Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

De laatste aflevering gaf mij een goed gevoel. Mijn hoofd was niet als een gek aan het stormen. Maar het voelde vredig. IMO gaf deze aflevering voor mij erg veel antwoorden. Ik had helemaal niet door dat de aflevering een uur was. Het voelde zoveel korter.

De Nolan family heeft hun eigen AI losgelaten op ons. Iedereen schreef dat Caleb de broer was. Dus die ene hologram scene gaf even het gevoel dat het een bevestiging van ons gevoel was. Maar nee. De Nolan family was ons weer een stapje voor.

Het mag misschien gek klinken. Als aflevering zeven een seizoensluiter zou zijn dan had ik dat helemaal geloofd. Maar Westworld is geen GTST. Dus volgende week kunnen wij veel verwachten. De aflevering heeft dezelfde runtime als aflevering zeven. Ik hoop dat het niet allemaal gehaast gaat aanvoelen. De aflevering acht trailer lijkt wel een seizoen opzich.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 23:05
Ik vond het juist een vrij matige aflevering.

Vooral de timeskip aan het begin sloeg nergens op. Ik was echt even bang dat ik een aflevering had gemist, maar blijkbaar hoort het. Daarnaast was er veel Plot Induced Stupidity in deze aflevering.

Voor mij leek het wel alsof de schrijvers van Game of Thrones deze aflevering hadden geschreven, erg zwak vergeleken bij andere afleveringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Ik vond het juist een enorm sterke aflevering! Dat heb ik wel vaker met Westworld, een aflevering die om een bepaalt karakter draait is vaak juist heel sterk.

We weten nu precies wie en wat Caleb is en hoe zijn vriend om het leven is gekomen. Ook dat hij dus door Doloros misbruikt wordt om haar plannen uit te voeren. Gevecht tussen Dolores en Maeve was tof maar inderdaad, ik zou wel een keer een conclusie hiervan willen zien. Wellicht in de volgende aflevering...

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Ik heb een soort samenvatting gemaakt voor mezelf van het seizoen tot nu toe en de rode draad die ik zie door de seizoenen heen. Daarbij ook de grote vraag die ik mezelf stel: Heeft Ford nog steeds de touwtjes in handen? Heb het maar even tussen spoiler tags gezet:

spoiler:
Even een bijbelse referentie, Solomon is natuurlijk Salomo, de koning uit de bijbel die bekend staat om zijn ongelofelijke wijsheid. Als je naar die geschiedenis kijkt: Salomo regeerde over twee rijken die in vrede met elkaar leefden. Onder Rehobeam kwam er oorlog tussen de twee rijken en onvrede en chaos. Als je die parallel doortrekt zie ik allerlei mogelijkheden, Serac kan hier mee te maken hebben gehad want Serac heeft behoefte aan het winnen van de mens, niet aan vrede tussen mens en robot. Dolores heeft baat bij het vreedzaam laten samenleven van mens en robot.

Caleb/Dolores heeft een soort van de touwtjes in handen voor het uitvoeren van Solomons plan en dat plan zal dan vrede zijn. Serac/Maeve heeft de touwtjes in handen voor het uitvoeren van Rehoboams plan en dat plan zal oorlog zijn en overwinning van de mens.

Serac heeft Maeve verteld dat zij bij haar kind kan komen als ze doet wat hij zegt.

Het gevecht had 1 doel: kan Maeve Dolores er van weerhouden om de mogelijkheid te vernietigen om ooit bij haar kind te komen. Interessante parallel waar ik over nadenk: Mens (Serac (al vraag ik me zijn mensheid af)) misbruikt robot (Maeve) voor zijn doel. Robot (Dolores) misbruikt mens (Caleb) voor haar doel.

Hier zitten natuurlijk al die diepe vragen en morele dilemma's in die de show richting ons als mens en kijker spuugt.

- If you can't tell, does it really matter?
- Do you even question the nature of your reality?

Doloris probeert de wereld een veilige plek te maken voor haar mensen, dat gaf ze al aan toen ze uit Westworld ging. Rehoboam beheert alle verhaallijnen van alle mensen uit de wereld. Sommige outliers voldoen niet aan de verhaallijnen, die worden heropgevoed. De robots worden gezien als outliers en moeten dus ook aangepast worden, echter dat kan niet omdat de robots een soort van 'sterker' zijn.

Rehoboam/Incite moet dus weg en ik neem zelf aan dat het 'weg gaat/vernietigd is' als alle mensen van hun narratives afwijken. Daarom de revolutie die ontketend moet worden.

Solomon zal het plan hebben om Rehoboam te vernietigen door het laten rebelleren van een outlier (omdat dit de enige persoon is die uberhaupt kan rebelleren).

Dus: gaat dit lukken? Dat is de vraag die in de laatste aflevering beantwoord gaat worden.

Wat ik me dan afvraag: dit lijkt natuurlijk alsof Ford nog steeds de controle houdt over Dolores en hetzelfde geintje uithaalt als in Westworld seizoen 1. Dat is dan voor mij ook de hoofdvraag, heeft Ford hier nog steeds mee te maken? Was dit zijn plan altijd al? Heeft hij voorzien hoe de wereld zal gaan worden en wil hij dat tegenhouden?

OF. Is Serac Ford?

Denk dat het gevecht gaat worden tussen Solomon (vrede) en Rehobeam (oorlog). Dat is voor mijn gevoel de bovenliggende verhaallijn en waar het echt om draait. En als je dan kijkt dat de showrunners hebben verteld: 'dit seizoen zal een waarschuwing zijn aan de mensheid' dan vertaal ik dat naar: een boodschap tegen het misbruiken van technologie voor ons eigen gewin, macht, geld, rijkdom, invloed, lust. Daarnaast ook de parallel dat de robots meer liefde ontwikkelen dan de mensen.

Ben er nog niet over uit of Dolores-Ford of Serac-Ford een team zijn of dat ik de verhaallijn Ford er zelf volledig bij heb verzonnen.

Ben er ook nog niet over uit welke rol de andere overgebleven outlier gaat innemen plus Bernard en Stubbs. Ik zou het daarom ook super mooi vinden als deze hersenkronkels volledig niet waar blijken te zijn tijdens de season finale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

KaiseRRuby schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:32:
Ik heb een soort samenvatting gemaakt voor mezelf van het seizoen tot nu toe en de rode draad die ik zie door de seizoenen heen. Daarbij ook de grote vraag die ik mezelf stel: Heeft Ford nog steeds de touwtjes in handen? Heb het maar even tussen spoiler tags gezet:
spoiler:
Rehoboam was de zoon van Solomon dus op zich hoeft het allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:25

Aight!

'A toy robot...'

En hup armpje weg :D

Vond hem weer vet, nu wordt steeds meer duidelijker. Ik ben wel nog nieuwsgierig naar wat er nu met Parijs is gebeurd. Ja de mensheid heeft dat zelf gedaan, maar waarom en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:08
Ik vind t allemaal te moeilijk, volg de verhaallijn met moeite en er zit voor mn gevoel ook teveel symboliek In. Wat dat betreft is een serie als Devs een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:59

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Zoals ik het begrijp controleert Delos de hosts, en Incite, middels Rehoboam, de mensheid.
Hoe kan het dan dat Dolores op een compleet vrijstaand, onbewaakt apparaat in de omgeving van Incite/Solomon een knop indrukt waardoor zij, en Maeve, uitvallen? En waarom andere hosts Bernard, Stubbs) weer niet? Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

dat was toch een EMP als een soort fallback mechanisme voor Solomon? Dus gewoon lokaal alle elektronica dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat was inderdaad de EMP die ervoor bedoeld was om te zorgen dat Solomon niet kon ontsnappen, hoe dat precies werkt was mij ook niet duidelijk ( Niet alsof Solomon pootjes heeft, en er iemand met zijn hand op de knop zit ), maar het werd inderdaad wel eerder benoemd.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

En wat zou de laatste waarschuwing zijn? Die gegeven werd maar niet werd afgemaakt door Solomon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Aight! schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:00:
En wat zou de laatste waarschuwing zijn? Die gegeven werd maar niet werd afgemaakt door Solomon?
dat hij niet moet doen wat hij waarschijnlijk toch gaat doen maar net op het laatste moment toch niet doet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bio

Bio

heb ik trouwens iets gemist, of heeft Caleb volledig zelf geraden dat Dolores een host was, en is dat heel casual zonder er veel aandacht aan te besteden in de aflevering gestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:02

3DDude

I void warranty's

Woy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:45:
Dat was inderdaad de EMP die ervoor bedoeld was om te zorgen dat Solomon niet kon ontsnappen, hoe dat precies werkt was mij ook niet duidelijk ( Niet alsof Solomon pootjes heeft, en er iemand met zijn hand op de knop zit ), maar het werd inderdaad wel eerder benoemd.
Snap ik ook niet, want als ik solomon was had ik gewoon een scenario bedacht met een kopietje op reboheam :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

GurbY{nl} schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:09:
Zoals ik het begrijp controleert Delos de hosts, en Incite, middels Rehoboam, de mensheid.
Hoe kan het dan dat Dolores op een compleet vrijstaand, onbewaakt apparaat in de omgeving van Incite/Solomon een knop indrukt waardoor zij, en Maeve, uitvallen? En waarom andere hosts Bernard, Stubbs) weer niet? Vreemd.
Misschien een andere tijdlijn? Je weet het maar nooit bij die Nolan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bio schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:59:
heb ik trouwens iets gemist, of heeft Caleb volledig zelf geraden dat Dolores een host was, en is dat heel casual zonder er veel aandacht aan te besteden in de aflevering gestoken?
Het was vrij duidelijk toen ze voor hem ging staan en niet doodgeschoten werd. Geeft ook aan dat het een act was toen ze elkaar ontmoetten?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Woy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:45:
Is dat niet om een Skynet (zoals in Terminator) te voorkomen? (of zoals in person of interest, alleen helemaal snappen doe ik het niet want dat is er al. Solomon zat al niet alleen binnen die ruimte want hij controleert alles en iedereen) en Doloros heeft ook kopieën, dus de enige die dood is dat is Maeve.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 29-04-2020 05:02 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bio

Bio

Marzman schreef op woensdag 29 april 2020 @ 04:56:
[...]

Het was vrij duidelijk toen ze voor hem ging staan en niet doodgeschoten werd. Geeft ook aan dat het een act was toen ze elkaar ontmoetten?
Dat het moeilijk kunnen lopen toen een act was hoor ik veel, maar daar geloof ik niet in. Is het niet gewoon simpelweg een kwestie waar je geraakt wordt? Die schoten waren in borst/maag, en de keer ervoor misschien in benen of andere plekken. De reden dat ik denk dat het geen acteren is is dat Hale ook moeilijk kon lopen toen ze het gebouw van Delos verliet en er was geen enkele reden waarom dat geacteerd had moeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:26
Momentje van herkenning: de E-bike die Caleb rijdt is van NL'e makelarij.
https://www.trefectamobility.com/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 20:59

burgt

Starbass

Vind eigenlijk niet echt dat Dolores Caleb misbruikt, haar doel is meer dat iedereen uit hun loop gaat en weg gaat uit de controle van Rehoboan, en Caleb zat daar nog in door zijn brainwashing sessies.

Armpje eraf was wel cool, leuk gevecht, rekening houdend met big guns wanneer ze uit het schuurtje kwamen.
spoiler:
was al even bang dat Maeve en Dolores helemaal uitgeschakeld zouden worden en niet terug zouden komen in de laatste aflevering, maar de preview maakt wel duidelijk dat ze nog niet uitgevochten zijn :P

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:46
Oof, wat een finale zeg. Bij de aftiteling had ik zoiets van hè?! What about William en Bernard? Gelukkig kwam daar toch nog iets van. Mja tegelijkertijd hebben ze wel maar een minimale rol gespeeld. Ik had toch wel gehoopt op iets meer actie van William.

Aflevering 7 vond ik aan de ene kant wat matig, aan de andere kant was het wel een goede set up voor de finale. Aflevering 8 heeft toch een hoop goedgemaakt. Het seizoen had wel het tempo er in zeg, man.

Maar iemand enig idee waarom Lawrence terug is? Het grote mysterie van de laatste pearl, Lawrence die een pakketje bij Arnold af komt leveren...

Dus al met al, een beetje mixed feelings. Kwa film stijl super vet! Mooi beeld, goeie muziek. Awesome sfeer! Kwa verhaal in grote lijnen ook super. Bijvoorbeeld de verhaallijn van Charlotte die haar eigen weg gaat. Of de diepgang van hoe de wereld in elkaar steekt adhv calebs backstory.

Aan de andere kant bleef het voor bijv maeve, Bernard en William toch enigszins oppervlakkig. Misschien is onderbelicht een beter woord.

Anyhow, jammer dat het seizoen nu al afgelopen is. Weer wachten tot in den treure.

[ Voor 29% gewijzigd door analogworm op 04-05-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Was weer een leuk seizoen, maar waar deel 1 voor mij precies goed zat qua actie en raadsels, sloegen ze met deel 2 teveel door naar abstracte begrippen zoals die virtuele wereld voor hosts, en in deel 3 weet te veel de andere kant op naar generic actie serie. Over deel 1 kon je echt blijven speculeren, deel 3 is redelijk rechttoe, rechtaan.

Hopelijk komt er in deel 4 weer een goede mix tussen de kijker voor de gek houden, en ook daadwerkelijk handelen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
Dit seizoen heeft op mij weinig indruk gemaakt, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jeroenneman schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:40:
Was weer een leuk seizoen, maar waar deel 1 voor mij precies goed zat qua actie en raadsels, sloegen ze met deel 2 teveel door naar abstracte begrippen zoals die virtuele wereld voor hosts, en in deel 3 weet te veel de andere kant op naar generic actie serie. Over deel 1 kon je echt blijven speculeren, deel 3 is redelijk rechttoe, rechtaan.

Hopelijk komt er in deel 4 weer een goede mix tussen de kijker voor de gek houden, en ook daadwerkelijk handelen.
Ik vind het verhaal ook redelijk af nu. Geen idee wat ze in S4 moeten gaan doen.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Marzman schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:32:
[...]

Ik vind het verhaal ook redelijk af nu. Geen idee wat ze in S4 moeten gaan doen.
Aliens. Maar serieus, dit is weer een mooi voorbeeld van de huidige werkwijze rondom series waarin per jaar bekeken wordt of het nog door kan, en de schrijvers dus geen overall story arc hebben verzonnen. Ook al is westworld van hoge kwaliteit, het wordt steeds meer make stuff up along the way, en dat gevoel kreeg ik nu steeds meer. Je voelt je als kijker steeds minder betrokken bij het verhaal en de spelers, en dat draait het nu langzaam de nek om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Dit seizoen was Rehoboam vs Dolores, volgend seizoen zal waarschijnlijk meer Halores vs Caleb (mankind) zijn ( Of grote kans dat er nog weer een nieuwe speler geintroduceerd wordt. )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

[...]

Behalve dan dat Leonard wakker wordt na enkele (tientallen?) jaren onder het stof in de motel kamer én William nu vervangen is door een host, om maar niet te spreken over de 100-den hosts die Haley in de maak had.. Dus S04 zal idd gaan over wat het stoppen van Rehoboam teweeg heeft gebracht in het plan dat Delores had voor de wereld.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En nu gaat Charlotte in S4 doen wat we dachten dat Dolores ging doen in S3, maar niet deed?
En de laatste aflevering was alleen maar uitleg. In flashbacks/forwards/sidewards en met een boel pratende hoofden die alles uitleggen.

In S1 zat veel ontwikkeling in de characters etc. In dit seizoen gebeurde er zeer weinig. Dolores was de mean fighting machine en op het allerlaatst blijkt ze een ander plan te hebben dan iedereen van haar aannam (assumptions are the....). Als zij en Meave nu eens de moeite hadden genomen om alles te bespreken in plaats van alleen maar te vechten, zouden ze gelijk samen zijn opgetrokken.
En wat heeft Bernard nu gedaan het hele seizoen lang? Stubbs opgelapt om hem weer achter te laten in dezelfde staat als hij hem vond. Lekker dan.

Als ze de uitleg uit de laatste aflevering hadden verspreid over het seizoen met wat forshadowing was het een stuk beter te pruimen geweest, vermoed ik.

Nee dit was geen hele goede tv. Maar misschien ben ik verwend met Better Call Saul.

[ Voor 8% gewijzigd door Jelte op 07-05-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jelte schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:03:
Als zij en Meave nu eens de moeite hadden genomen om alles te bespreken in plaats van alleen maar te vechten, zouden ze gelijk samen zijn opgetrokken.
Ik denk niet dat zoiets gaat werken bij abstract denken machines. Dolores en Maeve zijn dan wel verder in hun ontwikkeling maar ik zie het niet zomaar gebeuren dat die gaan samenwerken.

Btw in hoeverre zou Hale nog Dolores zijn? Want dat Dolores helemaal uitgeschakeld is wil er bij mij niet zomaar in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Jelte schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:03:
En nu gaat Charlotte in S4 doen wat we dachten dat Dolores ging doen in S3, maar niet deed?
En de laatste aflevering was alleen maar uitleg. In flashbacks/forwards/sidewards en met een boel pratende hoofden die alles uitleggen.

In S1 zat veel ontwikkeling in de characters etc. In dit seizoen gebeurde er zeer weinig. Dolores was de mean fighting machine en op het allerlaatst blijkt ze een ander plan te hebben dan iedereen van haar aannam (assumptions are the....). Als zij en Meave nu eens de moeite hadden genomen om alles te bespreken in plaats van alleen maar te vechten, zouden ze gelijk samen zijn opgetrokken.
En wat heeft Bernard nu gedaan het hele seizoen lang? Stubbs opgelapt om hem weer achter te laten in dezelfde staat als hij hem vond. Lekker dan.

Als ze de uitleg uit de laatste aflevering hadden verspreid over het seizoen met wat forshadowing was het een stuk beter te pruimen geweest, vermoed ik.

Nee dit was geen hele goede tv. Maar misschien ben ik verwend met Better Call Saul.
Eindelijk de laatste episode van seizoen 3 gezien, maar nee van mij hoeft seizoen 4 niet meer. Blijft visueel een prachtige serie, maar het mist iets om mij er volledig in te zuigen. Ik weet niet hoe het met de ratings op HBO zit, zie wel op rotten tomatoes dat vooral de laatste twee afleveringen heel matig ontvangen zijn.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:41
Net de laatste aflevering van S03 gezien, en helaas kon mij dit seizoen niet echt boeien.
Saai verhaal, ik vond S01 en S02 veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:59
Afgelopen maand deze serie eindelijk gekeken en waar ik seizoen 1 en 2 erg goed vond, moet ik zeggen dat ik maar met moeite door seizoen 3 kon komen. Het mysterieuze van het park van seizoen 1 en 2, waarin het leek alsof niemand precies wist hoe het zat, was in seizoen 3 totaal verdwenen. Als je seizoen 3 als losse serie zou zien, een soort scifi actieserie, is het een prima serie waarin een futuristische wereld prachtig is neergezet. Maar in vergelijking met de eerdere seizoenen vond ik seizoen 3 toch een stuk minder. Ik vraag me ook af wat seizoen 4 gaat brengen, aangezien er volgens mij maar weinig personages over zijn gebleven. Seizoen 1 was echt fantastisch imo, talloze interessante personages, verschillende tijdlijnen, een mooie mix van futuristische en historische werelden en een bijzonder verhaal :)

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:06

Punkrocker

Mostly harmless

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Ik vond S03 verre van fantastisch maar als ik deze trailer zie ben ik toch wel weer geinteresseerd in seizoen 4. Toch maar weer kijken dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:59
Oh dat is heel veel sneller dan ik verwacht had! Er gebeurt ontzettend veel in de trailer, ondanks dat s3 niet mijn favoriet was ben ik zeker benieuwd naar s4 :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Tering ik moet wel even wat recaps gaan kijken voordat ik aan S4 kan beginnen. Heb echt geen flauw idee meer waar het over ging in het laatste seizoen. Eigenlijk is vooral S1 blijven hangen...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik moet seizoen 3 toch ook weer even kijken want ik ben de draad compleet kwijt door die lange pauze. De trailer ziet er in ieder geval goed uit. Ik ben ook blij dat ze zo te zien weer teruggaan naar het park. Die seizoenen waren toch het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:56:
Tering ik moet wel even wat recaps gaan kijken voordat ik aan S4 kan beginnen. Heb echt geen flauw idee meer waar het over ging in het laatste seizoen. Eigenlijk is vooral S1 blijven hangen...
De reden waarom je het vergeten bent is misschien omdat er geen touw meer aan vast te knopen was.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Iets met Rahomaha ofzo :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Het was de openbaring dat Westworld en Person of Interest zich in hetzelfde universum bevinden toch? :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Damian schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:56:
Bij mij hetzelfde. Overigens heb ik dat met wel meer series. De pauzes zijn te lang of ik kijk gewoon te veel series :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het punt is vooral dat het niet zo memorabel is, op seizoen 1 na. Dat verhaal kan ik me nog goed voor de geest halen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nieuwe trailer voor seizoen 4:
[YouTube: Westworld Season 4 | Official Trailer | HBO]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:11

zeroday

There is no alternative!

En de eerste aflevering van seizoen 4 0 is te zien ..

Moest er wel weer even inkomen want we vliegen wat jaartjes vooruit ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vond de eerste aflevering wel wat tegenvallen eigenlijk, ook met een "Aflevering explained" video op Youtube was ik eigenlijk niet weg geblazen. Wel leuk dat we toch weer een nieuw park lijken te zien.

Edit: Ah er was dus wel een vooruitblik voor de komende weken. Mijn player toonde die alleen niet.
Voor wie hem wil zien:

[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 28-06-2022 11:54 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik herrinner me niet veel meer moet ik zeggen van wat er na het eerste seizoen gebeurd is, is dat nodig om S4 te kijken? Of beginnen ze gewoon weer met een verhaal in een nieuw park?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het voelt een beetje aan als een (zachte) reboot.

Ik heb zelf vooraf de laatste aflevering van S3 gekeken maar dat bleek niet echt nodig te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 28-06-2022 14:47 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikariMisako
Marzman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:57:
Ik herrinner me niet veel meer moet ik zeggen van wat er na het eerste seizoen gebeurd is, is dat nodig om S4 te kijken? Of beginnen ze gewoon weer met een verhaal in een nieuw park?
Ik zou een recap van s3 op youtube kijken, dat hielp mij enorm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:27
Marzman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:57:
Aangezien het vierde seizoen weinig flashbacks toont zal de context verloren zijn zonder de 2 vorige seizoenen te hebben gezien. Een recap zal idd helpen als je tijd wil besparen.

Het is niet dat ieder seizoen hetzelfde is maar met een ander kostuum, dan kon je er zomaar in springen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

zeroday schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:20:
En de eerste aflevering van seizoen 4 0 is te zien ..

Moest er wel weer even inkomen want we vliegen wat jaartjes vooruit ..
I see what you did there 8)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Deze aflevering ging ook weer vliegensvlug voorbij :+

spoiler:
Wel jammer dat ze de dingen niet oppakken waar S3 is geëindigd. Waar is Bernard? -O-

Maar op zich is dit wel een betere Matrix 4 dan Matrix 4 :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@Stukfruit

spoiler:
Deze aflevering ;)

Metillica mag dan wel weer hip zijn door stranger things maar er zit een heerlijke Enter Sandman versie in deze aflevering!

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Aflevering 3:

De trip naar de nieuwe locatie was met het einde van deze aflevering in gedachten wel een beetje overbodig.

Maar meer raadsels en meer
spoiler:
Bernard
is altijd goed :Y

Zou de reis in de woestijn
spoiler:
in een andere tijdlijn plaatsvinden?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HikariMisako
Stukfruit schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:33:
Zou de reis in de woestijn
spoiler:
in een andere tijdlijn plaatsvinden?
Ik denk vrij zeker dat de woestijn reis
spoiler:
in de toekomst (een aantal jaren) is. Doordat Stubbs nadat Bernard ontwaakt zegt dat er jaren voorbij zijn. Mijn gok is ook dat die meid die ze oppikt eigenlijk Frankie (kind van Caleb is, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Wij zijn momenteel met seizoen 2 bezig en ik moet zeggen dat we er niet echt inkomen. Het eerste seizoen hebben we met veel plezier gekeken, echter zijn we er een tijdje uit geweest en ik weet niet zo goed wat ik tot nu toe van het tweede seizoen moet vinden.

Zeggen jullie volhouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
JP_Frost schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:05:
Wij zijn momenteel met seizoen 2 bezig en ik moet zeggen dat we er niet echt inkomen. Het eerste seizoen hebben we met veel plezier gekeken, echter zijn we er een tijdje uit geweest en ik weet niet zo goed wat ik tot nu toe van het tweede seizoen moet vinden.

Zeggen jullie volhouden?
Ik zou dat doen. Want 1 en 2 volgen elkaar goed op. Wat dat betreft zijn die twee een mooie aanvulling op elkaar en staan die qua stijl los van seizoen 3 en 4 die op hun beurt weer bij elkaar passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deBennie
Seizoen 2 heeft 1 of 2 goede afleveringen, maar overall zou ik het gevoel van seizoen 1 vasthouden en geen enkel seizoen wat daarna komt gaan kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
JP_Frost schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:05:

Zeggen jullie volhouden?
Ik denk dat als ik er geen gewoonte van heb gemaakt om na elke aflevering ook podcasts erover te luisteren dat ik misschien was afgehaakt. Ik hou van het luisteren naar de theorieën die mensen verzinnen. Maar zonder dat zou ik waarschijnlijk een hoop niet begrijpen. Daarnaast is het science fiction aspect natuurlijk leuk. Maar als je niet van het puzzle box concept houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Alt Shift X had in seizoen 1-2 duidelijke recaps. Vooral handig om meer overzicht te hebben. Het zou me niet verbazen dat ze met 3-4 een beetje 1-2 imiteren maar met een andere focus.

spoiler:
Seizoen 1/2 de strijd tussen hosts en mensen gezien de hosts een eigen wil ontwikkelden. Seizoen 3/4 hosts die feitelijk payback time hebben vs de mensen en de rollen laat omdraaien en experimenten doen met die kunstmatig geïnfecteerde vliegen.

En inderdaad speculeren over theorieën is wel het leukste. Verder qua tijdlijnen:
spoiler:
Denk dat Stubbs/Bernard in de toekomst tijdlijn zitten met idd een volwassen geworden dochter van Caleb. Ondertussen Maeve/William in de tegenwoordige tijd om te voorkomen dat Charlotte/Halores vanuit Delos world domination verkrijgt. Hoe meer high ranked mensen ze weten te lokken met een roaring 20's Maffia / bootleg thema hoe meer experimenten ze kunnen doen en macht kunnen krijgen.
Christina/Teddy in future world of een eigen gekozen omgeving ala de sublime want Akecheta zei tegen Bernard dat de hosts die in de sublime zijn hun eigen omgeving kunnen kiezen. Vind het ook gek dat Christina in alles lijkt op Dolores maar ze zich niet lijkt te beseffen dat ze of in de sublime is of trapped in future world want we zagen in de beginafleveringen wat gasten vol enthousiasme over de straten het hebben over het nieuwe thema park

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Ik mis de alt+shift+x wel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-09 15:49
deBennie schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:29:
Seizoen 2 heeft 1 of 2 goede afleveringen, maar overall zou ik het gevoel van seizoen 1 vasthouden en geen enkel seizoen wat daarna komt gaan kijken ;)
Dit gevoel had ik ook tijdens het kijken van S3. Ga toch maar aan S4 beginnen. Maar zo goed als het eerste verbluffende effect van S1 gaat het niet meer worden.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

En toch..

Net ff de laatste ep nogmaals gekeken.

spoiler:
Waarom wordt caleb zo binnen gehengeld door een old gen host? (zijn nep dochter) Zit Ford hier nog steeds achter? Die vliegen bestaan al sinds ep 1 en alleen old gen hosts zijn echt van Ford?
En dan hebben we ook nog de zwart bloed "mensen" (paardenvrouwtje) wat voor expiriment is dat van dolores? ( Ik vermoed dat zij hier al William in haar macht heeft)

Zoveel vragen weer maar wel steek houdend nog imo :)

[ Voor 23% gewijzigd door Humma Kavula op 18-07-2022 00:48 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Eerste reactie na episode 4: oh!

Oooh!!

Aha! :D

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Dat had ik ook wel ja. Het verhaal en de setting van Westworld blijft mij boeien

spoiler:
Voor mij is het wel een beetje een plothole dat Bernard na zoveel jaren Maeve vindt middenin de woestijn. Er zal vast en zeker iets voorgevallen zijn waardoor Hale daar de biezen heeft moeten pakken. Het is echter voor mij niet logisch dat Hale na het verslaan van Maeve, haar daar achter zou laten. Als Maeve zo'n grote dreiging is dan vernietig je haar toch tot as? Benieuwd of we daar meer over te zien krijgen (hoop) of dat dit echt een dun plot is (vrees).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Helaas weten we daar na deze aflevering nog steeds niets over :p

Moet wel zeggen dat seizoen 4 toch echt wel weer heel anders is. Hetzelfde, maar toch heel anders.

Hoe zou
spoiler:
Neo-lores :+
het gaan oplossen?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

bazzemans schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:11:
Dat had ik ook wel ja. Het verhaal en de setting van Westworld blijft mij boeien

spoiler:
Voor mij is het wel een beetje een plothole dat Bernard na zoveel jaren Maeve vindt middenin de woestijn. Er zal vast en zeker iets voorgevallen zijn waardoor Hale daar de biezen heeft moeten pakken. Het is echter voor mij niet logisch dat Hale na het verslaan van Maeve, haar daar achter zou laten. Als Maeve zo'n grote dreiging is dan vernietig je haar toch tot as? Benieuwd of we daar meer over te zien krijgen (hoop) of dat dit echt een dun plot is (vrees).
Snufje Rehoboam code en een krachtige sublime wereld. Geef Bernard 30 jaar de tijd en hij heeft elke molecule op aarde omgedraait. Zoiets zal de uitleg wel zijn.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
4POX schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:43:
[...]

Snufje Rehoboam code en een krachtige sublime wereld. Geef Bernard 30 jaar de tijd en hij heeft elke molecule op aarde omgedraait. Zoiets zal de uitleg wel zijn.
Volgens mij mis je een beetje hetgeen ik als plothole zie. Daarmee bedoel ik niet hetgeen wat jij hier benoemd.

spoiler:
Het gaat mij niet om dát Bernard na zoveel jaar Maeve vindt. Het gaat mij erom dat Maeve dáár na zoveel jaar nog ligt. Het is toch heel onlogisch dat zeer geslepen Hale haar niet heeft opgegraven en vervolgens heeft vernietigd. Nee, gewoon laten liggen zodat Maeve na 30 jaar door Bernard (hoe hij dat ook doet) kan worden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Misschien laat ze door de verveling steken vallen? ;)

Wat ik trouwens ook nog niet logisch vind:
spoiler: Episode 5
Halores wil de fysieke wereld blijkbaar verlaten, maar als ze zo'n slimme robot is dan zou ze ook moeten begrijpen dat je digitaal niet alles voor elkaar kan krijgen in een wereld die is gebaseerd op fysieke materialen. Wie gaat al die servers draaien en onderhouden? Heeft ze daar dan nog een legertje gedwongen mensen voor? Wat als een outlier de boel afsluit? Wat als opstandige Russische hosts de energievoorziening afsluiten?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Stukfruit schreef op maandag 25 juli 2022 @ 23:02:
Helaas weten we daar na deze aflevering nog steeds niets over :p
Nieuwste aflevering nog niet gezien, maar ik ben bang dat het bij een (voor mijn gevoel) plothole blijft. Hoewel ik het heel graag mis heb.
Moet wel zeggen dat seizoen 4 toch echt wel weer heel anders is. Hetzelfde, maar toch heel anders.

Hoe zou
spoiler:
Neo-lores :+
het gaan oplossen?
Ik snap wat je zegt. Gezien ik dit seizoen er weer echt naar uitkijk om afleveringen te zien, is dat in ieder geval een goed teken. Je ziet ook dat de beoordelingen van de afleveringen op IMDB (voor wat het waard is) weer stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Stukfruit schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:52:
Misschien laat ze door de verveling steken vallen? ;)
Niks menselijks is haar vreemd. :+
Wat ik trouwens ook nog niet logisch vind:
Spoiler episode 5
spoiler:
Halores wil de fysieke wereld blijkbaar verlaten, maar als ze zo'n slimme robot is dan zou ze ook moeten begrijpen dat je digitaal niet alles voor elkaar kan krijgen in een wereld die is gebaseerd op fysieke materialen. Wie gaat al die servers draaien en onderhouden? Heeft ze daar dan nog een legertje gedwongen mensen voor? Wat als een outlier de boel afsluit? Wat als opstandige Russische hosts de energievoorziening afsluiten?
Spoiler episode 5
spoiler:
Kan zijn dat ik gemist heb dat ze de fysieke wereld wil verlaten? Of zit dat in Ep5?

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 26-07-2022 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
bazzemans schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:21:
[...]

spoiler:
Kan zijn dat ik gemist heb dat ze de fysieke wereld wil verlaten? Of zit dat in Ep5?
Ik heb het even aangepast. Dit was inderdaad een reactie op wat in episode 5 te zien was :Y

spoiler: Episode 5
Was trouwens niet woord voor woord exact wat gezegd werd, maar iets in die richting.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Ik heb het in mijn reacties ook even toegevoegd. Op zich is de aflevering al geweest, dus moet iedereen in principe zelf voorzichtig zijn met het klikken op spoilers maar toch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik vind dit seizoen erg leuk. Maar dat komt door mijn nerdlaag.

https://twitter.com/sagehyden/status/1551343042132692992

Ik hou er wel rekening mee dat dit het laatste seizoen is. HART VAN NEDERLAND trekt zelfs kijkers op een maandagavond.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/DenseGleefulDutchshepherddog-size_restricted.gif
Ik hou er wel rekening mee dat dit het laatste seizoen is. HART VAN NEDERLAND trekt zelfs kijkers op een maandagavond.
Er zouden 5 seizoenen komen. Zou daarom niet echt leuk zijn als "Warner Bros. Discovery" er nu de bijl in gaat zetten.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitskikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:10

Flitskikker

Forumkikker

Stukfruit schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:13:
[...]

Er zouden 5 seizoenen komen. Zou daarom niet echt leuk zijn als "Warner Bros. Discovery" er nu de bijl in gaat zetten.
Dit wist ik nog niet. Goed dat ze het dan in ieder geval niet uitmelken of zo lang doorgaan en het gecanceld wordt.

De season finale (aflevering 8 ) duurt maar 59 minuten. ;(
Tot nu toe was de laatste aflevering altijd anderhalf uur toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Flitskikker schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 00:01:
[...]

Dit wist ik nog niet. Goed dat ze het dan in ieder geval niet uitmelken of zo lang doorgaan en het gecanceld wordt.

De season finale (aflevering 8 ) duurt maar 59 minuten. ;(
Tot nu toe was de laatste aflevering altijd anderhalf uur toch?
2x 90 minuten en 1x 75 minuten (seizoen 3).

Maar met het snel afnemende aantal kijkers ben ik al heel blij dat dit niveau überhaupt nog mogelijk is :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Aflevering 6 was trouwens ook weer erg goed. Aaron Paul heeft duidelijk ergens ervaring opgedaan met het spelen van een door en door getergd karakter :+ :+

Ook mooi om te zien dat Westworld z'n klassiekers kent.
spoiler:
De visuele verwijzing naar o.a. Terminator 2. En natuurlijk weer The Matrix in het begin van de aflevering

Die poster (zie previewafbeelding op HBO Max of hier) voor dit seizoen is trouwens ook wel knap gemaakt. Als je naar het oog in de schedel kijkt dan zie je bijvoorbeeld "de toren".

spoiler: Mogelijke spoiler op poster
Zouden de parasieten ook "menselijke pearls" (het rode bolletje) maken? Of zou dat alleen gedaan zijn voor de poster?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitskikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:10

Flitskikker

Forumkikker

Stukfruit schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 06:29:
Ook mooi om te zien dat Westworld z'n klassiekers kent.
spoiler:
De visuele verwijzing naar o.a. Terminator 2.
Welke precies?

spoiler:
De afleveringen lopen voor mij een beetje door elkaar, daar ik 'beroepshalve' voorloop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik moet zeggen dat seizoen 1 voor mij wel nog altijd het beste was. Seizoen 2, maar vooral 3 vond ik erg tegenvallen. Ik snap wel dat er nu minder kijkers zijn, zelf ook erg lang getwijfeld of ik wel aan S4 zou beginnen, gelukkig wel gedaan, want tot nu toe vind ik het echt weer een super sterk seizoen. Alle afleveringen kijken weer lekker weg.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Flitskikker schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:32:
[...]

Welke precies?

spoiler:
De afleveringen lopen voor mij een beetje door elkaar, daar ik 'beroepshalve' voorloop.
spoiler:
Bijvoorbeeld de Robert Patrick-achtige achtervolging van een host die wordt neergeknald :)

Je hebt alles al gezien? :o Lucky you d:)b

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:47:
Ik moet zeggen dat seizoen 1 voor mij wel nog altijd het beste was. Seizoen 2, maar vooral 3 vond ik erg tegenvallen. Ik snap wel dat er nu minder kijkers zijn, zelf ook erg lang getwijfeld of ik wel aan S4 zou beginnen, gelukkig wel gedaan, want tot nu toe vind ik het echt weer een super sterk seizoen. Alle afleveringen kijken weer lekker weg.
Momenten in S2 met o.a. de fidelity tests (met die man van Delos), vond ik interessanter dan de momenten in weer een nieuw "themepark of the season". Dat zeker.

Toch vind ik S2 en S3 nog steeds niet verkeerd, maar dat komt vooral doordat ik voor Westworld naar Person of Interest (zelfde makers) heb gekeken.

Bij die serie hadden ze duidelijk dezelfde ambities als nu met Westworld. Alleen het budget was veel lager en iedere week was er weer een nieuw probleem. Bij Westworld weten ze dat wat beter weg te werken in het grotere geheel. Net zoals het park er nu nog steeds is maar in principe naar de achtergrond is geschoven.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Laatst online: 07:45
Ok.... Inception everyone? Begint nu wel veel lagen te krijgen en forward en backwards flashbacks. Daarbij een vleugje meerdere iteraties wat er kan gebeuren en een krak/scheur in de realiteit? Inception meets Matrix and makes Westworld spinoff?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb moeite met de stoere manier van acteren. Nog los van dat ik het hele verhaal niet kan volgen (zit in aflevering 7). Het is een rommeltje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

deBennie schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:14:
Ik heb moeite met de stoere manier van acteren. Nog los van dat ik het hele verhaal niet kan volgen (zit in aflevering 7). Het is een rommeltje.
Nee, het is geen rommeltje. We hebben te maken met meerdere tijdlijnen en werelden en dat zal op den duur allemaal samen komen en duidelijk worden. De hele serie Westworld is een grote mind fuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ja zo'n grote mindfuck dat ik zonder een uitleg op bv Reddit er geen touw aan vast kan knopen.
ah ik ben gewoon fan van seizoen 1, de andere seizoenen halen dat niveau voor mij niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

deBennie schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:55:
Ja zo'n grote mindfuck dat ik zonder een uitleg op bv Reddit er geen touw aan vast kan knopen.
ah ik ben gewoon fan van seizoen 1, de andere seizoenen halen dat niveau voor mij niet. ;)
Seizoen 1 was dan ook perfect naar mijn mening. Voor mij ook vooral door Anthony Hopkins. Die wordt in de latere seizoenen behoorlijk gemist vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Seizoen 1 kwam ook op het einde pas bij elkaar toch? Het was wel tof dat je toen niet wist wie robot was en wie mens en het concept was nieuw (nou ja, voor mij, het is natuurlijk een remake van een oude film)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Net aflevering 7 pas gezien. Ik vind het wel mooi hoe je telkens op het verkeerde been wordt gezet, hoewel één van de (vele) scenario's die ik op een zeker moment in mijn hoofd had wel uitkwam.

spoiler:
Host Man in Black die toch zijn eigen koers ging varen. Ik vind het prachtig dat hij een wat je verwacht epische battle tussen Maeve en Hale in een paar seconden beslecht. Hou er wel van als het net even iets anders gaat dan verwacht.

Om vervolgens toch weer met een plottwist te komen.

spoiler:
Christina/Dolores die er wel is, maar niet in deze wereld. Wait what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ben voor de 2e keer begonnen aan Westworld, maar kom er niet in. Op één of andere manier trekt deze serie mij niet. Ben dol op westerns, zoals 1883 of Yellowstone, maar Westworld doet het hem niet. 4 afleveringen gezien, maar kom denk ik niet verder.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
Het is geen western ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Dat mag dan misschien niet het hoofdgenre zijn, het is er wel een groot onderdeel van. Hoe dan ook, het is jammer dat het me weinig doet. Aan de acteurs en setting ligt het niet.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
bazzemans schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:41:
Om vervolgens toch weer met een plottwist te komen.

spoiler:
Christina/Dolores die er wel is, maar niet in deze wereld. Wait what?
Dat was inderdaad weer een leuke wtf :P

Na een week ben ik nog steeds niet uit hoe dat moet gaan passen.
spoiler:
Zit ze bijvoorbeeld al in The Sublime maar is er een verbinding met haar fysieke lichaam via Bluetooth? :P

Hoe konden anderen haar zien als ze er fysiek niet was?

Was ze er eerst wel maar is ze ondertussen stiekem geupload naar The Sublime door Halores?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Sydney08 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:08:
[...]

Dat mag dan misschien niet het hoofdgenre zijn, het is er wel een groot onderdeel van. Hoe dan ook, het is jammer dat het me weinig doet. Aan de acteurs en setting ligt het niet.
Dat verdwijnt gelukkig steeds meer naar de achtergrond totdat je jezelf plotseling afvraagt waar die westernomgeving ook alweer gebleven is :)

* Stukfruit is ook totáál geen fan van westerns en is blij dat hij het heeft volgehouden

edit:
Ah, ik lees net dat je wel fan bent van westerns. Sorry, zonnesteek :P

[ Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 14-08-2022 14:50 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Sydney08 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:08:
[...]

Van seizoen 1 is het een onderdeel, daarna niet meer. Westworld is dus totaal geen western.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
miicker schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:51:
[...]

Van seizoen 1 is het een onderdeel, daarna niet meer. Westworld is dus totaal geen western.
Totaal niet? Euhmmm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EVVvGNKaFre1CiZb4QayHdBByo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I9aZNVYsBVPuAsr33JjBHL2R.png?f=fotoalbum_large

Dus wel. In ieder geval zeker wel in het eerste seizoen, daar waar ik niet verder kom.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Als je het echt niet trekt maar wel wil weten waarom mensen zo enthousiast zijn: kijk de laatste 4 afleveringen. Heb je daar geen zin in: kijk de laatste 2 3.

En voor de resterende afleveringen bekijk je de voorafgaande recap voor iedere aflevering.

Vind je het daarna nog niets? Tja, shit happens ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Stukfruit op 14-08-2022 15:14 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Stukfruit schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:08:
Als je het echt niet trekt maar wel wil weten waarom mensen zo enthousiast zijn: kijk de laatste 4 afleveringen. Heb je daar geen zin in: kijk de laatste 2.

Vind je het daarna nog niets? Tja, shit happens ;)
Van het eerste seizoen bedoel je? Ik zal al te denken om misschien een uitgebreide recap te kijken van seizoen 1 en dan het 2e seizoen te proberen. Misschien dat die wat beter binnen mijn straatje past.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Sydney08 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:10:
[...]

Van het eerste seizoen bedoel je? Ik zal al te denken om misschien een uitgebreide recap te kijken van seizoen 1 en dan het 2e seizoen te proberen. Misschien dat die wat beter binnen mijn straatje past.
Van het eerste seizoen inderdaad. Maar de laatste 2 3 afleveringen van S1 "moet" je wel echt gewoon op de normale manier kijken. Anders mis je de dingen waardoor mensen Westworld tof vinden.

Edit: oh wacht, de laatste 3 afleveringen. Als je die ene niet ziet dan mis je ook veel. Aflevering 7 mag je niet missen.

[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 14-08-2022 15:14 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:04
De laatste aflevering van seizoen 2 bevat nog een leuke plotwending na de aftiteling. Mis het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
Stukfruit schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:11:
[...]

Van het eerste seizoen inderdaad. Maar de laatste 2 3 afleveringen van S1 "moet" je wel echt gewoon op de normale manier kijken. Anders mis je de dingen waardoor mensen Westworld tof vinden.

Edit: oh wacht, de laatste 3 afleveringen. Als je die ene niet ziet dan mis je ook veel. Aflevering 7 mag je niet missen.
Bedankt voor je tips. Zal het daar even verder oppakken en kijken of het mij daarna beter ligt. Heb wel vaker dat ik moeite heb om ergens in te komen, maar zodra het me pakt dan laat het mij ook niet snel meer los. Beetje zoals met Better Call Saul. Kwam er moeilijk in, maar nu kan ik me niks beters bedenken.

Tomorrow is not today!

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Let op:
Zoals bij alle andere topics over series: als dat wat je post nog niet in een officiële aflevering op tv is geweest, dan hoort het in ~~~[spoiler] tags te staan. Dus ook informatie uit andere bronnen, uit teasers en previews, dient in principe afgeschermd te worden om zo veel mogelijk Tweakers een (naar hun mening) plezierige ervaring te garanderen.