Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Volgens mij maakt het allemaal nauwelijks wat uit. Zo'n beetje Core i3 U = i5 U = i7 U. ;)

http://cpu.userbenchmark....i3-7100U/m171274vsm176913
http://cpu.userbenchmark....i3-7100U/m153577vsm176913
http://cpu.userbenchmark....i5-7200U/m171274vsm153577

De i3 U, i5 U en i7 U zijn allen dualcore. De i5 is slechts 0.1 GHz sneller dan de i3 met 2.4 GHz (slechts 4% verschil). Ik snap dan ook niet dat de i5 op die site bijna 30% sneller kan zijn. Volgens mij merk je er juist niets van. En als je dan de Core i7 tegenover de Core i5 zet, met 0.2 GHz verschil, dan is het maar 9% verschil. Ik geloof dat er bij de eindbereking alleen wordt gekeken naar hoevel andere processors er tussen zitten en ze de score daarvan afhankelijk laten zijn? Ik denk dat het verschi dus echt bij die paar procent blijft...

Voor mezelf zal het in elk geval niets uitmaken. Ik zou net zo goed de i3 nemen als de i5 of i7.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 05-07-2017 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:35
Ik zie dat de turbosnelheid wel wat uitmaakt. i3 heeft geen turbo, i5 en i7 wel. Maar afgezien daarvan maakt het zo te zien niets uit.

Dus i7 valt voor mij dan sowieso af. Keuze i3/i5 laat ik dan wel afhangen van prijs en beschikbaarheid.

Hebben jullie nog ervaringen met 410 vs 430?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:52
410 is iets dikker en iets zwaarder, maar wel uitbreidbaar qua harddisk en geheugen

430 kan je niet upgraden, geen harddisk bay, geen geheugenslot, alles zit op het moederbord vast. De 430 is dan wel weer te krijgen met een dedicated videokaart. Heeft ook minder externe aansluitingen.

Ik heb zelf de 410, ben uitermate tevreden. Vind de blauwe 430 mooier, maar kan verder geen reden voor de 430 verzinnen (heb geen dedicated videokaart nodig).

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wat ik nog niet goed kan bepalen is of er in de 410 ook bluetooth zit. Ene bron zegt van wel, andere niet.

Heeft'ie het nu wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Anoniem: 426269 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:29:
Volgens mij maakt het allemaal nauwelijks wat uit. Zo'n beetje Core i3 U = i5 U = i7 U. ;)

http://cpu.userbenchmark....i3-7100U/m171274vsm176913
http://cpu.userbenchmark....i3-7100U/m153577vsm176913
http://cpu.userbenchmark....i5-7200U/m171274vsm153577

De i3 U, i5 U en i7 U zijn allen dualcore. De i5 is slechts 0.1 GHz sneller dan de i3 met 2.4 GHz (slechts 4% verschil). Ik snap dan ook niet dat de i5 op die site bijna 30% sneller kan zijn. Volgens mij merk je er juist niets van. En als je dan de Core i7 tegenover de Core i5 zet, met 0.2 GHz verschil, dan is het maar 9% verschil. Ik geloof dat er bij de eindbereking alleen wordt gekeken naar hoevel andere processors er tussen zitten en ze de score daarvan afhankelijk laten zijn? Ik denk dat het verschi dus echt bij die paar procent blijft...

Voor mezelf zal het in elk geval niets uitmaken. Ik zou net zo goed de i3 nemen als de i5 of i7.
Als je alleen naar base clocks gaat kijken is er inderdaad weinig verschil ja, maar daar blijft het dus niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VdBorght schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:35:
[...]
Als je alleen naar base clocks gaat kijken is er inderdaad weinig verschil ja, maar daar blijft het dus niet bij
Okee, die turbo had ik effe over het hoofd gezien, die zag ik er niet erbij staan op cpu.userbenchmark.com.
Ik had ook effe moeten kijken op Ark van Intel. Maar naast de turbo modus zie ik ook nog dat de i7 4MB cache heeft en de i3 en i5 hebben elk 3MB cache:
https://ark.intel.com/pro...ocessor-3M-Cache-2_40-GHz
https://ark.intel.com/pro...r-3M-Cache-up-to-3_10-GHz
https://ark.intel.com/pro...-4M-Cache-up-to-3_50-GHz-

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 06-07-2017 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft de ervaringen van @Juice2000 ; ik geloof dat hij dezelfde laptop heeft als ik
(pricewatch: Asus ZenBook UX410UA-GV010T

Deze heeft inderdaad gewoon toetsenbordverlichting. Ligt dus in zijn geval aan drivers o.i.d.
Ben zelf niet zo van het schoon installeren van Windows op een laptop vanwege het gedoe met licenties en drivers van bijvoorbeeld webcams en dus bijvoorbeeld ook toetsenbordverlichting.

Ben op dit moment dus via 'programma's en onderdelen' zo veel mogelijk software aan het verwijderen; voor zover het mij duidelijk wordt wat weg kan en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 21:38
Welke beveiligingssoftware zetten jullie op de UX410?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Pingu007 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:43:
Ik heb het complete Bullguard pakket erop staan. Had ik nog een licentie voor, en ben ik wel prima tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik kijk al anderhalve dag naar deze:
https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/347221

Ik stel mijn laptopaankoop toch nog maar even uit, want ik ben er nog niet uit wat ik nu zelf wil (desktop vs laptop, afmetingen laptop enzo) en ik wil geen gok van 900 euro nemen.

Maar wilde jullie wel even tippen, want volgens mij is het wel een buitenkansje om een 410 met 8gb/512GB en winpro te krijgen voor 900 euries :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice2000
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:38:
Wat betreft de ervaringen van @Juice2000 ; ik geloof dat hij dezelfde laptop heeft als ik
(pricewatch: Asus ZenBook UX410UA-GV010T

Deze heeft inderdaad gewoon toetsenbordverlichting. Ligt dus in zijn geval aan drivers o.i.d.
Ben zelf niet zo van het schoon installeren van Windows op een laptop vanwege het gedoe met licenties en drivers van bijvoorbeeld webcams en dus bijvoorbeeld ook toetsenbordverlichting.
[...]
Ah, dat is interessant, dank... Ik heb inderdaad die laptop en er zit dus blijkbaar wel toetsenbordverlichting in. Ik zal laten weten welke driver ik daarvoor mis als ik dat uitgevogeld heb, als het al mogelijk is om het aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice2000
  • Niet online
That was quick :-)

Voor model UX410 blijkt de "ATKACPI driver and hotkey-related utilities" installer van asus wel gewoon te werken... Waarschijnlijk heb ik de eerste keer niet lang genoeg gewacht na de installatie want na 30 seconden springt ineens het backlight aan. De Installer is hier te vinden: https://www.asus.com/Lapt...X410UA/helpdesk_download/

Hurray, backlit keyboard, thanks! Ook werken nu de fn shortkeys voor touchpad on/off, display on/off, en ambient light sensor, die deden voorheen ook niet veel. Voor de UX410 komt een schone install dus neer op de het installeren van w10 en de atk driver van asus. Dan werkt alles, al heb ik bluetooth als enige niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pingu007 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:43:
Avast.

Net maar even NoteBook FanControl geïnstalleerd met de UX410UQ profile.
Na maanden met een passief gekoelde laptop gewerkt te hebben werd die fan noise mij toch echt teveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
McAfee Total protection heb ik nu, geen goed idee?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom niet gewoon MS Defender i.p.v. al die extra (zware) andere meuk zoals McAfee of Avast?
En dan af en toe Malware Bytes een keer draaien als je per ongeluk iets verdachts hebt geklikt of gedownload? Dus niet laten monitoren (anders wordt het weer wat zwaarder), gewoon de gratis versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 426269 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 15:05:
Waarom niet gewoon MS Defender i.p.v. al die extra (zware) andere meuk zoals McAfee of Avast?
En dan af en toe Malware Bytes een keer draaien als je per ongeluk iets verdachts hebt geklikt of gedownload? Dus niet laten monitoren (anders wordt het weer wat zwaarder), gewoon de gratis versie.
Macht der gewoonte denk ik. Als ik in taakbeheer kijk heeft Avast ook nauwelijks load op de hardware.

Ik moet eens naar het fan gebruik kijken. Ik heb zoals gezegd dus NoteBook Fancontrol geïnstalleerd en gebruik de settings voor UX410UQ maar ik ben er zeker niet blij mee zo.
Elke zoveel minuten begint de fan flink te razen, en in tegenstelling tot wat anderen hier vinden; ervaar ik dit wel degelijk als irritant. Ook vrij luid.

Doet een flinke afbreuk aan het premium-feel van de UX410. Als ik dit niet kan verhelpen ga ik kijken of ik de laptop retour kan doen want ik wil niet weten wat het fan gedrag gaat zijn over een jaar of wat als er wat stof e.d. begint te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice2000
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:52:
[...]
Ik moet eens naar het fan gebruik kijken. Ik heb zoals gezegd dus NoteBook Fancontrol geïnstalleerd en gebruik de settings voor UX410UQ maar ik ben er zeker niet blij mee zo.
[...]
Waar heb je dat profile vandaan? Ik heb NoteBook FanControl 1.5.0 maar daar zit dat profile niet bij. Ik gebruik het profile voor de Asus Zenbook UX31A, en dat werkt op zich maar niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juice2000 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:33:
Waar heb je dat profile vandaan? Ik heb NoteBook FanControl 1.5.0 maar daar zit dat profile niet bij. Ik gebruik het profile voor de Asus Zenbook UX31A, en dat werkt op zich maar niet optimaal.
Dat profiel staat al bij de opties. Merk overigens weinig/geen verschil tussen de verschillende profielen.
(ook die van jou bijvoorbeeld geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Piet91 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:52:
[...]

Macht der gewoonte denk ik. Als ik in taakbeheer kijk heeft Avast ook nauwelijks load op de hardware.

Elke zoveel minuten begint de fan flink te razen, en in tegenstelling tot wat anderen hier vinden; ervaar ik dit wel degelijk als irritant. Ook vrij luid.

Doet een flinke afbreuk aan het premium-feel van de UX410. Als ik dit niet kan verhelpen ga ik kijken of ik de laptop retour kan doen want ik wil niet weten wat het fan gedrag gaat zijn over een jaar of wat als er wat stof e.d. begint te verzamelen.
:)

Ja, hier was ik toch al een beetje bang voor met deze Asus laptops. Een paar jaar terug had ik ook een Asus besteld, maar toch maar weer retour gedaan vanwege de fan die erg veel lawaai maakte. Daarna een Lenovo gekocht die wel stil is. Die fan slaat ook nauwelijks aan bij web development en Photoshop enzo. Heel af en toe maar dan is ie ook zo weer stil. Maar bij de Asus laptops zie ik in ongeveer de helft van de reviews bij de minpunten het lawaai van de fan staan. Dus ik durf er even niet meer aan te beginnen, fan control of niet. :)

Anyway, na lang wikken en wegen heb ik gisteren toch maar de Cube Thinker i35 gekocht http://www.gearbest.com/laptops/pp_620996.html (samen met deze https://www.amazon.de/HAV...artenleser/dp/B01IMP08TM/ USB-C adapter). Dan ben ik helemaal fanless. En de processor is op 1% na net zo snel als een Core i3 7100U. Kijken of het wat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:07
Hoiz schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:33:
https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Deze. Kan hem zowel in mijn tas doen als los meenemen omdat er een handvat aan zit. Kwaliteit is ook echt super, ik kan hem aanraden :)
@Hoiz : Dat is een mooie sleeve! Is het zijvak groot genoeg voor de oplader (die helaas dikker is dan de laptop zelf) en een kleine muis?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 21:32
Andrehj schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:42:
[...]

@Hoiz : Dat is een mooie sleeve! Is het zijvak groot genoeg voor de oplader (die helaas dikker is dan de laptop zelf) en een kleine muis?
Zal net kunnen maar het is wel behoorlijk krap :) Het is een vrij strakke case. Ik doe de oplader als ik hem al nodig heb gewoon in m'n jaszak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:54
Heeft iemand van jullie ervaring met USB-C docks in combinatie met de UX310/UX410? Wil eigenlijk wat meer USB aansluitingen en mogelijk een video out naast de HDMI die op de laptop zit. Weet ook niet of het mogelijk is 2 monitors op de laptop aan te sluiten? Nu heb ik een dual monitor setup bestaande uit mijn laptopscherm en een externe 24 inch monitor, maar 2 identieke monitoren zouden fijn zijn mits mogelijk.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.0
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-04-2024
Weet iemand of en wanneer de UX430UN in NL verwacht wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb maar een kleine review gemaakt: productreview: Asus ZenBook UX410UA-GV010T review door Piet91

Hint; ik wordt er niet blij van. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:34:
Ik heb maar een kleine review gemaakt: productreview: Asus ZenBook UX410UA-GV010T review door Piet91

Hint; ik wordt er niet blij van. ;(
Is er iemand die zich hier in kan vinden?

Blijft moeilijke keuze. Groot deel van de tijd is dat ding gewoon stil (wat dus zeker geen verdienste is van Asus) maar soms is dat ding ronduit luidruchtig; nog meer als mijn oude HP die ik juist (o.a.) wilde vervangen vanwege fan-problemen.
Zoals gistermiddag/avond werd het echt te erg IMHO.

Maar er is eigenlijk geen alternatief voor de UX410 met gelijkwaardige prijs/specs en uitbreidbaarheid helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik herken die fanproblemen niet, maar dat zal aan mij liggen of aan m'n gehoor of aan m'n irritatielevel :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:41:
Ik herken die fanproblemen niet, maar dat zal aan mij liggen of aan m'n gehoor of aan m'n irritatielevel :)
Zacht geruis kan ik ook wel mee leven, maar bij mij gaat die soms dus écht veel geluid produceren.
Kan het wel opnemen om te vergelijken, maar dat heeft denk ik niet zo veel zin.

Ik zou bijna denken dat ik een gebruikt exemplaar heb. Slechte koeling en een accuduur die ruwweg de helft is van wat reviews zeggen.
Laptop/doos ziet er echter niet gebruikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 23:33
Kan toch ook een hardwareprobleem zijn, of evt een stuk software dat onnodig CPU load geeft? Slijtage lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CPU-load is altijd laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:59:
En binnen! Toch verkeerd gegokt, want de 13"er past niet :)
Morgen even beter bekijken en zal gelijk wat foto's maken. Dan beslissen of ik voor de 13,3"er ga of niet
Maar even de 13,3" grijze en zwarte besteld, dan zien we wel welke er blijft. Foto's zullen volgen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-06 21:54
Ik spot zojuist de 'grijze ux430' in de pricewatch: bx430
Ben benieuwd hoe deze kleur in het echt is t.o.v de blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nu zo zwaar te tobben. Ik heb nog tot dit weekend om te bedenken of ik de UX410AU hou.
Accuduur valt mee te leven (zo'n 5 uur) maar ik vind het gewoon heel slecht dat dit nog niet eens de helft is van wat reviews meten.
Fan is moeilijk verhaal. Ding is grootste deel van de tijd stil maar af en toe begint dat ding tot zo ontzettend hard te draaien.

Ik vrees dat ik eerst wel met deze 2 zaken kan leven maar dat ik een bittere nasmaak ga krijgen alsof ik al een gebruikte laptop heb gekocht van MM en dat die fan alleen maar erger wordt.

Probleem is dat ik altijd op Asus uitkwam bij vergelijken van laptops en ik dus niet zou weten welke laptop ik dán zou moeten nemen. En dat hier dus haast bij zit omdat ik dus over enkele dagen de deadline is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Hmm ja lastig in jou situatie.

Ik ervaar de accuduur anders, ik haal gemakkelijk 8 á 9 uur op de accu met browsen etc. De fan herken ik wel. Al kom ik van een Dell, die klonk als een stofzuiger. Ik stoor me dr niet zo aan. Denk dat veel laptops wel fangeluid zullen hebben. De vraag is dan ook: als je niet passief gekoeld gaat, wat is dan wel acceptabel? En welke laptop zal dat kunnen bieden? Ik heb geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:36

evol

hello world

Chic schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:41:
Ik spot zojuist de 'grijze ux430' in de pricewatch: bx430
Ben benieuwd hoe deze kleur in het echt is t.o.v de blauwe.
Zag je post en vlak daarna waren ze weer verdwenen. Maar nu zijn ze er weer.
Heeft iemand een idee van deze kleur?
Is dit het rozige grijs of is dit grijzer?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Lijkt in ieder geval op de afbeeldingen een stuk grijzer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
caspervc schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:22:
Hmm ja lastig in jou situatie.

Ik ervaar de accuduur anders, ik haal gemakkelijk 8 á 9 uur op de accu met browsen etc. De fan herken ik wel. Al kom ik van een Dell, die klonk als een stofzuiger. Ik stoor me dr niet zo aan. Denk dat veel laptops wel fangeluid zullen hebben. De vraag is dan ook: als je niet passief gekoeld gaat, wat is dan wel acceptabel? En welke laptop zal dat kunnen bieden? Ik heb geen idee...
Ik zit nu naar deze te kijken: pricewatch: Lenovo Ideapad 520s-14IKB (80X2002RMH) Zilver

Evenals mijn huidige UX410UA alleen bij MM verkrijgbaar maar vandaag geven die 10% korting op Lenovo producten. Kost dan dus €719 en dan heb ik gelijke specs maar meer RAM (8GB vs. 4GB) en meer SSD (256GB vs. 128GB).
Het lijkt erop dat je bij deze ook zaken als RAM en SSD/HDD kunt vervangen.

Zit nu te bedenken:
- De UX410 retourneren of vragen naar reparatie o.i.d. (omdat accuduur te slechts is evenals fan)
- Deze Lenovo kopen.

Ik ben MM Club lid en heb dus even tijd met retourneren maar heb met het retourneren zélf bij hen nog geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-06 07:52
Piet91 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:52:
[...]

Ik zit nu naar deze te kijken: pricewatch: Lenovo Ideapad 520s-14IKB (80X2002RMH) Zilver

Evenals mijn huidige UX410UA alleen bij MM verkrijgbaar maar vandaag geven die 10% korting op Lenovo producten. Kost dan dus €719 en dan heb ik gelijke specs maar meer RAM (8GB vs. 4GB) en meer SSD (256GB vs. 128GB).
Het lijkt erop dat je bij deze ook zaken als RAM en SSD/HDD kunt vervangen.

Zit nu te bedenken:
- De UX410 retourneren of vragen naar reparatie o.i.d. (omdat accuduur te slechts is evenals fan)
- Deze Lenovo kopen.

Ik ben MM Club lid en heb dus even tijd met retourneren maar heb met het retourneren zélf bij hen nog geen ervaring.
Houd er wel rekening mee dat de Lenovo een aanzienlijk kleinere accu heeft.
30Wh tov de 50Wh van de Asus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
13,3"ers passen perfect, nu nog een kleur kiezen...
Tomtoc 360° Protective Sleeve

Meer detailfoto's van de grijze versie: CLB in "[Ervaringen] ASUS UX310UA en UX410UA"

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 29-07-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-06 12:49
Royy schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:04:
Iemand die ook Ubuntu 17.04 draait op een BX410 of soortgelijk model? Mijn Intel 8260 geeft verschrikkelijk veel problemen en sommige netwerken kan ik geeneens mee verbinden. Vaak alleen op te lossen met een reboot.. Ik heb al meerdere firmware versies geprobeerd, maar heb nog geen goede oplossing gevonden.. Iemand met dezelfde ervaringen en mogelijk een oplossing?

Erg frustrerend want ik heb verder geen problemen en de accuduur is ook geweldig :'(
Ondertussen een update! Kernel upgrade naar versie 4.12 heeft het opgelost icm de meest recente driver.

Standaard wordt er een oudere kernel met Ubuntu 17.04 meegeleverd en deze last resort heeft het voor mij opgelost :)

Verder heb ik een rugzak gekocht ondertussen; een The North Face Jester. Wat een heerlijk ding!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 955579

Ik heb inmiddels een week de UX430UA-GV092T in gebruik en ben er zeer tevreden mee.

Bij vergelijking met de UX410 vond ik het keyboard en de trackpad beiden beter dan de UX410. Ook is de UX430 dunner en de bouwkwaliteit iets beter, maar het ontbreken van een metalen beeldscherm behuizing vind ik spijtig. De volledig metalen uitvoering was mij met €1099 helaas te duur.

Voor iedereen die nog problemen heeft met fan noise: Ik heb de laatste stabiele versie van NoteBook FanControl (1.5.0) geïnstalleerd en de configuratie voor de UX430UA gedownload (UX410UQ ook beschikbaar). Deze kan in NoteBook FanControl worden geladen en lijkt goed te werken!

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 955579 op 08-08-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobW91
  • Laatst online: 05-06 20:48
Anoniem: 955579 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:08:
Ik heb inmiddels een week de UX430UA-GV092T in gebruik en ben er zeer tevreden mee.

Bij vergelijking met de UX410 vond ik het keyboard en de trackpad beiden beter dan de UX410. Ook is de UX430 dunner en de bouwkwaliteit iets beter, maar het ontbreken van een metalen beeldscherm behuizing vind ik spijtig. De volledig metalen uitvoering was mij met €1099 helaas te duur.

Voor iedereen die nog problemen heeft met fan noise: Ik heb de laatste stabiele versie van NoteBook FanControl (1.5.0) geïnstalleerd en de configuratie voor de UX430UA gedownload (UX410UQ ook beschikbaar). Deze kan in NoteBook FanControl worden geladen en lijkt goed te werken!
Zou je uit kunnen leggen hoe je die configuratie installeert en waar je hem kan vinden (gaat bij mij om de UX410UQ)? Misschien kijk ik er gewoon echt overheen, maar ik ben het nog niet tegen gekomen op die github.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 955579

BobW91 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:28:
[...]

Zou je uit kunnen leggen hoe je die configuratie installeert en waar je hem kan vinden (gaat bij mij om de UX410UQ)? Misschien kijk ik er gewoon echt overheen, maar ik ben het nog niet tegen gekomen op die github.
Ja hoor, geen probleem!

Op deze pagina zijn alle configuraties te vinden. Het benodigde .xml bestand kan direct worden gedownload via de 'raw' knop op de pagina van een specifiek configuratie. Hier is een directe link naar de configuratie van de UX410UQ. Het .xml bestand moet opgeslagen worden (rechter muisklip en opslaan als, of de tekst kopiëren in Notepad en het bestand opslaan als .xml).

Vervolgens klik je in NoteBook Fancontrol op "..." knop naast de 'selected config'. In het volgende scherm klik je op de knop 'import', selecteer je het opgeslagen .xml bestand en klik je als laaste op de knop 'save'. Hierna moet de configuratie te selecteren zijn en worden toegepast door 'enable' te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobW91
  • Laatst online: 05-06 20:48
Anoniem: 955579 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:15:
[...]
Ja hoor, geen probleem!

Op deze pagina zijn alle configuraties te vinden. Het benodigde .xml bestand kan direct worden gedownload via de 'raw' knop op de pagina van een specifiek configuratie. Hier is een directe link naar de configuratie van de UX410UQ. Het .xml bestand moet opgeslagen worden (rechter muisklip en opslaan als, of de tekst kopiëren in Notepad en het bestand opslaan als .xml).

Vervolgens klik je in NoteBook Fancontrol op "..." knop naast de 'selected config'. In het volgende scherm klik je op de knop 'import', selecteer je het opgeslagen .xml bestand en klik je als laaste op de knop 'save'. Hierna moet de configuratie te selecteren zijn en worden toegepast door 'enable' te klikken.
Heel erg bedankt! Het is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Iemand hier al een extra schijfje in z'n U/BX310/U/BX410 gestopt...
Ik wil dat echt wel graag, zodat ik een shitload aan data mee kan nemen, maarja even openen enzo, hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:54
CLB schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:27:
Iemand hier al een extra schijfje in z'n U/BX310/U/BX410 gestopt...
Ik wil dat echt wel graag, zodat ik een shitload aan data mee kan nemen, maarja even openen enzo, hmm.
Oh het is echt easy, alle torx schroefjes losmaken, ook onder 2 van de voetjes. Heb heb gewoon onder begeleiding van een youtube video gedaan. Daarna bij de uitgang van de fan de achterplaat lostrekken en daarna spreekt het voor zich. Heb er een 480gb SSD en een 8gb aan extra geheugen bij gezet.

Helemaal blij hier :)

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm dan maar op zoek naar een juiste schijfje, moeten volgens mij 7mm dik zijn maximaal.
In de PW vind ik er dan maar enkele, helaas staat er bij externe schijfjes nooit wat voor HDD erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Deze staat op de lijst; pricewatch: Seagate Firecuda Compute, 2TB, iemand die weet of dit 100% match is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-06 22:48
Is er een instelling waarmee de toetsenbordverlichting standaard uit te zetten is? Bij opstarten gaat deze telkens aan en moet ik het handmatig (met fn & f4) weer uit zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
pixels66 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:38:
Is er een instelling waarmee de toetsenbordverlichting standaard uit te zetten is? Bij opstarten gaat deze telkens aan en moet ik het handmatig (met fn & f4) weer uit zetten..
Probeer FN + A eens. Betreft Ambient Light Sensor.

Heb hem ook uit om accuduur te verlengen. Hoe lang gaan jullie met accu.

Iemand die weet welk RAM goed compatible is?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Uur of 5. Flinke teleurstelling.
Batterybar geeft ook al een accuslijtage van 6,8% aan.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Piet91 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 00:08:
[...]

Uur of 5. Flinke teleurstelling.
Batterybar geeft ook al een accuslijtage van 6,8% aan.
Hoe lang heb je de laptop nu? Mijne gaat zo'n 8 uren mee.

Ging hij in het begin ook maar 5 uren mee?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

50Miles schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:44:
Hoe lang heb je de laptop nu? Mijne gaat zo'n 8 uren mee.

Ging hij in het begin ook maar 5 uren mee?
2 juli besteld.4 juli ontvangen. Accuduur is inderdaad altijd zo kort geweest.
Heb zelfs energiebesparing aanstaan maar accuduur wordt daar ook niet beter van.

Gebruik overigens de laptop puur voor browsen; weliswaar met aardig wat tabs open maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Ik zie dat er een nieuwe Vivobook uit is:
pricewatch: Asus VivoBook S15 S510UQ-BQ399T

Ziet er wel interessant uit. Wat is het verschil tussen een Zenbook en een Vivobook? (Buiten de specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digress
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-03-2024
Pingu007 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:58:
Ik zie dat er een nieuwe Vivobook uit is:
pricewatch: Asus VivoBook S15 S510UQ-BQ399T

Ziet er wel interessant uit. Wat is het verschil tussen een Zenbook en een Vivobook? (Buiten de specs)
Zenbook heeft een goed scherm, betere batterij, gebouwd uit beter materiaal (vivobook veel plastiek, zenbook vooral metaal)

belangrijkste echter is het scherm. Vivobook heeft TN-schermen en goedkope kleurdeficiënte IPS-panelen. Zenbooks zoals de UX410 en UX430 hebben echt een prachtig scherm. (Let op: niet bij alle zenbooks zo, kijk goed naar de specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Ik wil een extra harddisk bij plaatsen(UX310). Is dit een kwestie van plug en play? Geen extra onderdelen of steuntjes nodig, en als hij aangesloten is werkt hij meteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Iemand een idee waarom de ux310/410 en zelfs de bx410 bijna nergens meer te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

Freakster86 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:14:
Iemand een idee waarom de ux310/410 en zelfs de bx410 bijna nergens meer te koop zijn?
Deze modellen lopen eruit nu Asus de nieuwe zenbooks met Kably Lake Refresh CPU langzamerhand aan het uitbrengen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 23:33
bosaap22 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:27:
Deze modellen lopen eruit nu Asus de nieuwe zenbooks met Kably Lake Refresh CPU langzamerhand aan het uitbrengen is.
Maar Asus heeft toch alleen van de 430 serie Refresh versies aangekondigd? Ik heb van de 410 nog niets kunnen vinden. Ligt wel voor de hand natuurlijk dat ze die ook gaan updaten, maar zou toch iets over te vinden moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

Dat verwacht ik ook. Dan kan die GeForce MX150 eindelijk erbij worden geplaatst. Als ze de lijn van de 410 doortrekken komen er dus ook modellen met deze MX150 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Toch vreemd dat er zo weinig overlap is tussen de oude en nieuwe modellen. Dat was bij de introductie van de 410 serie toch anders.

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:16
ik heb de UX430UA met de intel 620 nu zou ik via de usb C en een adapter naar een 4K achtig scherm willen gaan. hiervoor zou echter "alternate mode" support voor moeten zijn op de usb C connector van de laptop.

gaat om deze adapter van startech:

https://www.coolblue.be/n...hdmi-vga-gbe-usb-3-0.html

Ik denk dat de UX430 dit niet ondersteund? iemand ervaring mee?

deze lijkt geen "alernate mode" nodig te hebben maar kost wel 2 keer zoveel en is via usb A denk ik.

https://www.coolblue.be/n...king-station-laptops.html

[ Voor 20% gewijzigd door Vortexmerc op 23-11-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het wordt nu wel écht erg. Ik heb momenteel 6 Chrome tabs openstaan en laptop op een verhoging op tafel staan (dus koeling moet geen probleem zijn) en alsnog gaf NoteBook FanControl zo net een temperatuur van 75+ graden aan. Meestal zit ik ergens in de 60-67 graden.
En de laatste tijd draait de fan erg vaak en ook erg luidruchtig.
En accuduur is dramatisch; zit ongeveer op de 3 uur; een kwart van de accuduur die reviews halen.
(o.a. Tweakers)

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Even een gouden tip voor mensen die de nieuwe bios erop willen zetten: er zit een soort-van "bug" in de bios waardoor 'ie niet meer Windows (of een ander OS) wil opstarten als je een standaard MBR-partitie hebt. Kennelijk slikt de nieuwe Asus-bios (versie 306) dat niet meer, met als gevolg dat het ding in een bootloop blijft hangen en telkens de bios opent (en dan is er bij Boot Priority de SSD niet meer te zien terwijl die bij Sata wel weer vermeld staat). Leuk voor de standaard gebruiker die via Asus Update een bios-update erop zet en vervolgens denkt dat zijn Zenbook stuk is. :X Alhoewel ik niet weet wat de default partitie-indeling is. Asus laat de Zenbook UX310UA (en denk ook de UX410UA maar niet getest) vanaf de nieuwe bios alleen maar met GPT-partities opstarten, MBR is einde oefening in de nieuwe bios. :X Dat betekent dus dat je de Zenbook ook opnieuw moet installeren.

Dus mocht je na een bios-update ineens in de bootloop terecht komen: je SSD is niet stuk, het is een dikke bug in de nieuwe bios.

Let op: de nieuwe bios laat je dus ook niet opstarten met default USB-sticks met Windows-installaties (die je met de MS Media Creation Tool maakt zijn ook MBR). Oplossing is eenvoudig: iso downloaden op een andere pc en met Rufus een bootable USB-stick maken met GPT-indeling en dan kan je wel opstarten vanaf usb-stick en de Zenbook opnieuw installeren.

Asus ontkent overigens deze bugs en laat mensen gewoon de laptop opsturen voor reparatie (waarna ze gewoon een default image terugzetten die wel de GPT-indeling heeft).

[ Voor 7% gewijzigd door Bart-Willem op 23-12-2017 23:50 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:01
https://www.laptopshop.nl...nbook-ux410ua-gv190t.html

i7 met 128SSD en 500HDD erbij voor 899

Wat zeggen jullie? Doen, of niet doen? Lijkt mij wel een goede deal. Kan ook de i5 nemen met alleen een 256 SSD voor dezelfde prijs. Of beter even wachten nog op een refresh? Heb niet echt haast....

[ Voor 0% gewijzigd door Goldia op 01-01-2018 22:22 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkII
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 16:49
Hebben meer mensen het probleem bij de UX410 dat de wifi verbinding zo goed als weg valt als je ook Bluetooth gebruikt? (bv koptelefoon)
Bij mij valt de verbinding dan terug van 60Mbps naar <1Mbps.
Alleen al het aanzetten van Bletooth heeft vaak al een kleine terugval tot gevolg (40Mbps).
Na koppelen koptelefoon (10 a 20 Mbps).
Zodra ik geluid afspeel: <1Mbps.

Enige invloed kan ik me voorstellen (Bluetooth zit ook in de 2,4GHz-band net als mijn wifi) maar dit is onwerkbaar.

Ik heb al diverse settings gewijzigd en de laatste drivers geïnstalleerd.
Ik vind diverse meldingen over andere laptops waar dit ook speelt.
Het lijkt een Intel ding te zijn. Ik heb een Intel AC 8260 wifi-card.
Maar ik zie de meldingen ook over de 7260.
Nergens een oplossing helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Zijn er meer mensen met problemen met de HDMI aansluiting? Van mijn BX410UA werkt de HDMI-aansluiting niet. Getest met drie verschillende kabels aan drie verschillende apparaten. Al deze kabels werken met andere apparatuur wel.
Het Intel HD Graphics Control Panel zegt na een druk op "Detect": No other display has been detected...
Verder heb ik net de driver van de Intel HD Graphics 620 (van de Asus site) geupdate, maar ook dat helpt niet.
Iemand iets soortgelijks ondervonden?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Bart-Willem schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:43:
Even een gouden tip voor mensen die de nieuwe bios erop willen zetten: er zit een soort-van "bug" in de bios waardoor 'ie niet meer Windows (of een ander OS) wil opstarten als je een standaard MBR-partitie hebt. Kennelijk slikt de nieuwe Asus-bios (versie 306) dat niet meer,
Waar vind jij deze versie 306? In het Downloadcenter van Asus vind ik voor de UX310UA alleen maar de versies 202 en 300... 8)7

Hetzelfde heb ik met mijn eigen BX410UA (geleverd met BIOS versie 301): Als ik daarvan een BIOS update probeer te vinden (zie bovenstaand HDMI probleem), moet ik kiezen uit twee CPU-versies: de UX410UA, of de UX410UAR (geen idee welke te kiezen). Van de UX410UA kent ie alleen BIOS versie 200, van de andere geen een... Lekker bezig Asus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm zouden ze de 306 bios teruggetrokken hebben wegens die bug? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
De nieuwe UX530UQ serie ziet er goed uit!
https://www.asus.com/Laptops/ASUS-ZenBook-UX530UQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb de UX310UA en heb een Asus Universal dock gekocht, maar het lukt mij niet om USB-C charging voor elkaar te krijgen. Ook met een andere USB-C dock waarbij mijn Dell wel via USB-C opgeladen wordt lijkt niet te werken voor mijn Asus.

Is het überhaupt mogelijk om deze laptop via USB-C te laden? Ik vind het lastig om er iets over te vinden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
De UX310UA heeft toch een aparte oplaadpoort (niet usb-c)? Dan lijkt me dat opladen via usb-c niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Iemand ervaring met het inbouwen van een HDD in z'n BX410UA?
Lijkt me een mooi kerstcadeau, maar moet ik nog ergens op letten?

Ik heb een 7mm dikke schijf nodig, enkele schroefjes aan de onderkant eruit, klopt dat? Zitten alle eventueel benodigde brackets in de laptop? Zit standaard geen HDD in, dus wil die erbij plaatsen.

Nu nog even kijken welke het beste is voor data-opslag, iemand?

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 02-12-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmarr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-06 22:52
Ja klopt, er past een 7mm schijf in. Ik heb zelf een Torx 5 gebruikt om de schroeven aan de buitenkant te verwijderen, en de 2 schroeven onder de voetjes aan de kant van het scharnier zijn met een kleine kruiskop te verwijderen. Tip: de rubberen voetjes hebben een zachte inkeping aan de rand, zodat je ze er makkelijker uit kan wippen!

Heb wat betreft de HDD geen tips, maar heb er zelf een Crucial MX500 SSD ingezet en die draait als een zonnetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Thanks! Torx moet ik ook nog even ergens vandaan halen dan ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En het is alweer maanden verder, maar binnenkort maar eens 'upgraden', 2TB'je erbij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:26:
En het is alweer maanden verder, maar binnenkort maar eens 'upgraden', 2TB'je erbij :)
Ein-de-lijk gedaan, allemaal prima, ging aardig makkelijk en resultaat ben ik natuurlijk erg blij mee;
Asus BX410UA - HDD-upgrade

Enige is wel dat ik één van de rubbertjes aan de onderkant, maar moeilijk los kreeg. Dus ben eigenlijk op zoek naar nieuwe, inclusief plak. Wil van het weekend nog één keer de laptop openen en gelijk wat schoonmaken. Eigenlijk ook nog even de HDD vastzetten met een schroefje, als ik die thuis kan vinden. Was zojuist even snel snel snel allemaal. Daarna nooit meer openen en nieuwe rubbertjes eronder, maar waar koop ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Geen idee ook, ik heb ze met een dot lijm eronder gezet want nadat ik deze klus had gedaan bleef er eentje onderuit flikkeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Gevonden bij een Duitse webshop. Aardig aan de prijs, maar wilde graag origineel.
Zal morgen nog even wat betere foto's maken van de hele 'ontleed-operatie'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En nog wat foto's, even overheen hooveren voor wat meer info;
Asus BX410UA - worktable

Asus BX410UA - WiFi-kaart

Asus BX410UA - ventilator

Asus BX410UA - HDD-tray

Asus BX410UA - HDD-tray

Asus BX410UA - 2TB FireCuda SSHD

Asus BX410UA - HDD-tray extra schroefjes
Nog even twee extra schroefjes in de SSHD gedraaid voor de stevigheid

Asus BX410UA - extra schroefje voor HDD-tray
Extra schroefje in de HDD-tray. Vond het al gek dat die miste, maar dat blijkt hetzelfde schroefgat te zijn als de schroef die onder het rubberpootje te vinden is. Dus moest dit schroefje weer verwijderen, zie hieronder;

Asus BX410UA - verborgen schroefjes

Asus BX410UA - WiFi-antennes

Asus BX410UA - 512GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 16:35

Dxue

PSN:EvilDrunk

sorry voor de kick, maar heeft iemand hier de laptop met hdr aan de praat gekregen? ik heb net de nieuwste drivers van de asus website gedownload, maar die zijn nog van oktober 2018.

ik krijg met windows mijn philips momentum monitor geen hdr. mijn kleine 50 euro xiaomi tv box doet zonder problemen 4k hdr via plex. maar plex draait nu ook niet echt meer op de laptop...

edit: na nog wat meer gegoogle, ben ik erachter gekomen dat asus een eigen driver gebruikt en om hdr support te krijgen, moet je een dch driver van intel hebben. de laatste asus update is van vorige maand, maar met een driver van 2018 waar nog net geen hdr support in zit verwerkt :( :'( .

[ Voor 27% gewijzigd door Dxue op 13-09-2019 23:49 ]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even de laptop uitgebreid met een stickje van 8GB. Nu dus 12GB werkgeheugen.
'ns kijken of ik dit ga merken in dagelijks gebruik.

Tegelijk met een busje lucht de boel eens schoon geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBHMR
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Sorry voor de bump. Ik ben bij dit topic uitgekomen omdat ik ook overweeg een kleine upgrade uit te voeren.
De versie die ik heb is de UX410UAK met de volgende specs:
  • i3 7100U @2.40 GHz
  • HD Graphics 620
  • 4GB RAM
  • 128 GB SSD
Ik ben nog steeds erg content met de aanschaf, echter wil ik toch extra schijfruimte en RAM geheugen installeren.

Nu is mijn vraag aan CLB en Piet91: hoe makkelijk vonden jullie het om deze upgrade uit te voeren? Ik heb dit zelf nog nooit geprobeerd maar van wat ik er van zie is het redelijk goed te doen. Nog dingen waar ik rekening mee dien te houden (buiten het feit dat de SSD niet dikker mag zijn dan 7mm en een Torx 5 schroevendraaier)?

En wat zal ik merken qua verbetering met de RAM uitbreiding?

Als laatste: weten jullie of het mogelijk is om het gedeeld geheugen van de HD620 uit te breiden na de upgrade?

Alvast dank!

Update: als ik kijk in taakbeheer staat er dat de snelheid van mijn RAM geheugen 2133MHz is, echter kan ik vooral RAM van 2400MHz vinden. Kan dit of moet het echt 2133MHz zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door BBHMR op 02-06-2020 01:02 . Reden: Extra vraag betreft RAM snelheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Wil je een SSD of HDD gaan plaatsen?
Qua RAM heb ik zelf geen ervaring, die laat ik even over aan Piet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBHMR
  • Niet online
Een SSD van 500 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Als dat gaat om een 2,5"-variant, dan is dat een kwestie van de achterkant eraf halen en erin schuiven, easy.
Houd er dan nog wel rekening mee, dat onder twee van de plastic pootjes ook nog een normaal schroefje zit.

Bovenstaande fotoreeks van mijn 2TB-install, moet denk genoeg zijn, maar anders heb je YouTube ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@basbohmer Ik heb destijds (zie m'n laatste bericht in dit topic) deze RAM-stick geÏnstalleerd:
pricewatch: Crucial CT8G4SFS824A

Zoals je ziet is dat 2.400MT/s i.p.v. 2.133MT/s. Dat is geen probleem, zolang de snelheid van je nieuwe RAM maar gelijk of hoger is dan wat al in je laptop zit.

Installeren is gemakkelijk; zolang je de juiste schroevendraaiers/bits hebt om de laptop los te halen.

Hoe je het merkt dat je meer RAM hebt ligt natuurlijk aan hoe je de laptop gebruikt.
Ik heb vooral veel tabs openstaan en ik merkte toen ik nog 4GB RAM had, dat veel tabs opnieuw gingen laden als ik die na een tijdje weer bekeek. Nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBHMR
  • Niet online
@CLB & @Piet91 dank voor julie reacties. Ik denk inderdaad dat ik op basis van de foto's en wat YouTube filmpjes een heel eind zal komen. Ik probeerde echter een paar maanden geleden ook via die weg de disc drive van m'n PS4 te repareren, alleen is dat een minder geslaagd project. Dus vandaar dat ik toch liever dingen vraag aan mensen die hetzelfde hebben gedaan voordat ik dit soort dingen ga doen.
[b]Piet91 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:38:[
Hoe je het merkt dat je meer RAM hebt ligt natuurlijk aan hoe je de laptop gebruikt.
Ik heb vooral veel tabs openstaan en ik merkte toen ik nog 4GB RAM had, dat veel tabs opnieuw gingen laden als ik die na een tijdje weer bekeek. Nu niet meer.
Het probleem wat jij beschrijft met de tabbladen is inderdaad ook 1 van de problemen waar ik persoonlijk tegen aan loop; dus ben blij dat dat bij de upgrade dan inderdaad ook opgelost zou kunnen worden. Daarnaas ben ik sinds korte tijd weer Diablo III gaan spelen, alleen is m'n FPS vaak tussen de 20 & 30. Denk je dat daar met de RAM uitbreiding ook nog wat te halen valt? Of is dat meer een kwestie van CPU en GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk meer een kwestie van CPU/GPU inderdaad. Volgens deze site heb je niet veel te winnen qua fps: https://www.notebookcheck...s-and-Specs.239936.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBHMR
  • Niet online
Duidelijk verhaal. Gelukkig is gamen toch meer een bijzaak op m'n laptop en ben ik al zeer geholpen met meer schijfruimte en te openen tabladen. Dank jullie beiden, ik ga binnenkort maar eens sleutelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Andrehj schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:44:
[...]
Hetzelfde heb ik met mijn eigen BX410UA (geleverd met BIOS versie 301): Als ik daarvan een BIOS update probeer te vinden (zie bovenstaand HDMI probleem), moet ik kiezen uit twee CPU-versies: de UX410UA, of de UX410UAR (geen idee welke te kiezen). Van de UX410UA kent ie alleen BIOS versie 200, van de andere geen een... Lekker bezig Asus!
Inmiddels is dit door Asus opgelost: Nu kun je gewoon de BIOS van de UX410UA installeren (meest recente versie is 312).

Heeft iemand overigens al Windows 10 versie 2004 (May 2020 update) voor zijn UX of BX 310 of 410 ontvangen? De mijne draait al meer dan een jaar op 1909, en bij Windows Update staat al maanden de melding "The Windows 10 May 2020 Update is on its way. Once it’s ready for your device, you’ll see the update available on this page."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBHMR
  • Niet online
Andrehj schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:10:
[...]

Inmiddels is dit door Asus opgelost: Nu kun je gewoon de BIOS van de UX410UA installeren (meest recente versie is 312).

Heeft iemand overigens al Windows 10 versie 2004 (May 2020 update) voor zijn UX of BX 310 of 410 ontvangen? De mijne draait al meer dan een jaar op 1909, en bij Windows Update staat al maanden de melding "The Windows 10 May 2020 Update is on its way. Once it’s ready for your device, you’ll see the update available on this page."
Bij mij is die update er ook niet automatisch doorheen gekomen. Met de Windows Update Assistant kan je de update handmatig installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Niet helemaal het juiste topic, maar een los topic gaat me nog even iets te ver op dit moment. Het betreft een Asus Zenbook UX431F. Die is terug van reparatie, volledig nieuwe Windowsinstall gedaan, dus daar gaan we weer. Ik kan echter met geen mogelijkheid een optie vinden / fixen om de scrollrichting van het touchpad aan te passen. Heb mijn Zenbook BX410UA er naast gehouden, maar ook daar vind ik geen mogelijkheid. Daar werkt het scrollen met m'n touchpad juist andersom. Omdat ik veel wissel tussen beide apparaten is dat not done.

Ik heb nagenoeg alle tutorials al gecheckt, van verschillende fora tot YouTube-filmpjes, De drivers gereset, opnieuw geïnstalleerd. Windows zelf updates laten zoeken, maar ik kom er gewoon echt niet uit. Iemand?

EDIT: Serieus een uur gezocht, bekeken, vergeleken en net na m'n vraag gevonden. "Schuifrichting":
Schuifrichting

[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 13-12-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal wel een van de weinigen zo niet enige zijn die deze laptop nog gebruikt, dus respons zal er wel niet/weinig zijn, maar toch proberen. :P
Ik heb deze laptop: uitvoering: Asus ZenBook UX410UA-GV010T

Nu wil ik eigenlijk de SSD vervangen; deze is namelijk ramvol.
De stock-SSD is SATA, maar tegenwoordig zijn die moeilijker/duurder te vinden dan NVME.
Wat rondzoeken op internet lijkt te tonen dat een NVME-SSD ook in deze laptop past.

Klopt dat? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Piet91 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:27:
Ik zal wel een van de weinigen zo niet enige zijn die deze laptop nog gebruikt, dus respons zal er wel niet/weinig zijn, maar toch proberen. :P
Nietes! Ik gebruik hem ook nog ;) . (Ik heb de BX410UA-GV182R, en alleen voor op de bank en op vakantie).
Ik heb deze laptop: uitvoering: Asus ZenBook UX410UA-GV010T

Nu wil ik eigenlijk de SSD vervangen; deze is namelijk ramvol.
De stock-SSD is SATA, maar tegenwoordig zijn die moeilijker/duurder te vinden dan NVME.
Wat rondzoeken op internet lijkt te tonen dat een NVME-SSD ook in deze laptop past.

Klopt dat? Iemand ervaring mee?
Je kunt er ook een tweede SSD in zetten. Volgens mij zit er standaard zo'n klein SATA kaartje in (ik geloof er niets van dat NVME ook past of werkt, maar weet dat niet zeker), maar er is daarnaast nog ruimte voor een 2.5" SATA ssd. Die heb ik er al jaren naast zitten. Wellicht dat dat een optie voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Jep I can approve! Mijn dochter gebruikt hem als semi Chromebook en bij ons (ook de BX zoals bij @Andrehj ) paste er ook een 2,5 inch sata ssd in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hier een BX410 met 2TB-schijfje erin gestopt als extra, met wat foto's: CLB in "[Ervaringen] ASUS UX310UA en UX410UA" en nog meer: CLB in "[Ervaringen] ASUS UX310UA en UX410UA"

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 13-08-2023 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, toch nog veel respons voor dit oude beestje! O+

Ik kom erbij omdat op diverse plekken op het internet toch wordt genoemd dat je de ingebouwde SATA-SSD kunt vervangen door een NVME-variant. (hoewel je dan natuurlijk niet het maximale uit de NVME-SSD haalt).
Onder andere bij de reacties van de Tweakers review, deze review en ik kwam het ook tegen onder enkele Youtube videos.

Ik zou inderdaad in de 2e slot een HDD of SSD kunnen plaatsen, maar het heeft mijn voorkeur om alles op 1 schijf te hebben. Gelijk een goed moment op de boel een op te schonen (zowel de opslag als fysiek stof).
Een 1TB NVME SSD is qua prijs gelijk aan een 2.5" SATA-SSD dus dat doet het 'm ook niet.
En die ene oude 64GB 2.5" SATA-SSD die ik nog heb liggen schiet ik ook niet zoveel mee op. :+

Denk dat ik even ga kijken naar een leuke deal voor een 1TB NVME-SSD.
Laat het wel weten of het wel of niet werkt.
Piet91 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 22:09:
Denk dat ik even ga kijken naar een leuke deal voor een 1TB NVME-SSD.
Laat het wel weten of het wel of niet werkt.
Pas bij Amazon de volgende (NVME)SSD besteld: uitvoering: Lexar NM620 1TB

Vanmorgen de originele sata-ssd geruild voor deze NVME en...het werkt prima. Laptop deed wel wat raar want wilde eerst niet helemaal opstarten. Gaf soms aan dat verkeerd was afgesloten en nog wat rariteiten, maar op gegeven moment werkte het wel gewoon prima.
(Chrome gaf ook aan dat meerdere tabbladen/vensters niet goed waren afgesloten).
Dus nu van 128GB (met soms maar 5GB ruimte over) naar 1TB. :9

Heb de originele SSD maar gekloond i.p.v. clean install van Windows, want ik had écht geen zin om alle programma en instellingen opnieuw te moeten gaan doen.

Van de gelegenheid gebruik gemaakt door de internals ook maar even stofvrij te maken, hoewel dat wel meeviel. Had enigszins gehoopt dat schoonmaken van fan ook een stillere fan zou opleveren maar die is eigenlijk nog net zo luidruchtig als te voren...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste