De GPU is weer een ander stukje hardware, standaard gebruik je een gevirtualiseerde software GPU van VMware (aangezien we het hier hebben over vSphere). Om hardware acceleratie te krijgen dient de vm deze direct te kunnen aanspreken en dus drivers ervoor te kunnen laden. dan spreken we over pass-through. (Je zou kunnen Googlen met deze keywords, pass-through + Intel integrated graphics of dit gaat werken, maar weet niet of het stabiel gaat werken)wouser schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:56:
Wauw, thanks for deze tip! Hoezo kan de plex vm niet gebruikmaken van de GPU van de processor? Een plex pass heb ik dus dat zou geen probleem moeten zijn dan toch?
Mogelijk, als die intel gpu in pass-through te zetten is, zou je dus ook kunnen kiezen om een extra GPU te plaatsen voor ESX, een 10 euro kaartje en dan de Intel GPU te koppelen aan de VM van Plex. (Of andersom, een iets mindere cpu met graphics en een additionele duurdere GPU voor transcoding, alleen ik lees dat alleen Intel GPU wordt ondersteund en die zitten volgens mij alleen maar op de CPU.)