Het grote Kia topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 17.730 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:02
We hebben de niro inmiddels gekocht.
Als de auto binnen is gaan we even passen. Ben benieuwd!

Bedankt voor het meedenken.
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defusionn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-01-2024
Ola!

Sinds afgelopen woensdag heb ik een Kia Rio 1.25 CVVT Plus Pack uit 2012 in mijn bezit. Rijd helemaal fijn alleen zijn er een aantal dingetjes waar ik zelf na zoeken en lezen niet uit kom.

Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om op het stuur, of de radio zelf, muziek nummer te skippen als mijn telefoon met bluetooth is verbonden. Opzich niet heel relaxed aangezien het wel zou moeten werken. En ik natuurlijk liever niet met mijn handen aan een telefoon zit tijdens het rijden :"D . Heeft iemand een idee waarmee ik dit kan oplossen? Heeft de auto een update nodig?
Ik heb een Samsung S6, deze is helemaal up-to-date.

Daarnaast nog een vraag over de banden/ winterbanden.
Ik heb er een mooi setje winterbanden op (stalen)velg bij gekregen. Nu vroeg ik aan meneer de dealert of de bouten er bij zitten. Antwoord: Nee, je kan dezelfde bouten gebruiken waarmee je je huidige banden vast heb zitten.
Mijn zomerbanden zijn 17'' lichtmetalen velgen.
Mijn vraag is dus: Kan ik de bouten die op mijn lichtmetalen velgen zitten, ook gebruiken voor mijn winterbanden met stalen velgen? En waarom ja, nee of 'dat zou kunnen, maar...'
Nu is google je beste vriend... Alleen daar lopen de reacties ver uit elkaar.

Alrite

Hopelijk weten jullie meer
Challas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
voor dergelijke getetalleerde vragen kun jij ook kijken op https://www.kiaclub.nl/forum/34-kia-modellen/

Liggen je wintervelgen er nog niet om ? 8)7
Wat betreft de bouten: meten=weten (dus de diktes van je velgen vergelijken).
Ook (nog beter) kun je na montage van de wintervelgen onder je auto controleren of ze aan de achterkant (te ver) uitsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37

BLACKfm

O_o

Hallo,

Mijn vader heeft een Kia Cee'd sportswagon (2017), en over een paar maandjes verwacht ik mijn eigen Kia Stonic te mogen ontvangen.

Ik merk in de Cee'd dat het stuurgedrag (ondanks instelbaar in 3 standen (comfort, standaard, sport)) een bepaalde eigenschap heeft die ik behoorlijk vervelend vind. Het stuur lijk vanaf een snelheid ~50km/h op een andere manier te werken, ongeacht welke stand.

Het stuur blijft bij hogere snelheden wat meer 'in de richting' te blijven staan als je bochten om gaat. Zo kun je haast je stuur loslaten als je met 100km/h een afslag neemt en de auto blijft gewoon de bocht om sturen.

Ik rijd nu een Seat ibiza uit 2010 en als ik die vergelijk met de Cee'd dan is het sturen op dat vlak een wereld van verschil. Kleine correcties op de rechte baan zijn zo haast een work-out, want het stuur gaat dan ook een stukje zwaarder, waardoor die kleine correcties niet zo soepel gaan en ik het gevoel heb van links naar rechts te slingeren.

De dealer had aangegeven dat het t.b.v. het bochtenwerk een ondersteunde functie is, maar daar geloof ik weinig van, zeker gezien het dus vanaf een bepaalde snelheid 'actief' wordt en het op de rechte baan averechts werkt.

In de proefritten die ik met de Stonic heb gehad heb ik dit niet ervaren, maar met de proefrit in de Cee'd weer wel.

Is dit een herkenbaar iets van de Cee'd? Is het iets wat uit te schakelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:56
Ik denk dat “lane assist” aan staat. Dit is actief boven de 55 km/u. In de Niro heeft het 3 standen: uit, normal en active. (Of zoiets) het uitzetten gaat, bij de Niro, met een knop links onder het stuur. De overige instellingen in het auto menu. Je kunt zien dat het actief is aan een groen autootje tussen twee verticale lijnen ergens op je dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

chippie777 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:28:
Ik denk dat “lane assist” aan staat. Dit is actief boven de 55 km/u. In de Niro heeft het 3 standen: uit, normal en active. (Of zoiets) het uitzetten gaat, bij de Niro, met een knop links onder het stuur. De overige instellingen in het auto menu. Je kunt zien dat het actief is aan een groen autootje tussen twee verticale lijnen ergens op je dashboard.
Dat klinkt plausibel, maar het stuur geeft geen feedback (wat in in dat geval zou verwachten) in de vorm van een stuurcorrectie bijvoorbeeld. Er zitten voor zover ik weet ook vrij weinig sensoren boven de achteruitkijkspiegel. Ik zou eens moeten nakijken of het LKAS systeem op deze uitvoering zit.

Een groen icoon zoals omschreven heb ik verder ook niet gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:06

bert pit

asdasd

BLACKfm schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:21:
[...]

Dat klinkt plausibel, maar het stuur geeft geen feedback (wat in in dat geval zou verwachten) in de vorm van een stuurcorrectie bijvoorbeeld. Er zitten voor zover ik weet ook vrij weinig sensoren boven de achteruitkijkspiegel. Ik zou eens moeten nakijken of het LKAS systeem op deze uitvoering zit.

Een groen icoon zoals omschreven heb ik verder ook niet gezien..
Dat moet haast wel LKAS zijn. In mijn Niro kun je dat aan of uitzetten, of actief (meesturen) of passief (geeft een seintje als je over de streep gaat). In je display zie je een icoontje groen oplichten.

Mijn systeem moet strepen zien. Handig als je eens je stuur wil loslaten. Dit systeem is een van de bouwblokken van KIA om volledig automatische gaan rijden binnen nu en 8 jaar. Ook de radar CC met actief remmen hoort daarbij.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:00

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Mijn Kia Rio 1.4CRDi ( 180.000km op de teller ) begint een heel naar bijgeluid te krijgen in elke versnelling tussen de 1500 en 1800 toeren als ik redelijk gas geef. Nu heeft hij altijd al wat geluid gemaakt maar het is ineens een stuk erger geworden.

Het is alsof er iets heel hard mee resoneert onder de motorkap en de trillingen voel ik ook in mijn gaspedaal. Stipt boven de 1800 toeren ( wanneer de turbo goed in komt ) is het geluid onmiddellijk weg.

Ben bij twee garage's ( 1 Ex KIA en Kia Dijkstra ) langs geweest en beide kunnen niets vinden. :(

Hier nog meer RIO rijders met vergelijkbare problemen?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

bert pit schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:28:
[...]

Dat moet haast wel LKAS zijn. In mijn Niro kun je dat aan of uitzetten, of actief (meesturen) of passief (geeft een seintje als je over de streep gaat). In je display zie je een icoontje groen oplichten.

Mijn systeem moet strepen zien. Handig als je eens je stuur wil loslaten. Dit systeem is een van de bouwblokken van KIA om volledig automatische gaan rijden binnen nu en 8 jaar. Ook de radar CC met actief remmen hoort daarbij.
Bij navraag zit dat er niet op, heb er zelf ook al een aantal keer mee gereden en dan had ik dat wel moeten merken. Filmpjes op youtube laten zien hoe dat systeem werkt en het meesturen of een seintje zijn totaal niet aan de orde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:05
BLACKfm schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:09:
Hallo,

Mijn vader heeft een Kia Cee'd sportswagon (2017), en over een paar maandjes verwacht ik mijn eigen Kia Stonic te mogen ontvangen.

Ik merk in de Cee'd dat het stuurgedrag (ondanks instelbaar in 3 standen (comfort, standaard, sport)) een bepaalde eigenschap heeft die ik behoorlijk vervelend vind. Het stuur lijk vanaf een snelheid ~50km/h op een andere manier te werken, ongeacht welke stand.

Het stuur blijft bij hogere snelheden wat meer 'in de richting' te blijven staan als je bochten om gaat. Zo kun je haast je stuur loslaten als je met 100km/h een afslag neemt en de auto blijft gewoon de bocht om sturen.

Ik rijd nu een Seat ibiza uit 2010 en als ik die vergelijk met de Cee'd dan is het sturen op dat vlak een wereld van verschil. Kleine correcties op de rechte baan zijn zo haast een work-out, want het stuur gaat dan ook een stukje zwaarder, waardoor die kleine correcties niet zo soepel gaan en ik het gevoel heb van links naar rechts te slingeren.

De dealer had aangegeven dat het t.b.v. het bochtenwerk een ondersteunde functie is, maar daar geloof ik weinig van, zeker gezien het dus vanaf een bepaalde snelheid 'actief' wordt en het op de rechte baan averechts werkt.

In de proefritten die ik met de Stonic heb gehad heb ik dit niet ervaren, maar met de proefrit in de Cee'd weer wel.

Is dit een herkenbaar iets van de Cee'd? Is het iets wat uit te schakelen is?
Ik rij zelf ook een Cee'd 2, en het is een algemeen bekend probleem bij deze auto dat de stuur in de "0-stand" blijft kleven.. Hierdoor ben je eigenlijk altijd een beetje aan het corrigeren op de snelweg of rechte stukken.. Dit doet de auto het meest wanneer je het stuur in sport stand zet, en het minst in de neutraal stand. De dealers vervangen vaak de stuurkolom(garantie) wat het tijdelijk zou verhelpen.

Mijn vader heeft sinds vorige week de Stonic, deze heeft dit niet. Schitterende auto trouwens. Heb de belachelijke Waxoyl behandeling uit z'n hoofd gepraat(grootste oplichterij die ik in de auto business ken), en de auto vorige week zelf maar onder handen genomen in 2 dagen tijd(wassen, kleien, vliegroest verwijderen, ontvetten en waxen). Ongelofelijk hoe vies een nieuwe auto is(60 km op de teller) en hoeveel vliegroest deze heeft, maar nu staat de auto er intens mooi bij..

Vliegroest:
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/yURPXiqLT5ag/540.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/0rgvflPB9rvz/540.jpg

Gewaxt:

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/3Z6FKh8fcDs3/540.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/8Gss0dzdhM2g/540.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/fwq2HJQ6ksvZ/540.jpg

Oja, de uitlaat:

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/SJHzr8H1mH4O/540.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-10 12:40
Gister na een weekje wachten dan ook trotse bezitter van een Kia Ceed businessline uit 2014.
Moet zeggen auto rijdt goed, maar toen ik begon te lezen over die stuurproblemen bedacht ik mij ineens dat ik hier ook last van heb.

Op de snelweg moet ik vaak kleine stuurcorrecties uitvoeren en aangezien het sturen best zwaar gaat is dit redelijk vermoeiend. Ik ga het de komende week even aanzien en anders bellen we de dealer op :)

https://www.kiaclub.nl/to...problemen-nieuwe-proceed/

[ Voor 7% gewijzigd door hhoekstra op 28-01-2018 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Nou ja, 'stuurproblemen'. Het is niet dat de auto verder niet stuurt :P. Maar het gaat gewoon stroever dan ik gewend ben En gezien ikzelf voor de Stonic ga, en daar een testrit in heb gehad, merkte ik dat daar de stuurproblemen niet aan de orde leken.

Tegenover mijn huidige seat ibiza uit 2010 is het sturen in de Ceed van mijn vader echt een wereld van verschil (in het negatieve dus).

Ik zou het bij een dealer aankaarten, mogelijk dat je testritten mag doen in andere Ceed's of een ander model van Kia die mogelijk een zelfde stuurinrichting heeft om te kijken of het daar ook zo zwaar stuurt.

Mogelijk dat het probleem ook aan de banden kan liggen? De Ceed is volgens mij een wat sportiever model, misschien zitten daar bredere banden op waardoor dit stuurprobleem zich voordoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik ben een beetje aan het kijken naar goedkope, kleine auto's, en de Kia Picanto ziet er in die klasse prima uit. Nu heb ik wat artikels gelezen en wat filmpjes erover gekeken, en wat ik veel terug zie komen is dat die buiten de stad niet zo fijn is qua performance (bijvoorbeeld: YouTube: Kia Picanto - Autoreview (Consumentenbond)).

Nu heb ik nog niet lang mijn rijbewijs en nog niet veel zelf gereden (eigenlijk alleen in grotere auto's van een hogere klasse) dus twijfel ik toch wel een beetje over hoe veel dat nou uitmaakt. Maar ook hoe het zit met eventuele andere auto's in diezelfde klasse (bijv. Citroën C1, Hyundai i10, Volkswagen Up!, etc). Is dat dan een nadeel wat echt toe te schrijven is aan de Picanto als model, of meer aan de klasse in zijn geheel.

En vormt zoiets nou echt een probleem, bijv. als je vanuit de stad de snelweg opgaat en van 50 naar 120 wil, ik neem aan dat je niet een hele minuut lang zit te accelereren. Ik kan me wel voorstellen dat inhalen bij 120 geen succes zal zijn in zo'n auto.

Ten slotte nog een vraag die eigenlijk los staat van Kia, maar wellicht lezen er genoeg ervaren rijders mee, maar de uitvoering waar ik naar zit te kijken (via een private lease maatschappij) heeft geen cruise control. Ik kan mij voorstellen dat bij 120km rijden per dag dat nog best wel vervelend kan worden, of valt dat misschien wel mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Rainbow schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:49:
Ik ben een beetje aan het kijken naar goedkope, kleine auto's, en de Kia Picanto ziet er in die klasse prima uit. Nu heb ik wat artikels gelezen en wat filmpjes erover gekeken, en wat ik veel terug zie komen is dat die buiten de stad niet zo fijn is qua performance (bijvoorbeeld: YouTube: Kia Picanto - Autoreview (Consumentenbond)).
Ze hebben ook een 100 PK variant, maar dan kan je net zo goed een rio nemen :). Maar ik verwacht dat als je een beetje vlot weg wil je ook wel mag moet terugschakelen, en dat zie je nooit gebeuren in die "dealer minded' testjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Rainbow schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:49:

Nu heb ik nog niet lang mijn rijbewijs en nog niet veel zelf gereden (eigenlijk alleen in grotere auto's van een hogere klasse) dus twijfel ik toch wel een beetje over hoe veel dat nou uitmaakt. Maar ook hoe het zit met eventuele andere auto's in diezelfde klasse (bijv. Citroën C1, Hyundai i10, Volkswagen Up!, etc). Is dat dan een nadeel wat echt toe te schrijven is aan de Picanto als model, of meer aan de klasse in zijn geheel.

En vormt zoiets nou echt een probleem, bijv. als je vanuit de stad de snelweg opgaat en van 50 naar 120 wil, ik neem aan dat je niet een hele minuut lang zit te accelereren. Ik kan me wel voorstellen dat inhalen bij 120 geen succes zal zijn in zo'n auto.

Ten slotte nog een vraag die eigenlijk los staat van Kia, maar wellicht lezen er genoeg ervaren rijders mee, maar de uitvoering waar ik naar zit te kijken (via een private lease maatschappij) heeft geen cruise control. Ik kan mij voorstellen dat bij 120km rijden per dag dat nog best wel vervelend kan worden, of valt dat misschien wel mee?
Ik vind de Picanto zelf ook niet erg fijn rijden (paar dagen mee gereden voor werk) viel me vooral vies tegen hoeveel die auto stiekem nog verbruikt op de snelweg.

120km retour? Is prima te doen zonder cruise control ;) of je het wilt is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
DigitalError schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:37:
[...]

Ik vind de Picanto zelf ook niet erg fijn rijden (paar dagen mee gereden voor werk) viel me vooral vies tegen hoeveel die auto stiekem nog verbruikt op de snelweg.

120km retour? Is prima te doen zonder cruise control ;) of je het wilt is een tweede.
Bedankt voor de feedback. Ik heb met wat mensen gesproken en 60km heen en 60km terug is volgens hun inderdaad goed te doen zonder cruise control.

Over verbruik heb ik ook wat negatieve dingen gelezen, maar ik kan me niet voorstellen dat het bij andere auto's in dezelfde klasse dat niet ook een probleem is, ten opzichte van wat ze op papier zouden verbruiken. Ze zijn toch allemaal een beetje even zwaar en hebben een vergelijkbare motor..

Maar is wel een goed punt en ik zal me er nog even wat meer in verdiepen, wellicht kan ik wat real world cijfers vinden in plaats van alleen wat er geadverteerd is. Dat kan toch best wel in de kosten lopen na verloop van tijd.

Edit: Ik heb op deze pagina wat vergelijkingen uitgevoerd: https://www.autoweek.nl/verbruiksmonitor
Ziet er volgens die statistieken inderdaad uit dat die toch wel flink wat meer verbruikt dan andere, vergelijkbare auto's.

[ Voor 9% gewijzigd door Rainbow op 04-02-2018 12:37 . Reden: verbruiksmonitor toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:55
@Angeloonie Zou graag de link naar mijn foto in de topicstart gemaakt willen zien en heb dit via PM naar je gestuurd op 30 januari 2018, maar heb nog geen reactie. Zou je dit kunnen fixen? Tnx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me ook aan het oriënteren op een nieuwe Kia Picanto. Momenteel hebben wij 2 auto's, en we willen terug naar 1 kleine, compacte maar vooral zuinige auto. Hoofdzakelijk voor het gebruik binnen de stad, hooguit 1x per 2 weken wat snelweggebruik. Is de Kia Picanto hiervoor een geschikte auto?

We hebben momenteel een Color-edition op de korrel. Verder ben ik erg benieuwd naar hoe de overige functionaliteiten aan de auto bevallen, zoals de navigatie e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:02
Boomster schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:40:
Hallo tweakers,

wij hebben een niro 2018 op het oog om deze aan te schaffen.
Ik heb nu een Cee'd van 3,5 jaar oud.
Ik heb onder deze auto nu winterbanden zitten op belg.
Ik heb de afmetingen nagevraagd bij de dealer. In principe past de velg op de NIRO qua steek, naaf en boring.

MAAR: mijn winterbanden zijn 15" en de standaard banden op de NIRO zijn 16".
De dealer gaf aan dat het waarschijnlijk niet ging passen vanwege de mogelijkheid dat de 15"banden de remmen zouden raken?

Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand 15" velgen op de NIRO gemonteerd?

ik hoor graag.
Vandaag wezen passen bij de dealer. De velg van 15inch past wel, hij loopt ook vrij. Echter de ruimte tussen de remklauw en de velg bedraagt slechts 4mm, dit is zonder belading.
Als er een steentje tussenkomt ben je in de aap gelogeerd. Er zullen dus nieuwe winterbanden gekocht moeten worden.
Iemand interesse in een setje winterbanden van 1 jaar oud voor de ceed inclusief velg? :) :+

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-10 15:16
Ik heb zelf een picanto uit 2013 en inmiddels zo'n 15000 km mee gereden. Ik heb hem vorig jaar als occasion aangeschaft. Over het algemeen vind ik het een prima auto, ik gebruik hem vooral veel met snelweg rijden. Gemiddeld rijd ik dan zo'n 130km/h en dan is het verbruik bij lange na niet de fabriek opgegeven waardes (4.2l/100km). Dan zit ik gemiddeld als verbruik op de 6.5l/100km.

Ik was van de week bij de dealer voor een irritant piepje dat niet uit ging, tijdens het wachten was ik tussen mijnKia aan het snuffelen. Stond ertussen dat je voor E200,- een cruise control voor picanto origineel in het stuur kan laten inbouwen(CC incl. montagekosten) :o

Heb een afspraak staan voor een kleine beurt en deze wordt er dan ook maar meteen ingebouwd.

@Verwijderd Mijn broer die rijdt een Seat mii (volkswagen up & skoda citigo hetzelfde) en die rijdt wel gewoon rete zuinig 1/20 bij 130km/h. Allicht dat je beter naar zoiets kunt kijken dan. Voor echte autoverbruiken altijd even op http://spritmonitor.de/ kijken naar het specifieke model etc. Dan krijg je echte verbruiken van individuen over lange afstanden.

[ Voor 20% gewijzigd door timmert26 op 22-02-2018 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is het nog mogelijk een bestelde Kia te volgen? Vroeger kon dat via de site van Eurkom door het invullen van het VIN/chassisnummer, maar het lijkt die optie niet meer te bieden.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Nou, mijn Kia Stonic gisteren opgehaald en ik ben er prima tevreden mee.

Het is nu alleen nog even uitzoeken hoe alle 'veiligheids' systemen werken. Mij is wijs gemaakt (zo denk ik nu) dat de rijbaanassistent de auto zou corrigeren als deze buiten de lijntjes dreigt te raken, maar gezien dat na testen helemaal niet zo lijkt te werken heb ik het idee dat het 'LDWS' systeem niets meer is dan een paar piepjes als je de lijntjes over rijd.

Most USELESS function.. EVER!. Maar even aan de dealer vragen of die mij voor de gek heeft gehouden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:43
BLACKfm schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:13:
Nou, mijn Kia Stonic gisteren opgehaald en ik ben er prima tevreden mee.

Het is nu alleen nog even uitzoeken hoe alle 'veiligheids' systemen werken. Mij is wijs gemaakt (zo denk ik nu) dat de rijbaanassistent de auto zou corrigeren als deze buiten de lijntjes dreigt te raken, maar gezien dat na testen helemaal niet zo lijkt te werken heb ik het idee dat het 'LDWS' systeem niets meer is dan een paar piepjes als je de lijntjes over rijd.

Most USELESS function.. EVER!. Maar even aan de dealer vragen of die mij voor de gek heeft gehouden :).
Dit dacht ik eerst ook met mijn Kia Niro, maar je moet even door de veiligheidsfunctie heen scrollen en vervolgens zie je "Actieve LDWS", deze trekt wel aan je stuur als je buiten de lijntjes rijd. Top functie die trouwens alleen werkt boven de 55 km/h. Dus in de 30-50 zone gaat het je niet lukken.

Tevens met nat weer, kan de Kia de lijnen niet detecteren waardoor het systeem 9 van de 10x zichzelf uitschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Landon schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:18:
[...]

Dit dacht ik eerst ook met mijn Kia Niro, maar je moet even door de veiligheidsfunctie heen scrollen en vervolgens zie je "Actieve LDWS", deze trekt wel aan je stuur als je buiten de lijntjes rijd. Top functie die trouwens alleen werkt boven de 55 km/h. Dus in de 30-50 zone gaat het je niet lukken.

Tevens met nat weer, kan de Kia de lijnen niet detecteren waardoor het systeem 9 van de 10x zichzelf uitschakeld.
Dat is naar mijn idee het LKAS systeem die de correctie uitvoert. LKAS staat niet in het lijstje functies bij de Stonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

BLACKfm schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:29:
[...]

Dat is naar mijn idee het LKAS systeem die de correctie uitvoert. LKAS staat niet in het lijstje functies bij de Stonic.
Ik vermoed dat je LDWS hebt. Alles dat de veiligheid verbetert is meegenomen. Dit stukje gaat over een ander type KIA maar in basis zal het ongeveer het zelfde zijn:

Lane Departure Warning System
What It Is:
Kia’s Lane Departure Warning System (LDWS) acts as another set of eyes for those times where drivers may be distracted or tired. It monitors the position of your Kia within a lane and warns you if the vehicle deviates or is about to deviate from the lane without the use of a turn signal.

How It Works:
The LDWS utilizes a series of cameras to detect the lane markers. When activated, the LDWS will have a display on the instrument cluster display letting drivers know when the system is on/off, if a lane is not detected, when the system is engaged and right/left side deviation. It also warns drivers with a buzzer when lane deviation is detected.

Conditions Requirements:

Lanes must be visible.
Lane markers must be White, Yellow or Blue.
Vehicle must be travelling at more than 37 mph (60 kmh)
The LDWS will deactivate below 35 mph (55 kmh)
Warnings will deactivate if turn signal is used.
LDWS will not activate if windshield wipers are operating on high/ speeds greater than 45 RPM.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

bert pit schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:49:
[...]

Ik vermoed dat je LDWS hebt. Alles dat de veiligheid verbetert is meegenomen. Dit stukje gaat over een ander type KIA maar in basis zal het ongeveer het zelfde zijn:
Dealer heeft intussen aangegeven dat die een 'foutje' heeft gemaakt bij de uitleg van het systeem. Was in de war met de Niro (lekker handig ook tijdens het verkooppraatje voordat je de auto koopt...).

En dat alles dat veiligheid verbetert mooi meegenomen is ben ik niet met je eens. Als je het uit kunt schakelen heeft het geen toegevoegde waarde. En gezien het (voor mij) ingeschakeld ook geen toegevoegde waarde heeft kan het er net zo goed niet op zitten.

Ik weet ook niet hoeveel ruimte dit stukje techniek inneemt, maar een brok plastic achter je achteruitkijkspiegel zodat je de stoplichten niet meer kan zien lijkt mij een groter veiligheidsprobleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

BLACKfm schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:11:
[...]

Dealer heeft intussen aangegeven dat die een 'foutje' heeft gemaakt bij de uitleg van het systeem. Was in de war met de Niro (lekker handig ook tijdens het verkooppraatje voordat je de auto koopt...).

En dat alles dat veiligheid verbetert mooi meegenomen is ben ik niet met je eens. Als je het uit kunt schakelen heeft het geen toegevoegde waarde. En gezien het (voor mij) ingeschakeld ook geen toegevoegde waarde heeft kan het er net zo goed niet op zitten.

Ik weet ook niet hoeveel ruimte dit stukje techniek inneemt, maar een brok plastic achter je achteruitkijkspiegel zodat je de stoplichten niet meer kan zien lijkt mij een groter veiligheidsprobleem...
Slecht van die dealer, aan de andere kant weer goed dat hij het wel toegeeft. Maar ik begrijp je opmerking niet over het uitschakelen. Schakel je het systeem nu wel of niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Ik schakel het systeem uit, m.a.w niet ingeschakeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-10 15:35

snmght

imho dan he

Mijn god wat is die K900 toch een dikke wagen. Ik blijf stiekem hopen dat Kia hem toch in Europa gaat leveren. Zal nooit een verkooptopper worden maar dat wordt de Stinger ook niet en die leveren ze wel doodleuk hier. Niet dat ik hem me kan veroorloven hoor maar ik zou hem graag op de weg zien, ik vind hem minstens zo mooi als de Duitse alternatieven.

https://www.autoblog.nl/n...nse-koningsmachine-107924

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Kia/K900/kia-k900-001.jpg

Heerlijk die Oosterse topmodellen, Toyota Century vind ik ook prachtig.

[ Voor 15% gewijzigd door snmght op 10-04-2018 10:58 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:55
PatrickPR schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:25:
@Angeloonie Zou graag de link naar mijn foto in de topicstart gemaakt willen zien en heb dit via PM naar je gestuurd op 30 januari 2018, maar heb nog geen reactie. Zou je dit kunnen fixen? Tnx.
Is het misschien mogelijk dat iemand anders de startpost aanpast? Ik weet niet of Angeloonie nog actief is op Tweakers, maar hier in het topic maar ook via PM is hij niet te bereiken cq. wordt er niets aangepast. Heb hem 2,5 maand geleden via PM benaderd maar tot op heden geen enkele reactie.

Mogelijk dat een mod even kan ingrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

PatrickPR schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:26:
[...]

Is het misschien mogelijk dat iemand anders de startpost aanpast? Ik weet niet of Angeloonie nog actief is op Tweakers, maar hier in het topic maar ook via PM is hij niet te bereiken cq. wordt er niets aangepast. Heb hem 2,5 maand geleden via PM benaderd maar tot op heden geen enkele reactie.

Mogelijk dat een mod even kan ingrijpen?
Dan zou ik wel even de report functie gebruiken, denk niet dat ze elk topic af gaan om te kijken of ze worden aangesproken :).

Verder heb ik sinds kort dan de Stonic in bezit, maar ik merkte gisteren dat de dag-verlichting onder de koplamp uit gaan als ik de handrem gebruik (bijvoorbeeld bij een stoplicht op een helling).

Ik vind dat apart gedrag. Dit lijkt echter alleen zo te gaan op de automatische verlichtingsstand.

Ik heb het nog niet nader bekeken, maar het kan mogelijk vreemd overkomen als mijn voorligger mijn verlichting steeds aan en uit ziet gaan als die lang voor mij zit en ik vaak de handrem gebruik.

Iemand die kan bevestigen of dit normaal gedrag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:52

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

De Topicstart loopt inmiddels nogal achter en stamt uit 2016. Het verzoek dus of één van jullie een nieuw topic wil starten met een actuele topicstart.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Mag een auto van de zaak bestellen, ze wilden heel graag een Hybride dus een Kia Niro geworden.
Gravity blue, Dynamic line 8)
Wordt 12.06 geleverd dus ik ben heel benieuwd !
Foto's volgen ;)

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
De dealer in Assen had nét de nieuwe Ceed Sw staan.

Even in gezeten: wat een ruimte auto! Als bestuurder heb je het gevoel dat je in een flink ruim zit. Groot navigatiescherm bovenop het dashboard is ergonomisch prettig; je hoeft niet meer naar beneden te kijken tijdens het rijden. De kofferbak is vrij diep en heeft een inhoud van 625L. Huge voor dit segment.

Dashboard was netjes afgewerkt met witte stiksels, zag er keurig uit. Verraste me positief.

Daarnaast een prijsstelling die ongeveer 2000 euro goedkoper is dan de concurrentie uit Duitsland voor vergelijkbare uitrusting.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 14-09-2018 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

We kunnen hier verder:

Het grote Kia topic - deel 2
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.