Het verschil tussen euro en dollar prijzen slaat ook helemaal nergens op, je betaal minimaal 200 euro/dollar minder bij de goedkoopste macbook pro terwijl je bij de duurste z'n 500 meer betaald.
Verwijderd
Iets positiefs aan de prijzen...
De vorige modellen blijven zo interessant (leveren meer geld op) op de tweedehands markt.
De vorige modellen blijven zo interessant (leveren meer geld op) op de tweedehands markt.
Ik zou mezelf geen Mac hater willen noemen, er staat hier een Macbook (van 7 jaar oud), een Mac Mini (ook zoiets) en een oude iPhone. Dit uit de tijd dat die modellen misschien niet het goedkoopst waren, maar tenminste duidelijk waar voor hun geld boden.
Maar 1700+ euro voor een machine met 8 GB RAM, eind 2016?
Hahahaha hahahahahaha.
Nee.
Maar 1700+ euro voor een machine met 8 GB RAM, eind 2016?
Hahahaha hahahahahaha.
Nee.
Scheelt je wel 100,-.Dennisweb schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:46:
En besteld! Met dank aan de onderwijskorting. :-))
Kan je daarvan weer een adapter kopen van usb-c naar lightning. Van usb c naar usb 2.0 en Verlengkabel voor lichtnetadapter voor het geval alleen stopcontact aan de andere kant van het lokaal is.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Cool, openen je apps in .2 ipv .3 seconden. Ga je echt weinig van merken. De stap van HDD naar SSD was gigantisch, van SSD naar snellere SSD veel minder.Delerium schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:50:
SSD doet dus 3 GB/s. Ik meen dat de oude 2 GB/s deed, dus wederom een forse stap sneller qua SSD.
Vergis je niet in die resolutie. Ik heb zelf een 3200x1600 scherm en zelfs bij Full HD begin ik te knijpen. Die AIR heeft nog een veel lagere resolutie. Als je eenmaal gekeken hebt op zo'n nieuw scherm (hetzij Retina, hetzij de dell/asus/etc varianten), dan ga je nooit meer terug. Voor video e.d. valt het eigenlijk nog wel mee. Maar tekst lezen, is een wereld van verschil.THE_BASE schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:46:
Kan iemand mij vertellen met wat voor andere MacBook uit een ander jaar een 12" te vergelijken is?
Als ik nu een Air 13" uit late 2011 heb, ga ik er dan nog enigszins op vooruit?
BTW en transport.Nieuwevolger schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:51:
Het verschil tussen euro en dollar prijzen slaat ook helemaal nergens op, je betaal minimaal 200 euro/dollar minder bij de goedkoopste macbook pro terwijl je bij de duurste z'n 500 meer betaald.
Dit inderdaad eens retina of hoger dan 1920x1200 is nooit meer terug.PWM schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:52:
[...]
Vergis je niet in die resolutie. Ik heb zelf een 3200x1600 scherm en zelfs bij Full HD begin ik te knijpen. Die AIR heeft nog een veel lagere resolutie. Als je eenmaal gekeken hebt op zo'n nieuw scherm (hetzij Retina, hetzij de dell/asus/etc varianten), dan ga je nooit meer terug. Voor video e.d. valt het eigenlijk nog wel mee. Maar tekst lezen, is een wereld van verschil.
Volgens mij heeft Apple niet meer voor Nvidia gekozen na de Nvidia GPU debacle.Fietsbel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:49:
[...]
Dat zal vast wel ja, de chips van AMD zijn over het algemeen al een stuk goedkoper, dus je kan meer winst maken per product.
(na een jaar raakten veel Nvidia gpu's los van de logicboard)
Verwijderd
Idem maar dan de 512GB variant en de iets betere cpuApache4u schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:53:
15" space grey besteld + Pro 460 + 1 TB en een zwik kabeltjes...
Ah net zoals de AMD serie uit 2011 van iMac's tot Macbook's.muhda schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:53:
[...]
Volgens mij heeft Apple niet meer voor Nvidia gekozen na de Nvidia GPU debacle.
nee dat is niet de rede
Mag ik vragen wat jouw voornaamste toepassingen hierop worden? Ben gewoon nieuwsgierig waar je die "power" voor nodig hebt.Apache4u schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:53:
15" space grey besteld + Pro 460 + 1 TB en een zwik kabeltjes...
Jawel, de 8800 serie was zo slecht, hierna hebben ze nog de GT600, GT700 gebruikt (dus tot einde 2013)muhda schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:53:
[...]
39
Sluit ik me bij aan. Mijn MSI laptop heeft 4k op 15". Leest heerlijk. Pak ik de 2011, 13" Macbook Air of de 15" Macbook Pro (2010?) dan moet ik echt wennen aan de dikke pixels. Echt schijtvervelend. Hoge resoluties zijn dus ideaal. De 5k iMac's op het werk ben ik dan ook erg blij mee.PWM schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:52:
[...]
Vergis je niet in die resolutie. Ik heb zelf een 3200x1600 scherm en zelfs bij Full HD begin ik te knijpen. Die AIR heeft nog een veel lagere resolutie. Als je eenmaal gekeken hebt op zo'n nieuw scherm (hetzij Retina, hetzij de dell/asus/etc varianten), dan ga je nooit meer terug. Voor video e.d. valt het eigenlijk nog wel mee. Maar tekst lezen, is een wereld van verschil.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Nee, AMD biedt het voor een lagere prijs aan dan NVIDIAmuhda schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:53:
[...]
Tevens is de OpenCL-performance van AMD goed.
Ik ben wel onmundig jaloers op de mensen die dit kunnen betalen overigens.
Ben al eeuwig aan het sparen voor een nieuwe laptop, maar ik moet nu nog iets langer sparen
Ben al eeuwig aan het sparen voor een nieuwe laptop, maar ik moet nu nog iets langer sparen
Latte Machiato in de plaatselijke StarbucksRadiQal schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:54:
[...]
Mag ik vragen wat jouw voornaamste toepassingen hierop worden? Ben gewoon nieuwsgierig waar je die "power" voor nodig hebt.
Verwijderd
Dat zal wel de Samsung 960Pro zijn.Delerium schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:50:
SSD doet dus 3 GB/s. Ik meen dat de oude 2 GB/s deed, dus wederom een forse stap sneller qua SSD.
Vroeger (5 a 6 jaar geleden) wachten vele op de (TU) Delft link, Apple controleerde het niet en je kreeg 300 a 400 euro aan korting.hupske schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:51:
[...]
Scheelt je wel 100,-.
Kan je daarvan weer een adapter kopen van usb-c naar lightning. Van usb c naar usb 2.0 en Verlengkabel voor lichtnetadapter voor het geval alleen stopcontact aan de andere kant van het lokaal is.
Heb hier een 12" Macbook met de Core m5 processor. Qua processorkracht is volgens mij de Core m5 iets sneller. De 12" Macbook is erg compact en de Retina display is zeker een grote vooruitgang ten opzichte van het scherm in de Air.THE_BASE schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:46:
Kan iemand mij vertellen met wat voor andere MacBook uit een ander jaar een 12" te vergelijken is?
Als ik nu een Air 13" uit late 2011 heb, ga ik er dan nog enigszins op vooruit?
Zelf heb ik al een aantal VM's draaiend (Windows 7, Ubuntu en CentOS) via Parallels en dat gaat gewoon goed. Wordt af en toe wel warm, maar de 12" heeft geen fan. Het beste is als je hem ergens tweedehands voor een mooi bedrag kan aanschaffen. Daarnaast altijd aantal Safari browsers open met ongeveer 15+ tabs. Iedereen zegt wel dat hij erg underpowered is, en ja dat is hij ook, maar ik ben toch wel verbaasd hoeveel ik er nog uit kan halen.
hi!
Koop een "net niet nieuwe vorige serie" van dutchman uit V&A dan heb je pas waar voor je geld en zijn 90%nieuw in de meeste gevallen.hupske schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:55:
Ik ben wel onmundig jaloers op de mensen die dit kunnen betalen overigens.![]()
Of je moet echt de nieuwste willen
[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 27-10-2016 20:56 ]
Ja foto'tje van boven met je leesbril ernaast. Vergeet de Touchbar niet te highlighten.Smultie schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:55:
[...]
Latte Machiato in de plaatselijke Starbucks
Verwijderd
Absoluut waar. De 1060 is een zeer snelle kaart voor een mooi prijsje en het verbruikt ook nog weinig stroom. Misschien hadden ze die er in kunnen proppen ook al vrees ik dat de laptop dan dikker moest blijven.marijnvtg schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:45:
[...]
GTX 1070 is misschien een stapje te ver, denk dat er maar weinig laptops die een dun design kunnen combineren met GTX1070. Neemt niet weg dat een 1060 ook volstaat..
Hopelijk stemt de consument met de portemonnee maar dat zal helaas wel een illusie blijven. Als Apple de laptops in massief goud en een toetsenbord volledig bezet met diamanten zou gaan verkopen stonden de mensen nog in de rij.
Tot mid 2014, want die heb ik hier voor mijn neusFietsbel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:54:
[...]
Jawel, de 8800 serie was zo slecht, hierna hebben ze nog de GT600, GT700 gebruikt (dus tot einde 2013)
[ Voor 6% gewijzigd door swv op 27-10-2016 20:57 ]
Jazeker, veel virtualisatie zooi in bijvoorbeeld VMWare om Cisco routers , Juniper firewalls etc. te simuleren.RadiQal schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:54:
[...]
Mag ik vragen wat jouw voornaamste toepassingen hierop worden? Ben gewoon nieuwsgierig waar je die "power" voor nodig hebt.
Verder kan ik me voorstellen dat er binnen nu en 3 jaar een los scherm aan komt te hangen , vandaar de grafische upgrade. Tot die tijd werk ik op het scherm van de MBP zelf..vandaar een 15 inch model.
Weliswaar de "instapper" ;-).
Dat betekent, stam + t .
Misschien een gekke vraag, maar zullen de oude modellen morgen nog in de schappen liggen? Vind deze nieuwe prijzen toch iets te gek.
Dit is het Apple-topic, niet de iBood Hunt.
[ Voor 88% gewijzigd door DaMarcus op 27-10-2016 21:02 ]
De GTX 1060 heeft een by far hogere TDP dan de RX 460. De GTX 1060 vreet meer vermogen dan dat de geleverde oplader kan leveren.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:56:
[...]
Absoluut waar. De 1060 is een zeer snelle kaart voor een mooi prijsje en het verbruikt ook nog weinig stroom. Misschien hadden ze die er in kunnen proppen ook al vrees ik dat de laptop dan dikker moest blijven.
Hopelijk stemt de consument met de portemonnee maar dat zal helaas wel een illusie blijven. Als Apple de laptops in massief goud en een toetsenbord volledig bezet met diamanten zou gaan verkopen stonden de mensen nog in de rij.
Het idee is leuk maar gaat niet werken in zo'n dunne laptop en slanke lader.
Voor degene die binnenkort in Maleisie zitten, de duurste 15 inch configuratie MacBook Pro is daar omgerekend bijna 600 euro goedkoper.
Today we introduce new prices!

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Is in elk land zo waar geen BTW gerekend word zo. Ik woon in Dubai en heb omgerekend 2500 euro betaald vergeleken met 3199 euro in NederlandPlankton schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:00:
Voor degene die binnenkort in Maleisie zitten, de duurste 15 inch configuratie MacBook Pro is daar omgerekend bijna 600 euro goedkoper.

Dat is wel te doen. Vliegticket boeken, hotelletje voor 1 nacht. Ben je dan goedkoper uit?MelvinW schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:01:
[...]
Is in elk land zo waar geen BTW gerekend word zo. Ik woon in Dubai en heb omgerekend 2500 euro betaald vergeleken met 3199 euro in Nederland
Om vervolgens de pech te hebben op Schiphol dat ze je gaan controleren xDhupske schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:02:
[...]
Dat is wel te doen. Vliegticket boeken, hotelletje voor 1 nacht. Ben je dan goedkoper uit?
Mijn huidige MacBook Pro is vier jaar oud. Iedereen liep ook al te zeuren toen de iPhone 7 geen 3,5mm jack had. Ik vind het niet zo boeiend. Wellicht heb ik hooguit een USB-C naar USB 2 nodig. Een verlengkabel kopen? Maar onze stopcontacten komen uit het plafond!hupske schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:51:
[...]
Scheelt je wel 100,-.
Nah, dan moet je natuurlijk de doos niet mee terug nemen en achterlaten in Dubia.MelvinW schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:04:
[...]
Om vervolgens de pech te hebben op Schiphol dat ze je gaan controleren xD
De verlengkabel was natuurlijk het grapje. Maar verder de usb-c naar lightning zal voor mij niet overbodig zijn met een iPhone en iPad. De usb-c naar 2.0 is vooral als je een presentatie wilt en iets op stick moet zetten, als je totaal geen account sporen wilt achterlaten op een pc op school.Dennisweb schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:04:
[...]
Mijn huidige MacBook Pro is vier jaar oud. Iedereen liep ook al te zeuren toen de iPhone 7 geen 3,5mm jack had. Ik vind het niet zo boeiend. Wellicht heb ik hooguit een USB-C naar USB 2 nodig. Een verlengkabel kopen? Maar onze stopcontacten komen uit het plafond!
[ Voor 84% gewijzigd door Hupske op 27-10-2016 21:07 ]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.Zironako schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:58:
Misschien een gekke vraag, maar zullen de oude modellen morgen nog in de schappen liggen? Vind deze nieuwe prijzen toch iets te gek.
It's dogged that does it
Als ik dit zo zie dan wordt het geen MacBook meer mocht mijn huidige niet meer voldoen. MagSafe weg vind ik jammer, al valt hier mee te leven. Geen SD reader wat ik heel erg jammer vindt, zo vaak dat ik meerdere foto klussen heb en snel even de kaart erin druk, geen geklooi met verloopjes.
En dan die prijzen
als pro user is 8gb tegenwoordig te weinig, 256gb ssid is ook niet bijster veel, op t eerste gezicht kan het wel als instap, maar dan daar 1700 euro voor durven te vragen.
Helaas wel afhankelijk van een aantal programma's die alleen op mac draaien.
En dan die prijzen
Tuurlijk zijn die nog te koopSavageBrother schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:04:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Of misschien op v&a kijken
Verwijderd
Weet ik. Maar ik mag dromen.DaMarcus schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:00:
[...]
De GTX 1060 heeft een by far hogere TDP dan de RX 460. De GTX 1060 vreet meer vermogen dan dat de geleverde oplader kan leveren.
Het idee is leuk maar gaat niet werken in zo'n dunne laptop en slanke lader.
Ik had gehoopt op een nieuwe iMac ter vervanging van de huidige pc. Mijn pc begint wat oud te worden. Het design van de huidige iMac stamt uit 2009 en is dunner geworden in 2012. Hopelijk komen ze begin volgend jaar met een nieuwe Mac Mini, iMac en Mac Pro. Zo niet bouw ik gewoon weer mijn eigen pc.
De oude 15 inch is nog steeds te koop bij de apple store toch, 2249?SavageBrother schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:04:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
nothing :)
Helemaal nu de macbook pro een stuk duurder is geworden en de macbook ook al erg prijzig is. Was het gewoon de ideale mogelijkheid geweest om de macbook air een degelijke upgrade te geven. Smalle randen, beter schermpje erin (hoeft niet meteen retina te zijn) en een kaby lakeje en je was klaar. Dan had je nog een prima apparaat voor mensen die macOS willen en niet meteen anderhalf duizend euro willen uitgeven.
Goed, net de 15" besteld (had echt gehoopt op een 13" quadcore). Waar haal ik nu goede usb-c -> hdmi verloopjes vandaan? Een dock bestellen is goedkoper dan 2 apple verloopstekkers.
Goed beschouwd is de Air de gekst geprijsde offering van Apple. Hij is dun, maar relatief niet meer zo dun als in het begin. Het is een gewoon normaal dunne laptop. Maar dan wel met de specs van yesteryear inclusief een 1440 x 900 scherm. Überhaupt die resolutie zou vandaag al verboden moeten zijn.Nieuwevolger schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:12:
Helemaal nu de macbook pro een stuk duurder is geworden en de macbook ook al erg prijzig is. Was het gewoon de ideale mogelijkheid geweest om de macbook air een degelijke upgrade te geven.
Ik ben nu aan het wennen aan macOS in een VM op mijn Windows pc. Even kijken of alles werkt en of het bevalt. Als dat zo is, heb ik de MacBook niet meer nodig. Die houd ik dan zolang hij het nog doet voor op vakantie of op de bank.sweebee schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:05:
Uiteraard is het niet helemaal legaal, ik moest VMware Player ervoor patchen en volgens mij staat in de voorwaarden van Sierra ook dat het alleen op de Mac gebruikt mag worden, maar ik heb me nu lang genoeg laten tegenhouden door het feit dat het niet mag. Dus heb ik op de MacBook op volledig legale wijze een VM gemaakt en die gekopieerd naar de pc.
Vooralsnog werkt het prima: de Time Capsule wordt gewoon herkend etc.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik denk alleen dat ze met deze prijzen wel een boel mensen doorlopen of nog langer wachten op een upgrade.
Je kan beter 100 mensen hebben die 1000€ uit geven dan 50 mensen die 1500 uitgeven.
Je kan beter 100 mensen hebben die 1000€ uit geven dan 50 mensen die 1500 uitgeven.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Dat is met virtuele goederen zo, maar natuurlijk niet met fysieke goederen. We laten even alle belastingen weg.To_Tall schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:17:
Als het ding 800,- kost om te maken, dan verdien je aan 100 mensen die 1000 betalen 20.000,-. Echter, 50 man die 1500,- betalen levert je zo 35.000,- op.
Hackintosh is nog beter.Canaria schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:16:
[...]
Ik ben nu aan het wennen aan macOS in een VM op mijn Windows pc. Even kijken of alles werkt en of het bevalt. Als dat zo is, heb ik de MacBook niet meer nodig. Die houd ik dan zolang hij het nog doet voor op vakantie of op de bank.
Uiteraard is het niet helemaal legaal, ik moest VMware Player ervoor patchen en volgens mij staat in de voorwaarden van Sierra ook dat het alleen op de Mac gebruikt mag worden, maar ik heb me nu lang genoeg laten tegenhouden door het feit dat het niet mag. Dus heb ik op de MacBook op volledig legale wijze een VM gemaakt en die gekopieerd naar de pc.
Vooralsnog werkt het prima: de Time Capsule wordt gewoon herkend etc.
Snel even wat rekenwerk gedaan, wat ongetwijfeld te kort door de bocht is maar goed ;):
Grid 2 Reloaded 1920x1080 Medium:
R9 M370x: +/- 76fps
460 Pro (1,6x sneller): 122fps
nVidia GTX 980: 141fps
de nVidia GTX 980 is in verschillende games (Battlefield 4, Crysis 3, GTA:V, Division, Far Cry Primal) vrijwel gelijk (op een paar fps meer of minder na). De 460 Pro is wat dat betreft geen verkeerde kaart dus, er kan op 1080p vrij goed op gegamed worden onderweg denk ik. Uiteraard kan het niet op tegen het geweld van een nVidia 1070/1080 maar goed die past ook niet in een chassis van 15,5mm dik (op zijn minst het dubbele vaak).
Mijn impressie vooralsnog: Jammer van de price-bump. Ze liepen enorm achter qua tech en hebben nu een stap voor de concurrentie gezet als het gaat om gewicht, formaat, prestaties maar flink achteruit als het gaat om prijs. Persoonlijk twijfel ik enorm om weer voor een MacBook Pro te gaan nu mijn machine uit 2011 toch erg begint achter te lopen en niet alles meer aankan wat ik er tegen aan gooi. Om nu ruim €3300,00 voor de top of the line te halen is een enorme drempel. Waar de €2799 van afgelopen generatie een "mooi" bedrag was lijkt dit flink over de top te gaan. Het is bijna voordeliger om een 13" Pro voor onderweg te halen en hier een werkstation bij te bouwen (wat dan helaas op Windows moet draaien).
de nVidia GTX 980 is in verschillende games (Battlefield 4, Crysis 3, GTA:V, Division, Far Cry Primal) vrijwel gelijk (op een paar fps meer of minder na). De 460 Pro is wat dat betreft geen verkeerde kaart dus, er kan op 1080p vrij goed op gegamed worden onderweg denk ik. Uiteraard kan het niet op tegen het geweld van een nVidia 1070/1080 maar goed die past ook niet in een chassis van 15,5mm dik (op zijn minst het dubbele vaak).
Mijn impressie vooralsnog: Jammer van de price-bump. Ze liepen enorm achter qua tech en hebben nu een stap voor de concurrentie gezet als het gaat om gewicht, formaat, prestaties maar flink achteruit als het gaat om prijs. Persoonlijk twijfel ik enorm om weer voor een MacBook Pro te gaan nu mijn machine uit 2011 toch erg begint achter te lopen en niet alles meer aankan wat ik er tegen aan gooi. Om nu ruim €3300,00 voor de top of the line te halen is een enorme drempel. Waar de €2799 van afgelopen generatie een "mooi" bedrag was lijkt dit flink over de top te gaan. Het is bijna voordeliger om een 13" Pro voor onderweg te halen en hier een werkstation bij te bouwen (wat dan helaas op Windows moet draaien).
[ Voor 36% gewijzigd door Pat-Juh op 27-10-2016 21:26 . Reden: Mening. ]
eigelijk was het een bye bye again event.
Ik zou het doen!
En de Mac word nog niet gezien als een game machine dus krijgt ook de prio er niet voor.Pat-Juh schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:20:
Snel even wat rekenwerk gedaan, wat ongetwijfeld te kort door de bocht is maar goed ;):
Helaas
De mac kan gamen. Klopt. Maar het doel van de laptop ligt niet op games. Als jij software weet te optimaliseren op een bepaald stukje hardware. Dan kan een andere kaart op benchmarks nog zo goed uit de bus komen generiek maar door de optimalisatie van de andere kaart blijft die lang ver achterwegen.Pat-Juh schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:20:
Het balans zoeken tussen optimaal presteren en brute kracht moet je zien te vinden. En door ontwikkelen alleen zo kan je alles uit een stukje hardeware trekken.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Dikke twijfel om nu een MacBook Pro 13" 2016 te bestellen of een MacBook 12" 2016. Wanneer is laatstgenoemde eigenlijk vernieuwd? Is het ding niet al verouderd?
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
De laatste keer dat ik gecontroleerd werd werd het serienummer na getrokken. Ik had hem in NL gekocht.hupske schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:04:
[...]
Nah, dan moet je natuurlijk de doos niet mee terug nemen en achterlaten in Dubia.
April 2016THE_BASE schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:27:
Dikke twijfel om nu een MacBook Pro 13" 2016 te bestellen of een MacBook 12" 2016. Wanneer is laatstgenoemde eigenlijk vernieuwd? Is het ding niet al verouderd?
http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook
Wat ik op de keynote Zag waren het4 poorten en die zagen het er het zelfde uit... en ze noemde toch echt. Thunderbolt 3
Zolang de hardware er ook geschikt voor isMektheb schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:24:
[...]
En de Mac word nog niet gezien als een game machine dus krijgt ook de prio er niet voor.
Helaas, maar goed dat is met een dual boot opgelost.
Het gaat mij niet om high-end gaming maar tussen het werk door of 's avonds na het werk wil je soms ook gewoon even een rondje gamen. Persoonlijk ben ik niet echt een console gamer maar om er een speciale game-pc of werkstation bij te maken is ook te veel van het goedeTo_Tall schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:25:
[...]
De mac kan gamen. Klopt. Maar het doel van de laptop ligt niet op games. Als jij software weet te optimaliseren op een bepaald stukje hardware. Dan kan een andere kaart op benchmarks nog zo goed uit de bus komen generiek maar door de optimalisatie van de andere kaart blijft die lang ver achterwegen.
Het balans zoeken tussen optimaal presteren en brute kracht moet je zien te vinden. En door ontwikkelen alleen zo kan je alles uit een stukje hardeware trekken.
Zolang Lightroom en Photoshop maar als een tierelier werkt vind ik het perfect
? Wat bedoel je hiermee?Coldbullet schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:29:
Wat ik op de keynote Zag waren het4 poorten en die zagen het er het zelfde uit... en ze noemde toch echt. Thunderbolt 3
Het zijn 4 USB-C type poorten die o.a. Thunderbolt 3 ondersteunen. Maar ook USB, HDMI, VGA, Ethernet etc.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat is inderdaad jammer gelukkig kan ik hem in mijn 2011 iMac vervangenPat-Juh schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:30:
[...]
Zolang de hardware er ook geschikt voor is. Met mijn 6750m kom ik ook niet ver meer haha...
[...]
Het gaat mij niet om high-end gaming maar tussen het werk door of 's avonds na het werk wil je soms ook gewoon even een rondje gamen. Persoonlijk ben ik niet echt een console gamer maar om er een speciale game-pc of werkstation bij te maken is ook te veel van het goede.
Zolang Lightroom en Photoshop maar als een tierelier werkt vind ik het perfect.
Hmm, oké. Dan duurt een upgrade nog wel even waarschijnlijk. En toch zegt iets dat het een mager apparaat is voor het geld. Lastig...
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
13" pro 2016 basis lijkt mij persoonlijk veel interessanter. Veel sneller ook.THE_BASE schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:32:
[...]
Hmm, oké. Dan duurt een upgrade nog wel even waarschijnlijk. En toch zegt iets dat het een mager apparaat is voor het geld. Lastig...
Ja, dat zegt ie ook: het zijn 4 TB3 poortenRivanov schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:31:
[...]
? Wat bedoel je hiermee?
Het zijn 4 USB-C type poorten die o.a. Thunderbolt 3 ondersteunen. Maar ook USB, HDMI, VGA, Ethernet etc.
Apple is gewoon specifiek door de poorten aan te duiden als Thunderbolt 3 want met alleen de aanduiding USB-C weet je echt helemaal niets (is het USB2, USB3.1 Gen2, TB3, iets anders?). Het is dan ook goed dat ze 4 dezelfde poorten hebben en er geen mix van hebben gemaakt (dus 2x USB 3.1 Gen 1 (of 2) en 2x TB3). Maakt het allemaal ineens een stuk duidelijker.
Maar dan is juist die 13" uit 2015 met 2.7Ghz toch een mooie optie? Voor 1689,- heb je er 1 met 256GB.
It's dogged that does it
13" besteld via bankoverschrijving betaal morgen, wordt ik nu morgen pas in de lijst gezet? Dus krijg ik hem dan later of hoe werkt dat systeem.
Het is meer de vraag wat voor je belangrijk zijn, macbook pro en macbook zijn 2 hele andere machines in mijn ogen, en ze hebben ook niet de zelfde doelgroepen.THE_BASE schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:32:
[...]
Macbook zijn meer gemaakt voor portabiliteit om wat lichtere software te draaien zoals office programma's en macbook pro dus meer voor zwaardere taken.
[ Voor 5% gewijzigd door Annoyingmouse op 27-10-2016 21:38 ]
Dus dan is alles weer met verloopjes of hoe moet ik dit zien?Rivanov schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:31:
[...]
? Wat bedoel je hiermee?
Vind het enorm jammer geen nieuwe mac mini... zat aan te denken om mijn imac 27 maxed out te verkopen en een gamepc
Met mac mini te kopen en op 1 scherm aan te sluiten. Nog maar even uitstellen denk ik dan maar...
Verloopjes inderdaad.Coldbullet schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:37:
[...]
Dus dan is alles weer met verloopjes of hoe moet ik dit zien?
Vind het enorm jammer geen nieuwe mac mini... zat aan te denken om mijn imac 27 maxed out te verkopen en een gamepc
Met mac mini te kopen en op 1 scherm aan te sluiten. Nog maar even uitstellen denk ik dan maar...
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Weet iemand of de 2,4‑GHz dual‑core Intel Core i7 die bij de 13 inch-versie zonder touchbar geleverd wordt (voor een meerprijs van 360 euro) sneller is dan de 2,9‑GHz dual‑core Intel Core i5 met de touchbar?
Die touchbar kan me namelijk gestolen worden
Die touchbar kan me namelijk gestolen worden
Okee ik snap hem.. nu gebruik ik zelf weinig usb tegenwoordig.. alleen nog voor de wireless
Muisje en headset maar de
Muis is nog een uit de steentijd een logitech mx700 uit de pentium 3 tijdperk en nogsteeds werkt hij en accu hoef ik maar weinig opteladen
13" Pro (met Touch Bar" besteld met 512GB SSD in spacegrey!
Gelukkig kies ik altijd voor het US toetsenbord, dat heeft een weekje van de levertijd afgesnoept ;-)
Dus: 2-3 weken wachten en dan moet ik hem hebben!
Gelukkig kies ik altijd voor het US toetsenbord, dat heeft een weekje van de levertijd afgesnoept ;-)
weet iemand welk type cpu er nu precies in zit? wil graag wat benchmarks bekijken
Is het mogelijk om je memory na aankoop nog te upgraden? of is dat al tijden niet meer zo?
dat kan al jaren niet meer, dus die standaard 8GB is wel een bummer.. voor dat geldJerNL schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:46:
Is het mogelijk om je memory na aankoop nog te upgraden? of is dat al tijden niet meer zo?
Wat is het verschil tussen een internationaal engels en us toetsenboard?smoken schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:43:
13" Pro (met Touch Bar" besteld met 512GB SSD in spacegrey!
Ik vind dit nu al een uitgemolken opmerking wordenrammes schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:21:
eigelijk was het een bye bye again event.

en het is pas de eerste keer dat ik hem gebruikWootism schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:48:
[...]
Ik vind dit nu al een uitgemolken opmerking worden
Ik zou het doen!
Verwijderd
Ik zag een reactie op MacRumors die ik vertaald wil delen:
"Mijn vrouw die geen gadget fanaat is keek over mijn scherm om het event te zien en zij - die balk is verkeerd geplaatst en je zal er moe van worden om elke keer je hand ernaar uit te moeten strekken. De juiste plaatsing zou beneden de spatiebalk moeten zijn zodat je het met de trackpad kunt gebruiken."
Ze heeft wel een punt maar dan is wel de kans dat je handen de Touch Bar ongewild aanraken. Aan de andere kant zag ik gedurende de event dat de presentatoren toch elke keer een hand moesten gebruiken om de Touch Bar te bedienen. Het lijkt mij lastig om toetsenbord en Touch Bar tegelijkertijd te bedienen. Touch Bar en trackpad zou beter moeten gaan.
"Mijn vrouw die geen gadget fanaat is keek over mijn scherm om het event te zien en zij - die balk is verkeerd geplaatst en je zal er moe van worden om elke keer je hand ernaar uit te moeten strekken. De juiste plaatsing zou beneden de spatiebalk moeten zijn zodat je het met de trackpad kunt gebruiken."
Ze heeft wel een punt maar dan is wel de kans dat je handen de Touch Bar ongewild aanraken. Aan de andere kant zag ik gedurende de event dat de presentatoren toch elke keer een hand moesten gebruiken om de Touch Bar te bedienen. Het lijkt mij lastig om toetsenbord en Touch Bar tegelijkertijd te bedienen. Touch Bar en trackpad zou beter moeten gaan.
Inderdaad, ziet er niet erg comfortabel uit, vooral omdat je geen feedback meer krijgt van een fysieke knop.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:51:
Aldus ome Phil.“From the ergonomic standpoint we have studied this pretty extensively and we believe that on a desktop scenario where you have a fixed keyboard, having to reach up to do touch interfaces is uncomfortable. iOS from its start has been designed as a multi-touch experience — you don’t have the things you have in a mouse-driven interface, like a cursor to move around, or teeny little ‘close’ boxes that you can’t hit with your finger. The Mac OS has been designed from day one for an indirect pointing mechanism. These two worlds are different on purpose, and that’s a good thing — we can optimize around the best experience for each and not try to mesh them together into a least-common-denominator experience.”
Dat komt omdat ze bij de presentatie stonden, en dan bedien je een toetsenbord anders. Als je gewoon typt kun je ook makkelijk bij de functie toetsen, dus waarom zou je dan zomaar ineens niet gemakkelijk bij een Touch Bar kunnen die op exact dezelfde plek zit?Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:51:
Een paar toetsen (waaronder staand vs liggende enter) en een Euroteken.pacificocean schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:48:
[...]
Wat is het verschil tussen een internationaal engels en us toetsenboard?
https://support.apple.com/en-us/HT201794
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 27-10-2016 21:55 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
De rMBP 13" zonder Touch Bar heeft de Intel Core i5-6360U aan boord. De versies met Touch Bar zijn voorzien van de Intel Core i5-6267U of de Intel Core i7-6567U.CT schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:44:
weet iemand welk type cpu er nu precies in zit? wil graag wat benchmarks bekijken
Ja dus je moet echt wel minimaal 16 hebben.CT schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:48:
[...]
dat kan al jaren niet meer, dus die standaard 8GB is wel een bummer.. voor dat geld
Ik heb ze niet gevonden.Robinvdh5 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:30:
[...]
Onder de 1500 euro kan ik die zeker een kopen hoor?
En de 5de keer dat ik hem zierammes schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:49:
[...]
en het is pas de eerste keer dat ik hem gebruik
Ik vind die liggende enter mooier dan de staande ... ziet er strakker uit.CyBeR schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:54:
[...]
Een paar toetsen (waaronder staand vs liggende enter) en een Euroteken.
https://support.apple.com/en-us/HT201794
Daarom altijd een US toetsenbord.
En deze keer scheelde het ook nog eens in de levertijd: win-win
Dat heeft niets met mooi te maken. Een staande typt gewoon ruk.smoken schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:57:
[...]
Ik vind die liggende enter mooier dan de staande ... ziet er strakker uit.
Daarom altijd een US toetsenbord.
En deze keer scheelde het ook nog eens in de levertijd: win-win
van 8GB > 16GB kost €240 extraJerNL schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:56:
[...]
Ja dus je moet echt wel minimaal 16 hebben.

Onzin. Ik gebruik al jaren de nld layout en die is prima.ThomasG schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:59:
[...]
Dat heeft niets met mooi te maken. Een staande typt gewoon ruk.
Wisselen tussen staand en liggend is wel kut ja.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Okay,dan is het mooier en praktischer ;-)ThomasG schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:59:
[...]
Dat heeft niets met mooi te maken. Een staande typt gewoon ruk.
Wederom, win-win
Verwijderd
Klopt maar een functietoets gebruik je op de zelfde manier als de rest van het toetsenbord. De Touch Bar is anders. Daar gebruik je ook de swipe beweging en dat betekent dat je toch je hand moet optillen om die beweging uit te voeren. Maar goed ik kijk wel een keer in de Mediamarkt of een andere winkel om het uit te proberen. Kan er nu natuurlijk niet zomaar een oordeel over vellen. Maar ik vraag me serieus af of de Touch Bar echt een toegevoegde waarde zal hebben en dat je het werk er sneller door kunt uitvoeren.ThomasG schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:52:
[...]
Dat komt omdat ze bij de presentatie stonden, en dan bedien je een toetsenbord anders. Als je gewoon typt kun je ook makkelijk bij de functie toetsen, dus waarom zou je dan zomaar ineens niet gemakkelijk bij een Touch Bar kunnen die op exact dezelfde plek zit?
Ik vind het teleurstellend. Sowieso vond ik de afgelopen keynotes meer en meer tegenvallen, zowel in presentatie en wat Apple op de markt brengt. Ondertussen is het in mijn ogen een bedrijf geworden met alleen nog maar oog voor the bottom line. Geen oog meer voor de creatievelingen, of de gewone consument die wat exclusievers wil dan een Acer of Asus laptop. Deze laatste keynote zag ik een appje en middelmatige hardware in een iets dunner, jaren oud design, te koop voor meer dan premium prijzen. Na meer dan 10 jaar ga ik dan waarschijnlijk afstappen van Apple. Ik ben gewoon niet bereid zoveel geld neer te leggen en er zo weinig voor terug te krijgen. Voorlopig zal mijn Macbook Pro het hopelijk nog wel volhouden en misschien zal Apple een waardige Mac mini of iMac gaan maken, maar de kans daarop acht ik erg klein. MacOSX zal ik gaan missen, maar daar kom ik wel overheen.
Sorry dat ik dit moet melden, maar zelfs die OLED balk hebben ze niet zelf verzonnen. Het concept is eerder voorbij gekomen. In 2014 heeft Lenovo een soort gelijk paneel gemaakt waarbij boven een touchscreen zit. Deze is wisselbaar en heeft meerde functies. Het lijkt erop dat Apple zelfs exact de scanner heeft overgenomen, rechtsboven. We leven nu naar 2017 toe dus het is logisch dat Apple het (gestolen) concept een upgrade heeft gegeven.

Dit is al een paar keer voorbij gekomen. Ik hoop voor Apple wel dat hun implementatie succesvoller is dan die van Lenovo, want de X1 van 2015 had weer gewoon F-toetsen omdat ongeveer iedereen het erover eens was dat de 'OLED f-toets balk' vooral irritant wasBoost9898 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:10:
Sorry dat ik dit moet melden, maar zelfs die OLED balk hebben ze niet zelf verzonnen. Het concept is eerder voorbij gekomen. In 2014 heeft Lenovo een soort gelijk paneel gemaakt waarbij boven een touchscreen zit. Deze is wisselbaar en heeft meerde functies. Het lijkt erop dat Apple zelfs exact de scanner heeft overgenomen, rechtsboven. We leven nu naar 2017 toe dus het is logisch dat Apple het (gestolen) concept een upgrade heeft gegeven.
[afbeelding]
Launching containers into space
Het is al sinds jaar en dag in de IT dat dit soort ideeen van elkaar worden afgekeken. De iPhone is ook niet de eerste smartphone, Palm had daarvoor al iets waar Apple heel goed van af heeft gekeken. Apple is dan ook vrijwel nooit de eerst en wil ook nooit de eerste zijn. Wat Apple wil is een goede uitvoering van whatever ze in hun devices stoppen en dat is toch echt veel belangrijker.
Ik denk dat die touchbar het best goed gaat doen omdat hij ergonomisch stiekem best goed bedacht is. Enerzijds snap ik dat er lacherig over gedaan wordt, veel voorbeelden die ze gaven waren ruk en zijn veel sneller met keycommands/gestures, maar als developers er mee gaan spelen kunnen er best leuke dingen uit komen.
Als ik met rechts de trackpad bedien en mijn handpalm van mijn linker hand onder onder de linker ctrl-option-command toetsen leg kan ik ongeveer 2/3 van de functie toetsen bedienen zonder mijn hand op te tillen. En dat is ook grofweg het gedeelte dat aan de applicaties worden toegewezen. En als je naar de onderste helft van je scherm kijkt zitten die toetsen gewoon in je kijkveld.
Voor mensen die voornamelijk met het toetsenbord werken en de functietoetsen daarbij gebruiken is het een ander verhaal natuurlijk. Voor hen is het redelijk kut...
Als ik met rechts de trackpad bedien en mijn handpalm van mijn linker hand onder onder de linker ctrl-option-command toetsen leg kan ik ongeveer 2/3 van de functie toetsen bedienen zonder mijn hand op te tillen. En dat is ook grofweg het gedeelte dat aan de applicaties worden toegewezen. En als je naar de onderste helft van je scherm kijkt zitten die toetsen gewoon in je kijkveld.
Voor mensen die voornamelijk met het toetsenbord werken en de functietoetsen daarbij gebruiken is het een ander verhaal natuurlijk. Voor hen is het redelijk kut...
Het probleem met die sneltoetsen is dat je ze moet onthouden. Die Touch Bar laat het gewoon zien en dat is voor de gemiddelde mens (ja mens, niet gebruiker, dit is veel algemener!) aanzienlijk makkelijker want iets onthouden is best moeilijk (vooral iets abstracts als toetsen en cijfers).
Ik weet niet hoe goed Lenovo het voor elkaar had, maar heeft Apple nu niet het voordeel dat er OS breed ondersteuning is voor de Touch Bar?Whieee schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:12:
[...]
Dit is al een paar keer voorbij gekomen. Ik hoop voor Apple wel dat hun implementatie succesvoller is dan die van Lenovo, want de X1 van 2015 had weer gewoon F-toetsen omdat ongeveer iedereen het erover eens was dat de 'OLED f-toets balk' vooral irritant was
Ik vind het best grappig dat toen het gerucht en/of lek van de behuizing met OLED-strip uitsparing ontstond, de artistimpressions eigenlijk precies hebben laten zien wat Apple nu geïmplementeerd heeft. Oke het was dit keer wellicht een inkoppertje maar ook die moet je goed schetsen
Let op:
~[html]In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.
Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
~[/html]
~[html]In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.
Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
~[/html]