Optima heb ik ook in gereden (don't ask). Prima auto, net als de Niro door de hybridetechniek redelijk snel te noemen. Zuinigheid heb ik niet echt op gelet, vind het wel leuk om het boompje met de groene bladeren te slopen in de Niro en OptimaYoshiBignose schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:02:
Ja qua isolatie is het bij Kia altijd wat matig. M'n ouder hebben nu m'n Kia Optima overgenomen, niemand hier met een Optima? Is toch wel dé auto van Kia hoortenzij ze ooit nog die K9 of Quoris ofzo gaan uitbrengen in NL, maar denk het niet. M'n ouders zeuren nu ook over dat ze liever een hoge instap willen, maar ik zei al dat het niet verstandig is om naar zo'n oude Sportage te gaan want die dingen zuipen benzine. De Optima is een hybride en als je beetje normaal rijdt is 1:16 te doen.
Ook altijd leuk om te zien hoe mensen (o.a. m'n moeder) zeuren over nutteloze opties maar nu altijd de stuurverwarming aan heeft omdat het zo lekker is
Q1 2017 (dacht maart gehoord te hebben) staat hij bij de dealer in NL ja , zal tzt mijn ervaringen ook wel delenTonkey schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:19:
[...]
In België al te koop zie ik nu, in Nederland nog niet. Zal toch wel snel volgen.
De huidige prijzen gaan overigens nergens over als je een automaat wil.
Een Dynamic line zit op 17.890, met automaat op 22.395. Leuk die nieuwe bpmOke, je gaat van de 1.2 naar 1.4. Maar dan is de automaat alsnog 2000 euro duurder als de uitgebreidere executive line met 1.4 en handbak
De nieuwe Kia Stinger GT is wel echt een beestenbak van formaat zeg, wat een prachtige wagen! Kia of niet, met zo'n auto zou ik ze een kans geven als ik voor een A4 of 5-serie aan het shoppen was. 290PK I4T of V6T met 370PK. Lijkt op een Alfa Giulia, A4/6/8, 5'er/7'er. Kia NL weet nog niet of ze de auto naar hier brengen, ik weet zeker dat het ze heel goed zou doen, maar goed de Kia NL top heeft op dat gebied een beetje een pan af. Men kan zeggen dat de auto erg veel 'gestolen' elementen heeft (interieur ronde luchtvents = Audi RSx, Navi = Audi A3+), maar ik vind hem zeer geslaagd.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74