Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:44:
Die poort was ingeprogrammeerd door Ford. Noem het augmented reality, maar dat was verder de echte wereld.
Ooh ja dat bedoel ik ook. Overhang van de “echte wereld” naar de fictieve wereld voor de hosts.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En toen vonden ze de lichamen van Hale en Strand en werden Dolores & co in de nachtelijke uurtje gepopt door een drone-tje terwijl ze aan de lader hangen. Scheelt ook weer een aftakelend seizoen 3 :p

De beveiliging en soldaten presteerden weer ouderwets bagger deze ep. Blind pluimvee is het.

Je ziet dat de "core drive" van de schrijvers niet echt realisme nastreeft hehe.

Wel vermakelijke ep hoor! Focus op gezicht Ed Harris op het einde is fijn.

Mooiste moment vond ik eigenlijk dat Stubbs Halores door leek te hebben maar niets zei..?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:27
maratropa schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:55:
De beveiliging en soldaten presteerden weer ouderwets bagger deze ep. Blind pluimvee is het.
Sommige kijkers steken het op doelbewust verkeerd aansturen van security door Halores.
Mooiste moment vond ik eigenlijk dat Stubbs Halores door leek te hebben maar niets zei..?
Die scène doet weer speculaties opwerpen dat Stubbs toch een host is met zijn core narrative om andere hosts te redden en zich "niet meer herinnert wanneer hij is aangeworven, gemaakt door Ford".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:14

Chiron

Moderator Discord
Wow. dat verklaarde dus de 'lege' hosts die ronddreven _o_

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

maratropa schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:55:
En toen vonden ze de lichamen van Hale en Strand en werden Dolores & co in de nachtelijke uurtje gepopt door een drone-tje terwijl ze aan de lader hangen. Scheelt ook weer een aftakelend seizoen 3 :p

Je ziet dat de "core drive" van de schrijvers niet echt realisme nastreeft hehe.

Wel vermakelijke ep hoor! Focus op gezicht Ed Harris op het einde is fijn.

Ach, als je dit seizoen echt een grote plothole zoekt, dan is het wel waarom die hired thugs niet gewoon een helikopter inzetten met een paar raketten eronder. Die buggy's en dan een paar lullige geweertjes terwijl je collega's worden afgeslacht?

Dat terzijde:.
Ok, de hosts leven lekker verder in digital reality, Dolores en Bernard en Hale V2 zijn ergens in een jungle beland etc, so far so good.

Maar dan die after credits?! Dus Emily leeft nog wel? William is ergens overleden? What does it mean?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Jeroenneman schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 00:07:
Ok, de hosts leven lekker verder in digital reality, Dolores en Bernard en Hale V2 zijn ergens in een jungle beland etc, so far so good.
Dat is het huis van episode 2x02 (toen Dolores buiten Westworld was als demonstratie). Het ligt midden in de stad maar zal na Arnold's dood wss "leeg" hebben gestaan.
Maar dan die after credits?! Dus Emily leeft nog wel? William is ergens overleden? What does it mean?
Die "Emily" zou een host zijn in de image van iemand bekend voor William. Daarom spreekt ze zo emotieloos, het is enkel de visuele schil maar haar persoonlijkheid zit er blijkbaar niet in. Het is ook mogelijk (maar blijkbaar door de producers ontkend) dat die Emily helemaal in het hoofd van William zit zoals Ford in Bernards hoofd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Jeroenneman schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 00:07:
[...]

Nee, dit is aflevering 4 in reverse. MiB deed daar een baseline interview op James Delos. Voor tig keer om tot fidelity te komen. Wat dus op niks uit leek te komen... Tot we vanavond dus zagen in de forge. Nu blijkt datzelfde geintje op MiB te zijn toegepast met Emily in de rol van de MiB en MiB in de rol van James Delos.

Daarom was die blik van Ed Harris in die laatste seconde voor de fade to black zo briljant. En net zoals James Delos allang dood was en overleden is de echte MiB ook allang dood en overleden. Die hele scène speelt zich af lang nadat Dolores in de vorm van Charlotte het eiland af is. De forge is niks meer dan een ruïne. En dat MiB pre entree dan via een backfire van zijn eigen wapen zijn hand verwond krijgt is zijn onderdeel van diezelfde fidelity test. Tenminste dat denk ik dan. Zoals we James Delos telkens dezelfde loop zagen doen. Wakker worden, muziek aan zetten, op de bike springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Zat nog te wachten tot de fik er in ging bij de MiB, net zoals bij James Delos. Maar het zal wel de virtuele simulatie zijn, goedkoper en sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Blijf het een toffe serie vinden. Maar het is af en toe wel een beetje moeilijk doen om het moeilijk doen. Ik denk dat de serie nog een stuk krachtiger zou zijn bij een iets simpeler verhaal. Nu snap je er de helft van de tijd niks van en krijg je de meest vreemde theorieën om de boel enigszins te verklaren. Ik vind dat de schrijvers hier een beetje in zijn doorgeslagen. Kijk bijvoorbeeld naar de eerste Bladerunner of recenter een Ex-Machina. Een intelligent science fiction verhaal hoeft helemaal niet nodeloos ingewikkeld gemaakt te worden met ontelbare flashbacks en 5 verschillende tijdlijnen. Ook met minder kun je een sterk verhaal neerzetten en waarbij je ook je hoofd moet gebruiken.

Hopelijk wordt de boel volgend seizoen iets simpeler en overzichtelijker gehouden nu de "echte" mensen wereld wordt betreden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

@ghighoegha Als ze dat veranderen is het geen Westworld meer. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 23:45
Holy moly.

Gisteren ook in Kinepolis de finale gezien dankzij een maat van me die in de filmindustrie zit, maar wat was die aflevering goed :D
Viel me wel op dat veel mensen toch voor de witte hoed kozen ipv de zwarte hoed... :+

Ik geloof dat ik na deze aflevering het seizoen wel snap, het zat best wel goed in elkaar als je er op terug kijkt, maar zonder deze aflevering kon je het niet echt aan elkaar knopen hoor.

Alles wat we gezien hebben is echt, maar tegelijk ook een simulatie voor William. Voor de rest klopt gewoon iedereen zijn theorie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:46
Hetgeen wat nog wel verwarring schept bij mij is de tijdslijn van Bernard. Tijdens zijn trip met Elsie is hij ook al in de war (i.e. zelf zijn geheugen door elkaar gegooid). Maar hij besluit pas in Delores haar idee mee te gaan wanneer hij Elsie vermoord ziet worden.

Ik ben wel benieuwd of dat als ik het weer eens helemaal terug zou kijken het allemaal op een rijtje kan krijgen. En of ik doorheb waar en wanneer Holores haar intrede doet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

analogworm schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:43:

Ik ben wel benieuwd of dat als ik het weer eens helemaal terug zou kijken het allemaal op een rijtje kan krijgen. En of ik doorheb waar en wanneer Holores haar intrede doet. :D
Misschien na de schietpartij? Dus heel S2, daarom waren die beveiligingsteams misschien ook zo aan het klungelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Marzman schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:11:
[...]

Misschien na de schietpartij? Dus heel S2, daarom waren die beveiligingsteams misschien ook zo aan het klungelen.
Nja, niet heel seizoen 2. In ieder geval het stuk op het strand. Maar bijvoorbeeld nog niet daar waar alle pilgrims afgeslacht werden met behulp van Clementine. Je schijnt het te kunnen zien aan o.a. het loopje. In het eerder gepostte behind the scenes filmpje legt die actrice uit dat 'het laten hangen van de armen' een van de dingen is die ze over heeft genomen van Delores.

Ach ja, het maakt het iig waard om dit seizoen nog maar eens te kijken. Misschien 1&2 vlak voordat seizoen 3 uitkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Is Westworld lang onzeker geweest van funding voor een derde/vierde seizoen? Dit keek heel erg weg als open einde van een verhaal waarin alle charachter arcs een net einde kregen. Alleen de after credit scene was een cliffhanger wat komen gaat maar tot dat moment had de serie daar ook kunnen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Lt. Marx schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:28:
Is Westworld lang onzeker geweest van funding voor een derde/vierde seizoen?
Ik snap het ook niet echt. Het kon zijn dat ze het verhaal al klaar hadden voor enkel 2 seizoenen en ze dan maar afgewerkt hadden. De zorgen voor seizoen 3 hielden ze voor later.

Vraag me af wat het zou worden: Skynet Dolores en Terminator MiB? "Did you really think you could just snuff us out?" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik vond het een tof seizoen.... probeer alleen nog op een rijtje te krijgen hoeveel tijdlijnen er nou waren en wie in welke tijdlijn wat deed... ik hoop dat alt-shift-x met een mooie uitleg daarvan gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

algalid schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:34:
[...]

Ik snap het ook niet echt. Het kon zijn dat ze het verhaal al klaar hadden voor enkel 2 seizoenen en ze dan maar afgewerkt hadden. De zorgen voor seizoen 3 hielden ze voor later.

Vraag me af wat het zou worden: Skynet Dolores en Terminator MiB? "Did you really think you could just snuff us out?" :)
En de after credit scene is ook niet echt relevant eigenlijk. Je ziet het moment dat MiB in de lift naar beneden gaat (in het nu, the forge). Staat vervolgens in die James Delos testruimte met z'n dochter emily te kletsen (verre toekomst, in een secret lab in sector 12, dus niet forge), het gesprek te voeren wat hijzelf met Delos voerde om z'n fidelity te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
Iemand op Reddit heeft een mooie tijdlijn gemaakt: https://amp.thisisinsider...c3f008b45f5-960-12124.png
Lt. Marx schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:37:
[...]

En de after credit scene is ook niet echt relevant eigenlijk. Je ziet het moment dat MiB in de lift naar beneden gaat (in het nu, the forge). Staat vervolgens in die James Delos testruimte met z'n dochter emily te kletsen (verre toekomst, in een secret lab in sector 12, dus niet forge), het gesprek te voeren wat hijzelf met Delos voerde om z'n fidelity te testen.
Jawel, die scene is juist wel relevant, dit laat zien dat de MiB in een simulatie zit, wanneer dat precies is weten we alleen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

jesse111 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:42:
Iemand op Reddit heeft een mooie tijdlijn gemaakt: https://amp.thisisinsider...c3f008b45f5-960-12124.png

Jawel, die scene is juist wel relevant, dit laat zien dat de MiB in een simulatie zit, wanneer dat precies is weten we alleen niet ;)
Dat hoeft toch helemaal geen simulatie te zijn? Emily kan ook een host zijn en hij ook een gekopieerde host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:42
Pfff wat een aflevering. Het gaf mij wel het idee dat ik het iets meer snap nu maar misschien sla ik de plank helemaal mis. Ik ben nooit zo goed in moeilijke films/series, waarom kijk ik die dan altijd???

Er is een tijdlijn die "klopt", Dolores ontsnapt en met haar handtasje vol met zwarte bolletjes (hosts) en met die hosts maker door Ford?Arnold? achtergelaten maakt ze een kopie van haarzelf en een x aantal andere hosts en nog een Bernard voor de fun. Met dit legertje vernietigt ze de mensheid (grotendeels).

Aftercredits zie je dat de MIB/William in een (verre?) toekomst (dus na de vernietiging van de mensheid door Dolores en co.) in een simulatie zit om Dolores te stoppen in de periode dat ze nog in Westworld zit voordat ze ontsnapt. Ze proberen dan in de toekomst als die simulatie uiteindelijk succesvol is MIB/William terug te sturen (soort Terminator) om Doloros te stoppen. Dit zou kunnen als ze dus in de toekomst een mogelijkheid hebben om een host terug in de tijd te kunnen sturen.

Ach zal wel niks van kloppen maar deze verklaring bedenk ik met ijn simpele brein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 22:17
jesse111 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:42:
Maar als je goed kijkt zie je dat alle simulaties in breedbeeld opgenomen zijn terwijl de scenes in de echte wereld zich aan een normale 16-9 beeldverhouding houden. En de laatste scene was in 16-9.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Lt. Marx schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:28:
Is Westworld lang onzeker geweest van funding voor een derde/vierde seizoen? Dit keek heel erg weg als open einde van een verhaal waarin alle charachter arcs een net einde kregen. Alleen de after credit scene was een cliffhanger wat komen gaat maar tot dat moment had de serie daar ook kunnen stoppen.
De funding van Westworld is volgens mij vanaf het begin al onzeker geweest... Maybe dus ook voor deze seizoenen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Lt. Marx schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:43:
[...]

Dat hoeft toch helemaal geen simulatie te zijn? Emily kan ook een host zijn en hij ook een gekopieerde host.
De Emily die je dan ziet is inderdaad een host. Tenminste dat zei Katja Herbers in het filmpje een aantal posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58
markdm schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:53:
[...]

Maar als je goed kijkt zie je dat alle simulaties in breedbeeld opgenomen zijn terwijl de scenes in de echte wereld zich aan een normale 16-9 beeldverhouding houden. En de laatste scene was in 16-9.
Grappig, dat viel mij ook op. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse111
[...]

Ah nice! Dan kunnen we daar dus op letten :)
Dit is ook wel een goede uitleg btw: https://i.redd.it/p814ewd8b6611.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Ik heb niet alle bovenstaande gelezen, want ik ben bij aflevering 6.

Wat ik wel een beetje mis zijn de wild-west-versies van bekende nummers. Ik heb er tot nu toe maar 1 of 2 gehoord terwijl er in S1 bijna in elke aflevering wel eentje zat. Komen die nog terug?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
GeeBee schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:20:
Wat ik wel een beetje mis zijn de wild-west-versies van bekende nummers. Ik heb er tot nu toe maar 1 of 2 gehoord terwijl er in S1 bijna in elke aflevering wel eentje zat. Komen die nog terug?
Buiten wat we al in seizoen 1 hebben gehoord zijn er geen wild west versies. Er zijn wel enkele remixes van moderne nummers maar niet bepaald country sounding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 22:17

Er zijn een paar maar een stuk minder vergeleken bij het eerste seizoen. De reden hierachter is dat in S1 ze een raar gevoel moesten geven tussen authentiek (dus het echte wilden westen), het cliche wat wij ervan denken (het is namelijk nog steeds een amusementenpark) en toch nog het gevoel geven dat het zich in de toekomst afspeelt,dit werd vaak gedaan door zulke covers. Dit combineren met liedjes uitkiezen die thematisch goed bij de scene passen, wat vaak neerkomt op radiohead, en je krijg leuke wild-west-versies van bekende nummers. Maar omdat in S2 dit gevoel van dat het een park is weg is zijn deze liedjes dus minder relevant, maar ze worden toch nog soms gebruikt.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

Heart shaped box _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

S02E08 als ik het goed gezocht heb.
Voor de rest veel aanzwellende violen á la Hans Zimmer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
De hele soundtrack is officieel online gezet:
YouTube: WaterTower Music

Waaronder Heart Shaped Box. Ben fan van CREAM en Paint it Black (Shogunworld versie) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Haas schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:56:
[...]

Grappig, dat viel mij ook op. :)
Al leek het wel een test dat Dolores hem die revolver gaf. In welke verhouding was dat dan?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Marzman schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:05:
[...]

Al leek het wel een test dat Dolores hem die revolver gaf. In welke verhouding was dat dan?
Je bedoelt Delores die het revolver aan MiB gaf? Dat was de normale verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:00
algalid schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:08:
De hele soundtrack is officieel online gezet:
YouTube: WaterTower Music

Waaronder Heart Shaped Box. Ben fan van CREAM en Paint it Black (Shogunworld versie) :)
Thanks _/-\o_ , want ik was al op zoek naar dat ene nummer: Journey Into Night - Ramin Djawadi

PSN: StormFox81

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:18

SomerenV

It's something!

Finale gezien en mijn conclusie van seizoen 2 is dat het onnodig ingewikkeld is. De halve tijd wist je niet waar je nou precies naar keek. Was het in het heden? Het verleden? Nog verder in het verleden? Is het een herinnering? Is het geen herinnering? Zijn er meerdere van deze persoon? Of niet? Alles door elkaar, alles lekker vaag en het leek lange tijd niet ergens heen te gaan voor mijn gevoel.

Seizoen 2 vind ik persoonlijk beduidend minder dan seizoen 1 door al het overdreven moeilijke gedoe de hele tijd. Er zaten een paar paar hele vette momenten in, maar seizoen 3 mag van mij wel een tikkeltje meer chronologisch in plaats van dit hele timeshift gebeuren de hele tijd.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
SomerenV schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 20:35:
Finale gezien en mijn conclusie van seizoen 2 is dat het onnodig ingewikkeld is. De halve tijd wist je niet waar je nou precies naar keek. Was het in het heden? Het verleden? Nog verder in het verleden? Is het een herinnering? Is het geen herinnering? Zijn er meerdere van deze persoon? Of niet? Alles door elkaar, alles lekker vaag en het leek lange tijd niet ergens heen te gaan voor mijn gevoel.

Seizoen 2 vind ik persoonlijk beduidend minder dan seizoen 1 door al het overdreven moeilijke gedoe de hele tijd. Er zaten een paar paar hele vette momenten in, maar seizoen 3 mag van mij wel een tikkeltje meer chronologisch in plaats van dit hele timeshift gebeuren de hele tijd.
En is dit nou een robot of een mens?
Of was het een mens en is dit nu een robot, of is deze persoon het ene moment robot, en in een andere scene de mens-versie. En voor wie moet ik nou zijn? Wie hoop ik dat 'wint'? Dolores heeft wel een beetje afgedaan, met het koelbloedig moorden. En Ford die enkel erg vage aanwijzingen geeft, soms zelfs dingen die niet kloppen. Elsie vond ik van het begin af al niet zo leuk. Maeve doet me steeds aan Alien denken, ook geen favoriet. Bernard is wel aardig maar geen idee waar en wanneer en waarmee hij bezig is. Serieus, voor wie moest ik zijn? Van mij part ontplofte dat hele park en dan zou ik van geen van de personen denken 'da's nou jammer, ik had wel willen weten wat hij/zij verder nog gedaan zou hebben'. De enige die ik nog een beetje mocht, was dat kereltje wat ingehuurd was om de verhalen te verzinnen, Die is lekker brutaal en gek. En dan aan het einde, die spleet naar de virtuele wereld voor de robots. Wat maakt mij het nou uit wie er wel of niet door gaat. En of de bibliotheek nou wel of niet onder water loopt, who cares!?
En sowieso de hele point dat Westworld (en die andere werelden) zouden zijn opgezet om mensen hun gedrag te bespioneren en op te slaan is echt waanzin. Open een krant of lees eens een roman, en dan ben je er ook: mensen zijn niet zo ingewikkeld hoor.

Anyways, na een paar afleveringen (S2) was het spannende en interessante er wel af en heb ik regelmatig een aflevering halverwege afgezet om te gaan pitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:33
[...]

Alles in breedbeeld speelt zich af in de virtuele wereld (The Forge, The Cradle, Virtual Eden). Het testen van hybride host-humans zoals Delos in E4 gebeurt in de echte wereld en heeft dan ook de normale beeldverhouding. De postcredit scene lijkt mij dan ook dat William een hybride is die getest wordt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 11-09 18:13
zetje01 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:08:
[...]

Of was het een mens en is dit nu een robot, of is deze persoon het ene moment robot, en in een andere scene de mens-versie. En voor wie moet ik nou zijn? Wie hoop ik dat 'wint'? Dolores heeft wel een beetje afgedaan, met het koelbloedig moorden. En Ford die enkel erg vage aanwijzingen geeft, soms zelfs dingen die niet kloppen. Elsie vond ik van het begin af al niet zo leuk. Maeve doet me steeds aan Alien denken, ook geen favoriet. Bernard is wel aardig maar geen idee waar en wanneer en waarmee hij bezig is. Serieus, voor wie moest ik zijn? Van mij part ontplofte dat hele park en dan zou ik van geen van de personen denken 'da's nou jammer, ik had wel willen weten wat hij/zij verder nog gedaan zou hebben'. De enige die ik nog een beetje mocht, was dat kereltje wat ingehuurd was om de verhalen te verzinnen, Die is lekker brutaal en gek. En dan aan het einde, die spleet naar de virtuele wereld voor de robots. Wat maakt mij het nou uit wie er wel of niet door gaat. En of de bibliotheek nou wel of niet onder water loopt, who cares!?
En sowieso de hele point dat Westworld (en die andere werelden) zouden zijn opgezet om mensen hun gedrag te bespioneren en op te slaan is echt waanzin. Open een krant of lees eens een roman, en dan ben je er ook: mensen zijn niet zo ingewikkeld hoor.

Anyways, na een paar afleveringen (S2) was het spannende en interessante er wel af en heb ik regelmatig een aflevering halverwege afgezet om te gaan pitten
ik vond de serie heel gaaf maar miste ook iets, wist alleen niet precies wat. Eigenlijk precies hoe jij het beschrijft dus. Je hebt helemaal geen karakter/persoon waar je wat voor voelt eigenlijk, het zal allemaal wel. Eigenlijk jammer. En idd die robots die dan naar die virtuele wereld gaan, het kan toch echt niemand boeien? Ze hadden denk ik beter vanuit mens vs robot perspectief uit moeten gaan, dat die robots ontsnappen en zich in de echte wereld mengen of rotzooi gaan scheppen oid..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:08
zetje01 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:08:
[...]

Anyways, na een paar afleveringen (S2) was het spannende en interessante er wel af en heb ik regelmatig een aflevering halverwege afgezet om te gaan pitten.
Ake. Hij is de held, we zijn voor Ake 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
deBennie schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:33:
[...]

Ake. Hij is de held, we zijn voor Ake 8)
Dat vind ik juist het mooie van de serie. Ake was eerst de beruchte indiaan… Nu niet meer. Delores de lieve schat, veranderde in de killing machine. Teddy had een wat drastische groei doorgemaakt. De meeste karakters hebben een groei door gemaakt. De een niet per se beter dan de ander. De serie is zeg meer voorbij het punt goed vs slecht gegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ah ja je werd steeds op het verkeerde been gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Vond seizoen 1 echt veel beter dit seizoen werd mij, zeker de laatste afleveringen, to far fetched dus weet zo net nog niet of ik seizoen 3 volgend jaar ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:54
Zo, laatste aflevering ook gekeken. Mixed feelings. Mooie serie qua setting en aankleding, maar zoveel foutjes in de verhaallijnen en personages. Persoonlijk heb ik het wel helemaal gehad met William (man in black). Hij deed mij al niet veel in het eerste seizoen, zijn terugkeer in seizoen 2 was ook niet echt nuttig. Sterker nog, compleet overbodig, hij voegde werkelijk waar niets toe aan het hele verhaal. En vervolgens overleeft hij elke keer opnieuw, zooooo vermoeiend. Ik hoop echt dat hij geen serieuze rol gaat krijgen in seizoen 3.
En verder waren Armistice en Felix en Sylvester ook totaal nutteloos. Ook die hele scene in dat Chinese dorp was compleet overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

segil schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:21:
Zo, laatste aflevering ook gekeken. Mixed feelings. Mooie serie qua setting en aankleding, maar zoveel foutjes in de verhaallijnen en personages. Persoonlijk heb ik het wel helemaal gehad met William (man in black). Hij deed mij al niet veel in het eerste seizoen, zijn terugkeer in seizoen 2 was ook niet echt nuttig. Sterker nog, compleet overbodig, hij voegde werkelijk waar niets toe aan het hele verhaal. En vervolgens overleeft hij elke keer opnieuw, zooooo vermoeiend. Ik hoop echt dat hij geen serieuze rol gaat krijgen in seizoen 3.
En verder waren Armistice en Felix en Sylvester ook totaal nutteloos. Ook die hele scene in dat Chinese dorp was compleet overbodig.
Ik snap wat je zegt. De verschillende tijdlijnen en verschillende verhaallijnen maken de serie mij net iets te rommelig en moeilijk te volgen, dat ik het daardoor eerder irritant vind worden dat ik alleen maar aan het puzzelen ben, dan dat het wat toevoegt aan de serie. In seizoen 1 trok ik dat nog wel, maar in 2 vond ik het niet leuk meer :P. Kan ook aan mij liggen hoor dat ik het gewoon niet volg, maargoed...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De serie heeft aan het einde laten zien dat de koning z`n hemd heeft uit getrokken.

Meer dan maar zoveel mogelijk laagjes toe te voegen om te verhullen dat het verhaal eigenlijk geen inhoud heeft is het niet.

Op geen enkel moment had ik interesse om het te gaan uitpluizen, omdat het alleen bewuste obfuscatie is, er is geen diepte in de karakters.
Alleen scene`s om de volgende scene een opzetje te geven.

Zoals eerder gezegd de 1e serie was "goed genoeg" om mijn aandacht voor de 2e te creeren, maar naar alle waarschijnlijkheid is voor mij hier het eindpunt.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Leukste aflevering voor mij was die met ake. Daar mogen ze van mij heel seizoen 3 wel mee vullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

enchion schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:30:
De serie heeft aan het einde laten zien dat de koning z`n hemd heeft uit getrokken.

Meer dan maar zoveel mogelijk laagjes toe te voegen om te verhullen dat het verhaal eigenlijk geen inhoud heeft is het niet.

Op geen enkel moment had ik interesse om het te gaan uitpluizen, omdat het alleen bewuste obfuscatie is, er is geen diepte in de karakters.
Alleen scene`s om de volgende scene een opzetje te geven.

Zoals eerder gezegd de 1e serie was "goed genoeg" om mijn aandacht voor de 2e te creeren, maar naar alle waarschijnlijkheid is voor mij hier het eindpunt.
Herken me wel in de posts hierboven. Mega interessante serie, maar ik had gewoon geen enkel personage waar ik 'veel om gaf'. Dat maakt dat het leuk was om te volgen, maar nooit echt spannend werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

d0s schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:31:
[...]

Herken me wel in de posts hierboven. Mega interessante serie, maar ik had gewoon geen enkel personage waar ik 'veel om gaf'. Dat maakt dat het leuk was om te volgen, maar nooit echt spannend werd.
Dat is ook lastig, je zit met een serie met hosts die een verhaallijn volgen (alles wat door die poort/deur liep) en dan heb je Ford die meer een soort Godfiguur is en de hosts die misschien niet een verhaallijn volgen zijn slecht.

De enige mensen met zekerheid waren die twee die de deur niet zagen en die hebben meer een soort bijrol.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
Ik denk dat deze youtuber goed onder woorden brengt waarom seizoen twee minder soepel voelt. TL;DR om het verhaal gaande te houden werd gebruik gemaakt van Plotstoppers. Plotseling waren er de soldaten die de showdown tussen Lawrence, MIB en Maeve tot een abrupt einde bracht. En dat gebeurde ook tijdens de showdown tussen Charlotte en Delores. Anyhow, hij legt het beter uit dan ik.

[ Voor 5% gewijzigd door analogworm op 15-08-2018 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:28

Polycom

Poes van goud

Net klaar met seizoen twee en man man man wat een bak ellende en een zware bevalling in tegen stelling tot het fantastische eerste seizoen.

Een onlogische en verwarrende opbouw, teveel flashbacks, onduidelijke fast forwards, teveel en vooral niet overtuigende verhaallijnen... echt jammer, maar ik stop met kijken. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 11-09 18:13
Polycom schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:46:
Net klaar met seizoen twee en man man man wat een bak ellende en een zware bevalling in tegen stelling tot het fantastische eerste seizoen.

Een onlogische en verwarrende opbouw, teveel flashbacks, onduidelijke fast forwards, teveel en vooral niet overtuigende verhaallijnen... echt jammer, maar ik stop met kijken. :N
Haha ja klopt wel, je kan beter stoppen na seizoen 1 en voor altijd blijven gissen over wat wel en niet gaat komen, dat was nog het leukste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
Is het probleem bij S2 niet dat de makers geprobeerd hebben eenzelfde kunststukje neer te zetten als bij S1, en dat te geforceerd en te veel hebben willen doen?

Zoals ik S1 ervaarde waren het wat aparte verhaallijnen die ergens op het eind van S1 bij elkaar kwamen en een heel verrassende dubbele tijdlijn lieten zien, waarmee alle vragen vrij spectaculair beantwoord werden.

Nu, met S2, hebben ze weer wat verschillende tijdlijnen en is dat meteen duidelijk. Het verrassingseffect is daardoor een stuk minder en je zit vanaf het begin te proberen de boel te koppelen. Voor mij werd het daardoor teveel gezocht; de makers beseften dat de kijkers van S2 die tijdlijnen zouden doorzien en deden enkel hun best om het onduidelijk te houden tot het einde.

Beter hadden ze misschien bij 1 tijdlijn moeten houden en kijkers moeten winnen met een goed verhaal in plaats van een onduidelijke speurtocht voor de kijkers. Maar ja, moeilijk om dan een steengoede serie overeind te houden en niet naar middelmatigheid af te zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Westworld "middelmatigheid". Kijk je wel eens andere series? Ik ben het wel eens dat S02 erg vaag was, maar kwalitatief is het nog steeds hoogstaand. Was het niet zo dat het plot/twists van S01 al bij aflevering 3 waren gevonden door sommige kijkers? Nu met S02 hebben ze het expres lastiger/onlogischer gemaakt zodat het niet zo snel duidelijk was wat er precies allemaal gebeurde.

[ Voor 72% gewijzigd door MrVegeta op 20-08-2018 15:53 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
MrVegeta schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:51:
Nu met S02 hebben ze het expres lastiger/onlogischer gemaakt zodat het niet zo snel duidelijk was wat er precies allemaal gebeurde.
Dat geloof ik niet, waar heb je dat vandaan?
Ik ben het er wel mee eens dat s02 niet helemaal lekker in elkaar zit waardoor (ik praat voor mezelf) ik de draad best kwijt was. Vind s01 daarom sterker.
Maar ben wel benieuwd waar je t vandaan hebt dat ze s02 expres lastiger en onlogischer hebben gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm, ik heb het op Reddit ergens gelezen maar kan zo natuurlijk geen bron vinden. Kan zijn dat ik het in de war haal met dat ze het hele plot van S02 wilden publiseren > https://www.google.nl/sea...1j33i160k1.39.k9I7OLUW5rc

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
MrVegeta schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:51:
Westworld "middelmatigheid". Kijk je wel eens andere series?
...eh... lees je mijn post eigenlijk wel, voor je mij zo 'aanvalt'? :)

Ik heb nergens gesteld dat Westworld S2 'middelmatig' is, maar dat ALS ze S2 in een enkele tijdlijn hadden laten afspelen, het MOGELIJK naar middelmatig was afgezakt. Zoals vele andere series leuk-maar-middelmatig zijn, met een standaard case-of-the-week aanpak bijvoorbeeld.

Ik vond S2 prima, maar niet op het niveau van S1. Wellicht doordat S1 verrassender was. En wellicht omdat S2 voor mijn gevoel wat geforceerd vaag gemaakt was, misschien wel om het kijkers moeilijker te maken de plot te doorgronden.

[ Voor 0% gewijzigd door vanaalten op 21-08-2018 10:40 . Reden: verwijderen slordige onnodige tag ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
MrVegeta schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:29:
Hm, ik heb het op Reddit ergens gelezen maar kan zo natuurlijk geen bron vinden. Kan zijn dat ik het in de war haal met dat ze het hele plot van S02 wilden publiseren > https://www.google.nl/sea...1j33i160k1.39.k9I7OLUW5rc
Ja klopt, dat was een grap van nolan.
https://www.vanityfair.co...it-nolans-game-of-thrones

Zo, ben blij dat we dat ook weer rechtgezet hebben. :9

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:31

Punkrocker

Mostly harmless

Even een oud topic kicken:

Trailer voor serie 3!
[YouTube: Westworld III - HBO 2020]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:42

zeroday

There is no alternative!

dat wordt nog wat maandjes wachten .. pfff ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Ziet er interresant uit, ben benieuwd. Ik vond seizoen 2 toch nog wel interresant.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:00
Ik ben er nu pas aan toe gekomen om S2 te kijken, zit pas in het 2e deel.
En ik vind het wel oke tot nu toe. Enkel het volgende, en zeker in deel 2:

Ik erger mij enigszins aan het aantal zeer donkere scene's, denk dat 70% van
deel 2 zich in het donker afspeelt. Nou heb ik een knappe tv (oled), en kijk ik
volgens mij de beste versie die er is (4k/hdr/atmos). Maar ik betrap mij erop
dat ik opeens aan de settings ga kloten om het een beetje kijk baar te krijgen.

Het is natuurlijk een keuze bij de productie van dit soort serie's, en volgens
mij was er ook bij GOT een discussie over het aantal donkere scene's.

Maar ik vind het hinderlijk en vertraagt de serie behoorlijk tot nu toe.

Wat vonden jullie daarvan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
ppeterr schreef op zondag 21 juli 2019 @ 16:30:
Ik ben er nu pas aan toe gekomen om S2 te kijken, zit pas in het 2e deel.
En ik vind het wel oke tot nu toe. Enkel het volgende, en zeker in deel 2:

Ik erger mij enigszins aan het aantal zeer donkere scene's, denk dat 70% van
deel 2 zich in het donker afspeelt. Nou heb ik een knappe tv (oled), en kijk ik
volgens mij de beste versie die er is (4k/hdr/atmos). Maar ik betrap mij erop
dat ik opeens aan de settings ga kloten om het een beetje kijk baar te krijgen.

Het is natuurlijk een keuze bij de productie van dit soort serie's, en volgens
mij was er ook bij GOT een discussie over het aantal donkere scene's.

Maar ik vind het hinderlijk en vertraagt de serie behoorlijk tot nu toe.

Wat vonden jullie daarvan ?
Misschien dat je brightness dan gewoon te laag staat? Scenes zoals bij GoT kan ik mij niet herinneren in westworld. Net ook even snel gescrolled door meerdere afleveringen van seizoen 2 en ook niet iets gevonden wat er op lijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
analogworm schreef op zondag 21 juli 2019 @ 16:45:
[...]

Misschien dat je brightness dan gewoon te laag staat? Scenes zoals bij GoT kan ik mij niet herinneren in westworld. Net ook even snel gescrolled door meerdere afleveringen van seizoen 2 en ook niet iets gevonden wat er op lijkt..
In deel 2, na 45 minuten is een vrij lang deel in het donker. Ik zou inderdaad ook bijna aan
mijn instellingen gaan twijfelen, maar dat zijn toch redelijke referentie settings.
Als ik dan toch de brightness omhoog schroef, wordt het zwart gewoon uitgevlakt naar grijs.

Lees her en der dat het ook wel te maken heeft met het HDR gebeuren.
Net even snel op de pc hetzelfde deel aangezet, en daar zijn de zwarte delen
gewoon grijs. Maar goed, dat is natuurlijk helemaal geen goed vergelijk :)

Ben misschien wel een zeikerd :F Normale opnames zijn wel prachtig.

Later vandaag maar eens verder met deeltje 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

ppeterr schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:06:
[...]

Lees her en der dat het ook wel te maken heeft met het HDR gebeuren.
Net even snel op de pc hetzelfde deel aangezet, en daar zijn de zwarte delen
gewoon grijs. Maar goed, dat is natuurlijk helemaal geen goed vergelijk :)
Je PC rendert het verkeerd. Dus daar moet je niet naar kijken.

Wat betreft te donker. Ik heb mijn TV goed gecalibreerd voor niet HDR, maar heb nog niet de mogelijkheid gezien om dit voor HDR weergave ook goed te doen. Als ik Marvel films normaal kijk, zijn ze schitterend. Als ik ze met HDR kijk, vind ik het eigenlijk te donker allemaal. Mogelijk geeft je TV HDR materiaal gewoon met een verkeerd "gamma" curve weer. Kan je de normale versie kijken en zien hoe die zijn?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
JvS schreef op maandag 22 juli 2019 @ 17:41:
[...]

Je PC rendert het verkeerd. Dus daar moet je niet naar kijken.

Wat betreft te donker. Ik heb mijn TV goed gecalibreerd voor niet HDR, maar heb nog niet de mogelijkheid gezien om dit voor HDR weergave ook goed te doen. Als ik Marvel films normaal kijk, zijn ze schitterend. Als ik ze met HDR kijk, vind ik het eigenlijk te donker allemaal. Mogelijk geeft je TV HDR materiaal gewoon met een verkeerd "gamma" curve weer. Kan je de normale versie kijken en zien hoe die zijn?
https://docs.google.com/s...CXtgFw/edit#gid=854865656

Dit zijn de referentie settings die ik gebruik voor mijn E7. Technicolor expert.

Dit heb ik als uitgangspunt op iedere bron zo ingesteld, en bij een aantal inputs iets
veranderd naar smaak. O.a. de ziggo next heeft iets andere instellingen qua sharpness, en motion.

Nou heb ik toch een en ander verzet speciaal voor deze serie :)

Op het moment als de brightness omhoog gaat krijg ik dus eerder grijze vlakken, dan grijs
naar zwart tinten, dus dat is naar mijn mening niet een oplossing voor dit probleem.
Ik ben geen voorstander voor beeld verbeteraars, maar in dit geval geeft dynamic contrast
meer detail in de zwart delen van de serie. Ook heb ik de sharpness iets omhoog geschroeft,
en dacht de brichtness 1 of 2 stapjes omhoog.

Nou vind ik sowieso het kleur gebruik in de eerste 3 delen wat opvallen, en dan bedoel ik bijvoorbeeld
een scene in de woestijn die geel/zonnig/donker neergezet wordt, en gelijk er achter aan een
scene in het dorpje, wat opvallend veel meer grijs/blauw achtig is.

Maar goed dat is mijn miereneukerij :)

Ondertussen zit ik nu in deel 4, en daar gaat het weer lekker los zoals in S1.
Denk dat ik ook vrede heb met het beeld zo, in de overdag setting met toch vrij veel licht.

edit: ik zal het HBO gedrocht weer eens aanslingeren om de "normale" versie eens te bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:31

Punkrocker

Mostly harmless

Serie 3: 15 maart 2020
*O*

[ Voor 14% gewijzigd door Punkrocker op 13-01-2020 14:34 ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:45
Jammer dat deze alleen te zien is op Ziggo. Heb geen ziggo en zal het niet nemen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Nietdatikweet schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:43:
Jammer dat deze alleen te zien is op Ziggo. Heb geen ziggo en zal het niet nemen ook.
Er lopen meerdere wegen naar Rome ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nietdatikweet schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:43:
Als je het echt wil zien zijn er altijd wel andere opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Een singularity die de zaak overhoop gooit. Klinkt als Het Muildier :)
(bonuspunt voor wie de serie noemt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Gaaf! Naast oa een nummer van het album Mezzanine van Massive Attack hoor je ook een stuk van het nummer van onze eigen Nederlandse zangeres Sevdaliza in de 1e afleveing van Westworld: Human

YouTube: SEVDALIZA - HUMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@deBennie Ja, was het wat de eerste aflevering? Ik kan het niet meer kijken, geen Ziggo jammer genoeg.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Humma Kavula schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:27:
@deBennie Ja, was het wat de eerste aflevering? Ik kan het niet meer kijken, geen Ziggo jammer genoeg.
Yep, net gekeken. Er wordt een toch wel dystopische wereld neergezet, een vrij donkere blik op de maatschappij. Ik ben iig benieuwen enthousiast voor wat er komen gaat.

Hopelijk is het weer van hetzelfde niveau, of misschien zelfs beter! Het begin is in ieder geval Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 20:59

burgt

Starbass

Ah had helemaal gemist dat het nieuwe seizoen er alweer zou zijn. Vanavond eens opzetten :)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Seriesfeed.com is in dat geval wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:59

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik begrijp er geen hol van: als ik op mijn laptop naar Ziggo Go ga, staat seizoen 03 er en kan ik de eerste episode kijken. Ga ik op mijn tv naar upc on demand, kies series, staan daar alleen serie 01 en 02.???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik vond deze aflevering beter als het hele 2e seizoen _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door calsonic op 19-03-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Eerste aflevering is gaaf, zet een mooie moderne (met hedendaagse autos?) wereld neer waar je jezelf mee kunt identificeren.

Ik ben vooral benieuwd naar de 2e wereld oorlog verhaallijn en de "Bernard gaat terug naar het Westworld eiland" verhaal lijn.

Ik twijfel nu alleen nog om alles tot nu toe op te sparen, de BuZz rond het koffie apparaat is altijd wel leuk rond deze serie maar die hebben we nu toch niet echt en misschien geeft alles achter elkaar wel een fijne(re) ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
calsonic schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:42:
Ik vond deze aflevering beter als het hele 2e seizoen _/-\o_
Lol eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:18:
Eerste aflevering is gaaf, zet een mooie moderne (met hedendaagse autos?) wereld neer waar je jezelf mee kunt identificeren.

Ik ben vooral benieuwd naar de 2e wereld oorlog verhaallijn en de "Bernard gaat terug naar het Westworld eiland" verhaal lijn.

Ik twijfel nu alleen nog om alles tot nu toe op te sparen, de BuZz rond het koffie apparaat is altijd wel leuk rond deze serie maar die hebben we nu toch niet echt en misschien geeft alles achter elkaar wel een fijne(re) ervaring.
Die "hedendaagse" auto's dat zijn in die wereld de klassiekers. In een wereld met vooral zelfrijdende auto's zijn er nog enkele petrolheads die het leuk vinden om zelf te rijden. Er werd ook iets gevraagd van "you know how to drive?".

Ow, en er is momenteel weinig buzz bij het koffie apparaat, de enige die ik daar nu tegen kom is mijn eigen spiegelbeeld _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
FoxLenny schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:01:
[...]

Die "hedendaagse" auto's dat zijn in die wereld de klassiekers. In een wereld met vooral zelfrijdende auto's zijn er nog enkele petrolheads die het leuk vinden om zelf te rijden. Er werd ook iets gevraagd van "you know how to drive?".

Ow, en er is momenteel weinig buzz bij het koffie apparaat, de enige die ik daar nu tegen kom is mijn eigen spiegelbeeld _O-
Ja dat had ik gezien. Das wel geinig.
Maar ik doelde meer op de range rovers van de “bad guys”.

Maar minimaal detail. Vond de rest wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Hebben wij nu twee series parallel lopen die hetzelfde onderwerp behandelen. Een supercomputer die patronen herkent.

Wie van jullie volgt ook DEVS ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

4POX schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 05:30:
Hebben wij nu twee series parallel lopen die hetzelfde onderwerp behandelen. Een supercomputer die patronen herkent.

Ik ken die serie niet, maar het klinkt niet hetzelfde. Maar misschien komt dat omdat ik pas de eerste 20 minuten gezien heb van S3.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

De supercomputer die patronen herkent is natuurlijk gewoon the Machine van Person of Interest, Jonathan Nolan's vorige TV serie.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
George RR Martin had eens gezegd dat het hem gaaf zou lijken als Game of Thrones een wereld zou zijn in Westworld.

Dubbel tof dus om nu ineens een draak te zien liggen die wel heel erg geïnspireerd is op de GOT draak.

Toffe aflevering weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Donstil schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:59:
George RR Martin had eens gezegd dat het hem gaaf zou lijken als Game of Thrones een wereld zou zijn in Westworld.

Dubbel tof dus om nu ineens een draak te zien liggen die wel heel erg geïnspireerd is op de GOT draak.

Toffe aflevering weer.
En die twee heren bij de draak waren de twee GoT show runners.

Wel moet ik zeggen dat ik me zorgen maak. De vorige HBO serie die ik volgde had aan het einde ook steeds een korte uitleg video over het verhaal. Bij Westworld hebben wij ook zo'n uitleg. Weinig vertrouwen in het verhaal van dit seizoen?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Of weinig vertrouwen in het intellect van de kijkers.
Als ik sommige tvprogramma’s (vooral van die maak-programma’s) zie dan zie je ook 3* hetzelfde gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

4POX schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 04:12:
[...]

En die twee heren bij de draak waren de twee GoT show runners.

Wel moet ik zeggen dat ik me zorgen maak. De vorige HBO serie die ik volgde had aan het einde ook steeds een korte uitleg video over het verhaal. Bij Westworld hebben wij ook zo'n uitleg. Weinig vertrouwen in het verhaal van dit seizoen?
Waar zit die uitleg dan? Want die mis ik geloof ik even.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:14

Chiron

Moderator Discord
Ik kijk altijd naar de explains van alt shift x, er zit veel detail in Westworld die je simpelweg mist:

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja ok, op youtube en op reddit wordt alles waar veel detail inzit kapot geanalyseerd natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
Wauw. EP01 had ik heel veel moeite mee, zelfs zoveel dat ik na het zien van EP2 zou gaan kiezen om wel of niet door te gaan kijken. De eerste 20 minuten van EP2 stevende het af op "dit is de laatste", en toen ging het áán. Alles is weer verweven en raakt elkaar.
Op naar EP3!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Grappig. Ik vond EP1 echt zeer vet. En Ep2 ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

JvS schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:25:
[...]

Waar zit die uitleg dan? Want die mis ik geloof ik even.
Aan het einde van de aftiteling. Ik moet wel toegeven dat ik de versie kijkt die door heel zwerm van kleine blokjes bijeen wordt gebracht.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:59

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Tomino schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:20:
Wauw. EP01 had ik heel veel moeite mee, zelfs zoveel dat ik na het zien van EP2 zou gaan kiezen om wel of niet door te gaan kijken. De eerste 20 minuten van EP2 stevende het af op "dit is de laatste", en toen ging het áán. Alles is weer verweven en raakt elkaar.
Op naar EP3!
Dat had ik dus ook, echt een gevoel van "wat een beroerd script en slecht geacteerd"..

spoiler:
Zit je dus gewoon weer naar een scripted scene te kijken die op het einde weer heel verrassend anders gaat... top!
4POX schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:05:
[...]

Aan het einde van de aftiteling. Ik moet wel toegeven dat ik de versie kijkt die door heel zwerm van kleine blokjes bijeen wordt gebracht.
Ik heb em speciaal nog eens aangeslingerd, maar op ca 2 minuten vóór einde aflevering, ná de aftiteling, krijg ik de eerste scenes van aflevering 2... geen uitleg of zo..??

[ Voor 26% gewijzigd door GurbY{nl} op 25-03-2020 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GurbY{nl} schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:04:
[...]

Dat had ik dus ook, echt een gevoel van "wat een beroerd script en slecht geacteerd"..

spoiler:
Zit je dus gewoon weer naar een scripted scene te kijken die op het einde weer heel verrassend anders gaat... top!
Ik vond het wel tof dat Meave dat vrij snel door had nu. En ook daarna dat die ruimte nagebouwd was waar ze robots bouwen en herstellen. Een beetje het idee van een virtuele wereld in een virtuele wereld van de eerste aflevering (of the one in the matrix).
[...]

Ik heb em speciaal nog eens aangeslingerd, maar op ca 2 minuten vóór einde aflevering, ná de aftiteling, krijg ik de eerste scenes van aflevering 2... geen uitleg of zo..??
Daarna krijg je nog meer. Een soort achter de schermen en extra uitleg die best lang duurt. Ik vond het al raar dat de afleveringen zo lang waren.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 25-03-2020 14:21 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

4POX schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 05:30:

Na een sterk begin vind ik DEVS nu bij aflevering 4 ietwat tegenvallen (te voorspelbaar vooralsnog)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik moest bij dat moment waarbij Meave realiseert dat ze in een simulatie zit, denken aan dit fragment uit R&M.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ligt aan de scene groep van je download, ik ga altijd voor die van c.a. 5 GB en daar zit het altijd wel achter.
Sowieso bij HBO doorkijken tot na de credits, zou de eerste HBO Serie niet zijn waar er nog een (som heel) kort stukje serie achter zit.

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Let op:
Zoals bij alle andere topics over series: als dat wat je post nog niet in een officiële aflevering op tv is geweest, dan hoort het in ~~~[spoiler] tags te staan. Dus ook informatie uit andere bronnen, uit teasers en previews, dient in principe afgeschermd te worden om zo veel mogelijk Tweakers een (naar hun mening) plezierige ervaring te garanderen.