Ik was tevreden geweest met huidige Pro met een flinke performance boost. Dit zijn gewoon praktisch dezelfde specs alleen dan met een groter (wel praktisch) trackpad, en de totaal onzinnige touchbar.Tom schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:27:
Wat is iedereen hier negatief.
Geen idee wat de verwachtingen waren, maar sneller/kleiner/dunner/groter touchpad was te verwachten en daar zijn ze in geslaagd. Voeg daar die touchbar met touch id aan toe en je hebt weer een geweldige laptop. Ik zou niet weten wat ik anders zou moeten kopen als ik een knappe laptop wil.
Ik vond die touchbar wel cool. Geen idee of je zoiets nou veel zult gebruiken in de praktijk, maar 't is een mooie en wellicht handige innovatie die nog geen ander merk heeft.
Enige wat ik jammer vind is dat er geen los Display meer komt. Die LG zal technisch prima zijn, vind het wel mooi als alles netjes bij elkaar past.
NIet waar, er zijn alleen mooie 12" laptops te vinden als je graag meer betaalt dan voor een MacBook.Robinvdh5 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:28:
[...]
Ligt eraan hoe erg graag je een Apple device wil gebruiken, er zijn heel veel mooie 12" laptops te vinden
Twee jaar geleden heb ik 1800 euro betaald voor de Mid 2014 MBP, 15" i7 16GB 256GB.
Volgens mij moet die nu nog maar even meegaan al wilde ik eigenlijk upgraden.
Ik zie in bijna alles een stap terug, touchbar (lijkt me niet fijn), de nieuwe touchpad is veel te groot, geen HDMI aansluiting, geen USB-A, geen mini-DP.
Wtf?
Ik zie in bijna alles een stap terug, touchbar (lijkt me niet fijn), de nieuwe touchpad is veel te groot, geen HDMI aansluiting, geen USB-A, geen mini-DP.
Wtf?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
http://www.apple.com/nl/shop/buy-mac/macbook-pro/15-inch
3199 voor 15"
Touch Bar en Touch ID
2,7-GHz processor
512 GB opslag
2.699,00 voor de instap 15". 13" van 1699 tot 2199.
3199 voor 15"
Touch Bar en Touch ID
2,7-GHz processor
512 GB opslag
2.699,00 voor de instap 15". 13" van 1699 tot 2199.
[ Voor 17% gewijzigd door ZiSE op 27-10-2016 20:30 ]
De upgrade van de macbook pro is op zich zelf best prima, maar daar had je geen presentatie van een ander half uur nodig. Snap ook niet waar ze op wachten om al hun andere mac lijnen te updaten zodat ze weer bij de tijd zijn. En omdat ze macOS niet touch screen geschikt willen maken, lopen ze ook alle innovatie in de hybrid markt mis.
GoeiedagschotelZiSE schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:29:
3199 voor 15"
Touch Bar en Touch ID
2,7-GHz processor
512 GB opslag
Onder de 1500 euro kan ik die zeker een kopen hoor?MarcoC schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:29:
[...]
NIet waar, er zijn alleen mooie 12" laptops te vinden als je graag meer betaalt dan voor een MacBook.
Weddings are basically funerals with cake.
Ook geen 15" meer zonder GPU... Alsof videos knippen-plakken de enige powerusercase is...
Zoals verwacht, iedereen gaat nu klagen over de prijs net zoals toen in 2012 met retina scherm
De prijzen die genoemd waren zijn Amerikaanse prijs, in Nederland komen volgens mij nog minstens 200 boven op en dan in het euro
Haters? Ik heb volgens mij bijna alle Apple producten gehad (iMac, iPad, Macbook Air, Macbook Pro, iPhone)Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:24:
Grappig hoor al die haters hier, niks te doen ofzo?
(Behalve de iPods) En elke keer, als ik de producten moet vervangen, kies ik toch voor een ander fabrikant omdat Apple heel dwars doet, maar wel de prijzen elke keer omhoog gooit. Ik denk dat er vele Apple gebruikers deze mening delen en daarom teleurgesteld reageren.
Jammer, de iMac heeft geen upgrade gekregen in de store.....Jammer, want ik had graag een snellere iMac gekocht om m'n Emoji;s te spammen, want dat is blijkbaar Pro.
[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 27-10-2016 20:31 ]
39
HAAHAHAHAHAHAHHA WTF!ZiSE schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:29:
3199 voor 15"
Touch Bar en Touch ID
2,7-GHz processor
512 GB opslag
De Radeon Pro 455 is ook een low-mid range GPU

2000 euro voor de goedkoopste MacBook Pro met touch bar.Yibsel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:30:
Zoals verwacht, iedereen gaat nu klagen over de prijs net zoals toen in 2012 met retina schermDe prijzen die genoemd waren zijn Amerikaanse prijs, in Nederland komen volgens mij nog minstens 200 boven op en dan in het euro
Sowieso. 15" uit 2014 zijn helemaal prima lijkt me. Lekker veel poorten en mogelijkheden en een veel betere prijs.SavageBrother schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:26:
Komende dagen maar eens gaan bepalen wat ik als student nou nodig heb, ik neig toch wel naar de 12" of 13" zonder touchbar nu.
Of een 2e hands ergens op de kop tikken.
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Henk en Ingrid gaan gelijk een lening afsluiten.RadiQal schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:29:
denk dat de store opengaat...zal wel storm lopen
Waar zie je dat? linkje ?NotSoSteady schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:30:
[...]
2000 euro voor de goedkoopste MacBook Pro met touch bar.
Andere categorie. Die instap Pro is even duur als de Surface Book. Maar die heeft (iets) betere specs, een touchscreen, pen functie en kan ook als tablet gebruikt worden. Mijn XPS 13 met (veel) betere specs en touchscreen was ruim goedkoper dan de instap Pro.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:26:
[...]
Want? De Microsoft spullen en Dell zijn net zo duur, dus?
Dus nee, ze zijn niet net zo duur
Voor de goede orde: Ik vind ze heel heel erg mooi. Serieus mooie laptops, doch met specs die niet echt Pro te noemen zijn. Maar ik denk dat niemand zich een buil zal vallen aan deze laptops. Zoals eerder gezegd, ik heb vorige week een Apple Pro 15 gekocht en zie niets nu wat de gebruiker gaat missen.
En dat is wellicht het grootste probleem: Apple verrast niet meer. Sinds 3 jaar is er niets geweest wat de headlines zou mogen halen.
Gewoon SSD erin proppen. Voor normale performance zaken ga je echt niets missen dan.Phusebox schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:29:
Twee jaar geleden heb ik 1800 euro betaald voor de Mid 2014 MBP, 15" i7 16GB 256GB.
[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 27-10-2016 20:34 ]
Dus de prijs is even 800 euro gestegen voor een vrijwel nauwelijks sneller geworden MBP in twee jaar tijd. Oftewel 44% prijsstijging.
Weddings are basically funerals with cake.
Verwijderd
Daar moet je bij Draghi voor zijn, voor de huidige Dollar-Euro koers.muhda schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:30:
[...]
Haters? Ik heb volgens mij bijna alle Apple producten gehad (iMac, iPad, Macbook Air, Macbook Pro, iPhone)
(Behalve de iPods) En elke keer, als ik de producten moet vervangen, kies ik toch voor een ander fabrikant omdat Apple heel dwars doet, maar wel de prijzen elke keer omhoog gooit. Ik denk dat er vele Apple gebruikers deze mening delen en daarom teleurgesteld reageren.
Ik ben groot apple gebruiker met zeker +6 devices in huis.Cubic X schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:30:
[...]
HAAHAHAHAHAHAHHA WTF!
De Radeon Pro 455 is ook een low-mid range GPU![]()
.
Maar echt wat een geld.
Ik was al aan het kijken om mijn Macbook Pro's uit 2012 te vervangen voor een Dell XPS 9500.
Maar nu weet ik het bijna zeker.
Ik had zo gehoopt op een betaalbare opvolger van mijn 13" MBP2010. Die is na goed 6 jaar wel eens aan vervanging toe, maar een fatsoenlijk upgrade pad heb ik niet. Uiteraard kan ik ff bukken voor Tim maar dat weiger ik. Geen iMac, mac mini of air updates. Echt super telleurstellend

Wat is je bron? Ik zou verwachten dat ze dan geen LG zouden aanprijzen (en zelfs vermelden dat het samen ontwikkeld is) maar gewoon hun mond houden en volgend jaar met dat scherm komen.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:28:
[...]
Een eigen los Apple 4K (of 5K) scherm komt pas ergens volgend jaar, hoogstwaarschijnlijk dan met het LG paneel
Overigens heb ik niets tegen LG-panels of hardware (weet dat het ook in sommige iMac's zit). Het gaat mij om het uiterlijk. Ik wil gewoon alles van Apple omdat het bij elkaar past en goed met elkaar werkt.
De tering wat een prijzen..
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
damn... 1700,- voor de instap.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
En geen optie om het geheugen van de 15" te upgraden naar 32GB... jammer
Niet zeuren over de prijzen he jongens, FREE SHIPPING!
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Ik zocht iets met 512 Gb SSD.... maar dat kost 3000 euro.

Met tragere processor, vermoedelijk niet veel sneller dan het 2015 model (eerder trager).SirLenncelot schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:33:
damn... 1700,- voor de instap.
[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 27-10-2016 20:34 ]
Lachwekkend
Haters everywhere but I don’t really care
Die mis ik ook, gemiste kansMoehMan schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:33:
En geen optie om het geheugen van de 15" te upgraden naar 32GB... jammer

Is al SSDPWM schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:31:
[...]
[...]
Gewoon SSD erin proppen. Voor normale performance zaken ga je echt niets missen dan.
Apple Inc.
NASDAQ: AAPL - 27 okt. 14:34 GMT-4
114,95USDPrice decrease0,64 (0,55%)
NASDAQ: AAPL - 27 okt. 14:34 GMT-4
114,95USDPrice decrease0,64 (0,55%)
Ben ik blij dat ik een paar maanden geleden hier niet op heb gewacht maar toen gewoon de instap Pro heb gekocht voor thuis.
De 'oude' macbook pro's zijn ook niet in prijs gedaald geloof ik?
waarom alleen maar thunderbolt poorten? ik ken maar weinig mensen die het echt gebruikt..
En geen normale USB aansluiting, maar ze hebben wel 4 USB-c EN de koptelefoon aansluiting
[ Voor 9% gewijzigd door Annoyingmouse op 27-10-2016 20:35 ]
het oude model staat ook nog in de store. voor €1449,-
sww89 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:30:
[...]
Nou ik was misschien even te snel met typen. Laten we nog even analiseren. De MacBook Air 11" heeft namelijk ook leverdatum maandag 31 oktober. De 13" Air daarentegen gewoon vrijdag de 28e. Dus even logisch nadenken welke modellen blijven en vervallen.
Mijn mening is dat de modellen die een leverdatum hebben van maandag een hardware en/of beschikbaarheidsverandering krijgen, en de modellen met leverdatum vrijdag, ongewijzigd blijven. Dat betekent dat mijn voorspelling is:
- de 11" MacBook Air en 13" Pro non retina komen te vervallen
- de 12" MacBook 2016 blijft ongewijzigd
- de 13" Air blijft als instapper (dus godzijdank geen USB-C en retina enzo)
- de 13" Pro 128GB en 15" Pro 256GB blijven in het assortiment als instapper met huidige configuratie maar wel een lagere prijs
- van de 13" en 15" Pro krijgen de duurdere versies met meer opslag een design- en flinke interne hardware-update
Lenovo had het in de ThinkPad X1, in 2013. Ook een rij met touch functietoetsen met dynamische functionaliteit. Bij de MacBook Pro is het natuurlijk wel iets mooier uitgewerkt, en in Windows worden conventionele functietoetsen vaker gebruikt. Lenovo is er een jaar later weer van afgestapt, onder grote druk van de gebruikers die er niet aan konden wennen dat ze naar het toetsenbord moesten kijken om functietoetsen te gebruiken.Tom schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:27:
Ik vond die touchbar wel cool. Geen idee of je zoiets nou veel zult gebruiken in de praktijk, maar 't is een mooie en wellicht handige innovatie die nog geen ander merk heeft.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Thunderbolt EN USB-C hèColdbullet schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:35:
waarom alleen maar thunderbolt poorten? ik ken maar weinig mensen die het echt gebruikt..
Verwijderd
Goedkoop is het niet, maar mijn huidige first geen MacBook Pro 15inch Retina was in 2012 2900 euro, en nu dus met wat upgrades 3200 euro. Zeker niet goedkoop, maar de stijging in 4 jaar tijd valt wel mee.
Ik vraag me een beetje af wat het verschil is tussen 15" standaard + 512GB SSD + Radeon Pro 460 en 15" Full option + Radeon Pro 460. Het enige wat ik zie is 0.1Ghz minder maar een prijsverschil van meer dan 200 euro.
Aan USB-C heb je dus weinig aan

Yibsel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:37:
[...]
Aan USB-C heb je dus weinig aanhoe komen apple op het idee om normale usb poorten weg te halen...
http://www.apple.com/nl/s...naar-usb-adapter?fnode=8b
[ Voor 29% gewijzigd door kaassouffle op 27-10-2016 20:39 ]
Zo, net met verbazing zitten kijken naar het Mac Event. Ja, leuk hele mooie macs.
Maar waar zijn de updates van de:
iMac
Mac Pro
Mac Mini
Andere hardware zoals de AirPort serie.
En die prijzen dan... Ongeveer dezelfde configuratie als mijn rmbp uit 2014 maar dan €700 duurder....
Ik blijf nog wel een paar jaar werken op mijn huidige MacBook!
Maar waar zijn de updates van de:
iMac
Mac Pro
Mac Mini
Andere hardware zoals de AirPort serie.
En die prijzen dan... Ongeveer dezelfde configuratie als mijn rmbp uit 2014 maar dan €700 duurder....
Ik blijf nog wel een paar jaar werken op mijn huidige MacBook!
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Net als in bijvoorbeeld de Tesla. Het is leuk dat je alles via touch kunt bedienen en de voordelen zijn groot (geen fysieke knoppen, dus met een software-update kun je alles aanpassen) maar qua UX niet altijd ideaal. Het kan niet meer op gevoel. Ik vond bijv. de iPod met fysieke knoppen ook altijd fijner dan een iPod Touch... gewoon omdat je snel een nummer kunt skippen zonder naar een scherm te kijken.Canaria schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:36:
[...]
onder grote druk van de gebruikers die er niet aan konden wennen dat ze naar het toetsenbord moesten kijken om functietoetsen te gebruiken.
Ach ze hebben wel vaker iets gedaan waar iedereen dacht WTF en vervolgens had 90% van de markt het het jaar erop ook.Yibsel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:37:
[...]
Aan USB-C heb je dus weinig aanhoe komen apple op het idee om normale usb poorten weg te halen...
Maar goed of dat nu ook zo is
Netboot ook? Club3D, daar is een merk waar ik al heel lang niets van heb gehoordDaMarcus schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:20:
[...]
De USB-C naar LAN-adapter van Club 3D werkt goed, deployment werkte hierop.
Zie nu net dat er een USB-C > Thunderbolt 2 accessoire komt, dat zou dan sws gaan werken voor netboot denk ik.
Ik wil niet over de prijs zeuren. Maar ff 400 euro er bovenop gooien wordt dat ding bijna een MacBook pro voor elite gebruikers.
Ik heb een nieuwe MacBook pro nodig. Maar denk dat ik even wacht tot na de feestdagen. En kijken hoeveel geld ik nog in het laatje heb liggen.
Ik heb een nieuwe MacBook pro nodig. Maar denk dat ik even wacht tot na de feestdagen. En kijken hoeveel geld ik nog in het laatje heb liggen.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Verwijderd
Mwah, dat is een van de weinig beslissingen waar ik het mee eens ben. Zonder een nieuwe standaard te implementeren wordt hij nooit algemeen geaccepteerd.Yibsel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:37:
[...]
Maar ik snap dan nooit waarom Apple gewoon niet in 1x heel z'n line update, willen ze ofzo klanten verliezen? De mac pro was bij release een top apparaat, maar nu wel weer verouderd. Zelfde geld dus voor al hun mac's op de de macbook pro na.
Apple blinkt normaalgesproken al niet uit in een goede prijs/kwaliteit verhouding, maar dit slaat alles. 1700 euro voor de instapper, ongelofelijk. Ik sla een rondje over.
nederlandse prijzen 2000 euo pfff
Ik zou het doen!
Wel grappig hoe negatief iedereen hier is over het apparaat maar dan alsnog over de prijs valt. Dus we vinden het niks maar willen het toch hebben?
Moet ik checken voor je, kom ik op terug.joon schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:39:
[...]
Netboot ook? Club3D, daar is een merk waar ik al heel lang niets van heb gehoord![]()
Zie nu net dat er een USB-C > Thunderbolt 2 accessoire komt, dat zou dan sws gaan werken voor netboot denk ik.
Heb je een linkje van USB-C / Thunderbolt 3 » Thunderbolt 2?
Omdat ze een schermpje boven het toetsenbord hebben toegevoegd?Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:37:
Goedkoop is het niet, maar mijn huidige first geen MacBook Pro 15inch Retina was in 2012 2900 euro, en nu dus met wat upgrades 3200 euro. Zeker niet goedkoop, maar de stijging in 4 jaar tijd valt wel mee.
De huidige 12" is niet gezakt in prijs toch?
It's dogged that does it
ik zie toch veel mensen die niet gaan upgraden hoorTom schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:40:
Wel grappig hoe negatief iedereen hier is over het apparaat maar dan alsnog over de prijs valt. Dus we vinden het niks maar willen het toch hebben?
Dat is niet altijd het geval, heel veel techies kijken zich helemaal gek op de specificaties.Nieuwevolger schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:39:
Maar ik snap dan nooit waarom Apple gewoon niet in 1x heel z'n line update, willen ze ofzo klanten verliezen? De mac pro was bij release een top apparaat, maar nu wel weer verouderd. Zelfde geld dus voor al hun mac's op de de macbook pro na.
Terwijl dit bij Apple nooit core is geweest en laat staan nodig.
Verwijderd
De nieuwe MacBook pro is flink sneller volgens de keynote maar met de snelheid zijn ook de prijzen enorm gestegen.
Ik vind de MacBook mijn geld niet waard met wat je aan hardware erin krijgt.
Apple is zo trots op hun dunner, dunner, dunner en lichter, lichter, lichter, lichter mantra's. Waarom niet echt serieuze hardware erin doen en half kilootje zwaarder en iets dikker. Ik weet de percentages niet meer maar iets van 50%-70% meer snelheid bij videobewerking? Wat ze niet vertellen is dat het technisch ver achter loopt op nieuwe laptops waar een GTX 1070 in zit.
Apple is zo trots op hun dunner, dunner, dunner en lichter, lichter, lichter, lichter mantra's. Waarom niet echt serieuze hardware erin doen en half kilootje zwaarder en iets dikker. Ik weet de percentages niet meer maar iets van 50%-70% meer snelheid bij videobewerking? Wat ze niet vertellen is dat het technisch ver achter loopt op nieuwe laptops waar een GTX 1070 in zit.
Het ding is dan serieus duur geworden. Qua specs niet veel extra, wel een beter design en form-factor.Tom schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:40:
* Delerium gaat nog ff nadenken.
De 2500 euro is dus niet voldoende....
Dat dus. Mijn 15" MBP early 2010 voldoet nog prima zie ikVerwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:42:
De nieuwe MacBook pro is flink sneller volgens de keynote maar met de snelheid zijn ook de prijzen enorm gestegen.
Apple is zo trots op hun dunner, dunner, dunner en lichter, lichter, lichter, lichter mantra's. Waarom niet echt serieuze hardware erin doen en half kilootje zwaarder en iets dikker. ik weet de percentages niet meer maar iets van 50%-70% meer snelheid bij videobewerking? Wat ze niet vertellen is dat het technisch ver achter loopt op nieuwe laptops waar een GTX 1070 in zit.
Thanks!DaMarcus schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:41:
[...]
Moet ik checken voor je, kom ik op terug.
Heb je een linkje van USB-C / Thunderbolt 3 » Thunderbolt 2?
En bij deze:
http://www.apple.com/nl/s...80%91c-naar-thunderbolt-2
Omdat je nogal weinig alternatieve merken heb die OS draaien, dus hoeveel keuze heb je dan..? Weet jij een goed alternatief? ik hou me aanbevolenTom schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:40:
Maar nu betaal je gewoon voor verouderde hardware, de hoofdprijs betaal je toch al, dan wil je ook de nieuwste hardware erin. Wat maakt het voor Apple nu uit om even snel een kaby lake processor in hun hun macbook en macbook air te stoppen.Mektheb schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:41:
[...]
Dat is niet altijd het geval, heel veel techies kijken zich helemaal gek op de specificaties.
Terwijl dit bij Apple nooit core is geweest en laat staan nodig.
Ik snap de keuze voor een radeon niet, de GT10XX serie is extra zuinig en krachtiger, echt zo jammer dit.
39
Hackintosh is straks wel mogelijk met alle Skylake laptops van een andere fabrikanten.marijnvtg schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:43:
[...]
Omdat je nogal weinig alternatieve merken heb die OS draaien, dus hoeveel keuze heb je dan..? Weet jij een goed alternatief? ik hou me aanbevolen
Verwijderd
BTW is ook hoger geworden in die jaren, maar gelukkig krijg ik dat terugNotSoSteady schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:41:
[...]
Omdat ze een schermpje boven het toetsenbord hebben toegevoegd?
Ik vind het wel dapper van ze ...Fietsbel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:43:
Ik snap de keuze voor een radeon niet, de GT10XX serie is extra zuinig en krachtiger, echt zo jammer dit.

Mijn 13" 2010MBP kostte me €1349 nieuw en de eerste opvolger, ja die met de fysieke functie toetsen kost €1699 echt WTF 
Tim, Phill, Johnny
Tim, Phill, Johnny

Zijn die dell xps-en nou in eens veel goedkoper of heeft apple mijn referentie kader opgeblazen.
GTX 1070 is misschien een stapje te ver, denk dat er maar weinig laptops die een dun design kunnen combineren met GTX1070. Neemt niet weg dat een 1060 ook volstaat..Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:42:
Het zou ze nog sieren als de 12" in prijs zakt met verouderde specs
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Por que no los dos?HEY_DUDE schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:45:
Zijn die dell xps-en nou in eens veel goedkoper of heeft apple mijn referentie kader opgeblazen.
Klopt en ben ik wel met je eens, echter is dat nooit zo bij Apple geweest.Nieuwevolger schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:43:
[...]
Maar nu betaal je gewoon voor verouderde hardware, de hoofdprijs betaal je toch al, dan wil je ook de nieuwste hardware erin. Wat maakt het voor Apple nu uit om even snel een kaby lake processor in hun hun macbook en macbook air te stoppen.
En blijkbaar maakt het voor hun wel uit, want de oudere is goedkoper en verkopen ze alsnog
Ben erg blij met mijn Early 2015 13" als ik nu de prijzen zie.
Upgrade naar een 16GB ram versie kom je al snel uit op 2239 met touchbar
Ik heb er welgeteld 1889 voor betaald destijds.
Upgrade naar een 16GB ram versie kom je al snel uit op 2239 met touchbar

Ik heb er welgeteld 1889 voor betaald destijds.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Kan iemand mij vertellen met wat voor andere MacBook uit een ander jaar een 12" te vergelijken is?
Als ik nu een Air 13" uit late 2011 heb, ga ik er dan nog enigszins op vooruit?
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Haha ik ben ook eens op de productpagina van Dell gaan kijken. Zo'n XPS biedt nu opeens wel heel veel waar voor je geld.HEY_DUDE schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:45:
Prima, dan t touchpad ervaring nog en dan stap ik zo van Apple af. Zit al maanden te orienteren naar een andere laptop. Dell XPS zou met zn touchpad nog het dichtste bij die van MBP moeten zitten, maar het is het net niet.. als je 'men' mag gelovenNotSoSteady schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:43:
[...]
Hackintosh is straks wel mogelijk met alle Skylake laptops van een andere fabrikanten.
Helemaal met de vele kortingscodes die regelmatig te vinden zijn !SirLenncelot schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:46:
[...]
Haha ik ben ook eens op de productpagina van Dell gaan kijken. Zo'n XPS biedt nu opeens wel heel veel waar voor je geld.
Ik ben al aan het kijken naar 2x een XPS 9550
Zou je nu ook 4x zo snel kunnen opladen met 4 oplaadpoorten
Misschien iets met contract dat Apple heeft getekend met AMD, idd erg jammerFietsbel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:43:
Te veel teleurstellingen in 1 jaar
Pff die prijzen!
Voor mijn late '13 met 256GB heb ik destijds €1399 betaald. Dat is nu dus €600 meer voor 'het zelfde' model.
Verder jammer dat ze de MagSafe weg hebben gedaan, die heeft mijn laptop al meerdere malen gered. Dongeltjes ontkom je nu helemaal niet meer aan. Touchbar.. leuk maar niet voor mij, een beetje de heletijd naar je toetsenbord liggen kijken.
Ik sla een aantal jaren over
Oh, en de SD-reader natuurlijk, die gebruikte ik nog regelmatig (DSLR)

Verder jammer dat ze de MagSafe weg hebben gedaan, die heeft mijn laptop al meerdere malen gered. Dongeltjes ontkom je nu helemaal niet meer aan. Touchbar.. leuk maar niet voor mij, een beetje de heletijd naar je toetsenbord liggen kijken.
Ik sla een aantal jaren over
Oh, en de SD-reader natuurlijk, die gebruikte ik nog regelmatig (DSLR)
[ Voor 8% gewijzigd door Lunaticc op 27-10-2016 20:49 ]
Dat zal vast wel ja, de chips van AMD zijn over het algemeen al een stuk goedkoper, dus je kan meer winst maken per product.Yibsel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:47:
[...]
Misschien iets met contract dat Apple heeft getekend met AMD, idd erg jammer
Te veel teleurstellingen in 1 jaar
39
Denk dat je in dat geval het beste kunt kijken naar een huidige generatie 13" Pro Retina.THE_BASE schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:46:
Kan iemand mij vertellen met wat voor andere MacBook uit een ander jaar een 12" te vergelijken is?
In processorsnelheid zijn ze ongeveer gelijk. Maar alleen vanwege het scherm is de upgrade het wel waard. Verder zit er in de MacBook meer geheugen en een snellere ssd.THE_BASE schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:46:
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
SSD doet dus 3 GB/s. Ik meen dat de oude 2 GB/s deed, dus wederom een forse stap sneller qua SSD.
Let op:
~[html]In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.
Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
~[/html]
~[html]In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.
Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
~[/html]