Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Is nu leverbaar voor EUR 899,- bij CoolBlue, maar nog niet in de pricewatch.OswaldDeformed schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:45:
De UX410UA-GV028T is nu ook aangekondigd bij Coolblue. Naar verwachting volgende week leverbaar.
Wat is het verschil met de BX410UA-GV123T?AlexAuto schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:25:
[...]
Is nu leverbaar voor EUR 899,- bij CoolBlue, maar nog niet in de pricewatch.
Die staat hier met vingerafdruk scanner afgebeeld...
De BX lijn is de zakelijke variant van de UX. Als je de specs naast elkaar zet zie je 0 verschil. De vingerafdruk scanner staat vaak afgebeeld maar tot nu toe hoor ik van alle kanten dat deze vooralsnog op geen enkel Nederlands model zit.Pingu007 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:10:
[...]
Wat is het verschil met de BX410UA-GV123T?
Die staat hier met vingerafdruk scanner afgebeeld...
Iemand van Central Point heeft net even gekeken en er zit idd geen vingerfadruk scanner op..Rogier_ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:43:
[...]
De BX lijn is de zakelijke variant van de UX. Als je de specs naast elkaar zet zie je 0 verschil. De vingerafdruk scanner staat vaak afgebeeld maar tot nu toe hoor ik van alle kanten dat deze vooralsnog op geen enkel Nederlands model zit.
Move along people. Nothing to see here.
Nee, ben ik ook naar op zoek...lijkt voorlopig alleen het blauwe model te zijn hier..evol schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:09:
De UX430 heeft volgens mij wel altijd een vingerafdruk scanner. Alleen die vind ik vooralsnog alleen maar leverbaar in blauw. Heeft iemand die al in een andere kleur leverbaar gezien in NL?
De blauwe versie ziet er op Youtube filmpjes toch wel goed uit!
http://forum.hardware.fr/...k-ux430-sujet_82037_4.htm
Aansluitingen etc wordt voor mij hoe dan ook een probleem (heb op mn werk geen WiFi, geen HDMI monitor). Dus ik ontkom er niet aan verloopstekkertjes te gebruiken.
Maar zal ik over een jaar nog genoeg hebben aan 256gb opslag......?
Offerte zou uiterlijk gisterenmorgen in Mn mailbox zitten.
Helaas was dat niet het geval. Degene die me de belofte deed krijg ik niet meer te pakken.
Net nogmaals het verhaal uitgelegd aan zijn collega en deze zegt er achteraan te gaan.
Ze schijnen er dus toch met scanner te zijn...
Dat is de variant met losse GPU, is dat import?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Beiden kunnen vingerafdrukscanner hebben. Dit ligt aan verkoper. Maar ik heb niemand gevonden die hem mét verkoopt.
Aces direct zei dat ze hem konden leveren met scanner maar uiteindelijk weet niemand wie de medewerker is die dit mij beloofde...
Ik twijfel sterk of ik toch niet de ux430 zal bestellen.
Plus : de vingerafdrukscanner
Min : niet uitbreidbaar qua geheugen en opslag
Ik denk dat je bedoelt dat UX hetzelfde is als BX aangezien BX410 de business editie van de UX410 is. UQ en UA zijn de aanduidingen die aan het einde komen te staan om aan te geven of de laptop een dedicated videokaart heeft of niet. Waarschijnlijk heeft de persoon van ASUS de vraag niet goed begrepen of zich vergist.
UX = BX inderdaad
UQ op het eind heeft geloof ik met de videokaart te maken.
Ik vermoed dat het in de praktijk wel het nodige verschil zal maken, aan de andere kant is het toch weer een >100€ meerprijs.
I've got a feeling...
Heb de i7 modellen nog nergens kunnen vinden helaas. Heb jij toevallig nog iets gehoord vanuit ASUS?Futureal schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:10:
Ter info: ASUS support heeft bevestigd dat volgende week wordt gestart met de levering van de UX410-UA modellen met i7 aan de winkels, waardoor deze over anderhalve week te koop zou moeten zijn.
Ja, toevallig had ik vorige week nog eens nagevraagd waar de i7 variant nu bleef.Rogier_ schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:45:
[...]
Heb de i7 modellen nog nergens kunnen vinden helaas. Heb jij toevallig nog iets gehoord vanuit ASUS?
Men wist toen te melden dat de i7 variant in Nederland de UX430UA wordt.
Dat is overigens wel weer een net ander model.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Omdat ik er eentje wilde terugsturen heb ik ze dus niet aan kunnen zetten om te testen (kreeg meteen Windows installatiescherm).
Enkele bevindingen:
UX410: het zilver heeft een behoorlijk roze gloed.
UX430: royal blauw is ander materiaal waar vette vingers goed op te zien zijn
Beiden toetsenborden vallen me een beetje tegen. Ik vind ze allereerste erg 'sponsig'. (Geen idee hoe het in vergelijk met andere dunne notebooks is)
De UX430 is natuurlijk dunner. Maar wanneer je ze naast elkaar op tafel legt valt dit amper op. De rubber pootjes onder de UX430 zijn namelijk veel dikker. Dus de bovenkant ligt bijna net zo hoog als die van de ux410.
Ik wilde uiteindelijk voor de UX430 gaan. Helaas bleek dat de laptop niet netjes plat op tafel ligt. Hij 'wipt'.
Deze gaat sowieso terug. Ik heb Asus meteen gevraagd wanneer de zilveren ux430 verwacht wordt. Die heb ik nog liever dan de royal blauwe.
Als we de looks even buiten beschouwing laten, waarom zou ik voor de 430 moeten gaan?Micky83 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:54:
Ik heb de ux410 en ux430 op dit moment thuis liggen.
Omdat ik er eentje wilde terugsturen heb ik ze dus niet aan kunnen zetten om te testen (kreeg meteen Windows installatiescherm).
Enkele bevindingen:
UX430: royal blauw is ander materiaal waar vette vingers goed op te zien zijn
Beiden toetsenborden vallen me een beetje tegen. Ik vind ze allereerste erg 'sponsig'. (Geen idee hoe het in vergelijk met andere dunne notebooks is)
De UX430 is natuurlijk dunner. Maar wanneer je ze naast elkaar op tafel legt valt dit amper op. De rubber pootjes onder de UX430 zijn namelijk veel dikker. Dus de bovenkant ligt bijna net zo hoog als die van de ux410.
Ik wilde uiteindelijk voor de UX430 gaan. Helaas bleek dat de laptop niet netjes plat op tafel ligt. Hij 'wipt'.
Deze gaat sowieso terug. Ik heb Asus meteen gevraagd wanneer de zilveren ux430 verwacht wordt. Die heb ik nog liever dan de royal blauwe.
- Vingerafdruk scanner
- Bluetooth
- ....????
Twijfel nog steeds beetje..
Zijn redelijk even nieuw en dunner/lichter valt onder 'looks'CLB schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:35:
Nieuwer, dunner, lichter qua gewicht...
- Lichter: ik voelde geen verschil
- Toetsenbord/touchad: ik merkte bij touchpad geen verschil. Toetsenbord misschien een verschil qua travel. Maar kan ook dat ik dit volede omdat ik WIST dat er verschil zou zijn. Hoe dan ook typte ze beide even goed. (maar ook beide dus erg sponsig)
Mogelijk doorslaggevende kenmerken:
- aantal USB
- lawaai: ik heb de fans niet kunnen testen. UX430 zou (nog) iets meer lawaai produceren. Maar softwarematig is e.e.a. aan te passen
- UX410 is upgradebaar qua geheugen en opslag
- UX430 heeft vingerafdrukscanner
- kleur
In eerste instantie hechtte ik veel waarde aan het feit dat de UX430 uit te breiden is qua geheugen en opslag. Maar bij nader inzien: geheugen van 8GB lijkt me de komende jaren genoeg voor wat ik er mee ga doen.
Opslag heb ik tegenwoordig eigenlijk helemaal niet meer zo hard nodig (windows 10, office, kodi, photoshop, itunes, en wat andere programmaatjes). Een collectie films/cd's is tegenwoordig helemaal niet nodig door het streamen. Fotos zijn leuk om bij je te hebben maar hoeveel is genoeg... en die zouden in geval van ruimtegebrek makkelijk op een HDD gezet kunnen worden. Ik denk dat de 256 voor mij best genoeg is.
Voor mij is het echt die vingerafdrukscanner... Nu maar hopen dat hij minstens even goed werkt als die van de iPhone 6s/7.
Dat viel mij ook al op in de winkel idd. Weet je toevallig onder welke soorten licht dit opvallend of minder opvallend is? o.a. daglicht, TL licht, etc.Micky83 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:54:
Ik heb de ux410 en ux430 op dit moment thuis liggen.
Edit: hoor net dat de UX430 alleen in Royal Blue leverbaar wordt.
Waarom wordt Nederland zo beperkt? Ze adverteren met 4 kleuren maar leveren er maar één.
Nou dan zo maar weer een nieuwe UX430 bestellen en hopen dat deze wel stabiel ligt.
[ Voor 35% gewijzigd door Micky83 op 08-05-2017 14:51 ]
Serieus? Heb je dit van ASUS zelf gehoord? Ik kan bijna niet geloven hoe weinig de Nederlandse markt ze boeit zeg. Alle landen om ons heen krijgen zowel de 410uq als de 430uq en die laaste is ook nog eens in alle kleuren te krijgen. Hoe veel moeite kan het zijn om die gewoon op de Nederlandse markt uit te brengen met qwerty toetsenbord?Micky83 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:20:
Edit: hoor net dat de UX430 alleen in Royal Blue leverbaar wordt.
"Dan hebben we helaas slecht nieuws. De ZenBook UX430 komt alleen beschikbaar in het blauw."
[ Voor 27% gewijzigd door Micky83 op 09-05-2017 00:21 ]
Verneem graag je bevindingen! Ben vooral benieuwd naar 'lawaai' en uiteraard foto's!Micky83 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:20:
Nou dan zo maar weer een nieuwe UX430 bestellen en hopen dat deze wel stabiel ligt.
De UX430 zou nog iets meer lawaai maken omdat hij wat dunner is. Morgen weet ik meer...
Welke precies? dat moet ik gemist hebben..Micky83 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:18:
Heb je dat programmaatje geprobeerd om de ventilator beter af te stellen?
De UX430 zou nog iets meer lawaai maken omdat hij wat dunner is. Morgen weet ik meer...
Als het lawaai verder normaal is dan weet ik in ieder geval dat ik me geen zorgen hoef te maken
Volkomen normaal maar wellicht storend.
Wellicht dat het meer gaat opvallen wanneer ik in een hele stille kamer werk. Maar tot nu toe is het niet stoorlijk.
Veel vervelender is al die bloatware die er standaard opstaat!
Ik heb gelezen dat er in Windows10 een 'refresh' optie zit waardoor het OS helemaal schoon wordt geïnstalleerd.
Maar wat gebeurd er met de drivers?
Er staan ook een hoop programma's op waarvan ik niet weet wat ik er mee moet...
Alcor Micro USB card reader driver (blijft dat staan na refresh?
ASUS PTP driver?
Audiowizard... belangrijk?
Etc etc.
En maakt het een verschil wanneer ik die refresh doe of in de app lijst gewoon alles wat ik niet gebruik deinstalleer?
(Zal ik er een apart topic voor aanmaken?)
Ik heb de UX410 sinds begin deze week in het bezit en moet zeggen dat ik mij toch aardig stoor aan het geluid van de ventilator. Het geluid is niet eens zo storend als het constant zou zijn (op een bepaald moment hoor ik dat gewoon niet meer), maar het lijkt wel of de ventilator om de x aantal minuten eventjes aan gaat, willekeurig van wat ik aan het doen ben. Dat maakt het veel irritanter.Micky83 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:52:
Asus UX430 heeft inderdaad een (bijna altijd actieve) ventilator maar zoals hierboven ook al wordt aangegeven: het valt best mee qua geluid.
Wellicht dat het meer gaat opvallen wanneer ik in een hele stille kamer werk. Maar tot nu toe is het niet stoorlijk.
Ik heb de 'nieuwe start' uitgevoerd en Windows geeft van tevoren aan welke apps verwijderd worden (en plaatst een file op je bureaublad met een lijst na het uitvoeren). Alle drivers stonden er gewoon weer op. Maar misschien is een apart topic hierover beter. Dan kan ik daar gelijk ook wat vragen dumpen die ik zelf nog heb.Micky83 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:52:
Veel vervelender is al die bloatware die er standaard opstaat!
Ik heb gelezen dat er in Windows10 een 'refresh' optie zit waardoor het OS helemaal schoon wordt geïnstalleerd.
Er staan ook een hoop programma's op waarvan ik niet weet wat ik er mee moet...
Alcor Micro USB card reader driver (blijft dat staan na refresh?
ASUS PTP driver?
Audiowizard... belangrijk?
Etc etc.
En maakt het een verschil wanneer ik die refresh doe of in de app lijst gewoon alles wat ik niet gebruik deinstalleer?
(Zal ik er een apart topic voor aanmaken?)
Verder is de UX410 een fijne laptop zover ik tot nu toe kan beoordelen. Heb de grijze variant en hij oogt bij de meeste lichtomstandigheden inderdaad nogal roze. Mochten er nog liefhebbers zijn voor meer foto's dan hoor ik het wel.
Via deze link kan je alle drivers die je nodig hebt downloaden; https://www.asus.com/Lapt...X410UA/HelpDesk_Download/Micky83 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:52:
Wellicht is dat een optie.
Hoe meer hoe beter ja!Glynn schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:11:
Mochten er nog liefhebbers zijn voor meer foto's dan hoor ik het wel.
[ Voor 27% gewijzigd door Hoiz op 11-05-2017 13:27 ]
Sorry dat ik nog geen foto's heb geplaatst. Ik heb een eigen bedrijf en moet voor het weekend iets af krijgen wat erg veel tijd kost. Ik plaats fotos zodra ik een goed moment vind om er een paar te maken.Pingu007 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:23:
@Micky83 Hoe bevalt die verder qua snelheid etc.? En heb je wat foto's?;-)
Mijn negatieve ervaringen de afgelopen dagen:
- Ik zat gisterenavond in een stille kamer te werken op de laptop en de ventilator begon me behoorlijk te storen. Toch wel, ja..... Zodra ik tijd heb om er rustig voor te gaan zitten, installeer ik iets om ze te finetunen.
- Windows 10 is even wennen.... Ik merk dat ik (zoals nu) toch sneller naar mn oude pc loop waar windows 7 op staat. Daarnaast heb ik al problemen met mijn Windows store(plaatjes laden niet) en de Edge browser (blijft vaak hangen).
- De behuizing van de laptop is echt een vingerafdrukmagneet. Zeker in de zon lijkt het of er een baby mee gespeeld heeft. Jammer.
- Touchpad geeft ook een muisklik als mn vinger er nog bovenhangt. Wellicht is dit ergens in te stellen.
Verder natuurlijk gewoon een fijn ding

Van te voren was het een beetje de vraag of de 8GB ram die er in zit bestond uit 4GB onboard en een losse 4GB module of alleen 8GB onboard. Het blijkt dat laatste te zijn, wat natuurlijk mooi nieuws is want dat betekend dat er op zijn minst 16GB aan ram in kan. Maar dat is iets voor later.
Ik heb er nu een extra SSD, afkomstig van mijn 'oude' laptop, in gezet. Ik heb nu dus 256GB, 480GB en 8GB ram. Niet gek voor zo'n prijs en formaat.
Geen verassende dingen aan de binnenkant. Alleen mooi om te zien dat er nog een reepje geheugen bij kan.
Dit is gelukkig simpel te fixen door die meuk niet te gebruiken haha. Gewoon chrome of firefox erop zetten en al die irritante plaatjes/apps in het start menu kan je gewoon verwijderen, dan is net net windows 7.Micky83 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:47:
[...]
- Windows 10 is even wennen.... Ik merk dat ik (zoals nu) toch sneller naar mn oude pc loop waar windows 7 op staat. Daarnaast heb ik al problemen met mijn Windows store(plaatjes laden niet) en de Edge browser (blijft vaak hangen).
Wordt die ook heel warm? Zit vaak met laptop op schoot en als die warm wordt is dat niet fijn..Micky83 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:47:
[...]
- Ik zat gisterenavond in een stille kamer te werken op de laptop en de ventilator begon me behoorlijk te storen. Toch wel, ja..... Zodra ik tijd heb om er rustig voor te gaan zitten, installeer ik iets om ze te finetunen.
Klinkt verder nog niet echt positief..
Echt warm wordt hij bij mij niet, mits je de taken doet waar hij voor ontworpen is natuurlijk. Ook intern is hij prima tussen de 30-45 graden, afhankelijk van de buitentemperatuur natuurlijkPingu007 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:33:
[...]
Wordt die ook heel warm? Zit vaak met laptop op schoot en als die warm wordt is dat niet fijn..
Klinkt verder nog niet echt positief..
De ventilator is gewoon een luidruchtiger type dan je zou verwachten, zegt verder niks over hoe warm hij wordt
Toch heb ik totaal geen spijt, en al maakt hij iets lawaai, is het ook exht niet wereldschokkend.
[ Voor 8% gewijzigd door Hoiz op 13-05-2017 00:26 ]
Ik zat hier ook naar te kijken, maar is het zo dat je in feite de meerprijs alleen betaal voor de grotere SSD tov de 256 versie BX410? Of zijn er andere overwegingen? Is die SSD ook sneller?Rogier_ schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:01:
Vanmiddag eindelijk de knoop doorgehakt en de pricewatch: Asus ZenBook BX410UA-GV182R Gekocht. Zoals het er nu naar uitziet komt hij dinsdag binnen. Ben benieuwd!
Heb ASUS toch nog eens aangeschreven of er geen mogelijkheid was om als Nederlander de versie met fingerprint scanner en 940 te kopen, ben benieuwd wat ze reageren. Zal wel niks worden denk ik...
Weet zelf nog niet welke M.2 SSD er precies inhangt en het is ook niet mijn forte, dus over snelheid kan ik je niks zeggen.Catorce schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:34:
[...]
Ik zat hier ook naar te kijken, maar is het zo dat je in feite de meerprijs alleen betaal voor de grotere SSD tov de 256 versie BX410? Of zijn er andere overwegingen? Is die SSD ook sneller?
Heb ASUS toch nog eens aangeschreven of er geen mogelijkheid was om als Nederlander de versie met fingerprint scanner en 940 te kopen, ben benieuwd wat ze reageren. Zal wel niks worden denk ik...
Wat is wel weet is dat je voor een in grote vergelijkbare M.2 SSD 200 euro kwijt bent en voor 250gb 130 euro ofzo. Gezien de prijs van de pricewatch: Asus ZenBook BX410UA-GV123T en de slechte leverbaarheid van dit model was mijn keuze op dat gebied snel gemaakt.
Edit: Asus heeft overigens al laten weten dat er geen 410 modellen met vingerafdrukscanner op de "routemap" staan voor Nederland.
[ Voor 6% gewijzigd door Rogier_ op 13-05-2017 14:14 ]
Twee vragen voor wie het weet:
- kan de toetsenbordverlichting ingesteld worden zodat het bij schemer/donker automatisch aan gaat?
- is de vingerafdrukscanner echt alleen voor het inloggen van Windows? Ik had gedacht hem ook voor programma's etc te gaan gebruiken...
Is volgens mij wel een redelijk algemene stelregel, dat dat zo is ja.Catorce schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:34:
Is die SSD ook sneller?
Jammer dat dat model voor € 1049 bij Coolblue stond en nu die leverbaar is de prijs naar € 1099 is gegaan.
Ja dat vond ik dus ook best een streek op de dag dat hij eindelijk binnenkwam notabene. Heb hem daarom maar bij megekko gekocht voor €1013,95 die hebben (hoewel minder uitgebreid) gelukkig ook prima klantenservice.CLB schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:07:
[...]
Is volgens mij wel een redelijk algemene stelregel, dat dat zo is ja.
Jammer dat dat model voor € 1049 bij Coolblue stond en nu die leverbaar is de prijs naar € 1099 is gegaan.
Die stelregel klopt, maar merk dat de laatste jaren ook de 256 modellen behoorlijk goed mee kunnen met de 512 series. Vanaf 512 lijkt de grootste winst behaald, maar ik kan mis zitten.CLB schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:07:
[...]
Is volgens mij wel een redelijk algemene stelregel, dat dat zo is ja.
1100 voor dat model vind ik dan wat veel, haal ik liever voor 865-899 de 256 versie en steek ik er op een later tijdstip nog wel wat moois bij.
Als je 865 noemt, moet je in dit geval ook 1010 zeggenCatorce schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:59:
1100 voor dat model vind ik dan wat veel, haal ik liever voor 865-899 de 256 versie
Verwijderd
ik ben al een tijdje aan het wachten op de ux410. Ik zie dat die in Belgie UX410UA heet en in Nederland BX410UA. Bizar.
Ik zoek eigenlijk een model met i5, 8GB RAM, 256GB SSD & Azerty toetsenbord. In nederlandse shops vind ik die specs maar wel met Qwerty, voor de prijs van €899, hetgeen ik best ok vind. In belgië vind ik enkel een versie met i7 (€1015 - https://www.centralpoint....b0dl1-m01990-num-6190405/) en eentje met een i3 (€679). In Iemand enig ide of het model dat ik zoek nog uit zal komen in AZERTY uitvoering?
thx!
EDIT: Zie nu dat je er een standaard sleeve bij krijgt. Never mind then, eerst maar eens zien hoe dat ding bevalt.
[ Voor 19% gewijzigd door Catorce op 16-05-2017 08:30 ]
https://www.amazon.de/dp/B01ACZFO1M?ref_=pe_1365651_54849071 deze heb ikCatorce schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 05:51:
Iemand nog tips voor een sleeve voor de 410? Qua afmetingen lijk ik te moeten zoeken voor een 13 inch sleeve, maar bijvoorbeeld op Etsy vind ik eigenlijk alleen maar MacBook (Pro) related sleeves en de MacBooks hebben andere afmetingen dan de 410.
Past hij in mee in het laptopvak en door het handvat kan ik hem los meenemen
Ik had het opgezocht maar de afmetingen zijn bijna hetzelfde als de 13" macbook pro.
Ik heb trouwens geen standaard sleeve gekregen hoor?
[ Voor 4% gewijzigd door Hoiz op 16-05-2017 08:33 ]
https://tweakers.net/pric...are/751435;658723;437984/
In deze vergelijking zie ik inderdaad, zoals Hoiz al zegt, dat het formaat erg dicht bij de oude MBP13 uit 2015 komt. Dan maar een sleeve daar voor halen
[ Voor 94% gewijzigd door Catorce op 16-05-2017 13:06 ]
pricewatch: Lenovo IdeaPad 710S Plus-13IKB (80W30059MH)
Heeft echter wel een glanzend scherm ipv een matte coating.
pricewatch: Asus ZenBook UX430UQ-GV061T-BE
Kan daar ook nog een extra SSD/HDD in worden geplaatst?Rogier_ schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:14:
Heeft echter wel een glanzend scherm ipv een matte coating.
Lijkt op een 'Frans' model ivm Azerty-keyboard... Nu nog een 410UQ in NL!Melluu schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:50:
De ux430uq is nu beschikbaar in belgië... Zou het ding dan toch nog ook naar Nederland komen?
Al binnen?Rogier_ schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:52:
Ja dat vond ik dus ook best een streek op de dag dat hij eindelijk binnenkwam notabene.
[ Voor 54% gewijzigd door CLB op 17-05-2017 19:05 ]
Jep vandaag druk bezig geweest met alles instellen. Bevalt echt prima, toetsenbord typt heerlijk en touchpad is echt 1000x beter dan wat ik hiervoor gewend was. Het scherm is frustrerend genoeg stukken beter dan mijn desktop scherm nu moet ik die ook nog eens gaan vervangen:P .De kleur van het aluminium is idd een beetje rosé onder bepaald licht maar daar wen je snel genoeg aan en heeft ook weer wat aparts. Ik heb inmiddels een pittige hoeveelheid programma's en sites/tabbladen tegelijk aangehad en hij lijkt er 0 moeite mee te hebben so far. Dus ik ben erg tevreden met mijn aankoop. Mocht je foto's willen of een specifieke vraag hebben laat maar weten.CLB schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:59:
Al binnen?
Om nog even op de UQ in Belgie in te haken die zijn idd allemaal Franse import. ASUS Benelux gaat geen qwerty UQ modellen uitbrengen in Nederland hebben ze gezegd. Dus ik ben bang dat je die hoop toch echt moet laten varen..

Edit: Op je vraag mbt het vervangen/uitbreiden van de ssd in de lenovo heb ik nog geen antwoord kunnen vinden maar hij wordt ook door coolblue verkocht dus misschien kan hun klanten service het voor je uitzoeken?
[ Voor 9% gewijzigd door Rogier_ op 17-05-2017 19:51 ]
https://www.laptopshop.nl...nbook-ux430ua-gv117t.html
Ik weet van niks. Al zit er bij mij wel een miniscuul kiertje (denk ik tenminste) tussen de bovenrand en de behuizing, maar dat is heel erg marginaalCatorce schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:08:
Ik heb de laptop binnen, ziet er echt heel mooi uit. Klein probleem, vroeg me af of jullie daar ook last van hadden: bij elke aanraking van de touchpad lijkt er een klein klikkend geluid te zijn. ik vraag me af of mijn touchpad wat brak is of dat dit gewoon een system sound is. Ik vrees het eerste, gezien spleen met het volume bijzonder weinig uit lijkt te maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Catorce op 18-05-2017 07:31 ]
Dit had ik ook, super irritant. Ik heb hem toen omgeruild om vervolgens een exemplaar te krijgen die het nog erger had. Toen heb ik het maar opgegeven.Catorce schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:08:
Ik heb de laptop binnen, ziet er echt heel mooi uit. Klein probleem, vroeg me af of jullie daar ook last van hadden: bij elke aanraking van de touchpad lijkt er een klein klikkend geluid te zijn. ik vraag me af of mijn touchpad wat brak is of dat dit gewoon een system sound is. Ik vrees het eerste, gezien spleen met het volume bijzonder weinig uit lijkt te maken.
Is overigens wel een fysiek probleem met het touchpad, niet een geluid ofzo. Het betekent dat het touchpad frame niet helemaal goed aansluit. Is vaak wel op te lossen door het frame een beetje te verbuigen, maar bij een nieuwe laptop zou ik het niet accepteren. Rommel kunnen ze terugnemen.
[ Voor 19% gewijzigd door Frietsaus op 18-05-2017 08:46 ]
Volgensmij hebben alle modellen dit. Die van mij maakt ook een heel erg licht klik geluid als ik er op let maar niet noemenswaardig genoeg om me druk over te maken eigenlijk. Sterker nog voordat jou comment las en ik er expliciet op ging letten of ik het ook hoorde was het mij niet eens opgevallen.Catorce schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:08:
Niet alleen in Chrome, ook in Explorer, Verkenner etc.. Werkgeheugen wordt maar maximaal 47% belast...
Meer mensen last van dit soort dingen, of wellicht een fix bekend?
Dat zou ik wel echt slecht vinden, al denk ik dat ik m dan zelf wel open maak en tape er tussen zet im het probleem te verhelpen.Rogier_ schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:48:
[...]
Volgensmij hebben alle modellen dit. Die van mij maakt ook een heel erg licht klik geluid als ik er op let maar niet noemenswaardig genoeg om me druk over te maken eigenlijk. Sterker nog voordat jou comment las en ik er expliciet op ging letten of ik het ook hoorde was het mij niet eens opgevallen.
Heb een nieuwe besteld en de oude terug gestuurd, die krijg ik dinsdag binnen. Hoop dat die beter is...

Korte vraag:
Als ik er nou 8GB bij wil zetten, waar moet ik dan op letten? Gaat elke DDR4 SODIMM module passen, en is het dus slechts een kwestie van snelheid en prijs?
[ Voor 25% gewijzigd door Catorce op 23-05-2017 17:11 ]
Voor de personen die nu al een tijdje een UX410UA-model hebben... Zeggen jullie: kopen of niet?
[ Voor 94% gewijzigd door CLB op 29-05-2017 11:49 ]
pricewatch: Asus ZenBook UX410UA-GV010T
De UX310 versie lijkt langzaam op te raken want die is juist in prijs gestegen; de gouden versie zit nog op de redelijk standaard prijs van €699 maar de zilveren is juist gestegen naar €719.
Terwijl ze beiden regelmatig op €649 zaten.
In dit geval is de UX410 versie met de specs dus wel de betere keus.
Ja; ik heb nog steeds geen nieuwe laptop.
[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 29-05-2017 13:15 ]
Ja ongetwijfeld ben er zeer tevreden mee.CLB schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:05:
Voor de personen die nu al een tijdje een UX410UA-model hebben... Zeggen jullie: kopen of niet?
Mijn vriendin is ook overtuigd en gaat waarschijnlijk de i3 variant kopen
Sinds vandaag heb ik ook een Minix NEO C USB-C multiport adapter, deze lijkt het prima te doen. Om via USB C op te laden schijn je (volgens het Minix forum) een 65 Watt USB C adapter nodig te hebben. Ik heb alleen de oplader van mijn Nexus 5x, dus er valt voor mij niet veel te testen.
[ Voor 7% gewijzigd door perslucht op 29-05-2017 19:57 ]
Nu nog meer twijfel, welke ik wil. Variant met 256GB SSD of toch gelijk voor 512GB gaan voor +/- € 140 meer.
De 256GB. Mocht het niet toereikend zijn haal je voor die €140 ook wel een losse M.2 ~500GB SSD.CLB schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:23:
Vandaag voor het eerst een UX410 gezien bij de Mediamarkt, nog mooier dan de UX310's...
Nu nog meer twijfel, welke ik wil. Variant met 256GB SSD of toch gelijk voor 512GB gaan voor +/- € 140 meer.
Ben je net zoveel kwijt en heb je nog een 256GB SSD over.
Zet ik hierboven neer dat de UX410 met i5, 4GB werkgeheugen en 128GB is gezakt van €799 naar €749; is de UX310 met dezelfde specs gezakt naar €599. Deze was altijd rond de €699 en soms een keer €649...
pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC330T
[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 04-06-2017 20:59 ]
Ik zou voor de 256GB gaan er zit nog een leeg sataslot naast. Voor dat verschil zou ik een losse 2.5" ssd extra kopen, mocht je extra ruimte nodig hebben.CLB schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:23:
Vandaag voor het eerst een UX410 gezien bij de Mediamarkt, nog mooier dan de UX310's...
Op papier weer waar natuurlijk, wat ik met die 256GB SSD zou moeten, geen idee... Laatste keer dat ik aan Asus vroeg hoe het zat met openschroeven en garantie zeiden ze: 'garantie alleen te claimen als je alle originele onderdelen weer terug zet'. Die 256GB heb ik nergens anders nodig en verkopen wordt dan ook niks.Piet91 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:58:
De 256GB. Mocht het niet toereikend zijn haal je voor die €140 ook wel een losse M.2 ~500GB SSD.
Ben je net zoveel kwijt en heb je nog een 256GB SSD over.
Ligt hier nog een 512GB SSD, maar wil er eigenlijk 2TB HDD inproppen, omdat het kan, hmm hmm.Slabbysl schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:02:
Ik zou voor de 256GB gaan er zit nog een leeg sataslot naast.
Voor dat verschil zou ik een losse 2.5" ssd extra kopen, mocht je extra ruimte nodig hebben.
Ik kom maar niet uit: zal ik 256GB genoeg vinden, of ga ik altijd spijt houden
Dan leg je de oorspronkelijke 256GB SSD ergens in huis. Mocht je ooit de laptop voor garantie weg moeten doen kun je altijd de originele SSD weer terug plaatsen.CLB schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:14:
Op papier weer waar natuurlijk, wat ik met die 256GB SSD zou moeten, geen idee... Laatste keer dat ik aan Asus vroeg hoe het zat met openschroeven en garantie zeiden ze: 'garantie alleen te claimen als je alle originele onderdelen weer terug zet'. Die 256GB heb ik nergens anders nodig en verkopen wordt dan ook niks.
Of plaats de originele SSD in externe behuizing (Aliexpress, Ebay etc.) en je hebt een rappe externe SSD.
De UX310/UX410 kunnen blijkbaar gemakkelijk onderhouden worden dus ik zie geen reden waarom je dan met die meerprijs voor de 512GB SSD zou gaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 05-06-2017 18:28 ]

https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1CLB schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 11:17:
Gebruikers van de UX/BX 310/410, gebruiken jullie sleeves en zoja welke?
Deze. Kan hem zowel in mijn tas doen als los meenemen omdat er een handvat aan zit. Kwaliteit is ook echt super, ik kan hem aanraden
Had graag de Asus sleeve gewild, maar die kon ik nergens vinden.
[ Voor 7% gewijzigd door Hoiz op 10-06-2017 16:36 ]
https://www.aliexpress.co...mputer/1000001959197.html
Mijn huidige Dell wordt op een gegeven moment zo warm dat het niet meer comfortabel op schoot is..
Mooi, thanks!CLB schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:12:
Inmiddels staat het ding al dagen regelmatig op m'n schoot, nog niks van warmte ervaren aan de onderkant.
Heb nu deze Tomtoc op het oog, twijfel alleen nog over 13" of 13,3"-variant... Ik zal ze eens mailen
EDIT: Ah Amazon:
13,0" --> Innenmaße: 31,7 x 22 x 2 cm
13,3" --> Innenmaße:13.1" x 9' x 0.8" --> 33,3 x 22,8 x 2cm
Laptopje: 323 x 223 x 18.95mm... Hmm zou dat passen in de 13"-er
[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 18-06-2017 21:33 ]
Heb van t weekend (vaderdag) de pricewatch: Asus ZenBook BX410UA-GV182R aangeschaft.
Wat een geweldig ding. 512Gb SSD (en nog een leeg sata slot, gaat nog wel een keer 2 Terra in
Ik ben blij!
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
De grijze 13"er maar besteld, moet volgende week binnenkomen...CLB schreef op zondag 18 juni 2017 @ 21:26:
Dank voor de replies hier boven wat betreft sleeves en dergelijke!
Heb nu deze Tomtoc op het oog, twijfel alleen nog over 13" of 13,3"-variant... Ik zal ze eens mailen
Mensen ervaring met dat Notebook Fan Control? Daarmee kan ik de fan uitschakelen, maar dat lijkt me de levensduur van de laptop nou niet bepaald ten goede te komen? An sich ook niet heel veel last van, want meestal staat er toch een muziekje op, via de boxen of oordopjes, maar toch. Zodoende even de vraag
Nu nog een keertje met Asus chatten over zelf toevoegen HDD en dan maar eens op zoek naar een mooi schijfje. Daarbij ook nog wat durf krijgen om m'n net nieuwe Zenbookje open te schroeven natuurlijk pffjew
Verwijderd
Je kan de fanspeed ook op bijvoorbeeld 50% zetten, toch? Of is er nog geen profiel voor de UX410UA beschikbaar?CLB schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:36:
Mensen ervaring met dat Notebook Fan Control? Daarmee kan ik de fan uitschakelen, ...
Ik kreeg op vraag aan CoolBlue het volgende (verontrustend) antwoord terug:
Zoals beloofd hebben we je vraag doorgestuurd naar onze productspecialist.
Deze geeft ons mee dat we dit niet kunnen toezeggen, het komt wel eens voor dat een behuizing plek biedt voor twee schijven maar dat de SATA-connector/chip ontbreekt voor de tweede schijf.
Voor zover wij kunnen meegeven is er slechts ruimte voor één schijf.
En kennelijk zijn die zenbooks gewild, de door mij gewente 512GB versie is nergens meer te koop
If you choose to criticise you choose your enemies
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met Asus. Ik vermoed dat CoolBlue er het fijne gewoon niet van weet en daarom een voorzichtig antwoord geeft.Emmeau schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:31:
Wie kan er met zekerheid zeggen dat de BX410 serie ruimte biedt voor extra schijf?
Ik kreeg op vraag aan CoolBlue het volgende (verontrustend) antwoord terug:
Zoals beloofd hebben we je vraag doorgestuurd naar onze productspecialist.
Deze geeft ons mee dat we dit niet kunnen toezeggen, het komt wel eens voor dat een behuizing plek biedt voor twee schijven maar dat de SATA-connector/chip ontbreekt voor de tweede schijf.
Voor zover wij kunnen meegeven is er slechts ruimte voor één schijf.
En kennelijk zijn die zenbooks gewild, de door mij gewente 512GB versie is nergens meer te koop