[F1 2016] Race 17 - GP van Japan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 39.336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Wat is het weer daar atm in Suzuka?

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

iTeV schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:24:
Wat is het weer daar atm in Suzuka?
Google :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

22°, bewolkt, en Google-baar :+

[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 07-10-2016 08:25 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
ANdrode schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 07:22:
[...]

Ik dacht dat mijn stream achter liep maar dit topic is gewoon rustig. Hij heeft wel de pit gehaald lijkt het?

edit: 7:00 FP2 is best een schappelijke tijd eigenlijk, dan ben je toch wakker. En morgen om acht uur kwalificatie is ook prima :)
Jep 8u de kwali morgenvroeg, valt te doen inderdaad, leuk begin van de dag
Zondag om 7u, beetje ja wel erg vroeg, valt te doen, maar als je deels voor Max kijkt (;kleine fan bent) en hij de race verpest, tsja dan wordt het iets moeilijker omschakelen voor de rest van de dag haha :D

Maar goed als ik al het commentaar en etc lees van de coureurs moet het een hele spannende race worden, zeer toffe bochten, smalle stukken, een recht stuk, een bocht waar je met 300km/u in kan knallen en etc.

As usual, wat denken jullie wie als eerste,2e, 3e over de finish gaat?
Ik denk aan:
1. HAM
2. ROS
3. VES (twijfel geval als altijd, want het zou ook nog RIC kunnen zijn, Max indien zijn stunts goed uitpakken, RIC indien de stunts van Max niet goed uitpakken)

Wat mij echt tof lijkt:
1. HAM
2. VES
3. RAI
Effe een keer alle 3 de top teams op het podium ipv standaard merc op 1,2 gevolgd door rbr.

Lullig voor Vettel (hoewel het hem 0,0 boeit wat ik hoop haha), maar het respect voor hem wordt alleen maar minder.. Of het is zeiken, of het is zoals in Maleisië, hij weet dat de start vrijwel 100% van zijn race bepaald en doet de vaagste dingen om voorop te komen vlak na de start. Hoe RAI naar voren komt (race/tv/nieuws/media) vind ik een stuk sportiever, en gun het hem min of meer hierom veel meer.

[ Voor 19% gewijzigd door LopendeVogel op 07-10-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
"The brakes are ****," he reports. "They don't brake into Turn 11..."
Aldus Grosjean

Palmer aan de 38 rondes! _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 07-10-2016 08:31 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

LopendeVogel schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:26:
[...]
As usual, wat denken jullie wie als eerste,2e, 3e over de finish gaat?
Ik denk aan:
1. HAM
2. ROS
3. VES (twijfel geval als altijd, want het zou ook nog RIC kunnen zijn, Max indien zijn stunts goed uitpakken, RIC indien de stunts van Max niet goed uitpakken)

Wat mij echt tof lijkt:
1. HAM
2. VES
3. RAI

Effe een keer alle 3 de top teams op het podium ipv standaard merc op 1,2 gevolgd door rbr.
Met de info die we nu hebben over de FP1&2 runs lijkt Mercedes niet echt te pakken te krijgen. Mits Hamilton wel/niet on fire is gaat hij een spannend gevecht met Rosberg aan, en zit het er dik in dat ze één en twee worden. RIC lijkt betere stints (stunts? :p) te hebben op de harde band. Ferrari is het wederom net niet, hoewel hun strategie, gezien de vele softs, wel interessant kan zijn. Voorspelling dus HAM, ROS, RIC. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Migrator schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:32:
[...]

Met de info die we nu hebben over de FP1&2 runs lijkt Mercedes niet echt te pakken te krijgen. Mits Hamilton wel/niet on fire is gaat hij een spannend gevecht met Rosberg aan, en zit het er dik in dat ze één en twee worden. RIC lijkt betere stints (stunts? :p) te hebben op de harde band. Ferrari is het wederom net niet, hoewel hun strategie, gezien de vele softs, wel interessant kan zijn. Voorspelling dus HAM, ROS, RIC. :)
pas maar op met je "lijkt Mercedes niet echt te pakken te krijgen" :P
Elke keer denk ik bij MERC "Ha! ze gaan het niet halen". En dan bam! in Q3 knallen ze er ineens een seconde van de tijd af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Migrator schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:32:
[...]

En wat mij opvalt is dat de FP vrij weinig zegt al het gehele seizoen.
Elke keer denk ik ej die RBR zijn toch even f*cking crazy met die FP, komt de kwali dan krijg je ineens tijden van HAM en ROS te zien waar je U tegen zegt. De FP moet je op dat gebied toch wel deels met een korreltje zout nemen, want volgens mij zijn HAM En ROS nooit de ''beste'' van de FP, maar wél met de kwali/race.

Haha met stunts, bedoel ik de (soms) linke inhaal acties van Max. RIC doet het wat rustiger maar veiliger wat hem regelmatig zijn kont red, als MAX zijn linke inhaal acties goed gaan en hij de bochten sneller maar risicovoller neemt, dan zie je MAX weer sneller gaan (ronde tijden etc).

Vandaar dan ook het twijfel geval over de 3e plek, ik hoop/denk Max, maar kan net zo goed RIC zijn.

Wat ik wel weet is dat ik niks over de kwali/race kan beoordelen op basis van de FP. Zo lijkt het vaker alsof Mercedes meer aan het testen en aan het doen is en andere teams weer minder testen maar wel vol over de baan gaan.
Qua beste teams weet je toch wel hoe het over het algemeen gaat: merc 1, rbr 2, ferrari 3.

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 07-10-2016 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Over de kwalificatie is vrij weinig te zeggen, maar de high-fuel runs die men doet komen voor mijn gevoel wel redelijk terug op de zondag (Max's pace tijdens die runs op Sepang was super, en dar was zondags ook het geval, maar goed dat kan ook toeval zijn :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jasphur schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:38:
[...]

Elke keer denk ik bij MERC "Ha! ze gaan het niet halen". En dan bam! in Q3 knallen ze er ineens een seconde van de tijd af.
Klopt helemaal, ze blijven mij ook keer op keer verbazen met hun kwalificatie tijden (Race al helemaal... gaan ze vaker nog een stuk verder).
Mercedes:
FP is inhouden, verkennen, testen
Kwali is minder inhouden en krachten besparen tot de laatste Q
Race is gewoon vol knallen, nog meer dan de kwali.

Weinig teams die zich dat kunnen permitteren..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
Jasphur schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:38:
[...]

Volgens mij bedoelt 'ie ook dat ze (ferrari/rb) Merc ook niet te pakken gaan krijgen, dat lijkt me ook wel. Zoals hierboven ook al staat zal het wel 1 Merc 2 RB 3 Ferrari worden als er geen rare dingen gebeuren. Maar we gaan er maar vanuit dat er wat rare dingetjes gaan gebeuren waardoor het toch een interessante race wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Snowdog schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:43:
[...]

Volgens mij bedoelt 'ie ook dat ze (ferrari/rb) Merc ook niet te pakken gaan krijgen, dat lijkt me ook wel. Zoals hierboven ook al staat zal het wel 1 Merc 2 RB 3 Ferrari worden als er geen rare dingen gebeuren. Maar we gaan er maar vanuit dat er wat rare dingetjes gaan gebeuren waardoor het toch een interessante race wordt :P
Misschien springen er wel ninja's op de baan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 18:48
Jasphur schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:45:
[...]

Misschien springen er wel ninja's op de baan >:)
Zolang ze maar op de mercs afgaan dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Migrator schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:42:
Over de kwalificatie is vrij weinig te zeggen, maar de high-fuel runs die men doet komen voor mijn gevoel wel redelijk terug op de zondag (Max's pace tijdens die runs op Sepang was super, en dar was zondags ook het geval, maar goed dat kan ook toeval zijn :+ )
Nja het zal inderdaad deels toeval zijn.. Ligt er maar net aan waar ze de FP voornamelijk voor gebruiken.. HAM zou nou bijvoorbeeld zijn auto helemaal kunnen gaan aftrappen (bewijzen van) om te zien of er niks raars met de auto gebeurt. Een ander team kan met de FP zoiets hebben van ja we rijden de baan ''rustig'' en etc en besparen alles tot de kwali.

Circuit dit weekend zou zowel mercedes,rbr als ferrari wel goed moeten liggen.. De FP tsja ik volg het niet (streamen) ik kijk weleens het live''blog'' op gpupdate.net.. Ik hang er alleen geen oordeel aan vast want het zegt vrij weinig.. Iedereen weet inmiddels wel wie de top teams zijn en dan is het circuit afhankelijk wie er het beste presteert waarvan je van Mercedes kan verwachten dat ze op elk circuit wel 1e kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Snowdog schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:43:
[...]

Als je het circuit bekijkt en dan de verhalen erover leest/hoort/ziet dan kan het zeker een interessante race worden met zo nu en dan een flinke crash. Nu hopen dat je favoriete team (voor mij RBR) er niet tussen zit haha.

Ik ga er niet vanuit, maar ik hoop niet dat Max om 7:05 al ergens in de greppel ligt met de wielen aan de andere kant van het circuit want dan is je zondag toch wel een klein beetje verpest haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:22
LopendeVogel schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:50:
[...]

Als je het circuit bekijkt en dan de verhalen erover leest/hoort/ziet dan kan het zeker een interessante race worden met zo nu en dan een flinke crash. Nu hopen dat je favoriete team (voor mij RBR) er niet tussen zit haha.

Ik ga er niet vanuit, maar ik hoop niet dat Max om 7:05 al ergens in de greppel ligt met de wielen aan de andere kant van het circuit want dan is je zondag toch wel een klein beetje verpest haha.
1 voordeel, je kan dan gelijk nog ff je bed in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Boinkie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:51:
[...]

1 voordeel, je kan dan gelijk nog ff je bed in ;)
Hahaha, ja nja dat weet ik niet xd Ondanks dat de race dan een stuk minder leuk aanvoelt zal ik hem toch wel afkijken xd.
Als ik eenmaal de ogen open heb krijg ik ze ook niet meer dicht helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Speedtrap tijdens de FP's vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eY42GP4SV6itAlWekvV7sT1X/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Had de stiekeme hoop dat Mercedes de motor iets gedowntuned had na de vorige GP, maar gezien de snelheden die ze halen valt dat wel mee /+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wom schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:13:
Had de stiekeme hoop dat Mercedes de motor iets gedowntuned had na de vorige GP, maar gezien de snelheden die ze halen valt dat wel mee /+
Je weet het nog niet. FP's zeggen niet zoveel over de race zelf. Voor hetzelfde geldt zijn de motoren wel gedowntuned maar dan in de vorm van: HAM'sHammertime mag nog maar 3 ronden duren per keer en niet 5/6 ronden. :P

[ Voor 0% gewijzigd door Jasphur op 07-10-2016 09:32 . Reden: taal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:53

Qu3st

Ik heb de FP2 niet gezien, enkele vraagjes.Waar had Ricciardo last van? 1.1 seconde langzamer dan Max.
Waarom laten ze niet zien op welke band het snelste rondje is gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Qu3st schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:33:
Ik heb de FP2 niet gezien, enkele vraagjes.Waar had Ricciardo last van? 1.1 seconde langzamer dan Max.
Ricciardo deed long runs.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
LopendeVogel schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:42:
[...]

Race is gewoon vol knallen, nog meer dan de kwali.

Weinig teams die zich dat kunnen permitteren..
Echt niet. Race pace is behoorlijk langzamer dan de kwali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

YakuzA schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:34:
[...]

Ricciardo deed long runs.
Maar Max heeft net zoveel rondes gereden, en zelfde banden verbruikt. Vind ik toch wel gek dat verschil dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Qu3st schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:39:
[...]

Maar Max heeft net zoveel rondes gereden, en zelfde banden verbruikt. Vind ik toch wel gek dat verschil dan.
MAx kan met een relatieve lege tank hebben gereden terwijl Ricciardo met een volle tank is begonnen. Valt verder niet zoveel over te zeggen zonder dat we meer gegevens hebben.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:14
Toen Ric bezig was met zijn snelle ronde kwam de virtual safety car. Word ook in het interview met Ric verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 11-09 14:05
Ric heeft geen goede tijd neer kunnen zetten op de softs vanwege een VSC (Gutierrez met een probleem).
Ook max kon toen geen tijd neerzetten, en heeft later zijn snelste tijd neergezet, maar dus niet meer op nieuwe banden.

Ric is daarna gewoon long runs gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

HMR90 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:43:
Toen Ric bezig was met zijn snelle ronde kwam de virtual safety car. Word ook in het interview met Ric verteld.
Ik heb de interviews niet gekeken, vind ik nooit zo interessant. Maar bedankt, nu snap ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Opvallend verschil in bandenkeuze tussen RBR en Ferrari. Die twee zitten momenteel dicht tegen elkaar aan maar kiezen voor een verschillende strategie.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:44
Gezien de slijtage van de soft en medium denk ik dat Ferrari de verkeerde keuze heeft gemaakt om all-in te gaan op softs.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:55
Max heeft zijn snelste rondje op softs gereden, Ricciardo op hard

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:23
Op deze baan kan je denk ik beter een pitstop uitsparen en een stint op een hardere band rijden. Hierdoor heb je een iets langzamere rondetijd, maar als je zorgt dat je voor je directe concurrent zit heb je grote kans om deze te verslaan.

Inhalen is niet echt makkelijk op deze baan. Beetje vergelijkbaar met Barcelona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:05

p0st

Dutch Reefer

Lasmibalsingh schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:56:
Gezien de slijtage van de soft en medium denk ik dat Ferrari de verkeerde keuze heeft gemaakt om all-in te gaan op softs.
Mee eens, over de hele linie zag je dat de soft's na een rondje of 10 ernstige degradatie vertoonden. Dat betekent dus minimaal een 3 stopper voor Ferrari omdat ze natuurlijk minimaal 1x de hard(st)e band moeten gebruiken.

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:56:
Inderdaad. Hopelijk voor hun vinden ze een afstelling die de slijtage minder erg maakt en waardoor de ze niet te veel downforce verliezen.
p0st schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:15:
[...]

Mee eens, over de hele linie zag je dat de soft's na een rondje of 10 ernstige degradatie vertoonden. Dat betekent dus minimaal een 3 stopper voor Ferrari omdat ze natuurlijk minimaal 1x de hard(st)e band moeten gebruiken.
Minimaal 2keer hard toch?

[ Voor 32% gewijzigd door Jasphur op 07-10-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Weet iemand de website waar je de gemiddelde rondetijd van de longruns kan zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Jasphur schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:27:
[...]

Inderdaad. Hopelijk voor hun vinden ze een afstelling die de slijtage minder erg maakt en waardoor de ze niet te veel downforce verliezen.

[...]

Minimaal 2keer hard toch?
Ze moeten twee sets harde banden in de box hebben liggen, waarvan er minimaal één tijdens de race gebruikt moet worden.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:33

Moofnor

King of my castle

Het lijkt wel of alle teams hun pr-kanon hebben getrokken.
Honda met Alonso en Button aan de sushi,
FI met een origami challenge,
En natuurlijk RB met hun toertochtje en bezoek aan Max zijn school

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:24
Wat ik begreep van o.a. James Allen is dat de Race pace van RB/Merc en Ferrari zeer dicht bij elkaar lijkt te liggen. Met kortere 1e stint van RB zou RB dan voor een undercut kunnen gaan na een ronde of 12.
Op de harde band lijkt RB wel echt snelheid te hebben t.o.v. MERC/FER

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CuJQeyAUMAQEpfY.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CuJZG-zUkAAe280.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CuJfilsVYAA6ibo.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CuIFlJFXgAAt1Rc.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CuJut8uVIAAFAKI.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://nst.sky.it/immagini/sport/formula1/2016/10/07/738-462/arrivabene_getty.jpg
Arrivabene: "Dalla Red Bull una lezione di umiltà"
http://sport.sky.it/formu...lvr.it&utm_medium=twitter
Had ik niet verwacht vanuit ferrari te horen..
Team principal of Ferrari draw a budget on Red season in Japan GP weekend. On the surpassing of Red Bull in the constructors ' Championship, "taught us not only to look forward but also to watch our backs"

Ferrari has had a "lesson in humility by Red Bull". He said the team principal Maurizio Arrivabene tracing a provisional toll of the current season in Formula 1.

The redhead was started with the goal of trying to thwart the Mercedes, but by the halfway point of the world found itself chasing Red Bull for second place in the constructors ' Championship. "This taught us not only to look forward but also to watch our backs. And the lesson was understood by everyone, "assured Arrivabene after Japan GP first free.

"We will in any case we will give it all," he said, referring to the fight with Red Bull in this season finale. "Make predictions is not easy, because all the teams have two jobs: do things for next year and concentrate on the season. But we will try until the last race. "

op basis van wat ik van FP1 & FP2 gelezen heb ga ik ervanuit dat het wel eens een spannende race kan worden met Mercedes en RB voor de bovenste 4 plaatsen.. en Ferrari daar vlak achteraan om de kruimels op te vegen..

maar dit zou nog wel eens wat onzekerheden op de baan kunnen gooien..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qJMl9om3W9b5DyOaD8G2g3Ng/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vyaPAEkaPLOuEcSwpLjUEo7q/full.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Moofnor schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:13:
Het lijkt wel of alle teams hun pr-kanon hebben getrokken.
Honda met Alonso en Button aan de sushi,
FI met een origami challenge,
En natuurlijk RB met hun toertochtje en bezoek aan Max zijn school
En Kvyat aan de inktvis :+.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:16:

van alles wat. vooral tof beeld en een weersverwachting
Storm tijdens de Q kan een leuk gemengd start grid creëren en "light rain" kan een zeer spannende race betekenen mits er geen VSC of SC word ingezet. En bij "light rain" worden de overtake lijnen niet te nat en veranderd een inhaal actie niet meteen een kamikaze project.

Ik ben zeer benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Dan die comment van Pirelli eronder dan.

"Good news for @Dany_Kvyat from the #pirelli kitchen. We've found the baby octopus.@ToroRossoSpy #F1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:35
Dit wordt de eerste race die ik niet live kan gaan zien ivm vakantie, maar ik hoop dat het een mooie race wordt, kan ik hem misschien nog eens terugkijken. Mooi om te zien dat langzaam het gevecht er nu toch weer in kruipt. Ik hoop dat dat volgend jaar niet weer helemaal uit elkaar gegooid wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Mocht trouwens de kwalificatie een geheel natte kwalificatie zijn, dan hebben teams bij een evt. droge start vrije bandenkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Lijkt me ook wel handig ja :P Anders krijg je een top 10 op full wets met de 12 er achter op de banden voor droog weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Deze was ik trouwens alweer vergeten;

YouTube: Allan McNish Crashes Hard at Qualifying&

Had niet veel gescheeld of dit was ook fout afgelopen denk ik! :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Jezus wat een crash.

Mooi reactie uit de comments:
The corner should be named 130 AaaaaaaaaaaahRRRR after this crash. Lucky man that it was not fatal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoe lang laat de FIA overigens Haas doormodderen met die remmen? Ik kan mij tenminste eens een "unsafe release" penalty voorstellen, maar dit is toch gewoon wachten tot het ècht een keer misgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik kijk echt vooruit naar deze race, in mijn ogen een van de mooiste en uitdagende circuits. :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Blijft vreemd dat alle actie op de baan al geweest is..

In Suzuka is de dag al afgelopen..
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CuLBFAAWIAA9zew.jpg:large

Weer lijkt toch te neigen naar een opdrogende kwalificatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hoe eerder daar de dag voor bij is hoe eerder het hier weer begint. Haha

Ik heb echt zin in die laatste racen van dit seizoen. Er kan nog best het een en ander veranderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Vanaf 1 minuut 40 zie je dat het tussen Max en Ricciardo qua sfeer ongekend goed zit.

YouTube: Interview with Max Verstappen and Daniel Ricciardo post FP2 JapaneseGP

Zou het dan de eerste race gaan worden sinds 2014 dat Mercedes echt qua racepace verslagen gaat worden ( buiten Maleisie 2015)? Het zou wat zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Ik heb de wekker al gezet, we gaan weer een spannende quali mee maken! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

In ieder geval een droge FP3 met een opdrogende baan. Man, man, man... wat is het vroeg. :P

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 08-10-2016 05:08 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Gewoon in de Australische tijdzone gaan leven dit weekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Net een lock up met wat leuke rookontwikkeling en een mooie slide over de kerbs van Max. Met wat flat spots als resultaat, tanden klapperen voor Max. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Vettel toch echt een flink verwijdert van Raikkonen. De anderen van de top 6 zitten lekker dicht bij elkaar. Hopelijk wordt de kwalificatie straks mooi spannend!

Edit: Uiteindelijk toch nog een goede ronde van Vettel.

[ Voor 15% gewijzigd door Sydney08 op 08-10-2016 06:05 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En nu net weer omgekeerd, Vettel sneller dan Raikkonen. Maar ja, de baan droogt ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mogguh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Goedenmorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ook nog een goedemorgen, lekker uitgeslapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:28
Ben benieuwd of de Honda mannen in Q3 komen, vooral JB zit er niet echt lekker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Pff... Waarom spreekt Olav zijn filmpjes in terwijl hij op de wc zit of zoiets? Galmkast...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heef iemand een livestream voor straks??? Ik zit namelijk in het zwembad bij de zwemles van mn dochter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Sbakker1982 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 07:41:
Heef iemand een livestream voor straks??? Ik zit namelijk in het zwembad bij de zwemles van mn dochter :-)
Go.ziggosporttotaal.nl?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Goedemorgen ontbijt en F1 lijkt me een prima combinatie volgens mij

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Beetje vreemd dat Crashjean klaagt over Brembo, volgens mij krijgen de teams in de basis hetzelfde pakket aan remmen en moeten ze zelf de koeling er omheen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

TheBrut3 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 07:45:
Beetje vreemd dat Crashjean klaagt over Brembo, volgens mij krijgen de teams in de basis hetzelfde pakket aan remmen en moeten ze zelf de koeling er omheen bouwen.
Hij heeft vast te verstaan gekregen dat hij moet ophouden met zeiken op het team, en probeert nu een beetje te spinnen... (Denk ik.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
iedereen al voorzien van (virtuele) koffie?
Afbeeldingslocatie: http://fitbeauty.nl/wp-content/uploads/2013/09/koffie2.jpg

Ik zet nog even een kopje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Morgen na de leukste klasse van autosport komt gelijk de saaiste op tv bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

TheBrut3 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 07:53:
Morgen na de leukste klasse van autosport komt gelijk de saaiste op tv bij Ziggo.
De jankende naaimachines... met wagenwissel halverwege de race omdat ze het anders niet redden... :+

Donkere wolken aan de horizon...

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 08-10-2016 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Niet vergeten, na kwalificatie volgen nog 3 plaatsen gridstraf voor VET & 5 voor WEH (gearbox)

voor nu gok ik
1. ROS
2. VES/RIC
3. RIC/VES
4. RAI
5. HAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

1. ROS
2. HAM
3. RIC
4. VES

Alhoewel ik hoop op:
1. ROS
2. VES
3. RIC
4. HAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nachtnet schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 08:01:
Niet vergeten, na kwalificatie volgen nog 3 plaatsen gridstraf voor VET & 5 voor WEH (gearbox)

voor nu gok ik
1. ROS
2. VES/RIC
3. RIC/VES
4. RAI
5. HAM
Je denkt dat Hamilton als 5e gaat kwalificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
HAM op 5? Lijkt mij Mercedes op 1 en 2 als er niets geks gaat gebeuren.

Mercedes
RBR
Ferrari

Ik hoop Honda ook in de top 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Eigenlijk hoop ik natuurlijk op een pole voor Max... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Smultie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 08:02:
[...]

Je denkt dat Hamilton als 5e gaat kwalificeren?
Ja, denk wel dat het redelijk close gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlchel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2024
Verwacht dat Hamilton toch gewoon pole gaat pakken:

1: HAM
2: ROS
3: RIC
4: VES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Op Suzuka trouwens geen tracklimits?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
sjaool schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 08:05:
Op Suzuka trouwens geen tracklimits?
Fysieke tracklimits, gras en grind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Daar waar Rosberg er naast ging, trillen je vullingen uit je kiezen. Daar heeft hij ws zomaar een halve sec verloren.

De rest van Suzuka is best wel klassiek.. gewoon meteen gras naast de witte lijn en als je geluk hebt nog een grindbak. Vraag Kvyat maar: YouTube: F1 2015 Japan Suzuka - Accidente Daniil Kvyat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mooi circuit en ontworpen door een Nederlander, Hans Hugenholtz oud-directeur van Zandvoort. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Die 130R blijft toch wel de 2na mooiste bocht :o lekker volle bak die bocht door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
enigzins vertekend beeld.. Ferrari momenteel snelste, maar wel op de zachte band t.o.v. medium band van Merc en RB

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CuOXR-uWEAA_2ah.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ROS, HAM, VES en RIC hebben hun tijd op Medium gezet, de rest allemaal op Soft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Ja ze moeten toch op e.o.a. manier een keer op de eerste plek staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlchel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2024
Verwachten jullie dat er nog teams Q2 met de medium proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Wat blijft die McLaren toch een vette bak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Mlchel schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 08:14:
Verwachten jullie dat er nog teams Q2 met de medium proberen?
Nee, volgens mij heeft mercedes geen nieuwe mediums, van RB weet ik het niet zeker, maar verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik denk dat iedereen gewoon start op soft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nee, zou niet logisch zijn. Volgens mij redden de top teams dat niet eens wat betreft tijden. In Q2 ligt de cut-off op P10, en dat is voor de laatste run van Q1 al een 32.7. RBR rijdt 32.5 op mediums, en Merc rijdt <32.0 op mediums.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
Zonde dat RBR weer een setje kapot rijdt, zelfde fout als VES vorige race. Ze staan bijna 1 seconde safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Die Japanners hebben een prachtige fascinatie voor hoedjes met iets erop, heerlijk dat volkje! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
En dan gaan ze weer naar buiten terwijl ze 1 seconde voorsprong hebben op de p15 op hun S band. Die gaan echt niet ineens zoveel harder.

Dit kost weer een setje S banden voor de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-07 10:48
Lekker droog naderhand op de radio: "Wha happened there, mate?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Damn, vroeg zo op de zaterdagochtend, maar we zijn er weer bij! :*)

Ben benieuwd wat Max in Q2 en Q3 gaat doen. Trouwens, nette tijd van Hulkenberg tijdens Q1! Die is de laatste tijd ook lekker bezig! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Beiden weer in de pit. Alleen maar een out-lap op de Softs gedaan dus.

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 08-10-2016 08:19 ]

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1