Dat was in ieder geval niet Battlefield 1 voor zover ik kan zien. Op 1080p met ultra settings weet de GTX 780 met 3GB nog prima een gemiddelde framerate van iets boven de 60 neer te zetten. De GTX 1060 is sneller dan de GTX 780 dus moet ook prima boven een framerate van 60 uit komen.NINjak schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:24:
[...]
Ik zag ergens een test dat 3Gb en op Ultra het niet zou redden... ik dacht in BF1 maar zeker weten doe ik het niet. Wat ik mij kan herinneren dat er meer dan 3Gb geheugen gebruikt werd en dus de 3Gb versie niet voldoende was.
Nu ik verder typ zou het (eerder?) ook (bij?) Doom geweest kunnen zijn maar de strekking was wel om de 3Gb van de 1060 maar te laten liggen en voor meer geheugen te gaan. De 3GB versie van de 1060 is tenslotte toch de mindere (bv. minder cuda cores).
Natuurlijk is 6GB wel iets toekomst bestendiger maar het roept bij mij wel een paar vragen op:
- Hoeveel verschil maakt het op een resolutie van 1080p?
- Hoe ver moet ik de graphics terug schroeven om het met 3GB te redden? Het zal voornamelijk om texture size gaan, ga ik dat verschil echt zien?
- Zullen de games die ik wil gaan spelen ook echt nut halen uit 6GB?
Dus ik heb gekeken naar de spellen die ik verwacht te spelen, hoe vaak ik daadwerkelijk nog zal gaan gamen en het verlies in kwaliteit die ik zal ervaren met minder beschikbaar geheugen. Mijn conclusie was dat zolang ik een 1080p 60hz scherm blijf gebruiken de kans erg klein is dat ik een echt visueel verschil ga merken op het moment dat de GTX 1060 3GB niet meer toereikend is maar de GTX 1060 6GB nog net wel.
In ieder geval klein genoeg om geen 70 euro extra uit te geven op dit moment.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N