Leuk, kom dit topic voor het eerst tegen en er zitten leuke verhalen/ervaringen tussen
Ik ga al vanaf mijn 5e ieder jaar minimaal 5 dagen op wintersport. Waar ik begon met skiën in Au-Schoppernau in Oostenrijk. Mooi klein gebied om te skiën en als klein kereltje is dat ook meer dan voldoende.
Uiteindelijk word je ouder en wil je wat grotere gebieden af gaan om te skiën, vooral omdat je makkelijker grotere stukken af kan leggen en je het pisteplan ook begint te begrijpen
Uiteindelijk een keer terecht gekomen in St Johann im Pongau wat valt onder ski amade. Mooi gebied om te skiën met voldoende pistes om je een tijd te vermaken. Tevens kan je met de auto veel kanten op om ook andere skigebieden uit te proberen.
Uiteindelijk kwam er een tijd dat er wat minder geld beschikbaar was en kon ik niet meer op wintersport gaat, wat jammer was.
Vervolgens kreeg ik de kans vanuit mijn opleiding om een opleiding tot skileraar te doen. Dit met beide handen aangepakt. Begin november naar Kaprun afgereisd waarin je in een week volledig alles opnieuw moet leren

Gelukkig in die week geslaagd en zodoende mocht ik les gaan geven. Met het lesgeven kwam ik uit bij Tony Gruber in jawel, St. Johann im Pongau

Tot nu toe vind ik dat nog 1 van de betere gebieden waar ik geweest ben. Heb daar met gemak 5 weken volgehouden om skiles te geven met af en toe een vrije dag om vol gas het gebied door te gaan
Met de opleiding ook mijn vriendin ontmoet en inmiddels ga ik ieder jaar met de schoonouders 5 dagen skiën.
Afgelopen 2 jaar hebben we in Mayrhofen gezeten met de Penkenbahn als hoogte punt. Blijft de mooiste gondel om in te zitten

Voor de rest hebben we daar alle pistes gehad, ook in de gebieden die in de buurt zitten.
Helaas liepen we het zonnetje vaak mis:
Dit jaar willen we wat anders, want inmiddels hebben we aardig wat gezien in Oostenrijk aan pistes. We gaan nu van 28 januari tot 4 februari naar Ortisei in Italië. Wat in Val Gardena zit. De Sella Ronda zal vast niet in 1 ochtend te doen zijn?
Verder ben ik nog wel benieuwd of er meer mensen in dat gebied zijn geweest en wellicht welke afdaling een verplicht nummer is om te doen
En niet onbelangrijk, volgens mij moet daar over het algemeen wat meer zon te vinden zijn. Tenslotte wil je met een skibril op je hoofd terug komen in Nederland.