"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik kijk em direct op Ziggo Go of op Ziggo On Demand op de tv... na de aftiteling komt alleen wat volgende keer komt...??Donstil schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:40:
[...]
Ligt aan de scene groep van je download, ik ga altijd voor die van c.a. 5 GB en daar zit het altijd wel achter.
Sowieso bij HBO doorkijken tot na de credits, zou de eerste HBO Serie niet zijn waar er nog een (som heel) kort stukje serie achter zit.
Aah oke, dan doet Ziggo NL daar ook niet aan mee ofz.GurbY{nl} schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:48:
[...]
Ik kijk em direct op Ziggo Go of op Ziggo On Demand op de tv... na de aftiteling komt alleen wat volgende keer komt...??
Verklaard misschien wel waarom ook niet alle downloads het hebben.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Seizoen 1 vond ik erg goed. De tijdlijnen vond ik wat verwarrend maar uiteindelijk wel vermakelijk. Vooral de Williams lijn vond ik wel leuk bedacht.
Maar ik vind seizoen 2 tegenvallen. Halverwege de serie zakte de aandacht echt weg en ging ik zelfs mijn telefoon pakken (geen goed teken).
Wat persoonlijke meningen...
- Iets algemeens, wat ik ook al vond bij seizoen 1. De "production value" is enorm, je ziet dat er veel geld tegenaan is gesmeten. Maar is het daarmee ook meteen goed? Nou nee.
- Ik vind dat ik als kijker vaak teveel zaken krijg uitgelegd, alsof ik simpel ben. Dat vond ik overheersend en haalt de lol er wel van weg,
- Dolores is irritant op de een of andere manier. De manier hoe ze nu opeens de evil-bad-ass uithangt vind ik niet echt lekker uit de verf komen
- er wordt soms veel te lang gedaan over emotionele gebeurtenissen (een voorbeeld, Dolores en haar pa). Die scenes duren echt veel te lang, het sleept en sleept maar, zeer irritant
- De soldaten lijken wel complete idioten. Ik snap dat de hosts nu nogal sterk zijn, maar dit haalt nu wel elke geloofwaardigheid overhoop. Als hosts technisch gezien zo goed konden zijn, hadden de soldaten hier ook wel rekening mee mogen houden
- Hopkins is fantastisch, die trekt een aflevering echt omhoog
- het feit dat Maeve opeens andere hosts kon beïnvloeden was cool, maar ging heel snel vervelen (de massacre, serious....ik heb het bijna doorgespoeld, en waar was die hele "Oosterse" verhaallijn nou goed voor?)
Ik heb hiervoor Mr. Robot gekeken. Misschien was ik daardoor teveel verwend, maar ik vind deze serie beter dan Westworld. Mr. Robot had ook wel zwakkere episodes (in seizoen 2) maar ik heb het idee dat het gewoon beter in elkaar zat, en dat ik als kijker continue op mijn hoede moest zijn. En dat mis ik bij Westword wel een beetje. Ik vinjd het allemaal net iets teveel uitgekauwd, en er wordt me ook ietsje teveel rekening gehouden met een breed publiek.
Hopen dat de rest van seizoen 2 mijn mening weer bijstelt. Ik ben net bekend met de Cradle en dat was dan weer een leuke afwisseling.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Misschien komt dat omdat je het aan het bingen bent. Als je iedere keer een week moet wachten op een aflevering en ook nog wat andere series kijkt dan is dat anders denk ik. Ik heb het tweede seizoen in elk geval niet zo ervaren destijds.psy schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:05:
Ik zit nu in seizoen 2, ep 7 geloof ik.
Seizoen 1 vond ik erg goed. De tijdlijnen vond ik wat verwarrend maar uiteindelijk wel vermakelijk. Vooral de Williams lijn vond ik wel leuk bedacht.
Maar ik vind seizoen 2 tegenvallen. Halverwege de serie zakte de aandacht echt weg en ging ik zelfs mijn telefoon pakken (geen goed teken).
- Iets algemeens, wat ik ook al vond bij seizoen 1. De "production value" is enorm, je ziet dat er veel geld tegenaan is gesmeten. Maar is het daarmee ook meteen goed? Nou nee.
- Ik vind dat ik als kijker vaak teveel zaken krijg uitgelegd, alsof ik simpel ben. Dat vond ik overheersend en haalt de lol er wel van weg,
- Dolores is irritant op de een of andere manier. De manier hoe ze nu opeens de evil-bad-ass uithangt vind ik niet echt lekker uit de verf komen
- er wordt soms veel te lang gedaan over emotionele gebeurtenissen (een voorbeeld, Dolores en haar pa). Die scenes duren echt veel te lang, het sleept en sleept maar, zeer irritant
- De soldaten lijken wel complete idioten. Ik snap dat de hosts nu nogal sterk zijn, maar dit haalt nu wel elke geloofwaardigheid overhoop. Als hosts technisch gezien zo goed konden zijn, hadden de soldaten hier ook wel rekening mee mogen houden
- het feit dat Maeve opeens andere hosts kon beïnvloeden was cool, maar ging heel snel vervelen (de massacre, serious....ik heb het bijna doorgespoeld, en waar was die hele "Oosterse" verhaallijn nou goed voor?)
Ik heb hiervoor Mr. Robot gekeken. Misschien was ik daardoor teveel verwend, maar ik vind deze serie beter dan Westworld. Mr. Robot had ook wel zwakkere episodes (in seizoen 2) maar ik heb het idee dat het gewoon beter in elkaar zat, en dat ik als kijker continue op mijn hoede moest zijn. En dat mis ik bij Westword wel een beetje. Ik vinjd het allemaal net iets teveel uitgekauwd, en er wordt me ook ietsje teveel rekening gehouden met een breed publiek.
Hopen dat de rest van seizoen 2 mijn mening weer bijstelt. Ik ben net bekend met de Cradle en dat was dan weer een leuke afwisseling.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Oh. Veel mensen vonden er geen touw aan vast te knopen...psy schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:05:
....
....
"What do you get if you multiply six by nine..."
Ik denk dat je Westworld pas goed kunt beoordelen als het helemaal is afgelopen. Het is wel een Nolan iets. De Indische verhaallijn komt later nog wel weer terug. Er zijn in totaal 6 parken. We hebben ze dus nog niet allemaal gezien.psy schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:05:
Ik zit nu in seizoen 2, ep 7 geloof ik.
"When you grow up your heart dies"
We zijn wel een eind inmiddels.sjaool schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:10:
[...]
Ik denk dat je Westworld pas goed kunt beoordelen als het helemaal is afgelopen. Het is wel een Nolan iets. De Indische verhaallijn komt later nog wel weer terug. Er zijn in totaal 6 parken. We hebben ze dus nog niet allemaal gezien.
Westworld
Shōgunworld
"indiaworld"
WarWold
Westeros Medievalworld
Of vergeet ik er dan nog een?
Edit: In de 1973 versie is er een
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 27-03-2020 17:31 ]
En Futureworld dan?Donstil schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:28:
[...]
We zijn wel een eind inmiddels.
Westworld
Shōgunworld
"indiaworld"
WarWold
Westeros Medievalworld
Edit: In de 1973 versie is er eenspoiler:en aangezien Mediaval World in 1973 ook aanwezig is zal dat de laatste wel worden.Romeins park
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
https://www.delosdestinations.com/#experienceDonstil schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:28:
[...]
We zijn wel een eind inmiddels.
Westworld
Shōgunworld
"indiaworld"
WarWold
Westeros Medievalworld
Edit: In de 1973 versie is er eenspoiler:en aangezien Mediaval World in 1973 ook aanwezig is zal dat de laatste wel worden.Romeins park
Van het weekend ook weer de alt shift X gekeken, nu al weer zin in episode 3
Ja zit in de laatste aflevering.Bio schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:48:
Hebben we bewijs dat Warworld echt bestaat dan?
NiceAight! schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:18:
[...]
https://www.delosdestinations.com/#experience
Van het weekend ook weer de alt shift X gekeken, nu al weer zin in episode 3
Dat is geen Park toch? Dat is "de echte wereld"
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 30-03-2020 08:36 ]
Donstil schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:10:
[...]
[...]
Dat is geen Park toch? Dat is "de echte wereld"
At the resort, guests choose from four theme parks: Spaworld ("where old age and pain have been eliminated"), Medievalworld, Romanworld and Futureworld. Browning and Ballard choose Futureworld, which simulates an orbiting space station.
/▌
Nu weer wachten op alt shift x! Vond het echt een vette episode
Maar dat is alleen een simulatie, al is het natuurlijk wel voor de hand liggend als het een simulatie van een daadwerkelijk bestaand park is.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Lijkt mij Teddy (vriend van Delores uit Westworld), maar dat ligt wellicht iets teveel voor de handAight! schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:24:
Maar wie is die Charlotte nu???
Nu weer wachten op alt shift x! Vond het echt een vette episode
Nou daar had ik het met een collega over vanmiddag toevallig. Wij vragen ons dat ook af maar Teddy heeft ze niet "meegenomen" toch?Notna schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:47:
[...]
Lijkt mij Teddy (vriend van Delores uit Westworld), maar dat ligt wellicht iets teveel voor de hand
In mijn hoofd was Teddy ook een "domme" knecht, maar weet niet of dat klopt eigenlijk.
Net even opgezocht en die is idd niet meegenomen omdat die geüpload was naar de simulatie (Valley)Donstil schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:26:
[...]
Nou daar had ik het met een collega over vanmiddag toevallig. Wij vragen ons dat ook af maar Teddy heeft ze niet "mee genomen" toch?
In mijn hoofd was Teddy ook een "domme" knecht, maar weet niet of dat klopt eigenlijk.
Maar wie dan; haar vader?
Want ze zat ook al in Charlotte toen ze het park uitging toch?
Probleem is dat het in principe niet duidelijk is. Er kan een een andere/her-programmeerde kloon van haar zijn oid.deBennie schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:13:
Dolores is wel Dolores?
Ik kijk het nu weer maar het blijft lastig te zeggen waar dit heen gaat, dat is in mijn optiek (nog) niet positief bedoeld.
Kan ze het niet gewoon zelf zijn? Je kan toch prima een digitale kopie maken en Bernard kan ook gesprekken houden met zichzelf (zelfs in hetzelfde lichaam).
Ik zat daar ook al aan te denken, verschillende tijdlijnen die later in het seizoen samen gaan vallen zoals in S1. Alleen vergeet ik steeds daar op te letten tijdens het kijjken. Aan de aspect ratio kunnen we schijnbaar zien of iets virtueel of echt is, die versprong toen Meave zich realiseerde dat ze in een simulatie zat.Chiron schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:57:
De scenes met Caleb zijn volgens mij ook twee tijdlijnen, hij wisselt steeds van zn leren jasje naar een paarse en vice versa.
[ Voor 50% gewijzigd door Marzman op 01-04-2020 10:11 ]
/▌
Dat denk ik niet, Ford lijkt mij niet het karakter die zomaar iemand dood knijpt mij een school.
Sowieso had ze het expliciet over 'my kind', dus zal het geen geuploade mens zijn. Then again, ander opvallend detail is de moedervlek op haar wang die ze ineens had, het zou ook nog William kunnen zijn.Donstil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:21:
[...]
Dat denk ik niet, Ford lijkt mij niet het karakter die zomaar iemand dood knijpt mij een school.
William is niet dood toch?Chiron schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:26:
[...]
Sowieso had ze het expliciet over 'my kind', dus zal het geen geuploade mens zijn. Then again, ander opvallend detail is de moedervlek op haar wang die ze ineens had, het zou ook nog William kunnen zijn.
Kleine spoiler ivm after credits:
Donstil schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:12:
[...]
William is niet dood toch?
Kleine spoiler ivm after credits:spoiler:Want die zit namelijk in de vooruitblik voor de volgende aflevering. We hebben hem niet zien sterven toch?
Volgens mij niet zozeer een moedervlek maar ' bloed ' maar waarom dat dan niet weggeveegd werd ..Chiron schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:26:
[...]
Sowieso had ze het expliciet over 'my kind', dus zal het geen geuploade mens zijn. Then again, ander opvallend detail is de moedervlek op haar wang die ze ineens had, het zou ook nog William kunnen zijn.
alsof het expres moest blijven zitten om als aanwijzing te dienen.
There are no secrets, only information you do not yet have
zeroday schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:48:
[...]
Volgens mij niet zozeer een moedervlek maar ' bloed ' maar waarom dat dan niet weggeveegd werd ..

Misschien is zijn er ook beelden zonder en moeten we zo een verschil in tijdlijn ontdekken? Maar dat is wel een beetje raar als ze daar bloed voor gebruiken wat er zo af te vegen is. Doe dan een lidteken ofzo.zeroday schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:48:
[...]
Volgens mij niet zozeer een moedervlek maar ' bloed ' maar waarom dat dan niet weggeveegd werd ..
Ze zit onder de lidtekens
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 03-04-2020 10:13 ]
/▌
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nee, ze heeft zichzelf helemaal zitten verminken, dat is geen moedervlek.

/▌
Maar blijft curieus dat Dolores die vlek dan overslaat na het healen van de cirkels en strepen op haar lichaam en arm.Marzman schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:10:
[...]
Nee, ze heeft zichzelf helemaal zitten verminken, dat is geen moedervlek.
[Afbeelding]
Woy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:07:
[...]
spoiler:Bij de oude William is het dan weer niet aanwezig zover ik kan zien. Dus dat zou dan wel jammer zijn
Plot twist theorie:
[ Voor 14% gewijzigd door Chiron op 03-04-2020 13:22 ]
Chiron schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:57:
[...]
spoiler:Volgens mij heeft de oude William wel degelijk een bultje op die plek, alsof het een litteken is. En het kan zijn dat de versie die ze in Hale heeft teruggezet, qua tijdgeest in eerste instantie de 'jonge' William is. Dat rijmt dan ook met de opmerking die Hale maakt over 'former self' als ze de keel van die knakker met die hond dichtknijpt. De oude William was immers een keiharde meedogenloze klootzak.
Plot twist theorie:
spoiler:William zit in Dolores, en Dolores zit in HaleDolores gedraagt zich nogal 'mannelijk' en loopt in zwart leer, mooi hoe de symboliek is dan met Serac, die compleet in het wit is gekleed.
/▌
Dat is een leuke theorie! En het zomaar zo zijn.Chiron schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:57:
[...]
Plot twist theorie:
spoiler:William zit in Dolores, en Dolores zit in HaleDolores gedraagt zich nogal 'mannelijk' en loopt in zwart leer, mooi hoe de symboliek is dan met Serac, die compleet in het wit is gekleed.
Waarom alles in spoiler-tags hier?
Episodes zijn toch uitgezonden en alles wat hier is spoiler-tags staat zijn speculaties...
"What do you get if you multiply six by nine..."
/▌
nee man, dolores is veuls te stoer om zo'n bangig popje te zijn
Normaliter deed ik veel verenigingsdingen 's avonds, nu veroordeeld tot de bank/tv.
Uiteindelijk de serie weer eens opgepakt, seizoen 1 was te gek.
Seizoen 2 had wat run-up maar is ook lekker in de laatste ~5.
Wat ik het mooiste vind aan deze serie is denk ik toch wel dat het niet duidelijk is wanneer je waar in de tijdlijn zit. Seizoen 2 moet ik nog even goed over nadenken voordat ik de volgorde daarvan door heb haha.
Ben nu heel benieuwd hoe het verhaal zich ontwikkeld nu de westworld-setting verlaten is
Met dat hele scramblen van Bernard en dan Delores die in Hale blijkt te zitten.. best verwarrend jaCranzai schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:24:
Was in eerste instantie afgehaakt met deze serie na seizoen 1, waarom weet ik niet precies.
Normaliter deed ik veel verenigingsdingen 's avonds, nu veroordeeld tot de bank/tv.
Uiteindelijk de serie weer eens opgepakt, seizoen 1 was te gek.
Seizoen 2 had wat run-up maar is ook lekker in de laatste ~5.
Wat ik het mooiste vind aan deze serie is denk ik toch wel dat het niet duidelijk is wanneer je waar in de tijdlijn zit. Seizoen 2 moet ik nog even goed over nadenken voordat ik de volgorde daarvan door heb haha.
Ben nu heel benieuwd hoe het verhaal zich ontwikkeld nu de westworld-setting verlaten is
Volgens mij is seizoen 3 tot nu toe vrij straight forward. Mja, dat dacht ik ook van seizoen 2.. en 1...
Sowieso niet voor ze op zondagavond in de VS op HBO worden uitgezonden.Cranzai schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:54:
Wanneer releasen de afleveringen eigenlijk op ziggo go? Zit nu op S3E2 en heb nog S3E3 maar ik wil meer
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
In principe is/was Westworld een park waar de gasten dachten hosts te kunnen gebruiken/misbruiken, maar werden ze eigenlijk zelf tot op de laatste DNA-streng vastgelegd in het systeem. Ik kan me zo voorstellen dat dat ook met Hale gebeurd is en dat haar volledige "ik" dus in de database stond. Om haar fysiek na te maken, met ander programmeersel in haar hoofd, ontkom je er wellicht niet aan dat je ook delen van haar eigen ik meeneemt?Bio schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:29:
Hoe zou het te verklaren kunnen zijn dat Hale control probeert te krijgen in Hale? Die robots zijn toch gewoon een body om een brain? Waar komt de 'willpower' van Hale dan vandaan?
Denk ik
Net als Bernard die met zijn eigen praat? Alleen die heeft een fysieke knop die hij om kan zetten.P.O. Box schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:26:
[...]
In principe is/was Westworld een park waar de gasten dachten hosts te kunnen gebruiken/misbruiken, maar werden ze eigenlijk zelf tot op de laatste DNA-streng vastgelegd in het systeem. Ik kan me zo voorstellen dat dat ook met Hale gebeurd is en dat haar volledige "ik" dus in de database stond. Om haar fysiek na te maken, met ander programmeersel in haar hoofd, ontkom je er wellicht niet aan dat je ook delen van haar eigen ik meeneemt?
Denk ik
/▌
Het was natuurlijk met een knipoog. Maarre die alt shift x zat er niet ver naast met Mr Dolores-smith. Danm wat een aflevering weer. Ik vond de sfeer en muziek echt kneitergoed. Maar oof, de choreografie van het gevecht tussen Dolores en Stubbs even beetje cringy.
Het duurde wel even voordat ik Wicked Games hoorde in de muziek die ze speelden.analogworm schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:40:
[...]
Het was natuurlijk met een knipoog. Maarre die alt shift x zat er niet ver naast met Mr Dolores-smith. Danm wat een aflevering weer. Ik vond de sfeer en muziek echt kneitergoed. Maar oof, de choreografie van het gevecht tussen Dolores en Stubbs even beetje cringy.
Erg goede aflevering. Ik ben benieuwd welke kant het verhaal verder op gaat.
13:37
Ik heb begrepen dat al die vechtscene op een speciale manier gedaan zijn omdat Stubbs in het echt een blessure heeft. Dit hebben ze in het verhaallijn opgelost door hem een kogel te laten opvangen.analogworm schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:40:
[...]
Het lijkt vrij simpel tot nu toe, ik ben ook wel benieuwd of er toch weer een diepere laag in de verhaallijnen zit. Het lijkt ook gewoon een tijdlijn deze aflevering.sjaool schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 01:20:
[...]
Het duurde wel even voordat ik Wicked Games hoorde in de muziek die ze speelden.
Erg goede aflevering. Ik ben benieuwd welke kant het verhaal verder op gaat.
/▌
Nu is dit op de beamer in de filmkamer altijd wel gaaf maar deze episode vond ik echt super.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Het balanceert wat mij betreft nu erg op dunne randje tussen “goed” en niet meer bij te “houden ingewikkeld”
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 10-04-2020 00:28 ]
Ja hoop ergens dat ze maybe voor S4 als het nu niet stopt weer terug gaan naar een park. Heb een beetje hetzelfde idee.Donstil schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:28:
Ik vind persoonlijk het derde seizoen tot nu toe ook wel lekker maar mis wel een beetje de magie en mysterie van het park, vooral in het eerste seizoen was dat lekker aanwezig.
Het balanceert wat mij betreft nu erg op dunne randje tussen “goed” en niet meer bij te “houden ingewikkeld”
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Hier hetzelfde. Het begint nu een beetje teveel op een sci-fi misdaad/thriller te lijken in plaats van een sci-fi serie. Het park vond ik juist zo verfrissend. Ik hoop dan ook dat we snel de parken weer terug gaan zien.Donstil schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:28:
Ik vind persoonlijk het derde seizoen tot nu toe ook wel lekker maar mis wel een beetje de magie en mysterie van het park, vooral in het eerste seizoen was dat lekker aanwezig.
Maar wat ik nog vervelender vind, we zitten met volgende aflevering alweer op de helft van het seizoen.
Lol, seizoen 1 was overwegend een westernsjaool schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:28:
[...]
Hier hetzelfde. Het begint nu een beetje teveel op een sci-fi misdaad/thriller te lijken in plaats van een sci-fi serie. Het park vond ik juist zo verfrissend.
Maar wel een sci-fi western. Dat trekt mij meer dan waar ze nu mee bezig zijn.
Ja, het was wachten op Will Smith en Kevin Kline.sjaool schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:44:
[...]
/▌
Ik snap je, maar vind de decors/settings nog steeds wel heul erg gaaf hoor.sjaool schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:44:
[...]
Ja en dat was juist zo tof. Goeie westerns zijn zeldzaam.
Absoluut. Zeker als je weet dat ze vooral echte locaties hebben gebruikt en geen CGI is het helemaal gaaf.deBennie schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:51:
[...]
Ik snap je, maar vind de decors/settings nog steeds wel heul erg gaaf hoor.
Leuke link om te zien waar ze gefilmd hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 10-04-2020 14:25 ]
Offtopic. Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag. In de stijl als Netflix's Godless. Ik vond dat een juweel.Donstil schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:53:
[...]
Ja en dat was juist zo tof. Goeie westerns zijn zeldzaam.
Ik ben nu RDR2 aan het spelen op Stadia. Het is eigenlijk een game, maar het voelt aan als een film.4POX schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:29:
[...]
Offtopic. Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag. In de stijl als Netflix's Godless. Ik vond dat een juweel.
Maar wat ik wel tof vond was "Hell on wheels" en "Deadwood" (helaas niet op Netflix te vinden)
/▌
dank voor de link. Leuk. Wel appart dat ze beginnen met een foto van Hale en die locatie niet benoemen (Valencia)sjaool schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:19:
[...]
Absoluut. Zeker als je weet dat ze vooral echte locaties hebben gebruikt en geen CGI is het helemaal gaaf.
Leuke link om te zien waar ze gefilmd hebben.
Doe dat even lekker ergens anders?4POX schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:29:
[...]
Offtopic. Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag. In de stijl als Netflix's Godless. Ik vond dat een juweel.
Verder wel een lekkere aflevering. Fijne achtergrond duiding voor Serac.
Maar dit keer wel met fantastische muziek, had gelijk weer een flashback naar TrainspottingBio schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:37:
En Jesse mocht weer eens high zijn
En Fischerspooner - Emerge, niet in een cover versie maar gewoon knalhard het origineel 👌analogworm schreef op maandag 13 april 2020 @ 18:11:
[...]
Maar dit keer wel met fantastische muziek, had gelijk weer een flashback naar Trainspotting
[YouTube: Trainspotting: "Nightclubbing Scene" (1080p HD) [FOLLOW THE LINK BELOW & WATCH THE ENTIRE MOVIE!]]
Ook alweer bijma twintig jaar oud, die track

[ Voor 6% gewijzigd door Chiron op 13-04-2020 23:16 ]
Ik snapte alleen niet zo goed wat het met het verhaal zelf te maken had dat hij die drug kreeg toegediend. Los van de mooie plaatjes die het opleverde dan he. Stond het puur in dienst van de mooie plaatjes of zat er ook nog een gedachte achter die ik even mis?magicstar schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:07:
De afgelopen aflevering was echt geweldig, de overgangen van Genre, gekoppeld met muziek en camera stijl waren heel gaaf gedaan. Het plot was ook wel mooi en ik hou van de subtiele details die er in de serie zitten. De alignment van zon en maan en dan het logo dat precies een verduistering vormt, dat vervolgens ook nog langzaam uit sync raakt over het verloop van de aflevering. Wauw!
Hoe heet die knakker, probeerde toch op die manier Caleb te overmeesteren en te vluchten? Gezien die knakker zelf enkel rond feest is een party drug op zich wel een logische keuze. En heeft ook wat creatieve vrijheid gegeven. Het was mijn inziens iig beter dan een Caleb die gewoon KO was.P.O. Box schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:17:
[...]
Ik snapte alleen niet zo goed wat het met het verhaal zelf te maken had dat hij die drug kreeg toegediend. Los van de mooie plaatjes die het opleverde dan he. Stond het puur in dienst van de mooie plaatjes of zat er ook nog een gedachte achter die ik even mis?
Klopt. Maar nu zie je Caleb eigenlijk een beetje de hele tijd zweverig en dromerig voor zich uit kijken, maar verder niets (althans, niet dat ik het zie). Geen helder inzicht. Eigenlijk was hij gewoon een aanhanger van de andere drie met daaromheen wat mooie beelden. Ik heb het idee dat ik iets gemist heb wat écht iets toevoegde aan het verhaal. Wellicht niet, maar ben niet echt gewend dat er veel (en in dit geval langdurend) in Westworld zit dat niet om een of andere reden iets betekent.analogworm schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:39:
[...]
Hoe heet die knakker, probeerde toch op die manier Caleb te overmeesteren en te vluchten? Gezien die knakker zelf enkel rond feest is een party drug op zich wel een logische keuze. En heeft ook wat creatieve vrijheid gegeven. Het was mijn inziens iig beter dan een Caleb die gewoon KO was.
Het had zeker wel een edge om de hele car chase wat interessanter te maken. In de toegift heeft Jonathan een heel verhaal hoe ze in WestWorld toegang hebben tot het limbic system, maar ik vind het ver gezocht.P.O. Box schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:54:
[...]
Klopt. Maar nu zie je Caleb eigenlijk een beetje de hele tijd zweverig en dromerig voor zich uit kijken, maar verder niets (althans, niet dat ik het zie). Geen helder inzicht. Eigenlijk was hij gewoon een aanhanger van de andere drie met daaromheen wat mooie beelden. Ik heb het idee dat ik iets gemist heb wat écht iets toevoegde aan het verhaal. Wellicht niet, maar ben niet echt gewend dat er veel (en in dit geval langdurend) in Westworld zit dat niet om een of andere reden iets betekent.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik denk dat de mooie plaatjes er zeker mee te maken hebben maar er zat voor mij ook wel een laagje onder, misschien wel meerdere zoals in Westworld hoort:P.O. Box schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:17:
[...]
Ik snapte alleen niet zo goed wat het met het verhaal zelf te maken had dat hij die drug kreeg toegediend. Los van de mooie plaatjes die het opleverde dan he. Stond het puur in dienst van de mooie plaatjes of zat er ook nog een gedachte achter die ik even mis?
- Caleb en Dolores is een heel ongelijke relatie maar toont ook Dolores haar menselijkheid, ze vergelijkt Caleb en zichzelf op een bepaald moment
- Caleb's achtergrond komt een aantal keer naar boven, zowel in het "musical/Bollywood" stuk als in flitsen aan het einde waar ook naartoe geforeshadowed wordt door zijn gangster buddies
- Daaronder is het een Spiel (voor mij) op wat is er nu werkelijk, ook met de zinsnede als ze de metro uitstappen en hij vraagt welke genre is dit --> reality
Mogelijk lees ik er veel te veel in maar ik vind het heel erg gaaf bij elkaar gemaakt in de afgelopen aflevering
Daarnaast was het vrijgeven van de informatie uiterst minimaal en kwam de impact ervan naar mijn mening onvoldoende uit de verf. Ook vreemd dat Bernard aanwezig moest zijn maar eigenlijk helemaal niets te doen had.
Van dit seizoen vond ik het tot nu toe de zwakste aflevering.
Vond de laatste aflevering ook heel tof. Probeer zelf wel me niet teveel te laten leiden door de meningen van anderen op bijvoorbeeld Reddit, dat kan me zelf wel eens uit mijn fijne gevoel over de serie halen. Objectieve informatie vind ik dan wel weer fijn, zoals dat Alt Shift X verhaal.
Ik had niet het idee dat het vrij geven daadwerkelijk de end game voor moest stellen. Maar meer gewoon een goede zet in het schaakspel. Duss vind ik het niet zo gek dat het niet met een zelfde impact als bij mr robot neer gezet is. Dát had ik pas cheesy gevonden.Walkman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:17:
Vond het zelf een enorm teleurstellende aflevering. Het hele idee van de Genre drug was slecht uitgewerkt. Meer dan een kleurenfilter en wat andere muziek was het niet. Het idee was tof, de uitwerking had veel beter gekund. Waarom niet in elk genre de acteurs in andere kleren/auto. Waarom zou je deze drug in Westworld willen gebruiken als je bij wijze van spreke met een zonnebril en een koptelefoon hetzelfde kan bereiken?
Daarnaast was het vrijgeven van de informatie uiterst minimaal en kwam de impact ervan naar mijn mening onvoldoende uit de verf. Ook vreemd dat Bernard aanwezig moest zijn maar eigenlijk helemaal niets te doen had.
Van dit seizoen vond ik het tot nu toe de zwakste aflevering.
Het was in zijn beleving en dan loopt iedereen echt niet meteen in andere kleren of zit je opeens in een andere auto. De drug gaf alleen veranderingen in perceptie van kleuren etc. Ga je dan opeens iedereen in andere kleren neerzetten dan krijg je meer een VR ervaringen en een musical-aflevering idee.Walkman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:17:
Het hele idee van de Genre drug was slecht uitgewerkt. Meer dan een kleurenfilter en wat andere muziek was het niet. Het idee was tof, de uitwerking had veel beter gekund. Waarom niet in elk genre de acteurs in andere kleren/auto.
Ik vond het gewoon een goede aflevering en helaas komen er nog maar heel weinig voordat we weer een jaar of misschien wel 2 jaar moeten wachten op seizoen 4.
Of dat het een simulatie is oid.
Het gedeelte dat ze de mensheid wil verslaan doet me eigenlijk niet zoveel namelijk.
Alt Shift X is echt een held, zijn humor is ook geniaalKaiseRRuby schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:37:
1 van de dingen die mijn vriendin en ik altijd doen is kijken van Alt Shift X - Westworld explained aflevering van de vorige aflevering voordat we beginnen met de volgende. Dat helpt mij om de inhoud te blijven begrijpen, was het anders al lang kwijt geweest.
Vond de laatste aflevering ook heel tof. Probeer zelf wel me niet teveel te laten leiden door de meningen van anderen op bijvoorbeeld Reddit, dat kan me zelf wel eens uit mijn fijne gevoel over de serie halen. Objectieve informatie vind ik dan wel weer fijn, zoals dat Alt Shift X verhaal.
Ergens een beetje stom dat Hector gecrusht is, maar aan de andere kant gaf het afknallen van een character wel weer een beetje die vibe die GoT zo goed maakte. Ik vond het dit seizoen al zo jammer dat Hector er nog niet was. Mja van korte duur dus.
En hoe cool is die Riot Control unit
Nu weer wachten op Alt+Shift+X
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Zo te zien zijn er nu de volgende partijen:
- Dolores & Co., maar wat wilt zij nu precies? De wereld kapot maken en waarom heeft zij de mens Caleb daarvoor nodig als zij toch zijn wereld gaat slopen? En waarom gaat hij gewoon daarin mee, weet hij niet wat Dolores haar echte redenen zijn of wil hij gewoon iets doen wat niet van tevoren is voorgekauwd door Rehoboam? Of is hij toch geen mens?
- De Bernard/Arnold/Dolores mix (?!?) en die Hemsworth brother. Zij willen Dolores stoppen. Maar waarom heeft Dolores Bernard nou teruggebracht, hij zal haar toch alleen maar tegenwerken? Of heeft zij dat expres gedaan zodat zij niet tot het extreme gedreven wordt door haar eigen destructieve karakter?
- De Man in Black zal nu met Bernard mee gaan, maar wat wil hij nou? Hij is erachter dat hij altijd een gewelddadige mofo is geweest (holy fuck hij vermoordt zichzelf gewoon 4 keer
- Die franse gozer, die wil gewoon van Dolores af en wil dat Rehoboam weer de wereld in zijn macht heeft voor zover dat nog kan, en heeft nu Maeve en haar matties daarvoor teruggebracht, met de belofte dat zij haar dochter weer kan zien in die host heaven van seizoen 2. Kzou niet weten waarom zij uiteindelijk niet gewoon samen met Dolores zal samenspannen tegen Serac.
- Rogue Charlotte Dolores, die is haar familie nu kwijt en is natuurlijk bloedlink nu. Gaat zij nu achter Serac aan omdat die haar auto heeft opgeblazen of gaat zij toch achter Dolores aan omdat die haar 'gebruikt' heeft als het ware?
Vragen, vragen, ik snap er geen reet nog van... en thats why I love it

/▌
Ja dat was tof. Een beetje het nondualiteit idee dat je leven vast ligt. Dat is ook hoe die computer denkt, maar if you cant tell the difference does it matter ?Donstil schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:56:
Ik vond dit eigenlijk de mindere tot nu toe, William scènes waren wel gaaf maar vond de robot en de manier waarop Halores weg kwam veel te overpowered.
/▌
Juah, Maeve had wel wat plot armor. Eerst bij die japanner.. en nu bij delos/incite.. Telkens komen er nét een paar units aan.Aight! schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:35:
Vond het alleen raar dat ze niet Maeve zou killen, want die is nog een serieuze bedreiging voor Delores. Al denk ik wel dat Maeve ook nog een extra rol krijgt.
En hoe cool is die Riot Control unit. En Charlotte, die heeft nu ook zin in wraak!
Nu weer wachten op Alt+Shift+X
Zoals bij alle andere topics over series: als dat wat je post nog niet in een officiële aflevering op tv is geweest, dan hoort het in ~~~[spoiler] tags te staan. Dus ook informatie uit andere bronnen, uit teasers en previews, dient in principe afgeschermd te worden om zo veel mogelijk Tweakers een (naar hun mening) plezierige ervaring te garanderen.