Dit zou met 6.5 en de nieuwe native driver niet nodig moeten zijn, die heeft geen filter.SHIFTER [NL] schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:42:
Goedemorgen Tweakers!,
Na heel veel gelezen te hebben ben ik sinds een paar dagen ook aan het stoeien gegaan met een Esxi server. Ik draai nu 6.5 met de laatste hdd performance update.
Voorlopig draai ik hier alleen nog Xpenology op (verder ben ik nog niet gekomen de afgelopen dagen)
Ik loop alleen tegen een probleem aan met mijn pci-e sata kaart waar ik momenteel zelf niet meer uit kom. Deze kaart maakt gebruikt van een ASMedia ASM1062 Controller (site van Delock geeft aan een Jmicron controller maar bij het opstarten wordt ASMedia ASM1062 Controller weergegeven. Deze controller wordt volgens vmware niet ondersteund.
Nu ben ik met wat zoeken erachter gekomen dat het een driver issue is en dat je een lijst uit kan breiden door een vib met extra sata-ahci drivers te installeren. Bron Na het uitvoeren van de stappen zie ik inderdaad de kaart als controller verschijnen in Esxi.
Als ik het volgende commando uitvoer: lspci -v | grep "Class 0106" -B 1. Dan zie ik de kaart ook staan en staat de naam tussen [ ] (wat duid op een ondersteunde kaart)
Zodra ik een hdd aan de kaart hang, wordt deze gedetecteerd door Esxi. Echter kan ik er niks mee. Zodra ik een datastore aan probeer te maken loopt het hele spul vast en moet ik rebooten.....
Als ik de hdd via RAW toevoeg aan Xpenology wordt de kaart daar weergegeven. Maar zodra ik daar een Volume aan wil maken kan ik eeuwen wachten, maar er gebeurt niks. Doe ik dit via de interne sata poorten is het volume direct aangemaakt.
Ook heb ik geprobeerd de sata controller via passthrough door te geven een Xpenology. Dan zie ik helemaal geen enkele hdd, dus ik vermoed dat die weg sowieso niet gaat werken.
Ik weet nu dus even niet meer wat ik moet doen en ik hoop dat iemand hier een geweldig idee heeft!
Alvast bedankt !
En voor de duidelijkheid, er komen geen drivers bij met die VIB, maar het filter wordt aangepast.https://www.v-front.de/20...tes-for-free-license.html
Until ESXi 6.0 the builtin support for SATA AHCI controllers was limited to certain controller models, and I developed the sata-xahci patch package to make the builtin sata-ahci driver usable for additional controllers that are officially unsupported.
Good news is that ESXi 6.5 includes a new native AHCI driver (vmw_ahci) that generically supports any controller that identifies itself as a SATA AHCI controller (PCI device class 0106). That means with ESXi 6.5 every AHCI controller will work out-of-the-box, and my sata-xahci patch is no longer needed here.
[ Voor 17% gewijzigd door |sWORDs| op 30-08-2017 11:04 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset