Voor eenieder die BF1 nog wel eens speelt en steevast bovenaan wil eindigen met 20K+ punten: support class, pak de Burton LMR optical, ammo crate, gas grenade en airburst mortar.
Nog nooit zoiets belachelijks OP gezien. Nu alle DLC is vrijgegeven dacht ik kom, laat ik de dlc maps en wapens eens zelf proberen. Principieel is de mortar natuurlijk het laagste van het laagste, maar met al die assignments voor DLC weapons wordt je wel gedwongen.
Vliegtuigen, behalve de heavy bomber, haal je met 1 a 2 clips zo uit de lucht met de explosive rounds. Ik denk dat je met 2 man met Burtons die gecoördineerd schieten, de vliegtuigen compleet kan neutraliseren. Airships leven 150 + punten op per magazijn, plus je kan mensen er gewoon uitschieten. Infantry gaat op bijna elke afstand tegen de vlakte door de belachelijke accuracy en vuursnelheid van de Burton.
Met de mortar ZIE je gewoon precies waar iedereen is na het eerste schot, even corrigeren en mouse1 ingedrukt houden voor een mortar salvo die niet te ontwijken valt. Zeker iedereen op de bipod of in de anti air/machine guns heeft geen tijd meer om te reageren. Misselijkmakend makkelijk op attack in operations.
Met de TTK patch is de balans echt doorgeslagen naar de support klasse. Helemaal op operations komen de andere klasses gewoon niet meer in de buurt, defensief, offensief met perfecte intel. Het is gewoon valsspelen.