[Event] 'Hello again' 27 oktober 2016 19:00

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Sluw schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:06:
[...]

Haha ja jij was inderdaad ook op zoek. Ik wil precies de zelfde laptop upgraden, heb geen zin in Windows maar twijfel nu toch ook wel erg.

ik vind die strip er trouwens super kitsch uitzien. Doet me denken aan van die compacte stereotorens van vroeger (nog steeds?) met zo'n hele ledshow op het display. Ik gebruik mijn laptop ook erg vaak dicht aan een groot scherm, dan betaal je dus voor ene duur scherm en een touchbar die je meestal niet gebruikt.
Ik weet niet waar jij op gehoopt had maar voor mij was een Iris Pro 580 genoeg geweest voor on the go. (Aangezien ik een quadcore cpu wil en geen dualcore). Via thunderbolt 3 een eGPU voor thuis... Zeker gezien die Radeon Pro 450 op een TDP reductie en een paar procenten betere performance weinig nieuws lijkt te bieden.

Die Bar kan handig zijn maar ik wil eerst even afwachten wat het te bieden heeft in Adobe Lightroom, persoonlijk lijkt een usb midi controller nog steeds sneller en efficienter. Sowieso goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Wow, wat een goedkoop jaar wordt dit. Eerst een iPhone 7 cyclus die we overslaan en nu gaan ook de macbooks nog wel een jaartje langer mee. 2 prima nieuwe producten die echter volledig niets nieuws te bieden over de vorige iteratie.

Ongetwijfeld genoeg mensen die upgraden ondat het oude echt niet meer voldoet, maar in ons geval in ieder geval meer nadelen (poortjes) dan voordelen. Ben benieuwd hoeveel pijn deze vooruitstrevendheid Apple gaat doen qua verkoopcijfers.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 18:55

ddZ

[quote]sww89 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:47:
[...]

Laat ik duidelijk zijn: Ik ben het niet eens of oneens met je hè. Ik probeer wat discussie los te krijgen en door enkele argumenten heen te prikken.
[/quote
Zo had ik het zelf ook opgevat ;)
]
Het argument dat nu dus veel voorkomt is dat je opeens allerlei adapters en kabels moet kopen. En dan een hele zak met die dingen mee moet nemen. Ik betwijfel dat en ben ervan overtuigd dat het allemaal wel meevalt.
Ligt eraan. Stel dat je een poweruser bent, die veel op locatie werkt, dan kan het zo maar voorkomen, dat op je (tijdelijke) werkplek de randapparatuur niet de gewenste aansluitingen hebt. En tja, dan zit er weinig anders op, dan toch die zak kabels mee te slepen ;). Ben je een poweruser die bijvoorbeeld niet telkens van werkplek wisselt, dan zal het een minder groot probleem zijn, laat staan de homeuser...
Je betaalt inderdaad een flink bedrag en dan wil je een zo compleet mogelijk product. De MacBook Pro <2015 heeft allerlei poorten met slechts een taak (nou ja thunderbolt is wel veelzijdiger) en lijkt op het eerste gezicht veel te kunnen. Echter, de MacBook Pro >2016 heeft vier poorten welke juist onwijs veelzijdig zijn. In mijn ogen een efficiënter gebruik van de ruimte op een mobiel device. Want nu kan je als gebruiker - tegen een meerprijs, dat wel - zelf kiezen waarvoor je die poorten gebruikt/inzet. Ik vind dát juist een stukje gemak en tevens hufterproof voor de huis-, tuin- en keukenvrouw. Ow oeps :X Een kabel die altijd past. Maar zoals ik al zei zijn er nu nog weinig adapters en kabels beschikbaar die compatibel zijn met al jouw randapparatuur thuis, op school of op kantoor. Dus deze actie van Apple gaat nu even pijn doen, maar juist nu komen er juist allerlei accessoires van de grond en krijgt de USB-C markt een boost. En als nu de gebruikers, die al zonder al die bejaarde aansluitingen kunnen, instappen, dan kan over twee tot drie jaar de rest instappen in een wat verzadigdere markt met bredere ondersteuning voor USB-C.
Dat je alle poorten overal voor kan gebruiken, is inderdaad superhandig. Maar dat voorbeeld van het opladen, wat ik noemde... Dat blijft gewoon niet handig imho.. En I know.. deal with it, maar toch..
Hoewel laden over (vier) USB-C (poorten) voordelen met zich meebrengt, is gebrek aan Magsafe toch zeker een pijnpuntje die ik met je deel. Zelf ben ik ook al eens gered door die techniek en het was dan ook een mooi USP van de MacBook Air en Pro.
Dit. Daarom begrijp ik de keuze vooralsnog niet...
En we moeten niet vergeten dat je eigenlijk helemaal niet meer zo vaak hoeft te upgraden naar een nieuwer model. Computers zijn voor velen snel genoeg en zullen dat ook jaren blijven voordat je toe bent aan een nieuw model. Dan lijkt €2500 veel, en is het ook, maar als je elke dag >5 jaar lang van dat ding gebruik maakt, dan valt het wel mee. En als het je echt te gortig wordt, dan moet je afstand doen van Apple. En daarmee kom ik bij mijn Windows opmerking. Op Windows (en Android) stap je makkelijk over naar een ander merk zonder verlies van functies en compatibiliteit. Bij Apple zit je gevangen in de keuzes die Apple maakt. Deel je de visie of de premium prijzen van Apple niet, dan kan je maar beter jouw Apple producten gaan uitfaseren.
Tuurlijk hoef je niet meer zo snel te upgraden naar een nieuw model, maar we hebben het hier over de huidige koers van Apple. Ooit zal je MacBook eens vervangen moeten worden... En dan gaan toch de zaken spelen, waar veel mensen tegenaan gaan lopen. Wil je het niet? Dan is het inderdaad tijd om bij de buren te gaan kijken. En daar wringt nou precies de schoen: ik weet voor mezelf nu al, dat ik straks ook moet gaan nadenken of nog wel het beste voor me is (als ik kijk naar het financiële plaatje). En je zegt het zelf ook al: overstappen naar Windows/ Android etc. is niet zo vanzelfsprekend. Helemaal als je, zoals in mijn geval, door de jaren heen, toch wel een aardig bedrag hebt geïnvesteerd in randapparatuur, apps etc. En tuurlijk is dat altijd mijn eigen keuze geweest, maar hoefde er nooit ook rekening mee te houden dat ik ooit eens een switch zou moeten maken in de verre toekomst, want waarom zou ik als OSX/ iOS me prima bevalt...

Hoe dan ook, ik heb vooralsnog geen redenen om over te stappen, maar ik hou het wel in de gaten. Ben allang blij, dat de concurrentie nu meer tegengas geeft, op zowel software- als hardwaregebied en daar heb je als eindgebruiker alleen maar meer profijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32

Quakie

quakelen

Philflow schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:07:
[...]

Maar wel op een nieuwe bus toch?
(heb me de laatste tijd niet bezig gehouden met Intel)
Bus?

sommige mensen kijken te veel naar base clock. 2Ghz lijkt dus een achteruitgang, maar hij heeft een enorme turbo boost tov andere (vorige modellen).

Tov 5257U zou die even snel moeten zijn met max 100% maar stuk zuiniger.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:50
Canaria schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:48:
[...]

Yes, op een desktop. Mijn werklaptop is een ThinkPad.

Ik had oorspronkelijk een 15" MBP retina als werklaptop. Als ik legaal Windows als host had kunnen draaien en OS X als VM zou ik die nu nog in gebruik hebben. In OS X/macOS doe ik geen zware dingen, in Windows af en toe wel. Boot Camp was een optie maar meerdere keren per dag opnieuw opstarten om in een ander OS te komen vind ik onhandig.
Dual boot is voor mij ook geen optie, ik wil realtiem kunnen debuggen tussen xcode ios en bv mijn visual studio backend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

In ons huishouden lang niet toe aan nieuwe Macs. Maar die prijzen zijn werkelijk bizar. Vond het in 2014 met mijn maxed out 15 inch MBP al op het randje. Maar dit.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:16
sww89 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:04:
[...]

Wat jij nu allemaal opnoemt, zou je (als overgangsperiode) prima kunnen oplossen met een hub op je bureau. Als je dan achter je bureau gaat zitten en de MacBook inplugt, heb je al je randapparatuur aangesloten en word je MacBook ook opgeladen. En als je toe bent aan een nieuwe monitor: Moderne monitoren fungeren vaak al als een hub dus daar kan je al leuke dingen mee doen. Zie bijvoorbeeld https://9to5mac.com/2016/...k-monitor-macbook-review/.

De enige adapter die je onderweg dan eigenlijk nog nodig hebt is de USB-C naar USB-A adapter van €25, omdat dat nog gemeengoed is. Eventueel voor je bedrade muis en een usb stick. Maar mij lijkt het nieuwe kingsize trackpad ook wel lekker werken.
ja ik begrijp je wel en je standpunt kan ik wel inkomen. Het is alleen dat je naar je persoonlijke situatie moet kijken of het nog steeds het beste voor jezelf is (financieel gezien). Maar goed, dat is zo persoonlijk dat je daar eigenlijk niks over kan zeggen.
Maar het is wel zo dat als Apple een bepaalde route kiest je die moet volgen wil je optimaal kunnen werken. En die route raakt je op steeds meer vlakken in je digitale leefomgeving. Ik denk dat je je best af en toe mag afvragen of dat nog steeds is wat je wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:42
Ik heb er nu een quad core i7 in zitten. De 2011 MBP komt in geekbench een stuk hoger dan de dual core i5 processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Roman_Craig schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:33:
[...]

ja ik begrijp je wel en je standpunt kan ik wel inkomen. Het is alleen dat je naar je persoonlijke situatie moet kijken of het nog steeds het beste voor jezelf is (financieel gezien). Maar goed, dat is zo persoonlijk dat je daar eigenlijk niks over kan zeggen.
Maar het is wel zo dat als Apple een bepaalde route kiest je die moet volgen wil je optimaal kunnen werken. En die route raakt je op steeds meer vlakken in je digitale leefomgeving. Ik denk dat je je best af en toe mag afvragen of dat nog steeds is wat je wil. :)
Jup mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
Pat-Juh schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:08:
[...]

Ik weet niet waar jij op gehoopt had maar voor mij was een Iris Pro 580 genoeg geweest voor on the go. (Aangezien ik een quadcore cpu wil en geen dualcore). Via thunderbolt 3 een eGPU voor thuis... Zeker gezien die Radeon Pro 450 op een TDP reductie en een paar procenten betere performance weinig nieuws lijkt te bieden.

Die Bar kan handig zijn maar ik wil eerst even afwachten wat het te bieden heeft in Adobe Lightroom, persoonlijk lijkt een usb midi controller nog steeds sneller en efficienter. Sowieso goedkoper ;)
Eigenlijk vind ik de specs van de 15" macbooks wel prima alleen niet met de prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:30
sww89 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:04:
[...]

Wat jij nu allemaal opnoemt, zou je (als overgangsperiode) prima kunnen oplossen met een hub op je bureau. Als je dan achter je bureau gaat zitten en de MacBook inplugt, heb je al je randapparatuur aangesloten en word je MacBook ook opgeladen. En als je toe bent aan een nieuwe monitor: Moderne monitoren fungeren vaak al als een hub dus daar kan je al leuke dingen mee doen. Zie bijvoorbeeld https://9to5mac.com/2016/...k-monitor-macbook-review/.

De enige adapter die je onderweg dan eigenlijk nog nodig hebt is de USB-C naar USB-A adapter van €25, omdat dat nog gemeengoed is. Eventueel voor je bedrade muis en een usb stick. Maar mij lijkt het nieuwe kingsize trackpad ook wel lekker werken.
Ja, allemaal leuk en aardig, maar vier usb-c-poorten is gewoon krankzinnig. Waarom zijn er altijd mensen die alles wat Apple doet goed proberen te praten. Apple is volkomen doorgeslagen, echter noemen zij het lef hebben. Ik weet echt niet waar ze in Cupertino mee bezig zijn, want 'lef' lijkt me nou geen reden om de gebruiker te beperken. Bij mijn iPhone 7 werd gewoon nog een standaard usb-a-kabel meegeleverd, dus blijkbaar is deze standaard toch nog niet zo ouderwets. Ze hadden gewoon twee usb-a-poorten moeten laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
NotSoSteady schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:47:
[...]

Ja, allemaal leuk en aardig, maar vier usb-c-poorten is gewoon krankzinnig. Waarom zijn er altijd mensen die alles wat Apple doet goed proberen te praten. Apple is volkomen doorgeslagen, echter noemen zij het lef hebben. Ik weet echt niet waar ze in Cupertino mee bezig zijn, want 'lef' lijkt me nou geen reden om de gebruiker te beperken. Bij mijn iPhone 7 werd gewoon nog een standaard usb-a-kabel meegeleverd, dus blijkbaar is deze standaard toch nog niet zo ouderwets. Ze hadden gewoon twee usb-a-poorten moeten laten zitten.
Het wordt nu wel gek idd. De earpods van je 7 je ook al niet meer op je Macbook Pro gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Voor zie nu al leuke anti apple foto's

Pak een nieuwe iphone 7 en een nieuwe macbook pro. We sluiten de iphone 7 aan op de macbookpro. Oh gaat niet standaard, verloop kabel. Wacht, we willen even muziek luisteren met mijn in earpods.. wacht verloopkabel. We pakken... nou ja kan door blijven gaan, maar neem aan dat het duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

NotSoSteady schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:47:
[...]

Ik praat het niet goed. Zie:
sww89 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:52:
[...]
Het komt nu over alsof ik de nieuwe Pro's zwaar aan het verdedigen ben. Dat is niet zozeer het geval. Ik probeer alleen duidelijk te krijgen of mensen echt nog allerlei poorten nodig hebben, en of het niet al anders kan bij jou thuis en/of in jouw gebruikspatroon. Net als bij de ontbrekende 3.5mm jack plug in de iPhone 7 eigenlijk.
Ik probeer te achterhalen waar velen nu bang voor zijn. En ik krijg geen antwoord op de vraag: "Geef eens een voorbeeld van noodzakelijke adapters die je zelf denkt nodig te hebben?" Alleen maar reacties van mensen die denken te spreken voor anderen over bergen adapters meenemen ;) In mijn geval zou dat dan één USB-C naar USB-A-, ethernet- en een displayport/HDMI 2.0 adapter zijn. Waarvan ik die eerste twee nog eens sporadisch zou gebruiken ook. De USB-A adapter hoeft bij mij alleen mee op reis. Die anderen blijven thuis. Althans zo stel ik mij dat voor, want dat past bij mijn gebruik. Mijn iPhone en iPad sluit ik misschien één keer per jaar aan op mijn MacBook om in iTunes een iOS beta te herstellen ofzo. Misschien had Apple een 'gratis' USB-C naar USB-A adapter mee moeten leveren bij de nieuwe Pro's, want een USB-C naar lightning kabel meeleveren bij een iPhone zou helemaal raar zijn op dit moment. Toch?

USB-A in deze Pro's past niet meer. Als ik kijk naar mijn 2014 model, dan zit de dikte van de USB-A poort al op het randje van het aluminium. USB-C is wat dat betreft veel dunner. Een logisch gevolg eigenlijk van wat Apple al jaren doet wat betreft het dunner maken van producten. Misschien is om die reden ook de Magsafe aansluiting te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die earpods is lastiger inderdaad. Voor je iphone zijn er gewoon USB-C naar Lightning kabels. Die ze dan wel gelijk bij de iPhone 7 hadden kunnen meeleveren trouwens, maar ok :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ik probeer te achterhalen waar velen nu bang voor zijn. En ik krijg geen antwoord op de vraag: "Geef eens een voorbeeld van noodzakelijke adapters die je zelf denkt nodig te hebben?" Alleen maar reacties van mensen die denken te spreken voor anderen over bergen adapters meenemen ;) In mijn geval zou dat dan één USB-C naar USB-A-, ethernet- en een displayport/HDMI 2.0 adapter zijn. Waarvan ik die eerste twee nog eens sporadisch zou gebruiken ook. De USB-A adapter hoeft bij mij alleen mee op reis. Die anderen blijven thuis. Althans zo stel ik mij dat voor, want dat past bij mijn gebruik. Mijn iPhone en iPad sluit ik misschien één keer per jaar aan op mijn MacBook om in iTunes een iOS beta te herstellen ofzo. Misschien had Apple een 'gratis' USB-C naar USB-A adapter mee moeten leveren bij de nieuwe Pro's, want een USB-C naar lightning kabel meeleveren bij een iPhone zou helemaal raar zijn op dit moment. Toch?

USB-A in deze Pro's past niet meer. Als ik kijk naar mijn 2014 model, dan zit de dikte van de USB-A poort al op het randje van het aluminium. USB-C is wat dat betreft veel dunner. Een logisch gevolg eigenlijk van wat Apple al jaren doet wat betreft het dunner maken van producten. Misschien is om die reden ook de Magsafe aansluiting te groot.
Het gaat mij gewoon om het gemak, ik heb Apple niet verplicht om de MacBook Pro 15mm dunner te maken, maar ik verwacht wel dat ik zonder problemen mijn usb-stick, iPhone 7, Lightning EarPods etc. kan gebruiken zonder dat ik eerst weer een andere kabel of adapter moet pakken/kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Laatst online: 20:44
Euhm

Er is geen gewone USB meer dus:

Thunderbolt naar Ethernet - Echt wel nodig als network engineer
Thunderbolt naar Display adapter
USB-C Serial adapter dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Is er enig idee wanneer de eerste benchmarks van de 13" zonder TouchBar bekend zullen zijn?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SavageBrother schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:11:
Is er enig idee wanneer de eerste benchmarks van de 13" zonder TouchBar bekend zullen zijn?
Goeie!

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik was trouwens vandaag bij Apple Leidseplein, nog geen nieuwe modellen daar.
Ik vermoedde dat de CPU niet het enige is dat aangepast is in de nieuwe architectuur, maar dat dingen als geheugen en I/O mogelijk ook sneller zijn geworden, waardoor het geheel sneller werkt.

Maar goed ik weet niet wat Apple heeft aangepast.
sommige mensen kijken te veel naar base clock.
Inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 28-10-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
je hebt helemaal gelijk. 1700 voor een "standaard" macbook pro... en 2k voor een met led-strip.. Erg prijzig mijninziens...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Klopt het dat de nieuwe Pro 2,0Ghz i5 heeft en de oude Pro 2,7Ghz i5?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:42
koentjuh1987 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:36:
[...]

je hebt helemaal gelijk. 1700 voor een "standaard" macbook pro... en 2k voor een met led-strip.. Erg prijzig mijninziens...
Helaas wel:( Maarja toch kon ik het niet laten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

THE_BASE schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:38:
Klopt het dat de nieuwe Pro 2,0Ghz i5 heeft en de oude Pro 2,7Ghz i5?
Ja, maar dat betekent niet automatisch dat de oude sneller is, zie ook discussie hierboven.

Edit: oude model in de aanbieding nu. 128GB nu voor 1032 eur.
https://www.amazon.co.uk/...=1-1&keywords=macbook+pro
pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 128GB

[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 28-10-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Niet erg serieus dit, instapmodel vanaf 1700 euro. Ik denk dat een prijs van rond de 1100 euro realistisch zou zijn geweest. Mijn volgende notebook wordt dit keer geen Apple.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 18-09 11:53
Hahaha, ik realiseerde me zojuist pas dat ik de Magic Mouse 2 die ik gisteren tegelijk met de MacBook Pro gekocht heb niet eens kan opladen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

smoken schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:22:
Hahaha, ik realiseerde me zojuist pas dat ik de Magic Mouse 2 die ik gisteren tegelijk met de MacBook Pro gekocht heb niet eens kan opladen ;-)
Nog een leuke:

user lyca in hello again topic zegt het volgende:

Thunderbolt naar Ethernet - Echt wel nodig als network engineer....

we gaan een TB3 naar TB2 verloopstekker op een TB naar ethernet verloopstekker om vervolgens je netwerkkabel erin te pluggen....

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:28
Quakie schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:13:
[...]

Nog een leuke:

user lyca in hello again topic zegt het volgende:

Thunderbolt naar Ethernet - Echt wel nodig als network engineer....

we gaan een TB3 naar TB2 verloopstekker op een TB naar ethernet verloopstekker om vervolgens je netwerkkabel erin te pluggen....

8)7
Of je pakt gewoon gelijk een USB-C naar Ethernet adapter als je die poort niet kan missen 8)7
Bijv: http://www.laptopshop.nl/...aar-ethernet-adapter.html

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34

Grin

Ride si sapis.

Wat een tranentrekkende vertoning van Apple, met als treurig dieptepunt de 'show' van de DJ; dat was gewoon sneu. Uit plaatsvervangende schaamte de stream stopgezet. De prijzen van de nieuwe laptops zet het schaamrood op de kaken, ik begin me langzaam zorgen te maken... Ze moeten zichzelf echt serieus herpakken om de Mac weer op de kaart te zetten want dit vond ik een schertsvertoning.
Een complete keynote voor OLED-stripje; wat een kul. En ja, ik heb alles van Apple sinds de allereerste iPod (iMac, MacBook, iPad, iPhone, netwerkapparatuur, Apple TV, etc etc enz enz). Maar als ik zelfs afhaak dan moeten ze zich toch een beetje zorgen gaan maken...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Ja dat zijn maffe dingen inderdaad. Nou kan ik je uit ervaring vertellen dat er nog geen probleem hoeft te zijn. Ik heb zelf deze jongen op mijn bureau staan. http://www.banggood.com/Q...300.html?rmmds=mywishlist Eens in de twee a drie maanden doe ik daar even de Magic Mouse 2 in. Mocht het opladen er toch nog een keertje bij inschieten, dan heb je altijd het trackpad nog. Maar je krijgt vanzelf bericht dat je dringend moet opladen. Dus dan vind je vast op tijd een moment om dat dan ook te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

L201 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

Of je pakt gewoon gelijk een USB-C naar Ethernet adapter als je die poort niet kan missen 8)7
Bijv: http://www.laptopshop.nl/...aar-ethernet-adapter.html
Tuurlijk, het is bedoeld om mijn punt te maken. Ik pak gewoon huidige kabels van apple zelf. Even niet kijkend naar third party oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Grin schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:23:
Een complete keynote voor OLED-stripje; wat een kul.
Zo had ik het nog niet bekeken... maar je hebt wel een punt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Een MacBook Pro in de UK halen is trouwens ook wel de moeite. Even niet rekening houdende met de wisselkoers die jouw bank hanteert, bespaar je zo €200 als je het duurste model neemt. Regel wat goedkope vliegtickets en je hebt er een leuk dagje Londen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
sww89 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:24:
[...]

Ja dat zijn maffe dingen inderdaad. Nou kan ik je uit ervaring vertellen dat er nog geen probleem hoeft te zijn. Ik heb zelf deze jongen op mijn bureau staan. http://www.banggood.com/Q...300.html?rmmds=mywishlist Eens in de twee a drie maanden doe ik daar even de Magic Mouse 2 in. Mocht het opladen er toch nog een keertje bij inschieten, dan heb je altijd het trackpad nog. Maar je krijgt vanzelf bericht dat je dringend moet opladen. Dus dan vind je vast op tijd een moment om dat dan ook te doen :)
Ziet er uit als een mooie oplossing!
Ik ben echter grotendeels een mobiele gebruiker, werk niet altijd aan hetzelfde bureau dus dan is het wellicht minder praktisch.

Ik zorg er gewoon voor dat ik een iPhone lader bij me heb, heb lightning kabels genoeg. En als ie echt maar eens in de twee maanden opgeladen hoeft te worden dan gaat me dat zeker niet irriteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:15
Wat een gezeik over die poorten zeg. Dit is gewoon een transitie fase en de beste methode is omdat gewoon rigoureus te doen zoals Apple nu doet. USB-A is 20 jaar oud, USB-C gaat nog wel heel wat jaren mee hoor, en ja, dat betekent dat je even moet investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Wat een tranentrekkende vertoning van Apple, met als treurig dieptepunt de 'show' van de DJ; dat was gewoon sneu. Uit plaatsvervangende schaamte de stream stopgezet. De prijzen van de nieuwe laptops zet het schaamrood op de kaken, ik begin me langzaam zorgen te maken... Ze moeten zichzelf echt serieus herpakken om de Mac weer op de kaart te zetten want dit vond ik een schertsvertoning.
Een complete keynote voor OLED-stripje; wat een kul. En ja, ik heb alles van Apple sinds de allereerste iPod (iMac, MacBook, iPad, iPhone, netwerkapparatuur, Apple TV, etc etc enz enz). Maar als ik zelfs afhaak dan moeten ze zich toch een beetje zorgen gaan maken...
Haha, ja die 'show' van de DJ. :+ :/

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uikWIjYRcXg]

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 28-10-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

sww89 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:47:
Een MacBook Pro in de UK halen is trouwens ook wel de moeite. Even niet rekening houdende met de wisselkoers die jouw bank hanteert, bespaar je zo €200 als je het duurste model neemt. Regel wat goedkope vliegtickets en je hebt er een leuk dagje Londen bij.
Genoeg goede zaken die het voor je opsturen. Scheelt weer vliegtickets en een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Philflow schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:55:
[...]

Genoeg goede zaken die het voor je opsturen. Scheelt weer vliegtickets en een hoop gedoe.
Ja of gewoon rechtstreeks via eBay bestellen, splinternieuwe early 2015 gekocht voor slechts 1000 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

smoken schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:50:
[...]

Ziet er uit als een mooie oplossing!
Ik ben echter grotendeels een mobiele gebruiker, werk niet altijd aan hetzelfde bureau dus dan is het wellicht minder praktisch.

Ik zorg er gewoon voor dat ik een iPhone lader bij me heb, heb lightning kabels genoeg. En als ie echt maar eens in de twee maanden opgeladen hoeft te worden dan gaat me dat zeker niet irriteren!
Ja praktisch is anders inderdaad! En als je echt ruimte wilt besparen (en geld wilt verliezen), dan neem je alleen de meegeleverde USB-C lichtnetadapter mee op reis met bijbehorende USB-C kabel en de USB-C naar lightning kabel van 1m of 2m http://www.apple.com/nl/s...-naar-lightning-kabel-1-m. Die van mijn 12" MacBook kan ook gewoon mijn iPad Pro (op hoge snelheid) en iPhone opladen. En natuurlijk alle andere lightningproducten. Zo lang je maar die USB-C lightning kabel hebt. Maar persoonlijk vind ik ook dat de iPhone adapter al amper ruimte inneemt dus zou je het zo kunnen oplossen inderdaad. Je raakt vanzelf aan de nieuwe situatie gewend. En twee maanden is lang en geen ergernis.
Philflow schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:55:
[...]

Zekers.
NotSoSteady schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:20:
[...]

Het gaat mij gewoon om het gemak, ik heb Apple niet verplicht om de MacBook Pro 15mm dunner te maken, maar ik verwacht wel dat ik zonder problemen mijn usb-stick, iPhone 7, Lightning EarPods etc. kan gebruiken zonder dat ik eerst weer een andere kabel of adapter moet pakken/kopen.
Absoluut en dat begrijp ik ook wel. Dus was een USB-C naar USB-A adapter meeleveren wel netjes geweest. Maar uiteindelijk moet je er (tussen nu en drie jaar ofzo) toch aan geloven. En persoonlijk vind ik dat een laptop niet licht genoeg kan zijn en de keuzes die Apple nu maakt prima. En er zijn ongetwijfeld veel Apple gebruikers te vinden die met mij wel tevreden zijn met deze koers.

Het nadeel van Apple is het beperkte assortiment. Dus wat voor mij prima is (overgang naar USB-C) is voor jou weer een ramp. En dan heb jij inderdaad niet de keuze voor een dikker model met nieuwe specs. Wat dat betreft had Apple de 12" MacBook moeten uitbouwen naar een 14" en 16" model inclusief hippe Touch Bar en meer USB-C poorten, en de Pro in omvang voorlopig moeten laten voor wat het is, met uiteraard wél de toevoeging van
- de sexy spacegrijs uitvoering
- meer poorten dan alleen USB-C
- de Touch Bar
- grotere Trackpad
- het 13" model laten vallen omdat deze niet Pro genoeg is
- en 17" toevoegen, maar dan grofweg binnen het formaat van de huidige 15" door het verkleinen van bezels enzo zoals nu bij de nieuwe Pro's ook het geval is.

Met bovenstaande opties heb je een basic MacBook serie met weinig aansluitmogelijkheden en ultraportabiliteit in de formaten 12", 14" en eventueel 16". En de echte Pro user een 15" en 17" MacBook Pro binnen het volume van de huidige 13" en 15", zodat je er in omvang niet op achteruitgaat, maar qua scherm, specs en aansluitmogelijkheden op vooruit.

[ Voor 47% gewijzigd door swv op 28-10-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Laatst online: 14-09 16:42
Je kan ook een alternatieve multilader zoals deze nemen. Met de 60W moet deze de 13" MBP nog wel van volle accu kunnen voorzien en de overige momenten andere devices opladen zonder verloopjes.
sww89 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:04:
[...]

Ja praktisch is anders inderdaad! En als je echt ruimte wilt besparen (en geld wilt verliezen), dan neem je alleen de meegeleverde USB-C lichtnetadapter mee op reis met bijbehorende USB-C kabel en de USB-C naar lightning kabel van 1m of 2m http://www.apple.com/nl/s...-naar-lightning-kabel-1-m.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

BellySM schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:04:
Je kan ook een alternatieve multilader zoals deze nemen. Met de 60W moet deze de 13" MBP nog wel van volle accu kunnen voorzien en de overige momenten andere devices opladen zonder verloopjes.

[...]
Heb je hem zelf ook? Ik kan er zo snel niks over vinden* maar ik weet bijna zeker dat die 60W alleen geldt voor de totale output wanneer alle USB poorten belast zijn. Ik heb zelf namelijk de non-USB-C Blitzwolf equivalent van deze Anker lader, welke 4 USB poorten in een groep heeft geschakeld, en een vijfde in een aparte groep welke QuickCharge 3 ondersteunt. Dat betekent dat de vijfde poort geen invloed heeft op de andere vier USB poorten en zodoende onafhankelijk snel kan laden. In mijn geval betekent het dat de vijfde poort altijd 18W tot zijn beschikking heeft, en de andere vier poorten 22W onderling moeten verdelen. Om een idee te geven van hoe weinig 22W is: Dat komt neer op twee iPads op volle snelheid laden en de capaciteit is dan al op zijn max.

Zoals ik al zei kan ik over de Anker weinig vinden*. Alleen dat ie de 12" MacBook op volle snelheid (29W) kan opladen. Dat doet mij vermoeden dat er 30W* in een eigen groep is gereserveerd voor de USB-C poort en 30W voor de overige vier. Dat betekent dat je met deze lader de nieuwe Pro's niet op normale snelheid kan laden. Wel kan je mogelijk de Pro's aansluiten en zal het laden langzaam gaan. Bij gebruik van de Pro zal je zien dat ie zelfs leeg zal lopen, hetzij wat langzamer. Het zou dus interessant zijn als Anker met een 80W of 100W variant komt van deze lader. Dan zijn je iPhone en iPad ook meteen voorzien van sap wat wel een mooi voordeel is van deze laders :)

*Edit: 35W http://gtrusted.com/review/40921 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:25
Misschien het enige voordeel van de hoge prijzen van de nieuwe Macs, de prijs op de 2e hands markt blijft hoog. Ik kan nu mijn rMBP 13" late 2013 nog steeds voor hetzelfde bedrag verkopen als toen ik hem
bijna 2 jaar geleden 2e hands kocht (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
Joostglas schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:28:
Misschien het enige voordeel van de hoge prijzen van de nieuwe Macs, de prijs op de 2e hands markt blijft hoog. Ik kan nu mijn rMBP 13" late 2013 nog steeds voor hetzelfde bedrag verkopen als toen ik hem
bijna 2 jaar geleden 2e hands kocht (!)
Apple producten zijn redelijke waardevast.
Dus ja de prijs zal niet zo snel kelderen in de 2hands markt,.

Prijzen in de winkel die oude voorraad weg moeten doen zullen de prijzen wel laten dalen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Iemand enig idee of hiervan ook een voordeligere variant te krijgen is?
https://www.appelhoes.nl/...38kz7Pc2wsCbrXRoCvjfw_wcB

Zoiets lijk me op zich wel een mooi alternatief voor de geliefde MagSafe aansluiting namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken iemand die de base 13" 2015 MBP wil verkopen voor 1075 euro. Nieuw in gesealde doos. Doen?

[ Voor 154% gewijzigd door DaMarcus op 29-10-2016 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BellySM
sww89 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:09:
[...]

Heb je hem zelf ook?

[...]
Nee, maar ben wel een Anker fan en had mijn focus op deze lader toen ik eventueel de Macbook 12" wou halen. Ik zoek nog steeds waardige opvolger voor mijn MBP 13" early 2011, maar moet misschien maar weer effe half jaartje uitstellen. Inderdaad zou het wel fijn zijn als Anker een 80W+ variant uitbrengt :P
smoken schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:34:
Iemand enig idee of hiervan ook een voordeligere variant te krijgen is?
https://www.appelhoes.nl/...38kz7Pc2wsCbrXRoCvjfw_wcB

Zoiets lijk me op zich wel een mooi alternatief voor de geliefde MagSafe aansluiting namelijk...
Geen variant, maar deze kabel via eBay bij een Britse verkoper incl. verzendkosten voor nog geen €32,- gisteren besteld en al onderweg.

[ Voor 7% gewijzigd door BellySM op 29-10-2016 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
BellySM schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:53:
[...]

Nee, maar ben wel een Anker fan en had mijn focus op deze lader toen ik eventueel de Macbook 12" wou halen. Ik zoek nog steeds waardige opvolger voor mijn MBP 13" early 2011, maar moet misschien maar weer effe half jaartje uitstellen. Inderdaad zou het wel fijn zijn als Anker een 80W+ variant uitbrengt :P

[...]

Geen variant, maar deze kabel via eBay bij een Britse verkoper incl. verzendkosten voor nog geen €32,- gisteren besteld en al onderweg.
Tx! Ik ga zoeken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks for het editen van m'n post mod. Zie alleen niet in waar ik deze vraag kan stellen in die sectie :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 09:03:
[...]

Thanks for het editen van m'n post mod. Zie alleen niet in waar ik deze vraag kan stellen in die sectie :')
Had je post verkeerd gelezen waardoor ik dacht dat je een MacBook wilde aanbieden. Mijn fout en heb je post ook weer aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

"Good notes by @jsnell. I can add that Apple told me it's out of standalone display biz."
Editor-in-chief of The Verge
https://twitter.com/reckless/status/792069952916197376

[ Voor 54% gewijzigd door Tom op 29-10-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 16-09 15:52
Ik snap best dat Apple van bepaalde aansluiting af wil idd, maar zit nu helemaal geen lijn meer in over de gehele productlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

pacificocean schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Ik snap best dat Apple van bepaalde aansluiting af wil idd, maar zit nu helemaal geen lijn meer in over de gehele productlijn.
Tja, dat heet dan ook een overgangssituatie. Is even lastig maar uiteindelijk wordt het beter.

En als je de snelheid van de vier Thunderbolt poorten bij elkaar optelt is de nieuwe 15 inch MBP met bij elkaar 160 Gb/s qua aansluitingen waarschijnlijk de snelste laptop ter wereld... O-)

En vier oplaad poorten op een laptop lijkt mij ook een record... :z

En heel veel laptops die vier 4k schermen tegelijk kunnen aansturen zijn er volgens mij ook niet. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 29-10-2016 14:02 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
De twee rechter poorten in het 13" model met touchbar zijn niet zo snel als de linker poorten, helaas. Bij de overige modellen is dit wel gewoon gelijk.

Bij de nieuwe Amac hier hadden ze de 13" zonder touchbar nog niet staan helaas, volgende week nog maar eens kijken en dan een keuze maken.

It's dogged that does it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Ze moeten zichzelf echt serieus herpakken om de Mac weer op de kaart te zetten want dit vond ik een schertsvertoning.
Nee, mensen hier moeten zichzelf serieus eens herpakken en wat aan die enorme kennis achterstand van de IT-markt gaan doen. We zitten in een tijdperk waarin hardware er steeds minder aan doet. Zie hoe een Google, Facebook en zelfs de kleinere bedrijven met hardware omgaan. Je krijgt het vandaag de dag gewoon moeilijk verkocht omdat men platformen bouwt en op die platformen de software draait. Vaak met software als ESXi, Hyper-V en ook Docker.

De ontwikkelingen op hardware gebied gaan ook niet zo hard. CPU's staan al jaren stil en inmiddels is de efficiency slag op gebied van energieconsumptie van de CPU's ook al aardig stilstaand. Het enige deel wat nog in beweging is, is het graphics gedeelte. Je hebt dus de situatie dat een CPU uit 2012 niet veel langzamer is als die uit 2016. Mobile CPU's kruipen ook al die kant op.

En dan is het computing verhaal van de consument sinds 2010 ook nog eens verschoven van de desktop naar de notebook naar de smartphone en tablet. Kijk naar de verkoopcijfers van de wereldwijde verkopen van tablets en pc's en je ziet dat deze allesbehalve rooskleurig zijn. Alles zit in de min waarbij Apple 1 van de weinigen is die het minst hard wordt getroffen.

Welke innovatie had je dan verwacht in een IT-markt waar hardware er minder aan toe doet en waar men tegen de natuurwetten aanloopt?

Wat betreft de prijzen: kijk eens naar diverse andere producten en je zult zien dat er de afgelopen 3 jaar een prijsverhoging op praktisch alle vlakken plaatsvindt. Op dit moment zie je dat prijzen nog verder omhoog geschroefd worden door de koers van de Zwitserse Frank, de Japanse Yen en ook de Brexit (waar zowel de UK als de EU last van hebben). De prijzen van bijv. horloges, camera's en lenzen zijn ook behoorlijk gestegen.
Een complete keynote voor OLED-stripje; wat een kul.
De verwachtingen van velen hier is hetgeen wat pas echt kul is (en ja, die keynote hadden ze ook wel wat korter en simpeler mogen maken maar het is en blijft Amerikaans dus ontkom je niet aan al die poeha). Een compleet gebrek aan realiteit en dat op een website die poogt een hoge kwaliteit op vlak van technische kennis neer te zetten. Zwaar teleurstellend -O-

Leesvoer:
The future of PCs and Macs is expensive
Why Are Apple and Microsoft Using Such Old Processors in Their New Computers?

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 29-10-2016 23:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:04:
[...]

Wat betreft de prijzen: kijk eens naar diverse andere producten en je zult zien dat er de afgelopen 3 jaar een prijsverhoging op praktisch alle vlakken plaatsvindt. Op dit moment zie je dat prijzen nog verder omhoog geschroefd worden door de koers van de Zwitserse Frank, de Japanse Yen en ook de Brexit (waar zowel de UK als de EU last van hebben). De prijzen van bijv. horloges, camera's en lenzen zijn ook behoorlijk gestegen.
Mensen zijn sinds de crisis kritischer geworden en kijken meer naar de prijs dan voorheen. Ik doe dat ook.
Om de nieuwe MacBook Pro 15" van €3199,00 als voorbeeld te gebruiken. De SSD heeft een snelheid van maximaal 3.1GB/s volgens de keynote. Dat komt ongeveer overeen met een Samsung 960 EVO PCI-e. Meerprijs 1TB €480,00 t.o.v. 512GB. Dat komt dus bovenop de prijs van de 512GB die al bij de €3199,00 is inbegrepen. Winkelprijs Samsung 960 EVO is bijna €450,00. Een paar honderd euro meerprijs en dat exclusief de volumekortingen die Apple kan bedingen. En waarschijnlijk gebruikt Apple ook nog een goedkoper merk.

Ik heb daar gewoon moeite mee. Ik heb geen moeite met marges maar wel moeite met marges die de gewone winkelprijs enorm overstijgen. Veel mensen hebben daar geen probleem mee maar ik wel. Ik vind honderden euro's meer betalen voor een simpel hardwareproduct dat Apple niet eens ontwikkeld heeft waanzin. Ik kan me een MacBook veroorloven en ik vind die dingen fantastisch maar ik doe het niet omdat ik dit soort geldverspilling niet naar mezelf kan verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Mensen zijn helemaal niet kritischer geworden, mensen zijn verwender geworden en schreeuwen dan ook om de meest debiele dingen al moord en brand. Het gaat echt nergens meer over.
Lees de links nou eerst maar eens. De PC verkopen zijn al jaren dalende dus op een gegeven moment moet men daar wel op reageren en dat is met hogere prijzen (waarbij dingen als Brexit, koersen van munten, etc. ook niet meehelpen). Dat is gewoon het oersimpele en eeuwenoude principe van vraag en aanbod. Bij weinig vraag verkopen ze dus weinig maar hebben ze wel eenzelfde kosten dus kunnen ze niet anders dan de prijs omhoog schroeven.

Het is wel goed om nu te zien dat mensen wakker worden en eens na gaan denken voordat ze geld spenderen. Hopelijk zien we nu ook minder topics en posts waarin mensen klakkeloos iets hebben gekocht om vervolgens een complete rant te schrijven over wat het allemaal mist terwijl dit gewoon al in de specs van het product staat. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik concludeer dat mensen verwender zijn geworden.

Ik denk dat men de borst nat moet maken, er zullen nog veel meer producten een fors stuk duurder gaan worden de komende tijd.

Btw, je kunt je ook afvragen of de prijzen die we de afgelopen jaren hebben gehad wel realistisch waren. Vroeger waren computers ook enorm duur, duurder dan nu (in verhouding). O.a. Intel is toen heel druk bezig geweest om de prijs naar beneden te drijven; de vraag is hoe gezond dat is geweest. Je zou ook kunnen stellen dat de prijzen zich nu weer aan het normaliseren zijn. Als mensen daadwerkelijk kritischer zouden zijn geworden dan had je dit soort discussie gekregen ipv het gezever over "het is te duuhuur, Apple gaat nu doohood".

[ Voor 19% gewijzigd door ppl op 30-10-2016 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

NotSoSteady schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:56:
[...]

Ja of gewoon rechtstreeks via eBay bestellen, splinternieuwe early 2015 gekocht voor slechts 1000 euro.
Heb je voor mij ook een eBay link voor een mac pro van 1000 euri :)

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Aangezien ik toch een nieuwe MacBook 12" wil, begin ik bijna te denken dat ik hem nu moet kopen en niet moet wachten op een nieuwe release. Ongetwijfeld wordt ook die weer minimaal 100 euro duurder zonder enige spectaculaire vernieuwing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Over de nieuwe MBP's heb ik niks te klagen. Ik snap ook niet wat de verwachtingen dan waren. Eigenlijk vind ik elke generatie (in zijn tijdsbeeld) erg goed. De vorige generatie ook: een tijdloos unibody ontwerp, mooi scherm, fijn trackpad, betrouwbaar. Stel jezelf de vraag wat je daaraan zou willen veranderen om het nog beter te maken? Ik zou zeggen (net als bij elke nieuwe MBP) het standaard riedeltje: dunner, lichter, sneller, grotere trackpad etc. Als de vorige generatie MBP geweldig was, wat is er dan op deze aan te merken? Voor mij is de MBP nog steeds de beste laptop.

Die touch bar zal zich in de praktijk nog moeten bewijzen als nuttig, maar ik vind het wel een toffe innovatie en het zal mij naar verwachting niet in de weg zitten.

Qua prijs ben ik ook wel geschrokken. Ik snap ook niet helemaal waarom het duurder moet zijn. Het prijzen normaliseren verhaal van ppl ga ik niet in mee. Dat zou opgaan bij de budgetvechters die aan de onderkant van de markt zitten. Apple zit aan de bovenkant van de markt. En dat lijkt mij een logischer verklaring: de prijzen zijn verhoogd omdat zij het kunnen vragen en mensen het toch kopen. Kortom: naar verwachting zal die hogere prijs ze meer opleveren dan de mensen die afhaken.

Als consument zie ik liever (min of meer) vaste prijzen, zoals vroeger of zoals bij de iPhone (al is de prijs bij de 6 geloof ik ook omhoog gegaan). Aan het begin van een refresh krijg je het meeste waar voor je geld, aan het eind minder. Maar je weet wat ze kosten en het is vooral het moment dat bepalend is wat je ervoor krijgt. Het is voor mij ook een stukje houvast om voor een ecosysteem te kiezen. In de pc-wereld heb je geen vaste prijzen, maar is er veel concurrentie en weet ik wel wat je moet uitgeven. Bij Apple weet je wat een grote desktop kost, een 13" laptop, tablet en telefoon. En je weet hoe lang je er ongeveer mee kunt doen. Kortom: je weet hoeveel je opzij moet leggen om bij het merk te blijven. Met dit soort prijsverhogingen is dat een stuk onzekerder... dat is meer kijken hoeveel rek er bij je kopers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Tom schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:06:

Qua prijs ben ik ook wel geschrokken. Ik snap ook niet helemaal waarom het duurder moet zijn. Het prijzen normaliseren verhaal van ppl ga ik niet in mee. Dat zou opgaan bij de budgetvechters die aan de onderkant van de markt zitten. Apple zit aan de bovenkant van de markt. En dat lijkt mij een logischer verklaring: de prijzen zijn verhoogd omdat zij het kunnen vragen en

Als consument zie ik liever (min of meer) vaste prijzen, zoals vroeger of zoals bij de iPhone (al is de prijs bij de 6 geloof ik ook omhoog gegaan). Aan het begin van een refresh krijg je het meeste waar voor je geld, aan het eind minder. Maar je weet wat ze kosten en het is vooral het moment dat bepalend is wat je ervoor krijgt. Het is voor mij ook een stukje houvast om voor een ecosysteem te kiezen. In de pc-wereld heb je geen vaste prijzen, maar is er veel concurrentie en weet ik wel wat je moet uitgeven. Bij Apple weet je wat een grote desktop kost, een 13" laptop, tablet en telefoon. En je weet hoe lang je er ongeveer mee kunt doen. Kortom: je weet hoeveel je opzij moet leggen om bij het merk te blijven. Met dit soort prijsverhogingen is dat een stuk onzekerder... dat is meer kijken hoeveel rek er bij je kopers zit.
Qua prijs was ik ook geschrokken. Is toch weer 100-200€ duurder dan het vorige standaard model. Laat staan de touch-bar versie. Alleen merk ik wel dat de apparatuur ook langer meegaat dan we voorheen gewend waren. Begin dit jaar mijn oude MacBook pro verkocht na 4,5 jaar met plezier er mee te hebben gewerkt. De persoon die m van mij over nam heeft er hopelijk nog steeds veel plezier van en kan er nog wel even mee door. Vroeger was na 2 jaar je telefoon ook aan het einde van zijn latijn. We zien nu ook dat bijv een iPhone veel langer mee gaat dan 2 jaar. Als ik dan de afschrijving afzet tegen het initiële aanschafbedrag dan vallen de kosten nog wel mee. Al moeten we er dan van blijven uitgaan dat de levensduur van de apparaten vergelijkbaar blijft of zelfs nog langer wordt. Blijft koffie dik kijken maar puur gebaseerd op de eerste prijzen ben ik wel wat terughoudend... voorlopig nog geen nieuwe MacBook kijk zelf eerder uit naar de nieuwe iMacs. Hopelijk q1-q2 komend jaar..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

koentjuh1987 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:21:
[...]
Is toch weer 100-200€ duurder dan het vorige standaard model.
Als je de 256GB met de 256GB vergelijkt zijn ze even duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 22:23

ericplan

5180 Wp PV

De lader van de iPhone zal binnenkort ook wel een usb-c connector krijgen. Is dat "probleem" ook weer uit de wereld.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58
Zou Apple dit bewust doen om de pro line te naar de echte pro's te verschuiven en de gewone consumenten naar de iPad en iPad pro te verschuiven?

Het valt niet te ontkennen dat de markt voor pc's aan het instorten is. Mensen hebben genoeg aan hun iPad of mobieltje voor de dagelijkse dingen. Sterker nog, soms is een app veel makkelijker om iets te regelen dan op de gewone pc/mac. En het gebeurd ook dikwijls dat voor een spreadsheetje of een briefje(inclusief printje) dit ff op kantoor wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Philflow schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:24:
[...]

Dan ga je puur alleen de opslag vergelijken. Processor etc is ook verschillend. Hebben het dan wel over het instapmodel...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

koentjuh1987 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:47:
[...]
Dan ga je puur alleen de opslag vergelijken. Processor etc is ook verschillend.
De huidige CPU is net zo snel.

De nieuwe basis met 256GB is waarschijnlijk sneller dan de oude met 256GB, ook door de SSD. En ze zijn dezelfde prijs bij Apple.
Hebben het dan wel over het instapmodel...
Modellen met touch bar zijn inderdaad duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Ik ga de keuze tussen een oude 23" 255Gb en de nieuwe 13" instapper waarschijnlijk af laten hangen van hoe 't nieuwe toetsenbord aan voelt. Dat is imo toch ook we enorm belangrijk.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
Geweldig altijd zulke nietszeggende grafieken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Philflow schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:24:
[...]

Nee hoor, want nu heb je de IrisPro grafische kaart. Terwijl je eerst voor hetzelfde geld de dedicated GPU had.
Dus prijs is hetzelfde ja, maar je krijgt minder als eerst.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Xanion schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:49:
[...]

Nee hoor, want nu heb je de IrisPro grafische kaart. Terwijl je eerst voor hetzelfde geld de dedicated GPU had.
Dus prijs is hetzelfde ja, maar je krijgt minder als eerst.
De 2015 256gb staat hier gewoon met geintegreerde Iris pro: pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 256GB

Eerst maar eens benchmarks zien. Ik denk dat de 2016 op de meeste fronten flink sneller zal zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 30-10-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

keanu_ schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:30:
Geweldig altijd zulke nietszeggende grafieken :)
Datzelfde kun je zeggen van Benchmarktools als Geekbench, 3DMark etc. Leuk een score van 9000 van 't een of 't ander, maar uiteindelijk wil je zien hoeveel fps de nieuwste GTA haalt, of hoelang een kopieeractie duurt, of het renderen van je vlog (kansloos maar wel actueel ;)). En als dan blijkt dat de verschillen niet zo groot zijn, vervalt opeens de noodzaak van het upgraden.

Dan blijkt dat de nieuwste MacBook (of elke andere pc) kopen alleen nog slaat op hebberigheid, en pas noodzaak is als je een model uit <2011 bezit.

Dus ben het alsjeblieft met mij eens anders koop ik straks ook een nieuwe Pro ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
sww89 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:34:
[...]

Datzelfde kun je zeggen van Benchmarktools als Geekbench, 3DMark etc. Leuk een score van 9000 van 't een of 't ander, maar uiteindelijk wil je zien hoeveel fps de nieuwste GTA haalt, of hoelang een kopieeractie duurt, of het renderen van je vlog (kansloos maar wel actueel ;)). En als dan blijkt dat de verschillen niet zo groot zijn, vervalt opeens de noodzaak van het upgraden.

Dan blijkt dat de nieuwste MacBook (of elke andere pc) kopen alleen nog slaat op hebberigheid, en pas noodzaak is als je een model uit <2011 bezit.

Dus ben het alsjeblieft met mij eens anders koop ik straks ook een nieuwe Pro ;(
Denk je? Ik zit nu op een 15" MBP 2010 en voor m'n gevoel kan deze nog prima mee (met 8gb en 128GB SSD welliswaar, geupgraded). Ik doe voornamelijk office-werk en wat zwaardere renderingen met Matlab, her en der wat hobby foto/video bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-05 18:43
Oeff wat is die Space Grey uitvoering sexy zeg O+ Was van plan te gaan upgraden naar een 15" maar vind de modellen met touch bar gewoon te duur, zelfs met studentenkorting. Had graag een 15" gezien met de normale function keys.

Twijfel nu om te blijven draaien op mijn huidige 15" late 2013 of toch te switchen naar een 13" met function keys, sowieso moet ik 'm dan upgraden naar de 512gb. Echter als ik ook het werkgeheugen en de processor upgrade kom ik toch wel heel dichtbij de prijs van de 15" 8)7

Once you go Mac, you'll never go back : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Philflow schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:58:
[...]

De 2015 256gb staat hier gewoon met geintegreerde Iris pro: pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 256GB

Eerst maar eens benchmarks zien. Ik denk dat de 2016 op de meeste fronten flink sneller zal zijn.
Verkeerd gezien, dacht dat het om het 'oude' 15" model ging.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:28
ppl schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:04:
[...]
Wat betreft de prijzen: kijk eens naar diverse andere producten en je zult zien dat er de afgelopen 3 jaar een prijsverhoging op praktisch alle vlakken plaatsvindt.
Ik moet bekennen dat ik de prijzen in de afgelopen jaren niet bij heb gehouden, maar merkte wel dat de prijzen voor high end windows laptops idd hoger liggen dan ik zelf had verwacht...

Toen ik donderdag de prijs voor de nieuwe MacBook hoorde schrok ik ook even, en ging ik toch eens nieuwsgierig kijken wat ik dan voor een Windows laptop kwijt zou zijn.
Zonder me er verder heel erg in te verdiepen naar Azerty gegaan, en daar voor de Mobile Workstations gekozen (dat is een MacBook ook voor mij in elk geval). En eerlijk gezegd was ik verbaasd om te zien dat een 512GB laptop met 16GB geheugen dan toch ook makkelijk 3200,- kost (https://azerty.nl/1-6233-...5-g2-mobile-workstat.html). De voordeligere workstations hadden dan allemaal een reguliere HDD erin, of een (veel) kleinere SSD en/of minder werkgeheugen.

Dat zette de prijs voor mij toch wel weer in een ander daglicht.. Het blijft nog steeds een bak met geld, maar onbewust denk ik bij de Windows laptops toch snel aan de Acer/Asus/etc modellen van een paar honderd euro.
Mijn huidige MacBook Pro komt uit 2010 en doet het nog altijd prima, al merk ik dat ik vaker tegen het gevoel van traagheid aanloop. Na 6,5 mag dat ook wel een keertje, en als ik bedenk dat het weer een investering voor een 5 a 6 jaar is, dan is het toch al even anders weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:24
Had graag voor de 13" met touch bar willen gaan, maar afgeschrikt door de prijsverhoging en daardoor wat beter gaan nadenken wat voor mij echt belangrijk is.

Morgen kijken bij een 13" 2015 model met 16GB en 512GB SSD, met Apple Care t/m 2019. Past binnen het budget, heeft ruim voldoende werkgeheugen en opslag én nog alle aansluitingen. Dat ik de touchbar en het nieuwe ontwerp moet missen weegt daar niet tegenop.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik denk dat je de nieuwe Macbook Pro's beter kunt vergelijken met bijvoorbeeld de nieuwe Surface Book, die in de duurste configuratie ook de 3300 EUR aan tikt. Beiden zijn premium, high-end modellen met mooie en duurzame materialen in een zo compact mogelijke behuizing, die eerder hun weg vinden naar grafische professionals of de enterprise dan naar de doorsnee consument (met nadruk op doorsnee, genoeg 'enthusiasts' en fans van Apple die het hogere bedrag er ook voor over hebben).

Als je ze gaat vergelijken met bijvoorbeeld high-end Dell, Asus of Acer notebooks (met wellicht zelfs betere hardware specs) ga je inderdaad schrikken van de prijs.

Het is naar mijn mening ook verstandig van Apple om de entry modellen van de 2015 MBA en MBP nog steeds te blijven aanbieden. Na een aantal maanden weten zowel wij als Apple of de hogere prijzen inderdaad een negatief effect gaan hebben op de verkopen van de nieuwe modellen. Ik denk persoonlijk dat dat best wel mee gaat vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
kazuka schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:26:
Ik denk persoonlijk dat dat best wel mee gaat vallen.
Ik ook ..... debk dat er weer veel meer verkocht gaat worden dan men nu denkt. En dat veel mensen die nu nog zeggen dat het te duur is, uiterlijk toch zullen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:52
smoken schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:33:
[...]

Ik ook ..... debk dat er weer veel meer verkocht gaat worden dan men nu denkt. En dat veel mensen die nu nog zeggen dat het te duur is, uiterlijk toch zullen kopen.
Denk ik helaas ook. Was zelf in de markt voor een MBPr 13inch, maar vind het nu te duur. Ga van de week een 2015 13inch halen. Vraag niet superveel van een computer dus verwacht er wel 4 jaar mee te doen, dan kijk ik wel waar we dan staan, ook qua prijs.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Juist als je er flink lang mee wilt doen kan het misschien wel lonen om de 13" instap te halen toch? T.z.t. zal TB3/USB-C wel wat meer gemeengoed zijn dan nu het geval is.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:57
Jullie doen nu allemaal net alsof de MacBook's door de TouchBar ineens nog maar 2 uur meer gaan. Natuurlijk zal het een effect hebben op de batterij duur, maar dat is te verwaarlozen. Aangezien het voor het grootste deel gewoon een rechthoekige Apple Watch is zal het wel meevallen. Als we ruim rekenen, zal het echt niet meer dan een kwartier zijn op een volle batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

ThomasG schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 17:39:
Jullie doen nu allemaal net alsof de MacBook's door de TouchBar ineens nog maar 2 uur meer gaan. Natuurlijk zal het een effect hebben op de batterij duur, maar dat is te verwaarlozen. Aangezien het voor het grootste deel gewoon een rechthoekige Apple Watch is zal het wel meevallen. Als we ruim rekenen, zal het echt niet meer dan een kwartier zijn op een volle batterij.
Daarnaast: OLED dus gewoon zoveel mogelijk uitzetten ;)! Elke pixel die uit is scheelt weer oOo O-) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
L201 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:01:
[...]

Ik moet bekennen dat ik de prijzen in de afgelopen jaren niet bij heb gehouden, maar merkte wel dat de prijzen voor high end windows laptops idd hoger liggen dan ik zelf had verwacht...

Toen ik donderdag de prijs voor de nieuwe MacBook hoorde schrok ik ook even, en ging ik toch eens nieuwsgierig kijken wat ik dan voor een Windows laptop kwijt zou zijn.
Zonder me er verder heel erg in te verdiepen naar Azerty gegaan, en daar voor de Mobile Workstations gekozen (dat is een MacBook ook voor mij in elk geval). En eerlijk gezegd was ik verbaasd om te zien dat een 512GB laptop met 16GB geheugen dan toch ook makkelijk 3200,- kost (https://azerty.nl/1-6233-...5-g2-mobile-workstat.html). De voordeligere workstations hadden dan allemaal een reguliere HDD erin, of een (veel) kleinere SSD en/of minder werkgeheugen.

Dat zette de prijs voor mij toch wel weer in een ander daglicht.. Het blijft nog steeds een bak met geld, maar onbewust denk ik bij de Windows laptops toch snel aan de Acer/Asus/etc modellen van een paar honderd euro.
Mijn huidige MacBook Pro komt uit 2010 en doet het nog altijd prima, al merk ik dat ik vaker tegen het gevoel van traagheid aanloop. Na 6,5 mag dat ook wel een keertje, en als ik bedenk dat het weer een investering voor een 5 a 6 jaar is, dan is het toch al even anders weer.
Toch iets meer in verdiepen ipv zo maar iets aan te klikken ;) Degelijke laptops met vergelijkbare specs heb je al voor onder de 2k euro, er staat zelfs een acer van 1200 euro in het lijstje. (daar werkt de adobe suite even lekker op) En voor 2K heb je een degelijke precision. En daar krijg je dan een gecertificieerde machine voor met een pro videokaart..

Ik vind macbooks verruit de meest aantrekkelijke laptops die er zijn (en ik was altijd erg jalours op magsafe ;w ) met een zeer puike buitenkant, maar op het topmodel zit imho gewoon 1000+ euro apple-tax. Dat lijkt me het alleen waard als je echt echt bij osx wilt blijven en aan het ecosysteem vast zit ofzo.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:08

Illusion

(the art of)

maratropa schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:23:
[...]

...
Ik vind macbooks verruit de meest aantrekkelijke laptops die er zijn (en ik was altijd erg jalours op magsafe ;w ) met een zeer puike buitenkant, maar op het topmodel zit imho gewoon 1000+ euro apple-tax. Dat lijkt me het alleen waard als je echt echt bij osx wilt blijven en aan het ecosysteem vast zit ofzo.
Laat dat nou net die €1000,- zijn die hij na 3 a 5 jaar nog 2ehands waard is. Probeer dat maar voor een 3 jaar oude windows laptop te krijgen

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
maratropa schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:23:
Nou je geeft voor velen al het antwoord. Voor mij persoonlijk is die meerprijs werken met OSX het meer dan waard en dan heb ik het nog niet eens over het daadwerkelijke verschil. Vergelijk maar eens een 15" Macbook met een 15" XPS met dezelfde specs. Daar zit geen € 1000,- tussen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 10:32
Ik heb me geergerd aan een aantal dingen tijdens de presentatie:

1. Tim Cook met zijn proud of dit en proud of dat. En 'truly the best laptop we've ever built' blabla. Zacht ei. Elke presentatie van hem is een copy paste van zijn vorige. Wat dat betreft mis ik Steve Jobs
2. Kunnen ze met die miljarden die ze daar binnenharken elk kwartaal niet iemand inhuren die getailleerde overhemden regelt voor die gasten op het podium?
3. Jony Ive met zijn zalvende stem en abstracte gelul over design. Moet er wel bij zeggen dat het een prachtig apparaat is geworden qua ontwerp
4. De prijs van die laptops... 2700 euro voor een instap 15 inch? met 256 GB opslag?? En wat is er pro aan die 13 inch base model van 1700? Is het de kwaliteit van de onboard videochip? Is het de 8 GB ram vastgesoldeerde geheugen? Is het de 2,0 dual core processor? Als ik denk aan een produkt wat in de markt gezet wordt als pro dan denk ik aan een top of the bill configuratie, niet aan een gepimpte macbook air
5. Geen iMac update, toch jammer
6. Apple wordt inhalig. Alles moet voor de hoofdprijs de deur uit. Je vaste kanten uitmelken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:17:
[...]

Nou je geeft voor velen al het antwoord. Voor mij persoonlijk is die meerprijs werken met OSX het meer dan waard en dan heb ik het nog niet eens over het daadwerkelijke verschil. Vergelijk maar eens een 15" Macbook met een 15" XPS met dezelfde specs. Daar zit geen € 1000,- tussen.
Ieder z'n feestje hoor. :)

Voorzover ik kan zien; XPS met UHD, 6700HQ, 16GB, gtx 960m en 512GB flash = 2050 euro. Ongeveer zelfde specs als de snelste 15" mac. van 3200 euro.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
maratropa schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:27:
[...]

Ieder z'n feestje hoor. :)

Voorzover ik kan zien; XPS met UHD, 6700HQ, 16GB, gtx 960m en 512GB flash = 2050 euro. Ongeveer zelfde specs als de snelste 15" mac. van 3200 euro.
Ooh hebben ze 512 bij Dell? Ja dan wordt het verschil iets groter. Dan kom je in de 15" + 512 upgrade en zit je op €2900,-

Maar goed een meerprijs die ik persoonlijk best wel wil betalen voor OSX. De ongeëvenaarde trackpad (al is dat ook voornamelijk OSX optimalisatie) en de aluminium behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Voor een opvolger van mijn MBP 13 Early 2011, 8GB, 2,7 GHz Core i7 (en zelf HDD vervangen door SSD) heb ik deze event afgewacht, maar denk dat ik ga voor een Macbook 12" met 1,2Ghz M5 en 512GB SSD.
Op de nieuwste MBP zit momenteel een levertijd van enkele weken en er is niet eens een demo in de NL Stores. De versie met Touchbar gaat maar tot 256GB storage en de huidige MBP's zijn niet eens meer achteraf intern uit te breiden.
Waar ik op vooruit ga:
- Nieuwere, compactere hardware;
- Betere scherm (retina) en Adobe CC ondersteunt deze resolutie ook;
- Zelfs CTO-model direct leverbaar;
- Minder schuiven als ik thuis naar gedeelde bureaublad van mijn iMac 27" kijk;
- Model 2016 heeft betere feel in de toetsenbord dan model 2015.

Nadeel is natuurlijk de niet zo actuele processor en de enige aansluitpoort dat tevens als laadpoort dient, maar met een multi-poort erbij zoals die van MINIX moet dit ook niet meer een probleem zijn. Geen idee of ik met deze keus iets nadeligs over het hoofd zie, maar als ik voor het nieuwste model ga moet ik nu al de bestelknop indrukken om 'm dit jaar nog in huis te hebben... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Het nieuwe MBP model gaat tot 2 TB. Niet tot 256 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Donstil schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:58:
Het nieuwe MBP model gaat tot 2 TB. Niet tot 256 GB.
Je hebt gelijk, ik kan om een of andere reden deze configuratie niet maken vanaf m'n IOS Safari |:(
Ik zie nu dat 13" tot 1TB en de 15" zelfs tot 2TB kan geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:47
Ik volg de aankondigingen van Apple altijd met een half oog. Had deze keer een nieuwe iMac verwacht, aangezien ik mijn huidige computer stilaan mag vervangen. Zijn er nog aankondigingsmomenten gepland in de nabije toekomst of is er een kans dat ze van vandaag op morgen met de nieuwe iMac komen?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Darks schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:59:
Ik volg de aankondigingen van Apple altijd met een half oog. Had deze keer een nieuwe iMac verwacht, aangezien ik mijn huidige computer stilaan mag vervangen. Zijn er nog aankondigingsmomenten gepland in de nabije toekomst of is er een kans dat ze van vandaag op morgen met de nieuwe iMac komen?
Voor wat het waard is, de geruchten zeggen eerste helft van 2017 nieuwe imacs. Zie ook: http://www.macrumors.com/...ber-2016-mac-predictions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

BellySM schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:41:

maar denk dat ik ga voor een Macbook 12" met 1,2Ghz M5 en 512GB SSD.
[..]
- Model 2016 heeft betere feel in de toetsenbord dan model 2015.
Zover ik weet is de MB in 12" niet gewijzigd. Alleen de nieuwe Pro's hebben het aangepaste toetsenbord. Overigens heb ik de ophef over het toetsenbord nooit zo begrepen, maar mijn gebruik is meer muis/trackpad dan toetsenbord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34

Grin

Ride si sapis.

Om even te reageren op ppl, ik ga hem niet quoten want dan wordt de reactie zo lang. :)

Kijk, die laptops zijn nog niet eens zo gek. In mijn ogen nog steeds het beste wat ik kan kopen, mocht ik nu een laptop willen dan koop ik zo'n ding blind. Maar waarom ik zo teleurgesteld ben, en dat riep ik heel bewust(!), is: 'om de Mac weer op de kaart te zetten'. En met 'de Mac' bedoel ik niet alleen de laptops maar de hele lineup. Dat doen ze hier niet.
De Mac Pro laten ze verslonzen, samen met de Mac Mini en de iMac(!). De geruchten waren al weinig hoopgevend voor deze Mac's, maar toch, alle hardware om deze machines een mooie refresh te geven is al geruime tijd aanwezig... maar ze doen het niet. Daarom reageerde ik zo, en gezien het aantal likes ben ik niet de enige. Ik begrijp dat deze drie Mac's de schoorsteen niet laten roken in Cupertino maar dit soort verwaarlozing is onnodig.

'De verwachtingen van velen hier is hetgeen wat pas echt kul is'
Geen idee wat men hier verwacht, maar wat we met z'n allen kunnen constateren is dat ze dit jaar de complete desktop-lijn(!) in de steek hebben gelaten. Daarom reageerde ik zo 'emotioneel' op deze keynote. Want ik vind m nog steeds zwaar onder de maat *gromt iets over een DJ en OLED-stripje*

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Tom schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:12:
[...]

Zover ik weet is de MB in 12" niet gewijzigd. Alleen de nieuwe Pro's hebben het aangepaste toetsenbord. Overigens heb ik de ophef over het toetsenbord nooit zo begrepen, maar mijn gebruik is meer muis/trackpad dan toetsenbord.
Ik baseer dit op gebruikers ervaringen van een medetweaker, niet op feiten van Apple. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:13
Tom schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:12:
[...]

Ik had het al in een ander draadje gepost:
[b]Voor wie benieuwd is hoe het butterfly Gen-2 toetsenbord typt: mijn neef en ik hebben beiden de Macbook 12'' en we kwamen erachter dat het early 2016 model al het Gen-2 toetsenbord heeft. Ik vond hem prettiger typen dan de mijn 'oude' model. De toetsen zijn steviger en voelen beter aan. Het verschil merk je meteen.

Edit: ik heb dus het 2015 model, hij het 2016 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ah nice, dat wist ik niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Grin schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:38:
Maar waarom ik zo teleurgesteld ben, en dat riep ik heel bewust(!), is: 'om de Mac weer op de kaart te zetten'. En met 'de Mac' bedoel ik niet alleen de laptops maar de hele lineup. Dat doen ze hier niet.
En dat bedoel ik dus met onrealistische verwachtingen. Alles wat we aan data hebben laat zien dat de gehele desktop/notebook markt aan het inzakken is. Dan moet je ofwel heel erg veel lef hebben ofwel oliedom zijn om daar nog in te gaan investeren. Bedrijfseconomisch is het iets wat aan alle kanten afgeraden wordt.
Buiten dat is het ook onrealistisch om van welk bedrijf dan ook te verwachten dat ze in 1 aankondiging hun gehele productportfolio gaan vernieuwen.
De Mac Pro laten ze verslonzen, samen met de Mac Mini en de iMac(!). De geruchten waren al weinig hoopgevend voor deze Mac's, maar toch, alle hardware om deze machines een mooie refresh te geven is al geruime tijd aanwezig... maar ze doen het niet.
Dit toont aan wat het exacte probleem is: men reageert volledig met emotie en totaal niet met feiten en redelijkheid. Wat je hier beschrijft is niet meer dan je eigen gevoel waarvoor geen enkele data beschikbaar is.
Andere en ik hebben het al vaker gevraagd: waar zijn de cijfers, waar is de data die dit allemaal onderbouwd? Waarbij de conclusie is dat we dit nu al jaren vragen en nog nooit antwoord hebben gekregen. Het enige wat men doet is hun statement herhalen. Herhalen is niet onderbouwen!

Nogmaals, geen enkel bedrijf ter wereld vernieuwd zijn productportfolio in 1 aankondiging. Vroeger niet, nu niet en in de toekomst zie ik het ook niet gebeuren. De reden is heel simpel: als je alles in 1x doet betekent dat je een gigantische piek krijgt. Je zult dan ineens aan 100 miljoen orders moeten doen ipv 20 miljoen. En dan is het niet eens "je" maar "jullie" want als jij aan dat aantal moet voldoen dan moeten jouw leveranciers dat ook. Het gaat dus op voor de gehele keten.
Financieel gezien is dit ook niet gezond omdat het betekent dat je 1x per jaar je inkomsten krijgt en de rest van het jaar dus wel zit met allerlei onkosten. Ieder bedrijf wil dat graag uitgesmeerd hebben zodat je het hele jaar door zowel inkomsten als kosten hebt. Daarom is het begrip MRR, oftewel Monthly Recurring Revenue een veel gebruikte. Ook de reden waarom veel softwarebedrijven naar een lease-achtige constructie zijn gegaan.

Om even terug te komen op de leveranciers: als jij iets wil dan moeten je leveranciers dat niet alleen tijdig en in de gevraagde hoeveelheden kunnen leveren, ze moeten het überhaupt hebben. Als een producent als Intel de productie omlaag schroeft en de vernieuwing ook dan heb je een probleem. Dan moet je mee, of je nou wil of niet.
Geen idee wat men hier verwacht, maar wat we met z'n allen kunnen constateren is dat ze dit jaar de complete desktop-lijn(!) in de steek hebben gelaten.
De laatste dag van het jaar is nog altijd 31 december en niet 27 oktober dus de enige conclusie hier is dat velen niet kunnen klok kijken. Buiten dat, zie vorige alinea. Als Intel niet kan dan kan Apple nog zoveel willen, hoog en laag springen, omkopen, etc. het zal niets aan het feit dat Intel niet kan veranderen.

Laten we vooral ook niet vergeten dat het hebben van een computer anno 2016 nog altijd een luxe is. Het gejank dat men niet naar het nieuwste van het nieuwste kan upgraden is eigenlijk triest, voor sommigen zelfs walgelijk maar vooral ook dom. Leef op basis van wat je je kunt veroorloven ipv op te grote voet en schik je daar ook gewoon eens naar. Oude machines doen het nog prima en kun je, zeker tweedehands en anders via een mooie actie, goedkoper aanschaffen. Of je maakt het jezelf gewoon ontzettend moeilijk door te gaan voor datgene wat buiten bereik is. Of gaan we straks ook dit soort discussies krijgen over Aston Martin, Tesla, Mercedes, enz?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 17-09 08:59
ppl schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:49:
Dit toont aan wat het exacte probleem is: men reageert volledig met emotie en totaal niet met feiten en redelijkheid. Wat je hier beschrijft is niet meer dan je eigen gevoel waarvoor geen enkele data beschikbaar is.
Man, kom op zeg. De Mac Pro 2013 cylinder die ik heb is drie jaar oud. En het was toen al voornamelijk oude hardware uit 2011. Een 'pro' computer waar je zo goed als niets aan kan veranderen terwijl alle andere fabrikanten zoals Dell en HP wel met de ontwikkelingen meegaan valt niet te vergoelijken. Dus ja, de pro lijn is verwaarloosd en dat vinden vrijwel de meesten (kijk maar eens op fora zoals macrumors.com).
Ik heb dan ook de beslissing gemaakt me niet meer te committeren aan dit soort beperkingen en heb een 12-core HP Z840 workstation gekocht. Genoeg uitbreidingsmogelijkheden en mijn Titan X komt maandag. Zet het af tegen de kosten voor een 12-core nMP en je bent nog duizenden euro's goedkoper uit ook. Windows overleef ik wel.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
~[html]In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.

Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.

~[/html]