"What do you get if you multiply six by nine..."
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
En nu wachten totdat reddit alle plottwist en het halve verhaal kan afleiden door elke shot stil te zetten en te analyseren.Spike_wolf schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:32:
[...]
Plaats dan de "nieuwe" trailer die vandaag uit kwam
[video]
http://www.delosincorporated.com/freedom/
There are no secrets, only information you do not yet have
https://www.nu.nl/film/52...e-spoilers-vrijgeven.html
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
YouTube: Westworld Season 2 -- A PrimerGeeBee schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:28:
Binnenkort (?) komen alle spoilers uit. Bewust door de makers zelf.
Kijk de eerste 3 minuten maar, daar zitten niet al te veel spoilers in, misschien alleen van het begin van aflevering 1
Dat was een grap:GeeBee schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:28:
Binnenkort (?) komen alle spoilers uit. Bewust door de makers zelf.
https://www.nu.nl/film/52...-gek-met-spoilerplan.html
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Same here.Verwijderd schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:22:
Ik heb zojuist Ziggo Movies & Series XL besteld, zonder een Ziggo kabelverbinding te hebben. €11,95 en de eerste maand is gratis. Goedkope manier om Westworld te zien.
[afbeelding]
Uit de voorwaarden:Verwijderd schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:54:
[...]
Helaas, nieuwe email:
[afbeelding]
Eerst de helpdesk mailen, daarna een mailtje richting ACM.
https://www.ziggo.nl/pdf/...%201%20maand%20gratis.pdf
- Dit aanbod is alleen beschikbaar in combinatie met een
abonnement op Digitale TV. Daarnaast heb je geschikte
HD-mediabox of CI+module nodig. Kijk op ziggo.nl of jij
FOX Sports kan ontvangen. Heb je nog geen Digitale TV
dan kun je een abonnement nemen op een Connect &
Play pakket of een abonnement op Play Start of Play
Complete, voor een actueel overzicht van de prijzen kijk
op ziggo.nl. - Ziggo beoordeelt je aanvraag en heeft te allen tijde het
recht deze te weigeren als niet wordt voldaan aan een
van de voorwaarden.
Haha ja wat had je dan verwacht? Stop je energie niet in al die mailtjes joh, wordt toch niets.Verwijderd schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:54:
[...]
Helaas, nieuwe email:
[afbeelding]
Eerst de helpdesk mailen, daarna een mailtje richting ACM.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zonet met de helpdesk overlegd. Als seizoen twee is afgelopen kan ik een Ziggo Max abonnement nemen met Movies & Series XL inbegrepen. Vervolgens heb twee weken de tijd om alles te kijken en kan ik het abonnement kosteloos opzeggen. Geen verkeerde deal.Donstil schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:01:
[...]
Haha ja wat had je dan verwacht? Stop je energie niet in al die mailtjes joh, wordt toch niets.
Niet verkeerd idd al moet je dan wel 10 weken spoilers ontwijken en wachtenVerwijderd schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:11:
[...]
Zonet met de helpdesk overlegd. Als seizoen twee is afgelopen kan ik een Ziggo Max abonnement nemen met Movies & Series XL inbegrepen. Vervolgens heb twee weken de tijd om alles te kijken en kan ik het abonnement kosteloos opzeggen. Geen verkeerde deal.
Het alternatief is €169,35 aan abonnementsgeld betalen om Westworld te kunnen zien. Dan wacht ik liever tot het seizoen voorbij is.Donstil schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:23:
[...]
Niet verkeerd idd al moet je dan wel 10 weken spoilers ontwijken en wachten
Ik laat natuurlijk alles in de doos zitten. Mijn huidige provider blijft gewoon. Opzeggen kan met een online formulier om vervolgens alles bij het postkantoor terug te brengen.SomerenV schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:41:
Maar dan moet je dus voor die 2 weken switchen van provider en daarna weer teruggaan naar je vorige provider? Persoonlijk zou ik voor een minder omslachtige manier kiezen
Correct me if I'm wrong maar volgens moet kun je dat filmspakket alleen gebruiken met een actieve Ziggo verbinding.Verwijderd schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:56:
[...]
Ik laat natuurlijk alles in de doos zitten. Mijn huidige provider blijft gewoon. Opzeggen kan met een online formulier om vervolgens alles bij het postkantoor terug te brengen.
Volgens de helpdesk was dit mogelijk, ik ga er van uit dat het moet kunnen.SomerenV schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:03:
[...]
Correct me if I'm wrong maar volgens moet kun je dat filmspakket alleen gebruiken met een actieve Ziggo verbinding.
Die twee weken is de bedenktijd voor 'koop op afstand'. Waarschijnlijk kan je dan via de Ziggo Go app ofzo al inloggen met je klantgegevens ...SomerenV schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:03:
[...]
Correct me if I'm wrong maar volgens moet kun je dat filmspakket alleen gebruiken met een actieve Ziggo verbinding.

rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Ik geloof dat hij zijn hersenvloeistof aan het bijvullen was? En nope, blijkbaar weten ze dat nog niet..Robehr schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:05:
Wat doet Bernard nou in die escape room met die host op de tafel? En die directrice weet niet dat hij een host is?
Hmmmm hoogste tijd om seizoen binnenkort dan is opnieuw te kijken en daarna als seizoen 2 klaar is deze er gelijk achteraan te klappen!
Dat inderdaad, je zag eerder al dat er vloeistof uit zijn oor lekte en dat had hij door. Volgens mij checkte hij zichzelf ook bij het lokaliseren, hij had nog 0,7 uur? voor terminal death dus aangezien hij nu net bewust wordt gaat dat nog leuk worden.analogworm schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:26:
[...]
Ik geloof dat hij zijn hersenvloeistof aan het bijvullen was? En nope, blijkbaar weten ze dat nog niet..
Verder weer een top aflevering, baal alleen dat ik nu al gekeken heb, wil gelijk bingen
Dat leek mij ook, maar het was niet duidelijk te zien op mijn ziggogo stream.TheFes schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:50:
Was dat op het einde nou Teddy? Die daar in het water dreef?
Ook ziet de vooruitblik er wat rommelig uit. Ben zeer benieuwd of ze de kwaliteit van seizoen 1 gaan halen.
Wel geinig om de acteur die we kennen als Floki te zien in een dergelijke setting.
Dat dacht ik er ook in te zien ja.TheFes schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:50:
Duurde voor mij wel even voordat ik doorhad dat het Bernard verhaal vanaf het strand na het verhaal met de directrice is trouwens.
Must ... watch .. now!
[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 24-04-2018 00:07 ]
Het lijkt er wel op.TheFes schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:50:

"When you grow up your heart dies"
Het leek mij inderdaad ook Teddy, we zijn weer sprongen aan het maken in de tijd met Bernard ben benieuwd waar het heengaat.TheFes schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:50:
PSN: Alvanosa
zou hij in die bunker een dood commando verstuurd hebben over het mesh network? aangezien ze daar allemaal over aan het discussiëren waren.
en die tijdsprongen vallen wel mee. Het zijn dit keer maar 11 dagen en geen 30 jaar
Al met al heb ik nu meer vragen dan antwoorden, een week duurt te lang....
[ Voor 3% gewijzigd door PaRaDoX4 op 24-04-2018 08:40 ]
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
het lijkt erop dat het gewoon zijn eigen weerspiegeling is tho......shoombak schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:42:
[...]
Ik zag in dat shot Teddy en Dolores in de weerspiegeling, zoals de scène die ze daarvoor hadden
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Ik dacht ook ergens Dolores te zien in een reflectie, maar niet in dit frame inderdaad. Misschien toch nog even de scene terugkijken.PaRaDoX4 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:43:
[...]
het lijkt erop dat het gewoon zijn eigen weerspiegeling is tho......
Hmm, ik dacht eerder dat hij niet wilde laten merken dat hij gewond was (klap op het hoofd van de paardenjongen in de stal). Lijkt mij dat de directrice wel weet dat hij een host is..?analogworm schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:26:
[...]
Ik geloof dat hij zijn hersenvloeistof aan het bijvullen was? En nope, blijkbaar weten ze dat nog niet..
De enigste die wist dat hij een host is, is volgens mij Robert Ford (Anthony Hopkins).Tomino schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:36:
[...]
Hmm, ik dacht eerder dat hij niet wilde laten merken dat hij gewond was (klap op het hoofd van de paardenjongen in de stal). Lijkt mij dat de directrice wel weet dat hij een host is..?
PSN: Alvanosa
Ford heeft hem gebouwd zonder dat iemand het wist toch? Ook Theresa wist het niet.Tomino schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:36:
[...]
Hmm, ik dacht eerder dat hij niet wilde laten merken dat hij gewond was (klap op het hoofd van de paardenjongen in de stal). Lijkt mij dat de directrice wel weet dat hij een host is..?
ik vindt het vooral vreemd dat die directrice het zo vreemd vindt hoe bernard handelt. Behalve dan dat hij idd hersenvloeistof(?) mist handelt hij niet raar of zo. Wie zou er niet aangedaan zijn als je net je baas en vriend door zijn kop geblaft ziet worden en er een massacre begint.Tomino schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:36:
[...]
"your friends got killed, you should be over it within an hour"
dus de trilhandjes enzo zijn geen aanwijzing om te denken dat bernard een host is....
ik zou het juist verdacht vinden als bernard lacherig verder ging nu..... maar goed. Denk niet dat ze weet dat onze bernard een host is. Tot nu toe nog geen enkele reden gezien om dat te denken.
[ Voor 5% gewijzigd door PaRaDoX4 op 24-04-2018 09:48 ]
Verder goede starter van het seizoen.
Opvallend:
- er word meerdere keren gesproken over andere parken, kan leuk worden dus
- Bad ass Dolores
- Bernard met weird gedrag wat ik niet helemaal kan plaatsen nog. Volgens mij lekte er wat brain fluid weg ofzo
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Kom maar op met Eastworld!Damian schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:55:
Floki
Verder goede starter van het seizoen.
Opvallend:
- er word meerdere keren gesproken over andere parken, kan leuk worden dus
- Bad ass DoloresKill em all instelling
- Bernard met weird gedrag wat ik niet helemaal kan plaatsen nog. Volgens mij lekte er wat brain fluid weg ofzo
FCG
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 25-04-2018 10:17 ]
"When you grow up your heart dies"
Natuurlijk is de verhaallijn nog niet meteen helder voor de rest van het seizoen.
En nu ook al weer 2 tijdlijnen, nu in ieder geval meteen zichtbaar
Op een gegeven moment begreep ik van Dolores dat ze "de rest van de buitenwereld" wil gaan straffen. Goede kans dus dat ze buiten het park terechtkomen.sjaool schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:17:
Ik vind alles best wat er gebeurt, zolang het verhaal zich maar binnen het park blijft afspelen. Toen dat gebeurde bij Jurassic Park vond ik dat ook niet zo'n succes.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Wat mij trouwens wel opviel is dat Hector in deze eerste aflevering (nog) geen litteken op zijn aangezicht heeft terwijl Maeve in ep 9 van seizoen 1 zegt dat ze weet hoe hij aan dat litteken is gekomen zonder uitleg te geven.

[ Voor 83% gewijzigd door Humma Kavula op 26-04-2018 18:40 ]
Ah, dus een aanwijzing dat het zich voor S1 afspeelt. Of in elk geval een van de tijdlijnen. Er zijn er ook weer zeker twee, want de S1 verhaallijn loopt ook gewoon door.Humma Kavula schreef op donderdag 26 april 2018 @ 18:03:
[video]
Wat mij trouwens wel opviel is dat Hector in deze eerste aflevering (nog) geen litteken op zijn aangezicht heeft terwijl Maeve in ep 9 van seizoen 1 zegt dat ze weet hoe hij aan dat litteken is gekomen zonder uitleg te geven.
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 30-04-2018 14:56 ]
/▌
Dat gevoel bekruipt mij ook. Dat er 2x een uitbraak is geweest gezien Bernard ook vreemde flashbacks heeft.Marzman schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:55:
[...]
Ah, dus een aanwijzing dat het zich voor S1 afspeelt. Of in elk geval een van de tijdlijnen. Er zijn er ook weer zeker twee, want de S1 verhaallijn loopt ook gewoon door.
Vanavond deeltje 2 maar eens kijken.
Klopt, in de laatste ep van s1 als maeve en hector voor de laatste keer gerepareerd worden, zegt een van de werknemers dat hij nog niet klaar is met hector, en dat hij zijn litteken nog moet maken.Humma Kavula schreef op donderdag 26 april 2018 @ 18:03:
[video]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Die eerdere uitbraak werd toch genoemd in seizoen 1? Of haal ik zaken door elkaar.....Humma Kavula schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:10:
[...]
Dat gevoel bekruipt mij ook. Dat er 2x een uitbraak is geweest gezien Bernard ook vreemde flashbacks heeft.
Meerdere tijdlijnen, of meerdere verschillende parken waar dezelfde hosts rondlopenHumma Kavula schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:10:
[...]
Dat gevoel bekruipt mij ook. Dat er 2x een uitbraak is geweest gezien Bernard ook vreemde flashbacks heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 01-05-2018 11:42 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
En ik heb wat moeite met het plaatsen in de tijd van de reactie/het voorstel van William naar Delos. Het lijkt wat out-of-character, maar het zal wel later zijn dan dat ik in eerste instantie dacht. Ik ben bang dat de (2e) film deze verhaallijn al verklapt heeft (niet gezien, wel dingen over gelezen).
PSN: Shiver23
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
En oh die scène waarbij Logan overtuigd wordt van Westworld is echt indrukwekkend. Angela was wederom te zien als host op die avond. Maar is zij nu ook aan het samenwerken met Dolores in haar Whyat verhaallijn? Handig wel van Dolores om een medic bij je te hebben. Makkelijke manier om je leger uit te breiden.
Bernard lijkt overigens het meest vast te zitten aan programmering en daar niet goed mee overweg te kunnen dat het hem doet doldraaien, maar niet zo erg als Abernathy die volledig crashte.
Er zijn ook een paar nieuwe "stokzinnetjes":
- Have you ever seen anything so full of splendour?
- It looks like the stars are scattered across the ground.
- I'll relieve you of your most precious organ and feed it to you, not that it would make much of a meal!
[ Voor 30% gewijzigd door algalid op 02-05-2018 14:36 ]
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Misschien zien we dat al in de eerste twee afleveringen. Of bedoel je dan een futureworld enzo?Mugwump schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:16:
Tweede seizoen bevalt me ook weer erg goed tot dusver, al was het wel even inkomen. Ik hoop dat we dit seizoen ook nog wat gaan zien van de "andere werelden", al is dat wellicht om budgettaire redenen geen optie.
/▌
Dat laatste inderdaad. Over wat we tot dusver zien kun je flink speculeren.Marzman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:36:
[...]
Misschien zien we dat al in de eerste twee afleveringen. Of bedoel je dan een futureworld enzo?
Waar we nu precies zitten qua tijdslijnen of wel / niet gescript handelen van de hosts is mij denk ik zoals velen lang niet altijd even duidelijk.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Parken in de stijl van Egypte of Victorian era kunnen ook wel.
Maar dit seizoen gok ik enkel op Samurai aangezien dat in de laatste aflevering van vorig seizoen voorkwam.
Ah, plausibel inderdaad, het ruk momentje van die werknemer, jammer, gemiste tijdlijn kansDeMakreel schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:37:
[...]
Klopt, in de laatste ep van s1 als maeve en hector voor de laatste keer gerepareerd worden, zegt een van de werknemers dat hij nog niet klaar is met hector, en dat hij zijn litteken nog moet maken.
"What do you get if you multiply six by nine..."
It doesn't sound like anything to me
Doet me wel aan de intro hiervan denken BSG - All Along The Watchtower
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Verder wel tof die andere setting/wereld (met een stukje Nederlandse trots). Gaaf ook hoe ze zo de wereld uitliep en dat een kort kijkje gaf op de wereld grens.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 08-05-2018 10:29 ]
Jammer.
Westworld is van HBO, net als bijvoorbeeld Game of Thrones. In Nederland kun je alleen (legaal) kijken met Ziggo movies & Series XL.
Leuk dat we wat andere werelden in de mix krijgen! Dat kan erg gaaf worden wanneer het allemaal gemixed gaat worden. Kan leuke taferelen opleveren.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
GTA V bedoel je
Daarnaast ben ik ook erg benieuwd welke rol het nieuwe karakter dat uit The Raj ontsnapte zal gaan spelen in dit seizoen.
Ik las dat Katja Herbers een onderdeel van de vaste cast was in seizoen twee, dus die zal nog wel vaker terug gaan komen.Walkman schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:28:
Daarnaast ben ik ook erg benieuwd welke rol het nieuwe karakter dat uit The Raj ontsnapte zal gaan spelen in dit seizoen.
Iets zegt mij dat dit de eerste uitbraak is. In eerdere afleveringen wordt Teddy namelijk verantwoordelijk gehouden voor de slachting van de Confederados als hij met MIB daar weer langs komt.Walkman schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:28:
Verbaasde me tijdens deze aflevering wel dat Wyatt(/Dolores) uiteindelijk dat hele leger liet afslachten, je zou denken dat ze die toch wel kan gebruiken als ze nog andere moeilijke situaties tegenkomt.
Het valt mij ook op dat Dolores hier nadrukkelijk Wyat is en niet "zichzelf".
Al met al weer een geslaagde aflevering.
-edit-
Over Dolores en het Wyatt zijn; ze lijkt wel zichzelf als ze met haar vader is maar dat lijkt mij een andere tijdlijn, ze konden m.i.z. te makkelijk Abernathy pakken.
Pokke serie, teveel denkwerk..

[ Voor 14% gewijzigd door Humma Kavula op 08-05-2018 23:19 ]
Het is een goede mogelijkheid dat ze de dochter van William speelt en dan een 'verkeerde' naam gebruiktMugwump schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:30:
[...]
Ik las dat Katja Herbers een onderdeel van de vaste cast was in seizoen twee, dus die zal nog wel vaker terug gaan komen.
There are no secrets, only information you do not yet have
Ze leek iig vrij veel te weten over het parkzeroday schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:20:
[...]
Het is een goede mogelijkheid dat ze de dochter van William speelt en dan een 'verkeerde' naam gebruikt
Outro muziek van ep3 is ook geniaal trouwens!
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Heb hetzelfde probleem. Vind de verhaallijn (i.t.t. die van seizoen 1) ook niet heel erg duidelijk en ben van de helft van de characters alweer half vergeten wie ze waren. Vond seizoen 1 iig wel heel erg gaaf, maar heb dat gevoel tot dusverre met seizoen 2 absoluut nog niet en vind het ook af en toe zelfs saai om te kijken.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:02:
Ik weet niet wat het is, maar ik kan er niet goed in komen bij het tweede seizoen. Van sommige karakters begrijp ik niet goed wat hun doel is en waarom ze bepaalde keuzes maken. Ik snap dat dat deel uit maakt van de mysterie, maar mijn aandacht gaat een beetje verloren tijdens het kijken.
Zit er zelf eigenlijk over te denken om misschien seizoen 1 nog maar eens te kijken om alles te refreshen, maarja, dat kost ook weer zoveel tijd en ik weet niet of dat gaat helpen. Kan iig het enthousiasme van velen hier niet echt delen so far
Nee ze hebben data in Abernathy gestopt die ze naar buiten willen smokkelen(Bernard had het ook over een grote encrypted file)Robehr schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:49:
Waarom wilt de directie zo graag Abernathy hebben? Puur omdat het de vader is van Dolores en ze dan leverage hebben ofzo?
Ik heb juist het tegenovergestelde. Nu kan ik redelijk makkelijk plaatsen in welke tijd zich wat afspeelt. Al zijn er wel wat referenties naar seizoen 1 die iets moeilijker te volgen zijn. Maarre de uitleg van alt shift x helpt een hele hoop:Snowdog schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:47:
[...]
Heb hetzelfde probleem. Vind de verhaallijn (i.t.t. die van seizoen 1) ook niet heel erg duidelijk en ben van de helft van de characters alweer half vergeten wie ze waren. Vond seizoen 1 iig wel heel erg gaaf, maar heb dat gevoel tot dusverre met seizoen 2 absoluut nog niet en vind het ook af en toe zelfs saai om te kijken.
Zit er zelf eigenlijk over te denken om misschien seizoen 1 nog maar eens te kijken om alles te refreshen, maarja, dat kost ook weer zoveel tijd en ik weet niet of dat gaat helpen. Kan iig het enthousiasme van velen hier niet echt delen so far
Die voor aflevering 3 komt waarschijnlijk vrijdag oid
Verwijderd
Mijn idee was juist dat die encrypted file iets doet met all hosts (het event waardoor ze allemaal in het water belanden). Alleen was ik dat smokkelverhaal al weer bijna vergeten, dus dat kan ook iets zijn. Maar waarom Bernard dan zo geschokt keek toen hij de file geopend kreeg is de vraag.Terranova schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:55:
[...]
Nee ze hebben data in Abernathy gestopt die ze naar buiten willen smokkelen(Bernard had het ook over een grote encrypted file)
Het zou zo maar de DNA data van alle gasten kunnen zijn, in de eerste aflevering was Bernard ook geschrokken dat de DNA werd opgeslagen. En in aflevering 2 kwam er iets in het gesprek van William/MiB en z'n schoonvader naar voren over de gasten(weet helaas niet meer precies wat, maar leek mij iets van een opstapje om van data opslaan om geld te verdienen aan de gasten oid.)Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:17:
[...]
Mijn idee was juist dat die encrypted file iets doet met all hosts (het event waardoor ze allemaal in het water belanden). Alleen was ik dat smokkelverhaal al weer bijna vergeten, dus dat kan ook iets zijn. Maar waarom Bernard dan zo geschokt keek toen hij de file geopend kreeg is de vraag.
Verwijderd
Data opslaan vind ik niet zo spannend......DNA data gebruiken om daar weer hosts/klonen van maken echter......En dan weten we nog niet hoe al die hosts in het water belanden. Genoeg vragen nog aan het begin van het seizoen!Terranova schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:22:
[...]
Het zou zo maar de DNA data van alle gasten kunnen zijn, in de eerste aflevering was Bernard ook geschrokken dat de DNA werd opgeslagen. En in aflevering 2 kwam er iets in het gesprek van William/MiB en z'n schoonvader naar voren over de gasten(weet helaas niet meer precies wat, maar leek mij iets van een opstapje om van data opslaan om geld te verdienen aan de gasten oid.)
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Er zijn verschillende theorieën, een van de theorieën die ik zelf aannemelijk vind is (lees alleen als je het niet erg vind als dit waar blijkt te zijn, het is geen spoiler, want het is een theorie, maar toch een waarschuwing):Robehr schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:49:
Waarom wilt de directie zo graag Abernathy hebben? Puur omdat het de vader is van Dolores en ze dan leverage hebben ofzo?
Er zou een manier zijn gevonden om mensen onsterfelijk te maken, hoe? Door ze in een host te zetten. Dat zou gebeurt zijn met Dellos (de vader de vrouw/vriendin van William). Misschien dat enkel zijn gedachten en herinneringen zijn over gezet, maar het komt er op neer dat hij na verloop van tijd gereset is. Toen Abernathy de foto zag ontspoorde hij toch zo? Dat is de foto van de vriendin/vrouw van William, al Dellos dus in het lichaam van Abernathy zit, zag hij zijn eigen dochter, dat heeft wellicht een herinnering getriggert. Ik vond dit wel een gave theorie.
Verklaart nog niet helemaal waarom ze hem er uit willen hebben, maar toch. Een andere theorie is dat ze inderdaad DNA van mensen hebben opgeslagen en dat willen gebruiken (of misschien al gebruikt hebben) om mensen volledig na te bouwen, en zo invloedrijke mensen die ooit in West World zijn geweest in de echte wereld te verplaatsen met hosts, dit vind ik zelf ook wel een aannemelijke theorie. Er is al vaker gezegd dat Dellos niet geïnteresseerd was in het park, maar dat ze een groter doel hebben, wat zou beter zijn dan bijvoorbeeld de president, of andere mensen te vervangen met hosts waar ze zelf de controle over hebben?
Indien mensen onsterfelijk willen worden bieden hosts inderdaad meer mogelijkheden dan ooit om herinneringen uit te kiezen en ook je character attributes zoals in een RPG. Ik vraag me af of de hosts uiteindelijk hun menselijkheid gaan ontgroeien. De wereld plat branden of zoeken naar een dochter lijken me toch niet iets wat "efficiënt" lijkt.
Man zeker wel! Kon mij niet lang genoeg duren, maar was precies de juiste lengte. Geen irritante cliffhangers, mooi gefocust en goed samenkomend.Robehr schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:36:
Dit was me wel een aflevering zeg. Echt enorm genoten!
Het enige wat mij verwarde dit keer was dat Bernard op een gegeven moment tegen Elsie zei; You're not really here are you? I'm just trying to retrace my steps.. oid. En gebeurt dit nou voordat Bernard zichzelf bij charlotte fixed? of er na? Er voor toch?
Zoals bij alle andere topics over series: als dat wat je post nog niet in een officiële aflevering op tv is geweest, dan hoort het in ~~~[spoiler] tags te staan. Dus ook informatie uit andere bronnen, uit teasers en previews, dient in principe afgeschermd te worden om zo veel mogelijk Tweakers een (naar hun mening) plezierige ervaring te garanderen.