Beste allemaal,
Begin vorig jaar heb ik wat posts gedaan over mijn aanstaande scheiding en het al dan niet moeten betalen van partneralimentatie. Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder, betaal ik al anderhalf jaar lang elke maand bijna 800,- EUR aan partneralimentatie en ben ik de maandelijkse aderlating aardig zat. Te meer omdat het mijn ex in de anderhalf jaar tijd klaarblijkelijk niet is gelukt om werk te vinden (op wat zwarte klusjes hier en daar na dan). Ik vroeg me af of jullie mij kunnen adviseren waar kansen liggen een en ander te laten herberekenen/ haar te wijzen op inspanningsverplichting (hoe controleer je dat?)/ feit dat er tegenwoordig strenger wordt gekeken naar de "behoeftigheid" van de alimentatiegerechtigde.
Stukje context:
Voor extra info/ context - let me know.
Begin vorig jaar heb ik wat posts gedaan over mijn aanstaande scheiding en het al dan niet moeten betalen van partneralimentatie. Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder, betaal ik al anderhalf jaar lang elke maand bijna 800,- EUR aan partneralimentatie en ben ik de maandelijkse aderlating aardig zat. Te meer omdat het mijn ex in de anderhalf jaar tijd klaarblijkelijk niet is gelukt om werk te vinden (op wat zwarte klusjes hier en daar na dan). Ik vroeg me af of jullie mij kunnen adviseren waar kansen liggen een en ander te laten herberekenen/ haar te wijzen op inspanningsverplichting (hoe controleer je dat?)/ feit dat er tegenwoordig strenger wordt gekeken naar de "behoeftigheid" van de alimentatiegerechtigde.
Stukje context:
- we waren bijna 3 jaar getrouwd op huwelijkse voorwaarden toen we gingen scheiden in juni 2015
- We hebben een kindje van 4 jaar
- Ik verdien en verdiende goed
- Ex verdiende tijdens het huwelijks nauwelijks (eigen visagiebedrijf met nihil inkomsten) en verdient nu nog steeds amper
- Ex is 35 en heeft geen noemenswaardige diploma's
- Ik werk fulltime en betaal maandelijks zo'n 800,- EUR aan alimentatie (overgrote deel hiervan is partneralimentatie. Kinderalimentatie is rond 90,- EUR)
- Verplichte betalingstermijn voor mij is 12 jaar, maar ze heeft afstand gedaan van de partneralimentatie na 5 jaar. Kortom, ik moet nog 3,5 jaar...
- Ik merk niks van haar inspanningsverplichting. Alles is 'r te veel en ze heeft in de afgelopen anderhalf jaar tijd nog geen enkele (wit betaalde) baan gehad
Voor extra info/ context - let me know.