Het Grote 2016/2017 Wintersporttopic!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:54

Whaam

Meer beter

Topicstarter
Rudolf schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:25:
[...]

ik vind straps en m.n. de toe-cap veel meer stabiliteit geven op hoge snelheid dan flowbindingen. 't is wel echt 15 jaar geleden ofzo sinds de laatste keer dat ik flowbindingen gebruikt heb, misschien is de techniek wel verbeterd in die tijd. Ik hou nogal van gas geven ;) in het funpark zul je mij niet veel zien.
Eerder dit jaar he ik mijn eerste Flow bindingen gekocht, over een paar weekjes ga ik ze pas testen. Als ik dit zo lees is het misschien wel verstandig om mijn ouwe bindingen voor de zekerheid ook maar me te nemen :+

Als ik weer terug ben zal ik mijn ervaringen delen. Het zijn de Flow Minx uit 2016.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 01:06

Wom

Aftellen is hier ook wel begonnen. De 27ste vertrekken naar Saalbach om dan de 4de terug te komen. Tweede jaar skiën voor mij, dus al aan het kijken waar mijn lessen te pakken. Eventueel nog twee dagen snowboard huren om wat ouderwets te knallen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:28
Hier prima in Wagrain/Salzburger Sportwelt. Gisteren op de pistes 20cm poeder, dus off piste boarden op de piste. Heerlijk maar wel vermoeiend.
Vandaag zonnetje, prima pistes en heerlijk dagje in het funpark gehad (naast een radslag en val op een pipe na).

In Oostenrijk dus prima. Frankrijk zag er al best goed uit dacht ik.
Om jullie de gek aan te steken warm te krijgen voor dit seizoen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tspKHuFh3Dle4fB5Y9YdPYuw/thumb.jpg

Morgen denk ik naar kleinarl, en vandaar uit zauchensee ed ontdekken. Liefst een poging wagen in de half-pipe en op zoek naar de funslope.

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 09-01-2017 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21
Grappig dat dit topic er is!
Mijn vriendin en ik werden door vrienden gevraagd om te gaan wintersporten in de laatste week van maart (zo ongeveer).

Mijn vriendin skiet al vanaf haar 4e, maar de laatste 4 jaar is ze niet op wintersport geweest. Dat komt min of meer door mij. Ik kan niet skieen en het is medisch ook niet verantwoord om te doen. Ik ben nog herstellende van een knieoperatie. Nu lijkt wintersport mij leuk, maar niet om te skien.
We zijn met zijn vieren. Iemand anders van het reisgezelschap kan wel een dagdeel skien maar ene hele dag is te zwaar.

Lang verhaal kort: wat zijn nu leuke skiegebieden waar je behalve skieen ook nog wat kunt bezichtigen? Ik wil me een beetje oriënteren (ook qua prijs) of ik wel of niet ga wintersporten. Met een slee van de berg is ook wel een optie, zolang ik maar niet teveel door de knieen hoef (heb wel eens van die sneewbikes gezien bijvoorbeeld). Maar goed belangrijkste is dat er naast het skieen nog wat anders te doen is.
Qua reisafstand willen we maximaal 10 uur rijden vanaf Zwolle zitten.

Zijn er aanbevelingen?
Als ik dit artikel lees zijn er veel mensen die de skies niet eens aanraken op wintersport: http://www.telegraaf.nl/v...sport_zonder_ski_s__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je kunt in bepaalde gebieden ook veel wandelen als je dat leuk vindt. Rodelen en soortgelijke dingen zou ik niet doen met een zwakke knie, met rodelen krijg je door het remmen juist veel meer klappen op je knie dan met skiën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
ik222 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:40:
Je kunt in bepaalde gebieden ook veel wandelen als je dat leuk vindt. Rodelen en soortgelijke dingen zou ik niet doen met een zwakke knie, met rodelen krijg je door het remmen juist veel meer klappen op je knie dan met skiën.
Wandelen is bijvoorbeeld een optie. Heb wel eens op een roddelbaan gezeten, deze was heel tam en viel me heel erg mee.
Welke gebieden zijn interessant? Ik werd getipt voor Zell am See maar dat schijnt momenteel meer Burka Am See te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 13:43
LangTall schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:37:
[...]

Les Sybelles / Saint Jean d'Alves. Priveles was wel mogelijk, maar is een erg kostbare zaak. En de enige groepsles in het Engels (bij Frans kom ik niet verder dan 'Je ne parlais pas Francais') was degene die ik nu gevonden heb zonder eerst een bergrug over te moeten.

Laatste week van januari is het juist absoluut niet druk daar, volledig buiten alle mogelijke vakanties van de omliggende landen en Nederland/Belgie. Dus dat ze dan geen 4 groepslessen per dag aanbieden begrijp ik dan best.
Ah St. Jean. Mooooie herinneringen. Vooral de sleepliftjes konden daar echt killer zijn, haha. Wel tof om te boarden. Zou best wel weer een keertje terugwillen. Nu is het hier toch vooral Oostenrijk dat de klok slaat bij ons.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 22:23

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Binnetie schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:20:
[...]

Wandelen is bijvoorbeeld een optie. Heb wel eens op een roddelbaan gezeten, deze was heel tam en viel me heel erg mee.
Welke gebieden zijn interessant? Ik werd getipt voor Zell am See maar dat schijnt momenteel meer Burka Am See te zijn...
Da's vooral in de zomer, nu is ze dat te koud... ;) Schijnt iets met geloof te maken hebben dat ze eens in hun leven op een plek geweest moeten zijn waar besneeuwde toppen en water bij elkaar komen. (Ook maar laten vertellen, weet niet zeker of het klopt)
Zie ook dit bericht hierover: http://www.ad.nl/lifestyl...jks-zell-am-see~a5e3c37c/

Ik ben er nu een paar keer geweest, in de zomer zie je inderdaad aardig wat Niqabs, in de winter heb ik er zelden gezien. Maar goed, of dit nu storend moet zijn?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
[...]

In Serfaus-Fiss-Ladis zijn ook heel veel mogelijkheden tot wandelen in de winter. Je kunt daar zelfs als voetganger een speciale (goedkopere) liftkaart krijgen waarmee je dan als voetganger mee mag met alle gondels en stoeltjesliften die relevant zijn voor wandelaars / voetgangers. Op die manier kan je in vrijwel het hele gebied komen te voet en met de liften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
ik222 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:50:
[...]

In Serfaus-Fiss-Ladis zijn ook heel veel mogelijkheden tot wandelen in de winter. Je kunt daar zelfs als voetganger een speciale (goedkopere) liftkaart krijgen waarmee je dan als voetganger mee mag met alle gondels en stoeltjesliften die relevant zijn voor wandelaars / voetgangers. Op die manier kan je in vrijwel het hele gebied komen te voet en met de liften.
Dat klinkt wel goed. Ik zal daar eens naar gaan kijken.
We kwamen veel aanbiedingen tegen, maar deze zijn incl. skipas. Die ben ik natuurlijk niet nodig. Zijn er ook gebieden waar je ook wat kunt bezichtigen of kunt winkelen? Wanneer mijn knie eind maart onvoldoende conditie heeft dan loopt het in de sneeuw erg zwaar verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrie98
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Die aanbiedingen kan je ook prima bestellen zonder skipas, scheelt het nog meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Binnetie schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:55:
Wanneer mijn knie eind maart onvoldoende conditie heeft dan loopt het in de sneeuw erg zwaar verwacht ik.
om nog maar te zwijgen van een eventuele uitglijder op straat :X

ik zou het nog een jaartje uitstellen als ik jou was en zo je knie de genezingstijd te geven die het nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
[...]

In de Zomer komen veel arabieren naar Zell am See maar in de winter volgens mij niet hoor. Verder is Zell am See meer een dorp met winkels enzo dan andere dorpen die meer op de wintersport gericht zijn. Eventueel kan je nog met de trein ergens anders een dagje naar toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-04 16:05
cri0s schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:35:
[...]

Ah St. Jean. Mooooie herinneringen. Vooral de sleepliftjes konden daar echt killer zijn, haha. Wel tof om te boarden. Zou best wel weer een keertje terugwillen. Nu is het hier toch vooral Oostenrijk dat de klok slaat bij ons.
Ik heb daar ook een middagje staan gniffelen omdat andere snowboarders uit ons clubje maar niet omhoog kwamen bij een sleeplift die je persé moet hebben omdat er geen alternatief is. Bij de start werd je meteen loei hard gekatapulteerd. Tranen vloeide rijkelijk bij de dames, na een poging of 15-20. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Zo, de ts is geupdate met wat nuttige informatie voor mensen die nog willen boeken en een minder drukke week zoeken..
Rudolf schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:33:
[...]
Ik heb daar ook een middagje staan gniffelen omdat andere snowboarders uit ons clubje maar niet omhoog kwamen bij een sleeplift die je persé moet hebben omdat er geen alternatief is. Bij de start werd je meteen loei hard gekatapulteerd. Tranen vloeide rijkelijk bij de dames, na een poging of 15-20. haha
De Peynier II vanuit Vars Sainte Marie is ook zo'n hel. Ik ben uiteindelijk naar beneden geboard en heb de bus naar Vars genomen. }:|

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

:| En toen kon ik de winterpsort afzeggen... :|

Vriendin heeft al langer last van haar schouder, en is nu eindelijk bij de fysiotherapeut geweest. Het probleem wat ze heeft is dusdanig dat als ze niet opppast het chronisch kan worden, en ze haar werk niet meer zou kunnen doen. Skien is een absolute no-go....

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Blijft ze thuis?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Ja gezellig in m'n uppie naar Frankrijk. :+ Het is voor de annuleringsverzekering reden genoeg om de reis te kunenn cancellen en de reissom te vergoeden. Dus geen wintersport dit jaar. Willen wel samen weg in die periode, wordt waarschijnlijk de zon op zoeken.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:25
Rudolf schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:33:
[...]

Ik ben verbaasd dat ik nog 2 gezonde kids op de wereld heb kunnen zetten na dat avontuur als snowboarder...;-) Ik haat sleepliften en die daar nog veel meer!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gisteren weer teruggekomen uit Brixen im Thale!

Gelukkig geen problemen onderweg gehad, als ik de berichten mag geloven, waren we net op tijd Oostenrijk uit... Uiteindelijk 9 uurtjes erover gedaan, inclusief de pauzes.

Voor het eerst met z'n 2en op wintersport geweest, en dat is heel goed bevallen! We hadden dan ook super weer, een dag verse sneeuw (20cm!!) gehad, en ook dagen met zon.

De zonnigste dag uitgezocht om ook eens wat tijd te besteden om mooie foto's te maken:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/2017-01%20Brixen/Brixen-8r.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/2017-01%20Brixen/Brixen-1r.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/2017-01%20Brixen/Brixen-3r.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/2017-01%20Brixen/Brixen-7r.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/2017-01%20Brixen/Brixen-6r.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/2017-01%20Brixen/Brixen-12r.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/2017-01%20Brixen/Brixen-13r.jpg

Over 2 weken weer de volgende wintersport, ik kijk er alweer naar uit!

[ Voor 3% gewijzigd door GeleFles op 15-01-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-03 21:06

wickedm3n

Always having fun!

RonnieB82 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:21:
Gisteren weer teruggekomen uit Brixen im Thale!

Gelukkig geen problemen onderweg gehad, als ik de berichten mag geloven, waren we net op tijd Oostenrijk uit... Uiteindelijk 9 uurtjes erover gedaan, inclusief de pauzes.

Voor het eerst met z'n 2en op wintersport geweest, en dat is heel goed bevallen! We hadden dan ook super weer, een dag verse sneeuw (20cm!!) gehad, en ook dagen met zon.

De zonnigste dag uitgezocht om ook eens wat tijd te besteden om mooie foto's te maken:

Over 2 weken weer de volgende wintersport, ik kijk er alweer naar uit!
Zo te horen heb je inderdaad mazzel gehad RonnieB82. Mooie foto's hebben jullie gemaakt en leuk dat jullie zo hebben genoten van je vakantie! Veel plezier met je volgende wintersport (ik ben jaloers ik moet weer een jaar wachten)
Ik ben gister ochtend aangekomen in ellmau (hetzelfde skigebied als brixen im thale) vandaag ook een top dag er is gister en vandaag weer zeker 10cm bij gevallen dus de sneeuw is super. nu nog hopen op een stralende dag om ook foto's te maken.

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:16

Hupske

AFCA

Leuk, kom dit topic voor het eerst tegen en er zitten leuke verhalen/ervaringen tussen :)

Ik ga al vanaf mijn 5e ieder jaar minimaal 5 dagen op wintersport. Waar ik begon met skiën in Au-Schoppernau in Oostenrijk. Mooi klein gebied om te skiën en als klein kereltje is dat ook meer dan voldoende.
Uiteindelijk word je ouder en wil je wat grotere gebieden af gaan om te skiën, vooral omdat je makkelijker grotere stukken af kan leggen en je het pisteplan ook begint te begrijpen :+

Uiteindelijk een keer terecht gekomen in St Johann im Pongau wat valt onder ski amade. Mooi gebied om te skiën met voldoende pistes om je een tijd te vermaken. Tevens kan je met de auto veel kanten op om ook andere skigebieden uit te proberen.
Uiteindelijk kwam er een tijd dat er wat minder geld beschikbaar was en kon ik niet meer op wintersport gaat, wat jammer was.

Vervolgens kreeg ik de kans vanuit mijn opleiding om een opleiding tot skileraar te doen. Dit met beide handen aangepakt. Begin november naar Kaprun afgereisd waarin je in een week volledig alles opnieuw moet leren :P Gelukkig in die week geslaagd en zodoende mocht ik les gaan geven. Met het lesgeven kwam ik uit bij Tony Gruber in jawel, St. Johann im Pongau :) Tot nu toe vind ik dat nog 1 van de betere gebieden waar ik geweest ben. Heb daar met gemak 5 weken volgehouden om skiles te geven met af en toe een vrije dag om vol gas het gebied door te gaan :)

Met de opleiding ook mijn vriendin ontmoet en inmiddels ga ik ieder jaar met de schoonouders 5 dagen skiën.
Afgelopen 2 jaar hebben we in Mayrhofen gezeten met de Penkenbahn als hoogte punt. Blijft de mooiste gondel om in te zitten :+ Voor de rest hebben we daar alle pistes gehad, ook in de gebieden die in de buurt zitten.
Helaas liepen we het zonnetje vaak mis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EC5ocvxnt4jh3cUM0o5fkyHQ/medium.jpg

Dit jaar willen we wat anders, want inmiddels hebben we aardig wat gezien in Oostenrijk aan pistes. We gaan nu van 28 januari tot 4 februari naar Ortisei in Italië. Wat in Val Gardena zit. De Sella Ronda zal vast niet in 1 ochtend te doen zijn? :9
Verder ben ik nog wel benieuwd of er meer mensen in dat gebied zijn geweest en wellicht welke afdaling een verplicht nummer is om te doen :)
En niet onbelangrijk, volgens mij moet daar over het algemeen wat meer zon te vinden zijn. Tenslotte wil je met een skibril op je hoofd terug komen in Nederland.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
1x in Val Gardena geweest (2 jaar geleden), maar hadden slechte sneeuwcondities. Rondje was in een halve dag te doen, maar dan moet je wel haasten. er zitten ook wel een paar loopstukken in (dus ski's uit en lopen maar) die ik best lang vond (van ene kant van een dorp naar de andere kant van het dorp lopen).

voor de rest veel losse stukjes met niet heel fantastische verbindingen

wij vonden het hierdoor een gebied waar we niet snel meer terug zullen komen, ons vergelijk hierbij is dan: Val Thorens/Meribel/Courchevel, La Plagne, Serfaus/Fiss/Ladis, Geilo, Mayrhofen, Saalbach/Hinterglemm/Leogang/Fieberbrunn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Zo! Terug van een lang weekend Sankt Anton... 80cm sneeuw op de eerste twee dagen, da's even een nieuwe ervaring. De eerste dag grotendeels zonder zicht/zonlicht geboard, de tweede dag iets beter zicht en de derde dag was heerlijk. Die tweede dag hadden we de bus naar Lech genomen omdat daar meer liften open waren. Dat was behoorlijk werken. :P

Even een paar plaatjes.. ;)
Afbeeldingslocatie: https://iecr6a-dm2305.files.1drv.com/y3mtUOVnHrcu7peAIoeD6fckmif5d3y2ceU1y0I29eqI8BKiBbGC8t2ttAG6uKKkTEMkieiYpOGnmefQtztwRbAasIO5uhSFQufjFyKg0l3biXM8Y13WNqLV6GAvdA_5eFmIxF8TJIjtbyKAl0r11J2R-_E4zLMSasMp71kLmHd7Qo?width=660&height=495&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://gkcp6a-dm2305.files.1drv.com/y3ms8fPFjTsa_FI0MrP1jFILpSBfIZagvshS1EVwN4F7iEYKuOqdTJmIIpJb9WKzR6jOutDhQ5RzJNBQDJCSLEbD2yivX3-opMtcAVHydCVk2GqYSoVMoxAchVh_glBhccpi9ldbnLjHA559sIvxpm9zPWhAKYbPuYaZi9d4BWVloQ?width=660&height=495&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://huepxa-dm2305.files.1drv.com/y3mMT3R3pgKFHaof0y_mARLFRCl4BuixcWgBnKHzs7cc7uVSOn8cYu-HiPPP-bCP_bmmC5MukA-eqgS4b0GMjZejWAAAiHEXIsJetCxFM9bT4N3A6jYmwBf7nmzASIW__yhrPRWKxBBOm3GFNAzTH9dAJkQWyquoex_VYikcWPNVtw?width=660&height=495&cropmode=none
Hupske schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:16:
[..]
Dit jaar willen we wat anders, want inmiddels hebben we aardig wat gezien in Oostenrijk aan pistes. We gaan nu van 28 januari tot 4 februari naar Ortisei in Italië. Wat in Val Gardena zit. De Sella Ronda zal vast niet in 1 ochtend te doen zijn? :9
Verder ben ik nog wel benieuwd of er meer mensen in dat gebied zijn geweest en wellicht welke afdaling een verplicht nummer is om te doen :)
En niet onbelangrijk, volgens mij moet daar over het algemeen wat meer zon te vinden zijn. Tenslotte wil je met een skibril op je hoofd terug komen in Nederland.
Vanaf de top van de Seceda kun je helemaal terug naar Ortisei, da's een piste van zo'n 10km. Echt heerlijk. Vanuit Ortisei ben je overigens ook zo op de Seiser Alm. Erg zonnig en mooi.

De Sella Ronde is zeker in een halve dag te doen; maar je bent wel al een tijdje bezig om vanuit Ortisei op de Sella Ronde te komen, Ortisei ligt voor der Sella Ronde erg ongunstig. (of je moet heel vroeg een skibus/auto nemen naar bv Selva) Ik ben het overigens niet eens met hierboven, ik heb slechts een keer en stukje gelopen, in een dorpje. De overige keren waren meer omdat we een boardster mee hadden die niet echt snelheid durfde te maken. Dat betekend idd veeeeel lopen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07
Hoe zit het met verzekering qua wintersport? We hebben een doorlopende reisverzekering (via 'Zelf') en op onze polis staat "Dekking wintersport: nee". Maar wat heb je dan precies niet? Als ik op de website kijk dan zie ik staan
quote: Zelf reisverzekering
Onze reisverzekering kun je flink uitbreiden met de aanvullende dekking 'wintersport'. Handig als je vaker op wintersport gaat! Hiermee verzeker je verlies of diefstal van je wintersportuitrusting.
Nu vind ik dat punt niet zo spannend aangezien ik spul ga huren en je in het ergste geval je borg kwijt bent lijkt mij. Maar hoe zit het als ik crash op de piste en met de reddingshelikopter van de piste moet worden gehaald?
Is dat dan wel gedekt door de doorlopende reisverzekering? Door je normale zorgverzekering iig niet toch?

Ik wil sowieso nog even contact opnemen met de verzekeraar, maar misschien dat iemand hier er ook info over heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 22-01-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:12:
Hoe zit het met verzekering qua wintersport? We hebben een doorlopende reisverzekering (via 'Zelf') en op onze polis staat "Dekking wintersport: nee". Maar wat heb je dan precies niet? Als ik op de website kijk dan zie ik staan

[...]

Nu vind ik dat punt niet zo spannend aangezien ik spul ga huren en je in het ergste geval je borg kwijt bent lijkt mij. Maar hoe zit het als ik crash op de piste en met de reddingshelikopter van de piste moet worden gehaald?
Is dat dan wel gedekt door de doorlopende reisverzekering? Door je normale zorgverzekering iig niet toch?

Ik wil sowieso nog even contact opnemen met de verzekeraar, maar misschien dat iemand hier er ook info over heeft.
Pagina's 19 en 20 van de voorwaarden van je reisverzekering. Het lijkt er dus idd op dat het alleen om materieel spul gaat...

[ Voor 4% gewijzigd door Rowdy.nl op 23-01-2017 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:48

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb voor het komende seizoen een nieuwe skihelm gekocht. Komt als het goed is vandaag binnen:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/911xt8VWhvL._SX522_.jpg

Zo'n geïntegreerd vizier heb ik nog nooit gehad, las dat het wel handig is als brildrager en dat deze minder snel beslaat doordat 'ie iets verder van je gezicht staat en beter geventileerd is. Er zitten twee vizieren bij, een voor zonnig en een voor slecht weer.

Ik ben eind februari een weekje te vinden in Davos, Zwitserland (voor het eerst Zwitserland, ben benieuwd). In maart nog 4 dagen Kirchberg 8)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 19:32
Wie heeft het geluk om deze week in de alpen te zitten met dit prachtige weer wat nog de hele week zo blijft? Wat zou ik toch graag nu naar de alpen rijden.. Vooral met dit saaie grijze weer vandaag :X
Ik heb voor het komende seizoen een nieuwe skihelm gekocht. Komt als het goed is vandaag binnen:
Ik heb hierover wel goede ervaringen gehoord! Zit zelf vaak te klooien met de goggles en de bril die regelmatig beslaat. Moet dan een tijdje wachten voordat dat weer over is. ;(

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 05-05 07:19
ThinkPadd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:12:
Hoe zit het met verzekering qua wintersport?

...

Normaal gesproken zou je bij wintersportdekking (vaak onder een meer algemene naam als "gevaarlijke sporten") mogen verwachten dat zaken als bijv. medische kosten, pisteredding of gipsvlucht daarbij inbegrepen zitten - in het standaardpakket zitten die zaken zo goed als zeker niet als dat het gevolg is van wintersportactiviteiten. Ik zou het voor de zekerheid navragen, en als het niet bij het wintersportpakket inbegrepen zit (zoals Rowdy.nl zegt) snel overstappen naar een andere verzekeraar, als er iets gebeurd zijn die kosten al snel het veelvoud van een paar ski's.

Maar als ik het zo lees wordt de dekking van je andere modules dus uitgebreid naar wintersport activiteiten bij het afsluiten van die module. Je zou dus goed moeten zitten als je de uitbreiding wintersport er bij neemt, lijkt me.
1.2 Waarvoor ben je verzekerd?
Met Wintersport ben je tijdens het beoefenen van wintersport verzekerd voor alle standaard onderdelen op de Zelf Doorlopende Reisverzekering. Hoe je hiervoor verzekerd bent, lees je in de Basisvoorwaarden Doorlopende Reisverzekering bij de onderdelen Hulpverlening, Buitengewone kosten en Bagage en de aanvullende onderdelen Medische Kosten en/of Ongevallen als je deze hebt meeverzekerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Arrne op 23-01-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
DexterDee schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:06:
[afbeelding]

Zo'n geïntegreerd vizier heb ik nog nooit gehad, las dat het wel handig is als brildrager en dat deze minder snel beslaat doordat 'ie iets verder van je gezicht staat en beter geventileerd is. Er zitten twee vizieren bij, een voor zonnig en een voor slecht weer.

Ik ben eind februari een weekje te vinden in Davos, Zwitserland (voor het eerst Zwitserland, ben benieuwd). In maart nog 4 dagen Kirchberg 8)
Mijn vriendin heeft gewoon lenzen gehaald voor tijdens het wintersporten. Simpele daglenzen. Geen gedoe met een bril.

S'avonds wel snel de lenzen uit, want ze heeft graag haar bril op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-05 16:12
Waah schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:24:
[...]

Mijn vriendin heeft gewoon lenzen gehaald voor tijdens het wintersporten. Simpele daglenzen. Geen gedoe met een bril.

Idem hier, al geldt het dan voor mijn persoontje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Erulezz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:18:
Wie heeft het geluk om deze week in de alpen te zitten met dit prachtige weer wat nog de hele week zo blijft? Wat zou ik toch graag nu naar de alpen rijden.. Vooral met dit saaie grijze weer vandaag :X

[...]

Ik heb hierover wel goede ervaringen gehoord! Zit zelf vaak te klooien met de goggles en de bril die regelmatig beslaat. Moet dan een tijdje wachten voordat dat weer over is. ;(
Ik vind die warmte helemaal niks!!
Aanstaande vrijdag vertrek ik weer, en heb voor een dag een gids gehuurd... zou wel fijn zijn als er dan wat verse sneeuw is gevallen!

Inmiddels is het filmpje van de vorige vakantie gemonteerd:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:23

Trouble

Everything is awesome

Ik ben dankzij de wintersport overgestapt op lenzen, droeg daarvoor altijd een bril. Maar met de eerste wintersport had ik zo veel last van een beslagen bril onder m'n skibril, dat ik daar vlot vanaf ben gestapt.

Nog 1 weekje werken, zaterdag gaan we richting Hopfgarten im Brixental oOo
RonnieB82 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:46:
[...]

Aanstaande vrijdag vertrek ik weer, en heb voor een dag een gids gehuurd... zou wel fijn zijn als er dan wat verse sneeuw is gevallen!

[video]
Leuk filmpje! Ik heb een actioncam van Sony, ga toch weer eens proberen om wat filmpjes te maken. Misschien dat ik het kreng maar gewoon op m'n helm moet plakken.

[ Voor 49% gewijzigd door Trouble op 23-01-2017 09:51 ]

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RonnieB82 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:46:
[...]

[video]
Mooi filmpje! Wil ik ook altijd doen, maar vergeet altijd de heenreis/terugreis etc te filmen. Enige wat ik altijd film is het snowboarden zelf... en zelfs dat doe ik steeds minder (dit jaar geen Gopro meegenomen zelfs).

en een snowboardende dame, die dat ook nog eens goed beheerst. Dat zie je niet vaak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Contact gehad met Zelf en ze zeggen het volgende:
quote: Zelf
Wat leuk dat je een weekendje gaat skiën! Medische kosten als een redding per helikopter en een gipsvlucht naar huis worden inderdaad gedekt vanuit je huidige dekking in combinatie met een Nederlandse zorgverzekering. Let wel dat meldingen altijd via de alarmcentrale moeten gaan.

Met de extra dekking wintersport word inderdaad materiële schade vergoed, en ook kosten van bijvoorbeeld gemiste skilessen of skipassen.

Weet je zo voldoende?

Vriendelijke groet,
De module 'Wintersport' is dus puur materiële schade en vergoeding van skilessen. Aangezien ik maar 2-3 dagen ga skiën vind ik het niet het risico waard om dat extra af te sluiten.

Via Twitter aan ze gevraagd trouwens, binnen een uur reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

ThinkPadd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:00:
[...]

[...]

Contact gehad met Zelf en ze zeggen het volgende:

[...]

De module 'Wintersport' is dus puur materiële schade en vergoeding van skilessen. Aangezien ik maar 2-3 dagen ga skiën vind ik het niet het risico waard om dat extra af te sluiten.

Via Twitter aan ze gevraagd trouwens, binnen een uur reactie!
Waarschijnlijk overbodig om te zeggen, maar als je off-piste gaat en er gebeurd dan iets, volgens mij vervalt dan je verzekering en mag je zelf voor de kosten opdraaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Trouble schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:35:
[...]

Waarschijnlijk overbodig om te zeggen, maar als je off-piste gaat en er gebeurd dan iets, volgens mij vervalt dan je verzekering en mag je zelf voor de kosten opdraaien.
In de voorwaarden staat "Off piste-skiën is verzekerd, tenzij het (tijdelijk) verboden is om in het gebied te skiën". Dus dat is ook geen issue.
Maar het is de allereerste keer dat ik op wintersport ga, dus off-piste was ik zeker niet van plan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

ThinkPadd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:40:
[...]

In de voorwaarden staat "Off piste-skiën is verzekerd, tenzij het (tijdelijk) verboden is om in het gebied te skiën". Dus dat is ook geen issue.
Maar het is de allereerste keer dat ik op wintersport ga, dus off-piste was ik zeker niet van plan :D
ah, dat scheelt weer :) ik ga volgende week voor de 4de keer op wintersport, en in mijn ervaring zijn de pistes interessant genoeg om daar lekker te blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:48

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Waah schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:24:

Mjah, ik kan lenzen niet zo goed verdragen. Iets met te weinig traanvocht, heb het wel geprobeerd maar het was geen succes. Was de opticien met me eens. Dus het wordt hoe dan ook een bril. Ik heb overigens plus (+) dus vanaf de eerste anderhalve meter zie ik relatief scherp. Ik zou als het echt moet dus ook zonder bril kunnen skieën. Mijn bril heeft echter meekleurende glazen, wat op de piste bijzonder goed werkt. Ik heb er dus eigenlijk meer voordelen dan nadelen van (mits het goed weer is) :P

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ThinkPadd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:40:
[...]

Juist als je voor het eerst gaat weet je nooit of je hem/ze op de piste kan houden :Y)

Off-piste is tegenwoordig helemaal hip, maar IMHO overrated. 2 weken geleden op wintersport geweest en elke dag zo'n 30cm verse poeder op de piste. Is even leuk, maar is ook ontzettend zwaar werk ondanks 11 weken wintersportervaring.

Het heeft vooral een hoog Facebook-kijk-mij gehalte

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 23-01-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22

woutur

Klauwtjes uit!

Waah schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:43:
[...]

Juist als je voor het eerst gaat weet je nooit of je hem/ze op de piste kan houden :Y)

Off-piste is tegenwoordig helemaal hip, maar IMHO overrated. 2 weken geleden op wintersport geweest en elke dag zo'n 30cm verse poeder op de piste. Is even leuk, maar is ook ontzettend zwaar werk ondanks 11 weken wintersportervaring.

Het heeft vooral een hoog Facebook-kijk-mij gehalte
Mwoah. Ik ga wel eens toeren en daar is niets overrated aan. Heerlijk rustig op plekken komen waar niemand anders komt. Hard werken om die berg op te komen en genieten van de natuur. En dan natuurlijk een afdaling maken door diepe sneeuw (als dat kan natuurlijk). Dat is een unieke belevenis. En heel wat anders dan even naast de piste skiën.

Als verse sneeuw zwaar is om te skiën, is het geen poeder. Da's vederlicht.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
woutur schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Mwoah. Ik ga wel eens toeren en daar is niets overrated aan. Heerlijk rustig op plekken komen waar niemand anders komt. Hard werken om die berg op te komen en genieten van de natuur. En dan natuurlijk een afdaling maken door diepe sneeuw (als dat kan natuurlijk). Dat is een unieke belevenis. En heel wat anders dan even naast de piste skiën.

Als verse sneeuw zwaar is om te skiën, is het geen poeder. Da's vederlicht.
Dat zeg ik: IMHO is het overrated. Toeren is voor mij meer als wandelen ed. Een heel andere tak van sport. Ik ga naar de bergen om te skiën/boarden. Niet om lange wandelingen te maken. Dan pak ik wel sneeuwschoenen/wandelschoenen.

En ik denk dat 95% (if not more) niks heeft met toeren. Ze willen enkel "off-piste, want cool". Los van de risico's en gevaren die ze dan lopen. Daarom heb ik ook nooit veel medelijden met mensen die door een lawine omkomen. Je kiest er zelf voor, je weet de risico's. Uitzondering als een domme leraar zijn leerlingen off-piste neemt en die daardoor omkomen (wat 1/2 jaar geleden in Frankrijk het geval was).

Een afdalinkje poeder is leuk, maar niet zolang als dat je op de piste skied. En off-piste is wel degelijk harder werken dan op de piste. Je hebt veel meer tegendruk namelijk. Het "voelt" wel lekker inderdaad, maar dat maakt het niet minder zwaar ;-)
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Waah schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Dat zeg ik: IMHO is het overrated. Toeren is voor mij meer als wandelen ed. Een heel andere tak van sport. Ik ga naar de bergen om te skiën/boarden. Niet om lange wandelingen te maken. Dan pak ik wel sneeuwschoenen/wandelschoenen.

En ik denk dat 95% (if not more) niks heeft met toeren. Ze willen enkel "off-piste, want cool". Los van de risico's en gevaren die ze dan lopen. Daarom heb ik ook nooit veel medelijden met mensen die door een lawine omkomen. Je kiest er zelf voor, je weet de risico's. Uitzondering als een domme leraar zijn leerlingen off-piste neemt en die daardoor omkomen (wat 1/2 jaar geleden in Frankrijk het geval was).

Een afdalinkje poeder is leuk, maar niet zolang als dat je op de piste skied. En off-piste is wel degelijk harder werken dan op de piste. Je hebt veel meer tegendruk namelijk. Het "voelt" wel lekker inderdaad, maar dat maakt het niet minder zwaar ;-)
.
Dat is een beetje te kort door de bocht op een heleboel gebieden.
1) Toeren is een van de off-piste mogelijkheden en vaak per definitie evenveel omhoog als omlaag.
2) Er komen zat ervaren mensen om in lawines. Zelfs zij wisten dus de risico's niet. De natuur is grillig. Niemand gaat buiten de piste skiën om te sterven. Er bestaat alleen een verschil in pannenkoek-level.
3) Ik heb ongelooflijk toffe ervaringen gehad met poeder op de piste: er was zoveel gevallen dat de pisteurs dit niet konden bereiden. Dan heb je een harde piste-ondergrond met vederlichte poeder erover. Was geweldig!
4) Off-piste is inderdaad vaak harder werken maar ik kan je 'tegendruk' niet plaatsen. Bedoel je hier niet 'door diepe sneeuw'? Dat is niet altijd gelijk aan off-piste.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
woutur schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:32:
[...]

Dat is een beetje te kort door de bocht op een heleboel gebieden.
1) Toeren is een van de off-piste mogelijkheden en vaak per definitie evenveel omhoog als omlaag.
Misschien in afstand ja, maar zeker niet in tijd. Er zijn maar weinig mensen die 2 uur naar boven wandelen willen voor 1 afdaling.
2) Er komen zat ervaren mensen om in lawines. Zelfs zij wisten dus de risico's niet. De natuur is grillig. Niemand gaat buiten de piste skiën om te sterven. Er bestaat alleen een verschil in pannenkoek-level.
Over het algemeen blijft off-piste skiën een risicosport. Juist ervaren mensen weten de risico's. Vreemd genoeg gebeurt het zelden dat de berggidsen in een lawine terecht komen. Juist weten wanneer je niet off-piste moet gaan is een kunst. Ik weet van mijzelf dat ik dat waarschijnlijk niet goed zou kunnen (ach zal wel meevallen mentaliteit) en mede daarom begeef ik mij niet off-piste.
Er is ook een verschil tussen een ervaren skiër, en een ervaren off-piste skiër. Vooral de hoeveelheid kennis verschilt nogal.
3) Ik heb ongelooflijk toffe ervaringen gehad met poeder op de piste: er was zoveel gevallen dat de pisteurs dit niet konden bereiden. Dan heb je een harde piste-ondergrond met vederlichte poeder erover. Was geweldig!
Dat hadden wij dus 2 weken terug tijdens de grote dump. Het is ook heerlijk, maar dat houd je geen 6 dagen vol van de eerste lift tot de laatste. Ik niet in ieder geval.
4) Off-piste is inderdaad vaak harder werken maar ik kan je 'tegendruk' niet plaatsen. Bedoel je hier niet 'door diepe sneeuw'? Dat is niet altijd gelijk aan off-piste.
Je gaat vaak off-piste voor de diepe sneeuw. Tenminste, de meeste mensen die vooral de off-piste films kijken dan. De nadruk tegenwoordig ligt veel op freeride-films en mensen mogen dat graag imiteren. Ze zien alleen niet dat er vaak uren voorbereiding in zit voordat men een afdaling maakt. Ze zien alleen een uur lang skiërs de meest onmogelijke hellingen skiën. Niet alle prep-work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Waah schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:42:
[...]

Misschien in afstand ja, maar zeker niet in tijd. Er zijn maar weinig mensen die 2 uur naar boven wandelen willen voor 1 afdaling.

[...]

Over het algemeen blijft off-piste skiën een risicosport. Juist ervaren mensen weten de risico's. Vreemd genoeg gebeurt het zelden dat de berggidsen in een lawine terecht komen. Juist weten wanneer je niet off-piste moet gaan is een kunst. Ik weet van mijzelf dat ik dat waarschijnlijk niet goed zou kunnen (ach zal wel meevallen mentaliteit) en mede daarom begeef ik mij niet off-piste.
Er is ook een verschil tussen een ervaren skiër, en een ervaren off-piste skiër. Vooral de hoeveelheid kennis verschilt nogal.

[...]

Dat hadden wij dus 2 weken terug tijdens de grote dump. Het is ook heerlijk, maar dat houd je geen 6 dagen vol van de eerste lift tot de laatste. Ik niet in ieder geval.

[...]

Je gaat vaak off-piste voor de diepe sneeuw. Tenminste, de meeste mensen die vooral de off-piste films kijken dan. De nadruk tegenwoordig ligt veel op freeride-films en mensen mogen dat graag imiteren. Ze zien alleen niet dat er vaak uren voorbereiding in zit voordat men een afdaling maakt. Ze zien alleen een uur lang skiërs de meest onmogelijke hellingen skiën. Niet alle prep-work.
Ha! Nu komen we nader tot elkaar en de juiste nuancering. Ben het met veel zaken nu meer eens.
Voorbereiding en begeleiding zijn zaken die jonge honden vaak overslaan. En net naast de piste, dat kan toch prima? Nee, dus. Voor de beste risicobeperking heb je echt een behoorlijke cursus nodig en de juiste begeleiding. Ik ben er niet zo zeker van dat meer onkundige mensen in lawines terecht komen. Er komen (helaas en treurig genoeg) ook best veel getrainde en ervaren mensen om door lawines.

Als telemarker houd ik het nog geen dag van de eerste lift tot de laatste lift vol :) Daartussen moeten wel heel wat wat versnaperingen en voedselmomentjes zitten :9 . Aan de andere kant, telemarken is altijd zwaar. De sneeuwcondities maken niet zoveel uit, alleen uitgebreide ijsplaten en zeer beperkt zicht (minder dan 3~5 meter) maken het nog zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Nou.. ik ga ook weer eens op wintersport hoor. Voor volgende week wordt er regen voorspeld... Sneeuwhoogte.nl brengt het nog heel positief en zegt dat het gaat sneeuwen. Maar de vorstgrens ligt op 1500 meter. In Salzburger Sportwelt betekent dat dus gewoon veelal regen :(

*duimen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55
Ik ga ook volgende week en zie regen voorspeld worden... Ach, we zien wel. Anders worden het gewoon wat kortere runs op de piste en dan weer naar binnen voor een stevige pint warme bak koffie of zo.

* dreamscape duimt gewoon even mee.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Rudolf schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:15:
Nou.. ik ga ook weer eens op wintersport hoor. Voor volgende week wordt er regen voorspeld... Sneeuwhoogte.nl brengt het nog heel positief en zegt dat het gaat sneeuwen. Maar de vorstgrens ligt op 1500 meter. In Salzburger Sportwelt betekent dat dus gewoon veelal regen :(

*duimen*
In een week kan veel veranderen, zeker in de bergen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55
Inderdaad. Vandaar dat ik zei 'we zien wel'. Inmiddels is de voorspelling alweer aangepast. In het gebied waar wij heen gaan zou het vanaf maandag gaan regenen en dat is nu opgeschoven naar donderdag. Als dat nog ff doorschuift naar vrijdag, dan hoor je mij nergens meer over :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Morgen vertrekken we richting Saalbach. Veel zin in! Moet nog wel even last-minute om een andere helm (incl.vizier) want met mijn nieuwe bril past mijn oude skibril niet meer. Daar kwam ik gisteravond pas achter natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

Galois

1811 - 1832

Of deze vraag hier perfect past, is maar de vraag :D

Met twee kinderen van 2 en 5 gaat het niet gebeuren dat we met het gezin gaan skiën. Maar het lijkt ons wel leuk om een paar dagen (van 20 tot 24 februari) naar Sauerland te gaan (omgeving Winterberg) om met je kinderen wat in de sneeuw te spelen, wat de sleeën, enz.

Verder helemaal geen ervaring met deze regio, iemand een tip welk dorp leuk is om te zitten als niet-skiënden, maar alleen van de sneeuw willen genieten?

Zou nl ook leuk zijn om ook iets anders te kunnen doen in de regio dan alleen te sleeën :) Leuk dorpje oid?

Tips?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Galois schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:15:

Met twee kinderen van 2 en 5 gaat het niet gebeuren dat we met het gezin gaan skiën.
Hoezo? Ik zit hier in Frankrijk en ik zie echt hordes kinderen van ~5 op ski's achter de skileraar aan gaan. 2 moet nog één jaartje wachten idd, maar daar kun je vast wel iets voor bedenken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

Galois

1811 - 1832

CyBeR schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:44:
[...]
2 moet nog één jaartje wachten idd, maar daar kun je vast wel iets voor bedenken.
Jep! Dit jaar dus in Sauerland in de sneeuw spelen... :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Afgelopen zaterdag teruggekomen van een week Saalbach. Super weer en de sneeuw was ook goed. Totaal 150KM geskied in 6 dagen, een record voor mijn doen.

Voor het eerst in Fieberbrunn geskied, leuke toevoeging met leuke pistes, wel veel gondels. Dat je nu niet meer met de sleeplift naar Hinterglemm is ook een goede toevoeging (was in 2016 ook al volgens mij)

Blijft een geweldig gebied, helemaal als je ziet hoe goed ze de piste krijgen met meer dan een week zonder sneeuw. Wij hebben in ieder geval alleen maar strak blauwe lucht met zon gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Nu is het helaas iets minder in Saalbach/Hinterglemm. Veel mist en sneeuw, dus niet zonder reden dat ik dit nu al typ vanuit de Goatstal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Wom schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:19:
Nu is het helaas iets minder in Saalbach/Hinterglemm. Veel mist en sneeuw, dus niet zonder reden dat ik dit nu al typ vanuit de Goatstal ;)
Snel naar Der Schwarzacher gaan voordat de DJ geiten geluiden gaat maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:07

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ok, ik kom voorzichtig ook hier maar eens kijken.

Vrouwlief en ik hebben besloten op wintersport te gaan, met de kids (4 en 5). We gaan naar Pfonten, vlak bij Oberstdorf. Omdat onze oudste helaas leerplichtig is, gaan wij in de beruchte week van de voorjaarsvakantie. Waar ik een beetje over inzit is het rijden, en vooral de files. Ik rijd vaker lange afstanden, dus dat is het probleem niet, maar ik kan slecht inschatten waar ik aan toe ben.

Stel ik ga vrijdag 's avonds om 22.00 weg uit Nederland (Den haag). Ga ik dan nog heeel veel files tegenkomen en uren vertraging, of valt het wel mee, als je midden in de nacht gaat rijden? Ik snap dat iedereen die zaterdag gaat rijden, maar ben ik de boel voor, of is het om 3.00 's nachts ook gewoon ellende, en moet ik in 2 dagen gaan rijden?

Any advice appreciated :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Om 22.00 vertrekken moet je zin in hebben (en van jezelf weten dat je dat vol kan houden) maar je zult dan inderdaad weinig last hebben van files. Tot 7.00 uur valt het meestal ook op de bekende knelpunten in Duitsland en Oostenrijk reuze mee is mijn ervaring, zelfs op zaterdag in de weken van de voorjaarsvakantie. Uiteraard onder voorbehoud van omstandigheden zoals extreem slecht weer / gladheid maar dat zie je ook vooraf wel aankomen en daar kan je dan alsnog rekening mee houden.

Maar sowieso Oberstdorf / Pfronten is het zuiden van Duitsland, dan hoeft je sowieso de meest beruchte knelpunten richting Oostenrijk / Italië al niet te hebben. Ik zou me dus niet zo'n zorgen maken, al vertrek je pas om 4.00 uur in de ochtend uit Nederland dan nog zal het meestal reuze meevallen naar die bestemming. Hooguit wat extra drukte in Duitsland rond Stuttgart / Ulm maar echt geen uren vertraging daar, dus dan nog moet het in 9 a 10 uur prima te rijden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

GrooV schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:36:
[...]

Snel naar Der Schwarzacher gaan voordat de DJ geiten geluiden gaat maken!
Aanradertje, net de avondpiste gedaan, maar mooie toko. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Avond piste is leuk, heb je ook de BMW Slalom gedaan? :) Kan je daarna via www.skiline.cc je zelf terug kijken aan de hand van je skipas.

Sowieso is Skiline handig, die houdt precies bij wat je geskied hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 20:13
Binnenkort weer op wintersport. Moet nog een nieuwe snowboard broek en zeer waarschijnlijk ook een nieuwe jas.

Iemand nog een leuke winkel waar momenteel een goede sale is? Wil niet de hoofdprijs betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ThijsM schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 10:54:
Binnenkort weer op wintersport. Moet nog een nieuwe snowboard broek en zeer waarschijnlijk ook een nieuwe jas.

Iemand nog een leuke winkel waar momenteel een goede sale is? Wil niet de hoofdprijs betalen.
Lidl :+
https://www.lidl-shop.nl/search?query=snowboardbroek

heb al jaren zo'n ding en werkt top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

GrooV schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:57:
Avond piste is leuk, heb je ook de BMW Slalom gedaan? :) Kan je daarna via www.skiline.cc je zelf terug kijken aan de hand van je skipas.

Sowieso is Skiline handig, die houdt precies bij wat je geskied hebt
Ja, die slalom was nog wel een dingetje. Iedereen werd wel erg competitief op een gegeven moment. :+

Inmiddels weer terug thuis. Een mooie week gehad daar. Enkel jammer dat een van mijn maten de eerste dag direct klaar was voor de rest van de vakantie. Gevallen op zijn ski en daardoor een dikke vleeswond in zijn bil. Met de heli van de berg af gemoeten. Ook is er nog een snowboard gestolen geweest, wat ook een beetje jammer is. Geeft wel het belang aan van een depot of goed slot eigenlijk.

Verder is Saalbach-Hinterglemm-Leogang een heel fraai gebied. Mooi uitgestrekt en goede voorzieningen. Denk dat het voor beginnende skiërs zeker ook een aanrader kan zijn, gezien het mooie aantal blauwe pistes met flink wat lengte. Ook voor na het skiën een mooi gebied, al hebben we het als groep wel al eens bonter gemaakt. :)

Volgend jaar normaal gezien St. Anton, maar zie me hier zeker nog terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Vorige week in Hopfgarten doorgebracht, ondanks geen/weinig verse sneeuw waren de pistes prima d:)b elke dag geskied, gemiddeld iets van 25-30 km per dag gedaan. 1 Dag in de wolken (en soms erboven, soms eronder) geskied, 2 dagen zon, 2 dagen bewolking. Prima week :) Skien ging ook stukken beter dan 2 jaar geleden, mede door 2 skilessen indoor op een borstelbaan.

Hoogtepuntje: ik ben wezen paragliden, dat was echt heel tof _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Tipje voor de mensen die nog op wintersport gaan met de auto naar Oostenrijk. Neem de 61 en de 8.
Koblenz - > Mannheim -> Karlsruhe -> Stuttgart. Is in kilometers misschien iets langer maar veel minder Baustellen.

ik ben zelf op de heenweg om 22.00 vertrokken en was rond een uurtje of 5 vlakbij Munchen. Geen kip op de weg en ben zelfs recht door Munchen gereden, dat scheelt ook aardig wat kilometers.(was wel een doordeweekse nacht)

Terugweg ben ik wel over de 3 gereden Ingolstadt -> Wurzburg -> Frankfurt -> Koln. Ik heb het idee dat er toch meer Baustellen waren dan Google Maps nu aangeeft.

Voor de hardrijders kun je op de eerste route het pedaal ook wat verder intrappen volgens mij. Al rijd ik zelf maar max 130-140 met zo'n vol geladen auto.

Hopelijk heeft iemand er nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37
Thnx voor de tip! Wij gaan over een kleine maand en het is inderdaad altijd maar een gok met de baustellen. De 3 is vanuit Venlo wel wat meer kilometers maar veel meer 3 baans en vaker ook zonder snelheidsbeperking. De 61 is bijna helemaal 2 baans en dat is vooral irritant met inhalende vrachtwagens.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
MrFl0ppY schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:51:
Thnx voor de tip! Wij gaan over een kleine maand en het is inderdaad altijd maar een gok met de baustellen. De 3 is vanuit Venlo wel wat meer kilometers maar veel meer 3 baans en vaker ook zonder snelheidsbeperking. De 61 is bijna helemaal 2 baans en dat is vooral irritant met inhalende vrachtwagens.
Als je overdag rijdt zijn de vrachtwagens wel lastig op de 61 ja. Maar in het weekend rijden er alleen vrachtwagens met ontheffing in Duitsland toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Zaterdag is altijd nog wel behoorlijk druk met vrachtwagens. Op zondag rijdt het heerlijk. Maarja, dan rijden wij niet :'(. Ooit eens in de zomer op zondag naar Oostenrijk gereden. Was er nog nooit zo snel! Constant boven de 150 kunnen rijden bijna.

• Sparhawk

Sparhawk

Sparhawk schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:44:
We gaan naar Pfronten, vlak bij Oberstdorf.
Goed, het idee was leuk, uitvoering wordt zeer waarschijnlijk veeeeeel minder. Als ik de nieuwsberichten/sneeuwhoogtes goed volg, is er nu geen sneeuw op de pistes in Pfronten, en de verwachting voor de komende week is ook :(

Op dit moment is alleen appartement gereserveerd en aanbetaald. Iemand nog briljante ideeen over wat te doen

1) Naar Pfonten toe, en elke dag (ver) rijden tot we pistes hebben die wel bereikbaar zijn?
2) Niet op vakantie gaan.....
3) Last minute alternatief zoeken, en naar frankrijk/oostenrijk rijden. Iemand daar nog goede ideeen over?

Aangezien het onze eerste keer op wintersport zou worden heb ik niet genoeg ervaring nu een goede inschatting te maken wat te doen. Input wordt zeer gewaardeerd.......

Tnx... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Pfonten kan ik zo niet vinden op de kaart. Maar vanaf Oberstdorf is 12km naar het Kleinwalsertal en daar ligt voldoende sneeuw zo te zien. Dus dat is een prima optie. Elke dag 15 min in de auto is te doen.

Maar over het algemeen worden pistes wel bijgehouden met kunstsneeuw en kun je altijd wel skiën. Bovendien heb je als beginner niet veel nodig. Gewoon gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

MrFl0ppY schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:41:
Pfonten kan ik zo niet vinden op de kaart. Maar vanaf Oberstdorf is 12km naar het Kleinwalsertal en daar ligt voldoende sneeuw zo te zien. Dus dat is een prima optie. Elke dag 15 min in de auto is te doen.

Maar over het algemeen worden pistes wel bijgehouden met kunstsneeuw en kun je altijd wel skiën. Bovendien heb je als beginner niet veel nodig. Gewoon gaan :).
Mijn vrouw en ik waren tot dezelfde conclusie gekomen, dus dat gaat het idd waarschijnlijk worden. Tnx voor de bevestiging ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 19:32
Bedoel je Pfonten of Pfronten? Pfonten kan ik ook niet vinden. Pfronten ligt lekker dichtbij het Tannheimer Tal, daar kun je ook leuk skien. :) Als je iets verder wilt rijden heb je de Zugspitz Arena, daar ligt genoeg (kunst)sneeuw. Bijvoorbeeld de Ehrwalder Alm is erg leuk en modern, ook voor beginners.

[ Voor 15% gewijzigd door Erulezz op 24-02-2017 12:13 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 23:02
begin Feb 4 dagen Fiss, eind maart 4 dagen Kaprun. Volgend jaar staat er een week Flachau in de planning. Mag niet klagen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YDoCfW0EKB2SMJbL1cxonvio/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ceILMfMLkNfsAnfsZaLAbJOJ/medium.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door zeef op 24-02-2017 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Erulezz schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:05:
Bedoel je Pfonten of Pfronten? Pfonten kan ik ook niet vinden. Pfronten ligt lekker dichtbij het Tannheimer Tal, daar kun je ook leuk skien. :) Als je iets verder wilt rijden heb je de Zugspitz Arena, daar ligt genoeg (kunst)sneeuw. Bijvoorbeeld de Ehrwalder Alm is erg leuk en modern, ook voor beginners.
Aargh, typo natuurlijk, Pfronten..... Tnx voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik ski al een jaar of 15 en twijfel of ik een helm wil. Ik wil binnenkort een scooter kopen en wss is het een dom plan maar ik vroeg me af of ik ook een scooterhelm kan gebruiken als helm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:57

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Tennisbal schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:03:
Ik ski al een jaar of 15 en twijfel of ik een helm wil. Ik wil binnenkort een scooter kopen en wss is het een dom plan maar ik vroeg me af of ik ook een scooterhelm kan gebruiken als helm??
Tuurlijk kan dat.
Ziet er niet uit :+ maar kan wel >:)

Ik wilde ook nooit een helm. Toch maar gedaan en zelfs met helm deed dat rotsblokje pijn. Maar zonder helm weet ik niet of ik nog kon praten. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ApC_IcE schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:03:
[...]

Tuurlijk kan dat.

Ik wilde ook nooit een helm. Toch maar gedaan en zelfs met helm deed dat rotsblokje pijn. Maar zonder helm weet ik niet of ik nog kon praten. ;w
Ik bedoel dan zoiets https://www.helmonline.nl...Nuwo4mottICFQ06GwodwwEBMw ziet er redelijk normaal uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ik dacht dit:
https://www.helmonline.nl/vinz-systeemhelm-geel.html

Dat van jou is al iets beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 23:02
ApC_IcE schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:03:
[...]

Tuurlijk kan dat.

Ik weet niet of het comfortabel is. Mijn skihelm is een stuk lichter dan een motorhelm. Daarbij 'ademt' hij beter dan een gewone helm door de sleuven. Het kan, maar misschien is het een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
een helm? altijd doen! vond het ook altijd maar raar, maar ik wil al 10 jaar niet zonder meer!

overigens zijn skihelmen ook prima te gebruiken voor het schaatsen: heeft mijn vader ooit een keer voor veel schade behoed toen hij achterover op het ijs klapte.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ik denk ook dat een scooterhelm vooral veel te warm is en te weinig ademt. Een skihelm is toch bedoeld om mee te sporten. Op een scooter doe je verder niks. Achja je kunt het proberen, als het niet werkt koop/huur je daar een helm.

Wij gaan zaterdag naar Mayrhofen. Het lijkt sowieso wel goed te komen met de sneeuw, er is lekker wat sneeuw bijgevallen en ook de komende dagen valt het nog wat. Nu maar hopen dat het volgende week goed weer wordt. De weermodellen zijn er nog niet helemaal over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Tennisbal schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:03:
Goeie skihelm nemen. Ik heb er ook een, net als ik ook rugbescherming draag. Na mijn klapper (bij lage snelheid) van vorig jaar zelf kunnen opstaan en naar beneden gaan. Volgens mijn arts had ik het zonder niet zelfstandig gered, maar had ik gerepatrieerd moeten worden. Ik had nu "slechts" een gebroken hand, gescheurde kniebanden, gekneusde schouderbladen en een lichte hersenschudding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Last minute ga ik met een groep mannen een korte wintersportvakantie doen ^_^
2e keer dit jaar, dus dat is wel fijn/bonus. Wel jammer dat het maar 4 echte skidagen zijn (zaterdag t/m dinsdag) want ze hebben het huisje wel voor een week gehuurd 8)7

Straks nog even een goedkope skibril voor slecht weer scoren (heb alleen eentje voor lichte bewolking en zon) en snowboard waxen... en dan vrijdagavond lekker weg :D op naar Königsleiten voor het eerst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

MrFl0ppY schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:42:
Ik denk ook dat een scooterhelm vooral veel te warm is en te weinig ademt. Een skihelm is toch bedoeld om mee te sporten. Op een scooter doe je verder niks. Achja je kunt het proberen, als het niet werkt koop/huur je daar een helm.

Wij gaan zaterdag naar Mayrhofen. Het lijkt sowieso wel goed te komen met de sneeuw, er is lekker wat sneeuw bijgevallen en ook de komende dagen valt het nog wat. Nu maar hopen dat het volgende week goed weer wordt. De weermodellen zijn er nog niet helemaal over uit.
Wij zijn nu 2 weken terug vanuit mayrhofen. Leuke plek, wij hadden niet veel sneeuw 80cm maar dit was op de piste genoeg.
Offpiste was helaas niet mogelijk.
Veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:03
zeef schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:20:
begin Feb 4 dagen Fiss, eind maart 4 dagen Kaprun. Volgend jaar staat er een week Flachau in de planning. Mag niet klagen. ;)

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zag je 1e foto en dacht, goh dat kon wel eens het Masner gebied zijn en toen las ik je tekst :)

Wij zijn zelf verknocht aan het gebied en dit jaar voor de 8e keer ofzo geweest. Blijft mooi en zeker met kinderen is het dan fijn dat het daar goed geregeld is en dat je er bekend bent. Zeker een aanrader. Helaas voor ons al weer ruim een maand geleden... Wel enorme mazzel gehad, volop sneeuw en hele week blauwe lucht en de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrie98
Pizza_Boom schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:03:
[...]
Goeie skihelm nemen. Ik heb er ook een, net als ik ook rugbescherming draag. Na mijn klapper (bij lage snelheid) van vorig jaar zelf kunnen opstaan en naar beneden gaan. Volgens mijn arts had ik het zonder niet zelfstandig gered, maar had ik gerepatrieerd moeten worden. Ik had nu "slechts" een gebroken hand, gescheurde kniebanden, gekneusde schouderbladen en een lichte hersenschudding.
Was je een ravijn in gevallen of hoe krijg je dat voor elkaar op lage snelheid?? Bescherming moet zeker egzien de snelheden die je haalt, maar het begint op de eerste plaats met zelf uitkijken en niet over je grenzen gaan. De meeste ongelukken gebeuren naar mijn idee als er twee+ mensen betrokken zijn, solo minder ongelukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Barrie98 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:01:
[...]

Was je een ravijn in gevallen of hoe krijg je dat voor elkaar op lage snelheid?? Bescherming moet zeker egzien de snelheden die je haalt, maar het begint op de eerste plaats met zelf uitkijken en niet over je grenzen gaan. De meeste ongelukken gebeuren naar mijn idee als er twee+ mensen betrokken zijn, solo minder ongelukken.
Puur solo, domme pech. Eerste keer in 24 jaar dat ik wat had. ;)
Ik was heel vroeg in het seizoen (nog voor kerst 2015), veel kunstsneeuw en redelijk hoge temperaturen. Zo warm, dat ik meerdere dagen in de middaguren mijn jas en trui uit had en in een T shirt met blote armen aan het boarden ben geweest. En daarin was ik niet alleen. De bescherming draag ik voornamelijk voor als ik aan het raggen en rouschen ben. Heel de ochtend wel aan het stampen geweest (vroeg beginnen), maar rond 11 uur komt de zon erbij en wordt de sneeuw zacht en papperig (en dat is heel zacht als het inmiddels +10 is), ook aan de schaduwkant van de berg. Het grote nadeel aan kunstsneeuw is het gewicht, het is zwaarder. Als je dan in een hoopje kunstsneeuw blijft hangen en verkeerd neer komt, is het einde verhaal. Omdat je in 1x stil staat, sla je door, dus keertje over de kop. Ik kwam zittend op mijn kont, met mijn plank nog keurig onder mijn voeten, tot stilstand en had van mijn achterste been de kniebanden gescheurd (en dezelfde kant ook mijn hand gebroken).

Saillant detail: Ik had zojuist, 2 minuten eerder bij een stopje, tegen mijn broertje gezegd dat ik het laatst stuk rustiger ging doen, want ik vond de piste slecht worden en had zin geen ongelukken. :+ :+

De risico's van het wintersporten ken ik, de risico's op de pisten ken ik, ik weet wat ik moet doen bij calamiteiten (een paar seizoenen terug in een week tijd 4 mensen van de piste laten halen na een valpartij van hun kant, scheelt dat ik een geldig EHBO-diploma heb). Mijn grenzen die ken ik ook, ik weet wat mijn sterke en zwakke punten zijn. Parken schuw ik niet, vandaar die rugbescherming, maar daar was het vorig jaar te slecht voor.

Na 3 maanden was ik overigens alweer gewoon aan het sporten. Ik ben in conditie en sport veel, dat schijnt mijn re-integratie redding geweest te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Pizza_Boom op 02-03-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrie98
Ai, balen. Dat zijn inderdaad wel de situaties dat er solo dingen gebeuren, tiefsnee en einde dag vooral met papsneeuw. Gelukkig ben je weer goed hersteld. :) Wel bizar dat je zo ook je hand breekt, bandjes oprekken is in zo'n situatie wat meer gebruikelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Barrie98 op 02-03-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:45
Ik heb ook een lekker weekjes wintersport gehad. Niet alleen naar beneden skiën maar ook zelf omhoog lopen.

De meeste dagen hebben we prima weer gehad, en de sneeuw was redelijk, niet veel maar genoeg op de meeste plekken.
Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/5ozrd73cj/DSCN2164.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/gpuwi7vlf/DSCN2173.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/n4txew2b7/DSCN2202.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/r2h74ap4j/DSCN2205.jpg

Aan het einde nog een dagje sneeuw.
Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/pby62t7lf/DSCN2229.jpg

Weer erg van genoten! Volgend jaar gewoon weer en hopelijk dan weer eens wat meer sneeuw 8)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Barrie98 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:07:
Ai, balen. Dat zijn inderdaad wel de situaties dat er solo dingen gebeuren, tiefsnee en einde dag vooral met papsneeuw. Gelukkig ben je weer goed hersteld. :) Wel bizar dat je zo ook je hand breekt, bandjes oprekken is in zo'n situatie wat meer gebruikelijk.
Goed hard op die hand geland. En hand gebroken klinkt heftiger dan het is, maar een enkel botje was echt door... Maarja, dat heet toch gebroken hand. Zoals ik al zei, domme pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hupske schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:16:
De Sella Ronda zal vast niet in 1 ochtend te doen zijn? :9
Jawel hoor, het hangt er wel vanaf waar je opstapt. Wanneer je je dag plant (waar je luncht, wat te doen bij uitval of het missen van een cruciale verbindingslift maar ook qua tempo) kan je beide routes - oranje en groen - op éen dag afleggen. Been there, done that.

Nog tips met betrekking tot het wassen van binnenschoenen (skischoenen) :w?
Een bonte was op 40°C zal vast geen problemen opleveren.

[ Voor 64% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 07-03-2017 23:14 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 21:59

Damian

Insane Obtrusion

Ik ga met een groep van 22 tot 26 maart nog naar Chamonix Mont-Blanc voor een weekje.

Zijn er mensen hier die daar eerder geweest zijn??

[ Voor 5% gewijzigd door Damian op 10-03-2017 16:19 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Topicstarter
Zo vies bruin geworden op de piste... niet normaal gewoon. Alleen maar zon, net koud genoeg om geen pure sneeuwpap te krijgen, maar wow! Heerlijke week gehad in het Zugspitsgebied.

Met als absoluut hoogtepunt het Nacht Rodelen; op een klassiek houten sleetje met de gondel omhoog, en de vier kilometer dalafdaling met zo'n 45 km/u weer naar beneden. Zes keer. Héél vet! 8) _/-\o_
Inderdaad! Mijn vriendin heeft die deze winter mee gehad, en ik had met mijn "merkbroek" een zeiknatte kont na het sleetje rijden in sneeuwpap, terwijl zij kurkdroog was. Ik ga er voor de volgende wintersport zelf ook eentje halen...
Pizza_Boom schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:03:
[...]
Heb je ook je rugbeschermer op als je "gewoon" van de piste gaat? Ik heb het overwogen dit jaar, maar heb het bij een valbroek en kniebeschermers gehouden.

Edit: Ik zou nog terugkomen op de Flow-bindingen! Ik ben fan. Ze zitten inderdaad een beetje minder strak dan reguliere bindingen, maar voor mij is dat geen issue omdat ik m'n boardschoenen zelf ook al vrij losjes draag. Ik had dus niet het gevoel dat ik minder controle had of zoiets. Ging heerlijk, lekker vlot klaar iedere keer.

[ Voor 10% gewijzigd door Whaam op 27-03-2017 11:13 . Reden: Flow-bindingen zijn cool ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik draai zelf altijd een helm en rugprotector. Valbroek en kniebeschermers dan weer niet. Idem met polsbeschermers (vanwege het risico dat je niet je polsen breekt, maar je elleboog omdat je de kracht verplaatst).

Rugprotector heb ik altijd om. Je hebt tegenwoordig met gel die gewoon soepel is, en hard wordt bij impact. Dus die voel je niet. Heb zelf nog een ouderwetse en zelfs die merk ik nauwelijks.

De belangrijkste dingen bescherm je volgens mij het eerst. Je hoofd is vrij belangrijk bij dagelijks functioneren. Daarna is je rug toch vrij belangrijk (niet enkel vallen, maar ook aangeskied/snowboard worden).

Je knie breken is geen pretje, maar je rug breken heeft toch ernstigere lange termijngevolgen. Valbroek zou derde zijn denk ik, vanwege je stuitje waar je lang last van hebt en best gevaarlijk is.

Napret van de wintersport is al volop begonnen. Eerste wintersportfilm is klaar, en tweede binnenkort aan beginnen. Al maak ik er geen kunstwerken van. Daarvoor film ik te weinig op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Whaam schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:10:
Heb je ook je rugbeschermer op als je "gewoon" van de piste gaat? Ik heb het overwogen dit jaar, maar heb het bij een valbroek en kniebeschermers gehouden.
Ja, ik doe hem standaard om als ik weg ga. Zoals Waah hierboven ook al zegt, het is ook een stukje aangeskied worden. Net als ik mijn helm ook vaker nodig heb in de skilift dan daarbuiten, want snowboard en lang, dus ik heb 3 seconde extra nodig om helemaal goed in de stoeltjeslift te zitten en zeker kinderen hebben er een handje van om direct de beugels naar beneden te trekken, terwijl je plank nog op de grond ligt en je nog in het station bent. Gebeurt niet vaak, maar vaker dan dat ik een klapper maak.

Verder inderdaad gewoon echt het aangeskied worden. Een paar keer mensen van de piste af laten halen (ik ben zo'n figuur dat dan stopt om mensen te helpen) omdat ze met een noodgang aangeskied waren. Dan heb ik liever dat iemand die onbezonnen van de berg af komt pijn heeft omdat ie op het plastic klapt, dan dat het mij mijn rug kost.

En ik heb hem in het park wel eens gebruikt (aangeschaft nadat ik van een rail af viel en een maand of 3-4 mijn hele bovenlijf behoorlijk gekneusd had) toen ik op een rail viel (note to self: als er een jochie van 8 naast de rail gaat staan kijken hoe die rail eruit ziet en jij moet daardoor onderweg dus remmen, sla die rail over, want zonder snelheid ga je op je bek). :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Pizza_Boom schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:55:
(note to self: als er een jochie van 8 naast de rail gaat staan kijken hoe die rail eruit ziet en jij moet daardoor onderweg dus remmen, sla die rail over, want zonder snelheid ga je op je bek). :+ :+
Die ken ik :+ denken even zijwaarts een buis op te gaan... en vergeten dat alle obstakels gladder zijn ijs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Waah schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:00:
[...]

Die ken ik :+ denken even zijwaarts een buis op te gaan... en vergeten dat alle obstakels gladder zijn ijs :X
Behalve grote boxen.... Die zijn weer ruwer. :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Topicstarter
Helm heb ik ook standaard op.
Waah schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:29:
Idem met polsbeschermers (vanwege het risico dat je niet je polsen breekt, maar je elleboog omdat je de kracht verplaatst).
Hoe bedoel je dat precies? Omdat je een polsbeschermer aan hebt is de kans op elleboog letsel groter?
Pizza_Boom schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:55:
[...]

Verder inderdaad gewoon echt het aangeskied worden. Een paar keer mensen van de piste af laten halen (ik ben zo'n figuur dat dan stopt om mensen te helpen) omdat ze met een noodgang aangeskied waren. Dan heb ik liever dat iemand die onbezonnen van de berg af komt pijn heeft omdat ie op het plastic klapt, dan dat het mij mijn rug kost.
Rugprotector om letsel te voorkomen bij aangeskied worden is wel een goede misschien. Ik heb zelf drie jaar terug een nare klapper gemaakt gewoon op de piste, erg hard om m'n stuitje terecht gekomen, zo hard dat ik een tijdje zonder adem zat... sindsdien altijd een valbroek om iets van de klap op te kunnen vangen.

Een rugprotector zou niet geholpen hebben bij die val, omdat het vooral compressie was. Ik dacht daarom dat zo'n protector vooral in een park onontbeerlijk zou zijn, maar zag niet zoveel nut voor het ding op de piste. Maar uit jullie comments leid ik af dat het ook (of juist) nuttig kan zijn om jezelf tegen anderen te beschermen.

Ik draag zelf van die gel kniebeschermers omdat die zo low-profile zijn dat je ze toch niet voelt zitten, en in de harde ijzige sneeuw wel aangenaam zijn. + iets meer warmte om m'n kniegewrichten is ook lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Tsja, je leest het, ik heb zelfstandig de piste kunnen verlaten en volgens mijn arts heeft dat ding daar een rol in gespeeld. ;)
Whaam schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:08:
Ik draag zelf van die gel kniebeschermers omdat die zo low-profile zijn dat je ze toch niet voelt zitten, en in de harde ijzige sneeuw wel aangenaam zijn. + iets meer warmte om m'n kniegewrichten is ook lekker :)
Ik blijf gewoon staan. :P :P als het lukt...

[ Voor 14% gewijzigd door Pizza_Boom op 27-03-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Whaam schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:08:
Helm heb ik ook standaard op.

[...]

Hoe bedoel je dat precies? Omdat je een polsbeschermer aan hebt is de kans op elleboog letsel groter?
De polsbeschermers zorgen ervoor dat je pols niet kan doorbuigen als je de val op je kont met je handen opvangt bij snowboarden. Maar die kunnen eigenlijk alleen breken als je je armen volledig gestrekt hebt (en dus de klap niet als een schokbreker opvangt). De polsen zijn het zwakst in die rechte schakel en die breken dan vaak.

Als je de polsen versterkt (door polsbeschermers) en je valt goed hard op je gestrekte armen, dan breekt het volgende zwakste deel... en dat is dan je ellenboog.

Valtechniek is het belangrijkst om dat te voorkomen natuurlijk. En ik raad polsbescherming niet af (want het beschermt de polsen wel degelijk, zeker de eerste dagen). Maar zelf draag ik het niet meer.
Pagina: 1 2 3 Laatste