Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Serie] Westworld

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:12

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Heatonme schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:49:
Damn, opzich een goede aflevering maar waarom hakken ze niet gelijk abernathys hoofd open want gigantisch belangrijke data ipv eerst half downloaden en dan toch beslissen om te snijden (eerst weer zoeken naar een apparaat).
Dat terwijl ze eerst op het strand een beetje random een ghost nation wel open rammen voor wat simpele info.
Maar dat is niet eerst, dat is later toch?
quote:
maratropa schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:49:
ik vind het wel een beeetje irritant worden dat de kracht van de hosts alleen maar bevestigd wordt door het feit dat de soldaten complete idioten zijn.. :)
Dat had ik ook wel een beetje deze aflevering.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
quote:
maratropa schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:18:
[...]

hehe

m'n gevoel was iig niet uniek zie ik op reddit
inderdaad... ben het met je eens...
misschien zijn de security poppetjes weer ander soorten hosts die geprogrammeerd zijn slecht te vechten en de hosts het idee te geven dat ze goed bezig zijn? Het zal wel niet, maar het is idd beetje storend dat Teddy rustig een ander pistool kan pakken en dan twee man kan neerknallen die allebei op hem lijken te mikken :)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 27-05 21:49
Deze aflevering was helemaal rond character building gebouwd. Ik zie op reddit dat sommigen het wat traag vonden, maar ik vond het een vd beste in de reeks. Ik had niet verwacht dat het me zo zou raken. Het is een erg wrede wereld...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 19:49
Ik vond deze het minst. Doet me denken aan de Breaking Bad aflevering met de vlieg.

Sony Bravia KDL 50W815b - Apple iPhone 6 Gold 16gb - Apple iPad Air 2 Gold 16gb - Sony PlayStation 4

Acties:
  • +1Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:20
quote:
algalid schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:11:
Deze aflevering was helemaal rond character building gebouwd. Ik zie op reddit dat sommigen het wat traag vonden, maar ik vond het een vd beste in de reeks. Ik had niet verwacht dat het me zo zou raken. Het is een erg wrede wereld...
Eens voor mij beste tot nu toe

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:48
quote:
Robehr schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:25:
Ik vond deze het minst. Doet me denken aan de Breaking Bad aflevering met de vlieg.
Eens, voor mij de saaiste tot nu toe.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

quote:
Robehr schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:25:
Ik vond hem wel goed, Ik kan niet zeggen dat dit helemaal een filler was (en die aflevering met die vlieg vond ik trouwens ook tof)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21:45
Ik vond dit één van de beste/mooiste afleveringen. Als het westworld niet was (westworld alsin het themapark), dan zou je alles zo op het echte leven/geloof kunnen betrekken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:38

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
Marzman schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:00:
[...]

Ik vond hem wel goed, Ik kan niet zeggen dat dit helemaal een filler was (en die aflevering met die vlieg vond ik trouwens ook tof)
Deze aflevering was alles behalve een filler. ;)
De aflevering gaf mij hetzelfde wow gevoel als de eerste aflevering. Goed geacteerd (Zahn McClarnon), goede muziek, sterk verhaal en goede regie.

Op imdb zijn er zelfs die klagen dat het ondertiteld was. Rare lui die Amerikanen. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:10
Echt wat een geweldige aflevering, diepgang in de personages en het legt echt heel veel uit over wat "the Maze" nou precies inhoudt. De tijd was echt nodig om de personages goed te ontwikkelen en om goed alles uit te leggen. Totaal geen filler.

steam: failsnail, battle.net: snailfail#2500 en failsnail#2586

• Jaguar645
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Wat een enorm vette aflevering zeg! ik was ook echt wel benieuwd naar het verhaal achter deze man dus beter kon niet! :)

Sowieso wordt ik altijd weer blij als Anhony Hopkins voorbij komt, geniale acteur!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het was een mooi verhaal inderdaad dat hij al decenia naar een uitgang zocht en zich bewust was dat hij niet mocht sterven en dat zijn familie vervangen werd. Totaal een ander beeld dan dat van de wildeman voor het raampje wat we steeds te zien kregen.

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
Voor mij persoonlijk de beste afleveringen tot nu toe, echt heel mooi in beeld gebracht. Hoogtepunt dat moment met de cover van Nirvana, echt een kippenvel moment.

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:41
quote:
markdm schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:20:
Echt wat een geweldige aflevering, diepgang in de personages en het legt echt heel veel uit over wat "the Maze" nou precies inhoudt. De tijd was echt nodig om de personages goed te ontwikkelen en om goed alles uit te leggen. Totaal geen filler.
Inderdaad, echt een hele goede episode, de muziek was ook de hele aflevering echt top

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Ik was een beetje afgehaakt, maar die laatste aflevering zat echt heel knap in elkaar! Had niet verwacht dat het me zo zou raken

• vanaalten
  • Laatst online: 13:48
Ik geloof dat @Robehr en ik er een beetje alleen in staan, het teleurgesteld zijn in de laatste aflevering. Voor mij, ik ervaarde het als drie kwartier lang langzame praat op een monotone manier door die indiaan... en het ging maar door, en door...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:18

Notna

Where are you?®

quote:
vanaalten schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:52:
Ik geloof dat @Robehr en ik er een beetje alleen in staan, het teleurgesteld zijn in de laatste aflevering. Voor mij, ik ervaarde het als drie kwartier lang langzame praat op een monotone manier door die indiaan... en het ging maar door, en door...
Conclusie; je houdt niet van diepgang :+

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:36
Hele mooie aflevering, misschien wel een van de beste. Mooie 'twist' dat hij het dochtertje in de gaten hield van Maeve, en we weten nu ook waarom die 'collega' van hem de maze op zn scalp getatoeerd had.

Maar lag Maeve nu te 'bellen' met Ake op het eind van de ep? En mooie dubbele bodem met dat voor Ake, William de 'deathbringer' is, terwijl het eigenlijk Dolores is (Die legt Arnold en Robert tenslotte om, en is de drijvende kracht achter dat de backups eraan gaan, daarmee een 'true death' brengende naar het park).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Robehr
quote:
Naja ik vond het gewoon saai. Ik vond het leuk dat we nu meer weten over de maze en dat Maeve dus nu andere hosts kan besturen of in ieder geval ota kan indoctrineren maar ik heb niet op het puntje van mijn stoel gezeten. Er waren afleveringen bij dat ik gapend naar de tv staarde bij wijze van spreken.

Sony Bravia KDL 50W815b - Apple iPhone 6 Gold 16gb - Apple iPad Air 2 Gold 16gb - Sony PlayStation 4

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 16:38

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
Chiron schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:16:
Hele mooie aflevering, misschien wel een van de beste. Mooie 'twist' dat hij het dochtertje in de gaten hield van Maeve, en we weten nu ook waarom die 'collega' van hem de maze op zn scalp getatoeerd had.

Maar lag Maeve nu te 'bellen' met Ake op het eind van de ep? En mooie dubbele bodem met dat voor Ake, William de 'deathbringer' is, terwijl het eigenlijk Dolores is (Die legt Arnold en Robert tenslotte om, en is de drijvende kracht achter dat de backups eraan gaan, daarmee een 'true death' brengende naar het park).
Maeve stond via haar dochter in contact met Akecheta. Oftewel Akecheta was dus niet in gesprek met haar dochter maar met haarzelf. ;)

"When you grow up your heart dies"

• ZpAz
  • Laatst online: 27-05 23:13
quote:
Robehr schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:45:
[...]

Naja ik vond het gewoon saai. Ik vond het leuk dat we nu meer weten over de maze en dat Maeve dus nu andere hosts kan besturen of in ieder geval ota kan indoctrineren maar ik heb niet op het puntje van mijn stoel gezeten. Er waren afleveringen bij dat ik gapend naar de tv staarde bij wijze van spreken.
Het "besturen" van andere hosts kon ze al een aantal afleveringen?

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robehr
quote:
ZpAz schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:03:
[...]

Het "besturen" van andere hosts kon ze al een aantal afleveringen?
Maar niet over the air. Nu bestuurde ze die Ghost Nation dude (sorry slecht met namen) van kilometers afstand.

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:36
quote:
Robehr schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:10:
[...]

Maar niet over the air. Nu bestuurde ze die Ghost Nation dude (sorry slecht met namen) van kilometers afstand.
uhm, he wat? Nee joh, Akecheta werd niet bestuurd door Maeve. Ze hadden een gesprek dmv van de dochter. Althans, gesprek, Akecheta vertelde en Maeve luisterde. Maar Akecheta is net zo'n bewust geworden Host als Maeve. En zoals je zag in de vorige aflevering met Lawrence kan Maeve bewust geworden hosts niet besturen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Samurai soldaten die ze zichzelf af liet slachten.

• LtMarx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:20

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik had wat meer ademruimte wel nodig. De serie leek zichzelf bijna voorbij te lopen qua verhaallijnen en plottwists waar ze best wat meer tijd voor hadden kunnen nemen. Sommige scenes begrijp ik ook pas goed de diepgang en dwarsverbanden na uitleg van alt shift x.

Het verhaal van dit seizoen lijkt te gaan over bewustwording van hosts en hoe verschillende hosts daarop reageren: willen ze vrijheid, worden ze agressief, blijven ze hangen aan hun host zijn, of verlangen ze naar de liefde van een bepaalde partner/kind?

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:11
quote:
Ik vond 'm ook saai. Heb zelden de neiging om m'n telefoon erbij te pakken bij Westworld, maar betrapte me er nu meerdere keren op dat ik het deed.

Had het idee dat dit ook prima in 20 minuten kon :+

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:40

zeroday

Dream within a dream

quote:
analogworm schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:48:
[...]

uhm, he wat? Nee joh, Akecheta werd niet bestuurd door Maeve. Ze hadden een gesprek dmv van de dochter. Althans, gesprek, Akecheta vertelde en Maeve luisterde. Maar Akecheta is net zo'n bewust geworden Host als Maeve. En zoals je zag in de vorige aflevering met Lawrence kan Maeve bewust geworden hosts niet besturen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Samurai soldaten die ze zichzelf af liet slachten.
Waaruit konden we afleiden dat hij richting Maeve aan het praten was ipv de dochter?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:11
quote:
zeroday schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:26:
[...]

Waaruit konden we afleiden dat hij richting Maeve aan het praten was ipv de dochter?
Maeve reageert aan het eind van het bericht op hem met dat ene Indiaanse zinnetje "and my heart belongs to you" (of iets dergelijks). Volgens mij praatte hij met zowel de dochter (fysiek) als met Maeve (via die 1337 cloudservice)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bazzemans
  • Laatst online: 00:00
quote:
zeroday schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:26:
[...]

Aan het eind van het gesprek zegt Akecheta: "We will guard your daughter as our own. If you are alive, find us. Or die well.". Daarna komt Maeve in beeld die alles aan het processen is in haar "brein".

• VictordeHolland
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 25-05 21:39
Ik vond het ook één van de betere afleveringen. Diepgang, goed acteerwerk en het geeft een heel ander perspectief van de 'gevaarlijke' indiaan.

Toch nog steeds veel vragen:
Hoeveel hosts hebben bewustzijn; Dolores, Maeve, Akecheta, ??
Waarom kan Maeve andere niet-bewuste hosts hacken/aansturen (admin rechten) en Dolores/Akecheta niet?
Is Antony Hopkins zijn 'bewustzijn' nu echt dood/weg (nadat de servers/cloud is gebombardeerd)?
Is de Valley Beyond dezelfde als die William/Akecheta gezien hebben en is dat ook degene die in het begin van S2 onder water staat?
Is the Door een deur naar onsterfelijkheid of naar de buitenwereld?
Wat wilt de dochter van William met William? Ik hoop dat ze hem upload in een host body en hem ontelbare keren laat crashen :9 ?
Is Elsie in S2 een host/verbeelding van Bernard?

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:36
quote:
VictordeHolland schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:36:
Ik vond het ook één van de betere afleveringen. Diepgang, goed acteerwerk en het geeft een heel ander perspectief van de 'gevaarlijke' indiaan.

Hoeveel hosts hebben bewustzijn; Dolores, Maeve, Akecheta, ??
Lawrence ook, sowieso valt het me op dat de hosts die 'awake' zijn, allen van een bepaald (ouder?) model zijn.
quote:
Waarom kan Maeve andere niet-bewuste hosts hacken/aansturen (admin rechten) en Dolores/Akecheta niet?
Bijkomstigheid van dat ze via die 'ipad' even wat sliders maxed in haar karakter settings gok ik.
quote:
Is Antony Hopkins zijn 'bewustzijn' nu echt dood/weg (nadat de servers/cloud is gebombardeerd)?
Volgens mij blazen ze alleen de backups op. Maar ik kreeg niet echt het idee dat Robert helemaal klaar is.
quote:
Is de Valley Beyond dezelfde als die William/Akecheta gezien hebben en is dat ook degene die in het begin van S2 onder water staat?
Yep.
quote:
Is the Door een deur naar onsterfelijkheid of naar de buitenwereld?
Ik denk beiden.
quote:
Wat wilt de dochter van William met William? Ik hoop dat ze hem upload in een host body en hem ontelbare keren laat crashen :9 ?
Denk het niet.. of dat William eigenlijk al een host is.
quote:
Is Elsie in S2 een host/verbeelding van Bernard?
Dat vond ik ook vrij verwarrend.. op een gegeven moment zegt Bernard "you're not here, are you" als ie weer terugwapped vanuit een herinnering, maar ik vond het ook erg onduidelijk wat er nou gebeurde in welke timeline.

The Verge heeft wel een mooie analyse:

https://www.theverge.com/...2-episode-8-recap-kiksuya

[Voor 3% gewijzigd door Chiron op 13-06-2018 14:19]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• analogworm
quote:
VictordeHolland schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:36:

...
Nee die zit voorlopig in Bernard. Vandaar deze geniale scene in de vorige aflevering!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Chiron schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:41:
[...]

Dat vond ik ook vrij verwarrend.. op een gegeven moment zegt Bernard "you're not here, are you" als ie weer terugwapped vanuit een herinnering, maar ik vond het ook erg onduidelijk wat er nou gebeurde in welke timeline.
Volgens mij was die zin puur om aan te geven dat we naar een herinnering van Bernard keken en dag Bernard dat ook niet meteen door had omdat hij het verschil niet ziet met het heden. Hij herbeleeft zijn herrinneringen als host omdat ze niet vervagen zoals bij mensen.

/▌

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:40

zeroday

Dream within a dream

quote:
bazzemans schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:44:
[...]

Aan het eind van het gesprek zegt Akecheta: "We will guard your daughter as our own. If you are alive, find us. Or die well.". Daarna komt Maeve in beeld die alles aan het processen is in haar "brein".
Ah .. sjee. dat ik dat niet in verband met elkaar zag staan .. Ik had alleen maar op het mesh-network gelet waar uitleg over kwam. wat stom. Wow..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bazzemans
  • Laatst online: 00:00
quote:
zeroday schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:58:
[...]

Ah .. sjee. dat ik dat niet in verband met elkaar zag staan .. Ik had alleen maar op het mesh-network gelet waar uitleg over kwam. wat stom. Wow..
Oh joh, praat me er niet van. Er zit telkens heel veel informatie, klein en groot, in een scene of in ieder geval in de afleveringen. Er ontgaat mij continu van alles. Gelukkig lezen we er dan hier of op andere plekken een goede uitleg (met soms heerlijke theorieën) over.

• Robehr
quote:
analogworm schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:48:
[...]

Thx voor de uitleg!

• TheFes
  • Laatst online: 27-05 16:48
quote:
zeroday schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:58:
[...]
Net voordat het Charlotte aangaf dat ze op dat moment met een andere host aan het praten was via het mesh network, zei Ake al "you could not keep that promise" tegen het dochtertje. Dat was al vreemd omdat het de belofte van Maeve was.
Vrijwel meteen daarna kwam dus de onthulling dat Ake niet tegen het dochtertje aan het praten was, maar tegen Maeve. Alleen de stukjes in het Engels waren direct tegen de dochter.
quote:
Marzman schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:35:
[...]
Volgens mij was die zin puur om aan te geven dat we naar een herinnering van Bernard keken en dag Bernard dat ook niet meteen door had omdat hij het verschil niet ziet met het heden. Hij herbeleeft zijn herrinneringen als host omdat ze niet vervagen zoals bij mensen.
Zo zie ik het inderdaad ook. Bernard is in meerdere tijdlijnen op dezelfde plek geweest (dat "muffin-bakkerijtje" ;) bijvoorbeeld). Zijn herinneringen daarvan lopen door elkaar heen, soms weet hij niet wat een herinnering is en wat de huidige gebeurtenissen zijn. Dus vandaar dat voor Bernard het ene moment Elsie er wel is, en het andere moment niet.

[Voor 35% gewijzigd door TheFes op 15-06-2018 10:42]

• ZeroPatient
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-05 15:06
Ik heb een theorie geschreven na het zien van de laatste aflevering:

https://www.reddit.com/r/...at_if_its_all_inside_out/

Wat denken jullie ervan? (als je niet gespoiled wilt worden er niet op klikken want als het waar is dan ben je meteen gespoilerd)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Kain_niaK schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:31:

Wat denken jullie ervan? (als je niet gespoiled wilt worden er niet op klikken want als het waar is dan ben je meteen gespoilerd)
Ik snap er niks van, maar misschien moet ik de aflevering eerst kijken :p

/▌

• ZeroPatient
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-05 15:06
quote:
Marzman schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:55:
[...]

Ik snap er niks van, maar misschien moet ik de aflevering eerst kijken :p
Zie ook mijn blog post --> Kain_niaK en de output van zijn kop: Westworld Fan Theory [Spoilers]

Maar EERST de laatste aflevering af kijken anders spoiler ik hem misschien voor je.

• algalid
Ik heb hem maar al gezien want straks is het voetbal :) Het is op een andere manier heftig dan de vorige aflevering:

spoiler:
Ik had de dood van Emily niet zien aankomen. Ik dacht dat ze safe was en ik vond haar nog sympathiek ook. Zomaar afgemaakt, maar mss is ze dan toch een host? Eentje die VR controlled is zou ik hopen, maar da's een waterkansje. Op Reddit is het wel een populaire theorie omdat ze heeft over "your little project" en Ford "one final... game" beloofde met dat kaartje.

Je begint de MiB dan wel echt te haten. Dat hij verloren is staat wel buiten kijf.

Zou de volgende aflevering ook 90 minuten duren zoals de eerste finale?

• Robehr
Ik vond het enorm heftig dat William z’n dochter vermoordde en teddy zichzelf. Geweldige aflevering! Laat mooi zien in watvoor psychose William zit. Zin in volgende week uiteraard.

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13:04

-36-

Trust me. I'm an amateur

Mijn voorlopige theorie is dat William (en Bernard gedeeltelijk) al in de virtuele Westworld zit en dus niet echt z'n dochter om zeep heeft geholpen. Maar dat hij onderwerp van een test is, ongeveer net zoals het z'n schoonvader vergaan is. Ik zie z'n toekomst iig niet erg positief in. Verder lijkt Charlotte me mogelijk een host en wat me ook opvalt is dat ooit zo sympathieke Dolores iedere aflevering meer op een terminator begint te lijken. Dus ik denk niet dat die het einde van seizoen 2 haalt.

[Voor 255% gewijzigd door -36- op 19-06-2018 22:41]

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Dat einde had ik weinig moeite mee. Omg they killed Teddy was het altijd. Nu doet ie hetzelf. Had meer moeite met William die zijn eigen dochter dood. Sowieso gek hoe hij de tig schoten van hosts overruled door Maeve weet te overleven en Emily na een paar kogels gezien is. Hopelijk komt Katja Herbers nog terug in flashbacks of zit er een kopie van haar net zoals alle andere gasten in de valley beyond / forge.

• analogworm
quote:
Joosie200 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:00:
Dat einde had ik weinig moeite mee. Omg they killed Teddy was het altijd. Nu doet ie hetzelf. Had meer moeite met William die zijn eigen dochter dood. Sowieso gek hoe hij de tig schoten van hosts overruled door Maeve weet te overleven en Emily na een paar kogels gezien is. Hopelijk komt Katja Herbers nog terug in flashbacks of zit er een kopie van haar net zoals alle andere gasten in de valley beyond / forge.
hmm, daar zeg je wat. Misschien dat in plaats van de boel te vernietigen, MiB nu toch zijn dochter wilt reviven. Ze had immers de hoed op en de data zou er dus moeten zijn..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Seizoen 3 zal er niet meer inzitten met deze kill rate. Tenzij ze iedereen in die Forge virtueel aanwezig maken en s3 zich virtueel afspeelt.

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
-36- schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:49:
Mijn voorlopige theorie is dat William (en Bernard gedeeltelijk) al in de virtuele Westworld zit en dus niet echt z'n dochter om zeep heeft geholpen. Maar dat hij onderwerp van een test is, ongeveer net zoals het z'n schoonvader vergaan is. Ik zie z'n toekomst iig niet erg positief in. Verder lijkt Charlotte me een host en wat me ook opvalt is dat ooit zo sympathieke Dolores iedere aflevering meer op een terminator begint te lijken. Dus ik denk niet dat die het einde van seizoen 2 haalt.
Waarom wordt hij dan ouder? In een virtuele wereld kun je de beste versie van jezelf zijn. Atletisch, jong etc.
quote:
algalid schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:41:
Ik heb hem maar al gezien want straks is het voetbal :) Het is op een andere manier heftig dan de vorige aflevering:

spoiler:
Ik had de dood van Emily niet zien aankomen. Ik dacht dat ze safe was en ik vond haar nog sympathiek ook. Zomaar afgemaakt, maar mss is ze dan toch een host? Eentje die VR controlled is zou ik hopen, maar da's een waterkansje. Op Reddit is het wel een populaire theorie omdat ze heeft over "your little project" en Ford "one final... game" beloofde met dat kaartje.

Je begint de MiB dan wel echt te haten. Dat hij verloren is staat wel buiten kijf.

Zou de volgende aflevering ook 90 minuten duren zoals de eerste finale?
Misschien heeft Bernard the craddle nooit verlaten, ik neem aan dat het daarvoor echt was? Anders gaan ze the craddle bezoeken in the craddle (wat op zich ook weer prima kan).

[Voor 40% gewijzigd door Marzman op 19-06-2018 07:13]

/▌

• deBennie
quote:
-36- schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:49:
Mijn voorlopige theorie is dat William (en Bernard gedeeltelijk) al in de virtuele Westworld zit en dus niet echt z'n dochter om zeep heeft geholpen. Maar dat hij onderwerp van een test is, ongeveer net zoals het z'n schoonvader vergaan is. Ik zie z'n toekomst iig niet erg positief in. Verder lijkt Charlotte me een host en wat me ook opvalt is dat ooit zo sympathieke Dolores iedere aflevering meer op een terminator begint te lijken. Dus ik denk niet dat die het einde van seizoen 2 haalt.
En het verhaal van de zelfmoord van zijn vrouw is zijn cornerstone. Niks is wat het lijkt in westworld ;)

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:41
quote:
Joosie200 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:00:
William werd geraakt door guns uit het wilde westen. Hij maaide zelf iedereen neer met een gun uit de moderne wereld in die scene, best nog een verschil

• Joosie200
  • Niet online
quote:
JackBol schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:24:
Seizoen 3 zal er niet meer inzitten met deze kill rate. Tenzij ze iedereen in die Forge virtueel aanwezig maken en s3 zich virtueel afspeelt.
Er is al bekend gemaakt dat de serie renewed is voor een derde seizoen. Ik verwacht dat Dolores en co misschien toch weten te ontsnappen aan Charlotte haar plan met Clementines om iedereen elkaar te laten afslachten.

En dan krijg je een seizoen met hosts in de echte buitenwereld. Of Delos en co weten succesvol host kopieën van guests terug de wereld in te sturen, waarbij Westworld zijn taak als speeltuin en observatiecentrum heeft gehad. Nu blijkbaar de hoeden een scan van je hoofd kunnen maken en ze met de cards dus alle info opslaan.
quote:
Terranova schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:17:
[...]

William werd geraakt door guns uit het wilde westen. Hij maaide zelf iedereen neer met een gun uit de moderne wereld in die scene, best nog een verschil
Klopt. Maar we begonnen seizoen 2 of eindigen seizoen 1 met de notitie dat hosts vanaf nu ook gasten dodelijk kunnen verwonden, terwijl het voorheen een blauwe plek zou geven. En dan zie ik niet in hoe een kaliber kogel uit pistolen VS kaliber kogel uit automatische machinegeweren nu zo'n verschil in impact zouden kunnen hebben.

[Voor 25% gewijzigd door Joosie200 op 19-06-2018 11:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:39
quote:
Joosie200 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:04:
Klopt. Maar we begonnen seizoen 2 of eindigen seizoen 1 met de notitie dat hosts vanaf nu ook gasten dodelijk kunnen verwonden, terwijl het voorheen een blauwe plek zou geven. En dan zie ik niet in hoe een kaliber kogel uit pistolen VS kaliber kogel uit automatische machinegeweren nu zo'n verschil in impact zouden kunnen hebben.
In de Amerikaanse wapendiscussie wordt dat wel vaak uitgelegd door artsen, zoals bijvoorbeeld hier.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Ik denk trouwens dat Emily niet echt dood is, we hebben haar niet dood gezien toch?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deBennie
quote:
miicker schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:06:
Ik denk trouwens dat Emily niet echt dood is, we hebben haar niet dood gezien toch?
Allemaal de cornerstone van William. Vergelijkbaar met die van Bernard en Charlie, Maeve en haar dochter etc etc ;)

• Joosie200
  • Niet online
quote:
miicker schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:06:
Katja Herbers geeft in interviews aan dat ze ervan uitgaat dat ze niet langer terug komt als Emily in levende lijve. Maar ze staat open voor flashbacks en dergelijke.

We zagen dan wel bij de check van William dat ie human is. Maar die van Emily zagen we niet. Dus wie weet is Emily inderdaad een host en is de echte Emily buiten in de wereld haar ding aan het doen.

Lijkt me waarschijnlijker dat zodra William doorkrijgt dat ie ook maar een zielig hoopje mens is en hij indirect zijn vrouw de dood in heeft gejaagd, direct zijn dochter heeft omgelegd dat ie in de Forge de kopie van Emily graag wil houden ipv alles plat branden.

• mark1707
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:22
quote:
Joosie200 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:16:
[...]
We zagen dan wel bij de check van William dat ie human is. Maar die van Emily zagen we niet. Dus wie weet is Emily inderdaad een host en is de echte Emily buiten in de wereld haar ding aan het doen.
https://www.reddit.com/r/...didnt_show_us_the_result/

Het was geen check of ie human was, maar "SCANNING FOR RESTRAINT ORDNANCE" als je deze screenshot checkt. https://i.imgur.com/Lm3K85w.jpg

Ze spelen met ons...

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:40
quote:
Kain_niaK schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:31:

Lijkt me veel te ver gezocht, de serie is al redelijk complex en verwarrend voor de gemiddelde kijker. Deze zou hier zeker op afhaken. HBO is massive en zal zoiets niet snel te ingewikkeld willen maken denk ik.
quote:
mark1707 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:22:
[...]

Het was geen check of ie human was, maar "SCANNING FOR RESTRAINT ORDNANCE" als je deze screenshot checkt. https://i.imgur.com/Lm3K85w.jpg

Ze spelen met ons...
Dat hij zelf twijfelt zie je op het eind als hij zelf in zijn pols gaat wroeten om te kijken of hij een host is. Maar dat zie je uiteindelijk dus niet......

Kijken of de finale nog wat zaken opheldert.
Ford is dus uit Bernard verwijderd (of dat denkt Bernard), maar zit wel nog in Maeve?
Die nu superkrachten unlocked heeft. We gaan het zien.

• algalid
quote:
Hoijong schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:03:
Ford is dus uit Bernard verwijderd (of dat denkt Bernard), maar zit wel nog in Maeve?
Die nu superkrachten unlocked heeft. We gaan het zien.
Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe adminrechten van Maeve. Ik denk dat Ford nog in Bernard zit, hij heeft zich enkel weggestopt (om daarna weer op te duiken). Elsie is al afgeschud. Ik vraag me af of ze echt onbetrouwbaar is of dat Ford mensen tout court niet vertrouwd.

"Mankind is poised midway between the gods and the beasts. That may have been true in Plotinus' time, but clearly, we have fallen quite a bit since then."

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:09

Damian

Insane Obtrusion

quote:
mark1707 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:22:
[...]

Ze spelen met ons...
En restraint ordnance is dan toch dat explosief in een host om te voorkomen dat ze buiten het park komen? Dus wel degelijk een scan op human of niet... Zij het dat het natuurlijk kan dat die ordnance al verwijderd is bij Emily of Billy :P

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:38
quote:
Marzman schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 07:04:
[...]
Waarom wordt hij dan ouder? In een virtuele wereld kun je de beste versie van jezelf zijn. Atletisch, jong etc.

[...]
Ik denk dat dat de volgende mindfuck wordt na de twee tijdlijnen uit seizoen 1. Nu we weten dat William zijn bewustzijn wel succesvol in een host heeft kunnen zetten, kunnen we natuurlijk wachten op het moment dat er ook een jonge versie opduikt in de huidige tijd :) In principe kun je nu "verklaarbaar" echt iedereen op enig moment weer de show inhalen :)

• Hoijong
quote:
CopyCatz schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:45:
[...]

Ik denk dat dat de volgende mindfuck wordt na de twee tijdlijnen uit seizoen 1. Nu we weten dat William zijn bewustzijn wel succesvol in een host heeft kunnen zetten, kunnen we natuurlijk wachten op het moment dat er ook een jonge versie opduikt in de huidige tijd :) In principe kun je nu "verklaarbaar" echt iedereen op enig moment weer de show inhalen :)
Hoe weten we dat?

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quote:
Het is volgens mij niet 100% bevestigd, maar wordt wel heel erg geïmpliceerd. Emily zegt dat uit zijn bio blijkt dat hij in de kern van zijn bestaan een leugen is, hij begint ook in zijn arm te snijden daarom, en zijn vrouw die zegt "Are you even real", wat later nog weer herhaald wordt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Hoijong
quote:
Woy schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:17:
[...]

Het is volgens mij niet 100% bevestigd, maar wordt wel heel erg geïmpliceerd. Emily zegt dat uit zijn bio blijkt dat hij in de kern van zijn bestaan een leugen is, hij begint ook in zijn arm te snijden daarom, en zijn vrouw die zegt "Are you even real", wat later nog weer herhaald wordt.
Dat sloeg juist compleet op zijn persoonlijkheid. Neem het verhaal van seizoen 1 in ogenschouw en deze meneer die de grootste braverik lijkt is juist een paranoia rotzak. En heeft dat heel goed verborgen gehouden voor de buitenwereld en zijn vrouw.
Dat wat jullie voor waar aannemen wordt slechts geïmpliceerd, maar kan dus ook op totaal iets anders slaan. Dat snijden kan evengoed op zijn paranoia slaan, net zoals hij zijn dochter (mogelijk) vermoord door diezelfde paranoia. Je weet het niet, nog niet voor 80%.
Dat are you even real slaat erop dat hij een totaal andere persoon lijkt te zijn in Westworld dan de aardige jonge William waar ze mee getrouwd was. De serie doet het goed dat mensen hier dubbele zaken in lezen, maar zonder bevestiging is het enkel een theorie.

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quote:
Hoijong schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:27:
[...]
De serie doet het goed dat mensen hier dubbele zaken in lezen, maar zonder bevestiging is het enkel een theorie.
Dat is toch exact wat ik zeg, het wordt erg geïmpliceerd, maar is niet bevestigd. ;)

Zoals het in de show gebracht wordt is de eerste keer dat de vrouw het over "Are you even real" heeft, lijkt het inderdaad over zijn persoonlijkheid te gaan. Maar later in de aflevering wordt het nogmaals herhaald, en hint het IMHO meer op het feit dat hij wel een host is.

Maar het is inderdaad Westworld eigen om mensen op het verkeerde been proberen te zetten, dus ik neem het zeker niet als waarheid aan.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Joosie200
  • Niet online
quote:
CopyCatz schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:45:
[...]

Sterker nog ik denk dat bij de Forge het een reünie kan gaan worden aan menselijke gasten in hostkopie. Dus dan zien we uiteindelijk misschien wel een jonge host William met Dolores verder leven wanneer de MiB toch dood gaat uiteindelijk na het voltooien van the game.

• analogworm
quote:
Hoijong schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:27:
[...]

Dat sloeg juist compleet op zijn persoonlijkheid. Neem het verhaal van seizoen 1 in ogenschouw en deze meneer die de grootste braverik lijkt is juist een paranoia rotzak. En heeft dat heel goed verborgen gehouden voor de buitenwereld en zijn vrouw.
Dat wat jullie voor waar aannemen wordt slechts geïmpliceerd, maar kan dus ook op totaal iets anders slaan. Dat snijden kan evengoed op zijn paranoia slaan, net zoals hij zijn dochter (mogelijk) vermoord door diezelfde paranoia. Je weet het niet, nog niet voor 80%.
Dat are you even real slaat erop dat hij een totaal andere persoon lijkt te zijn in Westworld dan de aardige jonge William waar ze mee getrouwd was. De serie doet het goed dat mensen hier dubbele zaken in lezen, maar zonder bevestiging is het enkel een theorie.
Dit is precies zoals ik het begrijp. William/MiB staat inmiddels zo ver van de realiteit dat hij is gaan twijfelen aan zijn eigen echtheid. Immers, jaren door het park gezworven. Dubbele identiteit er op nagehouden (aardig vs brute moordenaar). Denkt dat Ford nog steeds games met 'm speelt. Zelfs in zoverre dat hij niet alleen zijn vrouw, maar ook zijn dochter de dood in gejaagd heeft. Die vent heeft gewoon een mental breakdown.

En besides, het was onsuccesvol met James Delos. Zelfs ford zou hetzelfde eindigen als hij als host zou terugkomen. Desalnietteplus moet er wel iets succesvolzijn in the forge.

• ghighoegha
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 24-05 20:12
quote:
analogworm schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Dit is precies zoals ik het begrijp. William/MiB staat inmiddels zo ver van de realiteit dat hij is gaan twijfelen aan zijn eigen echtheid. Immers, jaren door het park gezworven. Dubbele identiteit er op nagehouden (aardig vs brute moordenaar). Denkt dat Ford nog steeds games met 'm speelt. Zelfs in zoverre dat hij niet alleen zijn vrouw, maar ook zijn dochter de dood in gejaagd heeft. Die vent heeft gewoon een mental breakdown.

En besides, het was onsuccesvol met James Delos. Zelfs ford zou hetzelfde eindigen als hij als host zou terugkomen. Desalnietteplus moet er wel iets succesvolzijn in the forge.
Was Ford niet nu al terug als host naar dan in Bernhard?

• analogworm
quote:
ghighoegha schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:36:
[...]

Was Ford niet nu al terug als host naar dan in Bernhard?
Mwah, niet echt. Hij had zichzelf van de Cradle naar Bernard verplaatst. Ergens vertelde hij zelf, specifiek, dat hij net zo gek zou worden als Delos als hij in zijn eigen host zou zitten. Nu is hij meer als een soort virus bij Bernard ingetrokken.

• kleefei
  • Laatst online: 22:46
quote:
analogworm schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:42:
[...]

Mwah, niet echt. Hij had zichzelf van de Cradle naar Bernard verplaatst. Ergens vertelde hij zelf, specifiek, dat hij net zo gek zou worden als Delos als hij in zijn eigen host zou zitten. Nu is hij meer als een soort virus bij Bernard ingetrokken.
Maar Bernard heeft een "Package" uninstalled, er was nu alleen niet helemaal duidelijk of dat zijn eigen package was, of die van Ford...

• Hoijong
quote:
kleefei schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:04:
[...]

Maar Bernard heeft een "Package" uninstalled, er was nu alleen niet helemaal duidelijk of dat zijn eigen package was, of die van Ford...
Wat bedoel je met zijn eigen package? Wat is dat dan?
De insinuatie is juist dat hij Ford uit z'n systeem kiepert, maar je weet niet 100% zeker of dat lukt.
Ford kan immers met hem fucken door weg te gaan na het verwijderen van dat package.

• kleefei
quote:
Hoijong schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:22:
[...]

Wat bedoel je met zijn eigen package? Wat is dat dan?
De insinuatie is juist dat hij Ford uit z'n systeem kiepert, maar je weet niet 100% zeker of dat lukt.
Ford kan immers met hem fucken door weg te gaan na het verwijderen van dat package.
Toen hij die tablet bediende, in de auto, stonden er 2 boxjes "packages", 1 sleepte hij naar de prullenbak.
De insinuatie is dat dit het package van Ford was. Maar gezien de rust die hij ineens had kan het zomaar zijn dat dit de package van Bernard was.

• Hoijong
quote:
kleefei schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:39:
[...]

Toen hij die tablet bediende, in de auto, stonden er 2 boxjes "packages", 1 sleepte hij naar de prullenbak.
De insinuatie is dat dit het package van Ford was. Maar gezien de rust die hij ineens had kan het zomaar zijn dat dit de package van Bernard was.
Je bedoelt daarmee dat hij zichzelf deactiveert of wat bedoel je met een package van Bernard? Hij rijdt toch gewoon weg daarna.

• kleefei
quote:
Hoijong schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:46:
[...]

Je bedoelt daarmee dat hij zichzelf deactiveert of wat bedoel je met een package van Bernard? Hij rijdt toch gewoon weg daarna.
Ik bedoel dat de mogelijkheid bestaat dat er tijdelijk 2 software versies op zijn systeem stonden. 1 is bernard, de ander is Ford.
Het kan zijn dat Ford tijdelijk controle heeft overgenomen (dat zag je ook omdat Bernard ineens met een wapen in zn hand stond) en de gegevens van Bernard uit zn lichaam verwijderd heeft.
En dat dus Ford weg reed, in het lichaam van Bernard.

- Edit; Dat is wellicht ook de reden dat hij zonder die vrouw (kan even niet op de naam komen) weg rijdt. Ford waarschuwde de hele tijd dat ze hem ging verraden. En hij zei van niet, wou ford uit zn lichaam hebben om met haar verder te zoeken.
En uiteindelijk rijd hij zonder haar weg, precies zoals ford zei dat hij moest doen. Oftewel, wellicht was het wel ford... We gaan het zien maandag :9~

[Voor 24% gewijzigd door kleefei op 21-06-2018 09:57]

• Hoijong
quote:
kleefei schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:55:
[...]

Ik bedoel dat de mogelijkheid bestaat dat er tijdelijk 2 software versies op zijn systeem stonden. 1 is bernard, de ander is Ford.
Het kan zijn dat Ford tijdelijk controle heeft overgenomen (dat zag je ook omdat Bernard ineens met een wapen in zn hand stond) en de gegevens van Bernard uit zn lichaam verwijderd heeft.
En dat dus Ford weg reed, in het lichaam van Bernard.
Op die manier. Lijkt me niet aannemelijk.
Ford heeft zelf expliciet aangegeven dat hij niet in een host kan bestaan net zoals Delos.
Dan zou hij dus gek worden of zichzelf weer in een mainframe moeten zetten.
In Westworld kan alles.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• algalid
Een kleine opmerking: de laatste aflevering heeft nog een post credit scene. Dus niet meteen afzetten ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13-05 12:01
Hoi Allemaal,

Ik heb twee kaartjes gewonnen voor de seizoensfinale vanavond om 18:00 uur in de jaarbeurs
van Utrecht. Maar helaas lukt het mij wegens werk niet om aanwezig te zijn

Is er hier iemand die 100% zeker vanavond er wel bij kan zijn?
Je mag iemand meenemen en er is gratis drinken en versnaperingen.

[Voor 8% gewijzigd door Storm-Fox op 25-06-2018 09:48]

PSN: StormFox81

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:19
quote:
algalid schreef op maandag 25 juni 2018 @ 07:47:
Een kleine opmerking: de laatste aflevering heeft nog een post credit scene. Dus niet meteen afzetten ;)
Check ;-)

(niet klikken als je niet van spoilers houdt)

http://thisisinsider.com/...ts-scene-explained-2018-6

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• markdm
quote:
Storm-Fox schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:43:
Hoi Allemaal,

Ik heb twee kaartjes gewonnen voor de seizoensfinale vanavond om 18:00 uur in de jaarbeurs

Is er hier iemand die 100% zeker vanavond er wel bij kan zijn?
Je mag iemand meenemen en er is gratis drinken en versnaperingen.

[afbeelding]
Mij lijkt het wel super leuk om te gaan, helaas heb ik (nog, ik ben aan het zoeken) niemand om met mee te gaan. Misschien iemand anders van tweakers?

• Storm-Fox
quote:
markdm schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:47:
[...]

Mij lijkt het wel super leuk om te gaan, helaas heb ik (nog, ik ben aan het zoeken) niemand om met mee te gaan. Misschien iemand anders van tweakers?
Top, als je mij een pb stuurt met daarin jouw e-mail adres dan stuur ik jou de uitnodiging.
Je moet dan wel aan de kassa zeggen dat je mij bent, want de kaartjes zijn eigenlijk niet overdraagbaar.

• analogworm
quote:
algalid schreef op maandag 25 juni 2018 @ 07:47:
Uuh What the hell just happenend?! :P

Man, wat een aflevering zeg. Holy moly _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Storm-Fox
quote:
Storm-Fox schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:43:

Markdm heeft de kaartjes overgenomen

Acties:
  • +6Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Ok dus Arnold creeert Dolores en zij vermoordt Arnold. Daarna creeert Dolores Arnold in de vorm van Bernard. Vervolgens vermoordt Bernard Dolores en creeert dan Dolores in de vorm van Charlotte, die vervolgens Bernard vermoordt en Bernard weer opnieuw creeert én ten slotte de originele Dolores weer creeert.

Brain explodes

Oneplus 6 Midnight Black 128 GB kopen? Klik hier voor de V&A advertentie!

• Jaguar645
Zolang je de sphere van een host maar hebt! :)

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:49
Uh...ah...oh....huh?! What just happend?
Ik ben het spoor nu wel een beetje bijster. Weten de schrijvers überhaupt nog wel wat, wie, waar, wanneer, waardoor en waarom is? Toch was het wel een mooie seasons finale. Benieuwd hoe dit verder gaat.

spoiler:
Ik dacht dat het truukje van Delores met de gun eerst fout ging, omdat the man in black raak schoot. En wel net toevallig dat als hij op haar hoofd richt het mis gaat. How did she know? Vermoedelijk omdat ze deze scene dus veel vaker mee heeft gemaakt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
stin00 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:06:
Ok dus Arold creeert Dolores en zij vermoordt Arnold. Daarna creeert Dolores Arnold in de vorm van Bernard. Vervolgens vermoordt Bernard Dolores en creeert dan Dolores in de vorm van Halores, die vervolges Bernard vermoordt en Bernard weer opnieuw creeert én ten slotte de originele Dolores weer creeert.

Brain explodes
Ze zijn de enige twee die de deur naar buiten het park kennen. Voor de rest 'what door?'. Is die paranoia van William voor Ford toch geen paranoia.

/▌

• RocketKoen
  • Laatst online: 22:16
Na de finale:
Ja, volgens mij snap ik nu wat er het hele seizoen aan de hand was

Na de after credits:
Shit, heel seizoen 1 en 2 zijn weer compleet anders dan ik dacht en nu weet ik niks meer.....

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• analogworm
quote:
RocketKoen schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:42:
Na de finale:

Na de after credits:
Shit, heel seizoen 1 en 2 zijn weer compleet anders dan ik dacht en nu weet ik niks meer.....
Je bedoelt de vraag of alle gebeurtenissen enkel een simulatie waren? Kan, maar het idee van Fidelity is dat de Mens als host de dingen doet zoals hij ze echt ook deed. De zgn de baseline gebaseerd op echte gebeurtenissen zeg maar. Daarom was toen William Delos testte voor fidelity ook altijd alles hetzelfde. In andere woorden, zelfs al zouden de gebeurtenissen in westworld enkel voor de fidelity test zijn, zouden ze ooit eens echt gebeurt moeten zijn.

Desalnietteplus werd in onderstaand filmpje al het een en ander duidelijk:

Al met al volgens mij is het gewoon mooi geedit voor de verwarring.

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
quote:
RocketKoen schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:42:
Na de finale:

Na de after credits:
Wat je ziet na/tijdens de credits met William speelt zich af in de verre toekomst, in seizoen X (onbekend)

Oneplus 6 Midnight Black 128 GB kopen? Klik hier voor de V&A advertentie!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
stin00 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:56:
[...]

Wat je ziet na/tijdens de credits met William speelt zich af in de verre toekomst, in seizoen X (onbekend)
Dat idee heb ik ook, anders sloeg dat met die deur die de mensen niet zagen nergens op.

/▌

Acties:
  • +5Henk 'm!

• markdm
Net naar de finale gekeken in Kinepolis jaarbeurs Utrecht. Echt geweldige ervaring op zo'n gigantisch scherm. Met hartelijke dank aan @Storm-Fox! _/-\o_

Kleine samenvatting van hoe het ging:
Je komt binnen in de bioscoop, je geeft je naam op en daarna koos je een zwarte of witte cowboy hoed. Er waren op meerdere plekken decoratie in de trend van Westworld, voor de roltrap stond een saloon deur, er hingen posters, de vrouwen die de hoeden uitdeelden hadden dezelfde witte jurken aan als de hosts die William+Logan welkom heette in seizoen 1, bovenin de hal zat iemand in cowboy kleding muziek uit Westworld van Ramin Djawadi te spelen. Hier eventjes wachten, daarna gratis popcorn en drinken kiezen en de zaal in. Op de uitnodiging stond dat je om 18:00 verwacht werd en dat het om 19:00 begon dus ik verwachtte dat die tijd gevuld zou worden met misschien wat PR voor Ziggo, wat andere filmpjes/praatjes over Westworld maar dat was echter niet het geval, gelukkig had ik een vriend om gezellig mee te praten maar niet veel gebeurde er in dat uurtje. De film had 10 minuten vertraging wegens een ongeluk vlak buiten de bioscoop maar daarna begon het gewoon.
De aflevering zelf was wel in geweldige kwaliteit, super groot scherm, en ik vond hem echt goed. Lekker spannend en leuke twists. Over het algemeen begrijp ik het wel maar ik blijf het einde maar raar vinden, ik ga straks wel wat theorieën lezen en misschien later deze week een paar zelf schrijven.

• algalid
@markdm En wie was er al tijdens de credit roll uit de zaal gelopen? :+

• markdm
quote:
algalid schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:42:
@markdm En wie was er al tijdens de credit roll uit de zaal gelopen? :+
Er wordt nog expliciet gezegd dat je de zaal niet uit moet, de post-credits scene was wel belangrijk ja. :+ Wel de scene met de meeste raadsels voor mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
quote:
markdm schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:39:
Net naar de finale gekeken in Kinepolis jaarbeurs Utrecht. Echt geweldige ervaring op zo'n gigantisch scherm. Met hartelijke dank aan @Storm-Fox! _/-\o_
Ik heb hem ook in de Kinepolis gezien en ben nu terug op huis aan in de trein. Net zoals met Game of Thrones afgelopen finale aflevering vond ik Westworld de finale aflevering super om te zien in de bioscoop. Ik ging alleen wel verward en met meer vragen de bioscoop uit dan in.

Hoog tijd om wat recaps te lezen en te bekijken.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Marzman schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:14:
[...]

Dat idee heb ik ook, anders sloeg dat met die deur die de mensen niet zagen nergens op.
Bedoel je die fictieve poort? Want dat zagen de echte mensen niet omdat ze niet in de digitale wereld zitten lijkt mij.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Donstil schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:53:
[...]

Bedoel je die fictieve poort? Want dat zagen de echte mensen niet omdat ze niet in de digitale wereld zitten lijkt mij.
Dat bedoel ik ook, dus speelt dat zich niet af in een fictieve wereld, en dus ook niet heel seizoen 1 en 2. Dat stuk achter de credits speelt zich veel later af.

/▌

• deBennie
Draait t dan allemaal km William? Is alles wat er gebeurd zijn loop?

• algalid
quote:
deBennie schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:12:
Draait t dan allemaal km William? Is alles wat er gebeurd zijn loop?
"Are you questioning the nature of his reality?" "What humans define as sanity, after all, is actually a very narrow range of behaviors." ;)

[Voor 16% gewijzigd door algalid op 25-06-2018 22:15]

• deBennie
quote:
algalid schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:14:
[...]

"Are you questioning the nature of his reality?" "What humans define as sanity, after all, is actually a very narrow range of behaviors." ;)
Ja, wat zegt dat precies? :o

• algalid
quote:
Het is toch redelijk duidelijk gezegd: mensen tolereren weinig afwijkend gedrag, conformisme is de toon (mede door sociale regels, etc.) Het impliceert ook dat je mensen beter kunt voorspellen omdat hun gedrag al grotendeels vast komt te staan voor ze iets doen. Verander iets aan de mens en je krijgt een heel butterfly effect dat wij bezien als "gek".

• deBennie
quote:
algalid schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:29:
[...]

Het is toch redelijk duidelijk gezegd: mensen tolereren weinig afwijkend gedrag, conformisme is de toon (mede door sociale regels, etc.) Het impliceert ook dat je mensen beter kunt voorspellen omdat hun gedrag al grotendeels vast komt te staan voor ze iets doen. Verander iets aan de mens en je krijgt een heel butterfly effect dat wij bezien als "gek".
Ja ik mis het groter plaatje, denk ik

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Marzman schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:58:
[...]

Dat bedoel ik ook, dus speelt dat zich niet af in een fictieve wereld, en dus ook niet heel seizoen 1 en 2. Dat stuk achter de credits speelt zich veel later af.
Nou de hosts zien die poort maar ze vielen in de echte wereld dood/stuk van een clif. De scheur/deur was daardoor juist wel een fictieve dimensie, de hosts liepen met het bewust zijn immers van de ene naar de andere wereld.

Ik zie het stuk achter de credits nog niet direct in verband met seizoen 1 en 2. Dat is gewoonweg later, daartussen kunnen ze zoveel schrijven dat hoeft nog niet echt wat te betekenen.

Ik heb het begrepen als:

Seizoen 1: diverse verhaallijnen in het fysieke park.
Seizoen 2: diverse verhaallijnen in het fysieke park en een verhaallijn in de “cloud wereld” (die van Bernard)

After credits: William is dood gegaan in een van de volgende seizoenen en zit nu net zoals zijn schoon vader in her traject een AI te worden.

[Voor 34% gewijzigd door Donstil op 25-06-2018 22:48]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die poort was ingeprogrammeerd door Ford. Noem het augmented reality, maar dat was verder de echte wereld.

/▌

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True