Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:42
Ik zoek een?
Wearable

Ik heb als test een maandje geleden een Mi Band 2 aangeschaft. De test was om te kijken of ik na 20 jaar weer iets 24/7 om mijn pols kon hebben en of zo'n smartband meerwaarde voor me zou hebben. Voor €20 was dat een prima test. De antwoorden waren ja en ja. De Mi band 2 kan ik 24/7 om hebben en ja ik ervaar een toegevoegde waarde. Nu ben ik op zoek naar een wat betere en uitgebreidere opvolger.

Wat is je budget?
een vast budget heb ik niet echt

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals de Mi band 2 moet de nieuwe wearable stappen kunnen tellen, slaap kunnen monitoren, hartslag kunnen meten en alarmen notificaties kunnen laten zien (+trillen). Echter bij de Mi Band 2 vallen die notificaties nauwelijks af te lezen, zeker niet buiten. Het scherm is te klein en te onduidelijk. Ik wil dus een groter en beter afleesbaar scherm.
Ook de slaap monitoring van de Mi Band 2 vind ik niet geweldig. Ik ben vaak 's nachts wakker en dat registreert de Mi Band zelden, zelfs niet als ik op sta om een huilende baby te troosten of om te plassen. Slaap monitoring moet dus beter.
Ook wil ik graag wat actiever worden en wil ik graag dat de nieuwe wearable dit goed gaat bijhouden. (hard)lopen, fietsen, fitness (crosstrainer en home trainer) en eventueel zwemmen. Graag dus met een goede app die motiveert en goed registreert. GPS of koppeling met GPS van telefoon zou dan mooi zijn. De nauwkeurigheid van het stappen tellen en de hartslag is voor mij niet super belangrijk. Ik vind bijvoorbeeld de stappenteller van de Mi Band 2 prima. Het is vast niet heel nauwkeurig maar ik zie duidelijk verschil tussen werkdagen en niet werkdagen en de werkdagen zijn vrij consequent, dat is voor mij prima. Hartslagmeting mag zoals de Mi Band 2 gewoon optisch, is voor mij niet heel belangrijk dat hartslagmeting super nauwkeurig gebeurt

Wat heb je zelf al gevonden?
De Garmin Vivosmart HR+ en de Polar A360

Zowel de Garmin als de Polar voldoen goed aan mijn eisen echter de Garmin is me veel te dik. Ik heb hem gepast en het bandje en de pasvorm vond ik best ok maar de dikte is een dealbreaker dat schuift niet goed onder een overhemd. De Polar is wat dunner maar daarvan vond ik het bandje en de pasvorm weer wat minder.
Verder zie ik door de bomen het bos niet meer wat betreft al de verschillende wearables die er zijn. Heeft iemand nog tips voor me? Dus een goede upgrade voor de Mi Band 2, met een beter scherm, betere slaap monitoring, betere activiteiten monitoring, goede pasvorm (is natuurlijk persoonlijk) en maximaal hooguit een paar mm dikker dan de Mi Band 2 (die is 10,5 mm dik)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:58
Al gekeken naar de Amazfit van Xiaomi?

http://www.banggood.com/A...1127548.html?rmmds=search
Is hier en daar wel goedkoper te krijgen.
Via banggood kun je volgens mij invoerkosten afdekken door voor bepaald type verzending te kiezen.

[ Voor 17% gewijzigd door Purehz op 11-04-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:42
Purehz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:00:
Al gekeken naar de Amazfit van Xiaomi?

http://www.banggood.com/A...1127548.html?rmmds=search
Is hier en daar wel goedkoper te krijgen.
Via banggood kun je volgens mij invoerkosten afdekken door voor bepaald type verzending te kiezen.
Deze had ik nog niet gezien in het bos van wearables. Dank je, ziet er wel goed uit. Alleen ben ik bang dat ik deze nergens kan passen in Nederland. Is dan wel een dure gok. ;)