Ik zag de kerst Pikachu gisteren op de radar, maar het was "te ver" om snel te gaan halen. Ik ga dit weekend wel even zoeken.
Bij mij zat die gewoon te wachten aan de ingang van het werk. Ideale first catch.Stefandepefan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:37:
Ik zag de kerst Pikachu gisteren op de radar, maar het was "te ver" om snel te gaan halen. Ik ga dit weekend wel even zoeken.
Niantic heeft nu al enkele keren om de paar weken een nieuw event gedaan. Nu kunnen ze dit telkens combineren met wat nieuwe Pokémon. Lijkt me wel leuk, zo is er telkens nog een extra buiten XP, extra candy of enkele dat je meer kan zien en vangen.
Dat de baby enkel uit eitjes gaan komen leek me logisch
Verwijderd
Leuke paasevent is dit 
Heb vannacht 25 pikachu gevangen die allemaal een muts hadden dus van mij mochten ze wel iets zeldzamer zijn. Ik heb een plaatselijk pikachu nest maar daar lijkt spawnrate niet hoger dan normaal.
Slechts 1 pikachu gehad met iv boven de 80 en die had 10 cp
Voorlopig maar 1 ei die ik zeker niet al voordien had uitgebroed maar er kwam geodude uit.
Dat ze niet ineens alle gen2 pokemon vrijgeven is wel goed. NU aub elke maand 10 nieuwe pokemon ofzo.
Heb vannacht 25 pikachu gevangen die allemaal een muts hadden dus van mij mochten ze wel iets zeldzamer zijn. Ik heb een plaatselijk pikachu nest maar daar lijkt spawnrate niet hoger dan normaal.
Voorlopig maar 1 ei die ik zeker niet al voordien had uitgebroed maar er kwam geodude uit.
Dat ze niet ineens alle gen2 pokemon vrijgeven is wel goed. NU aub elke maand 10 nieuwe pokemon ofzo.
Verwijderd
Pasen ligt nog even in de toekomst hoorVerwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:33:
Leuke paasevent is dit
Grafisch weergegeven:Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:22:
Het is inmiddels ook confirmed dat Elekid en Magby uit 10km eggs hatchenDus ik denk dat de baby's hatchen uit de eggs van hun ouders, en dat de parents vanaf nu waarschijnlijk niet meer hatchen, maar alleen door evolven verkregen kunnen worden?
Dus dat zou betekenen:
2km eggs:
Cleffa (25 candy voor evolve naar Clefairy)
Igglybuff (25 candy voor evolve naar Jigglypuff)
5km eggs:
Pichu (25 candy voor evolve naar Pikachu)
Togepi (50 candy voor evolve naar Togetic)
10km eggs:
Elekid (25 candy voor evolve naar Electrabuzz)
Magby (25 candy voor evolve naar Magmar)
Smoochum (25 candy voor evolve naar Jynx)
Tyrogue (en Hitmontop) lijken nog niet beschikbaar te zijn.
Verder zijn de buddy-km's bekend:
1km: Cleffa, Igglybuff, Pichu
5km: Togepi, Magby, Elekid, Smoochum
is everything cool?
Ik heb nog geen enkele Pika gezien helaas ;-(
Nu heb ik dus nog meer van die klote 10 km-eieren nodig.
Was al blij dat het alleen nog Snorlax betrof...
Verwijderd
Dan moet je gewoon stoppen met spelen, want met elke toegevoegde generatie zul je weer meer 10km eggs nodig krijgenAutofan1985 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:20:
Nu heb ik dus nog meer van die klote 10 km-eieren nodig.Was al blij dat het alleen nog Snorlax betrof...
0 Pika's in de binnenstad van Rotterdam deze pauze
Als je er eenmaal eentje vind lijkt het daarna alsof ze uit de lucht vallenPathogen schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:11:
0 Pika's in de binnenstad van Rotterdam deze pauze
Verwijderd
Is het zo dat als je in een donkergroen gebied loopt met een incense dat je dan een grotere kans heb op zeldzame pokemon?
Dan moet er echt wat aan de verhouding van hoeveel 10 km eieren je tov andere eieren krijgt gedaan worden. Dit is nu echt belachlijk weinig. Hooguit 5% ofzoVerwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:22:
[...]
Dan moet je gewoon stoppen met spelen, want met elke toegevoegde generatie zul je weer meer 10km eggs nodig krijgen
Nee, enkel als je in een gebied loopt waar normaal geen spawns zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:14:
Is het zo dat als je in een donkergroen gebied loopt met een incense dat je dan een grotere kans heb op zeldzame pokemon?
Ik ben ook opzoek naar de kerst pika. Kom Pikachu sowieso amper tegen. Weet iemand toevallig in Breda (of directe omgeving) een Pikachu spawn plek?
Ik woon in Etten-Leur en daar is het net zo dramatisch. Ben Pikachu tot nu toe pas 2 keer tegengekomen. Ben benieuwd of ik hem nu vaker tegen ga komen. Ga vanavond in ieder geval even een rondje doen, dus hopelijk vind ik er dan 1 met een kerstmuts op.petjekel schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:35:
Ik ben ook opzoek naar de kerst pika. Kom Pikachu sowieso amper tegen. Weet iemand toevallig in Breda (of directe omgeving) een Pikachu spawn plek?
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
In Hoeven, 3KM vanuit Etten-Leur.. Pokestop Action.. zitten vaak Pikachu's...dvd-linden schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:42:
[...]
Ik woon in Etten-Leur en daar is het net zo dramatisch. Ben Pikachu tot nu toe pas 2 keer tegengekomen. Ben benieuwd of ik hem nu vaker tegen ga komen. Ga vanavond in ieder geval even een rondje doen, dus hopelijk vind ik er dan 1 met een kerstmuts op.
Die kerstpikachu's komen gewoon bij alle stops te voorschijn. Ook als er eerst nooit een pikachu spawnde op die stop. Vergelijk het met een Ditto, maar dan nog meer voorkomend.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:22:
[...]
Dan moet je gewoon stoppen met spelen, want met elke toegevoegde generatie zul je weer meer 10km eggs nodig krijgen
Wat Quincy5 dus zegt.Quincy5 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:24:
[...]
Dan moet er echt wat aan de verhouding van hoeveel 10 km eieren je tov andere eieren krijgt gedaan worden. Dit is nu echt belachlijk weinig. Hooguit 5% ofzo
Dit dus, sodeknetter zeg... Van de bijna 300 eieren die ik heb uitgelopen waren er misschien 15x 10km. Ik loop me de pleuris met 9x 5km in een incubator. Zul je zien dat ik straks na weken eindelijk weer een paars ei bemachtig waar na duizenden meters dan uiteindelijk... zo'n achterlijke Jynx-baby uitbreekt.Quincy5 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:24:
[...]
Dan moet er echt wat aan de verhouding van hoeveel 10 km eieren je tov andere eieren krijgt gedaan worden. Dit is nu echt belachlijk weinig. Hooguit 5% ofzo
Ik wil gewoon een Snorlax of een Lapras. Hell, met een Dratini ben ik al happy. Maar wat moet ik met 100+ Magmar/Elektrabuzz/Jynx candy?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Vanmorgen een heel stuk met m'n hond gewandeld in de polder. Ik had toen ik lvl 30 was geworden 3 incense gekregen, dus die ondertussen aangezet. Er spawnde werkelijk niets extra, alleen de plekken die normaal een groepje basic pokemon gaven deden dat zoals gewoonlijk wel. Ik heb zo'n 3km gelopen dus normaal zouden er behoorlijk wat pokemon moeten spawnen met een incense aan toch?
Evolve -> Transfer = 500xp + 1 candy Of 1000xp als je met ene lucky egg aan speelt.Richh schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:47:
[...]
Dit dus, sodeknetter zeg... Van de bijna 300 eieren die ik heb uitgelopen waren er misschien 15x 10km. Ik loop me de pleuris met 9x 5km in een incubator. Zul je zien dat ik straks na weken eindelijk weer een paars ei bemachtig waar na duizenden meters dan uiteindelijk... zo'n achterlijke Jynx-baby uitbreekt.
Ik wil gewoon een Snorlax of een Lapras. Hell, met een Dratini ben ik al happy. Maar wat moet ik met 100+ Magmar/Elektrabuzz/Jynx candy?
Dan kan ik beter 3 Pidgey vangen, right?Amd RuLuzzz schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:55:
[...]
Evolve -> Transfer = 500xp + 1 candy Of 1000xp als je met ene lucky egg aan speelt.
Dat is 50 meter lopen ipv 10km.
Sparen voor gen 4Richh schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:47:
[...]
Dit dus, sodeknetter zeg... Van de bijna 300 eieren die ik heb uitgelopen waren er misschien 15x 10km. Ik loop me de pleuris met 9x 5km in een incubator. Zul je zien dat ik straks na weken eindelijk weer een paars ei bemachtig waar na duizenden meters dan uiteindelijk... zo'n achterlijke Jynx-baby uitbreekt.
Magmortar de 3e evolutie van magmar en electafire de derde van elektrabuzz
Dat zal wel nog even duren, maar tegen dan hebben we er wel enkele dat monsters kunnen wordentweakerjunior schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:06:
[...]
Sparen voor gen 4![]()
Niantic kan niet eens fatsoenlijk gen2 lanceren en ik ga vast beginnen met het sparen voor gen4
Pokémon die je vanuit een incense krijgt hebben een soort roze kring om hun heen, daar kun je ze aan herkennen. Om de paar minuten spawned er iets of om de zoveel meter, even geen idee meer welke waarden dit zijn!darkdesign schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:54:
Vanmorgen een heel stuk met m'n hond gewandeld in de polder. Ik had toen ik lvl 30 was geworden 3 incense gekregen, dus die ondertussen aangezet. Er spawnde werkelijk niets extra, alleen de plekken die normaal een groepje basic pokemon gaven deden dat zoals gewoonlijk wel. Ik heb zo'n 3km gelopen dus normaal zouden er behoorlijk wat pokemon moeten spawnen met een incense aan toch?
Man man man wat zijn het rare beesten vanaf Gen3/Gen4!tweakerjunior schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:06:
[...]
Sparen voor gen 4![]()
Tot kort geleden wist ik niet dat er evolves bestaan van Magmar en Electabuzz (op de Gameboy gestopt na Gold/Silver). Maar als ik ze zo zie dan heb ik niks gemist
[ Voor 24% gewijzigd door schaapiej op 13-12-2016 16:16 ]
Gen 2? Laat men eerst gen1 afmaken zoals het hoort.Richh schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:10:
[...]
Niantic kan niet eens fatsoenlijk gen2 lanceren en ik ga vast beginnen met het sparen voor gen4
Ergens ben ik wel blij dat ik Valor ben, de kans dat ik zapdos krijg met discharge (3x 35 aanval) erg klein is
Thanks voor de tip. Toevallig vanmiddag een klein rondje gelopen en al een Pikachu met kerstmuts tegengekomen. Hopelijk kom ik er snel nog een aantal tegen zodat ik er eindelijk 1 naar Raichu kan evolueren.Rj- schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:44:
[...]
In Hoeven, 3KM vanuit Etten-Leur.. Pokestop Action.. zitten vaak Pikachu's...
Dan heb ik het geluk dat ik van de pas 45 eieren die ik gehatched heb er 5 stuks 10km eieren waren. Waaruit ook nog eens 2 keer een Lapras is gekomenRichh schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:47:
[...]
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Ze gaan toch ook nog een kerstevent houden - daar ging Lapras toch ook wat vaker spawnen
Je doelt op dat fake-bericht dat hier geplaatst is?
Vanwege de Sushi daar zeker...Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:20:
Volgens mij was dat iets alleen in Japan, een maand geleden ofzo.
Ah ja...kan me vaag iets van herinneren inderdaad.
Is dat niet iets dat Niantic zelf gezegd had dat ze naast Halloween nog events gingen doen en volgende rond Kerstmis ging zijn.
Maar... wat willen we nog meer dan een Pikachu met kerstmuts?! Dat is toch waar we het allemaal voor doen!Shadow_J schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:38:
Is dat niet iets dat Niantic zelf gezegd had dat ze naast Halloween nog events gingen doen en volgende rond Kerstmis ging zijn.
Zapdos? Nah. Moltres? Nah. Articuno? Nah. Mew? Nah. Mewtwo? Nah. Pikachu met kerstmuts? FUCK YEAH!
Als je Pikachu met kerstmuts evolueert, krijg je een Raichu met kerstmuts haha
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
dvd-linden schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:12:
[...]
Dan heb ik het geluk dat ik van de pas 45 eieren die ik gehatched heb er 5 stuks 10km eieren waren. Waaruit ook nog eens 2 keer een Lapras is gekomen.
Mijn eerste 2 10km eieren waren ook een lapras
[ Voor 33% gewijzigd door tweakerjunior op 13-12-2016 18:53 ]
tweakerjunior schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:51:
[...]
Mijn eerste 2 10km eieren waren ook een lapras![]()
[afbeelding]
Verwijderd

vermoed dat er binnenkort wel meer aankomt maar hoe ze het nu aanpakken is echt...
[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2016 21:07 ]
.. huilen voor mensen met OCD?Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:59:
vermoed dat er binnenkort wel meer aankomt maar hoe ze het nu aanpakken is echt...
Wat voor meerwaarde heeft het om een babypokemon te evolven? Want volgens mij kost het extra candy zonder dat de evolutie(s) er beter op worden, dat blijven immers dezelfde pokemon met dezelfde stats. Ik had stiekem gehoopt op 100 nieuwe beestjes, ah well ik zit nu toch pas op 100 verschillende totaal.
Vanavond even aan het knutselen geweest.
Van naaf...

Naar wiel.

Zal een grote verbetering zijn als het oude wiel vervangen is door dit wiel. Kan ik tenminste weer wat onbezorgder de gyms affietsen.
Van naaf...

Naar wiel.

Zal een grote verbetering zijn als het oude wiel vervangen is door dit wiel. Kan ik tenminste weer wat onbezorgder de gyms affietsen.
Verwijderd
Ja opzich hebben jullie gelijk, maar dit is al vanaf het begin van het spel zo. Daar hebben nu in ieder geval de baby's weinig invloed aangezien die de ouders vervangen hebben in de eggs, niet dat je nu opeens 2x zoveel kans hebt om bijv een Jynx te krijgenRichh schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:47:
[...]
Dus ze vervangen hun evoluties ipv dat ze er naast komen? En dan met dezelfde kansverhoudingen onderling? Heb nergens gelezen dat ze ipv zijn gekomen, dus ben er altijd van uit gegaan dat ze er naast gekomen zijn.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 06:56:
[...]
Ja opzich hebben jullie gelijk, maar dit is al vanaf het begin van het spel zo. Daar hebben nu in ieder geval de baby's weinig invloed aangezien die de ouders vervangen hebben in de eggs, niet dat je nu opeens 2x zoveel kans hebt om bijv een Jynx te krijgenMisschien dat ze in de loop van Gen2 wel dingen gaan veranderen... Ik denk dat er sowieso extra bagspace en pokemon capacity bij moet komen, dus misschien op het gebied van eggs ook wel het nodige
Ik hoop dat ze zijn vervangen! Anders nog minder kans dat je wat fatsoenlijks uit zo'n ei krijgt...
In mijn pokeren loopt het nog tot 149 zoals altijd al was. Zit op iOS. Hoe kan het dat andere al een pokedex hebben van in de 200?
Je Pokedex loopt tot het hoogste # dat je hebt gevangen.
Verwijderd
En ik snap het gezeik ook neit echt, met elk spel waarin je dingen verzamelt zijn bepaalde items heel common, en sommige heb je echt geluk als je die vindt. Ik vind het niet meer dan logisch dat je vaker een Onix, Scyther, Jynx e.d. uit een 10km egg krijgt dan een Snorlax/Lapras/Aerodactyl...
Ik lach als ik weer de zoveelste Spearow uit m'n 2km egg krijg. RNG is een bitch, ik weet het, ik zie ook liever alleen maar Charmanders e.d. er uit komen maar dat is toch niet realistisch
Iedereen heeft dezelfde kansen op de bepaalde Pokémon uit een egg, sommige hebben 5 Snorlaxes en 0 Jynxes, de ander heeft 20 Jynxes en 0 Snorlaxes, is natuurlijk balen, maar toch heel logisch?
Ik lach als ik weer de zoveelste Spearow uit m'n 2km egg krijg. RNG is een bitch, ik weet het, ik zie ook liever alleen maar Charmanders e.d. er uit komen maar dat is toch niet realistisch
Is ook logisch.... maar het is wel jammer....
Nog geen Snorlax uit een ei gehad en 1 keer in het wild gezien. Toen ging die er naar 1 worp meteen vandoor.
Wel 2x een Lapras uit een ei... en al een Iglybuff dus ik heb niks te klagen
Nog geen Snorlax uit een ei gehad en 1 keer in het wild gezien. Toen ging die er naar 1 worp meteen vandoor.
Wel 2x een Lapras uit een ei... en al een Iglybuff dus ik heb niks te klagen
Mensen zeuren nou eenmaal graagVerwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:44:
En ik snap het gezeik ook neit echt, met elk spel waarin je dingen verzamelt zijn bepaalde items heel common, en sommige heb je echt geluk als je die vindt. Ik vind het niet meer dan logisch dat je vaker een Onix, Scyther, Jynx e.d. uit een 10km egg krijgt dan een Snorlax/Lapras/Aerodactyl...
Ik lach als ik weer de zoveelste Spearow uit m'n 2km egg krijg. RNG is een bitch, ik weet het, ik zie ook liever alleen maar Charmanders e.d. er uit komen maar dat is toch niet realistischIedereen heeft dezelfde kansen op de bepaalde Pokémon uit een egg, sommige hebben 5 Snorlaxes en 0 Jynxes, de ander heeft 20 Jynxes en 0 Snorlaxes, is natuurlijk balen, maar toch heel logisch?
Tuurlijk is het logisch, maar als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk: op een paar km met Grimer na voor Muk mis ik alleen Snorlax nog. Dus alles wat ik anders dan Snorlax uit een ei krijg is het hem (net) niet. Dan baal ik idd als ik voor de 15e keer een Pinsir oid krijg ipv die bolle. Dat jij dat vervolgens als zeiken leest kan ik niks aan doen.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:44:
Ik lach als ik weer de zoveelste Spearow uit m'n 2km egg krijg. RNG is een bitch, ik weet het, ik zie ook liever alleen maar Charmanders e.d. er uit komen maar dat is toch niet realistischIedereen heeft dezelfde kansen op de bepaalde Pokémon uit een egg, sommige hebben 5 Snorlaxes en 0 Jynxes, de ander heeft 20 Jynxes en 0 Snorlaxes, is natuurlijk balen, maar toch heel logisch?
Verwijderd
Maar... maar... oké ik zie het als zeiken haha maar zo komt het op me overAutofan1985 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:13:
[...]
Tuurlijk is het logisch, maar als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk: op een paar km met Grimer na voor Muk mis ik alleen Snorlax nog. Dus alles wat ik anders dan Snorlax uit een ei krijg is het hem (net) niet. Dan baal ik idd als ik voor de 15e keer een Pinsir oid krijg ipv die bolle. Dat jij dat vervolgens als zeiken leest kan ik niks aan doen.
Ik vrees het ergste als ik straks alle Pokémon heb, dan zou ik denk ik minimaal 50% minder gaan spelen, en we willen je hier niet missen dus laat die Snorlax nog maar even wachten
Klopt. Soms heb je geluk, soms heb je pech. Tijd geleden kwamen twee 10km eieren vlak na elkaar uit, en kreeg ik uit beiden een Magmar. Toen was ik niet blij.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:44:
Van de zomer ving ik in het wild een Snorlax. Was een slechte IV versie, en gelukkig kreeg ik later een Snorlax met redelijk goede IV waardes uit een ei. Maar ik wacht ook nog steeds op een Lapras. En een Chansey heb ik ook nog nooit in het wild gezien (alleen één keer in een gym). Zou ik ook graag nog uit een ei willen krijgen.
You called?Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:23:
[...]
Geloof me, we hebben hier veel grotere zeikerds gehadmaar volgens mij zijn ze al met het spel gestopt inmiddels, in ieder geval houden ze zich hier nu helemaal stil
RNG is inderdaad in bitch. Sommige hebben nu eenmaal geluk en anderen niet. Ik wacht ook nog een bollie, maar dan die roze, met een ei (die uit een ei komt). Oja en ook nog een vogel van steen, die kan vliegen...
Beiden zijn nutteloos in de gyms, dus veel heb ik er niet aan. Maarja die Snorlax die ik kreeg met Lick/Earthquake is ook niet echt bruikbaar...ben ze vaak genoeg tegengekomen in gyms en ik lach me rot hoe weinig dmg ze doen
Dusss wat kunnen we doen, anders dan wachten totdat we weer een 10km ei krijgen. Ons eigen eitje hier op het forum leggen totdat we weer een eitje krijgen waar we niks nuttigs uit krijgen en zo is de cirkel weer rond
Iemand wel eens gehad dat je geen enkele insense pokemon kan vangen? Ik heb nu een insens aanstaan en iedere keer als er een pokemon spawnt en ik die selecteer, krijg ik een error melding.
Heb de game al opnieuw opgestart en mijn telefoon opnieuw opgestart, zonder resultaat.
Kortom, een insense verspilt
Heb de game al opnieuw opgestart en mijn telefoon opnieuw opgestart, zonder resultaat.
Kortom, een insense verspilt
Blijf ze anders zwaar irritant vinden omdat ik andersom ook amper dmg kan doen.WahWah schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:32:
[...]
You called?
RNG is inderdaad in bitch. Sommige hebben nu eenmaal geluk en anderen niet. Ik wacht ook nog een bollie, maar dan die roze, met een ei (die uit een ei komt). Oja en ook nog een vogel van steen, die kan vliegen...
Beiden zijn nutteloos in de gyms, dus veel heb ik er niet aan. Maarja die Snorlax die ik kreeg met Lick/Earthquake is ook niet echt bruikbaar...ben ze vaak genoeg tegengekomen in gyms en ik lach me rot hoe weinig dmg ze doen![]()
Dusss wat kunnen we doen, anders dan wachten totdat we weer een 10km ei krijgen. Ons eigen eitje hier op het forum leggen totdat we weer een eitje krijgen waar we niks nuttigs uit krijgen en zo is de cirkel weer rond
Zodra je 1 van de nieuwe Pokémon krijgt zal je Pokédex zich uitbreiden.jaydenjarno schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:43:
In mijn pokeren loopt het nog tot 149 zoals altijd al was. Zit op iOS. Hoe kan het dat andere al een pokedex hebben van in de 200?
Hetzelfde als het in het begin is gegaan maar je waarschijnlijk niet (bewust) hebt gezien.
Dus gewoon effe een Magby uit je 10km ei krijgen en je Pokédex wordt een heel stuk groter!
Ik gebruik altijd mijn Vaporeon tegen Snorlax, gewoon omdat hij het lang uithoudt. Lick doet gewoon zo weinig dmg dat ik niet hoef te dodgen. Alleen de specials dodge ik dan. En zowel earthquake als hyper beam hebben genoeg tijd om te stoppen met attacken en gewoon dodge te spammen. Zo win ik elk gevecht van een snorlax. Alleen die met zen headbutt en body slam zijn irritant, want dat is vaker dodgen omdat body slam zo snel charged en vaak timen ze het precies wanneer ik Hydro Pump doeAutofan1985 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:37:
[...]
Blijf ze anders zwaar irritant vinden omdat ik andersom ook amper dmg kan doen.Ik had het 'geluk' dat mijn Machamp Stone Edge als charge move kreeg bijv.
Heb nog wel een Pinsir met submission, maar daar heb ik vaak bij dat de tegenstander dan onzichtbaar wordt. Zie je dus niet wanneer die zijn charge move doet en met wat pech heb je dan ineens een hyper beam op je bakkes oid. Ook erg handig!
Probeer eens met Rhydon tegen Snorlax, dat gaat snel vooruit. Ik haal er meestal 2 neer van de zelfde of hoger CP voor ik van pokemon moet wisselenWahWah schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:42:
[...]
Ik gebruik altijd mijn Vaporeon tegen Snorlax, gewoon omdat hij het lang uithoudt. Lick doet gewoon zo weinig dmg dat ik niet hoef te dodgen. Alleen de specials dodge ik dan. En zowel earthquake als hyper beam hebben genoeg tijd om te stoppen met attacken en gewoon dodge te spammen. Zo win ik elk gevecht van een snorlax. Alleen die met zen headbutt en body slam zijn irritant, want dat is vaker dodgen omdat body slam zo snel charged en vaak timen ze het precies wanneer ik Hydro Pump doe
Mijn Rhydon staat alleen al 1,5 maand in een gym, dus dat gaat lastig.
Eentje met Rock Smash (fight)? Kheb er 2 met mudslap/stone edge, maar ze zitten ook beiden in een gym. Met me Vaporeon doe ik er ook 2, dat is geen probleem.Shadow_J schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:05:
[...]
Probeer eens met Rhydon tegen Snorlax, dat gaat snel vooruit. Ik haal er meestal 2 neer van de zelfde of hoger CP voor ik van pokemon moet wisselen
Even snel een vergelijk tussen die 2:
Rhydon - CP 2840 - HP 163
Vaporeon - CP 2641 - HP 202
Die 40 HP verschil balanceerd die resistance tegen normal attacks wel
Een echte Iggly blijfty naast je op en neer zweven als een ballon
Verwijderd
Even melden dat jynx magmar en electabuzz.. nog steeds uit eitjes komen die je na gen 2 release krijgt.
Ben je er zeker van dat het nieuwe eieren zijn? Als je de eieren hebt gekregen voor de gen 2 release is het logisch dat er nog een magmar oid uit komt.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:27:
Even melden dat jynx magmar en electabuzz.. nog steeds uit eitjes komen die je na gen 2 release krijgt.
Je moet maar eens proberen los te gaan met Rock Smash / Stone Edge en zoals bij alles is de zware attack dodgen wel altijd interessantWahWah schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:22:
[...]
Eentje met Rock Smash (fight)? Kheb er 2 met mudslap/stone edge, maar ze zitten ook beiden in een gym. Met me Vaporeon doe ik er ook 2, dat is geen probleem.
Even snel een vergelijk tussen die 2:
Rhydon - CP 2840 - HP 163
Vaporeon - CP 2641 - HP 202
Die 40 HP verschil balanceerd die resistance tegen normal attacks wel
Verwijderd
JaJOK schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:29:
[...]
Ben je er zeker van dat het nieuwe eieren zijn? Als je de eieren hebt gekregen voor de gen 2 release is het logisch dat er nog een magmar oid uit komt.
Niet zelf ondervonden. Zie gewoon het filmpje van reversal op youtube
Zijn er nog mensen die een DItto gevangen hebben de afgelopen dagen? Heb het event helaas gemist en ben benieuwd of Ditto nog steeds te vangen is.
Ja en jaJesseSebastian schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:38:
Zijn er nog mensen die een DItto gevangen hebben de afgelopen dagen? Heb het event helaas gemist en ben benieuwd of Ditto nog steeds te vangen is.
P.s. Behalve dex vulling heb je er niks aan. Door de cp staan ze altijd onderaan de gym. Hier ook een die hem vaak gebruikt, met zet gewoon een magicarp als 1ste attacker en wissel gelijk naar nummer 2 in de lineup. Dus wordt pas einigzins bruikbaar als er meerdere als gym defender staan.
[ Voor 34% gewijzigd door Mirx_NL op 14-12-2016 11:46 ]
Nee, maar uberhaupt nog niet gevangen.JesseSebastian schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:38:
Maar waarom zou ditto eruit gaan? Het is een pokemon die bedoelt is voor breeden later.... Ik zie geen enkele reden waarom hij eruit gehaald zou worden.
voor breeden? daar ben ik wel benieuwd naar hoe je denkt dat dat gaat werken dan?IdieEasy schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:39:
[...]
Nee, maar uberhaupt nog niet gevangen.
Maar waarom zou ditto eruit gaan? Het is een pokemon die bedoelt is voor breeden later.... Ik zie geen enkele reden waarom hij eruit gehaald zou worden.
Ik heb zelf in de games van rood/blauw/geel/goud/silver deze functie nooit gebruikt of gezien dus ben benieuwd hoe ditto hier in past?
dacht dat je gewoon een mannetje en vrouwtjes pokemon moest vangen en die dan gingen breeden?
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Normaal inderdaad mannetje + vrouwtje + oinkoink = baby.copywizard schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:49:
[...]
voor breeden? daar ben ik wel benieuwd naar hoe je denkt dat dat gaat werken dan?
Ik heb zelf in de games van rood/blauw/geel/goud/silver deze functie nooit gebruikt of gezien dus ben benieuwd hoe ditto hier in past?
dacht dat je gewoon een mannetje en vrouwtjes pokemon moest vangen en die dan gingen breeden?
Met Ditto kan je 1 van de 2 vervangen + oinkoink = baby
(als ik het goed heb onthouden)
ok als ze dat in pogo overnemen is het maar goed dat i me 6 dittos nog niet weg heb gedaan!schaapiej schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:00:
[...]
Normaal inderdaad mannetje + vrouwtje + oinkoink = baby.
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Verwijderd
Hebben jullie al zo een test moeten doen om te bewijzen dat je geen bot bent?
Je moet bv tussen de fotos de fotos met etalage aanduiden. Vrij onduidelijke fotos dus beetje moeilijk.
Of verkeersborden aanduiden maar telt die paal van dat bord dan mee?
Je moet bv tussen de fotos de fotos met etalage aanduiden. Vrij onduidelijke fotos dus beetje moeilijk.
Toevallig vanmorgen nog 1 vermomd als Rattata....JesseSebastian schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:38:
Ja, ik moest alle foto's met 'thee' aanduiden. Ik had die dag wel lustig rondgewandeld in een park en wat rondjes gedaan. Misschien dat ie dacht dat ik een bot was ;-).Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:32:
Ook al wel een gehad. Komt voornamelijk als je een rondje loopt inderdaad.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:32:
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Ik zag toevallig vandaag bij mijn Pokedex dat er vandaag een Ditto gevlucht moet zijn bij me aangezien ik er eerst 3 had gezien en 3 gevangen en hij vandaag op 4 om 3 stond.
Ik trainde laatst een gym met daarin alleen mijn eigen Snorlax van 2600+ cp, daarvoor gebruikte ik een Pinsir van 1540 cp en een Hitmonlee van 1347cp, beide met twee fight moves. Dat ging eigenlijk best aardig, de Pinsir kreeg de Snorlax al bijna dood, zeker als ik de Earthquake kon dodgen.Shadow_J schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:05:
[...]
Probeer eens met Rhydon tegen Snorlax, dat gaat snel vooruit. Ik haal er meestal 2 neer van de zelfde of hoger CP voor ik van pokemon moet wisselen
Kater? Eerst water, de rest komt later
Net 4 eieren uitgelopen, kan beter; poliwag, krabby, ekans en rhyhorn.
Alleen Rhyhorn kan ik nog wel gebruiken en hopen dat het een goede Rhydon wordt...
In ruil wel weer eens een keer wat anders dan 5km eieren gekregen, 2x 2km en 1x 10km!
Alleen Rhyhorn kan ik nog wel gebruiken en hopen dat het een goede Rhydon wordt...
In ruil wel weer eens een keer wat anders dan 5km eieren gekregen, 2x 2km en 1x 10km!
Hier ook, net 20 minuten gelopen buiten en mijn iphone 6s knalt er uitTAA schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:34:
[...]
Toevallig vanmorgen nog 1 vermomd als Rattata....
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik dacht dat er geen Pidgeys meer uit eieren kwamen?

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Pok%C3%A9mon_breeding

Klopt, hier misschien een handig overzichtje:schaapiej schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:00:
[...]
Normaal inderdaad mannetje + vrouwtje + oinkoink = baby.
Uit nieuwe eieren niet meer.
Kan dit nog een oud ei zijn van voor die update?
P.K. schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:27:
Ik dacht dat er geen Pidgeys meer uit eieren kwamen?![]()
![]()
[afbeelding]
[...]
Klopt, hier misschien een handig overzichtje:
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Nee, dit was een ei dat ik gisteren gekregen had.JamesB009 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:38:
Uit nieuwe eieren niet meer.
[...]
(Sowieso heb ik een maandlang alleen maar 5km eggs gekregen)
't is er gelukkig niet een met maar 10cpP.K. schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:27:
Ik dacht dat er geen Pidgeys meer uit eieren kwamen?![]()
![]()
[afbeelding]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik ook nu net een Rhyhorn uit me eitje, en lekker 17 snoepjes er bijschaapiej schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:25:
De enige Chansey die ik heb, heb ik toch echt in het wild gevangenHaay schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:29:
[...]
Van de zomer ving ik in het wild een Snorlax. Was een slechte IV versie, en gelukkig kreeg ik later een Snorlax met redelijk goede IV waardes uit een ei. Maar ik wacht ook nog steeds op een Lapras. En een Chansey heb ik ook nog nooit in het wild gezien (alleen één keer in een gym). Zou ik ook graag nog uit een ei willen krijgen.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Dochter : papa ons 10km ei is bijna klaar, wat willen we hebben?
Ik: doe maar een Snorlax.
Tadaaa een Snorlax (Cp 1870) met 73%IV
. De 28 snoepjes maar gebruiken om er 'm wat omhoog te brengen... 
Edit: met Luck en Hyperbeam
Tadaaa een Snorlax (Cp 1870) met 73%IV
[ Voor 6% gewijzigd door GroeneThee op 14-12-2016 16:22 ]
Gefeliciteerd. Nog een beetje leuke attacks gekregen?GroeneThee schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:16:
Tadaaa een Snorlax (Cp 1870) met 73%IV. De 28 snoepjes maar gebruiken om er 'm wat omhoog te brengen...
Deed net een edit
Yep met Lick en Hyperbeam. Best ok zo toch?
https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon/143GroeneThee schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:24:
Deed net een edit![]()
een A voor aanvallen en een B voor defence, niet slecht zou ik zeggen.
Liep juist te klagen dat wij ze weinig 10km eieren kregen, is volgens mij pas de 6e. Maar als RNG ons op deze wijze gezind is dan hoor je mij niet meer
Proficiat, ik hoop dat de Kerstman mij ook zo iets zal brengenGroeneThee schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:16:
Tadaaa een Snorlax (Cp 1870) met 73%IV. De 28 snoepjes maar gebruiken om er 'm wat omhoog te brengen...
Het zal allemaal vast toeval zijn, maar ik heb een lange tijd alleen maar 5km eieren gehad. Na de aankondiging van de baby monsters uit eieren heb ik ineens totaal vandaag 3x 2km en 2x 10km gekregen.schaapiej schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:25:
Al hoop ik natuurlijk ergens dat ze de verhouding wat hebben aangepast en dit vaker gaat gebeuren!
En uit een 2km ei kwam net direct een Igglybuff
Vandaag was een goede dag voor mijn dex
Eerst genoeg snoepjes gespaard voor mijn Charizard (cp 1530 wing attack/fire blast
) en toen kwam er uit een surprise ei opeens een Tangela!!
Nu alleen nog Aerodactyl en de dex is compleet (even de babies weggelaten).
Heb nu 378 eieren gehatcht en alleen nog geen Snorlax en Aerodactyl uit een ei gehad (weet Abra niet helemaal zeker).
Dat is op zich niet slecht. Nu alweer een 10k ei in de incubator kunnen zetten dus wie weet....
Eerst genoeg snoepjes gespaard voor mijn Charizard (cp 1530 wing attack/fire blast
Nu alleen nog Aerodactyl en de dex is compleet (even de babies weggelaten).
Heb nu 378 eieren gehatcht en alleen nog geen Snorlax en Aerodactyl uit een ei gehad (weet Abra niet helemaal zeker).
Dat is op zich niet slecht. Nu alweer een 10k ei in de incubator kunnen zetten dus wie weet....
Heb onderhand wel een vraagje voor de groep. Hoe houden jullie het nu nog interessant, oftewel hebben jullie wat tips?
Merk bij mezelf dat ik sinds lvl 32 er een beetje klaar mee ben, loop netjes me km voor eitjes en buddy, maar heb nu bijna me originele dex vol (6, waarvan 4 te lopen zijn) en die andere uit eitjes heb ik beetje hoop op opgegeven (Lickytung en Hitmonlee).
Vangen voor XP doet nu echt te weinig (moet 750.000 XP voor 1 lvl) en het zegt genoeg dat ik vrolijker wordt van een laag CP pidgey dan een hoge CP Scyther. \
Gyms hier in de buurt zijn ook niet stabiel, al pak ik zo nu en dan nog een paar mee op weg van of naar werk, maar de battle mechanic is toch wel aan iets nieuws toe. Heb ook een buffer van 1.200 coins omdat ik niet weet wat ik ermee aanmoet. Meer incubators voel ik weinig voor, want krijg bijna alleen maar 2 km eieren (die stop ik niet in een breekbare incubator), soms 5 km eieren (van de laatste 40: 9x paras, 5x tentacrool en 4x magnemite) en haast nooit meer 10 km.
Die nieuwe babies zijn grappig, maar inspireren mij niet om meer te vangen of te lopen..
Merk bij mezelf dat ik sinds lvl 32 er een beetje klaar mee ben, loop netjes me km voor eitjes en buddy, maar heb nu bijna me originele dex vol (6, waarvan 4 te lopen zijn) en die andere uit eitjes heb ik beetje hoop op opgegeven (Lickytung en Hitmonlee).
Vangen voor XP doet nu echt te weinig (moet 750.000 XP voor 1 lvl) en het zegt genoeg dat ik vrolijker wordt van een laag CP pidgey dan een hoge CP Scyther. \
Gyms hier in de buurt zijn ook niet stabiel, al pak ik zo nu en dan nog een paar mee op weg van of naar werk, maar de battle mechanic is toch wel aan iets nieuws toe. Heb ook een buffer van 1.200 coins omdat ik niet weet wat ik ermee aanmoet. Meer incubators voel ik weinig voor, want krijg bijna alleen maar 2 km eieren (die stop ik niet in een breekbare incubator), soms 5 km eieren (van de laatste 40: 9x paras, 5x tentacrool en 4x magnemite) en haast nooit meer 10 km.
Die nieuwe babies zijn grappig, maar inspireren mij niet om meer te vangen of te lopen..
Verwijderd
Ik fiets heel langzaam mn eieren uit.
ben sinds de "dubbele candy event' aan het sparen voor 9 10km eieren, zit al op 7, das eigenlijk mn enige doel nog. doelloos rondjes lopen om de zoveelste pidgey te vangen heb ik geen zin meer in en af en toe neem ik eens alle gyms over hier in t dorp
ben sinds de "dubbele candy event' aan het sparen voor 9 10km eieren, zit al op 7, das eigenlijk mn enige doel nog. doelloos rondjes lopen om de zoveelste pidgey te vangen heb ik geen zin meer in en af en toe neem ik eens alle gyms over hier in t dorp
Pas level 27 hier en nu 120 gevangen. Vandaag dus een heerlijke meevaller maar het leukste blijft het gezicht te zien van die kleine die vol trots en enthousiasme verteld aan haar moeder(die er niets van begrijpt) dat ze een Snorlax heeft en dat papa daar om vroeg. Morgenocht op school gaat dat nog eens dunnetjes over worden gedaan.
Doe er sinds de laatste pidgey actie ook weinig meer mee maar zo lang ik die kleine lekker buiten aan het wandelen hou, blijf ik het stimuleren
De gyms zijn niet echt aan ons besteed helaas. Vanmiddag zat ze in een gym die, zolang ik mij kan heugen, tijdelijk level 7 was na altijd level 10 geweest te zijn. Dat heeft wel geteld ongeveer een half uur geduurd waarna ze er weer uit werd gekicked en haar plaats ingenomen door iemand die in elke gym hier in de buurt wel te vinden is. Hij zal wel een account hebben van een ander team voor dit soort 'dingen'. De rest van de gyms wisselt vaker van kleur als een baby van luier. Dus meer dan de toevallige eenmalige 10 muntjes komt ze niet echt. Merk dat ik zelf er ook daardoor minder aan vindt al jeukt het af en toe om een extra account te maken om alleen die gast te gaan zieken. Gelukkig ontbeert mij de tijd
Doe er sinds de laatste pidgey actie ook weinig meer mee maar zo lang ik die kleine lekker buiten aan het wandelen hou, blijf ik het stimuleren
De gyms zijn niet echt aan ons besteed helaas. Vanmiddag zat ze in een gym die, zolang ik mij kan heugen, tijdelijk level 7 was na altijd level 10 geweest te zijn. Dat heeft wel geteld ongeveer een half uur geduurd waarna ze er weer uit werd gekicked en haar plaats ingenomen door iemand die in elke gym hier in de buurt wel te vinden is. Hij zal wel een account hebben van een ander team voor dit soort 'dingen'. De rest van de gyms wisselt vaker van kleur als een baby van luier. Dus meer dan de toevallige eenmalige 10 muntjes komt ze niet echt. Merk dat ik zelf er ook daardoor minder aan vindt al jeukt het af en toe om een extra account te maken om alleen die gast te gaan zieken. Gelukkig ontbeert mij de tijd
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status