I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Nee joh, je kijkt gewoon te veel films en seriesmiicker schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:54:
Heerlijke aflevering, ik zei aan het begin van de aflevering tegen m'n vriendin dat ik dacht dat Elsie nog leefde en dit seizoen nog wel zou terug komen, ook zei ik dat het me niet zou verbazen als die ene meid de dochter van William is, en bij het zien van de oude heer Delos zei ik dat ik dacht dat het een host was.
Mijn vriendin denkt nu dat ik een zesde zintuig heb
dat zou zomaar waar kunnen zijnanalogworm schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:59:
[...]
Nee joh, je kijkt gewoon te veel films en series
Het lezen van theorieën helpt ook niet echt
In de regen scène leek hij in zijn nek en rug geraakt te worden zonder gevolgen.
Edit: super tof geacteerd van de James Delos trouwens, hoe zijn “robot” moeite heeft enz. Knap gedaan.
[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 15-05-2018 00:16 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik vind het wel mooi hoe de hosts geen besef van tijd hebben en de zaken dus niet lineair zien. Ze kijken gewoon terug in hun geheugen, waarbij er dus drie momenten werden beleefd: het moment dat Bernard die bol kwam ophalen, het moment waarop hij er met Elsie was ("onze tijd") en nog een keer daarna waarin hij "onze tijd" herbeleefde. Ik vind het knap gedaan maar af en toe wel ingewikkeldanalogworm schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:33:
[...]
Het enige wat mij verwarde dit keer was dat Bernard op een gegeven moment tegen Elsie zei; You're not really here are you? I'm just trying to retrace my steps.. oid. En gebeurt dit nou voordat Bernard zichzelf bij charlotte fixed? of er na? Er voor toch?
Ingewikkeld?CopyCatz schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:18:
[...]
Ik vind het wel mooi hoe de hosts geen besef van tijd hebben en de zaken dus niet lineair zien. Ze kijken gewoon terug in hun geheugen, waarbij er dus drie momenten werden beleefd: het moment dat Bernard die bol kwam ophalen, het moment waarop hij er met Elsie was ("onze tijd") en nog een keer daarna waarin hij "onze tijd" herbeleefde. Ik vind het knap gedaan maar af en toe wel ingewikkeld
Er is geen touw meer aan vast te knopen
PSN: DutchTrickle PVoutput
Mwah, dit liever dan zo'n "hatch situatie" uit lost, "wat zit er onder het luik!" en dan valt het weer tegen.Maverick schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:12:
[...]
Ingewikkeld?
Er is geen touw meer aan vast te knopenvermaak me er wel mee, maar ben de draad af en toe wel even kwijt. Wat ik wel wat jammer vond is dat het mysterie van wat er achter de deur was te maken had met een plotlijn die in deze zelfde aflevering geintroduceerd was. Had leuker geweest als we al een tijd van Delos wisten en nu dan die kamer vonden.
Even mijn speculaties: de bol die in dat lab geprint is bevat denk ik het brein van Ford om ergens anders in te plaatsen, dan hebben we daarvoor weer een mysterie (waar zit ie in!) en je hoeft Anthony Hopkins verder niet in te huren (zal wel duur zijn).
Alhoewel Ford sowieso al steeds opduikt in random characters zoals die dochter en vorige week in de mass suicide.
Over Lost gesproken.. de opening van Season 2:CopyCatz schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:02:
[...]
Mwah, dit liever dan zo'n "hatch situatie" uit lost, "wat zit er onder het luik!" en dan valt het weer tegen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=g_5ZQW0BCFU]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
https://www.vanityfair.co...ost-ex-machina-references
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
https://www.vanityfair.co...ost-ex-machina-referencesChiron schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:33:
[...]
Over Lost gesproken.. de opening van Season 2:
[video]
Is Jim Delos’s Bunker a Reference to Desmond in Lost? Fans of the mysterious sci-fi series that ran on ABC from 2004-2010 must surely have had their Lost senses tingling when Westworld opened on Jim Delos—if you want to call him that—going through his morning routine. Whether it’s the record player, the exercise bike, the slow reveal on the face, or any other detail of this sequence, it appears to contain many callbacks to Desmond Hume’s memorable intro in Lost Season 2, Episode 1, “Man of Science, Man of Faith.” But Joy confessed she missed the boat almost entirely on Lost. She was in law school when the series aired—and though someone on set alerted her to the fact that the record player and the bike might invoke Lost, they were chosen for entirely independent reasons.
There are no secrets, only information you do not yet have
Het doet me wat denken aan dat Google algoritme dat mensen moest herkennen. Van slechte input kan je geen goed resultaat verwachten.
Verwijderd
Zaken werden toch steeds aangepast? De fidelity test was er om te kijken of hij deze doorstond?algalid schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:16:
Ik stel me wel vragen bij die "fidelity test". Naar verluid zou de James Delos loop altijd moeten doorlopen worden tot er ergens een groen licht brandt. Maar ik denk dat je geen significant ander resultaat kan verwachten na 149 keer als je de omstandigheden niet verandert.
Het doet me wat denken aan dat Google algoritme dat mensen moest herkennen. Van slechte input kan je geen goed resultaat verwachten.
Dat mislukte eerst al na enkele dagen en na 149 keer pas na 35 dagen meen ik?
Er was dus vooruitgang, maar erg weinig en veel te traag vond William.
Los daarvan zal Ford het wel geperfectioneerd hebben is mijn idee, maar dat gaan we zien.
Volgens mij is dat er gewoon 1 hoor.. Elsie refereerde ook aan de schade die de kogel had gedaan. De verwarring zit 'm vooral in het feit dat er weer tijdlijnen door elkaar lopen en de hosts geen tijdsbesef hebben.Humma Kavula schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:34:
Er lopen in het heden volgens mij nu 2 Bernards rond. Diegene die bij bewustzijn en beschadigd is is diegene die Maeve weer tot leven heeft gewekt nadat hij zelfmoord pleegde na het gesprek van Ford in de kelder. Of die andere nog rondloopt is even de vraag.
Ik vraag me al een tijd of Ford echt dood is, of dat hij zichzelf heeft nagebouwd en die host is doodgeschoten. Waarom zelfmoord plegen als je alle middelen hebt om het te faken?CopyCatz schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:02:
Even mijn speculaties: de bol die in dat lab geprint is bevat denk ik het brein van Ford om ergens anders in te plaatsen, dan hebben we daarvoor weer een mysterie (waar zit ie in!) en je hoeft Anthony Hopkins verder niet in te huren (zal wel duur zijn).
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Ik denk dat hij zijn lichaam "beu" is. Hij zegt zelf ook dat de mensheid niet meer verder kan evolueren, dus dan stapt hij maar over op een programmeerbare omgeving in een ander omhulsel OF hij ziet geen belangrijke events meer in de toekomst dus hij stapt er maar zelf uit.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:51:
Ik vraag me al een tijd of Ford echt dood is, of dat hij zichzelf heeft nagebouwd en die host is doodgeschoten. Waarom zelfmoord plegen als je alle middelen hebt om het te faken?
En welke Bernard was het dan die Ford de hand schudde net voor zijn toespraak? Dat was niet die neergeschoten Bernard volgens mij.CopyCatz schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:45:
[...]
Volgens mij is dat er gewoon 1 hoor.. Elsie refereerde ook aan de schade die de kogel had gedaan. De verwarring zit 'm vooral in het feit dat er weer tijdlijnen door elkaar lopen en de hosts geen tijdsbesef hebben.
Een simpele verklaring zou zijn dat de "backup" van Delos niet volledig is en dat ze pas later hebben ontdekt wat nodig is om een perfecte kopie te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:36:
Zaken werden toch steeds aangepast? De fidelity test was er om te kijken of hij deze doorstond?
Los daarvan zal Ford het wel geperfectioneerd hebben is mijn idee, maar dat gaan we zien.
Beetje speculatie voor de vuist weg:
- Bernard is helemaal niet vrij maar zit gewoon in de loop die Ford voor hem heeft voorbereid
- Er is een link tussen Dolores en de familie Delos.
- Dolores is een kopie van een echte mens.
- Gasten worden nagebouwd en verlaten het park nooit meer. In plaats daarvan wordt een host de echte wereld ingestuurd om het leven van de voormalige gast over te nemen.
- We gaan nog een keer een dinosaurus tegen komen uit Jurasic Park.
Volgens mij wel.. ergens in S1 kwam voorbij dat Ford opmerkte dat hij altijd kon merken of het een host was of niet, aan de handdruk. Dan is het wel typisch als ze juist het handje schudden laten zien in die scene tussen Ford en Bernard, vlak voordat "Ford" een kogel door zijn kop krijgt.Humma Kavula schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:09:
[...]
En welke Bernard was het dan die Ford de hand schudde net voor zijn toespraak? Dat was niet die neergeschoten Bernard volgens mij.
- Er komt een ijsbeer voorbij rennen.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:28:
[...]
- We gaan nog een keer een dinosaurus tegen komen uit Jurasic Park.
Ik denk dat de theorie dat mensen vervangen door hosts nog de meest logische is in deze. Maar het is WestWorld; het zou zo maar compleet anders kunnen aflopen (en daaro is het zo een fantastische serie om te zien imo)
Had iemand zien aankomen dat de dame uit het 'India' gedeelte de dochter van William was? Ik had een vermoeden halverwege de laatste aflevering iig. Toch moet ik zeggen dat als je het truucje van de verschillende tijdslijnen doorhebt uit S01, S02 een stuk makkelijker te volgen is. Nog steeds moet je goed je gedacht erbij houden

[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 15-05-2018 15:05 ]
Dat was het einde van de vorige aflevering, maar in deze aflevering draaide het niet om Maeve, dus geen ninja's.Lootbox schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:04:
Is het niemand opgevallen dat de makers iets hebben omgewisseld? Volgens mij een aflevering? Ik had eerst namelijk een sneak preview gezien van ninjas. En en deze aflevering zaten geen ninjas.
PSN: Alvanosa
Ze gebruiken de Game of Thrones methode.Alvanosa schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:28:
[...]
Dat was het einde van de vorige aflevering, maar in deze aflevering draaide het niet om Maeve, dus geen ninja's.
Door in een aflevering niet alle hoofdpersonen te volgen blijft het ingewikkelde verhaal toch goed te volgen. Ik betrap mij erop dat ik soms toch kleine dingen mis en dat ik dan de aflevering nog een keer kijk.
"When you grow up your heart dies"
Oohh wat was ik toen hyped na dit. Erg fet toen. Verder was Lost schijt maar okéChiron schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:33:
[...]
Over Lost gesproken.. de opening van Season 2:
[video]

- De tijd vóór het park
- De tijd van een jonge William
- De tijd van een oude William (het nu)
De hosts veranderen niet en het park verandert niet waardoor het besef van tijdsperiode vaak volledig ontbreek en dat maakt het goed volgen van de diverse verhaallijnen wat lastig af en toe. Game of Thrones heeft veel meer personages maar dat kan ik echt véél beter volgen dan Westworld. Bij vlagen komt het allemaal best rommelig over en da's wat jammer.
Overigens denk ik dat Ford zich vrijelijk door diverse hosts heen kan bewegen. Wie anders sprak met William door dat meisje heen op het einde van de aflevering? En zoiets gebeurde eerder ook al een keer. Dat die dame uit het andere park een dochter is van William had ik overigens niet verwacht. Zou denk ik wel leuk geweest zijn als we in een andere tijdlijn haar al eens tegen waren gekomen met wat meer backstory. Dan was de onthulling wat meer impactvol geweest denk ik.
[ Voor 29% gewijzigd door SomerenV op 16-05-2018 01:11 ]
Verwijderd
Als je denkt dat die tijdlijnen de juiste zijn snap ik wel dat je verward bent. Die wat je opnoemt zijn allemaal voorgekomen inderdaad.SomerenV schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 01:09:
Gave aflevering weer maar soms wel echt lastig om te volgen. Ook niet heel gek als je bedenkt dat je met 3 tijdlijnen zit:
- De tijd vóór het park
- De tijd van een jonge William
- De tijd van een oude William (het nu)
De hosts veranderen niet en het park verandert niet waardoor het besef van tijdsperiode vaak volledig ontbreek en dat maakt het goed volgen van de diverse verhaallijnen wat lastig af en toe. Game of Thrones heeft veel meer personages maar dat kan ik echt véél beter volgen dan Westworld. Bij vlagen komt het allemaal best rommelig over en da's wat jammer.
Overigens denk ik dat Ford zich vrijelijk door diverse hosts heen kan bewegen. Wie anders sprak met William door dat meisje heen op het einde van de aflevering? En zoiets gebeurde eerder ook al een keer. Dat die dame uit het andere park een dochter is van William had ik overigens niet verwacht. Zou denk ik wel leuk geweest zijn als we in een andere tijdlijn haar al eens tegen waren gekomen met wat meer backstory. Dan was de onthulling wat meer impactvol geweest denk ik.
Maar in de tijd van een oude William (het nu) zijn er verschillende lijnen te zien dit seizoen via Bernard.
Voor de opstand, tijdens de opstand en na de opstand. Het 'nu' zou dan na de opstand zijn (opening seizoen), maar daar hebben we William nog niet gezien meen ik.
Hoewel de tijdslijnen wel van belang zijn focus ik meer op het verhaal en wat er verteld wordt dan waar dit precies te plaatsen. Westworld maakt het op de belangrijke momenten imo wel steeds duidelijk waar je zit en wat het betekent.
We hebben sowieso al een William na de opstand gezien. Aangezien hij afgelopen aflevering zijn dochter tegen kwam, die door de losgeslagen hosts (tijger) in Westworld terecht gekomen is, moet dat wel na de opstand zijn.Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:38:
[...]
Als je denkt dat die tijdlijnen de juiste zijn snap ik wel dat je verward bent. Die wat je opnoemt zijn allemaal voorgekomen inderdaad.
Maar in de tijd van een oude William (het nu) zijn er verschillende lijnen te zien dit seizoen via Bernard.
Voor de opstand, tijdens de opstand en na de opstand. Het 'nu' zou dan na de opstand zijn (opening seizoen), maar daar hebben we William nog niet gezien meen ik.
Hoewel de tijdslijnen wel van belang zijn focus ik meer op het verhaal en wat er verteld wordt dan waar dit precies te plaatsen. Westworld maakt het op de belangrijke momenten imo wel steeds duidelijk waar je zit en wat het betekent.
Er zaten maar 14 dagen tussen het laatste bezoek van William en het moment dat Elsie en Bernard daar binnen kwamen, weinig tijd voor Ford om te perfectioneren. Of bedoel je dat Ford een eigen implementatie heeft gemaakt, en het Delos team daar niet van heeft mee laten genieten?Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:36:
[...]
Zaken werden toch steeds aangepast? De fidelity test was er om te kijken of hij deze doorstond?
Verwijderd
Dat zou ik dus nog tijdens de opstand scharen. Met na bedoel ik echt nadat al die hosts in het water zijn beland en Bernard alweer opgevist op het strand mee op onderzoek gaat. Volgens mij matcht dat niet met dat stukje waar William zijn dochter ontmoet.TheFes schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:59:
[...]
We hebben sowieso al een William na de opstand gezien. Aangezien hij afgelopen aflevering zijn dochter tegen kwam, die door de losgeslagen hosts (tijger) in Westworld terecht gekomen is, moet dat wel na de opstand zijn.
[...]
Er zaten maar 14 dagen tussen het laatste bezoek van William en het moment dat Elsie en Bernard daar binnen kwamen, weinig tijd voor Ford om te perfectioneren. Of bedoel je dat Ford een eigen implementatie heeft gemaakt, en het Delos team daar niet van heeft mee laten genieten?
Ik bedoel inderdaad dat Ford dit op eigen houtje heeft gedaan zoals hij wel meer geheim gehouden heeft.
Ah oke, dat was ik inderdaad al weer bijna vergeten. In die tijdlijn hebben we William inderdaad voor zover ik weet nog niet gezien.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:00:
[...]
Dat zou ik dus nog tijdens de opstand scharen. Met na bedoel ik echt nadat al die hosts in het water zijn beland en Bernard alweer opgevist op het strand mee op onderzoek gaat. Volgens mij matcht dat niet met dat stukje waar William zijn dochter ontmoet.
En verder ben ik te dom, of te onoplettend of is m'n geheugen te slecht om nog echt een feeling te hebben wat er aan de hand is en waar het naar toe gaat. Er zit kop noch staart aan, wat mij betreft. Helaas.
(Op de middelbare school wel eens iets geleerd als eenheid van handeling, eenheid van tijd en eenheid van plaats. Nu pas voel ik een beetje aan waar dat over ging.)
Ik denk dat er 2 outbreaks/opstanden zijn, en dat de scenes met Lawrence en (oude) William van de eerste zijn, want daar heeft Lawrence nog geen litteken.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:00:
[...]
Dat zou ik dus nog tijdens de opstand scharen. Met na bedoel ik echt nadat al die hosts in het water zijn beland en Bernard alweer opgevist op het strand mee op onderzoek gaat. Volgens mij matcht dat niet met dat stukje waar William zijn dochter ontmoet.
Ik bedoel inderdaad dat Ford dit op eigen houtje heeft gedaan zoals hij wel meer geheim gehouden heeft.
Dus wat we in de eerste aflevering van dit seizoen hebben gezien is een andere opstand dan wat we in de laatste aflevering hebben gezien?Chiron schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:36:
[...]
Ik denk dat er 2 outbreaks/opstanden zijn, en dat de scenes met Lawrence en (oude) William van de eerste zijn, want daar heeft Lawrence nog geen litteken.
Er is in ieder geval iets mee, het klopt niet helemaal. En het was al bekend dat er meerdere opstanden zijn geweest. Als kijker word je in ieder geval goed op het verkeerde been gezet steeds..SomerenV schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:57:
[...]
Dus wat we in de eerste aflevering van dit seizoen hebben gezien is een andere opstand dan wat we in de laatste aflevering hebben gezien?
http://www.thisisinsider....-timeline-spoilers-2018-4
[ Voor 6% gewijzigd door Chiron op 18-05-2018 13:20 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 18-05-2018 16:39 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
YouTube: Paint It, Black - Ramin Djawadi - Westworld Season 2 - Episode 5 (of...]
YouTube: C.R.E.A.M. - Ramin Djawadi - Westworld Season 2 - Episode 5 (Officia...]
[ Voor 3% gewijzigd door algalid op 21-05-2018 11:30 ]
Blijf het bizar vinden hoe dit seizoen aflevering op aflevering blijft verbazen. Er zit nog geen matige tussen tot zover.
Hosts zijn grotendeels gemaakt van een soort van kunstmatige biologisch ledematen. We weten nog niet hoe deze werken, maar het lijkt mij aannemelijk als deze dan eten nodig hebben in plaats van gewoon simpelweg elektriciteit. Volgens mij krijgen we hier later in het seizoen meer over te weten.Robehr schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:24:
Moeten de hosts niet opgeladen worden?
De mensen van het park gaan er blijkbaar steeds vanuit dat alles wat er nu gebeurd gescript is?
/▌
He wat? Maeve had in een andere verhaallijn toch gewoon een dochter? Overvallen door die indiaantjes en ook eens vermoord door de MIB/William.Marzman schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 08:19:
Het blijft wel goed het verhaal, tof gedaan met die overeenkomsten in de andere wereld. Ik ben toch benieuwd of Maeve echt een dochter heeft of had, het kan ook gewoon een stukje gezamelijke code zijn met die andere host die wel een dochter had.
De mensen van het park gaan er blijkbaar steeds vanuit dat alles wat er nu gebeurd gescript is?
Volgens mij hebben de gasten wel door dat het park op hol geslagen is hoor. Al zien we niet veel gasten meer.
Was weer genieten!Donstil schreef op maandag 21 mei 2018 @ 14:34:
Whow toffe aflevering weer en eindelijk de oosterse wereld in goed detail.
Blijf het bizar vinden hoe dit seizoen aflevering op aflevering blijft verbazen. Er zit nog geen matige tussen tot zover.
"You try writing 300 stories in a week time!
Edit:
Trouwens wel dapper: Een serie met ondertiteling. Meestal zijn die Engelsch taligen te dom of te lui om ondertitels te lezen.
[ Voor 14% gewijzigd door Punkrocker op 22-05-2018 11:12 ]
"What do you get if you multiply six by nine..."
Ze heeft een herrinnering van een dochter toch?analogworm schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:39:
[...]
He wat? Maeve had in een andere verhaallijn toch gewoon een dochter? Overvallen door die indiaantjes en ook eens vermoord door de MIB/William.
Volgens mij hebben de gasten wel door dat het park op hol geslagen is hoor. Al zien we niet veel gasten meer.
/▌
Mensen die te dom zijn om ondertiteling te lezen zullen inmiddels toch wel afgehaakt zijn bij deze serie?Punkrocker schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:09:
[...]
Was weer genieten!
"You try writing 300 stories in a week time!"
Edit:
Trouwens wel dapper: Een serie met ondertiteling. Meestal zijn die Engelsch taligen te dom of te lui om ondertitels te lezen.
Ja heb je gelijk in.TheFes schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:08:
[...]
Mensen die te dom zijn om ondertiteling te lezen zullen inmiddels toch wel afgehaakt zijn bij deze serie?
Maar over het algemeen hebben ze nooit iets met ondertitelingen. In nieuwsuitzendingen worden toespraken van Macros of Merkel en straatinterviews met een voiceover nagesproken.
Niet Engelstalige series of films zijn een zeldzaamheid op die zenders.
(Dat gezegd hebbende: Op BBC zenden ze nu The Bridge uit. Mét ondertitels
Ik ben weer helemaal hooked! Laatste ep was super vet, ik hou van samurai
Waarom zouden de Engelstalige zenders niet ondertitelen. Ze hebben in die landen ook mensen die doof zijn.Punkrocker schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:02:
[...]
Ja heb je gelijk in.
Maar over het algemeen hebben ze nooit iets met ondertitelingen. In nieuwsuitzendingen worden toespraken van Macros of Merkel en straatinterviews met een voiceover nagesproken.
Niet Engelstalige series of films zijn een zeldzaamheid op die zenders.
(Dat gezegd hebbende: Op BBC zenden ze nu The Bridge uit. Mét ondertitels)
De meeste series zijn dan ook CC ondertiteld.
Ja weet ik. Wij hebben ook meestal de subs aan als we BBC kijken: Niet iedereen praat daar even duidelijk.sjaool schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:17:
[...]
Waarom zouden de Engelstalige zenders niet ondertitelen. Ze hebben in die landen ook mensen die doof zijn.
De meeste series zijn dan ook CC ondertiteld.
Die kan je dan ook zelf aan of uit zetten.
Het ging mij om vertalende ondertitels.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik denk dat we hem alleen nog als CGI of stem gaan horen eerlijk gezegd..Donstil schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:39:
Vond deze aflevering in zijn geheel niet zo, de eerste van het seizoen tot nu toe die ik een beetje saai vond maar he Anthony Fucking Hopkins! maakt alles weer goed.
[ Voor 11% gewijzigd door CopyCatz op 28-05-2018 22:42 ]
Ik kan iets zeggen maar dat mag niet zonder spoilertagsCopyCatz schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:38:
[...]
Ik denk dat we hem alleen nog als CGI of stem gaan horen eerlijk gezegd..
Maar wss is die Mesa gewoon de echte wereld en is het zo al ingewikkeld genoeg.
Wel vreemd dat Meave niet vantevoren had kunnen bedenken dat haar 'dochter' deel uit zou maken van een verhaallijn zonder haar en dat ze het scenario niet herkende, waar ze dat wel herkenden in die oosterse wereld.
/▌
Was dat niet gewoon achterdocht van William? En is ze geen host maar een mens.
William vertrouwde haar in ieder geval niet, en dacht wel dat Ford er achter zat. Tot nog toe lijkt het er qua verhaal op dat het waarschijnlijk wel de echte dochter van William is.Marzman schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:25:
Die dochter van William, was dat nou Ford?
Wel vreemd dat Meave niet vantevoren had kunnen bedenken dat haar 'dochter' deel uit zou maken van een verhaallijn zonder haar en dat ze het scenario niet herkende, waar ze dat wel herkenden in die oosterse wereld.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
??Donstil schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:41:
[...]
Ik kan iets zeggen maar dat mag niet zonder spoilertags
Ik vind het wel vreemd dat hij daar een hele groep gezellen bij heeft (de familie van Lawrence). Moest hij dat spel nu niet alleen spelen? Die opzichtige scène waar iedereen zichzelf in het hoofd schoot is wat tegenstrijdig. Ik dacht dat die familieleden ook snel zouden verdwijnen maar ze blijven toch lang plakken.
ik vind dit artikel erg leeswaardig (spoiler-alert), uitleg over afleveringTheFes schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:48:
[...]
Als je de spoilertags er boven aanklikt wordt het wel duidelijk.
https://www.theverge.com/...isode-6-recap-phase-space

Het begin met Arnold en Delores/Wyatt kon ik alleen niet helemaal plaatsen. Echter na de flashback van Arnold en dat hij in de hivemind Ford tegenkomt vraag ik mij af: is wat we gezien hebben wel allemaal gebeurd? Is er een deel in het verleden, het heden, de toekomst maar wellicht ook in de hivemind?
Ben benieuwd hoe het volgende week weer verder gaat in ieder geval. Maar iedere keer als ik denk het truukje door te hebben gooien de schrijvers weer roet in het eten
Dit was juist toch niet een filler? De vorige was een filler..Notna schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:41:
Goede filler episode weer
Het begin met Arnold en Delores/Wyatt kon ik alleen niet helemaal plaatsen. Echter na de flashback van Arnold en dat hij in de hivemind Ford tegenkomt vraag ik mij af: is wat we gezien hebben wel allemaal gebeurd? Is er een deel in het verleden, het heden, de toekomst maar wellicht ook in de hivemind?
Ben benieuwd hoe het volgende week weer verder gaat in ieder geval. Maar iedere keer als ik denk het truukje door te hebben gooien de schrijvers weer roet in het eten
Want? bij de vorige aflevering kwamen we erachter wat voor krachten Maeve heeft over andere hosts, zien we de dochter van William opduiken etc. Dit is alleen maar het afronden van een paar losse eindjes en zodoende een filler. Maar dat is open ter interpretatie uiteraard.deBennie schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:56:
[...]
Dit was juist toch niet een filler? De vorige was een filler..
Bernard was bijvoorbeeld onderdeel van de staf en toch host... Elsie leek vermoord te worden maar is toch weer terug. William vertrouwd zijn eigen dochter niet meer en laat haar alleen achter, ook al doorstond ze zijn test.
If you can't tell the difference, does it really matter?Spookelo schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:17:
In hoeverre zijn we er eigenlijk zeker van wie er allemaal mens is en wie host? Alleen van William ben ik nog vrij zeker nu, aangezien Ford het spel nu speciaal voor hem heeft gemaakt. En dat spel is niet het doolhof wat leidt tot zelfbewustzijn.
Bernard was bijvoorbeeld onderdeel van de staf en toch host... Elsie leek vermoord te worden maar is toch weer terug. William vertrouwd zijn eigen dochter niet meer en laat haar alleen achter, ook al doorstond ze zijn test.
Ten eerste vind ik dat er vaak veel te veel nadruk in de discussie zit over wie wel of niet hosts zijn, want hosts en mensen werken en zijn bijna precies hetzelfde. (zoals ik in mijn veel te lange reddit post beschreven heb)
Ten tweede denk ik dat we nu wel zo'n beetje weten wie er een mens is en wie een host, misschien gaan we nog een paar spectaculaire ontdekkingen doen maar zelf verwacht ik dat niet, of slechts bij 1 of 2 minor characters.
Bernard is duidelijk een host. Elsie was niet vermoord maar gewoon ontvoerd door Bernard. De dochter van William hebben we gezien in de Ray, het zal raar zijn om een host zo'n heel avontuur te geven door Ray world in plaats van haar meteen naar William te sturen dus ik denk dat we er wel van uit kunnen gaan dat zij een echt mens is. Maar vanuit het perspectief van William was het wel aanneembaar dat ze een host zou zijn, want ze was niet op het feest dus had ze geen reden om in Westworld te zijn.
De dochter was de cliffhanger van de afleveing daarvoor en ja, we weten nu dat maeve via het netwerk andere hosts kan aansturen, maar voor de rest? Voor de rest kun je die aflevering wel skippen of je moet helemaal into japanse vechtfilms zijn.Notna schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:59:
[...]
Want? bij de vorige aflevering kwamen we erachter wat voor krachten Maeve heeft over andere hosts, zien we de dochter van William opduiken etc. Dit is alleen maar het afronden van een paar losse eindjes en zodoende een filler. Maar dat is open ter interpretatie uiteraard.
Aflevering 6 was juist een aflevering vol verrassingen en plotwendingen. Dolores die opeens de controle over Bernard heeft? De Cradle? Teddy, waarbij de empassie is verlaagd, de trein die het hoofdkwartier in rijdt etc etc. En natuurlijk, de virtuele level waar Ford nu in zit.
En dan 6 een filler noemen
Gelukkig hebben we allemaal recht op een eigen meningdeBennie schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:18:
[...]
De dochter was de cliffhanger van de afleveing daarvoor en ja, we weten nu dat maeve via het netwerk andere hosts kan aansturen, maar voor de rest? Voor de rest kun je die aflevering wel skippen of je moet helemaal into japanse vechtfilms zijn.
Aflevering 6 was juist een aflevering vol verrassingen en plotwendingen. Dolores die opeens de controle over Bernard heeft? De Cradle? Teddy, waarbij de empassie is verlaagd, de trein die het hoofdkwartier in rijdt etc etc. En natuurlijk, de virtuele level waar Ford nu in zit.
En dan 6 een filler noemen

(Alle punten op Ford na (hoewel hier genoeg hints naar zijn) zie je ook in zekere mate in voorgaande afleveringen
[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 29-05-2018 22:38 ]
Waarschijnlijk zijn er deze aflevering ook weer een paar zaadjes geplant die we nu nog niet zien. De serie zit goed genoeg in elkaar dat ze geen tijd over hebben om te verspillen aan zinloze bijzaken.
Het is voor de hosts en mensen zelf wel een belangrijk verschil. Zodra een 'mens' beseft dat 'ie eigenlijk een host is, wekt dat loyaliteitsproblemen op, zoals met name bij Bernard wel te merken is. Dus ik vind de vraag van @Spookelo wel degelijk relevant, want het kan de balans in de serie flink overhoop gooien.markdm schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:02:
If you can't tell the difference, does it really matter?![]()
Ten eerste vind ik dat er vaak veel te veel nadruk in de discussie zit over wie wel of niet hosts zijn, want hosts en mensen werken en zijn bijna precies hetzelfde. (zoals ik in mijn veel te lange reddit post beschreven heb)
Ja of Ford leeft gewoon echt en is een cloon van hem neergeschoten op het feest.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:42:
Ford leeft op een of andere manier voort ...
Denk dat Arnold (getrainde bernard) diegene is die waker wordt op het strand.
En inderdaad ook heel benieuwd wie nu host of mens is alhoewel het miz wel redelijk duidelijk is.
Dus je denkt dat er meerdere Bernards rondlopen? Dat denk ik niet. Ik denk eerder dat Bernard testen uitvoert op Delores, en we zien daar oude beelden, maar op een bepaald moment heeft Delores bewustzijn gekregen, en misschien wordt ook haar geheugen niet meer gewist, net als bij Maeve vorig seizoen. Omdat Delores 'bewustzijn' heeft gekregen en er achter is dat Bernard een host is, kan ze hem dus opdrachten geven op het moment dat ze door hem getest wordt.Humma Kavula schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:55:
Prachtige aflevering weer. Lijkt alsof Bernard ( althans een kopie van hem ) wordt getraind door dolores.
Denk dat Arnold (getrainde bernard) diegene is die waker wordt op het strand.
En inderdaad ook heel benieuwd wie nu host of mens is alhoewel het miz wel redelijk duidelijk is.
Ik denk dat het meer op die manier in elkaar zit.
Daar heb je helemaal gelijk, je wereld staat echt op z'n kop als je er opeens achter komt dat je eigenlijk een host bent en dat je herinneringen nep zijn.vanaalten schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:15:
[...]
Het is voor de hosts en mensen zelf wel een belangrijk verschil. Zodra een 'mens' beseft dat 'ie eigenlijk een host is, wekt dat loyaliteitsproblemen op, zoals met name bij Bernard wel te merken is. Dus ik vind de vraag van @Spookelo wel degelijk relevant, want het kan de balans in de serie flink overhoop gooien.
Wat ik eigenlijk meer bedoel is dat, voornamelijk op reddit, veel mensen nog steeds denken dat hosts en mensen compleet anders werken, dat gevoelens en gedachtes van de hosts nep zijn en dat ze nog steeds geprogrammeerde lijnen volgen zonder zelf enige bewustzijn te hebben. Deze gedachte vind ik echt enorme onzin, maar het zorgt er wel voor dat veel kijkers enorm veel waarde hechten aan het verschil tussen mens en host.
Nou of ze tegelijk rond lopen lijkt mij niet echter vindt Charlotte straks nog al die klonen van Bernard en het is al duidelijk dat de Bernard(Arnold?) die wakker wordt op het strand niet de Bernard is die nu in de Cr4d-le stond. Tevens is er het verschil in Bernards met en zonder hoofdschade..miicker schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:32:
[...]
Dus je denkt dat er meerdere Bernards rondlopen?
Ben benieuwd hoe lang Dolores hem nu al aan het testen is voor Fidelity aangezien ook zij zegt dat het al heel veel keren getest is en niet de juiste uitkomst geeft.
Helemaal onzin is dat niet toch? Lang niet alle hosts zijn zover als Maeve en Dolores. Waren er niet zelfs een paar 'vermoord' omdat ze nog niet bewust genoeg zijn? En zelfs dan is het niet zeker of hun bewustzijn echt is of onderdeel van een verhaallijn van Ford. Bovendien hadden host altijd al in enige mate de mogelijkheid om te improviseren. Uiteindelijk kom je misschien wel uit bij een filosofische kwestie van wat bewustzijn nu echt is.markdm schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:45:
[...]
Daar heb je helemaal gelijk, je wereld staat echt op z'n kop als je er opeens achter komt dat je eigenlijk een host bent en dat je herinneringen nep zijn.
Wat ik eigenlijk meer bedoel is dat, voornamelijk op reddit, veel mensen nog steeds denken dat hosts en mensen compleet anders werken, dat gevoelens en gedachtes van de hosts nep zijn en dat ze nog steeds geprogrammeerde lijnen volgen zonder zelf enige bewustzijn te hebben. Deze gedachte vind ik echt enorme onzin, maar het zorgt er wel voor dat veel kijkers enorm veel waarde hechten aan het verschil tussen mens en host.
Dolores stuurt aan op een 'oorlog' tussen hosts en mensen, en ook dan maakt het wel verschil uit wie wat is.
Dat hoeft helemaal geen onzin te zijn. Jij weet nu niet of de 'gevoelens' die hosts als Dolores of Maeve nu hebben simpelweg onderdeel zijn van het programma wat Ford uitvoert. Als dat namelijk wel zo is, dan is er wel degelijk verschil tussen een mens en een host.markdm schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:45:
[...]
Daar heb je helemaal gelijk, je wereld staat echt op z'n kop als je er opeens achter komt dat je eigenlijk een host bent en dat je herinneringen nep zijn.
Ik vond de scene tussen Dolores en Bernard waarbij Dolores Bernard freezde wel interessant. Hoeveel levels zullen er wel niet zijn? Ligt er nog een level boven die van seizoen 1?
T lijkt inception wel
De scene aan het begin van de aflevering én die in The Cradle zijn allebei in een ander perspectief / ratio (zwarte banden) opgenomen dan de rest van de aflevering. Het idee erachter is dus dat we fragmenten hebben gezien in de echte wereld en die van de Cradle, waarbij het begin en het einde dus plaatsvonden in The Cradle (hivemind) (zie ook de link gepost een paar posts eerder)deBennie schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:57:
[...]
Dat hoeft helemaal geen onzin te zijn. Jij weet nu niet of de 'gevoelens' die hosts als Dolores of Maeve nu hebben simpelweg onderdeel zijn van het programma wat Ford uitvoert. Als dat namelijk wel zo is, dan is er wel degelijk verschil tussen een mens en een host.
Ik vond de scene tussen Dolores en Bernard waarbij Dolores Bernard freezde wel interessant. Hoeveel levels zullen er wel niet zijn? Ligt er nog een level boven die van seizoen 1?
T lijkt inception wel
Hoe dat verder in de tijdslijn past is even gissen nog. Als we S01 als leidraad nemen zullen we binnen nu en 2 afleveringen wel een stuk meer te zien krijgen en valt alles op zijn plaats

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 30-05-2018 10:02 ]
Ja precies. De dialoog tussen Bernard en Delores had ook een mooie overeenkomst tussen die oude Delos en William. Ofwel, dan vraag ik mij af of Ford in weze Arnold aan het trainen is in de Cradle.. Misschien komt Bernard niet als dezelfde terug uit de Cradle.. Maar als Arnold? Dat zou ook enigzins de staat van shock van Bernard/Arnold kunnen verklaren in de tijdslijn met alle Militairen e.d.Notna schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:01:
[...]
De scene aan het begin van de aflevering én die in The Cradle zijn allebei in een ander perspectief / ratio (zwarte banden) opgenomen dan de rest van de aflevering. Het idee erachter is dus dat we fragmenten hebben gezien in de echte wereld en die van de Cradle, waarbij het begin en het einde dus plaatsvonden in The Cradle (hivemind) (zie ook de link gepost een paar posts eerder)
Hoe dat verder in de tijdslijn past is even gissen nog. Als we S01 als leidraad nemen zullen we binnen nu en 2 afleveringen wel een stuk meer te zien krijgen en valt alles op zijn plaats
En wat was ook alweer de aanleiding van de eerste ramp waarover gesproken werd in seizoen 1? (waarin Arnold werd vermoord, niet de finale met ford) Toch iets met dat Arnold het niet eens was met hoe bewust hosts zouden worden, terwijl Ford juist richting zelfstandige hosts wilde? Dit zou ook een motivatie geven voor waarom de Cradle op een gegeven moment 'gewist' is en alle hosts in het water liggen, waarna Arnold/Bernard zegt: 'I did this'.
Anyhow, supervette serie.
dat denk ik niet... in aflevering 2 of 3 vinden ze het lichaam van Ford in ontbindende staat, waarbij je zijn open hoofdwond ziet en de inhoud van dat hoofd ziet er niet uit als een host-hoofd... maar wellicht heb ik dat verkeerd begrepenidef1x schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:55:
[...]
Ja of Ford leeft gewoon echt en is een cloon van hem neergeschoten op het feest.
Volgens mij is het bewustzijn van Ford in de Cr4dle geplaatst door Bernard. Daarom lijkt de Cr4dle terug te vechten. En daarom kan Ford nog steeds communiceren met MIB/William via hosts. Ook in deze, of was het de voorgaande aflevering zie je Bernard een bolletje meenemen.. Bewustzijn van Ford?P.O. Box schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:28:
[...]
dat denk ik niet... in aflevering 2 of 3 vinden ze het lichaam van Ford in ontbindende staat, waarbij je zijn open hoofdwond ziet en de inhoud van dat hoofd ziet er niet uit als een host-hoofd... maar wellicht heb ik dat verkeerd begrepen
Dat bolletje het bewustzijn van Ford? Misschien, je zag ook Ford in een weerspiegeling en toen Bernard naar zijn handen keek waren die wit, maar ze zagen er ook niet uit als oude handen eigenlijk. Maar dan zag je ook nog Ford in een weerspiegeling. Maar het kan ook van een gast zijn (die in de Abernathy host zit bijvoorbeeld).
/▌
De hostlichamen rotten ook, dus het zou kunnen dat Ford een host was.P.O. Box schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:28:
[...]
dat denk ik niet... in aflevering 2 of 3 vinden ze het lichaam van Ford in ontbindende staat, waarbij je zijn open hoofdwond ziet en de inhoud van dat hoofd ziet er niet uit als een host-hoofd... maar wellicht heb ik dat verkeerd begrepen
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Nee want je zag volgens mij echt het brein en hosts hebben een waterhoofd..MrVegeta schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:13:
[...]
De hostlichamen rotten ook, dus het zou kunnen dat Ford een host was.
De hosts hebben een soort van biologische hersenen (waarschijnlijk dus nep) met daarin het bassin met de vloeistof en de computer, dus als je hersenen ziet kan het nog steeds een host zijn.analogworm schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 20:59:
[...]
Nee want je zag volgens mij echt het brein en hosts hebben een waterhoofd..
https://www.vanityfair.co...rossover-george-rr-martinsjaool schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:27:
WatchMojo.com heeft een leuke theorie dat Game of Thrones wel eens een park in Westworld zou kunnen zijn...![]()
[video]
Ze hebben het niet van een vreemde
Want die komen ook in opstand tegen hun makers...
[ Voor 23% gewijzigd door GeeBee op 03-06-2018 00:31 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Wat een god complex had ford ook weer zeg, man. Heerlijk!
You try writing 300 stories in 3 weeksmaratropa schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:49:
ik vind het wel een beeetje irritant worden dat de kracht van de hosts alleen maar bevestigd wordt door het feit dat de soldaten complete idioten zijn..
In het 1e seizoen leek het Delos team toch veel competenter te zijn. Helaas was alles al gefilmd, anders zouden ze er mss nog iets aan hebben gedaan. Ik denk dat in het script stond dat Delos moest verliezen maar zijn wel vergeten hoe het geloofwaardig te brengen. Als de hosts een wapenarsenaal van granaten en tanks zouden hebben, dan is het logisch dat Delos neergemaaid wordt. Shooting at point blank range en dan nog
heel je lichaam exposed laten: visueel wel mooi maar wat onzinnig.
Ik vraag me wel af wat ze in het 3e seizoen gaan doen. Het park lijkt toch verloren, ze moeten ergens anders verkassen.
Dat terwijl ze eerst op het strand een beetje random een ghost nation wel open rammen voor wat simpele info.
hehealgalid schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:44:
[...]
You try writing 300 stories in 3 weeks
In het 1e seizoen leek het Delos team toch veel competenter te zijn. Helaas was alles al gefilmd, anders zouden ze er mss nog iets aan hebben gedaan. Ik denk dat in het script stond dat Delos moest verliezen maar zijn wel vergeten hoe het geloofwaardig te brengen. Als de hosts een wapenarsenaal van granaten en tanks zouden hebben, dan is het logisch dat Delos neergemaaid wordt. Shooting at point blank range en dan nog
heel je lichaam exposed laten: visueel wel mooi maar wat onzinnig.
Ik vraag me wel af wat ze in het 3e seizoen gaan doen. Het park lijkt toch verloren, ze moeten ergens anders verkassen.
m'n gevoel was iig niet uniek zie ik op reddit
Zoals bij alle andere topics over series: als dat wat je post nog niet in een officiële aflevering op tv is geweest, dan hoort het in ~~~[spoiler] tags te staan. Dus ook informatie uit andere bronnen, uit teasers en previews, dient in principe afgeschermd te worden om zo veel mogelijk Tweakers een (naar hun mening) plezierige ervaring te garanderen.