Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Event] 'Hello again' 27 oktober 2016 19:00

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05
Er staat nog steeds een retina macbook pro in de shop is die nu goedkoper geworden of is de prijs gelijk gebleven?

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:34
pacificocean schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:33:
Er staat nog steeds een retina macbook pro in de shop is die nu goedkoper geworden of is de prijs gelijk gebleven?
Gelijk gebleven, vermoedelijk het nieuwe 2012-model. :P

Mijn early 2015 blijf ik toch maar mooi houden, ik verdom het om meer dan 1500 euro uit te geven aan een laptop waarmee ik alleen het web bezoek en tekstverwerking doe.

[ Voor 22% gewijzigd door NotSoSteady op 27-10-2016 22:37 ]

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:17
Ik vraag me 1 ding af.

De instap 13" Macbook Pro zonder OLED strip heeft maar 2 USB poorten.

Wil dit zeggen dat letterlijk de gehele rechterzijde poortloos is? Want de 2 USB poorten zitten links?

Om eerlijk te zijn vind ik het nogal krenterig.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Boost9898 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:10:
Sorry dat ik dit moet melden, maar zelfs die OLED balk hebben ze niet zelf verzonnen. Het concept is eerder voorbij gekomen. In 2014 heeft Lenovo een soort gelijk paneel gemaakt waarbij boven een touchscreen zit. Deze is wisselbaar en heeft meerde functies. Het lijkt erop dat Apple zelfs exact de scanner heeft overgenomen, rechtsboven. We leven nu naar 2017 toe dus het is logisch dat Apple het (gestolen) concept een upgrade heeft gegeven.

[afbeelding]
Waarom MOET je dit melden?
Ik snap echt niet waarom er altijd andere merken bijgehaald moeten worden die misschien eerder waren met iets vergelijkbaars. Is toch totaal niet relevant?

Als gebruiker wil ik gewoon dat het fatsoenlijk werkt.

• NotSoSteady
mikevdzanden schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:36:
Ik vraag me 1 ding af.

Wil dit zeggen dat letterlijk de gehele rechterzijde poortloos is? Want de 2 USB poorten zitten links?

Ze willen je natuurlijk pushen naar het duurdere model. Apple is krentiger en vergeet niet de tragere processor, gpu en geen vingerafdrukscanner.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 20:18
Wat een teleurstelling, had stiekem gehoopt op een nieuwe Mac Pro maar het mag niet zo zijn.

Ben best een Apple fan en kan het gemakkelijk betalen maar wat ik zag drijft me bijna terug in de armen van MS. Wat je krijgt voor die prijzen van de nieuwe macbook pro's is eigenlijk belachelijk.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik vraag me 1 ding af.

Er zit nog wel een 3.5mm headphone jack aan de rechterkant, maar de processor is volgens mij de instap i5.

hi!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Wanneer komen de nieuwe iMacs, Mac Mini's, Pro's en 5k schermen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• mavano
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 09:41
Ik vraag me 1 ding af.

Het zijn TB3 poorten

• aschja
Sovereign schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:39:
Wat een teleurstelling, had stiekem gehoopt op een nieuwe Mac Pro maar het mag niet zo zijn.

Ben best een Apple fan en kan het gemakkelijk betalen maar wat ik zag drijft me bijna terug in de armen van MS. Wat je krijgt voor die prijzen van de nieuwe macbook pro's is eigenlijk belachelijk.
Ik denk dat de Mac Pro vernieuwd worden tijdens de presentatie van de nieuwe iMacs.

Verwijderd

ppl schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:23:
Het probleem met die sneltoetsen is dat je ze moet onthouden. Die Touch Bar laat het gewoon zien en dat is voor de gemiddelde mens (ja mens, niet gebruiker, dit is veel algemener!) aanzienlijk makkelijker want iets onthouden is best moeilijk (vooral iets abstracts als toetsen en cijfers).
Volgens mij zou jij nog een aardappel met een appeltje erop goedpraten. "Wist je dat aardappels gevoelig zijn voor licht en daarom prima geschikt als camera? Ik zie het probleem niet met al die mensen die roepen dat het ding te duur is met 1300 euro! "

Goed, daar overdrijf ik, maar stop eens met het naar apple toe redeneren. Wanneer er maar één poort zit op een laptop vind je dat meer poorten ouderwets zijn, wanneer de Air een lage resolutie heeft vind je dat niemand het verschil kan zien, wanneer de minijack op de iPhone verwijderd wordt vind je dat het hoog tijd was. Maar als ze het ding erop hadden laten zitten had je andere fabrikanten kritiek gegeven voor het verwijderen ervan.

Nu vind ik die touchbar voor de meeste mensen een prima idee, maar om nu te gaan argumenteren dat het voor mensen lastig is om de positie van fysieke knoppen te onthouden? Kom op man. Probeer eens je navigatie in je auto met touchscreen blind te bedienen, en daarna je radio met fysieke knoppen. Ik weet wel welke je makkelijker op de tast bedient.
Wootism schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:38:
[...]

Waarom MOET je dit melden?
Ik snap echt niet waarom er altijd andere merken bijgehaald moeten worden die misschien eerder waren met iets vergelijkbaars. Is toch totaal niet relevant?

Als gebruiker wil ik gewoon dat het fatsoenlijk werkt.
Dit is relevant omdat appel graag pretendeert de aarde te hebben uitgevonden, en er mensen zijn die dom genoeg zijn om dat te geloven. Dit houdt die mensen nuchter.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2016 22:42 ]

• aschja
Vermomd in een USB-C poort. *knip*

Dat kan wel wat aardiger.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 28-10-2016 08:12 ]

• mavano
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 09:41
*knip*

Graag een TR aanmaken en niet reageren :)

[ Voor 77% gewijzigd door Hoedje op 28-10-2016 08:12 ]

• aschja
We are cool! :)

Maar, de Macbook Air is dus de nieuwe Mac Mini. Die staat over 100 jaar nog in de Apple Store met dezelfde prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 28-10-2016 08:12 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

NotSoSteady schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:38:
Ze willen je natuurlijk pushen naar het duurdere model. Apple is krentiger en vergeet niet de tragere processor, gpu en geen vingerafdrukscanner.
Eh nee. Apple heeft geluisterd naar de kritiek op de MacBook. Deze had 1 USB-C poort die alleen maar USB 3.1 Gen 1 (oftewel USB 3.0) deed en redelijk traag was qua computing power. Velen wilden een extra USB-C poort, USB 3.1 Gen 2 (dus 10Gbps) en snellere hardware. Deze 13" MBP met function keys is exact de configuratie waar men toen zo hard om schreeuwde.

Is het dan verstandig om die versie te kopen? Als dat de configuratie was die je zoekt dan zeker. De nieuwe MBP draait helemaal om die Touch Bar, dat is de echte gimmick en als je dat graag wilt zul je inderdaad naar de duurdere versie moeten. Krijg je er meteen nog snellere hardware en 2 TB3 poorten extra erbij ;)
De enige die hier bijdehand doet (en dat ook nog eens totaal fout doet) ben jij. Het gaat hier om Thunderbolt 3 poorten en wat was ook alweer 1 van de eigenschappen van Thunderbolt 3? Juist, dat ze de mini-DisplayPort-achtige stekker hebben vervangen door USB-C. Niks vermomming, het is onderdeel van de standaard. Daarbij is USB-C alleen maar de stekker en de kabel en zegt het niets over de protocollen die eroverheen kunnen. De aanduiding "Thunderbolt 3 poorten" is dan ook heel wat duidelijker omdat het dan exact aangeeft wat het kan (en wat niet).

[ Voor 27% gewijzigd door Hoedje op 28-10-2016 08:13 ]

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
mikevdzanden schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:46:
[...]

We are cool! :)

Maar, de Macbook Air is dus de nieuwe Mac Mini. Die staat over 100 jaar nog in de Apple Store met dezelfde prijs.
Macbook Air is de budget model, niet iedereen wilt de "oh zo mooie" en dure retina scherm hebben. Ze willen gewoon een Macbook met MacOS waar ze lang op kunnen werken voor "weinig/minder" geld.

De Air modellen zijn er om mensen kennis te laten maken met de MacOS. En uit ervaring, als je gewend ben met MacOS, wil je eigenlijk niet meer terug naar windows :)

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 18:29
Voor wie zich zorgen maakt over de poorten: je kunt natuurlijk ook een USB C Multiport op eBay kopen. :-))

Verwijderd

Dennisweb schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:06:
Voor wie zich zorgen maakt over de poorten: je kunt natuurlijk ook een USB C Multiport op eBay kopen. :-))
Ja, voor je laptop van minimaal 1700 euro, nog even een adaptertje zodat je 'm ook daadwerkelijk kan gebruiken :P Maar goed, die USB-C poorten vind ik een van de betere keuzes. Lekker veelzijdig en beter ontworpen dan USB-A. Wel jammer dat het niet werkt met 99% van de apparaten op de markt, maar als niemand de nieuwste standaarden gebruikt dan worden ze ook nooit algemeen geaccepteerd.

• Scr33x0r
  • Laatst online: 29-10 19:46
Wanneer komt er een extern keyboard met oled?.. Ik ga niet upgraden van mijn in late 2014 gekochte MBPr13, niet normaal wat voor bedragen ze sinds mid 2015 vragen voor MBP's.. Ik werk vrijwel alleen met een extern scherm en toetsenbord/muis/trackpad combi en als ik hem al zonder gebruik is het met name voor even surfen..

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:49
Dennisweb schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:06:
Ja natuurlijk, ik werd ook aangeraden photoshop te installeren toen ik ietsjes meer wilde dan Paint (Windows paint.net zeg maar). Dat was een van de redenen dat ik destijds snel weer Windows geïnstalleerd had op mijn iMac. Alles is werkend te krijgen met kabeltjes of tooltjes, en dat is toch jammer in die prijsklasse.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 18:29
jip_86 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:15:
[...]

Ja natuurlijk, ik werd ook aangeraden photoshop te installeren toen ik ietsjes meer wilde dan Paint (Windows paint.net zeg maar). Dat was een van de redenen dat ik destijds snel weer Windows geïnstalleerd had op mijn iMac. Alles is werkend te krijgen met kabeltjes of tooltjes, en dat is toch jammer in die prijsklasse.
Ik doel er meer op dat men het heeft over 'tassen vol kabeltjes' terwijl er gemakkelijk een AIO van een paar tientjes te koop is.

Ik heb zelf nog geen multiport besteld. Wel een USB-C - USB 3.0 verloopje. Ik wil eerst maar eens zien of ik HDMI etc ga missen. In de afgelopen 4 jaar slechts twee keer gebruikt.

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

jip_86 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:15:
[...]

Haha wat een vergelijking :D
En het ontbreken van Paint was één van de redenen om Windows te installeren op je iMac. Goed bezig man :)

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:41:
[...]

Dit is relevant omdat appel graag pretendeert de aarde te hebben uitgevonden, en er mensen zijn die dom genoeg zijn om dat te geloven. Dit houdt die mensen nuchter.
Ik denk dat het 99% van de gebruikers een worst zal wezen wat Apple heeft uitgevonden of niet.
Men wil gewoon een apparaat wat goed werkt.

Maar succes met mensen nuchter krijgen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
magsafe was supercool maar dat is er nu af? Zijn er foto's van de adapter? Een feature weghalen zeggen ze weinig over lijkt me ;)

specs

Verwijderd

Ik vraag me af waarom mensen het belangrijk vinden hun touch bar blind te kunnen bedienen. Ik kan behoorlijk goed blind typen, en kan NOOIT in één keer toets ombinaties correct aanslaan als deze een F-key bevatten.

Die touch bar geeft licht. Het is een retina display. Dat ding is bedoeld om naar te kijken. Bovendien is hij voor ieder programma anders ingedeeld. Lijkt me sterk dat al die sliders en andere zooi ooit in je hoofd gestampt krijgt.

Vind het zelf erg jammer dat ze de prijzen zo fors omhoog gedreven hebben. We zijn hogere prijzen gewend van Apple, maar ik gok dat ze hier wel haar voor gaan krijgen. Het zal vast met de tegenvallende resultaten te maken hebben :')

Verwijderd

maratropa schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:51:
magsafe was supercool maar dat is er nu af? Zijn er foto's van de adapter? Een feature weghalen zeggen ze weinig over lijkt me ;)
Ja, dat hebben ze weggehaald. De Pro's hebben nu enkel USB-C poorten, die geen magsafe functie hebben.

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-11 16:49
Ik snap iets niet: als ik een monitor wil aansluiten, hoe doe ik dat? Ik zie 4 USB-C aansluitingen op de Macbook maar in de Store zie ik geen verloopstekkers. Is de Store nog niet compleet?

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

• ddZ
  • Nu online

ddZ

Kijk met zeer gemengde gevoelens na de aankondiging van de nieuwe MacBooks. Met name de policy van 'poorten/ features eruit slopen, want dunner' vind ik een verkeerde ontwikkeling bij een laptop. Potiëntele kopers moeten nu een shitload aan verloopkabeltjes etc. gaan aanschaffen. Waarom moest zo nodig de MagSafe-aansluiting sneuvelen?

En waarom is het nu niet meer mogelijk om mijn iPhone op te laden zonder verloopkabeltje? En die Touch Bar... het ziet er prachtig uit.. echt waar... maar vraag me oprecht af, of het in de praktijk echt wel zo handig werkt. Een pakkend voorbeeld die iemand schetste in een comment onder het artikel op de frontpage: hoe kan je nu het volume zachter zetten terwijl je een ander programma zit? Of als je gebeld word en je het volume wil muten.. Zomaar een voorbeeldje...

En dan de prijzen... Mijn MacBook Air is nu 1,5 jaar oud en deze zal nog wel een tijdje mee gaan. Maar ik vrees met grote vrezen dat Apple deze ook niet eeuwig in het programma zal blijven houden.. En dan maar hopen, dat het niet pas instappen wordt vanaf ~ €1500,-. Ik ben al jaren een zeer tevreden gebruiker van OSX, maar ik hoop niet, dat het zover komt, dat Apple me gaat te dwingen, om na te gaan de denken, waar mijn prioriteiten liggen: mijn portemonnee of de gebruikerservaring die me zo goed bevalt...

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 15:51
mavano schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:14:
Ik denk dat die touchbar het best goed gaat doen omdat hij ergonomisch stiekem best goed bedacht is. Enerzijds snap ik dat er lacherig over gedaan wordt, veel voorbeelden die ze gaven waren ruk en zijn veel sneller met keycommands/gestures, maar als developers er mee gaan spelen kunnen er best leuke dingen uit komen.

Als ik met rechts de trackpad bedien en mijn handpalm van mijn linker hand onder onder de linker ctrl-option-command toetsen leg kan ik ongeveer 2/3 van de functie toetsen bedienen zonder mijn hand op te tillen. En dat is ook grofweg het gedeelte dat aan de applicaties worden toegewezen. En als je naar de onderste helft van je scherm kijkt zitten die toetsen gewoon in je kijkveld.

Voor mensen die voornamelijk met het toetsenbord werken en de functietoetsen daarbij gebruiken is het een ander verhaal natuurlijk. Voor hen is het redelijk kut...
Maar ondertussen moet je wel je ogen van het scherm halen om te kijken welke toets je nodig hebt - de handeling is alleen maar complexer geworden - dus ergonomisch gezien ruk.

• R3M1
ddZ schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:42:
Kijk met zeer gemengde gevoelens na de aankondiging van de nieuwe MacBooks. Met name de policy van 'poorten/ features eruit slopen, want dunner' vind ik een verkeerde ontwikkeling bij een laptop. Potiëntele kopers moeten nu een shitload aan verloopkabeltjes etc. gaan aanschaffen. Waarom moest zo nodig de MagSafe-aansluiting sneuvelen?

En waarom is het nu niet meer mogelijk om mijn iPhone op te laden zonder verloopkabeltje? En die Touch Bar... het ziet er prachtig uit.. echt waar... maar vraag me oprecht af, of het in de praktijk echt wel zo handig werkt. Een pakkend voorbeeld die iemand schetste in een comment onder het artikel op de frontpage: hoe kan je nu het volume zachter zetten terwijl je een ander programma zit? Of als je gebeld word en je het volume wil muten.. Zomaar een voorbeeldje...

En dan de prijzen... Mijn MacBook Air is nu 1,5 jaar oud en deze zal nog wel een tijdje mee gaan. Maar ik vrees met grote vrezen dat Apple deze ook niet eeuwig in het programma zal blijven houden.. En dan maar hopen, dat het niet pas instappen wordt vanaf ~ €1500,-. Ik ben al jaren een zeer tevreden gebruiker van OSX, maar ik hoop niet, dat het zover komt, dat Apple me gaat te dwingen, om na te gaan de denken, waar mijn prioriteiten liggen: mijn portemonnee of de gebruikerservaring die me zo goed bevalt...
Ik gebruik beide systemen en de gebruikerservaring slaat niet altijd over ten voordeel van OSX

• R3M1
icegodd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:59:
[...]

van 8GB > 16GB kost €240 extra :X
En dan heb je pas 16GB en niet een comfortabele 32GB ...

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11 16:00

GforceNL

Out of memory....

Sovereign schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:39:

Ben het met je eens, niet echt de moeite. Zal daarom mijn huidige 15 inch iig voorlopig niet vervangen door het huidige topmodel.

Ik ben nog wel in de markt voor een kleinere laptop er bij en twijfelde of ik de 12 inch zou kopen. Zal eens goed kijken en vergelijken tussen het 13 inch instap model en de 12 inch MacBook.

<Zinloze tekst hier>

• ddZ
  • Nu online

ddZ

R3M1 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 01:42:
[...]

Ik gebruik beide systemen en de gebruikerservaring slaat niet altijd over ten voordeel van OSX
Dat zeg ik toch ook niet?
...of de gebruikerservaring die me zo goed bevalt...
En ik kan het ook heel makkelijk omdraaien: de gebruikservaring slaat niet ook niet altijd over ten verdeel van Windows. En zo kan je bezig blijven :)

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gisterenavond toch nog een MacBook 12" besteld bij CoolBlue. Ik was echt in de veronderstelling dat Apple met een betere Air kwam en de huidige vernieuwde line-up is geen alternatief voor mij als oude Air-gebruiker.

Draagbaarheid gaat voor mij voor al die functies die ze nu in een Pro hebben gestopt. De prijs van de basis Pro is me te gortig.

Van de 12" weet ik ook nog niet of het exact is wat ik zoek, maar heb contact gehad met CoolBlue en mocht rustig kijken en nadenken.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-11 22:34
die nieuwe macbook por's zien er toch wel erg gaaf uit. alleen het prijskaartje... 1700 euro voor een 13 inch met touchbar... toch wel aan de prijs.

...

• xGROOVER
  • Laatst online: 12-11 02:42
koentjuh1987 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:29:
die nieuwe macbook por's zien er toch wel erg gaaf uit. alleen het prijskaartje... 1700 euro voor een 13 inch met touchbar... toch wel aan de prijs.
Doe maar + 300

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:07
Ik had zulke hoge verwachtingen van deze nieuwe macbook pro. Helaas slaan ze met de prijs de plank volledig mis. Ik wacht wel tot de oudere modellen met korting weg gaan en upgrade dan mijn 2009 MBP.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 17:11

RoyK

Hobby tekenaar

Ik had hoge verwachtingen van nieuwe iMacs en eindelijk die update op de Mac Pro. Zetten ze hun visie op die vreemde cilinder voort of gaan ze gewoon naar een normale doos??. De run op 5.1 cases is al een tijdje aan de gang voor wie echt echt echt persee bij Mac wil blijven. Op verschillende mac forums was hét event van de 27e dan ook een moment om te kijken of het uitstellen van hun aankoop voor het vervangen van hun hardware het waard was. Die mensen zijn van een koude kermis thuis gekomen. Ik vond het naast dat het mager was een minder goede presentatie van Apple. Dat ben ik niet zo van hun gewend.

Al om al, zat ik een beetje met vrees voor spijt dat ik naar een flinke werk PC ben gegaan. Dat is nu wel echt helemaal verdwenen.

Betreft de oled strip op de Macbooks vraag ik me af of het in de praktijk het verschil gaat maken. Als ik naar mijzelf kijk doe ik zo een beetje alle shortcuts blindelings en gebeurd alles op het scherm. Als ik steeds van mn scherm af moet om naar een oled stip te kijken en een tool kies, of daar iets moet doen en dan weer naar mijn project lijkt me dat onzinnig. het ziet er cool uit. Dat wel. Maar ik beschouw het voorlopig als een gimmic.

onder aan de streep. Not impressed.

Mijn portfolio op Instagram

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 16:39

zwik

randomized

Zoals zovelen hier, De prijs valt me tegen, buiten dat is ie heel gaaf en zie mogelijkheden voor de touch bar ding zoals code snippets in XCode etc.. Jammer dat het geheugen niet uit te breiden is naar 32 GB though... Ik skip 'm even en ga van m'n 2009 MBP de accu vervangen en doorsparen.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Sommige mensen zijn bang dat ze alle controls van die Touch Bar voor alle programma's uit hun hoofd moeten leren. In de praktijk valt dat mee denk ik. Los van het feit dat je de controls ook nog op je scherm hebt natuurlijk, maar de meeste mensen werken intensief met 3 a 4 programma's gemiddeld. Als die programma's die toolbar goed op orde hebben, dan moet het geen probleem zijn.

Daarnaast moet je het ook een kans geven. Net als ik zijn velen toch al snel 30 jaar gewend met toetsenbord en muis te werken, en met mijn muispijltje op het scherm alles 1 voor 1 te bedienen/sliden/klikken. Dan krijg je straks een nieuwe Macbook met (multi) Touch Bar die nog niet door alle programma's direct ondersteund wordt, en dan ga je na 2 dagen een review schrijven waarin je die Touch Bar afkraakt. Dat gaan we ongetwijfeld zien. Je moet het een maand of twee echt onderdeel laten worden van je dagelijkse workflow en dan kijken of het bevalt.

Tot slot vind ik ze persoonlijk te duur. Ik zat te wachten op de aankondiging om te bepalen wat ik zou doen, maar denk dat ik nog even verder kijk naar andere mogelijkheden. 2K voor een prive laptop vind ik domweg te veel, zonder terugverdienmodel.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De nieuwe radeon Pro's
http://www.macrumors.com/...pro-graphics-macbook-pro/
The Radeon Pro 460, available as a $200 upgrade in the entry-level 15-inch MacBook Pro and a $100 upgrade in the higher-end 15-inch MacBook Pro, offers 1.86 Teraflops of horsepower and 16 compute units (1024 stream processors).

The Radon Pro 455, the default option in the higher-end 15-inch MacBook Pro, features 1.3 Teraflops of horsepower and 12 compute units (768 stream processors). The Radeon Pro 450, available in the entry-level 15-inch MacBook Pro as the default option, offers 1 Teraflop of horsepower and 10 compute units (640 stream processors).
Het klinken als best redelijke kaarten.

* Delerium gaat reviews afwachten over hoe de warmteafvoer in praktijk zal blijken.

• smoken
  • Laatst online: 10-11 22:00
Even een, wellicht erg domme, vraag:

Mijn werkgever heeft een Thunderbolt scherm.
Heeft ie dan deze kabel: http://www.apple.com/nl/s...ar-thunderbolt-2?fnode=8b nodig om het scherm aan te sluiten op de MacBook Pro 2016?

En wordt de MacBook Pro dan ook meteen opgeladen en kan hij zijn tobo dan aansluiten op het scherm?
Of zijn er (nog) meer kabels nodig .... ?

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 07:52
Canaria schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:16:
[...]

Ik ben nu aan het wennen aan macOS in een VM op mijn Windows pc. Even kijken of alles werkt en of het bevalt. Als dat zo is, heb ik de MacBook niet meer nodig. Die houd ik dan zolang hij het nog doet voor op vakantie of op de bank.

Uiteraard is het niet helemaal legaal, ik moest VMware Player ervoor patchen en volgens mij staat in de voorwaarden van Sierra ook dat het alleen op de Mac gebruikt mag worden, maar ik heb me nu lang genoeg laten tegenhouden door het feit dat het niet mag. Dus heb ik op de MacBook op volledig legale wijze een VM gemaakt en die gekopieerd naar de pc.

Vooralsnog werkt het prima: de Time Capsule wordt gewoon herkend etc.
enige reden voor mij is xcode voor ios apps.

Ik heb ook besloten dat de nieuwe MacBook eigenlijk weinig vernieuwend zijn en persoonlijk vind ik de prijzen ook te gortig.

Mag ik vragen wat voor config je gebruikt voor die vm? Qua legaliteit is dat voor mij niet een probleem, draai al jaren een hackintosh dus tja, ook niet echt legaal.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:12

swv

Draadloos is hier het antwoord. Lang niet iedereen zal daar klaar voor zijn dat geloof ik graag, maar ik ben jaren geleden begonnen met overstappen op draadloze accessoires en het bevalt mij prima. Ik verbaas mij dan ook totaal niet over de kant die de iPhone 7, MacBook 12" en deze nieuwe Pro's opgaan. Als ik ga bedenken wanneer ik echt USB-A poorten nodig heb dan is dat echt zeldzaam. En als ik dat doe dan is dat niet omdat het moet, maar omdat het kan. Want mijn Pro uit 2014 gaat nog wel wat jaartjes mee. Dus het is inderdaad wat vreemd dat Apple nu producten aanbied met USB-A en USB-C poorten of kabels en dit zal dan ook een overgangsperiode zijn. Als jij onderweg je iPhone wilt opladen dan doe je dat met een powerbank of muuradapter en je synchroniseert je iPhone over Wi-Fi met je Mac. Deze oplossing werkt al en is gratis. Of je koopt wel een verloopkabeltje of adapter. Uiteindelijk is USB-C de toekomst.

En het verlies van Magsafe wordt wat mij betreft wel goed gemaakt doordat je elk van de vier poorten kunt gebruiken om op te laden. Sterker nog je zou straks kunnen laden met (mobiele) adapteroplossingen van andere merken. Mij lijkt het handig dat als ik rechts van het stopcontact zit, ik ook rechts stroom af kan tappen. Om een voorbeeld te noemen.

Mijn mening is dat alleen mensen die allerlei poorten nodig denken te hebben, verloopkabeltjes moeten aanschaffen. Of anders gezegd de mensen die niet tegen verandering kunnen of zichzelf nooit afvragen of "ik dat allemaal nog wel nodig heb". Het kan natuurlijk zo zijn dat je voor honderden euro's aan apparatuur hebt staan die je echt nog niet weg wilt doen. Maar doe dan ook niet moeilijk over een adaptertje van €25. In andere gevallen moet je kritisch naar jezelf kijken en niet overal beren op de weg zien. Het valt heus wel mee.

En anders wordt het tijd om de overstap te maken naar een Windows desktop zodat je alle poorten ter wereld tot je beschikking hebt met dito draadspaghetti draadmanagement, of een Windows laptop nu fabrikanten Apple's voorbeeld nog niet hebben gevolgd. Wat wel binnen afzienbare tijd gaat gebeuren.

Het enige waar ik van baal is de beperkte keuze aan USB-C adapters. Want waar echt veel gebruikers tegenaan gaan lopen is hoe je de MacBook en deze Pro's nou aansluit op een externe monitor. En dan over displayport he. HDMI kan ook, maar die multiport USB-C adapter van Apple is echt drama. Laat staan de 4k 30Hz beperking. En multipoortoplossingen van andere fabrikanten vind ik ook niet chique. Dus dit reken ik Apple wel aan.

Oke laatste puntje dan: hoe de (volume)controls gaan werken met die Touch Bar is wel een dingetje. Wachten op de release dan maar ;)

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:29
Zullen de nieuwe MacBook Pro's al te bewonderen zjin in de Apple Store?

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 20:52
Ik ga vanmiddag even langs de Amac, wie weet.

It's dogged that does it

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-11 11:12

Ben ik met je eens. Als (tevreden) Apple klant vanaf 2009 (iPhone, iPad, Macbook pro), ga ik niet meer voor de nieuwe pro. De instapprijs is me te hoog (ook al kan ik het makkelijk betalen) en het alternatief is een macbook met te weinig power, of een oude macbook air.
En inderdaad, het weghalen om het weghalen. Ik hou van minimalisme, maar minimalisme betekent niet zoveel mogelijk wegslopen. Zeker niet als je ten gevolge hiervan een zak met adapters moet meenemen.

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:56
Toch een tikkeltje teleurgesteld, maar denk voornamelijk door de prijs stelling die echt absurd is. Denk nu na over een maxed out 15" 2015 model.

Waar ik overigens wel mee zit: hoe ga je die touchbar gebruiken wanneer je docked bent / je laptop aan externe schermen hebt hangen (lijkt mij vaak voor te komen bij kantoor gebruik).
Het lijkt mij toch vrij voor de hand liggend dat er binnenkort een extern apple toetsenbord komt met die touch bar erin verwerkt.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Slomy schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:34:
Waar ik overigens wel mee zit: hoe ga je die touchbar gebruiken wanneer je docked bent / je laptop aan externe schermen hebt hangen (lijkt mij vaak voor te komen bij kantoor gebruik).
Ik heb mijn pro continu aan een groot scherm hangen, ik type gewoon op de pro en gebruik het touchpad.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:26
Er komen twee nieuwe Thunderbolt schermen, alleen staat er geen Apple logo op maar een van LG. Ze worden echter wel in de Apple store verkocht en het lijken dezelfde panelen te zijn als in de iMacs.
  1. LG UltraFine 4K-display (€749)
  2. LG UltraFine 5K-display (€1399)
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/10798/LG%20UltraFine%204K_5K%20Displays_Range_1_for%20main%20image_678x452.jpg
Meer info: AnandTech.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10
Balance schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:51:
Er komen twee nieuwe Thunderbolt schermen, alleen staat er geen Apple logo op maar een van LG. Ze worden echter wel in de Apple store verkocht en het lijken dezelfde panelen te zijn als in de iMacs.
[afbeelding]
Ja, dat kan wel zo zijn.. Maar ze zijn gewoon lelijk.

• swv

swv

Roman_Craig schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:34:
[...]
Zeker niet als je ten gevolge hiervan een zak met adapters moet meenemen.
Geef eens een voorbeeld van noodzakelijke adapters? Ik ben oprecht benieuwd waar je bang voor bent. In mijn ogen is het een populair argument (zak adapters klinkt immers negatief en afkeurend) wat het eerste in je opkomt maar waar wellicht niet iedereen goed over heeft nagedacht? Misschien is er wel helemaal geen probleem? Wat wil je per se aangesloten hebben onderweg?

Wel grappig dat de discussie zich nu gaat verplaatsen van de 12" MacBook naar de nieuwe Pro's. Ik snap wel dat de 12" MacBook echt voor een bepaalde doelgroep is, en mensen toen zeiden: "Is het niks voor je? Koop dan een Pro met betere specs en meer aansluitmogelijkheden." Dat is nu dan veranderd in 'betere specs slechts vier USB-C poorten'. Dat is wel slikken ja. En ik begrijp de teleurstelling. Maar ik vraag mij tegelijkertijd af of de klagers er dan ook echt goed over hebben nagedacht of er echt een probleem is ontstaan. Ik kom tot de conclusie dat ik in mijn geval bijna nooit meer iets aansluit. De CD en DVD drive kon ik ook al vrij snel missen als kiespijn. Ik ben er van overtuigd dat er velen met mij zijn op dit gebied.

Dus ga voor jezelf eens na waar je een MacBook dagelijks voor gebruikt en wat zelden nog voorkomt, en welke oplossingen (van derden) daar tegenwoordig voor worden geboden wat betreft USB-C in dit geval.

Het komt nu over alsof ik de nieuwe Pro's zwaar aan het verdedigen ben. Dat is niet zozeer het geval. Ik probeer alleen duidelijk te krijgen of mensen echt nog allerlei poorten nodig hebben, en of het niet al anders kan bij jou thuis en/of in jouw gebruikspatroon. Net als bij de ontbrekende 3.5mm jack plug in de iPhone 7 eigenlijk.

• pacificocean
Balance schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:51:
[afbeelding]
Het design is ook niet bepaald Apple.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:26
Nope, aluminium was wellicht mooier geweest. Aan de andere kant zijn ze wel mooi matzwart en voor studio's dus erg geschikt.

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Zowel de Photoshop demo als de DJ demo kwamen erg krampachtig over als het ging om de Touch Bar. Bij de Photoshop demo zat ze dus en een lijn te trekken en ondertussen de brush size aan te passen op de slider, lijkt me niks toevoegen gezien de opstelling. En sorry maar welke zelf respecterende DJ gaat mixen op een strip bovenaan een toetsenbord? Bij de timeline voor videobewerking leek het wel degelijk van toegevoegde waarde..

Als de touch bar software nou ook op een ipad of iphone kon draaien zodat deze voor desktops en oudere macbooks ingezet kunnen worden zie ik de adoption rate wel hoger raken.

Greetings from Earth

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 20:25

Pat-Juh

Patrick

Slomy schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:34:
Toch een tikkeltje teleurgesteld, maar denk voornamelijk door de prijs stelling die echt absurd is. Denk nu na over een maxed out 15" 2015 model.

Het lijkt mij toch vrij voor de hand liggend dat er binnenkort een extern apple toetsenbord komt met die touch bar erin verwerkt.
En dan te bedenken dat deze "slechts marginaal" sneller is dan een XPS15 van €2049,- (kijkende naar enkel de componenten zonder OS). ;)

Ik ben in elk geval flink gaan twijfelen aan de opvolger van mijn 2011 15"....

[ Voor 5% gewijzigd door Pat-Juh op 28-10-2016 10:02 ]

• ddZ
  • Nu online

ddZ

sww89 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:21:
[...]

Draadloos is hier het antwoord. Lang niet iedereen zal daar klaar voor zijn dat geloof ik graag, maar ik ben jaren geleden begonnen met overstappen op draadloze accessoires en het bevalt mij prima. Ik verbaas mij dan ook totaal niet over de kant die de iPhone 7, MacBook 12" en deze nieuwe Pro's opgaan. Als ik ga bedenken wanneer ik echt USB-A poorten nodig heb dan is dat echt zeldzaam. En als ik dat doe dan is dat niet omdat het moet, maar omdat het kan. Want mijn Pro uit 2014 gaat nog wel wat jaartjes mee. Dus het is inderdaad wat vreemd dat Apple nu producten aanbied met USB-A en USB-C poorten of kabels en dit zal dan ook een overgangsperiode zijn. Als jij onderweg je iPhone wilt opladen dan doe je dat met een powerbank of muuradapter en je synchroniseert je iPhone over Wi-Fi met je Mac. Deze oplossing werkt al en is gratis. Of je koopt wel een verloopkabeltje of adapter. Uiteindelijk is USB-C de toekomst.
Ben het door de bank genomen wel met je eens. Het is inderdaad een overgangsperiode, maar het is voor iedereen die in de markt is voor een (nieuw) model MacBook Pro wennen, dat er een stukje gemak wegvalt, door het weghalen van poorten en je nu gedwongen word om allerlei kabels/ verloopjes etc. aan te moeten schaffen (de kosten daar gelaten). Ik moet het nog maar zien of de Apple in de iPhone ooit de Lightning laat vallen voor USB-C, want ik zie ze al helemaal niet een extra (Lightning-)poort toevoegen. Sterker nog: ik zie ze er bijna voor aan, om bij een volgende versie er nog meer poorten eruit te slopen, in het kader van de vooruitgang :P USB-C is absoluut de toekomst, maar daar kan Apple ook nog wel eens anders over gaan denken, je weet maar nooit ;)
En het verlies van Magsafe wordt wat mij betreft wel goed gemaakt doordat je elk van de vier poorten kunt gebruiken om op te laden. Sterker nog je zou straks kunnen laden met (mobiele) adapteroplossingen van andere merken. Mij lijkt het handig dat als ik rechts van het stopcontact zit, ik ook rechts stroom af kan tappen. Om een voorbeeld te noemen.
Ja oké, dat is absoluut wel handig. Maar die MagSafe is niet voor niets magnetisch en dat geeft mij een veilig gevoel (terwijl ik super voorzichtig/ zuinig ben, met mijn apparatuur). Andere ding is, dat stel je je als poweruser alles poorten bezet hebt en wil opladen... oh nee... wacht... Fuck. Ik weet het, dan meer weer een verloopje oid. aanschaffen, om dit op te lossen, maar toch...
Mijn mening is dat alleen mensen die allerlei poorten nodig denken te hebben, verloopkabeltjes moeten aanschaffen. Of anders gezegd de mensen die niet tegen verandering kunnen of zichzelf nooit afvragen of "ik dat allemaal nog wel nodig heb". Het kan natuurlijk zo zijn dat je voor honderden euro's aan apparatuur hebt staan die je echt nog niet weg wilt doen. Maar doe dan ook niet moeilijk over een adaptertje van €25. In andere gevallen moet je kritisch naar jezelf kijken en niet overal beren op de weg zien. Het valt heus wel mee.
Wel en niet met je eens: dat je niet moeilijk moet doen over €25,- op een bedrag van >€1700,-... Kan me er ergens wel in vinden. Probleem is dat bedrag al moet vermenigvuldigen (terwijl ze soms nog wel duurder zijn, afhankelijk van het type aansluiting) en dan kan het flink oplopen. En daar mag je natuurlijk best wel wat van vinden. Het is niet zo, dat als je een duur product koopt, dan je dan niet meer hebt te zeiken imho...
En anders wordt het tijd om de overstap te maken naar een Windows desktop zodat je alle poorten ter wereld tot je beschikking hebt met dito draadspaghetti draadmanagement, of een Windows laptop nu fabrikanten Apple's voorbeeld nog niet hebben gevolgd. Wat wel binnen afzienbare tijd gaat gebeuren.
Windows is voor mij persoonlijk echt geen optie, maar zeg nooit nooit.
Het enige waar ik van baal is de beperkte keuze aan USB-C adapters. Want waar echt veel gebruikers tegen aanlopen is hoe je de MacBook en deze Pro's nou aansluit op een externe monitor. En dan over displayport he. HDMI kan ook, maar die mulitport USB-C adapter van Apple is echt drama. En multipoortoplossingen van andere fabrikanten vind ik ook niet chique. Dus dit reken ik Apple wel aan.
Precies mijn punt ook die ik probeer te maken
Oke laatste puntje dan: hoe de (volume)controls gaan werken met die Touch Bar is wel een dingetje. Wachten op de release dan maar ;)
Check!

Maar dat draadloos de toekomst is, daar ben ik het mee eens. Want anders had ik op zijn minst niet die i7 Plus moeten kopen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door ddZ op 28-10-2016 10:03 . Reden: Toevoegingen ]

• swv

swv

Tja wat mij betreft zijn die monitoren net zo mooi/lelijk als elk ander merk. Wel vind ik dat LG toch iets mooiere monitoren in het assortiment heeft met dunnere bezels. Maar misschien hebben we hier nog te maken met een technologische beperking? Dell maakt zijn monitoren ook vrij fors. Met name die 5k monitor van Dell was een joekel.

Ook hier begrijp ik dat een aantal graag een 5k Apple monitor hadden gezien. Maar als ik dan in dit topic kijk Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23, dan misstaan andere merken ook niet bij Apple producten hoor. Misschien heeft Apple besloten geen monitor meer te maken omdat de verkoop tegenvalt? Zelf ben ik op dit gebied ook altijd al wezen shoppen bij andere merken. Al was het maar vanwege het geld ;)

• Roman_Craig
sww89 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:52:
[...]

Dus ga voor jezelf eens na waar je een MacBook dagelijks voor gebruikt en wat zelden nog voorkomt, en welke oplossingen (van derden) daar tegenwoordig voor worden geboden wat betreft USB-C in dit geval.

Het komt nu over alsof ik de nieuwe Pro's zwaar aan het verdedigen ben. Dat is niet zozeer het geval. Ik probeer alleen duidelijk te krijgen of mensen echt nog allerlei poorten nodig hebben, en of het niet al anders kan bij jou thuis en/of in jouw gebruikspatroon. Net als bij de ontbrekende 3.5mm jack in de iPhone 7 eigenlijk.
Je kunt natuurlijk kijken naar hoe je het gebruikt en het kan zeker anders. Echter moet je dan dus buiten je nieuwe macbook pro, ook investeren in het vernieuwen van je randapparatuur.
Pak als voorbeeld een kwalitatief goede koptelefoon die je hebt gekocht met jackplug. Een monitor zonder usb-c aansluiting. Een speakerset. Een bedrade muis die je prettiger vindt werken dan de draadloze apple muis. etc.
Het is niet dat het niet anders kan, en het werkt vast fantastisch, maar of het de investering waard is om alles weer te updaten...?

• ddZ
  • Nu online

ddZ

Roman_Craig schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:04:
[...]

Je kunt natuurlijk kijken naar hoe je het gebruikt en het kan zeker anders. Echter moet je dan dus buiten je nieuwe macbook pro, ook investeren in het vernieuwen van je randapparatuur.
Pak als voorbeeld een kwalitatief goede koptelefoon die je hebt gekocht met jackplug. Een monitor zonder usb-c aansluiting. Een speakerset. Een bedrade muis die je prettiger vindt werken dan de draadloze apple muis. etc.
Het is niet dat het niet anders kan, en het werkt vast fantastisch, maar of het de investering waard is om alles weer te updaten...?
Dit dus

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:50
sww89 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:21:
Op alle plaatjes op de Apple website zie ik steeds de volume controls in beeld met een optie om de balk te vergroten. Het ziet er dus naar uit dat je altijd snel bij je volume controls (en andere systeem controls) kan komen.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 13:34
Pat-Juh schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:01:
[...]

En dan te bedenken dat deze "slechts marginaal" sneller is dan een XPS15 van €2049,- (kijkende naar enkel de componenten zonder OS). ;)

Ik ben in elk geval flink gaan twijfelen aan de opvolger van mijn 2011 15"....
Haha ja jij was inderdaad ook op zoek. Ik wil precies de zelfde laptop upgraden, heb geen zin in Windows maar twijfel nu toch ook wel erg.

ik vind die strip er trouwens super kitsch uitzien. Doet me denken aan van die compacte stereotorens van vroeger (nog steeds?) met zo'n hele ledshow op het display. Ik gebruik mijn laptop ook erg vaak dicht aan een groot scherm, dan betaal je dus voor ene duur scherm en een touchbar die je meestal niet gebruikt.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sluw schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:06:
[...]

Haha ja jij was inderdaad ook op zoek. Ik wil precies de zelfde laptop upgraden, heb geen zin in Windows maar twijfel nu toch ook wel erg.

ik vind die strip er trouwens super kitsch uitzien. Doet me denken aan van die compacte stereotorens van vroeger (nog steeds?) met zo'n hele ledshow op het display. Ik gebruik mijn laptop ook erg vaak dicht aan een groot scherm, dan betaal je dus voor ene duur scherm en een touchbar die je meestal niet gebruikt.
Als je hem toch aan een scherm hangt, ga dan voor de 13 inch.. die is ook zonder die touchbar te krijgen ;-).

Dat betekent, stam + t .

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

muffstuff schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:21:
[...]

enige reden voor mij is xcode voor ios apps.

Ik heb ook besloten dat de nieuwe MacBook eigenlijk weinig vernieuwend zijn en persoonlijk vind ik de prijzen ook te gortig.

Mag ik vragen wat voor config je gebruikt voor die vm? Qua legaliteit is dat voor mij niet een probleem, draai al jaren een hackintosh dus tja, ook niet echt legaal.
VM Sierra heeft 4 cores, 16GB ram, 200GB ssd. Host-pc is een i7 6700K, 32GB ram, 400GB pcie ssd + 500GB sata ssd.

In eerste instantie had ik de DMG van Sierra gekopieerd en gemount maar daarmee lukte de installatie niet. Daarom heb ik in VMware Fusion op de MacBook een minimale VM (1 core, 1GB ram, 40GB ssd) gemaakt en die overgezet naar de pc. Daarna moest ik wel even de specs uitbreiden :+

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• ddZ
  • Nu online

ddZ

Myrdhin schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:05:
[...]

Op alle plaatjes op de Apple website zie ik steeds de volume controls in beeld met een optie om de balk te vergroten. Het ziet er dus naar uit dat je altijd snel bij je volume controls (en andere systeem controls) kan komen.
Niet altijd, als ik bijvoorbeeld kijk naar Keynote kijk. Dan wordt bij veranderen van een kleur de gehele balk gebruikt. Je kan dan op het kruisje klikken en dan zijn ze weer terug. Maar ik wil altijd mijn volume aan willen passen... Of naar een volgend nummer kunnen klikken.... Ongeacht welk programma ik open heb staan...
En als je gebeld word? Ik neem aan, dat je dan die balk te zien krijgt als je gebeld wordt, ongeacht in welke app (met bijbehorende controls) je ook zit. Zo niet, dan zou dat echt absurd zijn imho...

Ik ben benieuwd hoeveel vrijheid de ontwikkelaars krijgen? Er zullen er een paar bij zijn, die de gehele balk willen pakken...

Het ziet er super slick uit, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Ik ben erg benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken :)

• Sluw
Apache4u schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:09:
[...]

Als je hem toch aan een scherm hangt, ga dan voor de 13 inch.. die is ook zonder die touchbar te krijgen ;-).
De 13" modellen zijn nog langzamer dan mijn 2011 model, nee dank je ;)

• mannowlahn
Canaria schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:09:
[...]

VM Sierra heeft 4 cores, 16GB ram, 200GB ssd. Host-pc is een i7 6700K, 32GB ram, 400GB pcie ssd + 500GB sata ssd.

In eerste instantie had ik de DMG van Sierra gekopieerd en gemount maar daarmee lukte de installatie niet. Daarom heb ik in VMware Fusion op de MacBook een minimale VM (1 core, 1GB ram, 40GB ssd) gemaakt en die overgezet naar de pc. Daarna moest ik wel even de specs uitbreiden :+
Je draait het dus op een desktop begrijp ik?

Want zoals ik het nu zie heb ik deze opties

Optie 1
MacBook Pro 13 zonder touch oled
16 GB
512 GB
E 2179
Ik vraag me af of de 2,0‑GHz dual‑core Intel Core i5‑processor wel voldoende is om een OSX icm Xcode en een VM WIN10 icm Visual Studio te kunnen draaien. Upgraden naar I7 maakt de MacBook Pro 2540

Optie 2
Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 128GB a E 1300
en
Microsoft Surface Pro 4 (Core i5, 8GB, 256GB) Zilver E 1250

Het probleem is namenlijk dat ik het moeilijk kan inschatten wat ik aan config nodig heb. Ik heb nu OSX ivm xcode op een 80 GB SSD staan en dat is net niet toereiken. 128 GB zou nog best kunnen denk ik. Voor window sga ik echt wel die 256 nodig hebben indien ik lokale DB ga draaien.

• SavageBrother
Ik zit de oude 13" rMBP en de nieuwe 13" rMBP te vergelijken (http://www.apple.com/nl/m...3&product2=macbook-pro-13), en mij valt 't volgende op;

Oud vs nieuw
2.7Ghz i5 vs 2.0Ghz i5
256 GB beide
Klein verschil in gewicht/dikte
300 nits vs 500 nits
sRGB vs P3
Vergelijkbare accu
Magsafe vs USB-c
Veel poorten vs weinig poorten
1689 vs. 1699

Dan krijg je toch voor die oude wel redelijk wat meer bang for buck (zeker kijkend naar de processor)? Ik stel deze vraag omdat ik in de markt ben voor een nieuwe laptop (en wil graag eens een tijdje in het Apple ecosysteem vertoeven).

It's dogged that does it

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ja, die nieuwe instap 13 inch zonder Touch Bar is wat mager qua specs. Is ook vooral bedoeld om Macbook Air gebruikers naar de Pro te tillen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Sluw
MacBook Pro users can interact with the Touch Bar using gestures. Tapping activates a control, such as a button, or selects an item, such as an emoji.
Emojis als voorbeeld op n macbook pro... zucht.

En die videoedit timeline, net alsof je op je 15" scherm professioneel een video gaat editten.

• swv

swv

ddZ schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:01:
[...]

Ben het door de bank genomen wel met je eens. Het is inderdaad een overgangsperiode, maar het is voor iedereen die in de markt is voor een (nieuw) model MacBook Pro wennen, dat er een stukje gemak wegvalt, door het weghalen van poorten en je nu gedwongen word om allerlei kabels/ verloopjes etc. aan te moeten schaffen (de kosten daar gelaten). Ik moet het nog maar zien of de Apple in de iPhone ooit de Lightning laat vallen voor USB-C, want ik zie ze al helemaal niet een extra (Lightning-)poort toevoegen. Sterker nog: ik zie ze er bijna voor aan, om bij een volgende versie er nog meer poorten eruit te slopen, in het kader van de vooruitgang :P USB-C is absoluut de toekomst, maar daar kan Apple ook nog wel eens anders over gaan denken, je weet maar nooit ;)

[...]

Ja oké, dat is absoluut wel handig. Maar die MagSafe is niet voor niets magnetisch en dat geeft mij een veilig gevoel (terwijl ik super voorzichtig/ zuinig ben, met mijn apparatuur). Andere ding is, dat stel je je als poweruser alles poorten bezet hebt en wil opladen... oh nee... wacht... Fuck. Ik weet het, dan meer weer een verloopje oid. aanschaffen, om dit op te lossen, maar toch...

[...]

Wel en niet met je eens: dat je niet moeilijk moet doen over €25,- op een bedrag van >€1700,-... Kan me er ergens wel in vinden. Probleem is dat bedrag al moet vermenigvuldigen (terwijl ze soms nog wel duurder zijn, afhankelijk van het type aansluiting) en dan kan het flink oplopen. En daar mag je natuurlijk best wel wat van vinden. Het is niet zo, dat als je een duur product koopt, dan je dan niet meer hebt te zeiken imho...

[...]

Windows is voor mij persoonlijk echt geen optie, maar zeg nooit nooit.
Laat ik duidelijk zijn: Ik ben het niet eens of oneens met je hè. Ik probeer wat discussie los te krijgen en door enkele argumenten heen te prikken. Het argument dat nu dus veel voorkomt is dat je opeens allerlei adapters en kabels moet kopen. En dan een hele zak met die dingen mee moet nemen. Ik betwijfel dat en ben ervan overtuigd dat het allemaal wel meevalt.

Je betaalt inderdaad een flink bedrag en dan wil je een zo compleet mogelijk product. De MacBook Pro <2015 heeft allerlei poorten met slechts een taak (nou ja thunderbolt is wel veelzijdiger) en lijkt op het eerste gezicht veel te kunnen. Echter, de MacBook Pro >2016 heeft vier poorten welke juist onwijs veelzijdig zijn. In mijn ogen een efficiënter gebruik van de ruimte op een mobiel device. Want nu kan je als gebruiker - tegen een meerprijs, dat wel - zelf kiezen waarvoor je die poorten gebruikt/inzet. Ik vind dát juist een stukje gemak en tevens hufterproof voor de huis-, tuin- en keukenvrouw. Ow oeps :X Een kabel die altijd past. Maar zoals ik al zei zijn er nu nog weinig adapters en kabels beschikbaar die compatibel zijn met al jouw randapparatuur thuis, op school of op kantoor. Dus deze actie van Apple gaat nu even pijn doen, maar juist nu komen er juist allerlei accessoires van de grond en krijgt de USB-C markt een boost. En als nu de gebruikers, die al zonder al die bejaarde aansluitingen kunnen, instappen, dan kan over twee tot drie jaar de rest instappen in een wat verzadigdere markt met bredere ondersteuning voor USB-C.

Hoewel laden over (vier) USB-C (poorten) voordelen met zich meebrengt, is gebrek aan Magsafe toch zeker een pijnpuntje die ik met je deel. Zelf ben ik ook al eens gered door die techniek en het was dan ook een mooi USP van de MacBook Air en Pro.

En we moeten niet vergeten dat je eigenlijk helemaal niet meer zo vaak hoeft te upgraden naar een nieuwer model. Computers zijn voor velen snel genoeg en zullen dat ook jaren blijven voordat je toe bent aan een nieuw model. Dan lijkt €2500 veel, en is het ook, maar als je elke dag >5 jaar lang van dat ding gebruik maakt, dan valt het wel mee. En als het je echt te gortig wordt, dan moet je afstand doen van Apple. En daarmee kom ik bij mijn Windows opmerking. Op Windows (en Android) stap je makkelijk over naar een ander merk zonder verlies van functies en compatibiliteit. Bij Apple zit je gevangen in de keuzes die Apple maakt. Deel je de visie of de premium prijzen van Apple niet, dan kan je nu maar beter jouw Apple producten gaan uitfaseren.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15
muffstuff schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:30:
[...]

Optie 1
16 GB
512 GB
E 2179
Ik vraag me af of de 2,0‑GHz dual‑core Intel Core i5‑processor wel voldoende is om een OSX icm Xcode en een VM WIN10 icm Visual Studio te kunnen draaien. Upgraden naar I7 maakt de MacBook Pro 2540

Optie 2
en

Het probleem is namenlijk dat ik het moeilijk kan inschatten wat ik aan config nodig heb. Ik heb nu OSX ivm xcode op een 80 GB SSD staan en dat is net niet toereiken. 128 GB zou nog best kunnen denk ik. Voor window sga ik echt wel die 256 nodig hebben indien ik lokale DB ga draaien.
Kun je niet een aantal dev tools in de cloud gebruiken, database moet sowieso lukken?
Ik weet niet hoe dit zit met xcode, maar het zou een paar euro's kunnen schelen als prijs idd een issue is.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

muffstuff schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:30:
[...]

Optie 1
16 GB
512 GB
E 2179

Optie 2
en

Yes, op een desktop. Mijn werklaptop is een ThinkPad.

Ik had oorspronkelijk een 15" MBP retina als werklaptop. Als ik legaal Windows als host had kunnen draaien en OS X als VM zou ik die nu nog in gebruik hebben. In OS X/macOS doe ik geen zware dingen, in Windows af en toe wel. Boot Camp was een optie maar meerdere keren per dag opnieuw opstarten om in een ander OS te komen vind ik onhandig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Even een vraag. Waar zit de aan/uit-knop? Ik zat de foto's te bekijken op de Apple website en kon het niet ontdekken.

• SavageBrother
Die zit in de touchID scannen verwerkt.

It's dogged that does it

• xGROOVER
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:49:
Even een vraag. Waar zit de aan/uit-knop? Ik zat de foto's te bekijken op de Apple website en kon het niet ontdekken.
Onder de touch id

• Philflow

Philflow

Sluw schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:17:
[...]

De 13" modellen zijn nog langzamer dan mijn 2011 model, nee dank je ;)
Hoe kan dat?

Verwijderd

SavageBrother schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:50:
Die zit in de touchID scannen verwerkt.
Dank je. Ik vraag me dan wel af wat er gebeurt als het MacBook crasht. Ik mag aannemen dat je niet hoeft te wachten tot de batterij leeg is.

• Philflow

Philflow

SavageBrother schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:34:
Ik zit de oude 13" rMBP en de nieuwe 13" rMBP te vergelijken (http://www.apple.com/nl/m...3&product2=macbook-pro-13), en mij valt 't volgende op;

Oud vs nieuw
2.7Ghz i5 vs 2.0Ghz i5
Is toch een nieuwe generatie in de laatste met nieuwe architectuur?

Ik zou even afwachten op de benchmarks maar ik verwacht dat de nieuwe sneller is.

• tweakG5
  • Laatst online: 13-11 18:15
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:54:
[...]

Dank je. Ik vraag me dan wel af wat er gebeurt als het MacBook crasht. Ik mag aannemen dat je niet hoeft te wachten tot de batterij leeg is.
Dan druk je de powerknop in en start je hem opnieuw op. Waarschijnlijk is het gewoon een drukknop.

• xGROOVER
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:54:
[...]

Het is gewoon een knop met daarin de scanner verwerkt. Het blijft dus gewoon een knop.

Verwijderd

Jeroenvdk schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:56:
[...]

Het is gewoon een knop met daarin de scanner verwerkt. Het blijft dus gewoon een knop.
Ahhh. Ik snap het. Op de foto's valt het een beetje weg in de Touch Bar. Zou toch wat zijn als de MacBook inclusief Touch Bar crasht. Moet je wachten tot de accu leeg is.

• SavageBrother
Philflow schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

Ik zou even afwachten op de benchmarks maar ik verwacht dat de nieuwe sneller is.
Wellicht is dat 't beste ja. Mocht die processor sneller zijn, dan lijkt het vs. de oude wel een aardige aankoop.

It's dogged that does it

• NotSoSteady
Philflow schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

Het gaat om de 6360U vs 5257U.

• swv

swv

Roman_Craig schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:04:
[...]

Wat jij nu allemaal opnoemt, zou je (als overgangsperiode) prima kunnen oplossen met een hub op je bureau. Als je dan achter je bureau gaat zitten en de MacBook inplugt, heb je al je randapparatuur aangesloten en word je MacBook ook opgeladen. En als je toe bent aan een nieuwe monitor: Moderne monitoren fungeren vaak al als een hub dus daar kan je al leuke dingen mee doen. Zie bijvoorbeeld https://9to5mac.com/2016/...k-monitor-macbook-review/.

De enige adapter die je onderweg dan eigenlijk nog nodig hebt is de USB-C naar USB-A adapter van €25, omdat dat nog gemeengoed is. Eventueel voor je bedrade muis en een usb stick. Maar mij lijkt het nieuwe kingsize trackpad ook wel lekker werken.

• Philflow

Philflow

NotSoSteady schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:03:
[...]
Het gaat om de 6360U vs 5257U.
Maar wel op een nieuwe bus toch?
(heb me de laatste tijd niet bezig gehouden met Intel)

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 20:25

Pat-Juh

Patrick

Sluw schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:06:
[...]

Ik weet niet waar jij op gehoopt had maar voor mij was een Iris Pro 580 genoeg geweest voor on the go. (Aangezien ik een quadcore cpu wil en geen dualcore). Via thunderbolt 3 een eGPU voor thuis... Zeker gezien die Radeon Pro 450 op een TDP reductie en een paar procenten betere performance weinig nieuws lijkt te bieden.

Die Bar kan handig zijn maar ik wil eerst even afwachten wat het te bieden heeft in Adobe Lightroom, persoonlijk lijkt een usb midi controller nog steeds sneller en efficienter. Sowieso goedkoper ;)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:19
Wow, wat een goedkoop jaar wordt dit. Eerst een iPhone 7 cyclus die we overslaan en nu gaan ook de macbooks nog wel een jaartje langer mee. 2 prima nieuwe producten die echter volledig niets nieuws te bieden over de vorige iteratie.

Ongetwijfeld genoeg mensen die upgraden ondat het oude echt niet meer voldoet, maar in ons geval in ieder geval meer nadelen (poortjes) dan voordelen. Ben benieuwd hoeveel pijn deze vooruitstrevendheid Apple gaat doen qua verkoopcijfers.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• ddZ
  • Nu online

ddZ

[quote]sww89 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:47:
[...]

Laat ik duidelijk zijn: Ik ben het niet eens of oneens met je hè. Ik probeer wat discussie los te krijgen en door enkele argumenten heen te prikken.
[/quote
Zo had ik het zelf ook opgevat ;)
]
Het argument dat nu dus veel voorkomt is dat je opeens allerlei adapters en kabels moet kopen. En dan een hele zak met die dingen mee moet nemen. Ik betwijfel dat en ben ervan overtuigd dat het allemaal wel meevalt.
Ligt eraan. Stel dat je een poweruser bent, die veel op locatie werkt, dan kan het zo maar voorkomen, dat op je (tijdelijke) werkplek de randapparatuur niet de gewenste aansluitingen hebt. En tja, dan zit er weinig anders op, dan toch die zak kabels mee te slepen ;). Ben je een poweruser die bijvoorbeeld niet telkens van werkplek wisselt, dan zal het een minder groot probleem zijn, laat staan de homeuser...
Je betaalt inderdaad een flink bedrag en dan wil je een zo compleet mogelijk product. De MacBook Pro <2015 heeft allerlei poorten met slechts een taak (nou ja thunderbolt is wel veelzijdiger) en lijkt op het eerste gezicht veel te kunnen. Echter, de MacBook Pro >2016 heeft vier poorten welke juist onwijs veelzijdig zijn. In mijn ogen een efficiënter gebruik van de ruimte op een mobiel device. Want nu kan je als gebruiker - tegen een meerprijs, dat wel - zelf kiezen waarvoor je die poorten gebruikt/inzet. Ik vind dát juist een stukje gemak en tevens hufterproof voor de huis-, tuin- en keukenvrouw. Ow oeps :X Een kabel die altijd past. Maar zoals ik al zei zijn er nu nog weinig adapters en kabels beschikbaar die compatibel zijn met al jouw randapparatuur thuis, op school of op kantoor. Dus deze actie van Apple gaat nu even pijn doen, maar juist nu komen er juist allerlei accessoires van de grond en krijgt de USB-C markt een boost. En als nu de gebruikers, die al zonder al die bejaarde aansluitingen kunnen, instappen, dan kan over twee tot drie jaar de rest instappen in een wat verzadigdere markt met bredere ondersteuning voor USB-C.
Dat je alle poorten overal voor kan gebruiken, is inderdaad superhandig. Maar dat voorbeeld van het opladen, wat ik noemde... Dat blijft gewoon niet handig imho.. En I know.. deal with it, maar toch..
Hoewel laden over (vier) USB-C (poorten) voordelen met zich meebrengt, is gebrek aan Magsafe toch zeker een pijnpuntje die ik met je deel. Zelf ben ik ook al eens gered door die techniek en het was dan ook een mooi USP van de MacBook Air en Pro.
Dit. Daarom begrijp ik de keuze vooralsnog niet...
En we moeten niet vergeten dat je eigenlijk helemaal niet meer zo vaak hoeft te upgraden naar een nieuwer model. Computers zijn voor velen snel genoeg en zullen dat ook jaren blijven voordat je toe bent aan een nieuw model. Dan lijkt €2500 veel, en is het ook, maar als je elke dag >5 jaar lang van dat ding gebruik maakt, dan valt het wel mee. En als het je echt te gortig wordt, dan moet je afstand doen van Apple. En daarmee kom ik bij mijn Windows opmerking. Op Windows (en Android) stap je makkelijk over naar een ander merk zonder verlies van functies en compatibiliteit. Bij Apple zit je gevangen in de keuzes die Apple maakt. Deel je de visie of de premium prijzen van Apple niet, dan kan je maar beter jouw Apple producten gaan uitfaseren.
Tuurlijk hoef je niet meer zo snel te upgraden naar een nieuw model, maar we hebben het hier over de huidige koers van Apple. Ooit zal je MacBook eens vervangen moeten worden... En dan gaan toch de zaken spelen, waar veel mensen tegenaan gaan lopen. Wil je het niet? Dan is het inderdaad tijd om bij de buren te gaan kijken. En daar wringt nou precies de schoen: ik weet voor mezelf nu al, dat ik straks ook moet gaan nadenken of nog wel het beste voor me is (als ik kijk naar het financiële plaatje). En je zegt het zelf ook al: overstappen naar Windows/ Android etc. is niet zo vanzelfsprekend. Helemaal als je, zoals in mijn geval, door de jaren heen, toch wel een aardig bedrag hebt geïnvesteerd in randapparatuur, apps etc. En tuurlijk is dat altijd mijn eigen keuze geweest, maar hoefde er nooit ook rekening mee te houden dat ik ooit eens een switch zou moeten maken in de verre toekomst, want waarom zou ik als OSX/ iOS me prima bevalt...

Hoe dan ook, ik heb vooralsnog geen redenen om over te stappen, maar ik hou het wel in de gaten. Ben allang blij, dat de concurrentie nu meer tegengas geeft, op zowel software- als hardwaregebied en daar heb je als eindgebruiker alleen maar meer profijt van :)

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 12:54

Quakie

quakelen

Philflow schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:07:
[...]

Maar wel op een nieuwe bus toch?
(heb me de laatste tijd niet bezig gehouden met Intel)
Bus?

sommige mensen kijken te veel naar base clock. 2Ghz lijkt dus een achteruitgang, maar hij heeft een enorme turbo boost tov andere (vorige modellen).

Tov 5257U zou die even snel moeten zijn met max 100% maar stuk zuiniger.

Ik teken nergens meer voor

• mannowlahn
Canaria schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:48:
[...]

Yes, op een desktop. Mijn werklaptop is een ThinkPad.

Ik had oorspronkelijk een 15" MBP retina als werklaptop. Als ik legaal Windows als host had kunnen draaien en OS X als VM zou ik die nu nog in gebruik hebben. In OS X/macOS doe ik geen zware dingen, in Windows af en toe wel. Boot Camp was een optie maar meerdere keren per dag opnieuw opstarten om in een ander OS te komen vind ik onhandig.
Dual boot is voor mij ook geen optie, ik wil realtiem kunnen debuggen tussen xcode ios en bv mijn visual studio backend.

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

In ons huishouden lang niet toe aan nieuwe Macs. Maar die prijzen zijn werkelijk bizar. Vond het in 2014 met mijn maxed out 15 inch MBP al op het randje. Maar dit.

www.gevoeligeplaten.nl

• Roman_Craig
sww89 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:04:
[...]

Wat jij nu allemaal opnoemt, zou je (als overgangsperiode) prima kunnen oplossen met een hub op je bureau. Als je dan achter je bureau gaat zitten en de MacBook inplugt, heb je al je randapparatuur aangesloten en word je MacBook ook opgeladen. En als je toe bent aan een nieuwe monitor: Moderne monitoren fungeren vaak al als een hub dus daar kan je al leuke dingen mee doen. Zie bijvoorbeeld https://9to5mac.com/2016/...k-monitor-macbook-review/.

De enige adapter die je onderweg dan eigenlijk nog nodig hebt is de USB-C naar USB-A adapter van €25, omdat dat nog gemeengoed is. Eventueel voor je bedrade muis en een usb stick. Maar mij lijkt het nieuwe kingsize trackpad ook wel lekker werken.
ja ik begrijp je wel en je standpunt kan ik wel inkomen. Het is alleen dat je naar je persoonlijke situatie moet kijken of het nog steeds het beste voor jezelf is (financieel gezien). Maar goed, dat is zo persoonlijk dat je daar eigenlijk niks over kan zeggen.
Maar het is wel zo dat als Apple een bepaalde route kiest je die moet volgen wil je optimaal kunnen werken. En die route raakt je op steeds meer vlakken in je digitale leefomgeving. Ik denk dat je je best af en toe mag afvragen of dat nog steeds is wat je wil. :)

• Sluw
Ik heb er nu een quad core i7 in zitten. De 2011 MBP komt in geekbench een stuk hoger dan de dual core i5 processoren.

• swv

swv

Roman_Craig schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:33:
[...]

ja ik begrijp je wel en je standpunt kan ik wel inkomen. Het is alleen dat je naar je persoonlijke situatie moet kijken of het nog steeds het beste voor jezelf is (financieel gezien). Maar goed, dat is zo persoonlijk dat je daar eigenlijk niks over kan zeggen.
Maar het is wel zo dat als Apple een bepaalde route kiest je die moet volgen wil je optimaal kunnen werken. En die route raakt je op steeds meer vlakken in je digitale leefomgeving. Ik denk dat je je best af en toe mag afvragen of dat nog steeds is wat je wil. :)
Jup mee eens :)

• Sluw
Pat-Juh schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:08:
[...]

Ik weet niet waar jij op gehoopt had maar voor mij was een Iris Pro 580 genoeg geweest voor on the go. (Aangezien ik een quadcore cpu wil en geen dualcore). Via thunderbolt 3 een eGPU voor thuis... Zeker gezien die Radeon Pro 450 op een TDP reductie en een paar procenten betere performance weinig nieuws lijkt te bieden.

Die Bar kan handig zijn maar ik wil eerst even afwachten wat het te bieden heeft in Adobe Lightroom, persoonlijk lijkt een usb midi controller nog steeds sneller en efficienter. Sowieso goedkoper ;)
Eigenlijk vind ik de specs van de 15" macbooks wel prima alleen niet met de prijs.

• NotSoSteady
sww89 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:04:
[...]

Ja, allemaal leuk en aardig, maar vier usb-c-poorten is gewoon krankzinnig. Waarom zijn er altijd mensen die alles wat Apple doet goed proberen te praten. Apple is volkomen doorgeslagen, echter noemen zij het lef hebben. Ik weet echt niet waar ze in Cupertino mee bezig zijn, want 'lef' lijkt me nou geen reden om de gebruiker te beperken. Bij mijn iPhone 7 werd gewoon nog een standaard usb-a-kabel meegeleverd, dus blijkbaar is deze standaard toch nog niet zo ouderwets. Ze hadden gewoon twee usb-a-poorten moeten laten zitten.

• pacificocean
NotSoSteady schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:47:
[...]

Ja, allemaal leuk en aardig, maar vier usb-c-poorten is gewoon krankzinnig. Waarom zijn er altijd mensen die alles wat Apple doet goed proberen te praten. Apple is volkomen doorgeslagen, echter noemen zij het lef hebben. Ik weet echt niet waar ze in Cupertino mee bezig zijn, want 'lef' lijkt me nou geen reden om de gebruiker te beperken. Bij mijn iPhone 7 werd gewoon nog een standaard usb-a-kabel meegeleverd, dus blijkbaar is deze standaard toch nog niet zo ouderwets. Ze hadden gewoon twee usb-a-poorten moeten laten zitten.
Het wordt nu wel gek idd. De earpods van je 7 je ook al niet meer op je Macbook Pro gebruiken.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 12:54

Quakie

quakelen

Voor zie nu al leuke anti apple foto's

Pak een nieuwe iphone 7 en een nieuwe macbook pro. We sluiten de iphone 7 aan op de macbookpro. Oh gaat niet standaard, verloop kabel. Wacht, we willen even muziek luisteren met mijn in earpods.. wacht verloopkabel. We pakken... nou ja kan door blijven gaan, maar neem aan dat het duidelijk is.

Ik teken nergens meer voor

• swv

swv

NotSoSteady schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:47:
[...]

Ik praat het niet goed. Zie:
sww89 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:52:
[...]
Het komt nu over alsof ik de nieuwe Pro's zwaar aan het verdedigen ben. Dat is niet zozeer het geval. Ik probeer alleen duidelijk te krijgen of mensen echt nog allerlei poorten nodig hebben, en of het niet al anders kan bij jou thuis en/of in jouw gebruikspatroon. Net als bij de ontbrekende 3.5mm jack plug in de iPhone 7 eigenlijk.
Ik probeer te achterhalen waar velen nu bang voor zijn. En ik krijg geen antwoord op de vraag: "Geef eens een voorbeeld van noodzakelijke adapters die je zelf denkt nodig te hebben?" Alleen maar reacties van mensen die denken te spreken voor anderen over bergen adapters meenemen ;) In mijn geval zou dat dan één USB-C naar USB-A-, ethernet- en een displayport/HDMI 2.0 adapter zijn. Waarvan ik die eerste twee nog eens sporadisch zou gebruiken ook. De USB-A adapter hoeft bij mij alleen mee op reis. Die anderen blijven thuis. Althans zo stel ik mij dat voor, want dat past bij mijn gebruik. Mijn iPhone en iPad sluit ik misschien één keer per jaar aan op mijn MacBook om in iTunes een iOS beta te herstellen ofzo. Misschien had Apple een 'gratis' USB-C naar USB-A adapter mee moeten leveren bij de nieuwe Pro's, want een USB-C naar lightning kabel meeleveren bij een iPhone zou helemaal raar zijn op dit moment. Toch?

USB-A in deze Pro's past niet meer. Als ik kijk naar mijn 2014 model, dan zit de dikte van de USB-A poort al op het randje van het aluminium. USB-C is wat dat betreft veel dunner. Een logisch gevolg eigenlijk van wat Apple al jaren doet wat betreft het dunner maken van producten. Misschien is om die reden ook de Magsafe aansluiting te groot.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
~[html]In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.

Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.

~[/html]