is er toevallig iemand die zijn Pace te koop heeft?

Ik heb nu de bip en wil eigenlijk de Stratos maar die is echt te groot voor mijn pols.

Mocht er iemand zijn die zn pace wegdoet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Janet_ schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 03:23:
Is er toevallig iemand die zijn Pace te koop heeft?

Ik heb nu de bip en wil eigenlijk de Stratos maar die is echt te groot voor mijn pols.

Mocht er iemand zijn die zn pace wegdoet hoor ik het graag.
Hij is nu met code 2AMA23 bij BangGood 76 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
WhatTheFuck schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 01:50:
[...]

Hij is nu met code 2AMA23 bij BangGood 76 euro
Jammer er waren maar 50 stuks in de verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 09-09 15:51
Ik heb m'n pace weten te mollen. Zo dom geweest om hem om te houden met zwemmen. Hij leek het gewoon te doen, maar na een 2e keer zwemmen loopt hij nu binnen een dag leeg.
Kompas en barometer werken nu ook niet meer.

dom dom dom...nu aan het kijken naar de opvolger.. die is wel waterdicht tot 50m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Weet iemand of de Pace nog ergens te koop is? Ik heb op BangGood gekeken en vond (69.99 euro) de Bip waarbij ze ook 'Pace' noemen, maar er staat niks over muziek feature genoemd en ook is accu stuk minder dus volgens mij is het gewoon de Bip en de term 'Youth' doet mij ook vermoeden dat het een kids versie is?

Ik wil juist mijn eigen muziek erop kunnen zetten.

Krijgt de Pace nog wel updates? Is het puur de hoogte sensor die niet lekker werkt bij de Amazfit's? Of zijn er ook andere bekende problemen? Ik wil graag een stabiele en snelle GPS verbinding en een stabiele bluetooth verbinding. Mijn budget wil ik beperken tot max. 100-200 euro en de (oude) Pace valt hier meer dan ruim binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

funrider schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:23:
Weet iemand of de Pace nog ergens te koop is? Ik heb op BangGood gekeken en vond (69.99 euro) de Bip waarbij ze ook 'Pace' noemen, maar er staat niks over muziek feature genoemd en ook is accu stuk minder dus volgens mij is het gewoon de Bip en de term 'Youth' doet mij ook vermoeden dat het een kids versie is?
Dit is gewoon de Bip. Youth, Pace etc. maakt niet uit er is maar één versie Bip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
rens-br schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:49:
[...]

Dit is gewoon de Bip. Youth, Pace etc. maakt niet uit er is maar één versie Bip.
Ok dank. Inmiddels vond ik de Pace voor 130 dollar toch op Amazon.com (zag later pas dat niet vanaf NL te bestellen is, staat niet op Amazon.de en .co.uk is alleen naar derden in China) Ik zit m zwaar te overwegen. Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen deze en de Stratos die iets zwaarder is. Ook is de Polar M600 voor 230 en de TomTom Runner 3 / Spark 3 Music voor 180 / 146 euro nog in de race.

[ Voor 8% gewijzigd door funrider op 05-07-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:10
funrider schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:04:
[...]

Ok dank. Inmiddels vond ik de Pace voor 130 dollar toch op Amazon.com Ik zit m zwaar te overwegen. Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen deze en de Stratos die iets zwaarder is. Ook is de Polar M600 voor 230 en de TomTom Runner 3 / Spark 3 Music voor 180 / 146 euro nog in de race.
Buiten de prijs omdat ie al wat ouder is, heeft de Pace nog een voordeel: het glas is vlak, waardoor er een gehard glazen screenprotector op kan worden geplaatst.
Dat is met de Stratos helaas niet het geval: die heeft bol glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik las een comment op facebook. Voor een paar tellen had ik dat ahah moment.

Zout, vocht en elektriciteit vreet metaal aan. Dus nu maak ik de contacten eerst schoon voordat ik de lader aansluit.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 09-09 15:51
funrider schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:04:
[...]

Ok dank. Inmiddels vond ik de Pace voor 130 dollar toch op Amazon.com Ik zit m zwaar te overwegen. Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen deze en de Stratos die iets zwaarder is. Ook is de Polar M600 voor 230 en de TomTom Runner 3 / Spark 3 Music voor 180 / 146 euro nog in de race.
Op AliExpress is de pace nog wel te vinden voor ca. €100. Misschien is er nog wel een verkoper die vanuit Europa verscheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
FunFair schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:58:
[...]

Op AliExpress is de pace nog wel te vinden voor ca. €100. Misschien is er nog wel een verkoper die vanuit Europa verscheept.
Originele Xiaomi Huami Horloge Engels Versie Bluetooth 4.0 AMAZFIT Tempo Sport Smart Horloge Zirconia Hartslagmeter
http://s.aliexpress.com/fU3uQRfI?fromSns=Copy to Clipboard

Alstu. Met een setje oordopjes. Die overigens prima werken. Geleverd vanuit Spanje
Ik had deze nog in mn favorieten staan omdat ik twijfelde tussen de Stratos en de Pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Byte_Me schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 23:28:
Mijn vriendins Pace heeft her probleem dat de bluetooth verbinding wordt vebroken als er een GPS fix is, en de GPS fix verdwijnt als je dan weer de bluetooth verbinding maakt. Heb hem al een een factory reset gegeven, maar dat heeft niet geholpen. Iemand bekend met dit probleem?
Speelt dit probleem nog steeds of heeft een firmware update dit opgelost? Gebruik ze de Engelse of Chinese versie? Heb je contact gehad met Xiaomi/Amazfit hierover en zo ja wat was hun reactie erop?
guapper schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:37:
[...]

Buiten de prijs omdat ie al wat ouder is, heeft de Pace nog een voordeel: het glas is vlak, waardoor er een gehard glazen screenprotector op kan worden geplaatst.
Dat is met de Stratos helaas niet het geval: die heeft bol glas.
FunFair schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:58:
[...]

Janet_ schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:54:
[...]

Originele Xiaomi Huami Horloge Engels Versie Bluetooth 4.0 AMAZFIT Tempo Sport Smart Horloge Zirconia Hartslagmeter
http://s.aliexpress.com/fU3uQRfI?fromSns=Copy to Clipboard

Alstu. Met een setje oordopjes. Die overigens prima werken. Geleverd vanuit Spanje
Ik had deze nog in mn favorieten staan omdat ik twijfelde tussen de Stratos en de Pace
Dank allen voor jullie reacties. Ik heb inmiddels zo goed als de hele discussie hier doorgelezen. Ik ben nog steeds zeer geïnteresseerd en ga waarschijnlijk een dezer dagen de Pace via Aliexpress bestellen echter ben ik geneigd te gaan voor de officiele 'Amazfit' store (a 100 euro excl. evt douane kosten en verzending uit China) in Aliexpress i.p.v. die met een koptelefoon van een store van een derde partij.

Ik zit echter nog met een paar vragen:

1) Douane kosten - Ik heb enige tijd geleden een koptelefoon ook via Aliexpress besteld die uit China kwam en zonder extra douane kosten dus ontvangen voor slechts 12 euro nu ben ik benieuwd of het nu uitmaakt of ik het uit China laat komen of evt Spanje (beide Aliexpress) qua eventuele douane kosten? Als ik via Spanje laat versturen kost het 9,17 euro extra. Het ik minder kans op douane kosten als ik via Spanje laat versturen dan China of andersom? Of kan ik juist beter bestellen vai Amazfit.com US store a 130 dollar (excl. verzendkosten) of Amazon.co.uk a 109.99 pond (maar allen derden, niet direct via Xiaomi of Amazfit zelf)? Via Amazon.com versturen ze niet naar NL.

2) Garantie - Heeft één van jullie eerder al eens een kapotte Pace retourgezonden naar Amazfit en dat ze deze hebben gekocht via Aliexpress (officiele Amazfit' store in Aliexpress)? Ik vraag me af ik meer zekerheid/garantie krijg als ik via Amazfit.com US store koop (a 130 dollar) t.o.v. Aliexpress of dat ik eventueel beter nog voor Amazon UK zou kunnen gaan?

3) Werking van Pace mocht de Amazfit Watch app niet meer in de toekomst werken kun je dan ook direct via de Pace naar Strava doorzetten zonder tussenkomst van je smartphone (in mijn geval iPhone) en de Amazfit Watch app? Dit vraag ik in verband met gebruik in laten we zeggen 1 a 2 jaar mocht Amazfit niet langer support bieden of hun app niet langer ondersteunen. I know het is allemaal 'what if' maar toch.

[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 05-07-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Vanuit Spanje krijg je geen douanekosten. Vanuit China weet je het nooit van te voren.

Nog niks gezien over garantie buiten wat berichtjes op fb. Die overigens prima zijn opgelost door een medewerker van Huami.

Antwoord op 3 heb ik niet. Lijkt me verder ook onwaarschijnlijk. Want zonder de app werkt het horloge niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Topicstarter
funrider schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:23:

Ik wil juist mijn eigen muziek erop kunnen zetten.

Krijgt de Pace nog wel updates? Is het puur de hoogte sensor die niet lekker werkt bij de Amazfit's? Of zijn er ook andere bekende problemen? Ik wil graag een stabiele en snelle GPS verbinding en een stabiele bluetooth verbinding. Mijn budget wil ik beperken tot max. 100-200 euro en de (oude) Pace valt hier meer dan ruim binnen.
De pace krijgt nog steeds updates, heb er vorige week nog twee mogen doorvoeren. Daardoor is mijn Chinese import nu eindelijk volledig Engels (op specifiek Chinese apps na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43
funrider schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:26:
[...]

Speelt dit probleem nog steeds of heeft een firmware update dit opgelost? Gebruik ze de Engelse of Chinese versie? Heb je contact gehad met Xiaomi/Amazfit hierover en zo ja wat was hun reactie erop?
Nog steeds, geen idee of er een firmware update overeen is gegaan. Geen contact gehad met Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Janet_ schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:38:
Vanuit Spanje krijg je geen douanekosten. Vanuit China weet je het nooit van te voren.

Nog niks gezien over garantie buiten wat berichtjes op fb. Die overigens prima zijn opgelost door een medewerker van Huami.

Antwoord op 3 heb ik niet. Lijkt me verder ook onwaarschijnlijk. Want zonder de app werkt het horloge niet.
Dank voor je reactie!
Ik ben uiteindelijk naar aanleiding van je bericht toch voor een andere Aliexpress verkoper gegaan die wel vanuit Spanje verstuurd en dan ook nog eens voor een totaal prijs van 85 euro (mits er geen douane kosten bij komen). De 'officiele' Aliexpress store van Amazfit kon alleen vanuit China versturen.

Qua verbinding met de app vraag ik me wel of je niet direct van je Pace de data kunt doorzetten naar bijv. Strava mocht Amazfit/Xiaomi ooit besluiten om de app uit de lucht te halen of in het geval dat de app crasht.
Byte_Me schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:02:
[...]

Nog steeds, geen idee of er een firmware update overeen is gegaan. Geen contact gehad met Xiaomi.
Wat vervelend dat te lezen. Ik ben dan wel benieuwd naar de firmware die ze draait of dat dit puur een los geval is. Ik ben het nog niet op andere fora/sites (Reddit, XDA, Huami voor die laatste heb je Google Translate in Chrome nodig) zo snel tegen gekomen.

Ik zag overigens wel dat je voor een officiële closed beta (v2.0) kunt aanmelden en je moet daarnaast je aanmelden op een gesloten 'Huami beta tester program' Facebook groep.

De change log voor die versie (volgens een post op Reddit):

Added multilingual switching support (English, Traditional Chinese, Simplified Chinese, Spanish, Russian)
Added Heart Rate Interval to Reserve Heart Rate Mode, App> My> My Info> Heart Rate Interval Settings
Optimized pedometer algorithm
Optimized heart rate algorithm
Distance compensation algorithm after optimization of star dropping
Optimize system stability
Fixed several bugs

Daarnaast wordt er buiten de beta om toch al naar 10% van de Pace gebruikers (volgens een post van 5-juli'18 op XDA forum van een Poolse gebruiker) een officiële ROM versie 2.8 verstuurd. Mij is echter niet geheel het verschil duidelijk tussen firmware 2.0 en rom versie 2.8?

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/3ms4sr6mz/Amazfit-_Pace-_Ver.-2.8.0.5.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 12-07-2018 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Hij is weer 77,23€ euro bij banggood met code 2AMAZ2
https://www.banggood.com/...itor-Watch-p-1127548.html

Alleen rode versie op voorraad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guyter
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55
Ik gebruik mijn pace voornamelijk om notificaties te lezen en om mijn rondjes hardlopen te registreren.
Vandaag, net voor het lopen, een melding van de amazfit app, dat er een nieuwe versie klaarstond: van 1.3.8 naar 5.0.8.2: Ik vond de nummering nogal vreemd, toch maar doorgegaan met installeren.

Installeren duurde wel een tijdje, maar er blijkt heel wat veranderd.
Blijkbaar zou dit zou ook de software zijn die op de stratos staat, las ik ergens op internet...

Wat mij opviel:

Er zijn een stuk of 8 nieuwe watchfaces
Bij het ontvangen van een oproep krijg je meer opties
Sportmenu ziet er logischer uit (om activiteiten te kiezen)
Er is een item 'Activities' bijgekomen in het hoofdmenu
Het lijkt erop dat je bij sport-activiteiten ook bluetooth apparaten kan toevoegen, zoals een bluetooth hartslagsensor? Niet getest...
Je kan nu bestanden uploaden via de app (afbeeldingen, mp3, gpx, ... ) en hoeft het toestel dus niet aan een usb kabel te verbinden met een computer
Tijdens het hardlopen is het lettertype en getoonde informatie beter leesbaar
Ook is er een klokje vanboven toegevoegd, zodat je ook tijdens de activiteit gewoon de tijd kan aflezen _/-\o_ :P
Gpx files exporteren is makkelijker
Gpx files importeren is minder awkward (selected vs used?)
Hartslagmeter is betrouwbaarder (die in het hoofdmenu gaf bij mij regelmatig 0 of 151 aan)

Officiele changelog

Added multilingual switching support (English, Traditional Chinese, Simplified Chinese, Spanish, Russian)
Added Heart Rate Interval to Reserve Heart Rate Mode, App> My> My Info> Heart Rate Interval Settings
Optimized pedometer algorithm
Optimized heart rate algorithm
Distance compensation algorithm after optimization of star dropping
Optimize system stability
Fixed several bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Guyter schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:33:
Ik gebruik mijn pace voornamelijk om notificaties te lezen en om mijn rondjes hardlopen te registreren.
Vandaag, net voor het lopen, een melding van de amazfit app, dat er een nieuwe versie klaarstond: van 1.3.8 naar 5.0.8.2: Ik vond de nummering nogal vreemd, toch maar doorgegaan met installeren.
Mooi om te lezen dat ze nu naar veel meer/zo niet alle gebruikers 2.0 uitrollen. De versie nummering blijft vaag. Aan de change log te zien komt deze overeen met degene die ook eerder in de closed beta 2.0 werd genoemd op Reddit 2 weken terug en waaraan ik ook refereerde in dit topic op 6 juli.

Ik neem aan dat deze versie die je nu hebt geïnstalleerd dus nog niet de ski,tennis en voetbal opties heeft zoals deze in ROM 2.8.0.5 zou zitten waar ik ook berichten over las van een +/- een week terug op XDA developer forum topic dat er 10% van de gebruikers (dus niet perse beta) die versie ontving. Zie ook de features in mijn eerdere post (screenshot).

Je kan nu bestanden uploaden via de app (afbeeldingen, mp3, gpx, ... ) en hoeft het toestel dus niet aan een usb kabel te verbinden met een computer
Begrijp ik het nu gaat dat je via de Amazfit Watch Android/iOS app ook bijv. mp3 uit bijv. Dropbox/Google Drive naar de Watch kan doorzetten zonder tussenkomst van een desktop/laptop? Kun je dan de muziek specifiek ook in de 'Music' folder zetten? Ik ben erg benieuwd hoe dit werkt. Voor het toevoegen van wat losse tracks zo nu en dan kan dit handig zijn.

Merk je ook dat ie een stuk vlotter scrollt e.d?

[ Voor 23% gewijzigd door funrider op 12-07-2018 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guyter
Blijkbaar had ik gisteren een acute aanval van dyslexie, de nieuwe versie is uiteraard 2.8.05 en dus niet 5.0.8.2 8)7
Dus deze bevat ook ski, tennis en voetbal.
Begrijp ik het nu gaat dat je via de Amazfit Watch Android/iOS app ook bijv. mp3 uit bijv. Dropbox/Google Drive naar de Watch kan doorzetten zonder tussenkomst van een desktop/laptop? Kun je dan de muziek specifiek ook in de 'Music' folder zetten? Ik ben erg benieuwd hoe dit werkt. Voor het toevoegen van wat losse tracks zo nu en dan kan dit handig zijn.
Er is een nieuw icoontje File Manager bijkomen, in de app (screenshot)

Als je daarop klikt, krijg je een lijstje met alle MP3 en GPX files op je telefoon. Je kan dan selecteren welke bestanden overgezet moeten worden. Ik had in mijn enthousiasme laten blijken dat dit ook voor afbeeldingen zou lukken, maar dat blijkt jammer genoeg niet zo te zijn.

Dus om je vraag te beantwoorden, je zal eerst je mp3's uit google drive moeten downloaden naar je telefoon. Vervolgens kan je via de app de mp3 uploaden naar je watch.

Ik las het ook van sneller scrollen, maar ik vond het voorheen ook niet echt traag. Er zijn geen framedrops of dergelijke als ik door het menu scroll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Guyter schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:14:
Blijkbaar had ik gisteren een acute aanval van dyslexie, de nieuwe versie is uiteraard 2.8.05 en dus niet 5.0.8.2 8)7
Dus deze bevat ook ski, tennis en voetbal.

[...]

Er is een nieuw icoontje File Manager bijkomen, in de app (screenshot)

Als je daarop klikt, krijg je een lijstje met alle MP3 en GPX files op je telefoon. Je kan dan selecteren welke bestanden overgezet moeten worden. Ik had in mijn enthousiasme laten blijken dat dit ook voor afbeeldingen zou lukken, maar dat blijkt jammer genoeg niet zo te zijn.

Dus om je vraag te beantwoorden, je zal eerst je mp3's uit google drive moeten downloaden naar je telefoon. Vervolgens kan je via de app de mp3 uploaden naar je watch.

Ik las het ook van sneller scrollen, maar ik vond het voorheen ook niet echt traag. Er zijn geen framedrops of dergelijke als ik door het menu scroll
Ik heb inmiddels gisteravond ook mijn Pace in gebruik genomen en gelijk van 1.3.4 een keer of vier een firmware update gedaan naar de laatste versie 2.8.05. Alles werkt heerlijk zeker ook het gemak om snel even muziek erop te zetten (in mijn geval alleen nog via desktop/laptop).

Aangezien ik alleen iOS devices heb ben ik daaraan gebonden en zodoende zag ik dat er geen FileManager optie is op de Amazfit Watch app voor iOS. Hopelijk komen ze snel met een mogelijkheid om via 3rd party apps zoals Dropbox/Google Drive data toch via de app door te zetten naar de watch.

Het viel me gisteren wel op dat bij mijn hardloop sessie buiten dat de GPS het pas na een minuut of 1 a 2 oppakte ondanks dat ik muziek had spelen, toen de run activiteit had aangezet. Ik begrijp dat de GPS veel sneller verbinding zou moeten maken. Of is dit iets wat zal verbeteren na het eerste gebruik? Je ziet dit ook goed terug in Strava aangezien ie het daar pas oppakt vanaf het punt dat er een GPS verbinding was.

Alles werkt vlotjes. Ik gebruik overigens de 'Super Avente' watchface die genoeg info toont, maar toch niet te druk is wat mij betreft. Welke gebruiken jullie?

Ik merkte wel bij het upgraden van de firmware dat bij diverse vorige versie de verbinding tussen de Watch app op iOS en mijn smartwatch vaak niet gevonden kon worden. Met de laatste firmware heb ik dit nog niet gehad. Al merkte ik wel dat het pas de tweede keer lukte om de hardloop data over te zetten naar de app en vervolgens naar Strava. Ik las overigens in de FAQ in de app dat je officiële niet kunt syncen met de Mi Fit app maar alleen met de Watch app (en dan naar Strava). Ik heb dan ook mijn account lopen via Google login/e-mail en niet via Miaomi inlog (het duurde me te lang eer dat account actief was. Pairen in de Mi Fit app werkt dan nu ook niet.

Bugs:
- Unread messages/notifications text from eg WhatsApp are not placed in a straight line/horizontally/are dancing
- I can't block notifications from Google Maps in the Amazfit Watch app (when it normally should appear in the Notifications overview list in the Amazfit Watch app). This is the iOS app.
- When i double tap to wake it sometimes shows briefly the time from an hour ago and then again the current one

Er zijn wel een paar zaken die ik nog graag zou zien (sorry ik had ze in t Engels gezet, laat maar weten als ik het moet vertalen):
- Show album art for music ⁃ Rewind/Forward within a track/mix ⁃ Show complete artist name and track that is in the ID3 tag. Current the area is too small and it doesn't show them completely.
- Support more music formats like lossless .ape, .ogg
- Have a quick option to start activity + music + GPS in one go.
- Support more third party apps eg music streaming apps like Pandora, Spotify, Deezer with offline option or apps like Google Fit but also your own Mi Fit, Runkeeper, Runtastic, MyFitnessPal, Apple HealthKit (these last two you can sync to via Strava though)
- File Browser on iOS to use with Dropbox and Google Drive
- Share with WhatsApp, Telegram, Instagram in order to use true Share Sheet in app
- Change the order of the sport activities. Currently you can only change the order of the features within a sport activity.
- Option to scroll from last dot directly to the first dot without having to scroll swipe a lot of times to the left but just swiping once to the right.
- Google Maps, Waze navigation independent from your phone
- Quick Reply to sms/ WhatsApp messages
- Dutch language support

[ Voor 14% gewijzigd door funrider op 19-07-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Helaas bij mijn internationale pace nog geen update naar 2.8 beschikbaar...
Rollen ze het nog steeds gefaseerd uit? Jammer ik wel hem graag even installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Installeren duurde wel een tijdje, maar er blijkt heel wat veranderd.
Blijkbaar zou dit zou ook de software zijn die op de stratos staat, las ik ergens op internet...

Wat mij opviel:

Er zijn een stuk of 8 nieuwe watchfaces
Bij het ontvangen van een oproep krijg je meer opties
Sportmenu ziet er logischer uit (om activiteiten te kiezen)
Er is een item 'Activities' bijgekomen in het hoofdmenu
Het lijkt erop dat je bij sport-activiteiten ook bluetooth apparaten kan toevoegen, zoals een bluetooth hartslagsensor? Niet getest...
Tijdens het hardlopen is het lettertype en getoonde informatie beter leesbaar
Ook is er een klokje vanboven toegevoegd, zodat je ook tijdens de activiteit gewoon de tijd kan aflezen _/-\o_ :P
Gpx files exporteren is makkelijker
Gpx files importeren is minder awkward (selected vs used?)
Hartslagmeter is betrouwbaarder (die in het hoofdmenu gaf bij mij regelmatig 0 of 151 aan)
Moest jij na afloop ook opnieuw de QR code scannen op je horloge? En blijft je historie hierna bewaard?
Bij voorgaande updates was dit niet nodig.
Thanks

Edit: unpair gedaan en opnieuw gepaired en nu werkt het weer. Historie is er nog, er mist alleen 1 dag.

[ Voor 4% gewijzigd door WhatTheFuck op 16-07-2018 11:22 . Reden: zelf opgelost ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
duncanvdlinden schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:32:
Helaas bij mijn internationale pace nog geen update naar 2.8 beschikbaar...
Rollen ze het nog steeds gefaseerd uit? Jammer ik wel hem graag even installeren!
Dat lijkt het wel op wat ik ook lees op het Amazfit Reddit and XDA-developers forum.

Ik heb m draaien, maar heb echter gelijk uit de doos een keer of vier zitten upgraden naar deze laatste versie dus niet echt vergelijkingsmateriaal, maar er zitten wel een paar schoonheidsfoutjes in en bij tijd en wijle vond ik de response wat traag van de Watch. Overigens double tap to wake werkt naar mijn idee ook ietwat langzaam. Zie ook mijn buglist en wishlist in mijn vorige bericht. Ik ben wel benieuwd of jij met de vorige firmware ook 'dansende' tekst ziet bij de notificaties? Ongeacht welke source (WhatsApp, e-mail) van de notificatie vandaan komt.

[ Voor 54% gewijzigd door funrider op 17-07-2018 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Ik ben heel blij met mijn Pace echter ik heb twee kleine irritaties na het gebruik van de Pace voor een weekje:

- de 'dansende' letters/ongelijk van alle notificaties, terwijl dit nergens anders op de Pace watch het geval is.
- bij het dubbel tikken op de Watch om m te laten ontwaken laat ie heel kort een onjuiste tijd zien

Hebben jullie dit ook met de laatste firmware versie?

[ Voor 14% gewijzigd door funrider op 19-07-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:52
funrider schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:04:
Ik irriteer me het meeste aan:

- de 'dansende' letters/ongelijk van alle notificaties, terwijl dit nergens anders op de Pace watch het geval is.
- bij het dubbel tikken op de Watch om m te laten ontwaken laat ie heel kort een onjuiste tijd zien

Hebben jullie dit ook met de laatste firmware versie?
Laatste punt heb ik altijd al gehad en dus ook met de vorige versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
exi22 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:51:
[...]

Laatste punt heb ik altijd al gehad en dus ook met de vorige versies.
Ik las uiteindelijk op Pace Facebook groep dat dit mogelijk niet een bug maar een feature is al betwijfel ik dit. Het oogt wat vreemd om kort te tonen wanneer je de vorige keer je watch 'actief' hebt gebruikt.

De 'dansende' letters bij de notificaties heb jij niet met de laatste firmware versie? Of draai jij nog een vorige firmware versie? Of is dit een one-off fout in mijn watch. De tekst op andere plekken in de Watch toont wel netjes in een rechte lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Ik ben niet echt blij met de 2.8.0.5 update.
- 3x is nu al een activity halverwege de activity gestopt, ineens (vaak als ik een korte pauze heb) staat de total distance zomaar op 0km en blijft alleen de tijd lopen, opslaan van de activity is hierdoor ook niet meer mogelijk, heel vervelend.
- Ook slaapmonitor lijkt niet helemaal accuraat meer: teller gaat nog door als ik al opgestaan ben.

Heeft iemand anders ook deze problemen?
Ik ben bijna zover dat ik wil gaan downgraden naar een oudere versie, is dit überhaupt mogelijk?

EDIT: ook het aantal calorieën klopt niet bij mij, een Indoor Cycling activity die ik regelmatig doe heeft nu ineens maar 79 kcal, voorgaande 50x was dit altijd 300+ kcal.

[ Voor 15% gewijzigd door WhatTheFuck op 20-07-2018 22:34 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

OK, ik ben nu wel klaar met die 2.8.0.5 update, hij werkt gewoon niet goed bij mij, ik blijf bovenstaande problemen houden. Ik heb nog een factory reset geprobeerd maar ik blijf dezelfde problemen houden.

De enige optie die ik nu zie is teruggaan naar een oudere firmware.
Weet iemand of het mogelijk is om terug te gaan naar de oude 1.3.8a?
Ik kan het via Google nog niet vinden, weet iemand hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0sZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 20:32
Hi,

sinds gisteren ben ik ook in bezit van de Pace, hij is bijgewerkt naar meest recente firmware 2.8.0.5.
ik loop tegen puntje aan, waarvoor ik vooralsnog geen oplossing heb gevonden.

'tap to wake' sensor / functionaliteit reageert niet / nauwelijks op interactie op mijn scherm, wanneer deze gelockt is. Ondanks dat de functie wel 'aan' staat in de settings. Kan de Pace alleen unlocken via de knop aan de rechterzijde.

Aangezien ik al even had rondgekeken, zag ik dat er wel vaker vergelijkbare issues lijken voor te doen met apps etc, dus heb ik het toestel al factory reset gegeven. zelfs een unpair en opnieuw koppelen en daaropvolgende factory reset, maar resultaat blijft het zelfde. ik kan hem alleen unlocken via de knop.

heeft iemand misschien nog een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Cr0sZ schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:31:
Hi,

sinds gisteren ben ik ook in bezit van de Pace, hij is bijgewerkt naar meest recente firmware 2.8.0.5.
ik loop tegen puntje aan, waarvoor ik vooralsnog geen oplossing heb gevonden.

'tap to wake' sensor / functionaliteit reageert niet / nauwelijks op interactie op mijn scherm, wanneer deze gelockt is. Ondanks dat de functie wel 'aan' staat in de settings. Kan de Pace alleen unlocken via de knop aan de rechterzijde.

Aangezien ik al even had rondgekeken, zag ik dat er wel vaker vergelijkbare issues lijken voor te doen met apps etc, dus heb ik het toestel al factory reset gegeven. zelfs een unpair en opnieuw koppelen en daaropvolgende factory reset, maar resultaat blijft het zelfde. ik kan hem alleen unlocken via de knop.

heeft iemand misschien nog een suggestie ?
Al geprobeerd met dubbel tap? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:45
WhatTheFuck schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:23:
[...]
Al geprobeerd met dubbel tap? :)
Jij schreef 't, ik dacht 't.
'k Moet zeggen dat ik soms wel 3x of 4x moet tappen voor 't werkt.
Of is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

dasystemcheck schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:23:
[...]

Of is dat normaal?
Met de voorgaande firmware's had ik ook soms problemen met het dubbel tappen maar nu met 2.8.0.5 niet meer (heb nu andere problemen, zie boven). Ik had toen ook dat het leek alsof het systeem ergens mee bezig was en het screen unlocken lang duurde of dat het helemaal niet werkte.

Nu werkt het dubbel tappen bij mij dus wel goed zoals het hoort, je moet wel vrij snel tappen, hebben ze zo bedacht zodat je het niet bij een per ongelukke aanraking gebeurd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
WhatTheFuck schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 23:33:
Ik ben niet echt blij met de 2.8.0.5 update.
- 3x is nu al een activity halverwege de activity gestopt, ineens (vaak als ik een korte pauze heb) staat de total distance zomaar op 0km en blijft alleen de tijd lopen, opslaan van de activity is hierdoor ook niet meer mogelijk, heel vervelend.
- Ook slaapmonitor lijkt niet helemaal accuraat meer: teller gaat nog door als ik al opgestaan ben.

Heeft iemand anders ook deze problemen?
Ik ben bijna zover dat ik wil gaan downgraden naar een oudere versie, is dit überhaupt mogelijk?

EDIT: ook het aantal calorieën klopt niet bij mij, een Indoor Cycling activity die ik regelmatig doe heeft nu ineens maar 79 kcal, voorgaande 50x was dit altijd 300+ kcal.
Ik las er meer over op de Amazfit Pace Facebook groep die ook afgebroken (sport) activiteiten hebben en onjuiste kcal weergave. De slaapmonitor gebruik ik zelf niet dus kan dat niet bevestigen.

Ik heb gelukkig zelf nog niet gehad dat een activiteit wordt afgebroken. Dat is erg storend to say the least.
Het is te hopen dat er snel een fix komt voor bovengenoemde problemen die zijn ontstaan sinds de laatste fw versie.

Qua onjuiste kcal weergave heb ik dit wel gemerkt bij tennissen. Ik had 1,5 uur op de baan gestaan en hij gaf 81 kcal weer. Dat lijkt me niet correct.

Qua hardlopen 4 a 5 km lijkt het wel aardig te kloppen (denk ik, ik heb de watch uit de doos gelijk 4x geupdate naar de laatste versie dus heb geen vergelijkingsmateriaal).
4 km: 256/259 kcal
5 km: 324 kcal
[...]

Of is dat normaal?
WhatTheFuck schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:58:
[...]

Met de voorgaande firmware's had ik ook soms problemen met het dubbel tappen maar nu met 2.8.0.5 niet meer (heb nu andere problemen, zie boven). Ik had toen ook dat het leek alsof het systeem ergens mee bezig was en het screen unlocken lang duurde of dat het helemaal niet werkte.

Nu werkt het dubbel tappen bij mij dus wel goed zoals het hoort, je moet wel vrij snel tappen, hebben ze zo bedacht zodat je het niet bij een per ongelukke aanraking gebeurd denk ik.
Ik ervaar hetzelfde dat dubbel tappen niet echt lekker werkt. In de praktijk gebruik ik dan ook meestal de fysieke button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0sZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 20:32
[...]

Of is dat normaal?
dank! _/-\o_
double tap werkt al beter , je wil niet weten hoe vaak ik op het scherm heb zitten drukken |:( .. wilde 'm al terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonvink88
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-05-2023
Voor mijn hardlooprondjes zoek ik een smartwatch met GPS en een accurate HR monitor.

Ik neig naar een Garmin (omdat ik fiets met een Garmin edge en) omdat de accuraatheid van de Amazfit Pace bij echte inspanning te wensen overlaat. Toch ben ik door jarenlang MI gebruik en de gunstige prijs ook fan van Xiaomi.

Nu lees ik op enkele Engelse forums dat het sinds de software- update mogelijk is om externe sensoren te koppelen. Het gaat mij vooral om een simpele bluetooth hartslagband om de borst. Zijn er hier gebruikers die op deze manier werken en/of dit hebben getest?

Dus is het op de Pace mogelijk om via een externe bluetooth hartslagband een accurate en de realtime hartslag op het scherm te krijgen?

Alvast dank voor de respons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:04
Antonvink88 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:43:
Voor mijn hardlooprondjes zoek ik een smartwatch met GPS en een accurate HR monitor.

Ik neig naar een Garmin (omdat ik fiets met een Garmin edge en) omdat de accuraatheid van de Amazfit Pace bij echte inspanning te wensen overlaat. Toch ben ik door jarenlang MI gebruik en de gunstige prijs ook fan van Xiaomi.

Nu lees ik op enkele Engelse forums dat het sinds de software- update mogelijk is om externe sensoren te koppelen. Het gaat mij vooral om een simpele bluetooth hartslagband om de borst. Zijn er hier gebruikers die op deze manier werken en/of dit hebben getest?

Dus is het op de Pace mogelijk om via een externe bluetooth hartslagband een accurate en de realtime hartslag op het scherm te krijgen?

Alvast dank voor de respons
Zelf pas sinds gisteren een pace, maar ben mij ook aan het verdiepen in een externe hartslag meter. Hier op XDA hebben mensen het erover dat het hun lukt om de Berry King sensor te koppelen aan hun Amazfit stratos, mogelijk dat het dan ook lukt met een pace, want volgens mij verschillen ze niet giga veel van elkaar qua componenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
Nadat eind augustus de Stratos de firmware update ontving om vooral zaken m.b.t. kcal, HR te fixen voor o.a. indoor running en tennis is het nu de beurt aan de Pace om die zaken op te lossen in firmware versie 2.8.1.0. Ik heb m nog niet ontvangen, maar begreep dat deze vanaf 4 september '18 gefaseerd wordt uitgerold dus dat we deze week of volgende week deze ook in Nederland kunnen verwachten. Helaas gisteravond nog niet kunnen doorvoeren voor mijn Pace.

Added “crossing the interstellar” watch face
Added real-time track in the real-time track page lock screen under outdoor sports
Updated tennis algorithm
Optimized altitude output in motion
An optimized inaccurate output of running strides in some cases
Optimize calorie consumption calculations in some cases during exercise
Optimized walking heart rate
Optimize low heart rate in certain situations
Optimize indoor running calibration process and put it into the motion pause interface
Optimize the stability of vibration functionality
Optimize heart rate
Optimized data synchronization for android phones
Fix sporadic power consumption issues
Fixed some issues with call reminders
Other Bug fixes

bron: YourNextTech.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Leuk dat er een nieuwe watchface aankomt, van de 21 standaard watch faces zijn er maar 2 die me aanspreken.

Edit:

We worden verwend... FW versie 2.8.1.0 is gisteren bij me binnengelopen... volgens de release note was er sprake van een nieuwe watch face "crossing the interstellar" maar er zijn maar liefst 9 nieuwe watch faces toegevoegd... zitten toch enkele leuke tussen...

Edit:

Ik loop tegen een aantal dingetjes aan, vroeg me af of jullie hier ook last van ondervinden, voor mij is de Pace nog nieuw, ben een laatkomertje. :D

- is het normaal dat de accuduur niet correspondeert met wat beweerd wordt (zowel door Huami als door reviews hier op Tweakers)? Ik haal de 5 dagen niet zonder tussentijds op te laden, nochtans staat continue HR af, auto-update staat uit, automatische vliegtuigmodus tussen 22u en 6u staat aan, backlight staat op automatisch (en dus meestal gewoon uit), ik gebruik hem eigenlijk alleen als smartwatch en voor notificaties van 5 apps (Whatsapp, FB, Email, SMS en oproepen)... Alleen als ik hem 's nachts uitzet -en dus niet gebruik voor sleeptracking- haal ik misschien de 5 dagen en dan nog met moeite, dan moet ik nog opletten dat ik GPS niet te vaak gebruik... Is dit normaal of niet, zit ik mogelijks met een ondermaatse batterij of moet de batterij nog wat "ingelopen" worden de eerste dagen? (ik heb mijn Amazfit in bezit sinds zondag en gisterenavond moest ik al opladen om niet onder de 20% te geraken = slecht voor accu)

Zo was ie vanochtend volledig opgeladen bij het aanzetten: 99%... heb ik naar het station gefietst en terwijl was de GPS-functie actief; op een trajectje van amper 15 minuutjes was de batterij van 99% naar 91% gelopen, maar liefst 8% verlies op een kwartiertje... vind ik toch redelijk heftig, zo gaat ie de 5 dagen niet uithouden, ik doe per dag 4 van dit soort trajectjes van telkens ongeveer een kwartiertje (pendel met vouwfiets tussen treinstations)

Ook merkte ik gisterenavond dat de wifi-connectie van m'n smartphone quasi volledig gekannibaliseerd wordt door de Amazfit app wanneer die de horloge zoekt... Op smartphone kon ik niks meer doen dat met internet te maken had... dacht eerst dat het aan m'n router lag, dat ding herstart maar bracht geen soelaas...

Dan gemerkt dat het aan die app zelf lag, raar maar waar: Amazfit connected = geen probleem met wifi op smartphone, Amazfit disconnected = geen wifi meer (alhoewel hij wel verbonden blijft, werkt zo traag dat er steeds time-out is.)

Nu heb ik dat wel opgelost gekregen: toestemming om wijzigingen aan systeeminstellingen uit te voeren uitgeschakeld, dat lijkt te helpen.

Maar voor het batterijprobleem (snel leeg) zou ik toch graag van jullie lezen of dit nog kan verbeteren, of dat ik mogelijk met een zwakke accu zit?

[ Voor 100% gewijzigd door PinusRigida op 11-09-2018 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funrider
PinusRigida schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:12:
Leuk dat er een nieuwe watchface aankomt, van de 21 standaard watch faces zijn er maar 2 die me aanspreken.
Ik heb gisteravond de update uitgevoerd op mijn Pace naar de laatste firmware en had nog niet gezien dat er 9 i.p.v. één watch face is toegevoegd aan de al lange lijst met watch faces.

Hier overigens nog een mooie tip om ook o.a. hoogte te kunnen inzien:
1) ga naar 'Compass' en calibreer
2) druk langdurig op het scherm dan zie je o.a. hoogte meters

Ik gebruik de Pace alleen voor hardlopen eens per paar dagen en gebruik alleen dan GPS en muziek tijdens zo'n 30 minuten lopen. Dit verbruikt zo'n 9 a 10% van mijn accu. Mijn Pace redt 5 dagen als ik deze omdoe en niet ga hardlopen. Ik zou m dan echter puur gebruiken als klassiek horloge. Ik heb standaard bluetooth uitstaan op mijn smartphone dus geen verbinding met de Pace. Zodoende wordt er ook niet gedurende dag data verstuurd tussen smartphone en watch.

Met een beetje gebruik van notificaties en een constante verbinding kom je denk ik met de Pace eerder aan 2 dagen. Zoek je echt lange accuduur dan moet je ofwel niet meer notificaties gebruiken of kijken naar de Bip. De Pace is vooral bedoelt voor sporten en de mooie optie om via bluetooth muziek te luisteren tijdens het sporten.

Ik gebruik overigens ook niet de sleep tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

funrider schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:55:
[...]

Ik heb gisteravond de update uitgevoerd op mijn Pace naar de laatste firmware en had nog niet gezien dat er 9 i.p.v. één watch face is toegevoegd aan de al lange lijst met watch faces.
Ja idd, heb het hier gisteravond ook ontdekt, wel een leuke verrassing, zit i.i.g. wat leuks tussen.
Hier overigens nog een mooie tip om ook o.a. hoogte te kunnen inzien:
1) ga naar 'Compass' en calibreer
2) druk langdurig op het scherm dan zie je o.a. hoogte meters
Thanx! maar echt gebruiken doe ik die kompas niet
Ik gebruik de Pace alleen voor hardlopen eens per paar dagen en gebruik alleen dan GPS en muziek tijdens zo'n 30 minuten lopen. Dit verbruikt zo'n 9 a 10% van mijn accu. Mijn Pace redt 5 dagen als ik deze omdoe en niet ga hardlopen. Ik zou m dan echter puur gebruiken als klassiek horloge. Ik heb standaard bluetooth uitstaan op mijn smartphone dus geen verbinding met de Pace. Zodoende wordt er ook niet gedurende dag data verstuurd tussen smartphone en watch.
Goeie tip, ik ga het nu nog een paar dagen afwachten, ik heb o.a. hier gelezen dat ie pas z'n eigenlijke accuduur heeft na 4 à 5 keer opladen, maar sowieso is het een goeie tip gezien je de pace even goed kan gebruiken zonder smartphone in je buurt.
Met een beetje gebruik van notificaties en een constante verbinding kom je denk ik met de Pace eerder aan 2 dagen. Zoek je echt lange accuduur dan moet je ofwel niet meer notificaties gebruiken of kijken naar de Bip. De Pace is vooral bedoelt voor sporten en de mooie optie om via bluetooth muziek te luisteren tijdens het sporten.

Ik gebruik overigens ook niet de sleep tracking.
Goh, eigenlijk gebruik ik de muziekfunctie ook totaal niet, heb geen bluetooth oortjes en ik hou er niet van om iets in m'n oren te stoppen tijdens het fietsen, in de trein luister ik gewoon via smartphone en m'n gewone hoofdtelefoon naar muziek.
Vind de notificaties van smartphone wel leuk maar zeker niet noodzakelijk, als ik aanzienlijk op accu kan besparen dan zie ik me de notificaties nog terug uit zetten.

Accuduur is altijd leuk, uiteindelijk was het me daar ook niet echt om te doen gezien ik al een Xiaomi Mi Band 2 heb die het nog steeds bijna een maand lang volhoudt op één lading en dan heb ik nog m'n Citizen SkyHawk Titanium die ik in bijna 10 jaar nog nooit heb moeten opladen of accu vervangen.

De activity-tracking vind ik dan weer wel leuk en gebruik ik ook, het geeft me een goed zicht op mijn traject tot in -redelijk- detail, hoogte, min, max en gemiddelde snelheden, taartdiagram van vlak, bergop, bergaf, traject volgens GPS tracking en daarop een overlay van m'n hartritme en calorieverbranding etc... vind ik allemaal wel interessant.

Maar ik kocht de Amazfit eigenlijk vooral omdat ik wou afwisselen, en ik het wel interessant vond om tegelijk een smartwatch te bezitten met verschillende watch faces voor de afwisseling, zonder dat ik er 400 euro aan kwijt was.

Ik wist op voorhand dat het de accuduur van m'n Mi Band niet ging kunnen evenaren maar 5 dagen zou hij het nou toch wel mogen uithouden vind ik... Met 4 neem ik ook nog genoegen.

Opmerking: zondagmiddag bij het unboxen heb ik denk ik wel 4 of 5 firmware-updates gedaan dus dat heeft natuurlijk ook wel wat accu opgeslorpt...

Edit (en een blije):

Ondertussen heb ik m'n Pace al even in gebruik, probleem met batterijduur bleef tot een paar dagen geleden duren... maar is nu verleden tijd.

Ik ontdekte dat het lag aan 4 geïnstalleerde APK's voor watchfaces, heel knappe watchfaces, echt Kudo's aan de dev... maar de dingen trokken de batterij leeg als een -zoekt even naar een fatsoenlijk spreekwoord- ...zoals een spons water opzuigt. >:)

Anyhow, u get the picture, heb de dingen geuninstalled en het probleem is ook weg, mijn Pace heeft nu een normale accuduur; terwijl ik dit typ toont ie: "2 days 21 hours since last charge" dat is dus op 3 uurtjes na 3 volle dagen en hij heeft nog 37% resterende accucapaciteit... ik vermoed dat dat compleet normaal is en ik zie me nu dus ook de geclaimde 4, misschien zelfs 5 dagen halen. :Y *O*

[ Voor 18% gewijzigd door PinusRigida op 19-09-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 11:23
Zijn er ook voorbeelden te zien van de watchfaces? Ik ben nl. van plan er een aan te schaffen maar zie de mogelijkheden van verschillende layouts nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutus de Bruut
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08 21:00
Sinds een week dit horloge in bezit en bevalt verder prima, ik vroeg mij alleen af hoe het horloge automatisch updates stuur naar de telefoon (IOS) ik moet nu steeds een refresh op de app doen om de laatste gegevens binnen te halen. Of is dat niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Brutus de Bruut schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:14:
Sinds een week dit horloge in bezit en bevalt verder prima, ik vroeg mij alleen af hoe het horloge automatisch updates stuur naar de telefoon (IOS) ik moet nu steeds een refresh op de app doen om de laatste gegevens binnen te halen. Of is dat niet anders?
Ik heb nog geen betere ervaringen dan wat jij omschrijft.
Nog sterker; ik was nieuwsgierig hoe lang het horloge het op enkel vliegtuigmodus uithoudt: Da's in ieder geval 7 x 24 uur.
Nadeel; daarna kreeg ik 'm met geen mogelijkheid weer goed gesynchroniseerd (wel gewoon weer gekoppeld). 'k Moest zowel horloge als iPhone herstarten.
Daarnaast dien je om dagelijks de sync geautomatiseerd te laten voeren wèl de app gewoon in de background aan te laten; anders werkt 'ie niet dagelijks bij. (gelukkig is de powermanagement background tasks van iPhone beter dan Android in mijn ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guyter
Net even een leuke verrassing van Whatsapp-notificaties. Als je voorheen meerdere berichten kreeg, stond er iets als '7 berichten in 3 chats'. Hierna moest je alsnog je telefoon nemen om het bericht in kwestie te lezen.

Nu staat er, bijvoorbeeld:
7 berichten in 3 chats
Persoon1@groepsnaam: blabla
Persoon2: blabla2
Persoon3: blabla3
Persoon3: blabla4

Veel nuttiger zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Topicstarter
Guyter schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:32:
Net even een leuke verrassing van Whatsapp-notificaties. Als je voorheen meerdere berichten kreeg, stond er iets als '7 berichten in 3 chats'. Hierna moest je alsnog je telefoon nemen om het bericht in kwestie te lezen.

Nu staat er, bijvoorbeeld:
7 berichten in 3 chats
Persoon1@groepsnaam: blabla
Persoon2: blabla2
Persoon3: blabla3
Persoon3: blabla4

Veel nuttiger zo
Klinkt goed, meteen de mijne weer opgeladen en laten checken op updates. Geeft aan dat die er niet zijn, dus ik zit voorlopig nog op 2.6.3.1. Daar lijkt het niet in te zitten, welke versie heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guyter
2.8.1.0, maar ik vermoed dat de verbeterde notificaties via Whatsapp geregeld worden en niet zozeer door de firmware van de watch.

Could be wrong though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Vandaag mijn Pace binnengekregen. Mooie watch! Ik kan alleen de notificatiues nog niet vinden. Toch weer anders dan bij de Bip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
tamarow schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:24:
Vandaag mijn Pace binnengekregen. Mooie watch! Ik kan alleen de notificatiues nog niet vinden. Toch weer anders dan bij de Bip.
Grote kans dat je de notificaties in de Amazfit app pas terugziet NAdat er een keertje een bericht is binnengekomen. Gaanderweg verschijnen er op die manier steeds meer apps in de notificatielijst die je aan/uit kunt zetten. Werkt ietsjes anders dan de Bip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:26

Wirehub

Blaat

ik heb de Amazfit Pace nu al meer dan 1 jaar , maar na voeger probleemloos te kunnen upgrade kan ik nu niet meer verbinden met mijn laptop (alleen laden werkt)

iemand ervaring hiermee en iemand evt wonende in de buurt van Woerden die zijn oplaad 'station"even kan uitlenen om uit te sluiten dat het het dat is of het toestel zelf ?

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Zijn er ook goede screenprotectors te koop? "Glas" zit er niet mooi op en een film is m.i. voldoende tegen eventuele krasjes. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
tamarow schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:13:
Zijn er ook goede screenprotectors te koop? "Glas" zit er niet mooi op en een film is m.i. voldoende tegen eventuele krasjes. Iemand een tip?
Om even een totaal out-of-the-box oplossing te bedenken (vanwege de afgeronde zijkanten) : https://www.knaldeals.com...-screen-protector-1112265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Ik heb een nieuwe telefoon maar krijg de gegevens van de oude telefoon niet in mijn sports. Hoe kan ik dat regelen! Er moet toch wat vastgelegd zijn in een bepaalde map? Waar vind ik die?

[ Voor 3% gewijzigd door tamarow op 12-05-2019 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:43
Ok, beetje rustig hierzo, maar ga toch mijn vraag hier stellen.

Klopt mijn recente aanname dat de average heart rate over de dag, de gemiddelde harte rate is "zonder de slaap-periode"?

(Gisteravond laat gemaakt, om 2 uur gaan slapen en om half 12 wakker, maar waar mijn resting rate (slaap) 63 was (over 9,5uur) , was mijn Average 82....
Dit lijkt mij aleen te kunnen als slaap tijd niet wordt meegeteld? Ook gezien heerlijk lang uitslapen 🤗 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
Ikzelf heb al een paar weken de Amazfit Stratos en ben daar best wel tevreden mee, Het topic van de Stratos hier is erg actief. Mijn vrouw wilde ook een sport\smartwacht maar houd niet van watersporten en daarom heb ik voor haar de pace gekocht die vrijwel identiek aan de Stratos schijnt te zijn. In dit topic is het stuk rustiger... Is iedereen zo tevreden over zijn pace ?

Met de Stratos hebben we behoorlijke problemen met de nieuw App (versie 3.0) en gaan massaal terug naar 2.9. Hebben de bezitters van de Pace ook problemen? zoals niet syncen van stappen, het aanzetten van GPS op de (Android0 telefoon, onduidelijke interface , niet terug kunnen kijken van oude workouts?

OP de Pace van mijn vrouw zet ik vooralsnog de stabiele 2.9 versie en wacht de fora af wanneer de 3.x branch stabiel is. Gisteren is er overigens wel een 3.1 versie uitgekomen. maar vik ben huiverig.

[ Voor 0% gewijzigd door pandit op 17-07-2019 15:54 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fer0x
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09 10:08
pandit schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:31:
Met de Stratos hebben we behoorlijke problemen met de nieuw App (versie 3.0) en gaan massaal terug naar 2.9. Hebben de bezitters van de Pace ook problemen? zoals niet syncen van stappen, het aanzetten van GPS op de (Android0 telefoon, onduidelijke interface , niet terug kunnen kijken van oude workouts?
Ik heb vandaag de nieuwe app, versie 3.1, op mijn nieuwe Mi 9T gekregen, het is even wennen maar ik weet inmiddels wel alles te vinden. Je geschiedenis is een stuk minder eenvoudig te vinden, maar via een paar 'clicks' (Status => dan bij Walking op ''See more excercises") is alles wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
Fer0x schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:29:
[...]

Ik heb vandaag de nieuwe app, versie 3.1, op mijn nieuwe Mi 9T gekregen, het is even wennen maar ik weet inmiddels wel alles te vinden. Je geschiedenis is een stuk minder eenvoudig te vinden, maar via een paar 'clicks' (Status => dan bij Walking op ''See more excercises") is alles wel te vinden.
Wil hij bij jou ook steeds je GPS aanzetten? Ik vind dat heel irritant en zelfs al staat gps aan blijft hij komen met deze melding.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de Amazfit Pace, andere toestellen mogen besproken worden in:
- Amazfit Bip: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie
- Amazfit Stratos: [Xiaomi Amazfit Stratos] Ervaringen & Discussie